2021 Mercedes-AMG GT 53

Na tej samej platformie co Mercedes-Benz Klasy E, AMG-GT53 4 Matic+ to czterodrzwiowe coupe, stworzone do szybkiego pokonywania torów lub komfortowego podróżowania po Sunset Boulevard.

Od czasu, gdy AMG stało się osobną marką Mercedes-Benz, skupiono się na konkretnych produktach. Chociaż dzieliło niektóre części i podzespoły z innymi modelami tej marki, miało też kilka unikalnych wersji, takich jak AMG GT i jego czterodrzwiowy odpowiednik. Nie dzieliły tej samej platformy, ale ich kształt sprawiał, że były ze sobą spokrewnione.

Jak każdy inny model Mercedes-AMG, auto posiadało grill Panamericana z przodu z pionowymi listwami. Zderzak miał dolny spojler z grillem w kształcie litery A, otoczonym szerokimi wlotami powietrza. Tuż nad spojlerem lipowym na dole, producent umieścił grill z regulowanymi żaluzjami. Jako opcję, oferowano wygląd z napędem V-8 w wersji 53S. Opadająca linia dachu nadawała mu sylwetkę fastback-coupe z boków, mimo że z każdej strony były po dwa drzwi. Z tyłu AMG zainstalowało wysuwane skrzydło na klapie bagażnika.

Wnętrze AMG wyposażone jest w cztery indywidualne fotele kubełkowe dla wszystkich pasażerów. Konsola centralna przebiega przez auto od przodu do tyłu. Z przodu, producent umieścił cyfrowy panel instrumentów przed kierownicą oraz kolejny ekran na górze centralnego panelu dla systemu multimedialnego MBUX. Na konsoli centralnej pomiędzy przednimi pasażerami, GT53 posiadało pochyloną przestrzeń na dźwignię zmiany biegów oraz przyciski do regulacji zawieszenia i innych trybów jazdy.

Pod maską, AMG zamontowało silnik sześciocylindrowy w układzie rzędowym wspomagany sprężarką, turbosprężarką oraz małym silnikiem elektrycznym. Dzięki temu, opóźnienie związane z turbosprężarką było praktycznie nieodczuwalne. Model 53S 4Matic+ przekazywał 435 koni mechanicznych na wszystkie koła za pośrednictwem dziewięcio-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

 Globalnie popularne AMG GT 4-Door Coupé stało się jeszcze bardziej indywidualne, co wzmacnia jego pozycję jako idealnego samochodu do każdej sytuacji życiowej. Ekskluzywna edycja podkreśla wieloaspektowy charakter tego czterodrzwiowego auta sportowego. Dodatkowo, dostępny jest szerszy wybór kół, tapicerki, wykończeń, kolorów nadwozia oraz dostrojone zawieszenie, które oferuje jeszcze większy zakres między sportowością a komfortem. Dzięki rozległej aktualizacji przeprowadzonej ubiegłego lata, AMG GT 4-Door Coupé już teraz dysponuje najnowocześniejszą technologią. Nowości obejmują zaktualizowane systemy wspomagania kierowcy oraz standardowe wyposażenie w Widescreen Cockpit z systemem multimedialnym MBUX, zawierającym specyficzne dla AMG wyświetlacze i funkcje. Nowe modele zadebiutują w wersjach z sześcioma cylindrami, które trafią do europejskich salonów już w sierpniu.

Trzecim całkowicie nowym pojazdem opracowanym przez Mercedes-AMG jest kontynuacja sukcesu. AMG GT 4-Door Coupé otworzyło nowe grupy klientów i zyskało wiele sympatii dla marki. Łączy doskonałą dynamikę jazdy typową dla samochodów sportowych AMG GT z poprawioną codzienną funkcjonalnością, dzięki czterem drzwiom i przestrzeni dla pięciu pasażerów. Wyszukane zawieszenie pneumatyczne, aktywne sterowanie tylną osią, w pełni zmienne napęd na wszystkie koła oraz nowoczesna koncepcja całości cieszą klientów na całym świecie. Biorąc pod uwagę, że samochód posiada rekordowy czas na Północnej Pętli Nürburgring, jasne jest również, że technologia i dopracowanie są na najwyższym poziomie i wyznaczają standardy w segmencie.

Ta seria modeli podniosła również poprzeczkę w wnętrzu, z wysokiej jakości i precyzyjnym designem wszystkich powierzchni i komponentów, innowacyjnymi elementami sterującymi wyświetlacza, przyciskami na kierownicy oraz licznymi konfiguracjami siedzeń i wyposażenia.

Choć już oferowała imponujący zakres opcji personalizacji w tej klasie – od trzech konfiguracji siedzeń z tyłu i różnych pakietów wyposażenia po indywidualne opcje specyficzne dla AMG – teraz dodano kolejne atrakcyjne wybory.

„Nieustannie utrzymujemy nasze AMG GT 4-Door Coupé na doskonałym poziomie technicznym. Dzięki bieżącej aktualizacji i ekskluzywnej edycji, zyskujemy nowe grupy docelowe, które cenią sobie indywidualność oraz ekspresyjny styl życia. W ten sposób kontynuujemy rozwój naszego profilu jako marki 'Performance Luxury’ i wzmacniamy go dostosowanymi produktami i opcjami. Wkrótce zaprezentujemy również nasze pierwsze hybrydy E PERFORMANCE w tym modelu, co przyspieszy elektryfikację napędu,” mówi Philipp Schiemer, CEO Mercedes-AMG GmbH.

Design wersji sześciocylindrowych pozostaje niezmieniony, ale wygląd od przodu można opcjonalnie dostosować do wyglądu modeli ośmiocylindrowych.

Wprowadzone zostały trzy nowe kolory nadwozia dla wszystkich modeli: niebieski spectral metallic, niebieski spectral magno (wykończenie matowe) oraz biały cashmere magno (wykończenie matowe). Łącznie dostępnych jest pięć matowych wykończeń, pięć metalicznych odcieni i dwa kolory stałe. Nowe AMG Night Package II pozwala na jeszcze bardziej sportowy wygląd, jeśli zajdzie taka potrzeba. Pionowe listwy w charakterystycznej dla AMG kratce chłodnicy wykonane są z ciemnego chromu. Z tyłu, czarne logo AMG, gwiazda Mercedesa oraz oznaczenie modelu dodają charakterystycznych akcentów. To samo dotyczy oznaczeń na przednich błotnikach. Nowością jest także połączenie Night Package z Carbon Fibre Package.

Jeszcze większy komfort i sportowość dzięki nowemu regulowanemu tłumieniu z dwoma zaworami

Przekształcone zawieszenie AMG RIDE CONTROL+ wciąż opiera się na wielokomorowym systemie zawieszenia pneumatycznego, połączonym z adaptacyjnym, elektronicznie sterowanym regulowanym tłumieniem. Ten system tłumienia jest całkowicie nowy: po raz pierwszy zastosowano dwa tak zwane zawory ograniczające ciśnienie. Te ciągle zmienne zawory kontrolne, znajdujące się poza amortyzatorem, pozwalają na jeszcze precyzyjniejsze dostosowanie siły tłumienia do różnych warunków jazdy i programów jazdy: jeden zawór kontroluje tłumienie odbicia, czyli siłę, która pojawia się, gdy koło się odbija, a drugi kontroluje tłumienie kompresji podczas sprężania koła. Etapy odbicia i kompresji są kontrolowane niezależnie od siebie. Ta technologia umożliwia zwiększenie komfortu, ale także sprawia, że dynamika jazdy staje się jeszcze bardziej sportowa. W rezultacie pasażerowie są niemal całkowicie chronieni przed nierównościami nawierzchni drogi. Niemniej jednak, nadwozie pozostaje stabilizowane w najlepszy możliwy sposób.

Jednostka sterująca zawieszeniem analizuje dane – w tym dane z czujników przyspieszenia i drogi koła – aby w ciągu kilku milisekund dostosować siłę tłumienia dla każdego koła do sytuacji. Inżynierowie rozwoju AMG byli w stanie znacznie zwiększyć zakres między sportowością a komfortem, między innymi poprzez poszerzenie różnicy między minimalnymi a maksymalnymi cechami siły tłumienia oraz zapewnienie jeszcze większej elastyczności w projektowaniu map. Dzięki zastosowaniu dwóch zaworów regulacyjnych, amortyzator jest w stanie dostarczać regulację siły tłumienia w całym zakresie drgań kół. Dzięki specjalnemu projektowi zaworów, amortyzator reaguje szybko i czułe na zmieniające się nawierzchnie drogowe i warunki jazdy.

Kierowca może wstępnie ustawić podstawowe ustawienie za pośrednictwem programów jazdy AMG DYNAMIC SELECT: za naciśnięciem przycisku, charakterystyka obsługi zmienia się, na przykład, z pełnej dynamiki w trybie „Sport+” na płynne podróżowanie w ustawieniu „Comfort”. Dodatkowo, stroj można dostosować w trzech etapach niezależnie od programów jazdy za pomocą dedykowanego przycisku.

Zawieszenie zostało wyposażone w kolejne nowe komponenty sprzętowe już w 2020 roku, w tym nowe ramy osi, łożyska głowic, zewnętrzne tuleje wahacza, wewnętrzne i zewnętrzne tuleje drążka na osi tylnej. Ten pakiet konkretne zmniejsza sztywność łożysk. Do tego dochodzą nowe, asymetryczne tuleje drążka na przedniej osi o różnych poziomach sztywności w różnych zakresach skuteczności. Ten krok pozwala również na większą elastyczność wzdłużną bez utraty precyzji i informacji zwrotnej w układzie kierowniczym.

Dodatkowo, klienci mają teraz jeszcze szerszy wybór kół AMG. Obejmuje to nowe 20-calowe lekkie felgi aluminiowe w dziesięcioramiennym wzorze lub misternie zaprojektowane, sportowe 21-calowe felgi kute w pięcioramiennym wzorze. Na życzenie możliwe jest zamówienie czerwono malowanych zacisków hamulcowych dla modeli sześciocylindrowych.

Szerszy wybór wykończeń wnętrza

Aktualizacja wnętrza również koncentruje się na zapewnieniu jeszcze wyższego stopnia osobistego wyboru. Nowe kolory podkreślają sportowy lub luksusowy charakter AMG GT 4-Door Coupé – na przykład nowa kombinacja ekskluzywnej skóry nappa w kolorze perłowym szarym/titanowym z kontrastowymi szwami w kolorze żółtym lub finezyjna ekskluzywna skóra nappa w kolorze brązowym truflowym/czarnym w wykończeniu STYLE (diamentowe przeszycie). Oprócz popularnych dwu-tonowych siedzeń, pięć kolejnych kolorów w ekskluzywnej skórze nappa STYLE rozszerza ofertę wnętrza: brąz sienny, klasyc red, niebieski jachtowy, głęboki biały oraz szary neva. Siedzenia z przodu i z tyłu są całkowicie monochromatyczne w odpowiednim kolorze wykończenia, podobnie jak podłokietniki w drzwiach i obręcz kierownicy. Dywaniki podłogowe z wykończeniem w kolorze skóry oraz wyszywane logo AMG dopełniają staranny, ręcznie wykonany charakter.

Nowa kierownica AMG Performance w wzorze podwójnym

Nowo zaprojektowana kierownica AMG Performance również oferuje namacalne i widoczne korzyści, z jej charakterystycznym wzorem podwójnym oraz płynnie zintegrowanymi przyciskami. Trzy zaokrąglone podwójne ramiona łączą stabilność z lekkością. Obręcz kierownicy, spłaszczona u dołu i pokryta skórą nappa lub mikrofibrą nappa leather/DINAMICA, może być opcjonalnie podgrzewana. W zestawie znajduje się również matę czujnikową do wykrywania „obecności rąk”. Jeśli kierowca nie trzyma rąk na kierownicy przez pewien czas, uruchamiana jest kaskada ostrzeżeń, a w końcu aktywuje się system pomocy w hamowaniu w sytuacjach awaryjnych, jeśli kierowca pozostaje nieaktywny.

Wizualne akcenty obejmują przyciski, które są płynnie zintegrowane z powierzchniami poziomych podwójnych ramion. Hapticzne czujniki w obszarze symboli ułatwiają kontrolę. Zestaw wskaźników jest obsługiwany za pomocą lewej powierzchni czujnika na górnych ramionach kierownicy, ekran multimedialny za pomocą prawej powierzchni czujnika. Dolne ramiona zawierają elementy sterujące dla tempomatu/DISTRONIC (lewe) oraz systemu telefonicznego/bezprzewodowego/kontroli głośności (prawe).

Standardowe przyciski kierownicy AMG zyskały jeszcze bardziej efektowne wyświetlacze z nowymi ikonami i są teraz okrągłe. Dzięki temu nowemu wyglądowi można obsługiwać ważne funkcje jazdy oraz programy jazdy jak dotychczas bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Skrzynia biegów AMG SPEEDSHIFT MCT 9G może być obsługiwana ręcznie za pośrednictwem aluminiowych łopatek zmiany biegów znajdujących się po lewej i prawej stronie za obręczami kierownicy. Aby jeszcze bardziej precyzyjnie przekazywać polecenia zmiany biegów, łopatki są teraz nieco większe i umieszczone niżej.

Klienci mają również szeroki wybór elementów wykończeniowych. Nowością jest opcjonalne drewno otwarte w kolorze antracytowym dla deski rozdzielczej i paneli drzwiowych oraz konsoli środkowej, gdzie łączone jest z otoczką w kolorze srebrnym, podkreślając zarówno sportowy, jak i luksusowy charakter czterodrzwiowego samochodu sportowego.

Luksus dla indywidualistów: model Edition z rozbudowanym pakietem wyposażenia

Ekskluzywny model Edition podkreśla luksusową stronę AMG GT 4-Door Coupé. Jest dostępny dla wszystkich opcji silnikowych i standardowo łączony jest z pakietem stylizacji V8. Ekskluzywna powłoka w ciemnym odcieniu rubelitowym prezentuje pewną ekstrawagancję, która doskonale harmonizuje z pakietem zewnętrznym w wysokim połysku oraz nowymi, 21-calowymi felgami kuta AMG w pięcioramiennym wzorze, malowanymi na srebrno i wykończonymi na wysoki połysk. Standardowe ustawienie pokazu świetlnego dopełnia charakterystyki stylu życia na zewnątrz.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.