2021 Mercedes-Benz E-Class T-Modell All Terrain

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2021 Mercedes-Benz E-Class T-Modell All Terrain

Przejdź do galerii zdjęć2021 Mercedes-Benz E-Class T-Modell All Terrain

Sprzedano ponad 14 milionów egzemplarzy E-Klasy od momentu wprowadzenia jej na rynek w 1946 roku, co czyni ją najważniejszym modelem wyprodukowanym przez Mercedes-Benz.

Zanim zaczęto ją nazywać E-Klasą, ta średniej wielkości seria wprowadzona została pod różnymi innymi nazwami. Jednakże pozostawała w tej samej klasie i skierowana była do tych samych klientów. Wzrost zapotrzebowania na crossover’y i SUV-y skłonił niemieckiego producenta do wprowadzenia podniesionej wersji E-Klasy w wersji kombi, czyli T-Modell All Terrain.

W 2017 roku producent zaprezentował E-Klasę z wyższym prześwitem, specyficznymi zderzakami oraz progami bocznymi. W 2020 roku wprowadzono odświeżoną wersję. Zastosowano kratkę z dwiema żebrami, która wspierała duży, okrągły znaczek umieszczony na środku przedniego pasa. Samochód standardowo wyposażony był w belki dachowe, a w zależności od opcji można było dodać szklany panoramiczny dach.

Wnętrze samochodu wyposażono w wysokie oparcia, aby zwiększyć wsparcie boczne. W zależności od wersji oraz opcji, tapicerka wykonana była z tkaniny lub sztucznego materiału ARTICO. Oparcie tylnej kanapy było dzielone, co umożliwiało powiększenie pojemności bagażnika. E-Klasa T-Modell All-Terrain została wyposażona w dwa szerokie ekrany dla zestawu wskaźników oraz systemu infotainment na desce rozdzielczej.

E-Klasa T-Modell All-Terrain była dostępna z maksymalnie siedmioma wersjami silnikowymi, zarówno benzynowymi, jak i dieslowskimi. Standardową skrzynią biegów była przekładnia 9G-Tronic, która przekazywała moc na wszystkie cztery koła.

 Inteligencja motoryzacyjna staje się coraz bardziej ekscytująca i dynamiczna: Mercedes-Benz Klasa E w wersjach Sedan i Kombi przeszły kompleksową aktualizację jako pierwsze modele tej serii. Oba modele trafią do salonów naszych europejskich dealerów latem 2020 roku. Wkrótce po nich pojawi się wersja z wydłużonym rozstawem osi Sedana (Chiny), a także Coupé i Cabriolet.

Z ponad 14 milionami dostarczonych modeli Sedan i Kombi od 1946 roku, Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modeli w historii Mercedes-Benz. Wielu postrzega ją jako „serce marki”. Dziesiąta generacja Klasy E wyznaczyła trendy w stylizacji w 2016 roku dzięki swojemu czystemu, a jednocześnie emocjonalnie atrakcyjnemu designowi oraz ekskluzywnemu, wysokiej jakości wnętrzu. Bogata ilość innowacji, jak w obszarze systemów wspomagających jazdę, również była charakterystyczna. Ta emocjonalnie atrakcyjna i jednocześnie inteligentna kombinacja cieszy się ogromnym sukcesem: do tej pory ponad 1,2 miliona klientów na całym świecie zakupiło Sedan lub Kombi Klasy E najnowszej generacji.

Bardziej dynamiczny design

Zwiększona dynamika i udoskonalenia Mercedes-Benz Klasy E odzwierciedlają się w gamie modeli: teraz model podstawowy już oferuje sportowy wygląd Avantgarde Line. W efekcie, wersja podstawowa Klasy E po raz pierwszy wyposażona jest w centralną gwiazdę z przodu. Nowy przód z większą ilością chromu przyczynia się do świeżego wyglądu: Kratka Avantgarde Line została zaprojektowana na nowo z dwoma chromowanymi żaluzjami i pionowymi, błyszczącymi czarnymi słupkami. Chromowe i błyszczące czarne elementy na przednim zderzaku podkreślają sportowy i elegancki wygląd. Dostępna linia Exclusive żyje zgodnie ze swoją nazwą: Specjalna krata, pionowa gwiazda na masce oraz duże elementy chromowane w przednim zderzaku akcentują tę pozycję.

Linia AMG z nowym zderzakiem w stylu modeli AMG Performance wygląda jeszcze bardziej sportowo. Dodatkowo, Avantgarde, AMG Line i All-Terrain mają maskę z wypukłościami. Klasa E standardowo posiada reflektory LED. Reflektory MULTIBEAM LED z ULTRA RANGE długimi światłami są dostępne opcjonalnie.

Projektanci zaktualizowali również tylną część Sedana, dodając nowy zderzak, podzielone lampy tylne oraz nową klapę bagażnika. Wnętrze lamp tylnych zostało zrewidowane we wszystkich modelach.

Mercedes-Benz Klasa E All-Terrain jest wizualnie bardziej podobny do modeli SUV. Dodatkowo, charakterystyczne elementy All-Terrain, takie jak krata chłodnicy czy stylizowana osłona, teraz mają wykończenie w lustrzanym chromie, w przeciwieństwie do wcześniej stosowanego odcienia srebrnego.

Trzy nowe kolory lakieru dostępne dla Mercedes-Benz Klasy E w ramach odświeżenia modelu to: high-tech silver, graphite grey metallic oraz mojave silver. Linia kół została również poszerzona i zawiera teraz koła aerodynamiczne, które przyczyniają się do oszczędności paliwa i tym samym do zrównoważonego rozwoju.

Nowe kolory wykończenia i materiały podnoszą jakość wnętrza. W skład tych nowych kombinacji kolorystycznych wchodzą magma grey/neva grey (Avantgarde), black/nut brown (Exclusive) oraz magma grey/macchiato beige (Exclusive), a także wykończenia z otwartych porów srebrnego drewna jesionowego, orzecha włoskiego, szczotkowanego aluminium i aluminium z karbonowym wzorem.

Fotele łączą charakterystyczną dla Mercedes-Benz zdolność do długodystansowej jazdy z awangardowym designem. Adaptacyjna regulacja fotela kierowcy jest szczególnie wygodna: Po wprowadzeniu wysokości ciała na wyświetlaczu medialnym lub przez Mercedes me, fotel automatycznie przesuwa się do zazwyczaj odpowiedniej pozycji, którą kierowca tylko musi dostosować.

Design przednich foteli akcentuje sportową aurę wnętrza. Oferują one silne wsparcie boczne bez kompromisów w komfortcie. Kontur fotela podąża za wyraźnymi bocznymi bolcami, a w zależności od specyfikacji, środkowa sekcja ma sportowe poprzeczne lub nowoczesne podłużne szwy. Kolory środkowych sekcji oparcia i siedziska są dopasowane do ogólnej formy foteli. Możliwe są liczne kombinacje materiałów, od tkaniny po skórę ARTICO i skórę embosowaną po skórę nappa z pikowaniem w diamenty.

Systemy wspomagania jazdy nowej generacji: lepsze wsparcie w korkach i podczas parkowania

Nowa Klasa E wyposażona jest w najnowszą generację systemów wspomagania jazdy Mercedes-Benz, które zapewniają współpracujące wsparcie kierowcom. Skutkuje to wyjątkowo wysokim poziomem aktywnego bezpieczeństwa: Sedan i Kombi są w stanie reagować, gdy kierowca tego nie robi. Rozpoznawanie ręką bez dotykania działa teraz na podstawie pojemności. Ułatwia to obsługę podczas jazdy w trybie półautomatycznym. Aby poinformować systemy wspomagające, że kierowca wciąż ma kontrolę nad Klasa E, wystarczy, że kierowca trzyma kierownicę. Wcześniej wymagany był moment skrętu – czyli niewielki ruch kierownicą – jako informacja zwrotna. Nowa kierownica (szczegóły w następnym rozdziale) posiada poduszkę z odpowiednimi czujnikami w obręczy. Rejestrują one, czy kierowca trzyma kierownicę. Jeśli system wykryje, że kierowca nie trzyma rąk na kierownicy przez pewien czas, uruchamiana jest kaskada ostrzeżeń, która ostatecznie aktywuje wspomaganie hamowania awaryjnego, jeśli kierowca nadal pozostaje nieaktywny.

Standardowo Mercedes-Benz Klasa E wyposażona jest w Aktywną Pomoc Hamowania, która w wielu sytuacjach jest w stanie użyć autonomicznego hamowania, aby zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki. System potrafi również hamować na stojące pojazdy i przechodniów w typowych miejskich prędkościach, a nawet zapobiegać kolizjom, w zależności od sytuacji. W ramach Pakietu Wspomagania Jazdy, teraz możliwe jest to również podczas skręcania w nadjeżdżający pas.

Niektóre funkcje Intelligent Drive mogą być opcjonalnie dodawane do Pakietu Wspomagania Jazdy. Obejmują one Aktywną Pomoc Ograniczenia Prędkości, która wykorzystuje dane mapowe i informacje z Assistenta Znaków Drogowych do reagowania na zmiany ograniczeń prędkości. Możliwe jest również dostosowanie prędkości w oparciu o trasę przed zakrętami, rondami, bramkami, skrzyżowaniami T oraz przed zjazdem z autostrad/ dróg ekspresowych. Gdy kierowca włączy Aktywną Pomoc Dystansu DISTRONIC z dostosowaniem prędkości w oparciu o trasę, Klasa E jest teraz w stanie reagować na dane z informacji LiveTraffic. Idealnie, zdarza się to nawet przed tym, jak kierowca lub czujniki radarowe i kamerowe będą w stanie wykryć przeszkodę drogową. Gdy wykryty zostanie korek, prędkość jest redukowana do około 100 km/h na wszelki wypadek, chyba że kierowca zdecyduje inaczej.

Podczas jazdy w korku na autostradzie, Aktywna Pomoc Stop-and-Go może w dużej mierze realizować zadania związane z utrzymywaniem pasa i utrzymywaniem bezpiecznej odległości z wysokim poziomem dostępności przy prędkościach do około 60 km/h. Pojazd może automatycznie wznowić jazdę do jednej minuty po zatrzymaniu. Na drogach wielopasmowych Aktywna Pomoc Kierowania może wspierać kierowcę funkcją korytarza awaryjnego, co skutkuje tym, że pojazd utrzymuje się na bocznej linii pasa. Na autostradach, przy prędkościach poniżej 60 km/h, pojazd odnosi się do wykrytych oznaczeń pasa i stosuje inteligencję grupową, aby dostosować się do pojazdów w otoczeniu. Jeśli żadne nie są wykryte, Klasa E odnosi się do pojazdu z przodu, tak jak wcześniej.

Aktywna Pomoc Martwego Pola z ostrzeżeniem o opuszczeniu pojazdu oferuje zwiększoną ochronę podczas wysiadania z samochodu. Może reagować na pojazdy w martwym polu oraz w obszarze krytycznym z aktywną interwencją hamulcową. Gdy pojazd jest zatrzymany, system może teraz również ostrzegać pasażerów wizualnie w lusterku zewnętrznym przed wysiadaniem, jeśli w krytycznym obszarze przejeżdża pojazd, nawet rower. Jeśli kierowca w tym momencie spróbuje użyć klamki, wydany zostanie dodatkowy sygnał dźwiękowy, a ambientowe oświetlenie drzwi zacznie migać na czerwono. Wykrywa poruszających się użytkowników drogi poruszających się z prędkością powyżej 7 km/h. Funkcja jest również dostępna, gdy pojazd jest nieruchomy i do trzech minut po wyłączeniu zapłonu.

Aktywna Pomoc Parkowania z PARKTRONIC i kamerą 360° umożliwia automatyczne wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych. System ułatwia wyszukiwanie i wybór miejsca parkingowego oraz wjeżdżanie i wyjeżdżanie (jeśli pojazd został zaparkowany automatycznie) z miejsc parkingowych równoległych i końcowych lub garaży. Po raz pierwszy nowa Mercedes-Benz Klasa E jest w stanie rozpoznać i skorzystać z miejsc parkingowych, które są oznaczone tylko jako obszary na większych terenach, na przykład. Kamera 360° przesyła jeszcze bardziej realistyczny obraz na wyświetlacz medialny, który zawiera rozszerzony widok z boku. Podczas opuszczania miejsca parkingowego system jest w stanie ostrzegać o ruchu przecinającym tylne części pojazdu i w razie wątpliwości może zahamować.

Jeszcze większy komfort w wnętrzu: MBUX, sterowanie komfortem ENERGIZING z „PowerNap”

Klasa E wyposażona jest w zupełnie nową kierownicę w ramach aktualizacji modelu. Jest dostępna w trzech wersjach: jako kierownica skórzana, w połączeniu drewno-skóra oraz w wersji supersportowej. Powierzchnie sterujące mają wykończenie w wysokim połysku czarnym, natomiast elementy wykończenia i obramowania mają wykończenie w odcieniu srebrnym. Zestaw wskaźników oraz wyświetlacz medialny są obsługiwane poprzez przesuwanie palcem po przyciskach Touch Control. Zasada obsługi przycisków Touch Control zmienia się z optycznej na pojemnościową. System mechaniczny nie jest już potrzebny, a powierzchnie dotykowe są również mniej podatne na odciski palców. To, czy kierowca ma kontrolę nad kierownicą, określane jest teraz za pomocą wykrywania pojemnościowego (szczegóły w rozdziale dotyczącym systemów wspomagania jazdy).

Nowa Klasa E wyposażona jest w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje dwa duże ekrany 10,25 cala/26 cm, które dla uzyskania szerokiego wyglądu są umieszczone obok siebie. Dwa ekrany 12,3 cala/31,2 cm są dostępne opcjonalnie. Informacje w zestawie wskaźników i na wyświetlaczu medialnym są łatwe do odczytania na dużych ekranach o wysokiej rozdzielczości. Emocjonalna prezentacja z doskonałą grafiką podkreśla zrozumiałość intuicyjnej struktury obsługi.

W zależności od nastroju lub dopasowania do konkretnego wnętrza, użytkownik ma do wyboru cztery różne style:

Modern Classic to rozwinięcie klasycznego stylu wyświetlania w eleganckiej i lekkiej mieszance materiałów.
Sport ma wysokotechnologiczny wygląd turbiny z wyraźnymi sportowymi kontrastami czarno-żółtymi.
Progressive prezentuje cyfrową przestrzeń w zredukowanej formie.
W stylu Discreet wszystkie wyświetlacze są zredukowane do absolutnie niezbędnych.
Inne atuty obejmują standardową obsługę dotykową wyświetlacza medialnego oraz zastosowanie technologii rzeczywistości rozszerzonej podczas wyświetlania nawigacji, gdy funkcja nawigacji jest aktywna: Obraz wideo z otoczenia jest wzbogacony o przydatne informacje nawigacyjne: strzałki lub numery domów są automatycznie nałożone bezpośrednio na obraz na wyświetlaczu medialnym. System wspiera również kierowcę na światłach: Jeśli Mercedes-Benz Klasa E jest pierwszym pojazdem na światłach, aktualna sytuacja świateł jest nałożona. W ten sposób ta nowa funkcja jest szczególnie pomocna, gdy widoczność do świateł jest niekorzystna.

Opcjonalny Asystent Wnętrza MBUX pozwala na intuicyjną, naturalną obsługę różnych funkcji komfortu i MBUX również poprzez rozpoznawanie ruchu. Gdy dłoń zbliża się do ekranu dotykowego lub touchpada na konsoli centralnej, wyświetlacz medialny zmienia się, a poszczególne elementy są podświetlane, na przykład.

Kinetika fotela ENERGIZING to kolejna nowa funkcja w Klasie E. Wspiera korzystne zmiany w postawie siedzącej dzięki minimalnym ruchom siedziska i oparcia podczas podróży.

Sterowanie komfortem ENERGIZING sieciuje różne systemy komfortowe w pojeździe i wykorzystuje nastroje muzyczne i świetlne oraz szereg trybów masażu do szerokiej gamy programów poprawiających samopoczucie. Program „PowerNap” jest dostępny w hybrydach plug-in, co jest przydatne podczas przerwy w jeździe na postoju lub przy ładowaniu akumulatora na trasie, na przykład. Program składa się z trzech faz – zasypiania, snu, budzenia – i może poprawić wydajność kierowcy oraz dostarczyć nowej energii.

ENERGIZING COACH opiera się na inteligentnym algorytmie i rekomenduje jeden z programów dostosowanych do jednostki i sytuacji. Jeśli zintegrowany jest zegarek Garmin®, osobiste wartości, takie jak poziom stresu czy jakość snu, optymalizują dokładność rekomendacji. Celem jest, aby pasażerowie czuli się dobrze i zrelaksowani nawet podczas wymagających lub monotonnych podróży.

URBAN GUARD: Inteligentne połączenie sprzętu i rozwiązań cyfrowych w celu ochrony przed przestępczością

Pod nazwą URBAN GUARD Mercedes-Benz wprowadza nową, kompleksową kategorię produktów i opcji dla wszystkich serii modeli. Łączy istniejące i przyszłe produkty w celu ochrony pojazdu przed wandalizmem i przestępczością. URBAN GUARD – inteligentne połączenie sprzętu i rozwiązań cyfrowych – zaspokaja rosnące na całym świecie zapotrzebowanie klientów na bezpieczeństwo i ochronę mienia.

Dwa pakiety opcji, URBAN GUARD Ochrona Pojazdu i URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus, planowane są od połowy 2020 roku. Niektóre produkty URBAN GUARD będą również dostępne w sklepie internetowym Mercedes me do późniejszej aktywacji.

W połączeniu z Mercedes me, dwa pakiety URBAN GUARD Ochrona Pojazdu i URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus umożliwiają kompleksowe monitorowanie zaparkowanego pojazdu. URBAN GUARD obejmuje system alarmowy przeciwwłamaniowy, ochronę przed odholowaniem z wizualnym i dźwiękowym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany pozycji, syrenę alarmową, monitoring wnętrza (wyzwala w przypadku ruchów wewnątrz) oraz wstępną instalację do wykrywania kradzieży i kolizji parkingowych. W przypadku tej ostatniej, czujniki pojazdu rejestrują, kiedy zaparkowany i zablokowany pojazd jest uderzany lub odholowywany – lub gdy ktoś próbuje włamać się do pojazdu. Jeśli usługa jest aktywna, kierowca otrzymuje powiadomienie za pośrednictwem aplikacji Mercedes me. Dzięki powiadomieniem push, dowiaduje się na przykład, jak poważne i w jakiej części pojazdu znajduje się uszkodzenie parkingowe. Gdy pojazd zostanie ponownie uruchomiony, informacja ta również jest wyświetlana jednorazowo na wyświetlaczu medialnym.

Dodatkowo, URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus jest w stanie zlokalizować skradzione pojazdy. W przypadku kradzieży, umożliwia to również odzyskanie pojazdu, nawet jeśli złodziej dezaktywował funkcję śledzenia pojazdu, na przykład. Dzieje się to we współpracy z policją.

E jak efektywność: elektryfikacja napędu

Elektryfikacja napędu robi kolejny duży krok naprzód w ramach aktualizacji modelu Klasy E. Siedem modeli dostępnych jest jako hybrydy plug-in (diesel i benzyna, Sedan i Kombi, napęd na tylne i na wszystkie koła). Linia silników wysokowydajnych, niskoemisyjnych i mocnych benzynowych obejmie zakres od 115 do 270 kW, podczas gdy spektrum pojazdów diesla sięga od 118 do 243 kW.

Po raz pierwszy czterocylindrowy silnik benzynowy (M 254) z drugą generacją zintegrowanego rozrusznika-generatora (ISG) produkującego do 15 kW dodatkowej mocy i 180 Nm większego momentu obrotowego uzupełni ofertę silników. Modele wyposażone w ten silnik będą miały 48-woltowy system elektryczny. Dzięki odzyskiwaniu energii i zdolności do „ślizgu” z wyłączonym silnikiem, silnik benzynowy jest wysoce efektywny.

W M 254, Mercedes-Benz po raz pierwszy połączył wszystkie innowacje modułowej rodziny silników 4- i 6-cylindrowych jednostek benzynowych i diesla w jednym silniku. Należą do nich powłoka cylindrów NANOSLIDE®, honowanie cylindrów CONICSHAPE® (honowanie trąbkowe) oraz system kontroli emisji umiejscowiony bezpośrednio przy silniku. Całkowicie nową cechą jest segmentowa ładowarka z połączeniem przepływowym, ulepszenie technologii twin-scroll dla jeszcze szybszej reakcji systemu doładowania. W razie potrzeby, elektryczny dodatkowy sprężarka szybko buduje ciśnienie doładowania – szczególnie przy niskich prędkościach obrotowych silnika spalinowego – i w ten sposób przyczynia się do wysoce dynamicznej reakcji na gaz.

Silnik benzynowy w układzie rzędowym 6-cylindrowym (M 256), dostępny po raz pierwszy w Mercedes-Benz Klasie E, również wyposażony jest w ISG. Skład silników uzupełnia silnik diesla 6-cylindrowy (OM 656). Ten silnik i czterocylindrowa wersja OM 654 mają rozszerzony system kontroli emisji.

Jego komponenty obejmują:

blisko związany katalizator NOX do redukcji tlenków azotu,
DPF (filtr cząstek stałych w dieslu z specjalnym powłoką do redukcji także ilości tlenków azotu),
katalizator SCR (selektywna redukcja katalityczna; z odmierzona ilością AdBlue®) oraz
dodatkowy katalizator SCR w podwoziu pojazdu z osobno odmierzona ilością AdBlue®
Skrzynia biegów 9G-TRONIC została również udoskonalona w celu dostosowania drugiej generacji ISG i w pierwszym kroku jest używana z silnikiem czterocylindrowym. Silnik elektryczny, elektronika mocy i chłodnica skrzyni biegów zostały teraz przeniesione do skrzyni biegów lub na nią. Wcześniej wymagane kable są eliminowane, co przynosi korzyści w zakresie miejsca instalacyjnego i wagi. Ułatwia to łączenie skrzyni biegów z różnymi silnikami spalinowymi. Dodatkowo, efektywność skrzyni biegów wzrosła. Między innymi zoptymalizowana współpraca z elektryczną pompą olejową pomocniczą redukuje wydajność mechaniczną pompy o 30 procent. Ponadto, używa nowej generacji w pełni zintegrowanej kontroli skrzyni biegów z wielordzeniowym procesorem i nową technologią konstrukcji i łączenia. Oprócz zwiększonej mocy obliczeniowej, liczba interfejsów elektrycznych została drastycznie zredukowana, a waga kontroli skrzyni biegów została zmniejszona o 30 procent.

Serce marki: historia sukcesu Klasy E

Już na początku XX wieku pojazdy usytuowane poniżej najwyższej klasy oraz klasy luksusowej, ale powyżej klasy kompaktowej, były istotną częścią portfolio modeli Mercedes-Benz oraz marek, które ją poprzedzały. Pierwsze modele Mercedesa, które trafiły na rynek w 1901 roku i ustanowiły koncepcję nowoczesnego budownictwa samochodowego, już dostępne były w różnych wersjach i docierały do różnych klientów – w tym tych, którzy dzisiaj wybieraliby pojazd z segmentu średniego wyższego.

Z ponad 14 milionami dostarczonych jednostek od 1946 roku, Klasa E jest najlepiej sprzedającą się serią modeli w historii Mercedes-Benz. Wiele osób postrzega ją jako „serce marki”. Klienci Mercedes-Benz Klasy E są jednymi z najbardziej lojalnych fanów gwiazdy Mercedesa: Osiem na dziesięć klientów Klasy E Sedana pozostaje lojalnych Mercedes-Benz przy zakupie kolejnego pojazdu.

Kiedy po II wojnie światowej wznowiono produkcję, pierwszym modelem, który wszedł do produkcji, był model 170 V, pierwotnie wprowadzony w 1936 roku, początkowo jako pojazd dla służb ratunkowych, policji, handlu i rzemiosła. Wkrótce po nim pojawiła się wersja sedan jako pierwszy powojenny samochód pasażerski Mercedes-Benz w 1947 roku.

Model 180 (W 120) z 1953 roku z nadwoziem jednostkowym i kształtem „Ponton” wyznaczył nowe trendy techniczne oraz formalne. W 1961 roku pojawiły się czterocylindrowe wersje serii modeli „Fintail” (W 110) – pierwszy model z nadwoziem zabezpieczonym oraz strefami zgniotu. Kolejny duży krok przyszedł siedem lat później w postaci „Stroke Eight” (seria modeli W 115/114). Jednocześnie, z przybyciem pierwszego modelu coupé, oznaczało to poszerzenie dostępnych wariantów nadwozia. Sukces ten został jeszcze raz przewyższony przez następną serię modelową 123, rozpoczętą w 1976 roku. Produkowano ją również w wersji kombi – z czym Mercedes-Benz ustalił standardy dla samochodu rodzinnego przyjaznego stylowi życia oraz rekreacji. Seria 124 z lat 1984-1995, która była również dostępna jako czteromiejscowy kabriolet, po raz pierwszy otrzymała nazwę Klasa E w połowie 1993 roku.

„Cztery reflektory” z przodu oraz innowacyjna technologia były charakterystycznymi cechami serii modeli 210 wprowadzonych w 1995 roku. Mercedes-Benz Klasa E z serii modeli 211 została wprowadzona na początku 2002 roku. W 2009 roku pojawiła się seria 212 (Sedan i Kombi) i seria 207 (Cabriolet i Coupé), a od 2010 roku Klasa E Sedan dostępna była również w wersji V 212 z wydłużonym rozstawem osi produkowanej w i dla Chin. W 2016 roku Mercedes-Benz wprowadził Klasę E z serii modeli 213. Od 2017 roku Kombi było dostępne również w wersji All-Terrain po raz pierwszy.

2019: Klasa E ustanawia nowy rekord sprzedaży w regionie Azji i Pacyfiku

Ponad 351 000 pojazdów Klasy E Sedan i Kombi dostarczono klientom w trzecim pełnym roku obecności nowej generacji na rynku. Znaczenie Chin jako najważniejszego rynku dla sedanów Mercedes-Benz jest wyraźnie widoczne w Klasie E: Długi rozstaw osi wersji Klasy E Sedan ustanowił nowy rekord i odnotował dwucyfrowy wzrost sprzedaży. Co drugi sprzedany na całym świecie Sedan Klasy E w 2019 roku dostarczono w wersji z długim rozstawem osi w Chinach. W Korei Południowej Klasa E Sedan zanotowała najwyższą sprzedaż w jednym roku do tej pory.

Nowoczesna produkcja cyfrowa nowej Klasy E

Klasa E Sedan i Kombi są produkowane w zakładzie Mercedes-Benz w Sindelfingen i schodzą z tej samej linii produkcyjnej co Mercedes-Benz CLS oraz Mercedes-AMG GT w elastycznym systemie produkcji. Produkcja wykorzystuje nowoczesne technologie cyfrowe – od smartfonów do lokalizacji pojazdów na linii oraz metod wytwarzania addytywnego do produkcji wyposażenia, po cyfrowe zarządzanie zakładem, które obejmuje zarządzanie różnymi kluczowymi wskaźnikami w jednym systemie. W produkcji wykorzystywany jest również system Ubisense. System ten lokalizuje narzędzia mocujące, które pracownik potrzebuje w procesie montażu i dostarcza pracownikowi niezbędne informacje o konkretnym pojeździe. W ten sposób aktywowane są tylko narzędzia, które są rzeczywiście potrzebne do pracy nad pojazdem. Pracownik otrzymuje optymalne wsparcie w procesie montażu.

E450 3.0L 9AT AWD (362 KM)

ParametrWartość
CylindryL6
Pojemność2998 Cm3
Moc266.3 Kw @ 5500 Rpm
362 Hp @ 5500 Rpm
357 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy369 Lb-Ft @ 1800 Rpm
500 Nm @ 1800 Rpm
Moc silnika elektrycznego15.4 Kw (21 Hp)
Electrical Motor Torque184 Lb-Ft (249 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoMild Hybrydowy
Pojemność zbiornika21.1 Galony (79.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów9-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar oponyP245/45Hr18
Długość194.2 In (4933 Mm)
Szerokość72.9 In (1852 Mm)
Wysokość57.7 In (1466 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.7/63 In (1
Rozstaw osi115.7 In (2939 Mm)
Pojemność bagażnika35 Cuft (991 L)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.