Zamiast wprowadzić nowy model, Lancia postanowiła w 2021 roku dodać kolejne kosmetyczne zmiany do swojego wiekowego modelu Ypsilon, odkładając wprowadzenie zupełnie nowej generacji na kilka lat.
Niegdyś znana marka w świecie rajdów, Lancia była na skraju upadku, produkując tylko jeden model dla włoskiego rynku: Ypsilon. Fiat jednak nie chciał zakończyć jej działalności i pomógł jej przetrwać. Mimo to nie miał wystarczających funduszy, aby wprowadzić nową generację tego modelu, dlatego zdecydował się na drugą odświeżenie, aby utrzymać go przy życiu jeszcze przez kilka lat, aż będzie gotowy do wprowadzenia następcy. Mimo że zewnętrzny wygląd był podobny do pojazdu wprowadzonego dekadę temu, niektóre szczegóły wyróżniały model z 2021 roku. Dodatkowo, wnętrze i napęd zostały ulepszone.
Kiedy producent zaprezentował model z 2015 roku, zrezygnował z chromowanych poziomych żaluzji. Siedem lat później jednak styliści marki rozważali ich ponowne wprowadzenie, tym razem montując je pionowo, jak to miało miejsce w trzeciej generacji Ypsilon. Dodatkowo, otaczał je błyszczący detailing, a reflektory miały światła dzienne, które je podkreślały. Niżej, na zderzaku, Lancia stworzyła nowy projekt dolnego wlotu powietrza, ozdabiając go chromowaną listwą.
Z profilu, pięciodrzwiowy hatchback wciąż przypominał coupe dzięki zamaskowanym klamkom tylnych drzwi. Rzeźbiona i wznosząca się linia dekorowała profil pojazdu, zaczynając od przednich drzwi i kończąc na tylnych. Z tyłu, producent zamontował nowe lampy tylne, które miały ten sam kształt co w modelu z 2015 roku, ale z paskami LED. Lancia znała preferencje swoich klientów, dlatego umieściła tablicę rejestracyjną zintegrowaną z zaokrąglonym tylnym klapem, a nie umiejscowiła jej na zderzaku. Niżej, pod tylnym zderzakiem, samochód miał chromowany, owalny wydech.
Wnętrze przeszło znaczną aktualizację. Lancia zainstalowała nowy system infotainment z łącznością Android Auto i Apple CarPlay. Można go było obsługiwać za pomocą siedmiocalowego ekranu dotykowego umieszczonego na szczycie centralnej konsoli, powyżej panelu sterowania klimatyzacją. Tak jak w poprzednim modelu, zestaw wskaźników znajdował się nad deską rozdzielczą, w środku, i był wyposażony w cztery wskaźniki: prędkościomierz, obrotomierz, wskaźnik poziomu paliwa oraz wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, a na dole znajdował się mały wyświetlacz LCD dla pokładowego komputera samochodowego. Lancia wprowadziła również nowe, wyższej jakości materiały do wykończenia wnętrza.