2021 Mercedes-Benz E-Class

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Trójramienna gwiazda niemieckiej marki wprowadziła na rynek odświeżoną wersję swojego cenionego sedana klasy średniej E-Class w 2020 roku, jako odpowiedź na normy Euro 6d, które weszły w życie w styczniu 2021 roku.

Od 1953 roku, zanim nawet E-Class zyskał swoją nazwę, luksusowa gama Mercedes-Benz cieszyła się dużym uznaniem na rynku. Za każdym razem, gdy wprowadzano nową generację, stawała się ona wzorem do naśladowania w swojej klasie. Pierwszą generacją, która otrzymała oznaczenie E-Class, był modernizowany model W124 z 1993 roku. Model z 2020 roku to odświeżona wersja piątej generacji, która zadebiutowała w salonach sprzedaży w 2017 roku.

Mercedes-Benz wprowadził facelifting w 2020 roku, oferując nowy zestaw reflektorów LED oraz szersze obudowy. Opcjonalnie dostępne były reflektory multibeam LED z ultra zasięgiem światła drogowego. Zmodernizowano również grilla, nadając mu diamentowy, trójwymiarowy kształt, a dolny grill w kształcie litery A podkreślił dynamiczny styl pojazdu. Dwa wypuklenia na masce przypominały o silniku V, mimo że niektóre modele były wyposażone w jednostki czterocylindrowe. Nowa konstrukcja tylnych świateł LED oraz chromowany dyfuzor nadawały samochodowi sportowego charakteru. Linia AMG charakteryzowała się innym pakietem aerodynamicznym.

Aby obniżyć emisję spalin, silnik czterocylindrowy otrzymał zintegrowany rozrusznik-generator (ISG) oraz architekturę 48V. Funkcja odzyskiwania energii oraz możliwość „dryfu” przy wyłączonym silniku uczyniły jednostkę napędową jeszcze bardziej efektywną. Elektryfikacja objęła również wszystkie silniki benzynowe, a w ofercie znalazły się trzy wersje hybrydowe. Jedyną skrzynią biegów dostępną w całej gamie był automatyczny, dwusprzęgłowy model 9G-Tronic.

 Inteligencja motoryzacyjna staje się coraz bardziej ekscytująca i dynamiczna: Mercedes-Benz Klasa E w wersji Sedan i Kombi przeszły kompleksową aktualizację jako pierwsze modele tej serii. Oba modele trafią do salonów dealerskich w Europie latem 2020 roku. Wkrótce po nich pojawią się również wersja z długim rozstawem osi Sedana (Chiny) oraz Coupé i Cabriolet.

Z ponad 14 milionami dostarczonych modeli Sedan i Kombi od 1946 roku, Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modeli w historii Mercedes-Benz. Dla wielu osób jest postrzegana jako „serce marki”. Dziesiąta generacja Klasy E wyznaczyła trendy stylistyczne w 2016 roku dzięki swojemu czystemu, a jednocześnie emocjonalnemu designowi oraz ekskluzywnemu, wysokiej jakości wnętrzu. Bogactwo innowacji, takich jak systemy wspomagania jazdy, również było charakterystyczne. To emocjonalne i jednocześnie inteligentne połączenie odnosi ogromny sukces: do tej pory ponad 1,2 miliona klientów na całym świecie kupiło aktualną generację Klasy E w wersji Sedan lub Kombi.

Bardziej dynamiczny design

Zwiększona dynamika i modernizacja Mercedes-Benz Klasy E odzwierciedlają się w ofercie modeli: teraz model podstawowy już w standardzie wyposażony jest w sportowy wygląd Avantgarde Line. W rezultacie, bazowy model Klasy E po raz pierwszy ma centralną gwiazdę z przodu. Nowy przedni zderzak z większą zawartością chromu przyczynia się do świeżego wyglądu: Kratka Avantgarde Line została przeprojektowana z dwoma chromowanymi żaluzjami oraz pionowymi czarnymi słupkami o wysokim połysku. Chromowe i czarne elementy wykończenia w przednim zderzaku podkreślają sportowy i elegancki wygląd. Również dostępna wersja Exclusive Line spełnia swoją nazwę: specjalna kratka, wyprostowana gwiazda na masce oraz duże chromowane elementy w przednim zderzaku podkreślają tę pozycję.

Linia AMG z nowym zderzakiem w stylu modeli AMG Performance wygląda jeszcze bardziej sportowo. Dodatkowo, Avantgarde, AMG Line i All-Terrain mają maskę z wypustkami mocy. Klasa E standardowo wyposażona jest w reflektory LED. Reflektory MULTIBEAM LED z funkcją ULTRA RANGE są dostępne jako opcja.

Projektanci zaktualizowali również tył Sedana, dodając nowy zderzak, podzielone światła tylne i nową pokrywę bagażnika. Wewnętrzny projekt świateł tylnych został zmieniony we wszystkich modelach.

Mercedes-Benz Klasa E All-Terrain jest wizualnie bardziej podobna do modeli SUV. Dodatkowo, charakterystyczne elementy All-Terrain, takie jak kratka chłodnicy czy stylizowana osłona podwozia, teraz mają lustrzane wykończenie chromowane, zamiast wcześniejszego srebrnego odcienia.

Trzy nowe kolory lakieru dostępne w ramach odświeżenia modelu Mercedes-Benz Klasy E noszą nazwy high-tech silver, graphite grey metallic i mojave silver. Oferta felg została również rozszerzona o felgi aerodynamiczne, które również przyczyniają się do oszczędności paliwa, a tym samym do zrównoważonego rozwoju.

Nowe kolory i materiały wykorzystywane we wnętrzu podnoszą jego standard. Obejmują one nowe kombinacje kolorystyczne magma grey/neva grey (Avantgarde), czarny/naturalny brąz (Exclusive) oraz magma grey/macchiato beige (Exclusive), a także wykończenia w otwarto-porezowym drewnie srebrnym, orzechowym, szczotkowanym aluminium i aluminium z efektem węglowym.

Fotele łączą charakterystyczną dla Mercedes-Benz wygodę na długie dystanse z awangardowym designem. Szczególnie wygodne jest adaptacyjne dostosowanie fotela kierowcy: po wpisaniu wysokości ciała na wyświetlaczu multimedialnym lub poprzez Mercedes me, fotel automatycznie przesuwa się do odpowiedniej pozycji, która tylko wymaga dopasowania przez kierowcę.

Design przednich siedzeń podkreśla sportowy charakter wnętrza. Oferują one silne wsparcie boczne, nie rezygnując z komfortu. Kontur siedzenia podąża za wyraźnie zaznaczonymi bocznymi wzmocnieniami, a środkowa sekcja, w zależności od specyfikacji, ma sportowe poziome lub nowoczesne pionowe szwy. Kolory środkowych części oparcia siedzenia i siedziska są dopasowane do ogólnej formy siedzeń. Możliwe są liczne kombinacje materiałowe, od tkaniny po skórę sztuczną ARTICO, skórę tłoczoną i skórę nappa z pikowaniem w diamenty.

Systemy wspomagania jazdy nowej generacji: lepsze wsparcie w korkach i przy parkowaniu

Nowa Klasa E jest wyposażona w najnowszą generację systemów wspomagania jazdy Mercedes-Benz, które oferują współpracujące wsparcie dla kierowców. Skutkuje to szczególnie wysokim poziomem aktywnego bezpieczeństwa: Sedan i Kombi są w stanie zareagować, jeśli kierowca tego nie zrobi. Rozpoznawanie braku rąk na kierownicy teraz działa na podstawie pojemności. Zwiększa to łatwość obsługi podczas jazdy w trybie półautomatycznym. Aby zasygnalizować systemom wspomagającym, że kierowca nadal kontroluje Klasy E, wystarczy, że kierowca będzie trzymał kierownicę. Wcześniej wymagana była mała korekta kierunku – to znaczy niewielki ruch kierownicą – jako informacja zwrotna. Nowa kierownica (szczegóły w następnym rozdziale) posiada poduszkę z odpowiednimi czujnikami w obręczy. Te rejestrują, czy kierowca trzyma koło. Jeśli system wykryje, że kierowca nie ma rąk na kierownicy przez określony czas, uruchamiana jest kaskada ostrzegawcza, która ostatecznie aktywuje Asystenta Hamowania Awaryjnego, jeśli kierowca nadal będzie bierny.

W standardzie, Mercedes-Benz Klasa E jest wyposażona w Aktywny Asystent Hamowania, który w wielu sytuacjach jest w stanie użyć autonomicznych hamulców do zapobiegania kolizjom lub ich złagodzenia. System jest również w stanie hamować dla stojących pojazdów i przechodzących pieszych przy typowych prędkościach miejskich, a nawet zapobiegać kolizjom, w zależności od sytuacji. W ramach Pakietu Wspomagania Jazdy, to samo jest teraz możliwe podczas skręcania w przeciwną stronę.

Niektóre funkcje Intelligent Drive można opcjonalnie dodać do Pakietu Wspomagania Jazdy. Obejmują one Aktywny Asystent Ograniczenia Prędkości, który korzysta z danych mapowych i informacji z Asystenta Znaków Drogowych, aby reagować na zmiany w ograniczeniu prędkości. Dostosowanie prędkości w oparciu o trasę przed zakrętami, rondami, bramkami, skrzyżowaniami T, a także przed zjeżdżaniem z autostrad/ekspresówek jest również zawarte w zakresie dostawy. Kiedy kierowca włącza Aktywny Asystent Dystansu DISTRONIC z dostosowaniem prędkości na podstawie trasy, Klasa E jest teraz w stanie reagować na dane z LiveTraffic Information. Idealnie, dzieje się to jeszcze przed tym, jak kierowca lub czujniki radarowe i kamerowe mogą wykryć przeszkodę drogową. Kiedy wykryty zostaje korek, prędkość zostaje automatycznie zmniejszona do około 100 km/h na wszelki wypadek, chyba że kierowca zdecyduje inaczej.

Podczas jazdy w korku na autostradzie, Aktywny Asystent Stop-and-Go jest w stanie w dużej mierze wykonać zadania związane z utrzymywaniem się na pasie i zachowaniem bezpiecznej odległości przy dużej dostępności do prędkości wynoszących do około 60 km/h. Pojazd może automatycznie ruszyć po zatrzymaniu do jednej minuty. Na drogach wielopasmowych Aktywny Asystent Kierowania jest w stanie wspierać kierowcę funkcją awaryjnego korytarza, co powoduje, że pojazd zajmuje pozycję na boku w pasie drogowym. Na autostradach, przy prędkościach poniżej 60 km/h, pojazd odnosi się do wykrytych oznaczeń pasów i stosuje inteligencję zbiorową, aby nawiązać orientację względem pojazdów w otoczeniu. Jeśli żadne nie są wykryte, Klasa E nawiązuje orientację względem pojazdu z przodu, jak dotychczas.

Aktywny Asystent Martwego Pola z ostrzeżeniem przy wyjściu oferuje zwiększoną ochronę podczas wychodzenia z samochodu. Jest w stanie zareagować na pojazdy w martwym polu, a także w obszarze krytycznym, z aktywną interwencją hamulcową. Kiedy pojazd jest zatrzymany, system może także ostrzec pasażerów wizualnie w lusterku zewnętrznym przed wyjściem, jeśli pojazd, nawet rower, przejeżdża w obszarze krytycznym. Jeśli kierowca spróbuje użyć klamki w tym momencie, wyda dodatkowy dźwięk ostrzegawczy, a oświetlenie drzwi zacznie migać na czerwono. Wykrywa przejeżdżających użytkowników drogi poruszających się z prędkością powyżej 7 km/h. Funkcja jest również dostępna, gdy pojazd jest w stanie spoczynku i do trzech minut po wyłączeniu zapłonu.

Aktywny Asystent Parkowania z PARKTRONIC i kamerą 360° umożliwia automatyczne wjazdy i wyjazdy z miejsc parkingowych. System ułatwia poszukiwanie i wybieranie miejsca parkingowego oraz wjazd i wyjazd (jeśli pojazd był parkowany automatycznie) w miejscach równoległych i pod kątem. Po raz pierwszy nowa Mercedes-Benz Klasa E jest w stanie rozpoznać i wykorzystać miejsca parkingowe, które są jedynie oznaczone jako obszary na większych działkach. Kamera 360° przesyła jeszcze bardziej realistyczny obraz na wyświetlacz multimedialny, który obejmuje rozszerzony widok boczny. Podczas wyjazdu z miejsca parkingowego, system jest w stanie ostrzec o ruchu przekraczającym tył pojazdu i może zastosować hamulce w razie wątpliwości.

Jeszcze większy komfort we wnętrzu: MBUX, system ENERGIZING comfort control z funkcją „PowerNap”

Klasa E została wyposażona w całkowicie nową kierownicę w ramach aktualizacji modelu. Jest dostępna w trzech wersjach: jako kierownica skórzana, w kombinacji drewno-skóra oraz w wersji supersportowej. Powierzchnie kontrolne mają wysoki połysk, a elementy wykończenia i otoczenie mają srebrne wykończenie. Zestaw wskaźników i wyświetlacz multimedialny są sterowane przez przesuwanie po przyciskach Touch Control. Zasada działania przycisków Touch Control zmienia się z optycznej na pojemnościową. Nie była już potrzebna mechaniczna konstrukcja, a powierzchnie dotykowe są też mniej podatne na odciski palców. To, czy kierowca ma kontrolę nad kierownicą, jest teraz ustalane za pomocą pojemnościowego rozpoznawania (szczegóły w rozdziale o systemach wspomagania jazdy).

Nowa Klasa E jest wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). W standardzie obejmuje dwa duże ekrany 10,25 cali/26 cm, które w układzie panoramicznym są umieszczone obok siebie. Dwa ekrany 12,3 cala/31,2 cm są dostępne opcjonalnie. Informacje w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu multimedialnym są czytelne na dużych, wysokorozdzielczych ekranach. Emocjonalna prezentacja z doskonałą grafiką podkreśla zrozumiałość intuicyjnej struktury sterowania.

W zależności od nastroju lub dopasowania do wnętrza, użytkownik ma do wyboru cztery różne style:

Modern Classic to dalszy rozwój klasycznego stylu wyświetlania w eleganckiej i lekkiej kombinacji materiałów.
Sport ma wygląd technologiczny turbiny z wyraźnymi sportowymi kontrastami czarno-żółtymi.
Progressive przedstawia cyfrową rzeczywistość w zredukowanej formie.
W stylu Discreet wszystkie wyświetlacze zostały zredukowane do absolutnie niezbędnych.
Inne atuty obejmują standardowe sterowanie ekranem dotykowym na wyświetlaczu multimedialnym oraz wykorzystanie technologii rozszerzonej rzeczywistości na wyświetlaczu nawigacyjnym, gdy funkcja nawigacji jest aktywna: Obraz wideo otoczenia jest wzbogacony o pomocne informacje nawigacyjne: strzałki lub numery domów są automatycznie nałożone bezpośrednio na obraz w wyświetlaczu multimedialnym, na przykład. System również wspiera kierowcę na sygnalizacjach świetlnych: jeśli Mercedes-Benz Klasa E jest pierwszym samochodem na światłach, sytuacja aktualna na sygnalizacji świetlnej jest nakładana. W ten sposób ta nowa funkcja szczególnie pomaga, gdy jest niekorzystna widoczność sygnalizacji świetlnej.

Opcjonalny Asystent Wnętrza MBUX pozwala na intuicyjną i naturalną obsługę różnych funkcji komfortowych i MBUX również dzięki rozpoznawaniu ruchu. Kiedy ręka zbliża się do ekranu dotykowego lub touchpada na konsoli centralnej, wyświetlacz multimedialny zmienia się, a poszczególne elementy są na przykład podświetlane.

Dynamika siedzeń ENERGIZING to kolejna nowość w Klasie E. Wspiera korzystne zmiany w postawie siedzącej dzięki drobnym ruchom siedziska i oparcia podczas jazdy.

System ENERGIZING comfort control łączy różne systemy komfortu w pojeździe i wykorzystuje muzyczne oraz świetlne nastroje, a także szereg trybów masażu do różnorodnych programów poprawiających samopoczucie. Program „PowerNap” dostępny jest w hybrydach typu plug-in, co jest przydatne podczas przerwy w jeździe na postoju lub podczas ładowania akumulatora w trasie, na przykład. Program ma trzy fazy – zasypianie, sen, budzenie – oraz może poprawić wydajność kierowcy i dostarczyć nową energię.

ENERGIZING COACH oparty jest na inteligentnym algorytmie i poleca jeden z programów dostosowanych do osoby i sytuacji. Jeśli zintegrowany jest Garmin® wearable, osobiste wartości, takie jak poziom stresu lub jakość snu, optymalizują dokładność rekomendacji. Celem jest to, aby pasażerowie czuli się dobrze i zrelaksowani nawet podczas wymagających lub monotonnych podróży.

URBAN GUARD: Inteligentne połączenie sprzętu i rozwiązań cyfrowych dla ochrony przed przestępczością

Pod nazwą URBAN GUARD Mercedes-Benz wprowadza nową, kompleksową kategorię produktów i opcji dla wszystkich serii modeli. Obejmuje ona istniejące i przyszłe produkty chroniące pojazd przed wandalizmem i przestępczością. URBAN GUARD – inteligentne połączenie sprzętu i rozwiązań cyfrowych – spełnia rosnące na całym świecie zapotrzebowanie na bezpieczeństwo i ochronę mienia.

Dwa pakiety opcji, URBAN GUARD Ochrona Pojazdu oraz URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus, są planowane na połowę 2020 roku. Niektóre produkty URBAN GUARD będą także dostępne w sklepie internetowym Mercedes me do późniejszej aktywacji.

W połączeniu z Mercedes me, dwa pakiety URBAN GUARD Ochrona Pojazdu oraz URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus umożliwiają całkowite monitorowanie zaparkowanego pojazdu. URBAN GUARD obejmuje system alarmowy antykradzieżowy, ochronę przed odholowaniem z wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany pozycji, syrenę alarmową, monitoring wnętrza (uruchamia się w przypadku ruchu wewnątrz) oraz preinstalację do wykrywania kradzieży i kolizji parkingowej. W przypadku tego drugiego, czujniki pojazdu rejestrują, gdy zaparkowany i zablokowany pojazd zostanie uderzony lub odholowany – lub kiedy ktoś próbuje włamać się do pojazdu. Jeśli usługa jest aktywna, kierowca jest informowany za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Dzięki powiadomieniu push dowiaduje się na przykład, jak poważne jest uszkodzenie parkingowe i w jakim obszarze pojazdu. Gdy tylko pojazd zostanie uruchomiony, ta informacja również wyświetla się na wyświetlaczu multimedialnym.

Dodatkowo, URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus jest w stanie zlokalizować skradzione pojazdy. W przypadku kradzieży, umożliwia to również odzyskanie pojazdu, nawet jeśli złodziej dezaktywował funkcję śledzenia pojazdu, na przykład. Dzieje się to w współpracy z policją.

E jak efektywność: elektryfikacja napędu

Elektryfikacja napędu robi kolejny duży krok naprzód w ramach aktualizacji modelu Klasy E. Siedem modeli jest dostępnych jako hybrydy typu plug-in (diesel i benzyna, Sedan i Kombi, napęd na tylne i na wszystkie koła). Oferta wysokoefektywnych, niskoprodukcyjnych i mocnych silników benzynowych obejmować będzie zakres od 115 do 270 kW, podczas gdy spektrum pojazdów dieslowskich obejmuje zakres od 118 do 243 kW.

Po raz pierwszy do gamy silników wprowadzono czterocylindrowy silnik benzynowy (M 254) z drugą generacją zintegrowanego rozrusznika-generatora (ISG), produkującego do 15 kW dodatkowej mocy i 180 Nm większego momentu obrotowego. Modele wyposażone w ten silnik będą miały 48-woltowy system elektryczny. Dzięki odzyskiwaniu energii i możliwości „ślizganie się” przy wyłączonym silniku, silnik benzynowy jest wysoko wydajny.

W M 254 Mercedes-Benz po raz pierwszy połączył wszystkie innowacje modułowej rodziny silnikowej jednostek benzynowych i dieslowskich 4- i 6-cylindrowych w jednym silniku. Do ich grona należą: powłoka cylindrów NANOSLIDE®, honowanie cylindrów CONICSHAPE® (honowanie w kształcie trąbki) oraz system kontroli emisji umieszczony bezpośrednio przy silniku. Całkowicie nową cechą jest ładowarka segmentowa z połączeniem przepływowym, rozwinięcie technologii twin-scroll, które zapewnia jeszcze szybszą reakcję systemu doładowania. W razie potrzeby elektryczny dodatkowy kompresor szybko zwiększa ciśnienie doładowania – szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika spalinowego – przyczyniając się tym samym do dynamicznej reakcji na gaz.

Równolegle nowy sześciocylindrowy silnik benzynowy (M 256), dostępny po raz pierwszy w Mercedes-Benz Klasie E, jest również wyposażony w ISG. Gama silników uzupełniona jest o silnik dieslowski sześciocylindrowy (OM 656). Ten silnik i czterocylindrowa wersja OM 654 mają rozszerzony system kontroli emisji.

Jego komponenty obejmują:

bliskołączony katalizator NOX do redukcji tlenków azotu
DPF (filtr cząstek stałych do diesla ze specjalnym wykończeniem do redukcji tlenków azotu)
katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna; z dawkowaną ilością AdBlue®) oraz
dodatkowy katalizator SCR w podwoziu pojazdu z osobno dawkowaną ilością AdBlue®
Skrzynia biegów 9G-TRONIC została również udoskonalona dla adaptacji drugiej generacji ISG i w pierwszym kroku wykorzystywana jest w silniku czterocylindrowym. Silnik elektryczny, elektronika mocy i chłodnica skrzyni biegów zostały teraz przeniesione do skrzyni biegów lub obok niej. Wcześniej wymagane kable zostały wyeliminowane, co niesie ze sobą korzyści w zakresie miejsca instalacji i wagi. Dzięki temu łatwo łączyć skrzynię biegów z różnymi silnikami spalinowymi. Co więcej, wydajność skrzyni biegów została zwiększona. Między innymi zoptymalizowana współpraca z elektryczną pompą olejową pomocniczą zmniejsza wydajność pompy mechanicznej o 30 procent. Co więcej, korzysta ona z nowej generacji w pełni zintegrowanej kontroli skrzynki biegów z wielordzeniowym procesorem oraz nową technologią budowy i łączenia. Oprócz zwiększonej mocy obliczeniowej, liczba interfejsów elektrycznych została drastycznie zredukowana, a waga kontroli skrzyni biegów zmniejszona o 30 procent.

Serce marki: historia sukcesu Klasy E

Już na początku XX wieku, pojazdy zajmujące miejsce poniżej najwyższej klasy oraz luksusowej, lecz powyżej klasy kompaktowej, były nieodłączną częścią portfolio modeli Mercedes-Benz oraz marek, które go poprzedzały. Pierwsze modele Mercedesa, które weszły na rynek w 1901 roku i ustanowiły koncepcję nowoczesnej konstrukcji motoryzacyjnej, były dostępne w różnych wersjach i skierowane do różnych klientów – w tym tych, którzy dzisiaj wybraliby pojazd z segmentu wyższej średniej klasy.

Z ponad 14 milionami dostarczonych egzemplarzy od 1946 roku, Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modeli w historii Mercedes-Benz. Dla wielu osób jest postrzegana jako „serce marki”. Klienci Mercedes-Benz Klasy E należą do najbardziej lojalnych fanów gwiazdy Mercedesa: Ośmiu na dziesięciu klientów Klasy E Sedan pozostaje lojalnych wobec Mercedes-Benz podczas zakupu następnego pojazdu.

Kiedy produkcja wznowiła się po II wojnie światowej, pierwszym samochodem, który wszedł do produkcji, był model 170 V, pierwotnie wprowadzony w 1936 roku, początkowo jako pojazd dla służb ratunkowych, policji, handlu i rzemiosła. Wkrótce na rynek trafiła wersja sedan, będąca pierwszym powojennym samochodem osobowym Mercedes-Benz w 1947 roku.

Model 180 (W 120) z 1953 roku z nadwoziem jednobryłowym i kształtem „Ponton” wyznaczył nowe trendy techniczne oraz formalne. W 1961 roku zadebiutowały czterocylindrowe wersje serii modeli „Fintail” (W 110) – pierwszy model z nadwoziem bezpieczeństwa i strefami zgniotu. Siedem lat później nastąpił kolejny ważny krok w postaci „Stroke Eight” (seria modeli W 115/114). Równocześnie wraz z pojawieniem się pierwszego modelu coupé, nastąpiło poszerzenie zakresu dostępnych wariantów nadwozia. Jego sukces został jeszcze raz przekroczony przez serię modeli 123, która rozpoczęła się w 1976 roku. Produkowano ją również w wersji Kombi – tym samym Mercedes-Benz ustanowił standardy dla kombi jako pojazdu rodzinnego i rekreacyjnego. Seria 124 z lat 1984-1995, która była również dostępna jako czteromiejscowy kabriolet, po raz pierwszy otrzymała nazwę Klasa E w połowie 1993 roku.

„Cztery reflektory” oraz innowacyjna technologia były charakterystycznymi cechami serii modeli 210, wprowadzonych na rynek w 1995 roku. Mercedes-Benz Klasa E serii 211 miała swoją premierę na początku 2002 roku. W 2009 roku pojawiła się seria 212 (Sedan i Kombi) oraz seria 207 (Kabriolet i Coupé), a od 2010 roku Klasa E Sedan stała się dostępna również w wersji V 212 z długim rozstawem osi, produkowanej w Chinach. W 2016 roku Mercedes-Benz wprowadził Klasa E serii 213. Od 2017 roku Kombi było również dostępne w wersji All-Terrain po raz pierwszy.

2019: Klasa E ustanawia nowy rekord sprzedaży w regionie Azji-Pacyfiku

Ponad 351 000 pojazdów Klasy E Sedan i Kombi zostało dostarczonych klientom w trzecim pełnym roku obecności nowej generacji na rynku. Znaczenie Chin jako najważniejszego rynku dla sedanów Mercedes-Benz jest wyraźnie widoczne w Klasy E: Wersja z długim rozstawem osi Sedana Klasy E ustanowiła nowy rekord i zanotowała podwójny wzrost sprzedaży. Co drugi sprzedany na świecie Sedan Klasy E w 2019 roku dostarczany był w wersji z długim rozstawem osi w Chinach. W Korei Południowej Klasa E Sedan osiągnęła najwyższą sprzedaż jednoroczną do tej pory.

Nowoczesna produkcja cyfrowa nowej Klasy E

Klasa E Sedan i Kombi są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Sindelfingen i schodzą z tej samej linii produkcyjnej co Mercedes-Benz CLS oraz Mercedes-AMG GT Coupé w elastycznym systemie produkcyjnym. Produkcja wykorzystuje nowoczesne cyfrowe technologie – od smartfonów do lokalizowania pojazdów na linii oraz metod produkcji addytywnej przy wytwarzaniu wyposażenia po cyfrowe zarządzanie produkcją, które obejmuje zarządzanie różnymi kluczowymi wskaźnikami w jednym systemie. W produkcji wykorzystywany jest również system Ubisense. System ten lokalizuje narzędzia mocujące, których pracownik potrzebuje w procesie montażu, i dostarcza pracownikowi niezbędne informacje o konkretnym pojeździe. W ten sposób aktywowane są tylko te narzędzia, które są faktycznie potrzebne do pracy nad pojazdem. Pracownik otrzymuje optymalne wsparcie w procesie montażu.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.