Mercedes-Benz nie chciał zmarnować nazwy Maybach i zamiast stworzyć oddzielną markę, przekształcił ją w superluksusowy poziom wyposażenia dla wybranych pojazdów, takich jak Mercedes-Benz GLS 600 4Matic z 2021 roku.
W świecie ultras luksusowych SUV-ów były tylko dwa główne konkurenci: Bentley Bentayga i Rolls-Royce Cullinan. Z kolei Mercedes-Benz miał reputację tworzenia jednego z najbardziej eleganckich premium SUV-ów, modelu GLS. W efekcie wzięto ten model jako punkt wyjścia i dodano wszystkie dostępne bajery, co zaowocowało powstaniem Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic. Kiedy wyczerpano dostępne zasoby, firma opracowała i dodała więcej elementów, aby stworzyć SUV, który dorównywał innym superluksusowym pojazdom brytyjskim.
Każdy superluksusowy pojazd musiał wyglądać odważnie i imponująco na drodze, a niemiecki producent starał się to osiągnąć tworząc nową przednią osłonę dla Mercedes-Maybach GLS 600 4Matic. Szeroka krata chłodnicy była zdobiona 29 pionowymi lamelami, a po bokach znajdowały się standardowe reflektory LED z Inteligentnym Systemem Oświetlenia. Dodatkowo, zderzak miał siatkowy wlot powietrza na szeroki dolny wlot.
Z profilu Mercedes-Maybach GLS ukazywał swoją masywną sylwetkę, podkreśloną opcjonalnym dwukolorowym lakierem, który klienci mogli dostosować do swoich upodobań. Chromowane detale na słupkach B oraz wokół okien wzmacniały luksusowy charakter samochodu. Mercedes-Benz w standardzie oferował 22-calowe koła aluminiowe, podczas gdy zestaw 23-calowych felg był dostępny za dodatkową opłatą. Na słupku D, za tylnymi oknami bocznymi, producent umieścił chromowane logo Maybach.
Jednak najważniejsza modernizacja w stosunku do standardowego Mercedes-Benz GLS 600 miała miejsce wewnątrz kabiny. Ekskluzywna skóra zastosowana na desce rozdzielczej, drzwiach, panelach, konsoli środkowej, siedzeniach i kierownicy tworzyła luksusowe wrażenie dla klientów marki. Na desce rozdzielczej znajdował się panel z dwoma ekranami, z jednym skierowanym w stronę kierowcy dla zestawu wskaźników, a dodatkowym dla jednostki informacyjno-rozrywkowej MBUX. Oba wyświetlacze były standardowe i miały wymiary 2×12,3 cala. Najważniejszą modernizacją były natomiast tylne siedzenia.
Podczas gdy standardowa gama GLS miała kanapę, wersja Maybach witała pasażerów regulowanymi indywidualnymi siedzeniami z funkcjami podgrzewania, wentylacji i masażu. Ponadto, nie była dostępna z trzecią linią siedzeń z tyłu. Aby ułatwić wsiadanie i wysiadanie z pojazdu, producent zainstalował elektryczne chowane stepki, które miały 2,06 metra długości i do 21 cm szerokości.
Pod maską producent zamontował silnik V8 o pojemności 4.0 litra z turbodoładowaniem, wspomagany przez zintegrowany generator rozruchowy (ISG), który dodawał momentu obrotowego i mocy podczas płynnych zmian biegów. Moc była przekazywana na wszystkie koła za pomocą specjalnie dostosowanej dziewięcio-biegowej automatycznej skrzyni biegów 9G-Tronic.
Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC to nowa forma luksusu w segmencie SUV. Rozszerza portfolio marki Mercedes-Maybach, łącząc design nadwozia i techniczne fundamenty modelu GLS z luksusem najwyższej klasy sedana. Przestronne wnętrze, wykończone najwyższej jakości materiałami oraz niezwykle skuteczną izolacją akustyczną, tworzy elegancką i luksusową atmosferę. Dzięki podwyższonej pozycji siedzącej oraz elektrycznie sterowanym roletom na tylnych oknach, pasażerowie mogą samodzielnie decydować, jak wiele ze swojego otoczenia chcą zobaczyć. Zawieszenie AIRMATIC w połączeniu z w pełni aktywnym systemem E-ACTIVE BODY CONTROL skutecznie tłumi nierówności drogi. Po raz pierwszy dostępny jest dedykowany program jazdy Maybach, który zapewnia jeszcze większy komfort. Wygodne jest również wsiadanie i wysiadanie z pojazdu: przy otwieraniu drzwi, samochód nieco się obniża, a oświetlona deska wykonana z anodowanego aluminium szybko i cicho wysuwa się po bokach. Silnik V8 o pojemności czterech litrów, rozwijający moc 550 KM i moment obrotowy 738 Nm, jest wariantem silnika opracowanym wyłącznie dla Maybach, który porusza pojazd dyskretnie i z mocą. Silnik łączy się z 48-woltowym systemem EQ Boost. Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC wejdzie na rynek w drugiej połowie 2020 roku.
Klasyczna gwiazda Mercedesa zdobi maskę, podczas gdy eleganckie, pionowe chromowane szczeble grilla Maybacha tworzą efekt prążkowania. Skuteczne chromowane detale wokół okien bocznych oraz wstawki w panelach progowych nadają sylwetce dostojeństwa i elegancji. Koła o średnicy 22 lub 23 cali zostały opracowane wyłącznie dla tego modelu, przy czym wersja 23-calowa nawiązuje do motywu prążków. Elementy wydechowe z niewielkim żebrem podkreślają tożsamość modelu jako Mercedes-Maybach. To samo odnosi się do znaku firmowego, który znajduje się w różnych miejscach, na przykład na słupku D. Jako szczególny element specyficzny dla Maybacha, dostępna jest dwukolorowa powłoka w ośmiu eleganckich kombinacjach kolorystycznych.
Kolejną wyróżniającą cechą Mercedes-Maybach GLS są elektrycznie wysuwane progi. Ułatwiają one dostęp do podwyższonego miejsca siedzącego oraz zapewniają komfort i bezpieczeństwo przy wsiadaniu i wysiadaniu. Powierzchnie z anodowanego aluminium z czarnymi paskami gumowymi, oświetlane w ciemności i szczególnie szerokie w rejonie tylnych drzwi, nadają im wyjątkową estetykę. Gdy są schowane, progi są ukryte za panelami progowymi. Po otwarciu tylnego drzwi, próg automatycznie wysuwa się na około jedną sekundę.
Wyposażenie: luksus, skórzane fotele i regulowane siedziska
Standardowe wyposażenie Mercedes-Maybach GLS 600 4MATIC już teraz charakteryzuje się wyjątkowym luksusem. Dwa zewnętrzne tylne miejsca można elektronicznie przekształcić w fotele leżące. Wykończone w wysokiej jakości skórze Nappa, z różnorodnymi dodatkowymi poduszkami i skórzanymi wykończeniami wnętrza dostępnymi na życzenie. Elektroniczny panoramiczny dach przesuwno-uchylny z nieprzezroczystą roletą jest standardem, podobnie jak podgrzewane i wentylowane fotele z funkcją masażu. Na specjalne życzenie, stała konsola środkowa zmienia samochód w przestronny czteroosobowy pojazd, którego tył nadaje się zarówno do pracy, jak i relaksu. Konsola ta może być wyposażona w rozkładane, składane stoły oraz lodówkę pomieszczającą butelki szampana. Odpowiednie srebrne kieliszki do szampana są dostępne w ofercie akcesoriów.
Dla Mercedes-Maybach GLS stworzono dedykowany zapach w ramach opcjonalnego pakietu AIR BALANCE: biała osmanthus, kwiatowa i lekka, jest uzupełniona delikatną nutą skóry i przyprawowym herbatą.
Systemy techniczne Mercedes-Maybach GLS odpowiadają najwyższemu poziomowi komfortu technicznych modeli SUV Mercedes-Benz. Na tej podstawie często powstaje wartość dodana typowa dla Maybacha. Przykładowo, izolacja akustyczna w wnętrzu została podniesiona do jeszcze wyższego poziomu dzięki instalacji sztywnej przegrody i stałej półki bagażowej za tylnymi siedzeniami, oddzielającej wnętrze od bagażnika. Osobny układ klimatyzacji dla tylnych siedzeń jest standardem oraz zawiera dodatkowe nawiewy oraz wspomagacze grzewcze, co przyspiesza kontrolę temperatury. Dla zawieszenia i układu napędowego dostępny jest dedykowany program jazdy Maybach; jego ustawienia oferują pasażerom szczególnie maksymalny komfort jazdy.
Dzięki standardowemu MBUX Rear Tablet w konsoli środkowej lub podłokietniku między tylnymi siedzeniami, rozbudowane funkcje komfortu i rozrywki można intuicyjnie kontrolować z tylnych siedzeń. Integracja urządzeń cyfrowych używanych przez pasażerów obejmuje wszystkie powszechne standardy.
Udana submarka: Mercedes-Maybach
Marka Mercedes-Maybach oznacza ekskluzywny luksus, maksymalny komfort i nowoczesną technologię w inżynierii motoryzacyjnej, usługach i akcesoriach. Uznawana jest za pioniera w definiowaniu stylu i statusu. Maksymą jej założyciela, Wilhelma Maybacha, było tworzenie najlepszych rzeczy z najlepszych. W 2014 roku Mercedes-Maybach została utworzona jako submarka Mercedes-Benz w ramach przekształcenia marki. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2015 roku dostarczono na całym świecie ponad 45 000 egzemplarzy Mercedes-Maybach S-Class. W 2018 roku sprzedano więcej samochodów Mercedes-Maybach S-Class niż kiedykolwiek wcześniej: jeden na siedem sprzedaży modeli S-Class to była wersja Maybach.
Design zewnętrzny
Mercedes-Maybach GLS łączy formę nadwozia i doskonałe, solidne podstawy techniczne dostarczone przez model GLS, S-Class wśród SUV-ów, z całym technologicznym i materiałowym luksusem topowego sedana. Z elegancją i wyrazistością ukazuje swoje wyjątkowe stanowisko wśród SUV-ów Mercedes-Benz. Mercedes-Maybach ma tradycyjną gwiazdę Mercedesa w pionowej pozycji na masce. Gdzie Mercedes-Benz GLS ma dużą gwiazdę między dwoma poziomymi żaluzjami w grillu, grill Mercedes-Maybach ma elegancką linię pionowych chromowanych prążków jako motyw. Szerokie „łopatki” w górnej części łączą się z chromowaną ramą, na której umieszczono napis MAYBACH.
„Marka Mercedes-Maybach oznacza 'Ostateczny Luksus’ w najbardziej współczesnej, czystej formie” – mówi Gorden Wagener, dyrektor ds. designu w Daimler AG. „Styl marki uosabia sublime piękno, najwyższe estetyki i elegancję. Aby zdefiniować luksus przyszłości, wprowadzamy koncepcję Sensual Purity na nowy poziom, przekształcając się z producenta premium w wiodącą markę projektową na świecie.”
Reflektory z technologią LED Intelligent Light System są standardem, prezentując całość przedniego oświetlenia jak w witrynach jubilerskich. Pod grillem, przedni zderzak ma szeroki wlot powietrza, który dyskretnie sugeruje moc silnika V8 z drobno plecionym grillem z wysokiej jakości chromu. Po lewej i prawej stronie grilla, zderzak ma delikatnie zakrzywione listwy dekoracyjne, a jego dolna część ma wysoki połysk czarny lakier i solidny, chromowany osłonę, podkreślającą znacznie wyrafinowany charakter SUV-a.
Widok boczny samochodu również ukazuje wysublimowaną reinterpretację genów SUV. Solidne, chromowane obramowania okien bocznych są podzielone chromowanymi okładzinami słupka B. Ten ozdobny element jest stałym elementem sygnatury zderzaka Mercedes-Maybach, zewnętrznie podkreślając długość tylnej przestrzeni siedzącej. Czarne malowane panele progowe z chromowanymi wstawkami i osłony dachowe zamontowane na stelażach, wszystkie typowe dla SUV, również przekształcono w dekoracyjne elementy z wysokim połyskiem i wyrazistymi chromowanymi detalami. Na słupku D elegancka plakietka Mercedes-Maybach podkreśla wysoką jakość i dużą dbałość o detale. W ciemności, emblemat Mercedes-Maybach projektowany na ziemię z zewnętrznych lusterek stanowi część powitalnego pokazu świetlnego przy otwieraniu pojazdu.
Oświetlona rampa: wysuwane progi zapewniają dynamiczne doświadczenie wejścia
Panele progowe są więcej niż tylko dekoracją. Zawierają one próg, który automatycznie wysuwa się dla pasażerów wchodzących do pojazdu. Wykonane z wysokopolerowanego aluminium z antypoślizgowymi paskami gumowymi, dłuższe niż dwa metry progi nie tylko umożliwiają wygodny dostęp dla kierowców i pasażerów Mercedes-Maybach, ale także zapewniają niezwykłe widowisko za każdym razem (szczegóły w następnym rozdziale).
Duże koła mają średnicę 32,5 cala (825 mm), podczas gdy obręcze mają średnicę 22 lub 23 cali. Ich wielołopatkowy design został stworzony wyłącznie dla Mercedes-Maybach. Design kół 23-calowych nawiązuje do motywu prążków grilla. Smukłe, filigranowe szprychy łączą się z rantem obręczy w formie małych łopatek, jak żaluzje grilla. Standardowe 22-calowe koła wykonane są z odlewanego aluminium malowanego na wysoki połysk na czarno, a 23-calowe koła są wykonane ze stali na zamówienie, polerowane. Eleganckie osłony centralne wykonane są z wysokiej jakości metalu i mają znak Mercedesa otoczony napisem „Maybach” po obu stronach. Duże, wkładane koła wypełniają całkowicie nadkola. Specyficzne dla SUV nadkola pomalowane są w kolorze pojazdu.
Wyraziste i eleganckie dekoracje jako cechy projektowe kontynuowane są z tyłu Mercedes-Maybach GLS. Pod tylną szybą, po lewej i prawej stronie gwiazdy Mercedesa, samochód pokazuje swoją nazwę modelu w specyficznej dla Mercedes-Maybach czcionce. Poniżej, chromowana okładzina rozciąga się na całą szerokość pojazdu, od zewnętrznej krawędzi pierwszego tylnego światła do jego odpowiednika po drugiej stronie. Druga listwa ozdobna zamontowana jest na wysokości krawędzi załadunkowej, a tylne reflektory są osadzone w szerokich końcówkach reflektorów jak klejnoty. Dolna krawędź tylnego zderzaka pomalowana jest na wysoki połysk na czarno i ma solidną, chromowaną osłonę, która otacza dwa duże, prostokątne elementy wydechowe. Między nimi charakterystyczny poziomy łącznik stanowi kolejny, typowy element designu Mercedes-Maybach.
Dwukolorowe powłoki lakiernicze są dostępne opcjonalnie i podkreślają zbalansowane proporcje nadwozia. Planowane są cztery kombinacje kolorystyczne, z pierwszym wymienionym kolorem na dolnej części: Lunar Blue/Iridium Silver; designoDiamond White/Obsidian Black; Iridium Silver/designoDiamond White; Iridium Silver/Selenite Grey; Obsidian Black/Kalahari Gold; Obsidian Black/Patagonia Red; Obsidian Black/Rubellite Red; Emerald Green/Mojave Silver. Te powłoki lakiernicze uzyskują szczególną elegancję dzięki płynnemu przebiegowi linii oddzielających, gdzie delikatne prążki w jednym kolorze łączą się z nadwoziem w drugim kolorze wzdłuż linii pasa pojazdu. Ta drobna linia jeszcze raz nawiązuje do motywu prążków.
Spektakularny efekt zapewniony
Jednym z wyróżniających elementów Mercedes-Maybach GLS są elektrycznie wysuwane progi. Ułatwiają one dostęp i wysiadanie z podwyższonej pozycji siedzącej, a także zapewniają eleganckie widowisko.
Progi malowane na wysoki połysk na czarno mają długość 6,8 stopy (2,06 metra) i maksymalną szerokość 21 centymetrów w rejonie tylnych drzwi – są nieco węższe pod przednimi drzwiami. Zajmują całą długość paneli progowych. Czarne paski gumowe wkomponowane są w ich powierzchnie z anodowanego aluminium, a ich kontury nawiązują do wzoru łopatek z tylnej części grilla. Na końcu każdego progu znajduje się również emblemat Mercedes-Maybach w chromowanym wyglądzie.
W pozycji schowanej, próg jest niemal niewidocznie ukryty w panelu progowym. W tej pozycji jest nachylony ku środkowi pojazdu pod kątem około 45°, ściśle podążając za panelem progowym. Oznacza to, że prześwit nie jest kompromitowany. Gdy otwierane jest boczne drzwi, próg po stronie otwarcia najpierw cicho i płynnie porusza się w dół za pomocą dwóch elektrycznie napędzanych ramion z odlewanego aluminium, a następnie wysuwa się na pozycję poziomą. Czas od momentu użycia klamki do uruchomienia progu wynosi zaledwie około jednej sekundy. W ciemności, w dodatku do oświetlenia ambientowego zapewnianego przez otwarte drzwi, powierzchnia progu w obszarze tylnych drzwi jest oświetlana przez pasek LED w panelu progowym, który dodatkowo wyświetla emblemat Maybach.
Gdy samochód obniża się o 25 mm przy otwieraniu drzwi przez AIRMATIC, odległość między nawierzchnią drogi a podwoziem pojazdu jest dodatkowo zmniejszana przez próg, co ułatwia dostęp i wysiadanie. Antypoślizgowe paski gumowe zapewniają pewne oparcie. Konstrukcja wsporcza każdego progu zaprojektowana jest na maksymalny ciężar 200 kg (441 lbs).
Jeśli zostanie otwarte tylne drzwi, próg po stronie otwarcia automatycznie wysuwa się na zewnątrz. To ustawienie domyślne można w każdej chwili zmienić, korzystając ze specjalnego menu w wyświetlaczu multimedialnym. Na przykład można również ustawić progi na stałe schowane lub aktywowane tylko na instrukcję ręczną. W trybie ręcznym progi mogą być również wysuwane, gdy drzwi są zamknięte. Jeśli pojazd porusza się z prędkością przekraczającą 10 km/h, progi automatycznie się chowają. W programie jazdy Off-Road funkcja automatyczna jest zawsze dezaktywowana, aby uniknąć zderzeń z nierównymi powierzchniami. Po zamknięciu bocznych drzwi próg chowa się w ciągu około 1,5 sekundy.
Kinematyka i zainstalowana pozycja progu zapewniają, że na równych nawierzchniach, wysuwanie i chowanie progu jest możliwe bez przeszkód, nawet w niskim położeniu AIRMATIC. Z powodów bezpieczeństwa funkcja automatyczna ma czujniki podobne do tych używanych w systemach ochrony przed przyciśnięciem okien elektrycznych lub przesuwnych rolet dachowych. Procedura jest dlatego automatycznie zatrzymywana, jeśli dojdzie do kolizji z przeszkodą.
Design wnętrza
Wnętrze Mercedes-Maybach wykorzystuje przestronne wymiary GLS, aby zapewnić kierowcom i pasażerom wygodne siedzenia w czterech lub pięciu miejscach, gdzie mogą korzystać z własnego czasu według własnych upodobań. Szczególnie tylna część Executive może być używana zarówno jako biuro, jak i strefa prywatnego relaksu. Integracja urządzeń cyfrowych odgrywa ważną rolę w każdym miejscu. Wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości z doskonałą grafiką i ekranami dotykowymi do kontrolowania rozbudowanych funkcji jeszcze bardziej podnoszą luksusową atmosferę. Użytkownik Mercedes-Maybach może doskonale zintegrować swoje otoczenie cyfrowe z samochodem, niezależnie od tego, czy prowadzi, czy jest przewożony przez kierowcę.
Charakter wnętrza szczególnie odzwierciedla się w wysokiej jakości materiałach, które są starannie dopasowane i wykończone z dużą dbałością o szczegóły i wysokim poziomem rzemiosła. Hojność i luksus Mercedes-Maybach znajduje odzwierciedlenie na przykład w desce rozdzielczej wykończonej skórą Nappa oraz poziomych, chromowanych żaluzjach nawiewów. Te ostatnie subtelnie nawiązują do typowych detali Mercedes-Maybach z designu zewnętrznego, takich jak prążkowy dekor grilla czy poziomy łącznik elementów wydechowych.
Centralnym elementem w designie deski rozdzielczej jest imponujący ekran wkomponowany w energicznie stylizowany i całkowicie skórzany panel instrumentów. Panel instrumentów płynnie przechodzi w panele drzwi, a integralny element dekoracyjny rozciąga się również w drzwiach. Stwarza to wrażenie, że górna część kokpitu unosi się. Zestaw wskaźników i wyświetlacz multimedialny (2 x 12,3 cala jako standard) umieszczone są za wspólną, ciągłą szklaną powierzchnią, tworząc dużą wolnostojącą szybę.
Po włączeniu zapłonu pasażerowie są witani na wszystkich ekranach animacją z napisem Maybach oraz ekskluzywną kombinacją kolorystyczną. Następnie można wybierać spośród różnych stylów wyświetlania, takich jak Sport, Progressive lub Discreet, które zawierają różne liczby wyświetlaczy i dopasowują atmosferę do aktualnego nastroju. Prezentacja z doskonałą grafiką podkreśla przystępność intuicyjnej struktury sterowania. Jedną z unikalnych cech MBUX (Mercedes-Benz User Experience) jest jego zdolność do uczenia się, dzięki sztucznej inteligencji. Dodatkowy styl wyświetlania został zaprojektowany wyłącznie dla Mercedes-Maybach: Maybach Classic. W tym przypadku ogólny nastrój jest przyciemniany do głębokiego niebieskiego. Cyferki, wskazówki i obramowania prezentowane są w kolorze różowego złota. Wirtualne szkło rur jest dyskretnie grawerowane.
Zestaw wskaźników dzieli się na trzy oddzielnie wybierane strefy wyświetlania – dwa instrumenty analogowe i centralne pole wyświetlania umieszczone między nimi. Wszystkie trzy strefy można intuicyjnie skonfigurować za pomocą lewej przycisku dotykowego na kierownicy, co umożliwia bardzo wysoki poziom personalizacji. Kierowca może indywidualnie łączyć trzy funkcje i wyświetlacze ważne dla swojej trasy i stylu jazdy.
Wielofunkcyjna kierownica Mercedes-Maybach GLS w skórze Nappa lub opcjonalnie z drewna jest przyjemna w dotyku, pasuje do materiałów tapicerskich i wykończeń i na życzenie jest podgrzewana. Lewe i prawe ramiona mają kontrole z przyciskami dotykowymi, a na klamrze umieszczono napis Maybach. W konsoli środkowej znajduje się touchpad jako dodatkowy sposób sterowania wieloma funkcjami pojazdu. Wyróżniająca się, podwyższona konsola środkowa tworzy mocny kontrast z lekko unoszącym się wyglądem deski rozdzielczej. Konsola ma dwa solidne, skórzane uchwyty jako delikatne przypomnienie o SUV-owym charakterze samochodu. Zawiera także elegancką podłokietnik z ekskluzywnym emblematem Maybach.
Atmosfera znad morza i różowe złoto jako symboliczny kolor Mercedes-Maybach
Wysokopołyskowe lub otwarte powierzchnie drewniane w elementach dekoracyjnych, oraz tapicerka w kolorze Nappa Magma Grey/Czarny lub Nappa Mahogany Brown/Macchiato Beige jako standard zapewniają bardzo wysoką wartość postrzeganą. Te same kombinacje kolorystyczne są również dostępne w standardowym pakiecie skórzanym designo. Wkrótce po premierze rynkowej dostępny będzie jaśniejszy kolor tapicerki w kolorze Crystal White/Silver Grey Pearl, budząc skojarzenia z designem wnętrz w luksusowych jachtach i tym samym podkreślając wysoką jakość wybranych materiałów. Typowym szczegółem Mercedes-Maybach jest kolor różowego złota na wykończeniach w białej skórze.
Kolejną cechą, która wykazuje wysoki poziom rzemiosła, są liczne fałdy przestrzenne wzdłuż środkowej linii tapicerki siedzisk. Skóra jest wklęsła w centrum, a dwie części po bokach są składane do siebie, tworząc dwie poduszkowe kieszenie napotykające się nawzajem na wklęsłości. Dwie kieszenie są zszyte u góry i na dole. Efekt to gładka, napięta powierzchnia siedzenia, która może dostosować się do konturów pleców, a w miejscach, gdzie siedzisko powinno być mniej elastyczne, jest napięta. Motyw fałdy jest powtarzany w poduszkach towarzyszących pakietowi skórzanemu, gdzie jest sprytnie podkreślany: fałda na pokrowcach poduszek umożliwia widok uszytej kontrastowej listwy w kolorze różowego złota wykończeń.
Elementy wykończenia drewnianego z emblematami Mercedes-Maybach pasującymi do pozostałych dekoracji są standardowo zamontowane na oparciach przednich siedzeń, dodatkowo wzbogacając atmosferę z tyłu. Ekrany systemu MBUX Rear Seat Entertainment mogą być również zamontowane na oparciach przednich siedzeń.
Głośniki w drzwiach systemu Burmester® High-End 3D Surround Sound System są osadzone w drewnianych wykończeniach za metalowymi siatkami. Wysokiej jakości chromowane detale i emblematy Mercedes-Maybach w wnętrzu tworzą kolejne akcenty. Stymulujący kontrast tworzą tradycyjne materiały, ich rzemieślnicze wykończenie oraz nowoczesne, wysokotechniczne dodatki Mercedes-Maybach.
Luksus to również korzystanie z najnowszych metod stylizacji
Włókna optyczne LED standardowego oświetlenia ambientowego z 64 kolorami są wkomponowane w panele drzwi poniżej elementów wykończeniowych. Wznoszą się do półki bagażowej z tylnych drzwi jako „płynące linie”, elegancko otaczając siedzenia. W środku tylnej części siedzenia następnie kontynuują na bokach komfortowego środkowego podłokietnika pięcioosobowego, lub tylnej konsoli środkowej czteroosobowej wersji. Otaczają również MBUX Rear Tablet, który umożliwia operowanie funkcjami komfortowymi dla tylnych pasażerów. Ekskluzywnie, i po raz pierwszy w Mercedes-Maybach GLS, oświetlenie ambientowe zawiera również włókna optyczne w podsufitce, po lewej i prawej stronie panoramicznego dachu przesuwno-uchylnego, co szczególnie podkreśla efekt otwarcia dachu w nocy.
Duży panoramiczny dach przesuwno-uchylny pozwala na dużą ilość światła do wnętrza, a także świeżego powietrza, gdy jest to konieczne. Jego elektrycznie sterowana roleta jest całkowicie nieprzezroczysta i zapewnia prywatność dla pasażerów tylnych, tak jak elektrycznie sterowane rolety na tylnych oknach bocznych. Pasażerowie znajdą również ogrzewane uchwyty na napoje w rozszerzonej konsoli środkowej.
W czteroosobowej wersji, ciągła konsola środkowa ma zamykaną pokrywę, której dekor z drewna nawiązuje do dekoru wodospadu podziału bagażnika. Za nią znajduje się schowek lub, jeśli woli, duża, chłodzona komora, która może pomieścić na przykład trzy butelki szampana o pojemności 0,75 litra. Poniżej zamknięcia zamykanego znajduje się podgrzewany podłokietnik w skórze Nappa. Z przodu znajduje się MBUX Rear Tablet z 7-calowym ekranem do sterowania wszystkimi funkcjami komfortowymi. MBUX Rear Tablet można wyjąć z jego ładowarki/uchwytu dla wygody użytkowania. Uchwyt znajduje się w składanej pokrywie oświetlonego schowka, który jest również wyposażony w gniazdko 115V. Z przodu znajduje się miejsce na opcjonalny interfejs mobilny bezprzewodowy, który można dodatkowo wyposażyć w odbiornik Bluetooth do dyskretnej komunikacji.
Pomiędzy przestrzenią na stopy tylnych siedzeń konsola środkowa ma element wykończeniowy z drewna z przesuwaną pokrywą, która odsłania ogrzewane uchwyty na napoje i schowek. Opcjonalnie ta przestrzeń może być również używana do pomieszczenia srebrnych kieliszków do szampana dostępnych jako oryginalne akcesoria Mercedes-Maybach, gdzie w pokrywie lodówki zapewnione jest stałe miejsce.
Wysoka technologia spotyka rzemiosło
Motyw prążkowania to uderzający element Mercedes-Maybach, który można znaleźć w wielu miejscach, takich jak grill, progi, design kół czy kratki wentylacyjne. Wzór ten zainspirował również dwa wzory wykończeniowe. Jako tradycyjny materiał, drewno jest przetwarzane i wykańczane w standardzie rzemieślniczym dla tych części. Jednak przedstawienie przewodniego motywu prążków jest możliwe tylko za pomocą nowoczesnych procesów technologicznych.
W przypadku dostępnego wykończenia designo w wysokopołyskowym czarnym lakierze, niezwykle cienkie, jasne „płynące linie” przypominające intarsję przechodzą przez element wykończeniowy, nadając mu formę i podkreślając jego kontury. Opisują elegancki akcent i rozdzielają się lub łączą, aby podkreślić harmonijny efekt całości. Te linie powstają dzięki umiejętnościom rzemieślniczym i precyzyjnej technologii cyfrowej.
Starannie dobrana okleina drewniana była starzona przez co najmniej dziesięć lat, a wiele rzemieślniczej pracy wkłada się w jej cięcie, wzmacnianie i stabilizowanie przed jej oszlifowaniem na szczególnie cienko w formę. Następnie montuje się ją na nośniku, który nadaje jej kształt i barwi na czarno. Następnie następuje aplikacja „płynących linii”. W tym celu korzysta się ze specjalnie opracowanego frezarka CNC, aby zdefiniować cienkie linie w warstwie okleiny, o szerokości zaledwie kilku dziesiątych milimetra. Te niezwykle precyzyjnie frezowane paski mają również głębokość nieco poniżej jednego milimetra. W tym procesie warstwa okleiny jest całkowicie przecięta, odsłaniając jasny materiał nośny. Trudność tego działania polega na tym, że okleina może pęknąć. Aby temu zapobiec, kierunek frezowania musi być na przykład dostosowany do przebiegu włókien drewna.
Po frezowaniu należy usunąć wszelkie wióry z komponentów, aż do drobnych rowków. Przeprowadzane są kontrole mikroskopowe, aby upewnić się, że linie są czysto frezowane, a wszystkie resztki zostały usunięte. Najmniejsze cząstki brudu mogłyby uczynić część bezużyteczną. Tylko jeśli osiągnie to skutecznie bez skaz, otrzymuje pełne pokrycie maszynowe.
Wzór drobnych linii dla opcjonalnego wykończenia designo w wysokopołyskowym drewnie limbowym powstaje w zupełnie inny sposób. W pierwszym etapie procesu kilka warstw okleiny drewnianej jest sklejanych razem w formie bloku. Co siódma warstwa wykonana jest z poliwęglanu zamiast drewna. Z wytworzonego bloku sklejonego, pod kątem do powierzchni oklein, wycinane są cienkie plastry o grubości 0,6 mm i następnie szlifowane. Tworzą one okleinę elementów wykończeniowych i są barwione na ciemny kolor. Następnie barwnik zostaje starannie wytarty, aby unieść pasy poliwęglanowe jako „linie świetlne”. W przeciwieństwie do „płynących linii” lakieru fortepianowego i wykończenia magnolii, te linie są proste i równoległe. Podczas cięcia i aplikacji oklein na formowanych częściach, należy zatem wyjątkowo dokładnie dbać o ich wyrównanie. Te okleiny są następnie w pełni pokryte warstwą przezroczystą.
Wykończenie, obejmujące szlifowanie i polerowanie, jest następnie takie samo dla obu wariantów wykończenia. Większość pracy wykonuje się ręcznie, towarzyszy temu częsta, ostrożna kontrola. Wymaga to dużego doświadczenia, finezji i dobrego oka, aby uzyskać elegancką powierzchnię. Okleina orzechowa uzyskuje głęboki połysk, który „linie świetlne” nadają unikalną strukturę. W delikatnie rzeźbionym wzorze linii „płynących linii”, wydaje się, że linie świetlne są wbudowane w ciemną, wysoki połysk czarną powierzchnię lakieru fortepianowego lub forniru magnolii.
Przestrzeń dla dobrego życia
Koncepcja przestrzenna Mercedes-Maybach GLS zaczyna się od pozycji siedzącej wysoko nad nawierzchnią drogi, co wprowadza koncepcję SUV-a do segmentu luksusowego. W porównaniu z S-Class, kierowca siedzi o ponad 25 centymetrów wyżej, a pasażerowie tylni niemal 28 centymetrów wyżej. Ułatwia to pasażerom wsiadanie przez szerokie otwory drzwiowe z elektrycznymi progami. Wnętrze Mercedes-Maybach wykorzystuje przestronne wymiary GLS, aby zapewnić kierowcom i pasażerom wygodne i przestronne siedzenia. Tylna część szczególnie, z siedzeniami przesuniętymi o 120 mm dalej niż w Mercedes-Benz GLS, służy zarówno jako biuro, jak i prywatna strefa relaksu. Zewnętrzne tylne siedzenia z podnóżkami oraz nadzwyczaj szerokim oparciem, które można pochylać do tyłu o 43,5°, są idealne do głębokiego relaksu podczas długich podróży lub nawet regenerującej drzemki.
Długa długość rozstawu osi wynosząca 3135 mm zapewnia przestronność we wnętrzu. Rezultatem jest ogromna przestrzeń na nogi wynosząca 1103 mm, w której wsporniki łydki dla obu zewnętrznych siedzeń tylnych mogą być wysuwane. Są standardowe dla obu konfiguracji siedzeń – pięcioosobowej lub czteroosobowej. Jeśli przednie siedzenie pasażera zostanie przesunięte do pozycji kierowcy, za nim znajduje się do 1,34 metra przestrzeni na nogi.
Przesuwanie przedniego siedzenia pasażera do pozycji kierowcy nie tylko zwiększa przestrzeń na nogi z tyłu, ale także pochyla oparcie w kierunku siedziska, biorąc pod uwagę przepisy dotyczące pola widzenia kierowcy, które mogą się różnić w zależności od rynku. W połączeniu z nieco wyższą pozycją siedzenia w tylnych siedzeniach w porównaniu z przednimi siedzeniami, skutkuje to wyjątkowym poczuciem przestronności z dobrą widocznością do przodu.
Tylne siedzenia są zoptymalizowane, aby zapewnić wyjątkowy poziom komfortu siedzenia, szczególnie w dwóch zewnętrznych miejscach. W porównaniu z pozycją drugiego rzędu siedzeń w Mercedes-Benz GLS, miejsca te są przesunięte o 30 mm do wnętrza i o 120 mm do tyłu. To oznacza, że między pasażerem siedzącym a panelem drzwiowym w Mercedes-Maybach jest o 16 mm więcej miejsca na łokcie. Wysokość nad głową w tylnych siedzeniach wynosi 1020 mm, gdy są one w normalnej pozycji z oparciami pochylonymi o 27° do tyłu.
Za tylnymi siedzeniami, stała przegroda ładunkowa z misternie zaprojektowaną półką bagażową oddziela wnętrze od bagażnika. To rozwiązanie oferuje zalety pod względem sztywności nadwozia, niskiego poziomu hałasu i wysokiego komfortu klimatycznego. Pojemność bagażnika wynosi 525 litrów. Przestrzeń ładunkowa między nadkolami ma szerokość 1058 mm – wystarczająco miejsca na cztery duże torby golfowe. Wysokość przeładunkowa bagażnika poniżej półki bagażowej wynosi 398 mm, czyniąc ją o 22 mm wyższą niż w S-Class.
Przednie siedzenia zapewniają kierowcy i pasażerowi z przodu tę samą hojność przestrzeni, jaką oferuje Mercedes-Benz GLS. Nawet bardzo wysocy ludzie mogą znaleźć zrelaksowaną i wygodną pozycję siedzącą dzięki szerokim zakresom regulacji siedzeń. Wysokość nad głową wynosi 1025 mm do standardowo montowanego panoramicznego dachu przesuwno-uchylnego.
Luksus, którego nigdy się nie przestaje odczuwać
Komfort siedzeń we wszystkich miejscach zawsze był wyróżniającą cechą wszystkich pojazdów Mercedes-Maybach. W nowym Mercedes-Maybach GLS wszystkie fotele są elektrycznie regulowane, podgrzewane, wentylowane i standardowo wyposażone w funkcje masażu.
Fotele wielofunkcyjne, które mogą dostosować się do kierowców i pasażerów każdych rozmiarów, są standardem z przodu. Długość siedziska – część, która podtrzymuje uda – jest elektrycznie regulowana, podobnie jak pozycja i kąt siedziska oraz oparcia. Oparcia mają czterostopniowe wsparcie lędźwiowe. Nawet podparcia głowy i kolumna kierownicy są elektrycznie regulowane. Funkcja pamięci pozwala na zapisanie ustawień wraz z ustawieniami dla elektrycznych lusterek zewnętrznych.
Ale nawet idealna pozycja siedząca może być zbyt jednostronna w dłuższej perspektywie, dlatego funkcja ENERGIZING seat kinetics jest standardem dla kierowcy i pasażera z przodu. System wspiera korzystne zmiany w pozycji siedzącej dzięki drobnym ruchom siedziska i oparcia podczas podróży. To zachęca kierowcę i pasażera z przodu do „aktywnego siedzenia”. Ich fotele mają również nadmuchiwane aktywne poduszki w bocznych podporach oparcia dla dodatkowego wsparcia podczas zakrętów. W połączeniu z pakietem wspomagania kierowcy (standard), ta funkcja jest także wykorzystywana przez PRE-SAFE® Impulse Side.
W standardzie w tylnych fotelach Executive oraz dwóch przednich fotelach znajduje się również system masażu: dziesięć punktów uciskowych w każdym oparciu, które można połączyć z elementami grzewymi do „masażu gorącymi kamieniami”, mogą skutecznie masować plecy pasażera. Każde z przodu zawiera również cztery dodatkowe punkty uciskowe do masażu pasażerów siedzeń.
Wentylowane fotele dla lepszego samopoczucia