2021 Porsche CAYENNE GTS

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2021 Porsche CAYENNE GTS

Przejdź do galerii zdjęć2021 Porsche CAYENNE GTS

Powrót do silnika V8 w Porsche Cayenne GTS był kamieniem milowym dla niemieckiego SUV-a: po raz pierwszy model GTS przewyższył mocą pierwszą generację Cayenne Turbo.

Gdy na rynek wprowadzono pierwszą generację Cayenne, jej najwyższym modelem była wersja Turbo o mocy 450 KM. Z czasem dla gamy GTS oferowano silnik V8 o naturalnym zaciągu, który został później zastąpiony przez jednostkę V6 z podwójnym turbodoładowaniem. Od 2020 roku model GTS powrócił do silnika V8 z parą turbosprężarek. Był to ponownie jeden z najlepiej zbilansowanych wariantów Cayenne.

Podwójne poziome żebra na przednich osłonach, pionowe szczeliny dzielące trzy szerokie wloty powietrza w zderzaku oraz paski LED pod reflektorami to tylko niektóre z mocnych stron Cayenne GTS z 2020 roku. Z tyłu, opadający słupek D z spojlerem na górze klapy bagażnika inspirował siłą i mocą. Pod tylnym zderzakiem zamontowano cztery duże okrągłe końcówki wydechowe.

Wnętrze Cayenne GTS wyposażono w nowy 12,3-calowy ekran dotykowy Full-HD systemu informacyjno-rozrywkowego Porsche Communication Management. W zestawie wskaźników tylko obrotomierz pozostał analogowy, a po obu stronach znajdowały się dwa wyświetlacze 7-calowe, potrzebne do innych istotnych danych dotyczących jazdy. Przednie sportowe fotele miały na oparciach wyhaftowane logo GTS. Tapicerka z Alcantary i czerwone szwy podkreślały sportowy charakter wersji.

W układzie napędowym Cayenne GTS zastosowano silnik V8 o pojemności 4,0 litrów z podwójnym turbodoładowaniem. Oferował on 20 KM więcej niż jego poprzednik, osiągając moc 460 KM. Połączono go z standardową, 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Dzięki sportowemu zawieszeniu, samochód był 20 mm (0,8”) niższy niż pozostałe modele Cayenne S.

 Dynamika i ekskluzywność w jednym: Porsche wzbogaca swoją linię SUV-ów o dwa nowe modele – Porsche Cayenne GTS i Cayenne GTS Coupé, które zostały zaprojektowane z myślą o doskonałych osiągach. Jak na modele GTS przystało, układ napędowy odgrywa tu szczególną rolę: zamiast 3,6-litrowego silnika V6 biturbo z poprzednika, pod maską Porsche Cayenne GTS znowu bije serce V8. Przy mocy 338 kW (460 KM) i momencie obrotowym wynoszącym 620 Nm, czterolitrowy silnik biturbo oferuje znacznie lepsze osiągi we wszystkich dyscyplinach. Oba modele GTS przyspieszają od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy z pakietem Sport Chrono i osiągają prędkość maksymalną 270 km/h. Obniżone, sportowo zestrojone podwozie, unikalny design oraz wzbogacone wyposażenie dopełniają nowy pakiet GTS.

Potężny, efektywny, emocjonalny: silnik V8 z nowymi sportowymi układami wydechowymi

Dzięki czterolitrowemu silnikowi V8 biturbo, opracowanemu przez Porsche na bazie flagowego modelu Cayenne, nowy Porsche Cayenne GTS dostarcza teraz o 14 kW (20 KM) i 20 Nm więcej niż jego poprzednik. To prowadzi do znacząco poprawionych osiągów, co dotyczy również nowego Cayenne GTS Coupé: standardowe przyspieszenie od 0 do 100 km/h jest teraz o 0,6 sekundy szybsze niż wcześniej z pakietem Sport Chrono. Prędkość maksymalna wzrosła o osiem km/h. Jednocześnie duży nacisk położono na efektywność. Między innymi osiągnięto to dzięki optymalnie dobranej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów Tiptronic S, adaptywnej kontroli cylindrów, bezpośredniemu wtryskowi paliwa z centralną pozycją wtryskiwacza oraz inteligentnie zaprojektowanemu systemowi zarządzania termicznego. Według łącznego cyklu NEDC, najsportowsze modele Cayenne oferują zużycie paliwa w granicach 11,4 do 11,2 l/100 km.

Aby dopasować się do imponujących osiągów nowego samochodu, jego specjalnie skonfigurowane sportowe układy wydechowe dostarczają niezwykle emocjonalnych wrażeń dźwiękowych. Standardowo wyposażony jest w układ wydechowy z końcówkami umieszczonymi po bokach tylnej części samochodu, zaprojektowany, aby wytwarzać bogaty, sportowy dźwięk o unikalnym charakterze. Wysokoczęstotliwościowy wydech sportowy jest nowym rozwiązaniem. Posiada dwie centralnie umieszczone owalne końcówki wydechowe, które są oferowane ekskluzywnie w modelu Cayenne GTS Coupé oraz w przyszłości również w modelu Cayenne Turbo Coupé – w połączeniu z opcjonalnym Pakietem Sportowym Lekkiego Wzornictwa w każdym przypadku.

O 20 milimetrów niższe z dynamiczną kontrolą tłumienia

Zestaw do podwozia nowych modeli Porsche Cayenne GTS tworzy idealne warunki do znakomitych osiągów przy dynamicznych manewrach. Standardowe zawieszenie na sprężynach stalowych obniża samochód o 20 milimetrów i obejmuje Porsche Active Suspension Management (PASM) dla aktywnego i bardzo sportowego tłumienia. Standardowo zainstalowano również Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). W połączeniu z standardowymi 21-calowymi kołami RS Spyder Design, obszernymi hamulcami z szarego żeliwa (390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu), wyposażonymi w czerwone zaciski hamulcowe, nowe modele Cayenne GTS wnoszą zwinność i spontaniczność prawdziwego samochodu sportowego do segmentu SUV. Opcjonalnie, możliwość spowolnienia można optymalizować za pomocą hamulców Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką węglika tungstenowego lub Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Dodatkowe opcje obejmują obniżone o 10 mm trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, układ kierowniczy tylnej osi oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Pakiet Sport Design i charakterystyczne akcenty GTS w standardzie

Standardowy pakiet Sport Design zapewnia unikalny i ekskluzywny wygląd w połączeniu z licznymi akcentami w kolorze czarnym. Nowe modele Cayenne GTS są standardowo wyposażone w satynowo-czarne 21-calowe koła RS Spyder Design. Reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) oraz zestaw tylnych świateł LED są również przyciemnione. Przednie wloty powietrza, obramowania okien bocznych, końcówki układu wydechowego oraz logo modelu i Porsche na tyle samochodu są w kolorze czarnym.

Wysokiej jakości materiały, takie jak Alcantara® na podsufitce, panelach siedzeń, podłokietnikach konsoli centralnej i drzwiach, a także ciemno szczotkowane aluminium, umożliwiają dostrzeganie i odczuwanie sportowych, a jednocześnie eleganckich cech modeli Cayenne GTS we wnętrzu. Standardowe sportowe fotele o ośmiu ustawieniach, zarezerwowane wyłącznie dla nowych modeli GTS, oferują optymalne wsparcie podczas dynamicznych zakrętów dzięki zwiększonej wysokości ich bocznych podparć. Są one zarezerwowane wyłącznie dla nowych modeli GTS. Logo GTS można znaleźć na przednich drzwiach, progach wejściowych, wskaźniku obrotów oraz zagłówkach. Liczne opcje personalizacji obejmują pakiet wnętrza GTS z dodatkowymi akcentami kolorystycznymi w kolorze Carmine Red lub Crayon, dotyczące elementów takich jak dekoracyjne przeszycia.

4.0L V8 8AT AWD (460 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność3996 Cm3
Moc338.3 Kw @ 6000-6500 Rpm
460 Hp @ 6000-6500 Rpm
454 Bhp @ 6000-6500 Rpm
Moment obrotowy457 Lb-Ft @ 1800-4500 Rpm
620 Nm @ 1800-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna168 Mph (270 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna Tiptronic
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Długość194.1 In (4930 Mm)
Szerokość78.1 In (1984 Mm)
Wysokość66 In (1676 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)66.2/65.6 In (1
Rozstaw osi114 In (2896 Mm)
Masa własna4729 Lbs (2145 Kg)
Średnie spalanie20.6 Mpg Us (11.4 L/100Km)
Emisja CO2260 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.