Na rynku pojawiła się nowa, trzecia generacja modelu Hyundai i20. Zainaugurowana na Targach Motoryzacyjnych w Genewie w 2020 roku, nowa i20 zmieniła kierunek rozwoju tego auta, kładąc większy nacisk na sportowy charakter i nowoczesne technologie.
Nowa generacja i20 jest niższa, szersza i nieco dłuższa od poprzednika. Oferuje więcej funkcji infotainment, a po raz pierwszy dostępny jest system Android Auto i Apple CarPlay działający bezprzewodowo. W samochodzie znajdują się dwa wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala – jeden dla zestawu wskaźników, a drugi dla systemu infotainment, który można obsługiwać w trybie podzielonego ekranu, co ułatwia multitasking.
W kwestii bezpieczeństwa Hyundai zaprezentował bogaty zestaw rozwiązań, zaczynając od asystenta kolizji czołowej, który potrafi wykrywać również pieszych, oraz kontynuując przez ostrzeżenie o kolizji z tyłu, monitorowanie martwego pola, asystenta utrzymania pasa ruchu oraz inteligentnego asystenta parkowania, który automatycznie zahamuje pojazd w przypadku wykrycia przeszkody lub innego poruszającego się obiektu.
Trendy mild-hybrid także dotarły do tego dużego koreańskiego producenta. Model i20 z 2020 roku wyposażony jest w 48-woltowy system elektryczny i niewielką baterię, co pozwala na poprawę zużycia paliwa. Hyundai zrezygnował z silników diesla, a na starcie dostępne były tylko trzy jednostki benzynowe. Silnik 1.0 o trzech cylindrach oferowany jest w dwóch wariantach mocy: 100 i 120 KM, a także podstawowy model z silnikiem 1.2 o czterech cylindrach i mocy 84 KM. Hyundai oferuje 6-biegową skrzynię manualną dla silnika 1.0 i 5-biegową dla pozostałych. System mild-hybrid dostępny jest opcjonalnie dla silnika o mocy 100 KM, standardowo dla 120 KM i nie jest oferowany w podstawowej wersji silnika.
Nowy Hyundai i20 charakteryzuje się rewolucyjnym i ambitnym designem, który wpisuje się w nowy język projektowania Sensuous Sportiness. Dzięki najlepszym w swojej klasie funkcjom łączności oraz najbardziej kompleksowemu pakietowi bezpieczeństwa, wyznacza nowe standardy w segmencie B.
Nowy i20 nie tylko zyskał całkowicie nowy wygląd zewnętrzny, ale również szereg technologicznych udoskonaleń. Oferuje dwa nowe ekrany o przekątnej 10,25”, składające się z cyfrowego wskaźnika oraz ekranu nawigacyjnego, które wizualnie łączą się w desce rozdzielczej. Jego liderujący w klasie pakiet bezpieczeństwa Hyundai SmartSense obejmuje, obok wielu nowych funkcji, nową generację asystenta unikania kolizji (FCA), który teraz wykrywa pieszych i rowerzystów, co zwiększa poczucie bezpieczeństwa na drodze.
„Dzięki doskonałej jakości, niezawodności i praktyczności, i20 nieprzerwanie pozostaje jednym z największych motorów sprzedaży Hyundai w Europie,” powiedział Andreas-Christoph Hofmann, wiceprezydent ds. marketingu i produktu Hyundai Motor Europe. „Nowy i20 odzwierciedla nasze ambicje, dostarczając przyciągający wzrok design oraz kompleksową łączność i bezpieczeństwo w segmencie B.”
Sensuous Sportiness: Nowy inspirujący język designu Hyundai
Nowy Hyundai i20 to pierwszy samochód w Europie, który wprowadza język designu 'Sensuous Sportiness’. Charakteryzuje się harmonią czterech fundamentalnych elementów: proporcji, architektury, stylizacji i technologii. Celem tego kierunku projektowania jest stworzenie wartości emocjonalnej oraz nadanie pojazdom Hyundai charakterystycznego nowego wyglądu.
W porównaniu do swojego poprzednika, proporcje nowego i20 są bardziej dynamiczne, jednocześnie zapewniając praktyczność w poruszaniu się po zatłoczonych obszarach miejskich. Jego wizualna postawa została poprawiona dzięki obniżonemu dachowi (-24mm), szerszej sylwetce (+30mm) i zwiększonej długości (+5mm), a także wydłużonemu rozstawowi osi (+10mm). To wszystko podkreślają nowe 17-calowe felgi aluminiowe.
Stylowy charakter nowego i20 podkreślają dynamicznie wyglądające zderzaki z przodu i z tyłu, a także nowa atrapa chłodnicy. Widok boczny oferuje energiczne proporcje i styl w kształcie klina, co amplifikuje wyrazista linia boczna oraz unikalny design słupka C. Przerobiona unikalna sygnatura świetlna po bokach płynnie łączy się z tyłem, podkreślając szerokość i postawę nowego Hyundai i20. Te zewnętrzne cechy ilustrują jego nowoczesność, jednocześnie dając kierowcom uczucie luksusu.
Klienci nowego i20 mogą wybierać spośród 10 kolorów nadwozia, w tym czterech nowych: Intense Blue, Aurora Gray, Aqua Turquoise i Brass. Dodatkowo, czarny dach Phantom Black oferuje jeszcze większe możliwości personalizacji dzięki opcji dwukolorowego stylu.
Nowe wnętrze oferuje lepszą estetykę i wysoką jakość
Dzięki różnorodnym ulepszeniom wnętrza, klienci nowego i20 mogą cieszyć się jakością czasu spędzonego w swoim pojeździe. Projektanci Hyundai poszukiwali innowacyjnych rozwiązań estetycznych i technicznych, aby oddać stylowe proporcje, tworząc jednocześnie świeży i atrakcyjny wygląd.
Przestrzeń wewnętrzna osiąga wrażenie przestronności w kokpicie, przy jednoczesnym wyglądzie rzeźbiarskim i atrakcyjnym. Jednym z wyróżniających się elementów designu są poziome żebra pokrywające wysoką i widoczną deskę rozdzielczą. To nadaje bardzo nietypowy wygląd, sprawiając, że przedni panel wygląda na smukły i szeroki.
Drzwi nowego Hyundai i20 obejmują deskę rozdzielczą w elegancki i zmysłowy sposób, wzorując się na kształtach występujących w naturze. Rzeźba drzwi doskonale pasuje do sekcji panelu instrumentów. Wyrafinowane koło kierownicy wyposażono w nowoczesne przełączniki, a akcenty kolorystyczne są spójne w całym wnętrzu.
Pasazerowie nowego i20 mogą również cieszyć się przyjemnym oświetleniem wnętrza w nocy dzięki nowej technologii ambientowego światła LED.
Klienci mogą wybierać spośród dwóch wykończeń wnętrza: Black Mono oraz Black & Grey.
Większa przestronność i widoczność
Dynamiczne proporcje nowego i20 oferują zwiększoną szerokość oraz wydłużony rozstaw osi w porównaniu do poprzedniej generacji. To zapewnia więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Przestrzeń bagażowa wzrosła o +25 litrów, oferując 351 litrów całkowitej pojemności na bagaż. Dodatkowo obniżona linia okien oraz małe, dwuczwartowe okno za tylnymi drzwiami poprawiają widoczność dla kierowców.
Najlepsza w swojej klasie łączność i wysoka jakość dźwięku
Nowy Hyundai i20 zapewnia najlepszą w swojej klasie łączność z szeregiem nowoczesnych funkcji wygody. Apple CarPlay i Android Auto, które są teraz dostępne bezprzewodowo, umożliwiają klientom odzwierciedlenie funkcjonalności ich smartfonów iOS i Android. Aby zwiększyć elegancję i komfort wizualny wnętrza, nowy 10,25-calowy cyfrowy wskaźnik oraz 10,25-calowy ekran dotykowy zostały wizualnie połączone. Ekran dotykowy oferuje również funkcję podziału ekranu dla jednoczesnego korzystania z różnych aplikacji.
Bezprzewodowa ładowarka w konsoli środkowej oznacza, że klienci nowego i20 nie muszą już korzystać z kabli do ładowania swoich smartfonów. Dla jeszcze większej rozrywki w samochodzie, nowy i20 staje się pierwszym modelem Hyundai w Europie, który jako opcję oferuje premium system audio Bose. Osiem głośników, w tym subwoofer, jest strategicznie rozmieszczonych w całym pojeździe, aby zapewnić wysokiej jakości doświadczenie słuchowe.
Usługi Bluelink Connected Car
Nowy Hyundai i20 oferuje technologię Bluelink, która oferuje szeroki wachlarz usług Connected Car, takich jak Hyundai LIVE Services, a także zdalne funkcje za pośrednictwem aplikacji Bluelink. Bluelink zawiera bezpłatną pięcioletnią subskrypcję.
Najbardziej kompleksowy pakiet bezpieczeństwa w segmencie
Nowy i20 jest wyposażony w funkcje bezpieczeństwa Hyundai SmartSense i spełnia najwyższe europejskie standardy bezpieczeństwa. Wiele z tych aktywnych funkcji bezpieczeństwa nie byłoby spodziewane w samochodach segmentu B.
Nowy Hyundai i20 oferuje szereg nowych funkcji bezpieczeństwa. Inteligentny asystent ograniczenia prędkości (ISLA) ostrzega kierowców za pomocą dźwiękowych i wizualnych sygnałów, gdy przekraczają dozwoloną prędkość. W połączeniu z manualnym ogranicznikiem prędkości, ISLA może nawet samodzielnie dostosować prędkość. Asystent utrzymania pasa ruchu (LFA) automatycznie dostosowuje kierownicę, aby pomóc nowemu i20 pozostać w centrum swojego pasa. Ostrzeżenie przed kolizją w martwym punkcie (BCA) wykorzystuje radar do monitorowania tylnych narożników i, jeśli wykryje inne pojazdy, pojawia się wizualny sygnał na lusterkach zewnętrznych. W razie potrzeby, BCA działa na hamulec silnikowy, aby uniknąć kolizji lub zredukować skutki uszkodzeń. Tymczasem ulepszona funkcja unikania kolizji (FCA) może teraz wykrywać nie tylko samochody, ale także pieszych i rowerzystów.
Pakiet bezpieczeństwa nowego Hyundai i20 chroni również kierowców przy niskich prędkościach, a także zapewnia większą wygodę podczas parkowania. Ostrzeżenie o odjeździe pojazdu poprzedzającego (LDVA) ostrzega kierowcę, gdy pojazd przed nim zaczyna poruszać się do przodu w przypadku, gdy reakcja jest opóźniona, na przykład na światłach drogowych. Asystent kolizji tyłem (RCCA) emitowane ostrzeżenie w przypadku ryzyka kolizji z nadjeżdżającymi pojazdami podczas cofania. Z kolei asystent unikania kolizji podczas parkowania – cofania (PCA-R) automatycznie hamuje w przypadku ryzyka kolizji. Dodatkowo, kierowcy nowego i20 mogą korzystać z asystenta parkowania (PA). PA umożliwia semi-autonomiczne parkowanie, przy użyciu szeregu czujników i oprogramowania, które pomagają kierowcom w zaparkowaniu w ciasnych miejscach.
Inne standardowe funkcje bezpieczeństwa dostępne w nowym Hyundai i20 obejmują asystenta utrzymania pasa (LKA), ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW) i asystenta świateł drogowych (HBA).
Nowy i20 będzie również wyposażony w system eCall, który umożliwia pasażerom kontakt z służbami ratunkowymi jednym przyciskiem. Dodatkowo, system aktywuje się automatycznie, jeśli poduszki powietrzne w pojeździe zostaną uruchomione.
Oferta silnikowa zapewnia zwiększoną wydajność i osiągi
Oferując dwa silniki z trzema opcjami przekładni, nowy i20 zaspokaja różne potrzeby kierowców i zapewnia jeszcze bardziej efektywną jazdę.
W najwyższej wersji dostępny jest silnik 1.0 T-GDi o mocy 100 KM lub 120 KM. Po raz pierwszy w tej jednostce można zastosować 48-woltowy mild hybrid, jako opcję przy 100 KM lub jako standard przy 120 KM. System 48-woltowy przyczynia się do zmniejszenia zużycia paliwa i emisji CO2 o 3-4%. W zakresie przekładni, system 48-woltowy jest dostępny z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (7DCT) lub nowo opracowaną sześciobiegową manualną skrzynią biegów (iMT). iMT odłącza silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu pedału przyspieszenia, co pozwala na jazdę w trybie swobodnym i oszczędza paliwo.
Gdy nie jest połączony z systemem 48-woltowym, silnik 1.0 T-GDi 100 KM można zamówić z 7DCT lub manualną sześciobiegową skrzynią biegów. W ofercie znajduje się również silnik 1.2-litra MPi 4-cylindrowy jako jednostka wstępna, oferująca 84 KM i pięciobiegową manualną skrzynię biegów.