2021 Skoda Kodiaq

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Skoda odświeżyła model Kodiaq w 2021 roku, po czterech latach i sprzedaniu 600 000 sztuk na całym świecie.

Kodiaq zmienił zasady gry dla czeskiego producenta Skoda. To średniej wielkości SUV, który pomieści siedem osób, dostępny z różnymi jednostkami napędowymi i rodzajami napędu, co umożliwiło mu konkurowanie z innymi europejskimi markami. Został zbudowany na wydłużonej platformie MQB Volkswagena, tej samej, która jest używana w Tiguanie Allspace.

W 2021 roku Skoda wprowadziła nową setkę smuklejszych świateł LED typu Matrix w swoim największym SUV-ie na rynku. Były one standardowym wyposażeniem w pełnej wersji L&K (Laurin&Klement) oraz w sportowej wersji RS. Jego bardziej pionowy grill sprawił, że samochód wyglądał na bardziej surowy niż wcześniej, zdolny poradzić sobie w trudnych warunkach terenowych, mimo że był bardziej przeznaczony do jazdy po mieście niż w terenie. Na bokach czarne listwy wokół nadkoli dodatkowo chroniły nadwozie. Producent wprowadził nowy zestaw 20-calowych lekkich felg aluminiowych do listy opcji.

Wewnątrz Kodiaq oferował nowe opcje tapicerki oraz kontrastowe przeszycia w wybranych wersjach foteli i deski rozdzielczej. W zależności od poziomu wyposażenia, standardowo montowano kierownice z dwiema lub trzema ramionami. Producent oferował standardowo dziesięcio głośnikowy system audio Canton w wersji L&K lub opcjonalnie w pozostałych wersjach. Jednostka multimedialna była wyposażona w standardowy 8-calowy ekran dotykowy z możliwością wyboru 9.2-calowego wyświetlacza. Skoda dołączyła opcjonalny wyświetlacz TFT o przekątnej 10.25 cala w zestawie wskaźników.

Pod maską producent wprowadził dwie jednostki napędowe z turbodoładowaniem na olej napędowy oraz trzy benzynowe, wszystkie turbodoładowane. Silnik benzynowy o pojemności 1.5 litra był dostępny tylko w wersji z napędem na przednie koła i sześciobiegową skrzynią manualną, podczas gdy pozostałe jednostki były połączone z siedmiobiegową skrzynią biegów (dual-clutch) i napędem na wszystkie koła.

 Modernizacja KODIAQa: około cztery lata po wprowadzeniu na rynek pierwszego modelu w swojej kampanii SUV, ŠKODA zaktualizowała globalnie udany model KODIAQ. Czeska marka rozwija emocjonalny design KODIAQa, który można zamówić również w wersji 7-osobowej, oraz poprawia jego aerodynamikę. Po raz pierwszy w ofercie dużego SUV-a ŠKODY znajdują się innowacyjne reflektory pełne LED Matrix. Sportowy KODIAQ RS przeszedł nie tylko zmiany wizualne, ale także został wyposażony w nowy, mocniejszy silnik TSI. Zaktualizowany KODIAQ będzie dostępny od lipca 2021 roku.

Thomas Schäfer, dyrektor generalny ŠKODA AUTO, powiedział: „KODIAQ był dla nas prawdziwą rewolucją. To pierwszy model naszej kampanii SUV, który otworzył zupełnie nowy, szybko rosnący segment pojazdów. Nasi klienci oraz międzynarodowa prasa motoryzacyjna doceniają typowe dla marki KODIAQa cechy, tak samo jak w naszych innych modelach: doskonały stosunek jakości do ceny, przestronność oraz bogate wyposażenie. Teraz jeszcze bardziej udoskonaliliśmy specyfikację naszego dużego SUV-a, oferując jeszcze większe bezpieczeństwo i komfort dzięki nowym funkcjom, takim jak pełne reflektory LED Matrix oraz ergonomiczne fotele.”

Nowy przód i pełne reflektory LED Matrix

Dzięki dalszemu udoskonaleniu języka designu ŠKODY, KODIAQ prezentuje się jeszcze bardziej emocjonalnie i pewnie. Upgrade będzie dostępny od lipca 2021 roku. W wersjach Active, Ambition i Style znajdą się detale w efekcie aluminium na przednim i tylnym zderzaku, nadając SUV-owi jeszcze bardziej terenowy charakter. Przeprojektowany przód z podniesioną maską i nową, bardziej prostokątną atrapą chłodnicy ŠKODY wzmacniają odważny wygląd KODIAQa. Duży SUV czeskiego producenta ma w standardzie reflektory LED i po raz pierwszy może być wyposażony w pełne reflektory LED Matrix. Nowe felgi aluminiowe o średnicy do 20 cali dodatkowo podkreślają dynamiczny i uderzający wygląd samochodu. Specjalne koła Aero, przeprojektowane przednie i tylne zderzaki oraz nowy, błyszczący czarny spojler tylny i wloty powietrza w pobliżu bocznych szyb zmniejszają opór powietrza. KODIAQ RS ma teraz wyraźnie zaprojektowany, dynamiczny przedni zderzak dostosowany do modelu.

Nowoczesne wnętrze i po raz pierwszy opcjonalne ergonomiczne fotele

ŠKODA podnosi wygląd i odczucie wnętrza KODIAQa na nowy poziom, oferując nowe listwy dekoracyjne, dodatkowe kontrastowe przeszycia i ulepszone funkcje oświetlenia LED ambient. Po raz pierwszy w ofercie dużego SUV-a znajdują się ergonomiczne fotele pokryte perforowaną skórą, z elektryczną regulacją w wielu kierunkach, wentylacją i funkcją masażu. Opcjonalne fotele Eco dostępne w wersjach Ambition i Style mają wysokiej jakości pokrycia wykonane z wegańskich, recycled materiałów. System audio CANTON to kolejny opcjonalny element, oferujący teraz dziesięć głośników zamiast dotychczasowych ośmiu, oprócz głośnika centralnego w desce rozdzielczej i subwoofera w bagażniku.

Opcjonalny Wirtualny Kokpit i ulepszony system Crew Protect Assist

Wirtualny Kokpit z 10,25-calowym wyświetlaczem i czterema różnymi układami jest dostępny opcjonalnie dla większości modeli, ale standardowo w modelu KODIAQ RS. Kierowcy zarówno RS, jak i KODIAQ SPORTLINE mają dodatkowy układ do wyboru, układ Sport. W ofercie systemów asystujących znajduje się teraz również ulepszona wersja systemu Crew Protect Assist. Ta nowa wersja ma dodatkowe czujniki radarowe z tyłu, które reagują na pojazdy stwarzające ryzyko kolizji z tyłu.

Nowy silnik benzynowy dla KODIAQa RS

Sportowy KODIAQ RS nie tylko zyskał nowy wygląd, ale także nowy silnik. Silnik benzynowy 2.0 TSI pochodzi z generacji EVO Grupy Volkswagen i ma moc 180 kW (245 KM), co czyni go o 4 kW (5 KM) mocniejszym niż poprzedni silnik biturbo diesla. Jednocześnie ten silnik waży ponad 60 kg mniej niż TDI. W połączeniu z nową, 7-biegową skrzynią DSG, która również jest o 5,2 kg lżejsza, osiągi tej jednostki napędowej są jeszcze lepsze. Dwa pozostałe silniki benzynowe, 1.5 TSI o mocy 110 kW (150 KM) oraz 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM), a także 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) i 147 kW (200 KM), pochodzą również z najnowszej generacji EVO Grupy Volkswagen.

Wprowadzenie modelu KODIAQ przez ŠKODĘ oznaczało początek udanej kampanii SUV w 2016 roku. Dzięki wyraźnemu, emocjonalnemu językowi designu, wysokiej jakości wykonaniu i doskonałemu stosunkowi jakości do ceny model ten natychmiast zdobył uznanie klientów, ekspertów motoryzacyjnych oraz prasy branżowej. Szczególnie imponująca jest wyjątkowa ilość przestrzeni, jaką oferuje ten SUV, przy całkowitej długości 4,70 m. Dzięki opcjonalnej, składanej trzeciej linii siedzeń KODIAQ może pomieścić do siedmiu osób. Alternatywnie, po złożeniu tylnych siedzeń bagażnik może pomieścić 2065 l bagażu.

Produkowany na całym świecie i globalny sukces

Produkcja KODIAQa rozpoczęła się w 2016 roku w zakładzie ŠKODY w Kvasinach w Czechach. W ramach kampanii SUV, producent zainwestował równowartość ponad 290 milionów euro w modernizację tego zakładu do 2018 roku, przekształcając go w centrum doskonałości w zakresie produkcji SUV-ów. Aby zaspokoić ogromny międzynarodowy popyt na KODIAQa, ŠKODA w kolejnych latach uruchomiła linie produkcyjne dla swojego dużego SUV-a w Chinach, Indiach i Rosji. Do końca marca 2021 roku z taśm montażowych zjechało ponad 600 000 KODIAQów na całym świecie.

Eksterior: przeprojektowany przód i bardziej terenowy wygląd

ŠKODA wprowadziła konkretne modyfikacje w wyglądzie KODIAQa, nadając temu udanemu SUV-owi jeszcze bardziej terenowy wygląd, a równocześnie optymalizując jego aerodynamikę. Podniesiona i wyrazista maska oraz nowa, bardziej prostokątna atrapa chłodnicy ŠKODY wzmacniają wizualną obecność auta. Wersje Active, Ambition i Style wyposażono w detale w efekcie aluminium na przednim i tylnym zderzaku, co podkreśla terenowy charakter SUV-a. Reflektory LED, z opcjonalną technologią pełnych reflektorów LED Matrix, są znacznie smuklejsze, a w połączeniu z przearanżowanymi światłami przeciwmgielnymi tworzą wyraźny wizualny akcent, nawet w ciemnościach. ŠKODA dodała również nowe felgi aluminiowe o średnicy do 20 cali do oferty KODIAQa. Zaktualizowany KODIAQ wejdzie na rynek od lipca 2021 roku.

Oliver Stefani, szef designu ŠKODY, powiedział: „Wraz z wprowadzeniem KODIAQa cztery lata temu zrobiliśmy znaczący krok naprzód w kierunku aktualnego języka designu. Dzięki kilku subtelnym zmianom, nasz SUV prezentuje się jeszcze bardziej emocjonalnie. Nowy przód jest bardziej wyrazisty, a układ czterech nowo zaaranżowanych reflektorów nadaje KODIAQowi unikalny charakter. Nowe, aluminiowe detale z przodu i z tyłu nadają pojazdowi świetny terenowy styl. Jednocześnie udało nam się uczynić tył jeszcze bardziej dynamicznym dzięki nowemu spojlerowi dachowemu i ostrym lampom tylnym.”

Po modernizacji zaktualizowany KODIAQ będzie dostępny od lipca 2021 roku. Przednia część wygląda jeszcze bardziej uderzająco, a duża maska została znacznie podniesiona po bokach, powyżej nadkoli. Sześciokątna atrapa chłodnicy ŠKODY z wyraźnymi podwójnymi żebrami jest bardziej pionowa, a obok znajdują się zauważalnie smuklejsze reflektory LED, które są standardowym elementem zaktualizowanego KODIAQa. Wraz z dolnymi światłami przeciwmgielnymi lub, w wersji najwyższej, jako osobny moduł LED, tworzą wyraźnie widoczną czwórkę świateł. Ta charakterystyczna cecha jest jeszcze bardziej widoczna w ciemności, gdy w wersji z technologią pełnych reflektorów LED Matrix dwa moduły LED, jeden nad drugim, są stale podświetlane w trybie jazdy.

Technologia LED Matrix debiutuje w KODIAQ

Innowacyjne pełne reflektory LED Matrix są dostępne po raz pierwszy dla ŠKODY KODIAQ, jako opcja od poziomu wyposażenia Ambition oraz standardowo w wariantach L&K i RS. Technologia ta umożliwia kierowcom korzystanie z długich świateł przez cały czas, nie oślepiając innych użytkowników drogi. Kamera na przedniej szybie wykrywa pojazdy, jak również ludzi i obiekty odbijające światło, a inteligentna technologia oświetleniowa automatycznie wyłącza poszczególne segmenty strumienia świetlnego. Pełne reflektory LED Matrix zapewniają również różne tryby oświetlenia w różnych sytuacjach i warunkach pogodowych, takich jak jazda w mieście, na autostradzie, w deszczu czy mgle. W standardowej wersji reflektorów LED zastosowano oddzielne moduły LED do świateł mijania i drogowych, a także świateł dziennych, pozycyjnych i kierunkowskazów. Świetlówki są używane w niżej umiejscowionych światłach przeciwmgielnych.

Przeprojektowane zderzaki

Projektanci ŠKODY również przeprojektowali zderzaki. Owy zderzak przedni w kolorze nadwozia, z wyrazistymi liniami, posiada krystaliczny, siatkowy wlot powietrza w dolnej części, a po bokach znajdują się wykończenia w kształcie litery L, przypominające kurtyny powietrzne. Aerodynamicznie zoptymalizowany, czarny zderzak przedni z aluminiowym wykończeniem dopełnia przedni zderzak. Tylny dyfuzor ma ten sam design, z rzeźbionym zderzakiem w kolorze nadwozia. Pod szerokim progiem załadunkowym znajduje się czarna linia z dwoma krystalicznymi odblaskami, co podkreśla szerokość pojazdu. KODIAQ RS ma teraz wyraźnie zaprojektowany, dynamiczny przedni zderzak dostosowany do modelu.

Błyszczący czarny spojler tylny i wyraziste tylne światła LED

Nowy, błyszczący czarny spojler tylny sprawia, że sylwetka KODIAQa wydaje się dłuższa niż jest w rzeczywistości. Razem z bocznymi wlotami powietrza, jak w budowie samolotów, spojler tylny poprawia aerodynamikę pojazdu, zmniejszając tym samym emisję CO2. Trzecie światło hamowania jest wbudowane w spojler, a tylna szyba poniżej jest węższa niż poprzednio. To wzmacnia dynamiczny wygląd SUV-a, podobnie jak smukłe, ostro zaprojektowane tylne światła. Są one standardowo wyposażone w technologię pełnych LED, nawet w wersji Active. W wersji Ambition i wyższych są również wyposażone w dynamiczne kierunkowskazy i animowany efekt powitania. Tylne światła przyciągają wzrok swoim krystalicznym wzorem i tworzą charakterystyczną dla ŠKODY, C-kształtną grupę świetlną.

Nowe felgi o średnicy do 20 cali

Potężny wygląd ŠKODY KODIAQ jest podkreślony przez wyraziste, rzeźbione i czarnogranitowe progi boczne wykonane z wytrzymałego plastiku, a także przez solidne nadkola z przodu i z tyłu z wyrazistymi wykończeniami, także z czarnego plastiku. KODIAQ dostępny jest z felgami aluminiowymi o średnicy od 17 do 20 cali. Felgi, z których niektóre zostały przeprojektowane, charakteryzują się wyrazistym, typowym dla ŠKODY wzornictwem, co dodatkowo podkreśla terenowy wygląd SUV-a, podczas gdy aerodynamicznie zoptymalizowane felgi 18- do 20-calowe przyczyniają się do zmniejszenia oporu powietrza pojazdu. KODIAQ RS wyposażony jest w nowe, polerowane 20-calowe, metalicznie czarne felgi aluminiowe Sagitarius z aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi osłonami. Felgi 18-calowe Askella, 19-calowe Cursa oraz 20-calowe Merope również debiutują w modelu KODIAQ.

Wnętrze: dodatkowe funkcje komfortu podnoszą standard wnętrza

ŠKODA podnosi wygląd i odczucie wnętrza swojego dużego SUV-a na nowy poziom. Oprócz nowych listew dekoracyjnych, dodatkowe kontrastowe przeszycia na desce rozdzielczej i panelach drzwiowych są teraz dostępne w KODIAQu, który może pomieścić do siedmiu osób z opcjonalną, składaną trzecią linią siedzeń. Wentylowane foteli ergonomiczne z funkcją masażu są dostępne jako opcja dla kierowcy i pasażera z przodu – to pierwszy raz w historii modelu. Oświetlenie LED ambient ma teraz więcej funkcji.

Oliver Stefani, szef designu ŠKODY, powiedział: „Po raz kolejny udoskonaliliśmy przestronne i komfortowe wnętrze KODIAQa. Nowe kontrastowe przeszycia i rozszerzone funkcje oświetlenia LED ambient tworzą nowe wizualne akcenty, podczas gdy subtelne detale harmonijnie akcentują ogólny wygląd naszego dużego SUV-a. Po raz pierwszy oferujemy również ergonomiczne fotele w KODIAQu. Mogą być elektrycznie regulowane i wentylowane, a także mają funkcję masażu.”

Oprócz przestronności, ŠKODA KODIAQ oferuje także wysokiej jakości wnętrze z doskonale rozmieszczonymi detalami. Należy do nich na przykład nowe kontrastowe przeszycia szare – czerwone w KODIAQ RS – które biegną poziomo przez całą szerokość deski rozdzielczej. Nowe kontrastowe przeszycia można również znaleźć w panelach drzwiowych. Deska rozdzielcza i drzwi ozdobione są nowymi dekoracyjnymi listwami w efekt ach aluminiowym (Ambition) lub w wzorze linear-diamond (Style). Uchwyt drzwiowy w wersjach Style i L&K zdobi okrągła chromowana ramka. Oświetlenie LED ambient oświetla również przestrzeń podłogową w jednej z dziesięciu opcji kolorystycznych, a schowki w przednich drzwiach na biało. Po otwarciu drzwi kierowcy lub pasażera z przodu, logo ŠKODY jest projektowane na ziemię obok pojazdu. Oświetlenie LED ambient jest dostępne jako opcja w wersjach Ambition i Style; dla wariantów L&K, SPORTLINE i RS jest to element wyposażenia standardowego.

Zwiększony komfort dzięki opcjonalnym fotelom ergonomicznym

Po raz pierwszy ŠKODA KODIAQ dostępny jest z elektrycznie regulowanymi fotelami ergonomicznymi. Są one pokryte perforowaną skórą, mogą być podgrzewane i wentylowane oraz oferują funkcję masażu. Głębokość siedzenia można regulować ręcznie, jeśli to konieczne; funkcja pamięci zapisuje osobiste ustawienia i przywraca je za naciśnięciem przycisku. W wersji L&K standardowo znajdują się perforowane skórzane fotele z przodu, w tym regulowana wentylacja. Fotele Eco, z wysokiej jakości pokryciami wykonanymi z wegańskich, recycled materiałów, są dostępne jako opcja w wersjach Ambition i Style. Standardowe fotele w wersji Ambition są tapicerowane nową tkaniną, podczas gdy pakiet M w wersji Style oferuje fotele z tkaniny/skóry w standardzie.

Kierownice w nowym designie ŠKODY z dwoma lub trzema ramionami

Do wersji L&K włącznie, wielofunkcyjna skórzana kierownica KODIAQa ma nowy design ŠKODY i posiada dwa ramiona. Kierownica sportowa z trzema ramionami jest dostępna opcjonalnie, a w wersjach SPORTLINE i RS jest standardowym wyposażeniem. Szereg funkcji pojazdu, a także systemy asystujące i infotainment można kontrolować za pomocą pokręteł i przycisków, bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Niektóre systemy asystujące oferują również funkcję Hands-on Detect dla opcjonalnej podgrzewanej kierownicy. Dzięki tej funkcji samochód regularnie sprawdza, czy kierowca dotyka kierownicy, czy też może już nie kontrolować KODIAQa z powodu potencjalnej nagłej sytuacji zdrowotnej. Kierownica pojazdów wyposażonych w DSG może być również wyposażona w łopatki zmiany biegów, umożliwiające ręczne wybieranie biegów.

Ulepszony system audio CANTON

Opcjonalny system audio CANTON został również usprawniony podczas aktualizacji ŠKODY KODIAQ. Oprócz centralnego głośnika w desce rozdzielczej oraz subwoofera w bagażniku, system zawiera teraz dziesięć głośników zamiast dotychczasowych ośmiu. Dwa nowe głośniki znajdują się w przednich drzwiach i są otoczone okrągłą chromowaną ramką. System audio CANTON, który oferuje moc 575 watów, jest standardowo dostępny w KODIAQu L&K.

Łączność: nowoczesne systemy infotainment

ŠKODA KODIAQ oferuje nowoczesne systemy infotainment z technologią DAB, cyfrowym asystentem głosowym Laurą oraz szeroką gamą funkcji internetowych, w tym stacji radiowych. Trzy systemy infotainment – Bolero, Amundsen i Columbus – pochodzą z trzeciej generacji modułowej matrycy infotainment Grupy Volkswagen i są zawsze online dzięki wbudowanej eSIM. Duży SUV ŠKODY można teraz wyposażyć w 10,25-calowy Wirtualny Kokpit.

Systemy infotainment ŠKODY KODIAQ są zawsze online dzięki zintegrowanej eSIM i oferują szeroki wachlarz funkcji. Cyfrowy asystent głosowy Laura rozumie 15 języków i potrafi przetwarzać płynnie wypowiadane zdania, w tym w języku czeskim, angielskim, niemieckim, francuskim, włoskim i hiszpańskim. Cyfrowe radio DAB jest standardowym wyposażeniem, a internetowe stacje radiowe są dostępne opcjonalnie. Nowe aplikacje infotainment obejmują wiadomości i prognozy pogody, a także możliwość połączenia osobistego kalendarza Google z pojazdem. Smartfony można sparować z KODIAQ-em za pomocą technologii Wireless SmartLink, Android Auto, Apple CarPlay lub MirrorLink™. Usługi online infotainment ŠKODY Connect umożliwiają m.in. zdalny dostęp do pojazdu za pomocą aplikacji MyŠKODA. Umożliwia to właścicielowi zdalne blokowanie i odblokowywanie KODIAQa za pomocą smartfona lub wyświetlenie lokalizacji parkingowej samochodu na mapie czy aktywację funkcji Honk & Flash, aby ułatwić odnalezienie pojazdu na dużym parkingu.

Ekrany dotykowe o przekątnej do 9,2 cala

System infotainment Bolero i system nawigacji Amundsen oferują każdy 8-calowy ekran dotykowy, podczas gdy wyświetlacz najwyższej klasy systemu nawigacji Columbus mierzy 9,2 cala. Aktualizacje map i oprogramowania są instalowane „over the air”. Opcjonalnie dostępna jest stacja dokująca, która indukcyjnie ładowałaby smartfon. Urządzenia mobilne można również podłączać i ładować za pomocą nowoczesnych gniazd USB-C; dodatkowe gniazdo USB-C na lusterku wstecznym jest opcjonalnym dodatkiem.

Opcjonalny 10,25-calowy Wirtualny Kokpit

Wirtualny Kokpit jest dostępny jako opcja z 10,25-calowym wyświetlaczem i czterema różnymi układami, które kierowca może konfigurować indywidualnie. KODIAQ SPORTLINE i KODIAQ RS oferują dodatkowy układ Sport.

Silniki: dwa diesle i trzy silniki benzynowe z generacji EVO

Nowoczesne i wydajne silniki dostępne dla ŠKODY KODIAQ pochodzą z najnowszej generacji EVO. Dwa silniki diesla i trzy silniki benzynowe oferują maksymalną moc od 110 kW (150 KM) do 180 kW (245 KM). Dwa silniki diesla emitują do 80% mniej tlenków azotu (NOx) dzięki zastosowaniu zaawansowanego systemu oczyszczania spalin 'twin dosing’. Silnik benzynowy 2.0 TSI, który znajduje się w wersji RS, debiutuje w modelu KODIAQ. Podstawowy model 1.5 TSI jest jedyną wersją dostępną z 6-biegową manualną skrzynią biegów i napędem na przednie koła. 7-biegowa skrzynia DSG jest standardowa dla wszystkich innych wersji; napęd na cztery koła jest standardem dla KODIAQ-ów o mocy 140 kW (190 KM) lub więcej.

Johannes Neft, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. rozwoju technicznego, powiedział: „Silniki EVO w KODIAQu łączą doskonałą moc z większą efektywnością i niższymi emisjami CO2 i NOx. Metoda oczyszczania spalin 'twin dosing’ zastosowana w silnikach diesla obniża emisję tlenków azotu o około 80%, podczas gdy zużycie paliwa silników benzynowych jest ograniczone dzięki ciśnieniu wtrysku wynoszącemu do 350 barów, między innymi. W KODIAQ RS po raz pierwszy stosujemy silnik benzynowy, który, będąc mocniejszym i lżejszym, czyni nasz sportowy model jeszcze bardziej dynamicznym.”

Oba dostępne dla ŠKODY KODIAQ silniki diesla wyposażone są w zaawansowany system oczyszczania spalin SCR i dwa katalizatory. Wykorzystując tzw. 'twin dosing’, AdBlue® jest specyficznie wtryskiwane przed dwoma katalizatorami SCR ustawionymi jeden za drugim, co redukuje emisję tlenków azotu (NOx) o nawet 80%. W porównaniu do swoich poprzedników, silniki te mają zoptymalizowane pod względem wagi wały korbowe oraz liczne modyfikacje układu spalinowego, a także turbosprężarki, wtrysku i zarządzania temperaturą, co prowadzi do zmniejszenia zużycia paliwa. W mocniejszej wersji zastosowano również lżejsze aluminium w tłokach, a turbosprężarka jest chłodzona wodą. Dla silnika 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM) dostępny jest wybór napędu na przednie lub na cztery koła. Napęd na cztery koła jest standardowy dla silnika 2.0 TDI o mocy 147 kW (200 KM). Oba silniki diesla są wyposażone w 7-biegową skrzynię DSG.

Silnik benzynowy 1.5 TSI z napędem na przednie koła i manualną skrzynią biegów

Silniki benzynowe z generacji EVO są jeszcze bardziej efektywne niż ich poprzednicy. Wysokie ciśnienie wtrysku wynoszące do 350 barów zapewnia mniejsze straty hydrauliczne i zmniejszoną dawkę paliwa. Ponadto 1.5 TSI jest wyposażony w technologię Active Cylinder Technology (ACT), która automatycznie wyłącza dwa cylindry, gdy obciążenie silnika jest niskie, co pozwala na oszczędności w zużyciu. 1.5 TSI jest modelem podstawowym, dostępnym wyłącznie z przednim napędem i jest jedyną wersją KODIAQa, która ma manualną 6-biegową skrzynię biegów. 7-biegowa skrzynia DSG jest dostępna opcjonalnie, która – razem z napędem na cztery koła – jest częścią standardowego wyposażenia dla 2.0 TSI o mocy 140 kW (190 KM). To samo dotyczy silnika 2.0 TSI o mocy 180 kW (245 KM), który debiutuje w modelu KODIAQ w wersji najwyższej RS.

Historia SUV: ŠKODA wystartowała z KODIAQ

Obecna kampania SUV ŠKODY rozpoczęła się w 2016 roku od wprowadzenia KODIAQa, ale 50 lat wcześniej istniał jego poprzednik. W 1966 roku w Nowej Zelandii zbudowano pojazd terenowy TREKKA. Opierał się na oryginalnej OCTAVII, a wyprodukowano nieco poniżej 3 000 egzemplarzy. ŠKODA YETI utorowała drogę nowoczesnym SUV-om w 2009 roku, zanim KODIAQ rozpoczął obecną rodzinę SUV-ów ŠKODY, która od tego czasu rozrosła się do ośmiu członków.

Martin Jahn, członek zarządu ŠKODA AUTO ds. sprzedaży i marketingu, powiedział: „Segment SUV jest obecnie największym segmentem na światowym rynku motoryzacyjnym i nieustannie rośnie. Dla ŠKODY ten segment ma ogromne znaczenie. W 2020 roku niemal 40 procent wszystkich ŠKODY dostarczonych na całym świecie to SUV-y. Do końca marca 2021 roku wyprodukowaliśmy na całym świecie ponad 600 000 KODIAQ-ów – to wspaniała historia sukcesu dla ŠKODY, którą zamierzamy kontynuować z zaktualizowanym modelem.”

ŠKODA TREKKA jest przodkiem obecnej rodziny SUV tej czeskiej marki. Zbudowano go w Nowej Zelandii w 1966 roku na podstawie podwozia OCTAVII. Do 1972 roku wyprodukowano niemal 3 000 pojazdów, z których część została wyeksportowana do Australii, Fidżi, Samoa i Wietnamu. W 2009 roku wyróżniający się designem i niezwykle praktyczny YETI był pierwszym nowoczesnym SUV-em ŠKODY, zanim KODIAQ zainaugurował dużą kampanię SUV marki w 2016 roku.

Rodzina SUV rośnie do ośmiu członków

Opcjonalny 7-osobowy KODIAQ miał swoją kontynuację w KAROQ w 2017 roku, a rocznik KODIAQ RS był pierwszym SUV-em marki w wariancie RS, który dołączył do rodziny rok później. Kompaktowy KAMIQ (nowy model podstawowy) oraz SUV coupé KODIAQ GT zostały wprowadzone w 2018 roku – oba wyłącznie dostępne na rynku chińskim. ŠKODA KAMIQ GT była kolejnym ekskluzywnym modelem dla Chin i została wprowadzona w 2019 roku. KAMIQ, miejski SUV oparty na platformie MQB-A0, zadebiutował w Europie w tym samym roku. W 2020 roku ŠKODA weszła w erę elektromobilności, kontynuując swoją udaną historię SUV-ów. Wprowadzenie całkowicie elektrycznego ENYAQ iV sprawiło, że czeski producent dostosował swoją nomenklaturę SUV do litery E. KUSHAQ, opracowany specjalnie dla indyjskiego rynku, to najnowszy członek rodziny SUV marki. Do tej pory ŠKODA wyprodukowała ponad dwa miliony SUV-ów. W 2020 roku niemal 40 procent wszystkich pojazdów dostarczonych klientom to SUV-y.

ŠKODA KODIAQ cieszy się popytem na całym świecie

KODIAQ to prawdziwy globalny sukces dla ŠKODY. Do końca 2020 roku firma wyprodukowała i dostarczyła ponad 600 000 egzemplarzy swojego dużego SUV-a. Z powodu dużego popytu KODIAQ jest produkowany w Chinach, Indiach i Rosji oraz w krajowej fabryce ŠKODY w Kvasinach. KODIAQ jest dostarczany do około 60 rynków na całym świecie.

Liczby produkcji KODIAQa i KODIAQa GT w skrócie (według lokalizacji produkcji, do 21 marca 2021 roku):

1.5L TSI 6MT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna128 Mph (206 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66.2 In (1681 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Pojemność bagażnika29.5 Cuft (835 L)
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna3307 Lbs (1500 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4883 Lbs (2215 Kg)
Spalanie miasto33.6 Mpg Us (7 L/100Km)
Spalanie trasa49 Mpg Us (4.8 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2129 G/Km
Low28 Mpg Us (8.4 L/100Km)
Medium36.8 Mpg Us (6.4 L/100Km)
High41.3 Mpg Us (5.7 L/100Km)
Extra High35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie35.6 Mpg Us (6.6 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)149 G/Km

1.5L TSI 7AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1498 Cm3
Moc110.3 Kw @ 5000-6000 Rpm
150 Hp @ 5000-6000 Rpm
148 Bhp @ 5000-6000 Rpm
Moment obrotowy184 Lb-Ft @ 1500-3500 Rpm
250 Nm @ 1500-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika15.3 Galony (57.9 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość184.9 In (4696 Mm)
Szerokość74.1 In (1882 Mm)
Wysokość66.2 In (1681 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62 In (1
Rozstaw osi109.8 In (2789 Mm)
Pojemność bagażnika29.5 Cuft (835 L)
Turning Circle40 Ft (12.2 M)
Masa własna3360 Lbs (1524 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4947 Lbs (2244 Kg)
Spalanie miasto33.1 Mpg Us (7.1 L/100Km)
Spalanie trasa47 Mpg Us (5 L/100Km)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2132 G/Km
Low26.4 Mpg Us (8.9 L/100Km)
Medium34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
High39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Extra High34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Średnie spalanie34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)156 G/Km

2.0L TDI 7AT (150 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc110.3 Kw @ - Rpm
150 Hp @ - Rpm
148 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

2.0L TDI 7AT AWD (200 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Moc147.1 Kw @ - Rpm
200 Hp @ - Rpm
197 Bhp @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.