Elantra N-Line została zaprezentowana w kwietniu 2020 roku, dokładnie w momencie, gdy pandemia ogarnęła świat. Mimo to Koreańczycy nie zwolnili tempa i wprowadzili na rynek ten oszałamiający kompaktowy sedan, który wyglądał znacznie bardziej agresywnie.
Po tym, jak Hyundai zadebiutował w Mistrzostwach Świata w Rally i zaczął zyskiwać na znaczeniu na trasach, dział sportowy został poproszony o pomoc w opracowaniu sportowej wersji modelu i30, a wkrótce potem dla Elantra Sedan N-Line.
Wygląd zewnętrzny Elantry z 2020 roku różnił się od swojego poprzednika. Jej kanciaste oblicze, z głęboko czarną kratką z przodu i cofniętymi reflektorami, być może nie było zbyt oryginalne, ale wyróżniało się na tle innych modeli Hyundaia. Słupki A były mocno nachylone, a opływowy kształt kabiny przypominał czterodrzwiowe coupe. Tył samochodu przypominał bardziej fastback niż klasycznego sedana z trzema boksami.
Wnętrze Elantry N-Line oferowało możliwość wyboru pomiędzy analogowymi wskaźnikami a całkowicie cyfrowym panelem. Na środkowej konsoli znajdował się kolejny wyświetlacz dla systemu infotainment, który umożliwiał połączenie ze smartfonem przez Apple CarPlay lub Android Auto. Ciekawą funkcją był pokrętło „Tryb jazdy” umieszczone na poziomie kierownicy, po zewnętrznej stronie deski rozdzielczej. Było łatwo dostępne tylko dla kierowcy. Dwa przednie fotele oddzielone były dwoma poprzeczkami nad konsolą środkową.
Pod maską Hyundai Elantra N-Line znajdował się dość rozczarowujący silnik w porównaniu do sportowego wyglądu auta. Oferował 210 KM z 1,6-litrowej jednostki turbo z bezpośrednim wtryskiem. Był połączony z 6-biegową manualną skrzynią biegów. Na niektórych rynkach dostępna była również wersja z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów z podwójnym sprzęgłem.
Hyundai Motor Company wprowadziło nowy model Elantra N Line. Nowy model został zaprojektowany i stworzony z myślą o dostarczeniu jeszcze większej radości z jazdy w odważnej Elantrze, która zadebiutowała w kwietniu 2020 roku. Model N Line, charakteryzujący się unikalnym designem oraz elementami poprawiającymi osiągi, stanowi atrakcyjny punkt wejścia do wysokowydajnej gamy marki N Hyundai i zwiększy atrakcyjność Elantry dla szerszego grona klientów.
Hyundai Elantra N Line oferuje dynamiczne wrażenia z jazdy, zasilana silnikiem 1.6 GDI turbo o mocy do 201 koni mechanicznych i momencie obrotowym wynoszącym 195.2 lb-ft, dostępnym z manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową skrzynią DCT. Inżynierowie Hyundai wprowadzili kilka mechanicznych ulepszeń w zawieszeniu Elantry, aby zwiększyć sztywność i poprawić osiągi, wspomagane przez 18-calowe obręcze aluminiowe, niezależne tylne zawieszenie wielowahaczowe oraz większe tarcze hamulcowe z przodu.
Elementy skierowane na kierowcę, takie jak łopatki zmiany biegów i system wyboru trybu jazdy, umożliwiają doświadczenie inspirowane wyścigami za kierownicą. Elementy wykończenia wnętrza, w tym skórzana perforowana kierownica N z metalowymi wstawkami, sportowe fotele N z skórzanymi wzmocnieniami, dźwignia zmiany biegów z metalowymi akcentami i skórzanymi wstawkami oraz aluminiowe pedały, dopełniają sportowy wygląd Elantry.
Elementy designu N Line uzupełniają dynamiczne wrażenia z jazdy.
Zewnętrzny wygląd Hyundai Elantra N Line wyróżnia się niskim i szerokim profilem oraz motywem projektowym „Parametric Dynamics”, nadającym jej wygląd wysublimowanej sportowości. Kaskadowa osłona chłodnicy Elantry zyskuje bardziej agresywny wygląd dzięki emblematowi N Line oraz skomplikowanemu geometrycznemu wzorowi. Powietrzne kurtyny w kształcie strzałek na dolnym pasie nadwozia wspierają aerodynamikę i chłodzenie silnika, nadając modelowi wizerunek wysokich osiągów.
Sportowe progi boczne oraz 18-calowe obręcze aluminiowe podkreślają niski i szeroki design sedana fastback. Z boku, dynamiczny styl samochodu definiowany jest przez strzałkowate bruzdy na panelach nadwozia, sugerujące ruch do przodu. Błyszczące czarne wykończenie nad nadkolami, lusterkami oraz progami bocznymi dodaje nowoczesnej elegancji ogólnemu wyglądowi.
Profil fastback Hyundai Elantra N Line łączy się z rzeźbionym tyłem, zaprojektowanym z myślą o poprawie aerodynamiki i dalszym wyrażeniu niskiego oraz szerokiego wyglądu przez poziome linie. Zintegrowany spoiler, podwójny chromowany wydech oraz tylny dyfuzor N Line podkreślają osiągi i sportowy wygląd pojazdu.
Hyundai wprowadził również części do performance N dla tych, którzy chcą dostosować modele N Line do własnych preferencji. Części te zapewniają bardziej dynamiczne wrażenia z jazdy, wykraczające poza podstawowy model, pozwalając klientom na jeszcze lepsze doświadczenia związane z marką N.