Od momentu oddzielenia AMG od standardowych modeli Mercedes-Benz, dział motorsportu z Affalterbach rozpoczął oferowanie szybszych samochodów dla swoich klientów. GT był jednym z najważniejszych modeli tej serii.
W 2014 roku AMG wprowadziło na rynek swój pierwszy produkt, który nosił nazwę AMG zamiast Mercedes-Benz AMG. Był to samochód wyjątkowy w ofercie producenta Mercedes-Benz. Superauto oferowane było z najsilniejszym silnikiem wolnossącym dostępnym na rynku w momencie jego premiery. W 2017 roku pojawił się pierwszy lifting, a trzy lata później wprowadzono nową wersję odświeżoną.
Model z 2020 roku zyskał kilka zmian zewnętrznych, które poprawiły wygląd oraz aerodynamikę samochodu. Pełne reflektory LED stały się standardem, a nowy design grilla został wprowadzony. Przedni zderzak podzielono na trzy główne obszary: dolny grill i wloty powietrza. Te ostatnie zostały podzielone na dwa przez poziomą listwę. Tył samochodu został nieznacznie poprawiony, ale cztery rury wydechowe pozostały na widoku, wystając przez tylną osłonę.
Wnętrze wykończono elementami z włókna węglowego na konsoli środkowej i desce rozdzielczej. Zestaw wskaźników był całkowicie cyfrowy, z kolorowym wyświetlaczem TFT o przekątnej 12,3”. Dodatkowy ekran umieszczono na górze konsoli centralnej, dedykowany systemowi infotainment. Można go było obsługiwać za pomocą poleceń głosowych, panelu dotykowego lub za pomocą 10,3-calowego ekranu dotykowego. Integracja z Apple CarPlay i Android Auto była standardem.
AMG GT z 2020 roku był napędzany podwójnie doładowanym silnikiem V8 o mocy 469 KM. Wariant GT C dysponował mocą 550 KM, a najwyższe wersje GT R i GT R Pro otrzymały jednostkę o mocy 577 KM. Wszystkie wersje były połączone z 7-biegową, automatyczną skrzynią biegów o podwójnym sprzęgle. Napęd przenoszony był na tylne koła, a skrzynia biegów miała umiejscowienie z tyłu.
Affalterbach. Dzięki znacznie ulepszonym modelom AMG GT w wersji Coupé (średnie zużycie paliwa:
13,0 l/100 km; średnie emisje CO2: 297 g/km) oraz Roadster (średnie zużycie paliwa:
12,9 l/100 km; średnie emisje CO2: 296 g/km)1, Mercedes-AMG jeszcze bardziej zachęca do wejścia w świat sportowych samochodów marki: oba modele mają teraz moc 390 kW (530 hp), co stanowi wzrost o około 40 kW (54 hp) w porównaniu do poprzednich wersji. W standardowym wyposażeniu znajdują się teraz zawieszenie AMG RIDE CONTROL z adaptacyjnym ustawieniem tłumienia, elektroniczny mechanizm różnicowy na tylnej osi, high-performance system hamulcowy AMG oraz czerwone zaciski hamulcowe. Dodatkowe atuty to akumulator rozruchowy litowo-jonowy oraz program jazdy „RACE”. Opcjonalnie, w połączeniu z pakietem AMG DYNAMIC PLUS, dostępne jest także aktywne sterowanie tylną osią. Nowe modele AMG GT są już dostępne do zamówienia, zaczynając od ceny 119 079,80² euro za Coupé oraz 130 679,80² euro za Roadster. Samochody trafią do dealerów w listopadzie 2020 roku.
„Night Edition” jest również dostępna dla obu wariantów AMG GT. W skład tej edycji wchodzi AMG Exterior Night Package, czarne zaciski hamulcowe, atrapa chłodnicy AMG w ciemnym chromie, główne reflektory z czarnymi elementami oraz opony w rozmiarach mieszanych z 19-calowymi matowymi czarnymi felgami typu Y z przodu oraz 20-calowymi z tyłu. Inne cechy „Night Edition” to dach z włókna węglowego z ciemnymi strefami w Coupé oraz czerniony miękki dach w Roadsterze. Wybór kolorów lakieru obejmuje standardową czerń oraz opcjonalne metaliczne obsydianowe czarne, metaliczne selenitowe szare lub designo grafitowe szare magno.