Jeep Gladiator z 2020 roku przywrócił do życia off-roadowego pick-upa marki Jeep. Został zaprezentowany w listopadzie 2018 roku i zaczął zdobywać uznanie za swoje możliwości. Ostatni raz, gdy Jeep użył nazwy Gladiator, miało to miejsce w 1972 roku, kiedy to zaprzestano produkcji pick-upa J-Series. W 2018 roku Jeep nadał tę nazwę pick-upowi opartemu na modelu Jeep Wrangler JL.
Jego wygląd wzbudził pewne kontrowersje. W świecie zdominowanym przez opływowe kształty i nadwozia projektowane w tunelach aerodynamicznych, Gladiator miał kanciasty design. Jego brutalne, proste linie i płaskie panele były przedmiotem dyskusji.
Gladiator miał o 49 cm (19.2”) dłuższy rozstaw osi niż Jeep JL Wrangler, na którym bazuje, i mierzył 79 cm (31.1”) długości. Ostatecznie nie był to tylko Wrangler z platformą z tyłu. Dłuższy rozstaw osi zapewnił więcej miejsca dla pasażerów z tyłu. Jednak przejął niektóre cechy z serii JL, takie jak zdejmowane drzwi i dach, plus drzwi. Tylne drzwi wyglądały, jakby należały do innego samochodu, a dolna tylna krawędź miała nienaturalny kształt.
Jeep Gladiator z 2020 roku oferował sprawdzony silnik V-6 o pojemności 3,6 litra na premierze, a w 2020 roku dodano silnik EcoDiesel V-6 o pojemności 3,0 litrów. Skrzynia biegów była standardowo 6-biegowa manualna, a opcjonalnie 8-biegowa automatyczna. Skrzynia rozdzielcza miała przełożenie niskiego zakresu 2,71:1 dla wersji Sport i Overland oraz 4,1:1 dla najwyższej wersji Rubicon.
Nowy Jeep Gladiator 2020 – najbardziej wszechstronny średniej wielkości samochód dostawczy w historii – opiera się na bogatej tradycji wytrzymałych i niezawodnych samochodów Jeep z wyjątkową kombinacją surowej użyteczności, autentycznego designu Jeepa, wolności na świeżym powietrzu, sprytnej funkcjonalności i wszechstronności, najlepsze w swojej klasie możliwości holowania i ładowności 4×4, zaawansowanych, oszczędnych zużycie paliwa, a także doskonałych osiągów zarówno na drodze, jak i w terenie oraz wielu innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa i zaawansowanej technologii.
„Niewątpliwie to samochód dostawczy i natychmiast rozpoznawalny jako Jeep, nowy Gladiator 2020 to doskonałe pojazd na każdą przygodę na świeżym powietrzu,” powiedział Tim Kuniskis, szef marki Jeep – Ameryka Północna. „Zarówno nasi wierni klienci marki Jeep, jak i nabywcy samochodów dostawczych mają ogromne zapotrzebowanie na ten wyjątkowy pojazd. Urodzony z bogatej i dumnej tradycji wytrzymałych, niezawodnych samochodów Jeep, Gladiator łączy surową użyteczność, wszechstronność i funkcjonalność, co czyni go najlepszym średniej wielkości samochodem dostawczym w historii.”
Nowy Jeep Gladiator 2020 oferuje niezrównaną wszechstronność z najlepszymi w swojej klasie możliwościami holowania i ładowności 4×4, doskonałymi osiągami na drodze i bezpieczeństwem pasażerów. Legendarną zdolność do jazdy w terenie zapewniają systemy 4×4 Command-Trac i Rock-Trac, osie Dana 44 trzeciej generacji, elektryczne blokady przedniej i tylnej osi Tru-Lock, ograniczający poślizg dyferencjał Trac-Lok, ekskluzywne dla segmentu odłączanie stabilizatora oraz opony terenowe 33 cale.
W 2020 roku Jeep Gladiator będzie dostępny w różnych wersjach wyposażeniowych: Sport, Sport S, Overland i Rubicon.
Wyprodukowany w Toledo w stanie Ohio, nowy Jeep Gladiator 2020 trafi do salonów w drugim kwartale 2019 roku.
Nowoczesna interpretacja autentycznego designu Jeepa
Nowy Jeep Gladiator 2020 szczyci się surowym, wyrazistym designem, który od razu kojarzy się z tradycyjnymi elementami stylu Jeepa.
Zespół projektowy Jeepa zachował legendarne siedem otworów grilla z Wranglera, ale poszerzył otwory w grillu, aby zwiększyć dopływ powietrza, co wspiera zwiększone możliwości holowania. Górna część grilla w kształcie klucza jest delikatnie odchylona do tyłu, aby poprawić aerodynamikę.
Modele Jeep Gladiator Overland i Rubicon oferują dostępne reflektory LED i lampy przeciwmgielne, które emitują jasne, białe światło, co podkreśla nowoczesny wygląd samochodu. Modele Gladiator wyposażone w diody LED mają światła do jazdy dziennej, które tworzą halo wokół zewnętrznej krawędzi reflektorów. Przednie kierunkowskazy umieszczone są na froncie trapezoidalnych nadkole.
Z tyłu tradycyjne kwadratowe lampy tylne oferują dostępne oświetlenie LED i umożliwiają szerokie otwarcie tylnej klapy, co ułatwia załadunek bagażu do skrzyni. Tylna klapa jest amortyzowana i ma możliwość zatrzymania w trzech pozycjach, a ładunek można w łatwy sposób zabezpieczyć dzięki zasilanej elektrycznie klapie.
Sprytna funkcjonalność i wszechstronność były w centrum uwagi podczas projektowania wytrzymałej skrzyni Gladiatora, aby uprościć użytkowanie. Oświetlenie pod krawędzią skrzyni, dostępne zewnętrzne źródło zasilania (400W 115-woltowe, trójkątne) i mocne zintegrowane mocowania zapewniają trwałość i wszechstronność. Dostępny system zarządzania ładunkiem Trail Rail oferuje dodatkowe opcje przechowywania, umożliwiając organizację i zabezpieczenie bagażu.
Pełnowymiarowe koło zapasowe i uchwyt znajdują się pod skrzynią, za osią tylną i mogą pomieścić koło o średnicy do 35 cali.
Można zamówić sprayowany wykładzinę skrzyni, dzielnik skrzyni i pokrywę skrzyni, co daje jeszcze więcej opcji zabezpieczenia ładunku, przyczyniając się przy tym do trwałości. Modele Jeep Gladiator Rubicon są wyposażone w osłony dla kabiny i rock rail dla skrzyni ładunkowej.
Czteromasztowa konstrukcja na górnej części ramy przedniej szyby umożliwia szybkie i łatwe składanie szyby. Belka nagłówkowa łączy słupki A i pozostaje na swoim miejscu, nawet gdy szyba jest złożona. To pozwala, aby lusterko wsteczne pozostało na swoim miejscu, nawet gdy szyba jest złożona.
Dwuczęściowe nadkole w kolorze nadwozia z czarnym dolnym wkładem nadaje podniesiony profil i jest standardem w modelach Overland oraz dostępna w modelach Rubicon.
Lekkie, wytrzymałe aluminiowe drzwi mają rozmiar bitu Torx odciśnięty bezpośrednio na zawiasie, co eliminuje zgadywanie, który rozmiar bitu jest potrzebny do demontażu drzwi. Zestaw narzędzi z niezbędnymi bitami Torx do usuwania drzwi i obniżania szyby przedniej jest dostarczany jako standardowe wyposażenie.
Wszystkie Gladiatory mają sportowe belki w kolorze nadwozia, które są spawane do karoserii i mają zintegrowane uchwyty dla przednich pasażerów.
Premium Sunrider soft top zapewnia unikalną w segmencie opcję łatwego otwierania na świeżym powietrzu, co pomaga w redukcji hałasu wiatru i umożliwia dostęp do częściowo i całkowicie otwartych pozycji. Elementy soft topu mają prowadnice, które wsuwają się w tor, co ułatwia demontaż tylnej szyby.
Modele Gladiator Overland i Rubicon dzielą się dostępną opcją twardego dachu w trzech częściach w kolorze nadwozia, co zapewnia unikalny, premium wygląd, podczas gdy czarny twardy dach w trzech częściach, dostępny w wszystkich modelach, oferuje jeszcze więcej opcji dla jazdy na świeżym powietrzu. Dwa panele Freedom i szybkozłączki pozwalają na szybki demontaż i montaż twardego dachu. Wszystkie twarde dachy mają ręcznie przesuwaną tylną szybę.
Dziesiątki różnych kombinacji drzwi, dachu i szyby przedniej umożliwiają nieskończone możliwości konfiguracji.
Autentyczny design wnętrza charakteryzuje się wysokiej jakości funkcjami i technologią
Nowy wnętrze Jeepa Gladiatora 2020 łączy autentyczny styl, wszechstronność, komfort i intuicyjne korzystanie z funkcji. Precyzyjne rzemiosło i wysokiej jakości materiały można znaleźć w całej kabinie.
Zainspirowany dziedzictwem centralny stos ma czysty, wymodelowany kształt, który uzupełnia poziomy projekt deski rozdzielczej i ma wykończenie zależne od wyboru modelu. Ręcznie owinięty panel instrumentów ma powierzchnię przyjemną w dotyku z haftem w modelach Jeep Gladiator Overland i dostępnych w modelach Rubicon. Funkcjonalne elementy, w tym pokrętła sterowania klimatyzacją i głośnością, porty ładowania mediów i łączności oraz kontrola silnika Stop Start (ESS) są wymodelowane dla szybkiej rozpoznawalności i są w zasięgu ręki pasażerów siedzących z przodu. Wewnętrzne i zewnętrzne okrągłe otwory wentylacyjne HVAC są otoczone platynowym chromowanym obramowaniem, co nadaje im precyzyjny i wytrzymały, ale zarazem premium wygląd z pełną funkcjonalnością.
Funkcjonalność i wszechstronność Jeepa są celebrowane w konsoli środkowej, wyróżniającej się metalowymi akcentami. Konsola środkowa mieści wybór biegów, skrzyni rozdzielczej i hamulca ręcznego. Prawdziwe śruby umieszczone na dźwigni wybierania biegów, uchwytach i ramce ekranu infotainment podkreślają autentyczne metody konstrukcji.
Standardowy przycisk rozruchu z osłoną odporną na warunki atmosferyczne jest standardem w Gladiatorze 2020 i jest łatwo dostępny w zasięgu ręki kierowcy.
Fotele pokryte materiałem lub skórą mają hafty akcentujące i regulowane podparcia boczne oraz lędźwiowe. Dostępne funkcje komfortu obejmują podgrzewane fotele z przodu i podgrzewaną kierownicę.
Nowe tylne siedzenia mają wysokiej jakości materiały premium, nadając fotele sportowy wygląd, który jednocześnie zapewnia komfort i wsparcie. Tylne siedzenia, dostępne tylko w Gladiatorze, mają najwięcej przestrzeni na nogi w swoim segmencie i wykorzystują unikalny design, który można zablokować w miejscu, aby zapewnić bezpieczne przechowywanie za oparciem siedzenia. Tylne siedzenia można złożyć płasko, aby uzyskać dostęp do przestrzeni bagażowej za kabiną i umożliwić załadunek większych przedmiotów.
Po złożeniu tylnych siedzeń, lampy LED na panelach bocznych oświetlają przestrzeń do przechowywania za siedzeniami. Dwie siatki do przechowywania na ścianie za kabiną zapewniają jeszcze więcej bezpiecznego miejsca na bagaż.
Sprytne rozwiązania do przechowywania znajdują się w całym Jeepie Gladiatorze 2020, w tym trwałe kieszenie siatkowe, które sięgają przez całą długość drzwi i liczne strefy do przechowywania telefonów.
Poduszki tylnych siedzeń można złożyć do pozycji „stadionowej”, aby odsłonić standardowy otwarty pojemnik na przechowywanie, który wykorzystuje przestrzeń pod siedzeniem do przechowywania różnych przedmiotów. Opcjonalny zamykany pojemnik zapewnia bezpieczną przestrzeń do przechowywania, gdy dach lub drzwi są usunięte. Dostępny zamykany pojemnik ma dwa różne rozmiary drzwi odpowiadające poduszce tylnej 60/40. Wyjmowane przegrody mogą tworzyć do pięciu oddzielnych komór i używają tego samego zamka co schowek i konsola centralna.
Wyjmowany pojemnik na śruby mieści się w przestrzeni do przechowywania pod siedzeniami i ułatwia zabezpieczenie śrub, gdy drzwi i dach są zdjęte lub szyba przednia jest złożona. Wieko pojemnika na śruby wskazuje odpowiadającą liczbę śrub i ich lokalizację pod wiekiem w stylu petrografii.
Panele dekoracyjne drzwi kierowcy i pasażera z przodu są wyłożone winylem, co sprawia, że są przyjemne w dotyku. Uchwyt Lift-Assist pod każdym uchwytem drzwi ma zintegrowany projekt uchwytu, który ułatwia szybkie i łatwe usunięcie drzwi. Funkcje wygody obejmują pasywne wejście z systemem Keyless Go.
Zestaw wskaźników ma wyświetlacz LED informacyjny w technologii cienkowarstwowej (TFT) o przekątnej 3,5 lub 7 cali. 7-calowy wyświetlacz LED pozwala kierowcy konfigurować informacje na ponad 100 sposobów, w tym aktualnie odtwarzane media, ciśnienie w oponach, ostrzeżenie o napełnieniu opon lub cyfrowe wskazanie prędkości. Zintegrowane przyciski na kole kierownicy kontrolują funkcje audio, głosowe i prędkości, co pozwala kierowcy trzymać ręce na kole kierownicy przez cały czas.
7.0- lub dostępny 8.4-calowy ekran dotykowy mieści system czwartej generacji Uconnect i umiejscowiony jest wyraźnie na szczycie centralnego stosu. System czwartej generacji Uconnect poprawia interfejs użytkownika i wydajność systemu, oferując szybsze czasy uruchamiania i poprawioną rozdzielczość ekranu. 5.0-calowy ekran dotykowy jest standardem w Jeep Gladiator Sport. Bezpośrednio poniżej ekranu dotykowego znajdują się funkcjonalne elementy, takie jak pokrętła sterowania klimatyzacją i głośnością oraz porty łączności mediów.
Ekskluzywny dla modeli Gladiator Rubicon, kamera do jazdy w terenie skierowana do przodu pozwala łatwo dostrzegać przeszkody na szlaku. Przednia kamera jest umieszczona za środkowym otworem grilla Gladiatora i można ją uzyskać za pomocą dostępnych stron Off-road.
Dwa porty USB i port USB-C z przodu oraz dwa w zasięgu pasażerów tylnych łączą się z centrum mediów. Dostępne gniazdo AC 115 woltów zasilają wybrane urządzenia domowe z trzema bolcami.
Opcjonalne ulepszenia audio obejmują subwoofer i przenośny głośnik bezprzewodowy umieszczony za tylnym siedzeniem. Lampy LED na panelach bocznych oświetlają przestrzeń do przechowywania oraz stację dokującą dla bezprzewodowego głośnika. Siatka po lewej stronie ściany kabiny zapewnia dodatkowe miejsce do przechowywania, gdy jest wyposażona w subwoofer i głośnik bezprzewodowy.
Zaawansowane, oszczędne napędy
Nowy Jeep Gladiator oferuje sprawdzony silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra przy wprowadzeniu na rynek, a silnik V-6 EcoDiesel o pojemności 3,0 litra będzie dostępny w 2020 roku.
Silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra
Silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra FCA US oferuje moc 285 koni mechanicznych i 260 lb.-ft. momentu obrotowego i ma system ESS jako standardowe wyposażenie. Zapewnia szeroki zakres momentu obrotowego z naciskiem na niskie obroty, co jest niezbędną cechą potrzebną do ekstremalnej jazdy w terenie.
Sześciobiegowa skrzynia manualna jest standardem we wszystkich modelach Jeep Gladiator wyposażonych w silnik V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra, a ośmiobiegowa skrzynia automatyczna jest opcjonalna.
Znany z wyrafinowania, mocy, wydajności i wszechstronności, firma wyprodukowała ponad 8,6 miliona silników V-6 Pentastar o pojemności 3,6 litra od momentu rozpoczęcia produkcji w 2010 roku. Rodzina nagradzanych silników jest obecnie produkowana w trzech zakładach – Trenton (Michigan) Engine Complex, Mack Avenue (Detroit) Engine i Saltillo (Meksyk) South Engine.
Jeep Gladiator 2020 korzysta z niskiego momentu obrotowego popularnego silnika V-6, który jest potrzebny w terenie lub w trudnych warunkach, takich jak przewożenie ładunku lub holowanie przyczepy.
Silnik V-6 EcoDiesel o pojemności 3,0 litra
Silnik EcoDiesel o pojemności 3,0 litra będzie dostępny od 2020 roku. Modele Gladiator będą oferować silnik V-6 EcoDiesel o pojemności 3,0 litra, oceniany na 260 koni mechanicznych i 442 lb.-ft. momentu obrotowego, z systemem ESS w standardzie. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna jest standardowa i zaprojektowana do obsługi zwiększonego momentu obrotowego.
Inżynierowie FCA US dostosowali silnik – zaprojektowany i wyprodukowany przez FCA EMEA – aby spełniał wymagania regulacyjne w regionie NAFTA.
Silnik V-6 EcoDiesel wdraża ulepszoną technologię turbosprężarek z łożyskiem niskiego tarcia zaprojektowanym do osiągów przy niskich obrotach i w transiencji. Silnik V-6 EcoDiesel ma również tłoki o niskim tarciu, aby poprawić wydajność paliwową, zredukować emisję gazów cieplarnianych i zapewnić ulepszony system spalania – wtryskiwacz, komorę tłokową i świecę żarową z wbudowanym czujnikiem ciśnienia spalania, aby optymalizować proces spalania. Niska ciśnienie chłodzonej recyrkulacji spalin (EGR) wspomaga połączenie z systemem wysokociśnieniowym, aby rozszerzyć zakres wykorzystania EGR i poprawić wydajność paliwową.
Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna
Nowy Jeep Gladiator 2020 oferuje ośmiobiegową skrzynię automatyczną, umożliwiającą pojazdowi optymalizację mocy silnika podczas jazdy w terenie lub zapewniającą płynne, wydajne dostarczanie mocy przy prędkościach na autostradzie. Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna jest dostępna we wszystkich modelach Jeep Gladiator.
Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna Gladiatora zapewnia responsywne doznania z jazdy. Bez względu na to, czy jeździ się w tygodniu, czy wspina się po skałach lub przewozi ładunek w weekend, klienci będą cieszyć się płynnością, liniowym dostarczaniem mocy oraz poprawioną efektywnością paliwową.
Unikalny zestaw dwóch przełożeń nadbiegowych poprawia wydajność paliwową na autostradzie i zmniejsza ogólny poziom hałasu, wibracji i szorstkości (NVH).
Ośmiobiegowa skrzynia automatyczna, unikalnie dostosowana do wymagań modelu Gladiator Rubicon, zapewnia stosunek 77,2:1 do jazdy na wolnym biegu. Możliwości holownicze i wydajność 4×4 korzystają z przełożenia 4,7:1 dla pierwszego biegu połączonego z przełożeniem końcowym 4,1:1, co zapewnia wyjątkową wszechstronność.
Sześciobiegowa skrzynia manualna
Nowe modele Jeep Gladiator 2020 są wyposażone w standardową sześciobiegową skrzynię manualną. Ta skrzynia ma unikalną konstrukcję, która wykorzystuje zoptymalizowane przełożenia biegów, aby poprawić wydajność jazdy na wolnym biegu i jest sterowana za pomocą linki, eliminując wibracje dźwigni zmiany biegów i wzmacniając izolację dźwięku.
Wzór zmiany biegów oferuje wygodną pozycję zmiany biegów i poprawia dokładność zmiany biegów. Przełożenie 4,41 zapewnia imponującą wydajność paliwową przy wyższych prędkościach i umożliwia szybkie przyspieszenie z płynności i precyzyjnej jakości zmiany biegów.
Najbardziej wszechstronny średniej wielkości samochód dostawczy bez kompromisów
Nowy Jeep Gladiator 2020 oferuje legendarną zdolność jazdy w terenie dzięki dwóm zaawansowanym systemom 4×4. System 4×4 Command-Trac, standardowy w wersjach Sport i Overland, ma skrzynię rozdzielczą o dwóch biegach z przełożeniem 2,72:1 do jazdy na wolnym biegu oraz wytrzymałe osie Dana 44 trzeciej generacji z przełożeniem tylnym 3,73.
W Gladiator Rubicon system 4×4 Rock-Trac ma wytrzymałe osie Dana 44 trzeciej generacji z przełożeniem „4LO” wynoszącym 4:1. Standardowe przełożenie osi przedniej i tylnej to 4,10 oraz blokady dyferencjałów Tru-Lok.
Modele Gladiator Rubicon oferują poprawioną artykulację i całkowity skok zawieszenia dzięki ekskluzywnemu w segmencie elektronicznemu odłączaniu stabilizatora. Przy standardowej sześciobiegowej skrzyni manualnej, Jeep Gladiator Rubicon osiąga imponujący stosunek jazdy na wolnym biegu wynoszący 84,2:1, a 77,2:1 w modelach Rubicon wyposażonych w opcjonalną ośmiobiegową skrzynię automatyczną – oba czynniki ułatwiają pokonywanie przeszkód na szlaku.
Zarówno systemy Command-Trac, jak i Rock-Trac oferują zarządzanie momentem obrotowym w trybie pełnoetatowym, co umożliwia optymalną przyczepność w warunkach o niskiej trakcji.
Dostępna ograniczona poślizgowa dyferencjał Trac-Lok w wersjach Sport i Overland zapewnia dodatkowy moment obrotowy i przyczepność w śliskich, niskotrakcyjnych sytuacjach, takich jak jazda po piasku, żwirze, śniegu czy lodzie.
Modele Gladiator Sport, Overland i Rubicon otrzymują odznakę Trail Rated dzięki legendarnym możliwościom Jeep 4×4, które obejmują takie elementy jak:
System 4×4 Command-Trac z przełożeniem 2,72:1 do jazdy na wolnym biegu, standardowy w modelach Sport i Overland
System 4×4 Rock-Trac z przełożeniem „4LO” wynoszącym 4:1 i standardowe blokady Tru-Lok w modelach Rubicon
Osłony podwozia oraz przednie i tylne haka holownicze
Standardowy w Rubiconie tylny stalowy bumper wytrzymały w terenie oraz dostępny przedni stalowy bumper gotowy do montażu wyciągarki z demontowalnymi końcówkami
Kąt podejścia wynoszący 43,6 stopnia, kąt zjazdu wynoszący 20,3 stopnia, kąt odejścia wynoszący 26 stopni i prześwit wynoszący 11,1 cala
Agresywne 17-calowe koła terenowe; modele Rubicon mają standardowo opony 33-calowe
Możliwość pokonywania do 30 cali wody
Możliwość holowania do 7 650 lb oraz ładowności 4×4 wynoszącej do 1 600 lb
Wytrzymała konstrukcja typu body-on-frame stanowi podstawę legendarnej użyteczności i trwałości pojazdów Jeep
Jeep Gladiator 2020 wykorzystuje różnorodne sposoby optymalizacji komfortu jazdy, prowadzenia i charakterystyki dźwięku, jednocześnie zwiększając wydajność paliwową, nawet podczas holowania i przewożenia. Wykorzystując konstrukcję typu body-on-frame oraz doskonale zaprojektowany system zawieszenia pięciowahaczowego, Gladiator zapewnia doskonałe możliwości, z doskonałymi osiągami na drodze, bezpieczeństwem pasażerów oraz najlepszymi w klasie możliwościami holowania i ładowności 4×4.
Konstrukcja Gladiatora typu body-on-frame wykorzystuje zaawansowane materiały i inżynieryjne rozwiązania, aby być lekką, jednocześnie sztywną i trwałą, i dysponuje zupełnie nową, lekką, wytrzymałą stalową ramą. W porównaniu do Jeepa Wranglera 4-drzwiowego, rama Jeepa Gladiatora jest o dodatkowe 31 cali dłuższa, a rozstaw osi o 19,4 cala dłuższy. Dłuższy rozstaw osi oraz umiejscowienie skrzyni ładunkowej za osią tylną umożliwiają lepsze rozłożenie ciężaru i bardziej komfortową jazdę podczas przewożenia ładunków. Wał napędowy, hamulce, przewody paliwowe i układ wydechowy zostały wydłużone, aby dostosować się do zmian potrzebnych do działania sprawdzonej konstrukcji typu body-on-frame w najbardziej wszechstronnej średniej wielkości ciężarówce w historii.
Tradycyjna stalowa skrzynia korzysta z czterech stalowych poprzecznic, aby wzmocnić podłogę ładunkową, podczas gdy aluminiowa tylna klapa jest amortyzowana. Użyteczność i wszechstronność maksymalizują mocne zintegrowane mocowania, oświetlenie pod krawędzią skrzyni oraz dostępne zewnętrzne źródło zasilania z pokrywą.
Aby chronić krytyczne składniki pojazdu podczas jazdy w terenie, w tym zbiornik paliwa, skrzynię rozdzielczą i miskę olejową automatycznej skrzyni biegów, Gladiator wykorzystuje cztery osłony podwozia i belki. Modele Rubicon korzystają z zastosowania stalowych, tubowych rock rail, aby ograniczyć potencjalne uszkodzenia nadwozia podczas jazdy w terenie. Modele Rubicon mają również ekskluzywne na ten segment rock rail dla narożników skrzyni.
Stosowanie lekkich, wysokowytrzymałych aluminiowych zamknięć, w tym drzwi, zawiasy drzwi, maski, nadkola, rama szyby przedniej i tylna klapa, pomaga zmniejszyć wagę i zwiększa wydajność paliwową. Inne sposoby, w jakie zespół inżynieryjny Jeepa starał się zarządzać wagą, obejmują użycie pustych belek stabilizacyjnych i silnika, aluminiowych mocowań silnika i układu kierowniczego.
Gladiator wykorzystuje sprawdzoną konfigurację pięciowahaczowego zawieszenia sprężynowego z przednim zawieszeniem używającym poprzecznego wahacza kontrolnego i czterech podłużnych wahaczy kontrolnych. Szerokie belki kontrolne wykonane ze stali kutej kontrolują ruch boczny osi z minimalną zmianą kąta podczas pracy zawieszenia.
Tylne pięciowahaczowe zawieszenie sprężynowe, ekskluzywne dla Gladiatora, ma dwa górne i dwa dolne wahacze kontrolne wykonane ze stali kutej dla kontroli podłużnej oraz belkę kontrolną dla kontroli bocznej osi. Wahacze są umieszczone pod belkami ramy, podczas gdy tylne amortyzatory skierowane są do przodu, co zapewnia spójną amortyzację w celu komfortu jazdy i zarządzania ładunkiem.
Sprężyny zostały dobrane w celu uzyskania optymalnej równowagi pomiędzy prowadzeniem na drodze, a komfortem jazdy po mieście, z ładunkiem lub bez ładunku w skrzyni, oraz legendarną zdolnością do jazdy w terenie. Komfort jazdy, kontrola przechyłów nadwozia, prowadzenie, ładowność i możliwości holowania są znacznie zwiększone dzięki pomocy z tuningiem amortyzatorów, punktów utwardzenia i strategii montażu nadwozia.
Kąt podejścia wynoszący 43,6 stopnia, kąt zjazdu wynoszący 20,3 stopnia, kąt odejścia wynoszący 26 stopni i prześwit wynoszący 11,1 cala pozwala Jeepowi Gladiatorowi na pokonywanie wszelkich przeszkód.
Gladiator korzysta z możliwości pokonywania do 30 cali wody, ładowności do 1 600 lbs oraz zdolności holowania do 7 650 lbs z dostępnym maksymalnym pakietem holowniczym.
Ponad 80 dostępnych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń
Bezpieczeństwo i zabezpieczenia były kluczowe w rozwoju nowego Jeepa Gladiatora 2020, który oferuje ponad 80 dostępnych aktywnych i pasywnych funkcji bezpieczeństwa i zabezpieczeń. Dostępne funkcje obejmują monitorowanie martwego pola, wykrywanie w ruchu poprzecznym z tyłu, przednią kamerę do jazdy w terenie, standardową kamerę ParkView z dynamicznymi liniami siatki, adaptacyjną kontrolę prędkości i elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) z elektronicznym wspomaganiem stabilności.
System czwartej generacji Uconnect dostarcza zaawansowaną technologię
Nowy Jeep Gladiator 2020 oferuje trzy systemy Uconnect – Uconnect 5-calowy, 7-calowy i 8.4NAV, dostarczające komunikacji, rozrywki i funkcji nawigacji, których kierowcy i pasażerowie pragną, w tym kolorowy wyświetlacz LED instrumentów.
System Uconnect zawiera łatwe w użyciu funkcje, zwiększoną moc obliczeniową, szybsze czasy uruchamiania oraz ekrany dotykowe, które wyświetlają grafiki w wysokiej rozdzielczości.
Funkcje Apple CarPlay i Android Auto
Nowy Jeep Gladiator 2020 jest dostępny z systemami Uconnect 7.0 lub 8.4NAV i zawiera nowe funkcje Apple CarPlay i Android Auto.
Apple CarPlay
Bezproblemowo integruje iPhone’a z wbudowanym wyświetlaczem i elementami sterującymi pojazdu oraz oferuje kontrolę głosową Siri. Kierowcy wyposażeni w iPhone’a mogą wykonywać połączenia telefoniczne, uzyskiwać dostęp do muzyki, wysyłać i odbierać wiadomości oraz korzystać z nawigacji głosowej zoptymalizowanej pod kątem warunków drogowych, a także wiele innych, pozostając skoncentrowani na drodze.
Android Auto
System dzieli się użytecznymi informacjami podczas jazdy i ułatwia dostęp do najlepszych technologii Google. Oferując Mapy Google z bezpłatną nawigacją głosową, informacje o ruchu drogowym i wskazówki dotyczące pasa, a także dostęp do 30 milionów utworów muzycznych z Google Play Music, możliwość wykonywania połączeń telefonicznych lub wysyłania i odbierania wiadomości, gdy ręce są na kierownicy, oraz zadawania Google wszelkich pytań, Android Auto ułatwia dostęp do popularnych aplikacji i treści z ekranu dotykowego systemu Uconnect.
Kierowcy i pasażerowie mają także mnóstwo funkcji infotainment na wyciągnięcie ręki z radiem SiriusXM, Travel Link, Traffic i Connected Services, które dostarczają informacji w czasie rzeczywistym.
Produkcja
Nowy Jeep Gladiator jest produkowany w Toledo, w stanie Ohio, gdzie pojazdy Jeep zjeżdżają z taśmy produkcyjnej od 1941 roku. Nowy samochód będzie miał swoją linię produkcyjną w południowym zakładzie Toledo Assembly Complex, gdzie produkowano Jeepa Wranglera JK do kwietnia 2018 roku. Zakład montażowy Toledo South, znany również jako Toledo Supplier Park, został zbudowany w 2005 roku, podkreślając innowacyjną koncepcję współpracy z dostawcami, gdzie partnerzy dostawczy budują i zarządzają kluczowymi zakładami produkcyjnymi całkowicie w obrębie „stopy” zakładu. FCA US wykorzysta ten sam system produkcji do wyprodukowania nowego Jeepa, współpracując z dwoma z oryginalnych partnerów dostawców. Kuka i Hyundai Mobis dostarczą nadwozie i podwozie, odpowiednio. Produkcja ma rozpocząć się w pierwszej połowie 2019 roku.
Pojemność produkcji nowego samochodu została stworzo poprzez przeniesienie produkcji nowego Jeepa Wranglera na północną stronę Toledo Assembly Complex w ramach planu industrializacji za 4,5 miliarda dolarów, mającego na celu dostosowanie bazy produkcyjnej firmy w USA w celu rozszerzenia marek Jeep i Ram. FCA US zainwestowała 700 milionów dolarów w przekształcenie północnego zakładu i dodała ponad 700 nowych miejsc pracy, aby wspierać produkcję nowego Wranglera.
Bogate dziedzictwo wytrzymałych, niezawodnych samochodów Jeep
Nowy Gladiator 2020 to najnowsza odsłona długiej linii samochodów Jeep, która rozpoczęła się w 1947 roku, kiedy Willys Overland wprowadził na rynek ciężarówkę tonową z napędem na cztery koła opartą na modelu CJ-2A. Z ponad 40-letnim bogatym dziedzictwem, Gladiator jest najnowszą odsłoną długiej linii samochodów Jeep, w tym:
Jeep Pickup: 1947-1965
Pickup o rozstawie osi 118 cali, który przeszedł niewiele zmian. Była to pierwsza próba Willys-Overland, aby zdywersyfikować markę Jeep poza CJ.
Jeep FC-150/170 Pickup: 1957-1965
Te pojazdy Jeep z serii Forward-Control były zasadniczo ciężarówkami roboczymi – z rozstawem osi 81 cali dla FC-150 i 103,5 cala dla FC-170. Otrzymały niewiele zmian w trakcie swojego cyklu życia, chociaż niektóre modele 1959 i 1960 miały pełne pływające osie przednie i tylne, a niektóre modele FC-170 wyposażone były w podwójne tylne koła i czterobiegową skrzynię manualną.
Jeep Gladiator/J-Series Pickup: 1963-1987
Przypominający Wagoneera, Gladiator zadebiutował w 1963 roku w wersji 120-calowej (J-200) lub 126-calowej (J-300) i był wyposażony w skrzynię rozdzielczą Dana 20 oraz osie Dana 44 z przodu i z tyłu. Nazwa Gladiator została wycofana w 1972 roku.
Jeep CJ-8 Scrambler: 1981-1985
Wprowadzony w 1981 roku, Scrambler był podobny do Jeepa CJ-7, ale o dłuższym rozstawie osi. Znany międzynarodowo jako CJ-8, był dostępny w wersji z twardym lub miękkim dachem. Wyprodukowano mniej niż 30 000 Scramblerów i są one obecnie niezwykle popularne wśród kolekcjonerów.
Jeep Comanche (MJ): 1986-1992
Oparty na platformie Cherokee i podobnie wyposażony, pickup otrzymał sześcio-stopową skrzynię ładunkową w 1987 roku. Późniejsze modele oferowały napęd na cztery koła Selec-Trac® lub Command-Trac.
Części i akcesoria Mopar/Jeep Performance
Marka Mopar zaoferuje ponad 200 nowych lub zmodyfikowanych części i akcesoriów do Jeep Performance, które umożliwią właścicielom spersonalizowanie nowego Jeepa Gladiatora 2020 przy jego premierze. Produkty Mopar będą obejmowały akcesoria do aktywnego stylu życia, takie jak pokrywy skrzyni i sprayowane wykładziny bagażnika, a także zawartość wydajnościową, taką jak zestawy podnoszące, oświetlenie terenowe, rock rail i felgi, a także wiele innych produktów stworzonych specjalnie dla nowego Jeepa Gladiatora.