W 2020 roku, gdy świat zmagał się z pandemią COVID-19, Porsche dotrzymało obietnic i wprowadziło odświeżoną wersję drugiej generacji Panamery.
Podstawowy model Panamery był luksusowym sedanem sportowym z napędem na tylne koła. Choć był modelem podstawowym, nie można go było nazwać zwykłym samochodem. Odświeżona wersja wprowadziła jeszcze więcej funkcji niż wcześniej, ale nadal była pojazdem z napędem na tylne koła i silnikiem twin-turbo V6.
W modelu z 2020 roku z przodu Panamera zyskała przeprojektowany zderzak oraz nowy dolny atrap wlotu powietrza. Opcjonalny wcześniej przód Sport Design stał się standardem w wersji po liftingu. Z tyłu nowa listwa świetlna płynnie przebiegała przez pokrywę bagażnika, z dopasowanym konturem, a nowe LED-owe światła tylne zostały zainstalowane. Został również zachowany trójczęściowy, chowany spojler.
Wnętrze Panamery z 2020 roku wyposażono w znany system infotainment Porsche Communication Management z 12,3-calowym ekranem dotykowym, zamontowanym na tej samej wysokości co kierownica, na górze centralnej konsoli. Oferował on ulepszony system sterowania głosowego Voice Pilot oraz bezprzewodowe Apple CarPlay. Porsche nie ogłosiło nic na temat łączności z Android Auto.
Pod maską Porsche Panamera miał silnik V6 twin-turbo o mocy 330 KM, który pochodził z wersji przed liftingiem. Standardowo zainstalowana była 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów PDK (z podwójnym sprzęgłem). To była jedyna dostępna opcja.
Unikalna symbioza kontrastów: nowa Porsche Panamera obejmuje teraz jeszcze szersze spektrum. Łączy osiągi samochodu sportowego z komfortem ekskluzywnej limuzyny. Model Panamera Turbo S o mocy 463 kW (630 KM) skutecznie wspiera roszczenie producenta do najlepszej w swojej klasie wydajności. Nowy model z najwyższej półki przynosi znaczne poprawy w zakresie osiągów w porównaniu do poprzedniej Panamery Turbo. Porsche kontynuuje również swoją strategię E-Performance. Panamera 4S E-Hybrid to nowa propozycja w ofercie hybryd typu plug-in, oferująca całkowicie nowy system napędowy o mocy 412 kW (560 KM). W porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych, zasięg elektryczny wzrósł o nawet 30 procent. Komfort i sportowe właściwości poprawiają ulepszone elementy podwozia oraz systemy sterowania w połączeniu z nowoczesnym układem kierowniczym i oponami.
Turbo S: od 0 do 100 km/h w 3,1 sekundy
Z mocą 463 kW (630 KM) i momentem obrotowym wynoszącym 820 Nm, nowa Porsche Panamera Turbo S oferuje o 59 kW (80 KM) większą moc oraz 50 Nm większy moment obrotowy niż poprzedni flagowy model Turbo z silnikiem spalinowym. Ma to bardzo pozytywny wpływ na osiągi: w trybie Sport Plus model Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,1 sekundy. Opracowany w Weissach i zbudowany w Zuffenhausen czterolitrowy silnik V8 biturbo przeszedł kompleksową modernizację, aby umożliwić osiągnięcie maksymalnej prędkości 315 km/h. W celu kontrolowanego przenoszenia ogromnej mocy na drogę i maksymalizacji osiągów w zakrętach, trzykomorowe zawieszenie powietrzne, Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) wraz z Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) zostały dostosowane do każdego modelu i odpowiednio zoptymalizowane.
Nowa Porsche Panamera Turbo S już udowodniła swoje niekompromisowe możliwości osiągowe na legendarnym torze Nürburgring Nordschleife: kierowca testowy Lars Kern pokonał 20,832-kilometrową pętlę na najbardziej wymagającym torze wyścigowym na świecie w dokładnie 7:29.81 minut – nowy oficjalny rekord w klasie „samochodów executive”.
Zwiększona sportowość i komfort dzięki zoptymalizowanym systemom podwozia
Silnik V8 biturbo w Porsche Panamera GTS został zoptymalizowany z szczególnym uwzględnieniem dostarczania mocy. Z mocą 353 kW (480 KM) oraz momentem obrotowym wynoszącym 620 Nm nowa Panamera GTS dostarcza o 15 kW (20 KM) więcej mocy niż jej poprzednik. Moc rośnie w sposób ciągły, aż do bliskiego limitu obrotów silnika. Dostarczanie mocy przypomina zatem charakterystykę klasycznego samochodu sportowego z silnikiem wolnossącym. Tradycyjne cechy dźwiękowe silnika V8 są jeszcze bardziej wyraziste dzięki nowemu standardowemu układowi wydechowemu z asymetrycznie umieszczonymi tłumikami.
Nowe modele Porsche Panamera i Panamera 4 są teraz wyposażone w znany silnik V6 biturbo o pojemności 2,9 litra we wszystkich rynkach na całym świecie. Oferując moc 243 kW (330 KM) i moment obrotowy 450 Nm, osiągi pozostają niezmienione.
Podwozie i systemy sterujące zostały dostosowane do sportowego i jednocześnie komfortowego charakteru wszystkich nowych modeli Panamera. Niektóre systemy zostały wprowadzone zupełnie od podstaw. Na przykład, nowo opracowany system Porsche Active Suspension Management (PASM) prowadzi do zauważalnej poprawy komfortu tłumienia, podczas gdy kontrola elektrycznego systemu stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) zapewnia poprawioną stabilność nadwozia. Wprowadzono również nową generację wyposażenia dla układu kierowniczego i opon.
4S E-Hybrid z baterią 17,9 kWh i zasięgiem elektrycznym do 54 km
Porsche prezentuje kolejny model hybrydowy o wysokich osiągach, nową Panamerę 4S E-Hybrid. Inteligentne połączenie silnika elektrycznego o mocy 100 kW (136 KM) zintegrowanego w ośmiobiegowej skrzyni biegów PDK oraz silnika V6 biturbo o pojemności 2,9 litra z mocą 324 kW (440 KM) generuje łączną moc systemu wynoszącą 412 kW (560 KM) oraz maksymalny moment obrotowy systemu wynoszący 750 Nm. Osiągi są zatem bardzo imponujące: w połączeniu z standardowym pakietem Sport Chrono, sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 3,7 sekundy. Maksymalna prędkość wynosi 298 km/h. Pojemność baterii została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh w porównaniu do poprzednich modeli hybrydowych dzięki zoptymalizowanym ogniwom, a tryby jazdy zostały zoptymalizowane dla jeszcze efektywniejszego wykorzystania energii. Porsche Panamera 4S E-Hybrid ma zasięg elektryczny do 54 km zgodnie z WLTP EAER City (NEDC: do 64 km).
Wyraźniejszy wygląd dla większej obecności
Nowe modele Porsche Panamera – oprócz sportowej limuzyny, można je zamówić również jako Sport Turismo lub Executive z wydłużonym rozstawem osi, w zależności od systemu napędowego – są teraz fabrycznie wyposażone w wcześniej opcjonalny przód Sport Design z wyrazistymi kratkami wlotowymi powietrza, dużymi otworami chłodzącymi z boku oraz pojedynczym modułem świateł przednich. Całkowicie nowy przód Panamery Turbo S odróżnia się od większymi bocznymi wlotami powietrza i nowo zaprojektowanymi elementami w kolorze nadwozia, które są połączone poziomo, podkreślając szerokość pojazdu. Moduły świetlne podwójnych świateł Turbo są teraz umieszczone znacznie dalej od siebie.
Odnowiony pasek świetlny z tyłu teraz płynnie przechodzi przez pokrywę bagażnika z dopasowaną konturą. Tworzy on w ten sposób ciągłe i płynne połączenie między dwoma nowo zaprojektowanymi zespołami tylnych świateł LED. Modele GTS mają nowo przyciemnione zespoły tylnych świateł Exclusive Design w standardzie z dynamiczną funkcją przyjazdu/odjazdu. Do gamy kół dodano trzy nowe koła o średnicy 20 i 21 cali, dzięki czemu dostępnych jest teraz 10 różnych wzorów.
Cyfrowa łączność i systemy asystujące dla bezpieczeństwa i komfortu
Porsche Communication Management (PCM) obejmuje dodatkowe funkcje i usługi cyfrowe, takie jak ulepszona kontrola głosowa Voice Pilot, Risk Radar dla aktualnych informacji o znakach drogowych i zagrożeniach, bezprzewodowe Apple® CarPlay oraz wiele innych usług Connect. Panamera oferuje także szeroką gamę innowacyjnych systemów oświetleniowych i wspomagających, takich jak standardowa pomoc w utrzymaniu pasa ruchu z rozpoznawaniem znaków drogowych oraz Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Night Vision Assist, Lane Change Assist, matrycowe reflektory LED z PDLS Plus, Park Assist z widokiem z góry oraz wyświetlacz Head-Up.