W połowie września 2020 roku zaprezentowano czwartą generację modelu Hyundai iX35/Tucson, która nie wykazała spadku tempa w rozwoju koreańskiego producenta.
Wprowadzając model na rok 2021, Tucson szukał inspiracji poza niemieckimi producentami samochodów. Jego design był całkowicie inny i zawierał elementy inspirowane Toyotą Rav4 oraz nutę stylu SUV-coupe.
Ze względu na rozszerzone nadkola zarówno z przodu, jak i z tyłu, oraz pochyloną, chromowaną linię biegnącą nad oknami, model 2021 przypominał bardziej SUV coupe niż standardowy, kompaktowy crossover. Olbrzymi grill z przodu miał trójwymiarowy design, a reflektory przypominały te, które można znaleźć w niektórych samochodach koncepcyjnych. To jednak był model produkcyjny. Przedni zderzak wyposażono w dwa szerokie wloty powietrza po bokach oraz mniejszy grill na dolnej części zderzaka.
Wewnątrz Hyundai starał się zaoferować więcej swoim klientom. Płaska i niska deska rozdzielcza miała minimalistyczny design, z linią przypominającą grill umieszczoną na górze. Był to unikalny projekt na rynku. Dwa wskaźniki na desce rozdzielczej oraz duży ekran infotainment na centralnej konsoli nadawały nowoczesny wygląd.
Przednie fotele miały średniej wielkości boczne podparcia, a dzielona kanapa z tyłu była wygodna dla trzech dorosłych osób.
Model Tucson 2021 został wprowadzony na rynek z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra, wspieranym przez system hybrydowy. Dostępna była również podstawowa wersja bez hybrydy. Oferowała szeroki wybór napędów ręcznych i automatycznych, w tym automatyczną skrzynię biegów o siedmiu przełożeniach.
Hyundai Motor zaprezentował nowego Tucsona, który cechuje się zaawansowanym, eksperymentalnym designem oraz nowoczesną technologią, wyznaczając nowe standardy w segmencie kompaktowych SUV-ów. Oferuje również najbardziej zróżnicowaną gamę napędów elektrycznych w swojej klasie, podkreślając zobowiązanie Hyundai do czystego prowadzenia pojazdu, zachowując jednocześnie prawdziwy charakter SUV-a.
Nowy Hyundai Tucson to czwarta generacja najlepiej sprzedającego się modelu Hyundai, z ponad 7 milionami sprzedanych jednostek na całym świecie od momentu wprowadzenia w 2004 roku. Z tego 1,4 miliona jednostek sprzedano w Europie. Czyni to go najlepiej sprzedającym się SUV-em firmy na całym świecie. Nowy kompaktowy SUV Hyundai zaskakuje rewolucyjnym i ambitnym wyglądem, który wpisuje się w nową tożsamość projektową firmy Sensuous Sportiness.
Oferując najszerszą gamę elektrycznych układów napędowych w segmencie kompaktowych SUV-ów, w tym opcje hybrydowe, hybrydowe do ładowania z sieci oraz 48-woltowe mild hybrid, nowy Tucson dopełnia elektryfikacji floty SUV-ów Hyundai w Europie. Inne elektryfikowane SUV-y produkowane przez Hyundai to w pełni elektryczne i hybrydowe wersje Kona, NEXO, jego drugiej generacji elektrycznego pojazdu na ogniwa paliwowe, oraz Santa Fe z opcjami hybrydy i hybrydy do ładowania z sieci. Wprowadzając elektryfikację do najnowszych modeli, Hyundai umacnia swoją pozycję jako producent z najszerszą gamą układów napędowych elektrycznych.
Nowy Tucson jest modelem globalnym. Będzie produkowany w kilku fabrykach na całym świecie i stanie się trzecim modelem produkowanym w Europie w zakładzie produkcyjnym Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) w Nošovicach, Czechy. Druga generacja Hyundai Tucson była pierwszym modelem produkowanym w HMMC. To podkreśla zaangażowanie Hyundai w rynek europejski.
„Hyundai to marka z najszerszą gamą elektrycznych układów napędowych, obejmującą mild hybrid, hybrydę, hybrydę do ładowania z sieci, elektryczne pojazdy bateryjne oraz pojazdy na ogniwa paliwowe,” mówi Michael Cole, prezydent i dyrektor generalny Hyundai Motor Europe. „Wprowadzenie nowego Tucsona miało kluczowe znaczenie, aby rozszerzyć elektryfikację na naszego globalnie najlepiej sprzedającego się SUV-a. Ta premiera stanowi kolejny kamień milowy dla Hyundai, ponieważ oferujemy teraz elektryfikowane wersje naszej pełnej gamy SUV-ów. Dzięki nowoczesnemu designowi i zaawansowanej gamie układów napędowych nowy Tucson pozostanie jednym z kluczowych produktów Hyundai w Europie.”
'Parametryczna Dynamika’: rewolucyjny i unikalny wygląd zewnętrzny na czołowej pozycji w designie SUV-ów
Nowy Hyundai Tucson nie jest jedynie ewolucją poprzedniej generacji, ale stanowi rewolucję w kwestii designu dla Hyundai. Ogólnie rzecz biorąc, ma większą i szerszą sylwetkę niż jego poprzednik. Jego muskularna postura łączy ostre kształty i dynamiczne proporcje z bogatymi powierzchniami, zapewniając progresywny wygląd bez kompromisów w stosunku do wytrzymałego dziedzictwa SUV-a Tucsona.
Nowy Tucson jest pierwszym w pełni zmienionym SUV-em Hyundai, który został opracowany według nowej tożsamości projektowej „Sensuous Sportiness”. Ta kierunek charakteryzuje się harmonią pomiędzy czterema fundamentalnymi elementami: proporcją, architekturą, stylizacją i technologią. Celem jest nadanie zmysłowego i emocjonalnego charakteru pojazdom Hyundai, zrealizowanego dzięki innowacyjnej technologii i rozwiązaniom.
„Misją 'Sensuous Sportiness’ jest podniesienie emocjonalnych cech designu motoryzacyjnego. Chcemy, aby nasi klienci czuli się poruszeni. Z nowym Tucsonem wprowadzamy jego ostateczną ewolucję i zdecydowane stwierdzenie dotyczące niepowstrzymanego postępu Hyundai,” powiedział SangYup Lee, starszy wiceprezydent i szef Hyundai Global Design Center. „Zaawansowany, eksperymentalny design Tucsona pozostaje wierny jego pionierskiemu duchowi i podnosi poprzeczkę w najbardziej konkurencyjnym segmencie przemysłu.”
Progresywna język projektu nowego Hyundai Tucsona inspirowana była koncepcją SUV Vision T, która została zaprezentowana na AutoMobility LA w 2019 roku. Podążając za Sensuous Sportiness, motywy projektowe Vision T koncentrują się na pojęciu Dynamizmu i reprezentują kierunek projektowania SUV „miejskiego odkrywcy”.
Zamiast tradycyjnych metod rysunkowych, projektanci Hyundai opracowali futurystyczne elementy designu nowego Tucsona za pomocą algorytmów geometrycznych tworzonych przez nowoczesną technologię cyfrową. Proces ten, znany jako „parametryczna dynamika”, wykorzystuje linie, powierzchnie, kąty i kształty stworzone na podstawie danych cyfrowych, by stworzyć bezprecedensowe, odważne estetyki projektowe. W rezultacie wyraźne wzory geometryczne znane jako „parametryczne klejnoty” pojawiają się w całym designie SUV-a, nadając mu progresywny charakter.
Najbardziej wyraźna prezentacja tych parametrycznych klejnotów znajduje się na przedniej kratce, gdzie Parametryczne Ukryte Światła robią mocne pierwsze wrażenie. Gdy światła są wyłączone, przód pojazdu wydaje się pokryty ciemnymi, geometrycznymi wzorami, bez wyraźnych różnic między charakterystycznymi LED-owymi światłami dziennymi (DRL), które są bezszwowo zintegrowane w kratce. Dzięki nowoczesnej technologii oświetleniowej pół-lusterkowej, gdy DRL są włączone, ciemny chromowy wygląd kratki przekształca się w kształty przypominające klejnoty, wprowadzając przyciągający wzrok element do ogólnie eleganckiego wyglądu.
Parametryczne klejnoty występują również jako wyraźny element designu po bokach pojazdu. Rzeźbione powierzchnie tworzą uderzający kontrast między smukłą sylwetką a męskim kształtem klina, sugerując ruch do przodu, nawet gdy pojazd stoi w miejscu. Napinające się, sportowe kształty płynnie łączą się z kanciastymi nadkolami, gdzie felgi aluminiowe zapewniają mocną i dynamiczną postawę. Sportowa wrażliwość Tucsona jest podkreślona przez chromową linię akcentującą o ostrej, parabolicznej formie, zaczynającą się na lusterkach bocznych i sięgającą do słupka C. Z boku, otaczające drzwi dopełniają wyrazistą i odważną linię charakterystyczną, harmonizującą z solidnym i wytrzymałym wyglądem dynamicznych i kanciastych nadkoli.
Z tyłu, szerokie lampy tylne z detalami parametrycznymi ukrytego światła kontynuują motyw projektowy. Tylny zderzak nowego Hyundai Tucsona również integruje detale wzoru parametrycznego z efektem trójwymiarowym, połączonym ze sportowym zdobieniem. To pierwszy model Hyundai, który zastosował ukryte tylne wycieraczki, które znajdują się pod spojlerem. Wysokotechnologiczne elementy designu zwieńczone są gładkim logo Hyundai, które wygląda na trójwymiarowe, ale w rzeczywistości nie wystaje ponad powierzchnię, co stanowi odejście od tradycyjnych emblem atu motoryzacyjnych.
Kolory zewnętrzne
Klienci nowego Tucsona mogą wybierać spośród dziewięciu kolorów zewnętrznych, w tym trzech nowych: Shimmering Silver, Amazon Grey i Teal. Co więcej, opcja dachu w dwóch kolorach w Phantom Black lub Dark Knight oferuje klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji. Każdy kolor nadwozia może być połączony z dachem w dwóch kolorach.
Shimmering Silver [NOWY] z opcjonalnym dachem Dark Knight
Amazon Grey [NOWY] z opcjonalnym dachem Phantom Black
Teal [NOWY] z opcjonalnym dachem Phantom Black
Phantom Black z opcjonalnym dachem Dark Knight
Polar White z opcjonalnym dachem Phantom Black
Engine Red z opcjonalnym dachem Phantom Black
Sunset Red z opcjonalnym dachem Phantom Black
Silky Bronze z opcjonalnym dachem Dark Knight
Dark Knight z opcjonalnym dachem Phantom Black
Czyste i eleganckie wnętrze łączy maksymalny komfort z bezproblemową technologią
Wejście do wyrafinowanego i przestronnego wnętrza nowego Tucsona, znanego jako INTERSPACE, przypomina wkraczanie do starannie zorganizowanego pomieszczenia, gdzie codzienne troski znikają. Wewnątrz, przestrzeń, technologia i informacje harmonijnie się przenikają. Cechują go zmysłowe formy inspirowane wodospadami, a podwójne srebrne linie zdobienia płyną od centralnego panelu do tylnych drzwi, harmonizując z starannie ułożonymi materiałami powierzchni premium w uzupełniających neutralnych tonacjach.
Bezproblemowa integracja technologii na najwyższym poziomie zapewnia klientom nowego Tucsona zaawansowane i w pełni konfigurowalne doświadczenie cyfrowe. Nowy 10,25-calowy ekran AVN-T zajmuje centralną część pojazdu. Projektanci Hyundai zrezygnowali z fizycznych pokręteł i przycisków, więc wszystkie funkcje AVN oraz ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji są kontrolowane dotykowo, co czyni go pierwszym modelem Hyundai z pełnym konsolą dotykową. Wysokiej jakości materiały dotykowe występują w całym wnętrzu, podnosząc wygląd i odczucie na nowy poziom, podczas gdy nowe wentylacje powietrzne rozpoczynają się od drzwi i płyną do konsoli centralnej.
Ewolucja układu wnętrza Hyundai Tucsona doprowadziła do obniżenia wyświetlacza instrumentów i usunięcia obudowy wskaźników, aby uprościć powierzchnię, zwiększając poczucie przestronności wewnątrz. Szeroka krawędź deski rozdzielczej bezproblemowo łączy się z drzwiami, otaczając przednich pasażerów jak głęboki wąwóz. Te futurystyczne cechy zapewniają jeszcze bardziej postępowe odczucia i wprowadzają nowe poziomy wartości designu wysokiej technologii dla klientów.
Ergonomicznie umieszczony podłokietnik jest połączony z systemem zmiany biegów przez aplikację, co zapewnia intuicyjne użytkowanie dla kierowcy, a także nadaje samochodowi czysty i nowoczesny wygląd.
Pasażerowie mogą również cieszyć się przyjemnym, ambientowym oświetleniem, które znajduje się w dwóch bocznych kieszeniach konsoli centralnej, na bezprzewodowej ładowarce i w kieszeniach map w drzwiach. Oferuje 64 konfigurowalne kolory i 10 poziomów jasności, aby dopasować się do każdego nastroju i dać jeszcze więcej możliwości personalizacji.
Dodatkowo klienci mogą wybierać spośród trzech wykończeń wnętrza, w tym jednokolorowego czarnego (tkanina lub skóra), dwukolorowego czarnego i beżowego (tkanina lub skóra) oraz pakietu Teal.
Pakiet Teal oferuje czarne tekstylne lub skórzane siedzenia z tealowymi szwami, które znajdują się na siedzeniach, podłokietniku i dźwigni zmiany biegów. Wkładki tekstylne w kolorze teal występują także w podkładach na deski rozdzielcze i wykończeniach drzwi.
Kolory wnętrza
Jednokolorowy czarny (tkanina lub skóra)
Dwukolorowy czarny i szary mech (tkanina lub skóra)
Pakiet Teal (tkanina lub skóra)
Najnowocześniejsza technologia i łączność
Nowy Tucson jest wyposażony w szereg nowoczesnych funkcji technologicznych, które zapewniają zaawansowane doświadczenie cyfrowe.
W pełni cyfrowy konfigurowalny podwójny kokpit składa się z nowego 10,25-calowego otwartego zestawu wskaźników i 10,25-calowego ekranu AVN-T. Oferuje spersonalizowaną przestrzeń, która jest intuicyjnie zoptymalizowana pod kątem doświadczenia użytkownika na wysokim poziomie technologicznym. Na przykład schematy kolorów zestawu zmieniają się w zależności od wybranego trybu jazdy.
Hyundai oferuje najnowszą wersję swoich nowoczesnych usług połączeń Bluelink z 10,25-calowym systemem infotainment w nowym Tucsona. Ulepszony Bluelink oferuje szereg nowych korzyści i usług dla klientów Hyundai, w tym Connected Routing, Last Mile Navigation i nową funkcję profilu użytkownika. Klienci mogą zlokalizować swój pojazd, zablokować i odblokować go zdalnie lub sprawdzić atrybuty pojazdu, takie jak poziom paliwa, za pośrednictwem aplikacji Bluelink.
Pasażerowie mogą dostosować swoje indywidualne wybory infotainment dzięki nowej funkcji profilu użytkownika. Umożliwia to klientom zainstalowanie do dwóch głównych kont i jednego konta gościa oraz dodanie zdjęcia profilowego za pośrednictwem aplikacji Bluelink. Profil użytkownika przechowuje preferencje infotainment użytkowników, takie jak język, Bluetooth, ustawienia nawigacji i rozpoznawania głosu, a także ulubione stacje radiowe w chmurze.
Jeśli kierowcy muszą zaparkować swój samochód w promieniu od 200 metrów do dwóch kilometrów od miejsca docelowego, można aktywować funkcję Last Mile Navigation, aby wznowić nawigację w aplikacji Bluelink na smartfonie kierowcy.
Ponadto nowy Hyundai Tucson będzie miał integrację kalendarza wewnątrz systemu infotainment, co oznacza, że użytkownik będzie mógł zobaczyć swój kalendarz Apple lub Google na ekranie AVN. Synchronizacja odbywa się za pośrednictwem ustawień aplikacji Bluelink. To kolejny powód dla klientów, by korzystać i pobierać aplikację Bluelink.
Dzięki nowej opartej na chmurze nawigacji Connected Routing, trasy są obliczane na potężnym serwerze w środowisku chmury Bluelink. Zapewnia to dokładniejsze prognozy ruchu, precyzyjniejsze czasy przybycia oraz bardziej niezawodne przeliczanie tras. Dodatkowym atutem Connected Routing jest funkcja autofill, która oszczędza czas kierowcom przy wyborze miejsca docelowego.
Apple CarPlay i Android Auto umożliwiają klientom lustrzane odzwierciedlenie funkcji ich smartfonów iOS i Android w uproszczony i wygodny sposób. W przypadku ośmiocalowego systemu Display Audio, smartfony mogą być lustrzane bezprzewodowo. Inne funkcje infotainment i łączności w nowym Tucsonie obejmują wysokiej jakości system audio marki KRELL dla poprawionych wrażeń dźwiękowych, bezprzewodową ładowarkę w konsoli centralnej oraz porty USB z przodu i z tyłu dla jeszcze większej wygody, szczególnie w długich podróżach.
Wreszcie usługi Hyundai LIVE dodają informacje o parkingach w czasie rzeczywistym oraz lokalizacje stacji paliw, w tym ceny, a także informacje o pogodzie. Miejsca docelowe lub punkty zainteresowania mogą być też wysyłane z aplikacji do systemu nawigacji w samochodzie.
Nowy Tucson zapewnia zwiększony komfort i wygodę dla każdego rodzaju kierowcy
Dzięki nowym funkcjom zwiększającym komfort, Hyundai oferuje jeszcze więcej wygody dla klientów nowego Tucsona.
Po raz pierwszy w pojeździe Hyundai, nowy Tucson wyposażony jest w technologię Multi-Air Mode, składającą się z kombinacji bezpośrednich i pośrednich otworów wentylacyjnych do klimatyzacji i ogrzewania, aby stworzyć przyjemniejsze środowisko wewnętrzne z łagodniejszym przepływem powietrza. Gdy ten tryb jest aktywowany, powietrze jest rozprzestrzeniane do nowo dodanych otworów wentylacyjnych w przedniej części, oprócz normalnych otworów wentylacyjnych. Całkowita objętość powietrza pozostaje taka sama, co czyni go równie skutecznym w zmianie temperatury, ale rozproszenie powietrza zmniejsza bezpośredni kontakt powietrza i łagodzi jego działanie. Ten tryb można włączać i wyłączać w zależności od preferencji kierowcy.
Trzystrefowa kontrola klimatu teraz uwzględnia pasażerów na tylnych siedzeniach, oprócz osób z przodu. Dodatkowo wentylowane siedzenia z przodu oraz podgrzewane siedzenia z przodu i z tyłu zapewniają jeszcze większy komfort dla kierowcy i pasażera.
Ponadto, za pomocą urządzenia Walk-in kierowcy mogą przesuwać i odchylać siedzenie pasażera dla wygody osób siedzących z przodu lub z tyłu przy prostym użyciu przycisku na bokach siedzenia.
Tryb Spania na Tylnych Siedzeniach pozwala na słuchanie wybranego audio w rzędzie kierowcy bez transmitowania tego samego dźwięku do tylnych głośników, aby nie obudzić pasażerów śpiących z tyłu.
Aby zwiększyć wygodę użytkowania, tylne siedzenia nowego Tucsona można teraz składać w proporcjach 4:2:4. Zdalne składanie pozwala dodatkowo na składanie siedzeń zdalnie. Dźwignie składania znajdują się na bocznych ścianach bagażnika.
Zwiększona przestronność
Dynamiczne proporcje nowego Tucsona oraz nowa platforma zapewniają szeroką, otwartą przestrzeń wewnętrzną, która gwarantuje komfort i przestronność zazwyczaj zarezerwowane dla modeli z wyższych segmentów. Nowy Tucson jest o 20 mm dłuższy, o 15 mm szerszy, a jego rozstaw osi zwiększono o 10 mm w porównaniu do poprzedniej generacji, co sprawia, że jest bardziej przestronny niż kiedykolwiek wcześniej. W efekcie pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się dodatkowymi 26 mm miejsca na nogi. To osiągnięto zarówno w modelach hybrydowych, jak i z silnikiem spalinowym, dzięki sprytnej lokalizacji akumulatora pod tylnymi siedzeniami pasażerów. W międzyczasie, pojemność bagażnika wzrosła o 33 do 107 litrów, w zależności od wybranego wykończenia i układu napędowego, oferując do 620 litrów ogólnej pojemności na bagaż przy siedzeniach w pozycji pionowej i do 1 799 litrów przy złożonych siedzeniach.
Wymiary (w mm)
Długość: 4,500 (+20mm)
Szerokość: 1,865 (+15mm)
Wysokość: 1,650 (+5mm)
Rozstaw osi: 2,680 (+10mm)
Zwis: przód 895mm, tył 925mm
Miejsce na nogi w drugim rzędzie: 996 (+26mm)
Bagażnik (w litrach)
Pojemność przy siedzeniach w pozycji pionowej (Benzyna/Diesel/Benzyna 48V/Diesel 48V/Hybryda): 620 / 598 / 577 / 546 / 616
Maksymalna pojemność, przy złożonych siedzeniach (Benzyna/Diesel/Benzyna 48V/Diesel 48V/Hybryda): 1,799 / 1,777 / 1,756 / 1,725 / 1,795
Najbardziej kompleksowy pakiet aktywnego bezpieczeństwa i asystencji w prowadzeniu w swojej klasie
Z najlepszymi w swojej klasie zaawansowanymi systemami asystencji kierowcy oraz pakietem aktywnego bezpieczeństwa z różnorodnymi innowacyjnymi funkcjami, nowy Hyundai Tucson zapewnia jeszcze większy spokój dla klientów Hyundai.
Nowy Tucson jest wyposażony w ulepszony system siedmiu poduszek powietrznych, który zawiera nową poduszkę powietrzną środkową na pierwszym rzędzie, unikalną dla tego segmentu. Zapobiega to zderzeniu pasażerów w pierwszym rzędzie w przypadku kolizji, minimalizując ryzyko poważnych obrażeń. Kiedy uruchamiane są poduszki powietrzne w wyniku uderzenia z przodu lub z boku, system Multi-collision braking automatycznie hamuje, aby zredukować ryzyko wtórnych lub wielokrotnych kolizji.
Nowy Tucson został wyposażony w system unikania kolizji z przodu (FCA), który wydaje dźwięki alarmowe, gdy nieuchronnie zbliża się do kolizji z samochodami, rowerami lub pieszymi z przodu. Gdy kierowca nie reaguje na czas i nie hamuje, system automatycznie kontroluje hamulce, aby uniknąć wypadku. Po raz pierwszy w Tucsona, FCA obejmuje teraz skrzyżowania, co rozszerza zakres ochrony na kolizje na skrzyżowaniach. Ta funkcja wykrywa nadjeżdżające samochody z drugiej strony przy skręcaniu w lewo na skrzyżowaniu i, jeśli wydaje się, że kolizja jest prawdopodobna, zastosowuje hamulce, aby zatrzymać samochód.
Asystent utrzymywania pasa (LFA) utrzymuje pojazd w bezpiecznym centrum pasa. Używając przedniej kamery do rozpoznawania zamierzonego pasa, LFA automatycznie dostarcza poprawki kierownicze, aby pomóc utrzymać środkową ścieżkę. Działa to razem z funkcją utrzymywania pasa (LKA), która zapobiega przypadkowemu opuszczeniu pasa i teraz wykrywa krawędzie drogi oraz linie.
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW) to funkcja ochrony kierowcy, która pomaga monitorować wzorce jazdy w celu wykrywania zmęczenia podczas jazdy i zapobiegania potencjalnym wypadkom. Działa to w tandemie z ostrzeżeniem o opuszczeniu pojazdu (LVDA). LVDA informuje kierowcę, gdy pojazd przed nim zaczyna poruszać się do przodu, a on nie reaguje wystarczająco szybko, na przykład na światłach.
Wprowadzony po raz pierwszy w kompaktowym SUV-ie, system asystenta jazdy autostradowej (HDA) czyni jazdę autostradą bezpieczniejszą i wygodniejszą. HDA reguluje prędkość samochodu i utrzymuje odległość od innych pojazdów z przodu, a także aktualny pas drogi na autostradzie. Specjalny przycisk na kierownicy pozwala kierowcy aktywować HDA jednym kliknięciem.
HDA działa w połączeniu z LFA i opartym na nawigacji inteligentnym tempomatem (NSCC-C). Dzięki tej funkcji kierowcy nowego Hyundai Tucsona mogą ustawić prędkość za pomocą SCC, a następnie w celu większego bezpieczeństwa i wygody NSCC-C jest w stanie automatycznie dostosować prędkość pojazdu do nadchodzącej zakrętu na podstawie lokalnych informacji o drodze. Zmniejsza prędkość jazdy i po opuszczeniu zakrętu powraca do ustawionej prędkości.
Inną nową funkcją jest Inteligentna Asysta ograniczenia prędkości (ISLA). Oprócz wyświetlania ograniczeń prędkości na ekranie AVN, ISLA automatycznie dostosowuje prędkość nowego Tucsona, tak aby kierowcy nie przekraczali ograniczeń.
Dla jeszcze większej pewności, nowy Tucson jest wyposażony w szereg funkcji, które zwiększają widoczność na drodze. System unikania kolizji w martwym polu (BCA). Ten system teraz stosuje różnicowe hamowanie, oprócz wizualnych i dźwiękowych ostrzeżeń, aby zapobiec kolizji samochodu z innymi pojazdami podczas zmiany pasa. Ta funkcja wykorzystuje przednią kamerę pojazdu i tylne radary, aby obliczyć względną pozycję i prędkość pojazdów po bokach lub w martwym polu Tucsona. BCA jest wyposażony w system unikania kolizji przy tylnym skrzyżowaniu. Podczas wycofywania, RCCA informuje kierowcę o nadjeżdżającym pojazdzie, który przekracza ich tylną ścieżkę. W razie potrzeby hamulce są stosowane, aby zapobiec kolizji.
Funkcja unikalna dla tego segmentu to Monitor widoku martwego pola. Gdy kierowca sygnalizuje zmianę pasa, jeden z dwóch głównych wskaźników 10,25″ Supervision Cluster wyświetli widok martwego pola z danej strony. To oferuje ulepszenie widoków na lusterku bocznym i dodatkowe wsparcie wizualne w warunkach ciemności i deszczu.
Nowy Hyundai Tucson oferuje również Monitor widoku otoczenia (SVM), dzięki czemu kierowcy mogą doświadczyć trójwymiarowego widoku 360 stopni pojazdu z różnych perspektyw. Obejmuje to powiększanie i pomniejszanie dla przodu, tyłu, lewej i prawej strony pojazdu. SVM wykorzystuje również widok z lotu ptaka, aby dodatkowo zwiększyć widoczność potencjalnych przeszkód.
SVM jest również zsynchronizowany z nowym systemem zdalnego inteligentnego parkowania (RSPA), który jest dostępny w hybrydowej wersji nowego Tucsona. RSPA pomaga kierowcom podczas parkowania i wyjazdu, automatycznie przesuwając pojazd do przodu i do tyłu, nawet jeśli są poza samochodem. Funkcję tę można aktywować i kontrolować za pomocą Smart Key. Samochód wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe do identyfikacji przeszkód, a awaryjne hamowanie jest stosowane, gdy wykryty jest ryzyko kolizji.
Gdy włączono automatyczny tryb, Asystent świateł drogowych (HBA) wykrywa zarówno nadjeżdżające pojazdy, jak i te w tym samym pasie z przodu w nocy, a także przełącza się na światła mijania w odpowiednich momentach, zmniejszając efekt oślepienia dla innych kierowców. Gdy nie wykryto więcej pojazdów, system automatycznie ponownie aktywuje światła drogowe, maksymalizując zasięg widzenia kierowcy.
Inne ulepszone i innowacyjne funkcje czynią nowego Tucsona pewnym i niezawodnym samochodem przyjaznym dla rodziny. Nowy system ostrzegania o pasażerach tylnych (ROA) monitoruje tylne siedzenia za pomocą czujnika wykrywającego ruch. Wizualne i dźwiękowe ostrzeżenia są następnie przekazywane kierowcy, aby upewnić się, że usuną pasażerów z tylnych siedzeń przed opuszczeniem i zablokowaniem pojazdu. Tryb Spania Pasażera Tylnego (RPSM) obniża głośniki tylne, aby uczynić tył samochodu bardziej relaksującym dla pasażerów podczas długich podróży. Dodatkowo nowa funkcja ostrzegania o bezpiecznym wyjściu (SEW) informuje pasażerów, jeśli zbliżają się pojazdy, gdy próbują wysiąść z samochodu. Ta funkcja jest wprowadzana po raz pierwszy do mainstreamowego kompaktowego SUV-a.
Dostępne funkcje aktywnego bezpieczeństwa i asystencji kierowcy Hyundai SmartSense:
System unikania kolizji z przodu (FCA z ochroną samochodu, pieszych i rowerzystów) [NOWY: Skręcanie na skrzyżowaniu]
Ostrzeżenie o opuszczeniu pojazdu (LVDA) [NOWY]
Asystent jazdy autostradowej (HDA) 1.5 [NOWY]
Oparty na nawigacji inteligentny tempomat (NSCC-C) [NOWY: korzystając z danych nawigacyjnych]
Inteligentna asysta ograniczenia prędkości (ISLA) [NOWY]
Ostrzeżenie o martwym polu (BCW)
Asystent unikania kolizji w martwym polu (BCA) [NOWY]
Ostrzeżenie o bezpiecznym wyjściu (SEW) [NOWY]
Zdalny inteligentny asystent parkowania (RSPA) [NOWY: tylko HEV/PHEV]
Monitor widoku otoczenia (SVM) [ulepszony]
Monitor widoku martwego pola (BVM) [NOWY]
Ostrzeżenie o pasażerach tylnych (ROA) [NOWY]
Asystent utrzymywania pasa (LFA) [NOWY]
Asystent utrzymywania pasa (LKA) [ulepszony]
Ostrzeżenie o uwadze kierowcy (DAW)
Ostrzeżenie o kolizji przy tylnym skrzyżowaniu (RCCW)
Asystent unikania kolizji przy tylnym skrzyżowaniu (RCCA) [NOWY]
Asystent świateł drogowych (HBA)
Dla dodatkowego spokoju, Hyundai oferuje swoją branżową pięcioletnią gwarancję bez ograniczeń przebiegu z nowym Tucsonem.
Napęd na cztery koła i tryby terenu czynią nowego Tucsona prawdziwym SUV-em
Nowy Hyundai Tucson umacnia swoje prawdziwe kompetencje SUV-a dzięki możliwościom 4×4, dzięki nowemu selektorowi trybu terenu, który zapewnia jeszcze więcej przyjemności kierowcom. Ta funkcja, dostępna w hybrydowej wersji z automatyczną skrzynią biegów, wykorzystuje technologię napędu na cztery koła HTRAC, która umożliwia zwinne prowadzenie i lepsze zastosowanie momentu obrotowego w zależności od przyczepności kół i prędkości pojazdu. Oprócz różnych trybów jazdy, trzy dodatkowe tryby terenu – błoto, piasek i śnieg – optymalizują osiągi jazdy i ustawienia HTRAC dla lepszego doświadczenia z jazdy po różnych nawierzchniach.
Wygodna lub sportowa jazda z nowym elektronicznie sterowanym zawieszeniem i jego strojonem
Nowy Tucson został opracowany i przetestowany w Europie, przeprowadzając przyspieszone testy trwałości oraz testy dynamiczne na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie, słynnym Nürburgring Nordschleife, a także przeszedł rygorystyczne testy drogowe w całej Europie, od najzimniejszych zimowych warunków testowych w Szwecji po testy przyczepności w Alpach i testy w gorących warunkach w południowej Hiszpanii, aby upewnić się, że wysokie oczekiwania europejskich klientów są spełnione.
Klienci mogą wybierać pomiędzy dwoma różnymi systemami zawieszenia dla nowego Tucsona, z których oba oferują adaptacyjne i tradycyjne tłumiki dla lepszego komfortu jazdy i prowadzenia.
Dzięki elastyczności, jaką oferuje technologia adaptacyjnego tłumienia (ECS) w zawieszeniu kontrolowanym elektronicznie, inżynierowie Hyundai osiągnęli bardzo wszechstronne właściwości jezdne, w zależności od sytuacji i preferencji kierowcy. Na codziennych dojazdach w trybie Normal lub Eco, rozwój skoncentrowano na zapewnieniu komfortowej, stabilnej jazdy nawet na najbardziej wymagających drogach. ECS automatycznie i ciągle kontroluje zawieszenie pojazdu, aby maksymalizować komfort jazdy i osiągi. Osiąga to, biorąc pod uwagę warunki jazdy, takie jak prędkość, nawierzchnie dróg, zakręty, wymagania hamowania i przyspieszenia. Poprzez kontrolowanie siły tłumienia na każdym pojedynczym kole, ECS redukuje przechyły, przechylanie i ruchy pionowe, aby poprawić komfort jazdy i prowadzenie. W trybie sportowym kierowcy nowego Tucsona mogą cieszyć się dodatkowym poziomem responsywności i kontroli.
W międzyczasie konwencjonalne tłumiki wykorzystują nową technologię zaworów, która oferuje większą elastyczność strojenia. Zawieszenie MacPherson z przodu oraz wielowahaczowe z tyłu zapewniają dobre poziomy komfortu i prowadzenia.
Rack-mounted Motor Driven Power Steering (R-MDPS) nowego Tucsona, który wyposażono w nowej generacji przekładnię kierowniczą pasek napędzający, został dostrojony, aby pasował do charakterystyki zawieszenia pojazdu. W ciągu wielu miesięcy testów z prototypami oraz nowoczesnymi narzędziami do symulacji inżynieryjnej, inżynierowie Hyundai precyzyjnie skalibrowali system, aby kierowcy mogli doświadczyć płynnego i połączonego sterowania. Kierowcy, którzy wybiorą tryb sportowy, odczują ostrzejszą reakcję na układ kierowniczy, zanim będą cieszyć się większą precyzją podczas jazdy na przykład po autostradzie.
Hyundai opracował szeroką gamę opcji opon dla nowego Tucsona, oferując trzy aerodynamiczne warianty kół: stalowe lub aluminiowe 17-calowe lub aluminiowe 18- i 19-calowe. Wybór opon został opracowany w bliskiej współpracy z wiodącymi producentami opon Continental i Michelin, z szczególnym uwzględnieniem takich aspektów jak komfort, izolacja hałasu drogi i osiągi prowadzenia. Dodatkowo inżynierowie Hyundai osiągnęli niskie wartości oporu toczenia, które przyczyniają się do minimalizacji zużycia paliwa i emisji pojazdu. To podkreśla zobowiązanie firmy do produkcji ekologicznych samochodów bez kompromisów w zakresie wydajności.
Najszersza gama elektrycznych układów napędowych w segmencie kompaktowych SUV-ów
Oferując trzy elektryczne układy napędowe oraz dwa silniki spalinowe z czterema opcjami przekładni, nowy Hyundai Tucson jest odpowiedni dla każdego rodzaju kierowcy. Dzięki benzynowym i dieslowym wspomaganym 48-woltowym mild hybrid, pełnej hybrydzie oraz hybrydzie do ładowania z sieci, nowy Tucson oferuje najszerszą gamę elektrycznych układów napędowych w segmencie kompaktowych SUV-ów. Oprócz elektrycznych układów napędowych, nowy Tucson oferuje także szereg opcji benzynowych i dieslowych.
Nowy Tucson został opracowany z myślą o redukcji emisji, nie rezygnując z przyjemności z jazdy. Wersja hybrydowa składa się z nowego silnika 1.6 T-GDI (turbo do bezpośredniego wtrysku benzyny) Smartstream i silnika elektrycznego o mocy 44,2 kW, z akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 1,49 kWh. Jest połączona z sześciobiegową automatyczną przekładnią (6AT) i dostępna z napędem na przednie lub wszystkie koła. System ten jest najpotężniejszy w gamie silników nowego Tucsona, o łącznej mocy 230 KM, co oznacza, że oferuje niskie emisje bez kompromisów w zakresie przyjemności z jazdy.
Jeśli chodzi o technologię mild hybrid 48-wolt, klienci mogą wybierać spośród trzech różnych opcji:
1.6-litra T-GDI Smartstream z 150 KM i napędem na przednie koła
1.6-litra T-GDI Smartstream z 180 KM z opcjonalnym napędem na cztery koła
1.6-litra CRDi Smartstream z 136 KM z opcjonalnym napędem na cztery koła
Hyundai połączył swoją wydajną i responsywną technologię 48-woltowego mild hybrid z 150 KM 1.6-litr T-GDI, który będzie dostępny z sześciobiegową Inteligentną Manualną Przekładnią (6iMT) oraz siedmiobiegową skrzynią dwusprzęgłową (7DCT). Kolejną dobrze zbalansowaną opcją jest 1.6-litra T-GDI z 180 KM, który będzie oferowany z sześciobiegowym iMT z napędem na przednie koła oraz 7DCT z napędem na cztery koła. Tymczasem 136 KM 1.6-litra CRDi 48V mild hybrid będzie dostępny z 7DCT oraz opcjonalnym napędem na cztery i przednie koła.
Gdy nie jest połączony z systemem 48-woltowego mild hybrid, 1.6-litra T-GDI Smartstream z benzyną jest dostępny w wersji z 150 KM, sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przód lub na cztery koła. Silnik 1.6-litra CRDi Smartstream diesel będzie dostępny z mocą 115 KM i sześciobiegową manualną skrzynią biegów z napędem na przednie koła.
Nowy silnik 1.6 T-GDI Smartstream nowego Hyundai Tucsona będzie wyposażony w technologię ciągłej zmiany czasu otwarcia zaworów (CVVD). CVVD optymalizuje wydajność silnika i efektywność paliwową, będąc jednocześnie ekologicznym. Technologia sterowania zaworami reguluje czas otwarcia i zamknięcia zaworów w zależności od warunków jazdy. To jedyny system, który może zmienić czas otwarcia zawora podczas jazdy, w zależności od warunków.
W ofercie pojawi się także wersja hybrydowa plug-in nowego Tucsona z silnikiem 1.6 T-GDI i mocą 265 KM. Więcej szczegółów zostanie ujawnionych wkrótce przed wprowadzeniem na rynek w 2021 roku.
Nowa Inteligentna Manualna Przekładnia Hyundai (iMT)
Klienci nowego Tucsona mają możliwość wyboru nowo opracowanej przez Hyundai iMT. iMT działa całkowicie elektronicznie i odłącza silnik od skrzyni biegów po zwolnieniu pedału gazu przez kierowcę podczas jazdy z stałą prędkością, co pozwala samochodowi przejść w tryb toczenia. To poprawia ogólną efektywność paliwową. Wybrany bieg kierowcy pozostaje załączony nawet z wyłączonym silnikiem. Silnik uruchamia się na tym samym biegu, gdy tylko kierowca naciśnie pedał hamulca lub gazu, dzięki zastrzykowi mocy dostarczonemu przez Mild Hybrid Starter Generator (MHSG). Skrzynia biegów uruchamia silnik w biegu neutralnym (z otwartym sprzęgłem), jeśli kierowca naciśnie pedał sprzęgła, by zmienić bieg, lub jeśli prędkość pojazdu jest zbyt niska dla aktualnie załączonego biegu.