2021 Mercedes-AMG GLA45

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Program kompaktowej klasy dla marki Mercedes-Benz został teraz uzupełniony o wersje GLA 45 4Matic+ i 45S 4Matic+ z 2020 roku. DNA AMG widać wyraźnie na czarnej kratce silnika z pionowymi szczelinami oraz innych specjalnych detalach, takich jak wypukłości na masce i tylny spojler. Standardowo zamontowane są również 21-calowe obręcze ze stopów lekkich w wersjach 45 i 45S.

AMG wzmocniło nadwozie, co stanowi podstawę precyzyjnych charakterystyk samosterujących, a także stabilności toru jazdy i kąta pochylenia, nawet przy dużych prędkościach. Lekka płyta aluminiowa, przykręcona pod silnikiem, znana jako „płyta szarpana”, zwiększa sztywność skrętną w przedniej części pojazdu.

Napęd zapewnia silnik o pojemności 2.0 litra, który generuje 387 KM w modelu AMG 45 oraz 421 KM w modelu AMG 45S. To najmocniejszy silnik o pojemności 2.0 litra, jaki kiedykolwiek zainstalowano w seryjnym pojeździe, oferujący o 40 koni mechanicznych więcej niż poprzednia generacja. Moment obrotowy również został zwiększony z 475 Nm (350 lb.-ft) do 500 Nm (368 lb.-ft).

Przekładnia to AMG SPEEDSHIFT DCT 8G z podwójnym sprzęgłem, przekazująca moc na wszystkie cztery koła. Tylny dyferencjał ma typ elektromechaniczny i może przekierować moment obrotowy na lewe lub prawe koło, w zależności od przyczepności.

Dzięki tym usprawnieniom GLA 45 przyspiesza od 0 do 100 km/h (0-62 mph) w 4.4 sekundy, a model GLA 45S o 0.1 sekundy szybciej. Prędkość maksymalna wersji S wynosi 270 km/h, natomiast wersja bez S jest ograniczona do 250 km/h.

 Szybkie okrążenie toru wyścigowego lub weekendowa wyprawa w góry z sportowym ekwipunkiem w bagażniku: nowy model GLA45 4MATIC+ oraz GLA45 S 4MATIC+ to pewniacy w wielu dyscyplinach. Gdy zajdzie potrzeba, te kompaktowe wszechstronniki potrafią uwolnić dynamiczne właściwości jezdne, które zachwycą nawet właścicieli sportowych samochodów. Silnik o pojemności 2.0 litra to najpotężniejszy seryjnie produkowany czterocylindrowy silnik turbo dostępny w dwóch wersjach mocy i momentu obrotowego. Nawet podstawowy model o mocy 285 kW (387 hp) jest mocniejszy od swojego poprzednika. Wariant S o mocy 310 kW (421 hp) konkuruje z pojazdami z wyższej półki. Aktywne, w pełni zmienne napęd AWD AMG Performance 4MATIC+ rozdziela moc na tylne koła w sposób selektywny dzięki AMG TORQUE CONTROL, co zapewnia doskonałą przyczepność w każdych warunkach drogowych. Umożliwia to nowy dyferencjał osi tylniej z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi – po jednym dla każdego tylnego koła. Automatyczna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G w ciągu ułamka sekundy dostosowuje moc do konkretnej sytuacji drogowej.

„Druga generacja naszego niezwykle udanego modelu sportowego w wersji kompaktowej jest już gotowa. Portfolio GLA, reprezentowane przez Mercedes-AMG GLA45 oraz GLA45 S, wzbogacone zostało o nasz innowacyjny silnik czterocylindrowy turbo, co ustanawia nowy standard w tym segmencie. Ponadto, nowy GLA45 jest nie tylko znacznie bardziej dynamiczny, ale także bardziej praktyczny w codziennym użytkowaniu niż jego poprzednik, co zapewnia jego atrakcyjność dla dynamicznej, zorientowanej na styl życia grupy docelowej” – mówi Tobias Moers, przewodniczący zarządu Mercedes-AMG GmbH.

Jedną z nowych cech, która ma znaczący wpływ na niezrównane wrażenia z jazdy, jest aktywne, w pełni zmienne napęd AWD AMG Performance 4MATIC+: ten system oferuje selektywne rozdzielanie mocy na koła osi tylnej za pomocą AMG TORQUE CONTROL. Oznacza to, że moc jest elastycznie rozdzielana między lewym a prawym tylnym kołem w różnych proporcjach, w zależności od konkretnej sytuacji drogowej – co skutkuje optymalną przyczepnością, niezależnie od warunków nawierzchniowych i przebiegu trasy. Umożliwia to nowy zaprojektowany dyferencjał osi tylniej z dwoma sprzęgłami wielotarczowymi, które selektywnie dostarczają moc do każdego tylnego koła.

Nowy silnik czterocylindrowy oferujący wyjątkową moc

O mocy do 310 kW (421 hp), całkowicie nowy silnik Mercedes-AMG o pojemności 2.0 litra to obecnie najsilniejszy produkowany seryjnie czterocylindrowy silnik turbo na świecie. Mercedes-AMG poprawił moc poprzedniego silnika o 30 kW (40 hp). Maksymalny moment obrotowy również wzrósł, z 475 do aż 500 niutonometrów.

Silnik czterocylindrowy dostarcza niezwykle zwinnej mocy napędowej w dwóch wersjach mocy: 310 kW (421 hp) jako model S oraz 285 kW (387 hp) w wersji podstawowej. Nowe kompaktowe samochody sportowe pokonują sprint od 0 do 100 km/h w rekordowym czasie: GLA45 S 4MATIC+ osiąga tę prędkość w zaledwie 4.3 sekundy, podczas gdy model bazowy GLA45 4MATIC+ potrzebuje 4.4 sekundy. Prędkość maksymalna modelu podstawowego jest elektronicznie ograniczona do 250 km/h, podczas gdy model S opuszcza fabrykę z prędkością maksymalną 270 km/h.

Oprócz czystych danych wydajnościowych, nowy silnik charakteryzuje się natychmiastową reakcją. W tym celu krzywa momentu obrotowego została starannie zbalansowana („kształtowanie momentu”): szczytowy moment obrotowy wynoszący 500 niutonometrów (480 niutonometrów w wersji bazowej) jest dostępny w zakresie 5000-5250 obr./min (4750-5000 obr./min w wersji podstawowej). Dzięki tej konfiguracji inżynierowie AMG osiągnęli sposób dostarczania mocy przypominający silnik atmosferyczny.

Projekt silnika z inteligentnymi detalami

Nowy silnik wyróżnia się wieloma inteligentnymi cechami konstrukcyjnymi. W przeciwieństwie do transwersalnie zamontowanego czterocylindrowego silnika w modelach serii 35, nowy silnik został obrócony wokół swojej osi pionowej o 180 stopni. Oznacza to, że turbosprężarka i kolektor wydechowy znajdują się teraz z tyłu, od strony ściany działowej, gdy patrzy się od tyłu. Zespół dolotowy znajduje się z przodu. Taka konfiguracja pozwala na uzyskanie jak najcieńszego i aerodynamicznie korzystnego kształtu przedniej części. Dodatkowo, nowy układ pozwala na znacznie lepsze przewodzenie powietrza z krótszymi odległościami i mniejszą liczbą zakrętów – zarówno po stronie dolotu, jak i wydechu.

Nowy turbosprężarka twin-scroll łączy optymalną reakcję przy niskich obrotach silnika z wysoką mocą w górnym zakresie obrotów. Oś kompresora i wirnika turbosprężarki została po raz pierwszy zamontowana na łożyskach przeciw tarciowych, co minimalizuje opór mechaniczny w turbosprężarce. Dzięki temu sprężarka reaguje jeszcze bardziej ochoczo i szybciej osiąga swoją maksymalną prędkość do 169000 obr./min. Przy maksymalnym ciśnieniu doładowania wynoszącym 2.1 bara, silnik czterocylindrowy o pojemności 2.0 litra jest także liderem w swoim segmencie. Elektronicznie kontrolowana turbosprężarka (zawór upustowy) umożliwia jeszcze precyzyjniejsze i elastyczniejsze kontrolowanie ciśnienia doładowania przy jednoczesnej optymalizacji reakcji, szczególnie przy przyspieszaniu z częściowym obciążeniem. W tym procesie uwzględniane są liczne parametry.

Dwustopniowy wtrysk paliwa dla zoptymalizowanej wydajności

Po raz pierwszy nowy wysokowydajny czterocylindrowy silnik ma dwustopniowy wtrysk paliwa. W pierwszym etapie, szczególnie szybko działające i precyzyjnie działające wtryskiwacze piezoelektryczne dostarczają paliwo do komór spalania przy ciśnieniu do 200 bar. Jest to proces wielokrotny, kontrolowany przez system zarządzania silnikiem w razie potrzeby. W drugim etapie następuje dodatkowy wtrysk do kolektora ssącego za pomocą zaworów elektromagnetycznych. Jest to konieczne, aby osiągnąć wysoką specyficzną wydajność silnika. Elektronicznie sterowane zasilanie paliwem ma ciśnienie robocze wynoszące 6.7 bar.

Sophisticated cooling system for engine, turbocharger and charge air

Wysoka moc wymaga inteligentnego systemu chłodzenia. Został on zaprojektowany tak, aby głowica cylindrów i kadłub mogły być chłodzone na różnych poziomach temperatury. To innowacyjne rozwiązanie pozwala na chłodne głowice cylindrów dla maksymalnej mocy przy efektywnym czasie zapłonu oraz ciepły kadłub, aby zredukować tarcie w silniku. Chłodzenie głowicy cylindrów zapewnia mechaniczna pompa wody, podczas gdy chłodzenie kadłuba odbywa się za pomocą drugiej, elektrycznie napędzanej pompy wody o wysokiej wydajności. Po zimnym uruchomieniu ta pompa pozostaje pasywna, aż silnik osiągnie odpowiednią temperaturę. W trakcie pracy jest regulowana przez jednostkę sterującą silnikiem, tak aby kadłub był zawsze chłodzony w zależności od potrzeb.

Digital and smart assembly by hand: „One Man, One Engine”

Nowy silnik jest w całości składany ręcznie. W tym celu w zakładzie produkcyjnym AMG w Affalterbach stworzono zupełnie nową linię produkcyjną, w której Mercedes-AMG podniósł zasadę „One Man, One Engine” oraz procesy Przemysłu 4.0 na nowy, innowacyjny poziom, odzwierciedlający najnowsze osiągnięcia w dziedzinie ergonomii, przepływów materiałowych, zapewnienia jakości, zrównoważonego rozwoju i efektywności. Na drodze do wdrożenia Przemysłu 4.0, operacja ręcznego montażu AMG również podąża za wizją „inteligentnej produkcji”. To wyróżnia się wysoką elastycznością, przejrzystością i dużą efektywnością. Zapewnia i poprawia jakość silników oraz procesów produkcyjnych dzięki innowacyjnym i cyfrowym technologiom.

Zwinna skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G z podwójnym sprzęgłem

Ośmiobiegowa skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT DCT 8G również przyczynia się do zwinnego i dynamicznego charakteru. Przełożenia zostały skonfigurowane tak, aby kierowca doświadczył bardzo spontanicznego przyspieszenia w całym zakresie prędkości, połączonego z szybkim przełączaniem i optymalnymi połączeniami przy zmianie biegów. W zależności od wybranego trybu jazdy AMG DYNAMIC SELECT, kierowca otrzymuje specyficzną konfigurację napędu z różnymi charakterystykami przyspieszenia i zmiany biegów.

Standardowa funkcja RACE-START pozwala na maksymalne przyspieszenie z pozycji stojącej i zapewnia razem z dźwiękiem napędu z częściowym przerwaniem zapłonu przy zmianie biegów oraz automatyczną funkcję podwójnego redukowania biegów typowe dla przyjemności z jazdy AMG. Efektywność nie jest również zaniedbywana: w trybie „Comfort” aktywna jest funkcja ECO start/stop; w trybie jazdy „Individual” można wybrać funkcję „ślizganie”.

Napęd AMG Performance 4MATIC+ z AMG TORQUE CONTROL

Niezwykle dynamiczne doznania z jazdy w zupełnie nowym wymiarze są znacząco wspierane przez w pełni zmienny napęd na wszystkie koła, który jest standardowo w wyposażeniu. Sekret tkwi w AMG TORQUE CONTROL w nowym dyferencjale osi tylnej: wyposażono go w dwa elektronicznie sterowane sprzęgła wielotarczowe, z których każde połączone jest z jednym wałem napędowym osi tylnej. Dzięki temu moc może być dystrybuowana nie tylko zmiennie między kołami przednimi i tylnymi, ale także selektywnie między lewym a prawym tylnym kołem. Rezultatem jest trwała optymalna przyczepność, nawet w trudnych warunkach drogowych i podczas ekstremalnych manewrów zakrętu, na przykład na torze wyścigowym.

Wysoce responsywne sterowanie elektryczno-mechaniczne

Sterowanie momentem obrotowym do osi przedniej i tylnej oraz między dwoma tylnymi kołami odbywa się elektryczno-mechanicznie. Czynniki wpływające na rozdzielanie momentu obrotowego to nie tylko prędkość jazdy, przyspieszenie boczne i podłużne oraz kąt skrętu, ale także różnica prędkości obrotowej między poszczególnymi kołami, wybór biegów i położenie pedału gazu. Główne zalety sterowania elektryczno-mechanicznego w porównaniu do systemu elektrohydraulicznego dotyczą bardziej wyrafinowanej dynamiki jazdy – przede wszystkim dzięki znacznie szybszej reakcji i niezależnemu od prędkości działania tarcz w całym zakresie regulacji.

Charakterystyka sterowania napędem na wszystkie koła zależy od trybu jazdy i ustawień AMG DYNAMICS. W trybach „Basic” i „Advanced” system 4MATIC działa w trybie „Comfort”. W trybach „Pro” i „Master” (standard w modelu S, w pakiecie opcjonalnym AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego) system 4MATIC przełącza się na tryb „Sport”, aby uzyskać jeszcze bardziej zwinne zachowanie i wyższy próg krytycznych ograniczeń.

Specjalne elementy zawieszenia dla wysoce dynamicznego prowadzenia

Nowe zawieszenie AMG stanowi podstawę dla wysokiej stabilności kierunkowej i wysoce dynamicznych charakterystyk zakrętu z niewielką przechyłami nadwozia. Jednocześnie komfort jazdy został poprawiony w porównaniu z poprzednim modelem. Dynamika podłużna i poprzeczna są doskonale skoordynowane. Wszystkie elementy zawieszenia zostały dokładnie przeanalizowane, aby osiągnąć wyższą maksymalną przyspieszenie boczne przy łatwym prowadzeniu pojazdu na granicach możliwości.

Na osi przedniej zastosowano konstrukcję w układzie McPhersona. Zawieszenie zapewniane jest przez jeden poprzeczny wahacz poniżej środka koła, jeden amortyzator i jeden drążek stabilizujący. Specjalna geometria osi zmniejsza moment kierownicy, co zapewnia wyjątkowy komfort i zwinne prowadzenie. Nowe wahacze w aluminiowej obudowie zmniejszają masy niesprzężone, co umożliwia bardziej czułą reakcję sprężyn. Zaciski hamulcowe na osi przedniej są mocowane radialnie – technologia wywodząca się z motorsportu, która zapewnia dodatkową stabilność. Nośnik osi przedniej jest sztywno przymocowany, co dodatkowo usztywnia przednią część auta.

Oś tylna z zawieszeniem 4-link również jest sztywno połączona z nadwoziem za pomocą nośnika osi tylnej, co czyni ją bardzo sztywną na skręcanie. Obejmuje trzy poprzeczne wahacze oraz jeden wahacz prowadzący z odpowiednimi łożyskami dla każdego tylnego koła. Ta konstrukcja zapewnia maksymalną stabilność jazdy i zwinność.

Adaptacyjny system tłumienia AMG RIDE CONTROL z trzema trybami

Adaptacyjny system tłumienia AMG RIDE CONTROL umożliwia kierowcy wybór między trzema różnymi trybami sterowania zawieszeniem. Spektrum obejmuje skupione na komforcie do sportowych. System działa w pełni automatycznie, dostosowując siły tłumienia dla każdego koła w zależności od sytuacji jazdy i warunków drogowych. Dzieje się to w milisekundach i jest nieskończenie zmienne, z szerokim zakresem charakterystyk tłumienia. Efekt końcowy: komfort jazdy i zwinność są w równym stopniu poprawione.

Wytrzymały system hamulcowy wysokiej wydajności

Wysokowydajny system hamulcowy zapewnia odporność na blaknięcie i krótkie drogi hamowania. W standardowym modelu, czterotłoczkowe monoblokowe zaciski hamulcowe działają na wentylowanych wewnętrznie tarczach hamulcowych o średnicy 350 x 34 mm, podczas gdy na osi tylnej, jednolity zacisk pływający działa na tarczach hamulcowych o średnicy 330 x 22 mm. Tarcze są wentylowane wewnętrznie i perforowane, aby lepiej rozpraszać ciepło i zapobiegać blaknięciu hamulców, nawet przy ekstremalnym użytkowaniu. Szare zaciski hamulcowe mają białe logo AMG.

Model S oraz model podstawowy z opcjonalnym pakietem AMG DYNAMIC PLUS są hamowane przez jeszcze większy system hamulcowy wyposażony w sześciotłoczkowe stałe zaciski i wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 360 x 36 mm z przodu. W tym przypadku zaciski hamulcowe są malowane na czerwono i mają czarne logo AMG.

Kierownica z specjalnym przekładnią i zmiennym przełożeniem

Elektryczno-mechaniczne wspomaganie kierownicy AMG o zmiennej czułości wspiera sportowy styl jazdy dzięki bezpośrednim właściwościom zakręcania. Posiada specjalną przekładnię z zmiennym przełożeniem oraz dwa charakterystyki: w zależności od wybranego programu jazdy, oferuje sprężystą i sportową lub bardziej komfortową reakcję kierownicy. Sztywne mocowanie w integralnym nośniku jeszcze lepiej łączy kierownicę z nadwoziem, co zwiększa precyzję prowadzenia.

Szeroki zakres programów jazdy

Sześć programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT „Slippery”, „Comfort”, „Sport”, „Sport+”, „Individual” oraz „RACE” (standard w modelu S, w pakiecie opcjonalnym AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego) umożliwia szeroki wachlarz charakterystyki pojazdu, od komfortowego po wysoce dynamiczny. Liczne istotne parametry są modyfikowane:

Napęd: charakterystyka pedału gazu, czasy zmiany biegów i czas zmiany biegów w wersjach Zredukowanej, Umiarkowanej, Sportowej lub Dynamicznej
AMG DYNAMICS: funkcje zwinności takie jak kontrola napędu na wszystkie koła, charakterystyka kierownicy i funkcje ESP® w wersjach Basic, Advanced, Pro lub Master (standard w modelu S, w pakiecie opcjonalnym AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego)
Zawieszenie: w komfortowym, sportowym, sportowym+
Układ wydechowy: dźwięk i natura dźwięku, zrównoważone lub potężne
AMG DYNAMICS dla zwiększonej zwinności i wysokiej stabilności

Jako nowa funkcja w programach jazdy AMG DYNAMIC SELECT, nowy GLA45 4MATIC+ został wyposażony w AMG DYNAMICS. Ta zintegrowana funkcja kontroli zwinności rozszerza funkcje stabilizujące ESP® o interwencje zwiększające zwinność w systemie kontroli napędu na wszystkie koła, charakterystyce kierownicy i dodatkowych funkcjach ESP®. Na przykład podczas szybkiego zakrętu, krótkie hamowanie wewnętrznego tylnego koła generuje określony ruch obrotowy wokół osi pionowej, co prowadzi do responsywnego i precyzyjnego wjazdu w zakręt.

Spektrum obejmuje od niezwykle stabilnego do wysoce dynamicznego. Na wyświetlaczu multimedialnym, po wybraniu programu jazdy, wyświetlany jest nowy symbol AMG DYNAMICS wraz z odpowiednimi dodatkowymi informacjami.

„Basic” przypisany jest programom jazdy „Slippery” i „Comfort”. W takim przypadku kompaktowe samochody sportowe wykazują bardzo stabilne właściwości jezdne z wysokim poziomem tłumienia obrotów.
„Advanced” aktywowany jest w trybie „Sport”. Modele serii 45 pozostają w neutralnej równowadze. Niższe tłumienie obrotów, mniejsze wymagania kątowe skrętu oraz zwiększona zwinność wspierają dynamiczne manewry, takie jak jazda po krętych drogach.
„Pro” (skrócone od „Profesjonalny”) należy do programu „Sport+”. W „Pro” kierowca otrzymuje jeszcze więcej wsparcia dla dynamicznych manewrów jazdy, a zwinność i informacja zwrotna z drogi podczas zakrętów są dodatkowo zwiększone.
„Master” jest powiązany z trybem jazdy „RACE” (standard w modelu S, w pakiecie opcjonalnym AMG DYNAMIC PLUS dla modelu podstawowego). Tryb „Master” skierowany jest do kierowców, którzy chcą doświadczyć dynamiki i przyjemności z jazdy na zamkniętych torach. „Master” oferuje równowagę pojazdu z lekkim podsterownością, niskimi wymaganiami kątowymi skrętu oraz bardziej zwinną reakcją. W ten sposób „Master” zapewnia maksymalną zwinność i w pełni wykorzystuje potencjał dynamiczny. Aby aktywować tryb „Master”, kierowca musi użyć osobnego przycisku na konsoli centralnej, aby przełączyć ESP® w tryb ESP® SPORT Handling Mode lub ESP®
W programie jazdy „Individual” kierowca może samodzielnie ustawić poziomy AMG DYNAMICS „Basic”, „Advanced”, „Pro” i „Master”. Ustawienie można również bezpośrednio wybrać za pomocą przycisków na kierownicy AMG.

Wzmacniana struktura nadwozia

Programiści AMG w znacznym stopniu wzmocnili strukturę nadwozia, ponieważ to stanowi podstawę precyzyjnych właściwości samosterujących, a także stabilności toru i kąta pochylenia, nawet przy dużych prędkościach. Lekka aluminiowa płyta mocowana pod silnikiem, znana jako „płyta ścinająca”, zwiększa sztywność skrętną przedniej części pojazdu. Dodatkowo, ukośne wzmocnienia z przodu i z tyłu podwozia jeszcze bardziej poprawiają sztywność. Efekt: znacznie zredukowany ruch skrętny nadwozia we wszystkich kierunkach, a zatem mniejsze przechyły i ruchy podczas zakrętów, hamowania i zmian obciążenia.

Atletyczny i muskularny wygląd zewnętrzny

Wygląd zewnętrzny nowego GLA45 również ma wiele emocjonalnego uroku: długi, wyrazisty przód z wybrzuszeniami, kompaktowa kabina i muskularne ramiona nad nadkolami wyraźnie świadczą o sportowym rodowodzie pojazdu. Specyficzna dla AMG kratka chłodnicy z pionowymi szczelinami identyfikuje nowego członka rodziny AMG Performance. Standardowo dostarczane są reflektory LED High Performance, które oświetlają drogę przed. Silna obecność pojazdu jest dodatkowo podkreślona przez rozszerzone nadkola przednich błotników oraz dużymi wlotami powietrza z wstawkami ze srebrnego chromu w żebrach. Przedni splitter w srebrnym chromie ma na celu optymalizację przepływu powietrza i poprawę wydajności aerodynamicznej.

Z profilu, aerodynamicznie zoptymalizowane 19-calowe lekkie aluminiowe koła w 10-ramiennym wzornictwie (model S ma 20-calowe koła w 5-podwójnej ramie) oraz panele drzwi z wkładkami ze srebrnego chromu lub wysoki połysk czarny (opcja) są szczególnie widoczne. Jako opcję, ten kompaktowy SUV o wysokich osiągach może być również wyposażony w 21-calowe lekkie aluminiowe koła.

Tył pojazdu charakteryzują dwa okrągłe podwójne tłumiki (średnica 82 mm) oraz szeroki zderzak tylny. Model S wyróżnia się większymi, owalnymi końcówkami wydechu o średnicy 90 mm, które mają wewnętrzne żebrowanie i logo AMG. Wrażenie szerokości z tyłu jest dalej podkreślone przez smukłe, dwuczęściowe lampy tylne. Dyfuzor z czterema pionowymi żebrami przyczynia się do poprawy wydajności aerodynamicznej. Krawędź odrywu powietrza w kolorze nadwozia na spojlerze dachowym dopełnia profil od tyłu.

Bliska współpraca między człowiekiem a maszyną we wnętrzu

Dzięki sportowym detalom i systemowi multimedialnemu MBUX, wysokiej jakości wnętrze tworzy bliską, osobistą więź między człowiekiem a maszyną. Kierowca i pasażer z przodu siedzą w aktywnej pozycji na konturowanych sportowych fotelach z solidnym wsparciem bocznym. Fotele AMG Performance można zamówić jako opcję. Standardowe obicie w połączeniu czarnej skórki ARTICO i mikrofibry DINAMICA jest ponadczasowe i tworzy typowe dla AMG akcenty z podwójnym przeszyciem w czerwonym kolorze. Czerwone pasy bezpieczeństwa designo są w tonacji, podobnie jak element wykończenia z włókna węglowego AMG w konsoli centralnej. Chromowane wentylacje również wzbogacono o czerwony pierścień. Alternatywnie dostępne jest obicie w skórze ARTICO w kolorze szarym/czarnym z szarymi przeszyciami oraz wykończenie aluminiowe o długim ziarnie. Istnieje także opcja wyboru czterech różnych tapicerek skórzanych.

Żółte akcenty podkreślają dziedzictwo wyścigowe

Żółte akcenty występują w całym wnętrzu modelu S, podkreślając sportowy charakter mocniejszych modeli. W standardowym wyposażeniu znajduje się także sportowa kierownica AMG z nappa, mikrofibry DINAMICA z kontrastowym żółtym przeszyciem, znakiem 12. godziny w żółtym kolorze, przyciskami na kierownicy AMG oraz logo AMG, a także oświetleniem ambientowym.

We wszystkich modelach, centralna konsola w wyglądzie lakieru fortepianowego z touchpadem jako standard posiada dodatkowy układ sterujący z dodatkowymi przełącznikami do kontroli 3-stopniowego ESP®, trybu ręcznego, adaptacyjnego systemu tłumienia AMG RIDE CONTROL oraz opcjonalnego dźwięku AMG Real Performance Sound.

Rozbudowany system multimedialny MBUX z wyświetlaczami specyficznymi dla AMG

Połączenie sportowego designu i wyrafinowanych detali jest również obecne w systemie multimedialnym MBUX z jego innowacyjnym konceptem obsługi i wyświetlania. MBUX tworzy jeszcze bliższe połączenie między pojazdem, kierowcą i pasażerami. Emocjonalnie atrakcyjne prezentacje podkreślają klarowną strukturę kontrolną i charakteryzują się doskonałą grafiką 3D w najwyższej rozdzielczości. Wizualnie dwa wyświetlacze pod jednym wspólnym szklanym pokryciem łączą się w Widescreen Cockpit i jako centralny element podkreślają poziomą orientację wnętrza.

Klient może wybierać spośród trzech stylów wyświetlania AMG „Classic”, „Sport” i „Supersport” dla zestawu wskaźników. Tryb „Supersport” wyróżnia się szczególnie centralnym, okrągłym wskaźnikiem obrotów oraz dodatkowymi informacjami prezentowanymi w postaci słupków po lewej i prawej stronie wskaźnika obrotów: z perspektywą trójwymiarową sięgają daleko w tło do sztucznego horyzontu. Za pomocą menu AMG kierowca może wywołać różne specjalne wyświetlacze, takie jak wskaźnik prędkości biegu, Warm-up, Set-up, G-Meter, RACETIMER oraz dane silnika. Dzięki indywidualnym wyświetlaczom AMG, takim jak wizualizacja trybów jazdy czy dane telemetryczne, wyświetlacz multimedialny podkreśla również dynamiczną konfigurację.

Oczywiście, przełomowy system głosowy aktywowany słowami „Hej Mercedes” również jest na pokładzie. Dzięki sztucznej inteligencji, MBUX rozpoznaje i rozumie prawie wszystkie zdania z zakresu infotainmentu i obsługi pojazdu, nawet jeśli są wyrażone pośrednio.

Standard w modelu S: Sportowa kierownica AMG z przyciskami na kierownicy

Doskonała symbioza między kierowcą a pojazdem zapewniona jest przez wielofunkcyjną sportową kierownicę z nappa ze spłaszczoną obręczą kierownicy i perforowaną strefą chwytu, a w zależności od obicia, z czerwonym, żółtym lub czarnym przeszyciem oraz wykończeniem ze srebrnego chromu. Galwanizowane łopatki do zmiany biegów na kierownicy umożliwiają jeszcze sportowszy styl jazdy dzięki ręcznym operacjom zmiany biegów.

Model S jest standardowo wyposażony w sportową kierownicę AMG z nappa/mikrofibry DINAMICA (opcjonalnie w modelu podstawowym). Przyciskami na kierownicy AMG (standard w modelu S, opcjonalne w wersji podstawowej w połączeniu z kierownicą Performance) można bezpośrednio uzyskać dostęp do programów jazdy AMG oraz bezpośrednio obsługiwać inne funkcje AMG za pomocą kierownicy.

Rejestrator danych do użytku na torze wyścigowym: AMG TRACK PACE

AMG TRACK PACE, wirtualny inżynier wyścigowy, jest standardowym wyposażeniem modelu S i jest dostępny jako opcja (w połączeniu z nawigacją twardodyskową i wyświetlaczem multimedialnym): Oprogramowanie jest częścią systemu multimedialnego MBUX i podczas pokonywania toru wyścigowego nieustannie monitoruje ponad 80 danych specyficznych dla pojazdu (np. prędkość, przyspieszenie). Dodatkowo wyświetlane są czasy okrążeń i segmentów oraz odpowiednia różnica w stosunku do czasu referencyjnego. Ponieważ konkretne elementy wyświetlania są wyświetlane na zielono lub czerwono, kierowca może w mgnieniu oka dostrzec, czy aktualnie jest szybszy czy wolniejszy od najlepszego czasu.

Po przejechaniu szybkich okrążeń, kierowca może wykorzystać dane do analizy i ewentualnej poprawy swoich umiejętności jazdy. Ponadto, wartości przyspieszenia i hamowania (np. 0-100 km/h, ¼ mili, 100-0 km/h) mogą być mierzone i zapisywane. Dzięki nowo opracowanemu algorytmowi, który jak najdokładniej określa pozycję pojazdu, AMG TRACK PACE wykrywa nawet, kiedy tor został opuszczony lub skrócony. Dzieje się to przy użyciu danych GPS oraz dostępnych w pojeździe czujników (przyspieszenie, żyroskop, kąt skrętu, prędkości kół).

Dane są wyświetlane na wyświetlaczu multimedialnym, w zestawie wskaźników oraz na opcjonalnym wyświetlaczu head-up. Znane tory wyścigowe, takie jak Nürburgring czy Spa Francorchamps, są już zapisane. Dodatkowo istnieje możliwość nagrania własnych torów. Wyświetlanie mapy można przełączać z 2D na 3D i aktualizować online.

Funkcja rozszerzonej rzeczywistości MBUX również pozwala na wyświetlenie idealnej linii zapisanego toru wyścigowego na wyświetlaczu multimedialnym lub opcjonalnym wyświetlaczu head-up, umożliwiając kierowcy poprawę czasów okrążeń z wirtualnym instruktorem na pokładzie.

Dźwięk i doświadczenie audio

2.0L 4MATIC+ 8AT (387 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc284.6 Kw @ 6500 Rpm
387 Hp @ 6500 Rpm
382 Bhp @ 6500 Rpm
Moment obrotowy354 Lb-Ft @ 4750-5000 Rpm
480 Nm @ 4750-5000 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna155 Mph (249 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 Zr 19
Długość174.2 In (4425 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Średnie spalanie25.6 Mpg Us (9.2 L/100Km)
Emisja CO2211 G/Km

S 2.0L 4MATIC+ 8AT (421 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc309.6 Kw @ 6750 Rpm
421 Hp @ 6750 Rpm
415 Bhp @ 6750 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 5000-5250 Rpm
500 Nm @ 5000-5250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Amg Speedshift Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/45 Zr 19
Długość174.2 In (4425 Mm)
Szerokość71 In (1803 Mm)
Wysokość58.8 In (1494 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.8/61.4 In (1
Rozstaw osi106.3 In (2700 Mm)
Prześwit7.1 In (180 Mm)
Pojemność bagażnika14.9 Cuft (422 L)
Aerodynamika (Cd)0.33
Średnie spalanie25.3 Mpg Us (9.3 L/100Km)
Emisja CO2212 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.