Suzuki znane było jako znakomity producent samochodów małych, a Swift był jednym z ich głównych modeli, co potwierdzało to stwierdzenie. W 2020 roku model Swift przeszedł lifting.
W 2017 roku Suzuki zaprezentowało czwartą generację swojego super-mini, czyli Swifta. Oferował nowy design i nowe technologie, które pozwoliły mu na dalszy rozwój i zyskały zaufanie na rynku. Do 2020 roku niektóre rozwiązania techniczne wymagały wymiany, a wersja po liftingu to naprawiła.
Na zewnątrz, design pozostał niemalże niezmieniony, ale wprowadzono kilka detali, które sprawiły, że model 2021 wyglądał inaczej. Przede wszystkim, w grillu pojawiła się nowa siatka zamiast wcześniejszych poziomych listew. Reflektory zostały nieco przeprojektowane, a tył samochodu także przeszedł niewielkie modyfikacje.
Wnętrze zostało poddane pierwszym zmianom w desce rozdzielczej. Wskaźniki były nieco inne. W tachometrze wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej zmienił się na okrągły zamiast kwadratu, a to samo dotyczyło wskaźnika poziomu paliwa w tarczy prędkościomierza. W modelu 2021 przycisk asystenta utrzymania pasa został umieszczony po prawej stronie kierownicy, na dolnym ramieniu.
Pod maską Swift przeszedł istotne modyfikacje dzięki wprowadzeniu systemów mild-hybrid. Silnik o pojemności 1,2 litra oferował moc 83 KM i był zaprojektowany z myślą o lepszej efektywności paliwowej. Wyposażono go także w Zintegrowany Rozrusznik-Generator (ISG). Jednostka 1,2-litrowa była dostępna z bezstopniową skrzynią biegów dla wersji z napędem na przednie koła. Na niektórych rynkach model 2021 oferowany był z napędem na cztery koła.
Firma Suzuki Motor Corporation zaprezentowała model Swift na rynek europejski podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2017 roku, jako nowego, globalnego supermini. W 2021 roku przeszedł on lifting, z nowym silnikiem hybrydowym 1.2 o podwyższonej wydajności oraz dalszymi ulepszeniami wyposażenia standardowego. Najnowszy Swift to postęp w motoryzacji, mający na celu poprawę doświadczeń kierowcy poprzez sukcesję, ewolucję i innowacje.
Suzuki Swift wyróżnia się stylowym, kompaktowym wyglądem o długości zaledwie 3,840 mm. Oferuje doskonałą widoczność, przestronną kabinę oraz odpowiednią ilość miejsca na bagaż. Początkowym celem rozwoju było stworzenie nowoczesnego hatchbacka, który jednoznacznie kojarzy się z marką Suzuki.
Aspekty Innowacji Stylu
Pierwotny rozwój wyglądu zewnętrznego Suzuki Swift oparto na koncepcji „odważnej ewolucji DNA Swifta”. Pomimo zdecydowanych starań, by Swift zachował charakterystyczny styl modelu, elementy wymagające odświeżenia zostały śmiało przekształcone w 2020 roku, aby innowacyjnie rozwijać samochód.
Udoskonalone elementy, które zostały zachowane, obejmują mocne linie boczne oraz pionowo umieszczone lampy przednie i tylne. Swift zyskuje bardziej emocjonalny wygląd, łącząc mocny i dobrze ugruntowany design, a w modelu po liftingu zastosowano nową kratkę wlotu powietrza oraz projekt lamp przednich.
Efekt niskiego środka ciężkości podkreślają czarne słupki, które sprawiają wrażenie unoszącego się dachu. Klamki drzwi umieszczone na słupkach dodają stylu i sportowego charakteru, a nowoczesny wygląd uzyskuje się dzięki zastosowaniu diod LED w lampach. Nowe modele wyposażone są w standardzie w lampy LED, które wcześniej były dostępne tylko w modelach SZ5.
Najważniejsze cechy wyposażenia
Wyposażenie standardowe wszystkich modeli jest jeszcze bardziej rozbudowane niż wcześniej, a nowy model SZ-L obejmuje klimatyzację, kamerę tylnego widoku, system Radar Brake Support z Adaptive Cruise Control, wyświetlacz audio połączony ze smartfonem z radiem DAB, skórzaną kierownicę, przyciemniane szyby, lampy LED oraz polerowane felgi aluminiowe 16-cali.
Model SZ-T dodatkowo oferuje malowane na szaro felgi aluminiowe 16-cali, Dual Sensor Brake Support, system ostrzegania o zmianie pasa ruchu oraz monitor martwego pola.
Model SZ5 wprowadza nawigację, polerowane felgi aluminiowe 16-cali, automatyczną klimatyzację, bezkluczykowy dostęp oraz regulację teleskopową kierownicy.
Swift dostępny jest w jednym kolorze solidnym oraz sześciu opcjonalnych kolorach metalicznych, a także w trzech wersjach dwukolorowych z dachem w kolorze czarnego perłowego.
Technologia silników K12D
Suzuki po raz pierwszy zaprezentowało swoją technologię Dualjet 1.2-litra (K12C) w 2014 roku, początkowo w modelu Swift, a następnie w Baleno i Ignis. Silnik ten został teraz zastąpiony nową jednostką K12D Dualjet, która zapewnia lepszą efektywność paliwową i jeszcze niższe emisje CO2. Maksymalna moc wynosi 83 KM, a moment obrotowy to 107 Nm przy zaledwie 2,800 obr./min. Czas przyspieszenia do 100 km/h wynosi 12,2 sekundy (w wersji CVT).
Zaktualizowany silnik K12D 1.2-litra, który napędza najnowszego Swifta, charakteryzuje się nowym systemem podwójnego wtrysku oraz oferuje zarówno mocną reakcję, jak i wysoką wydajność paliwową. Tak wysoka równowaga jest możliwa dzięki postępom, które obejmują elektryczne zmienne ustawienie VVT (zmienna synchronizacja zaworów), zmienną pompę olejową oraz elektryczne dysze chłodzące tłoki.
Technologia hybrydowa w całej gamie – Udoskonalony system hybrydowy
Efektywność paliwowa jest jeszcze bardziej poprawiana w połączeniu z systemem hybrydowym, który ładowany jest samodzielnie za pomocą nowej baterii litowo-jonowej o pojemności zwiększonej z 3Ah do 10Ah, co poprawia efektywność odzyskiwania energii.
Udoskonalony system hybrydowy 12V jest standardowym wyposażeniem wszystkich modeli Swifta i jest kompaktową, lekką jednostką, która zawiera Zintegrowany Generator Rozruchowy (ISG), pełniący funkcję zarówno generatora, jak i silnika rozruchowego. ISG jest napędzany paskiem i wspiera silnik podczas startu oraz przyspieszania, a także generuje energię poprzez hamowanie regeneracyjne. Jednostka ISG ma moc 2.3 kW i moment obrotowy 50 Nm, a komponenty systemu dodają zaledwie 6.2 kg do całkowitej wagi samochodu.
W przypadku Swifta z napędem na jedną oś i manualną skrzynią biegów, system hybrydowy pozwala Suzuki osiągnąć emisję CO2 wynoszącą zaledwie 111 g/km (zgodnie z regulacjami WLTP), co przekłada się na zużycie paliwa wynoszące 57.2 mpg na cyklu mieszanym (WLTP).
Swift Sport Hybrid z systemem 48V i nowym silnikiem K14D Boosterjet został wprowadzony na rynek na początku 2020 roku i jest obecnie jedynym samodzielnie ładującym się „ciepłym” hatchbackiem wśród swoich konkurentów.
Skrzynia biegów CVT
Napęd CVT Suzuki jest teraz dostępny jako opcja w odświeżonych modelach Swift SZ-T i SZ5 z napędem na jedną oś, w połączeniu z napędem 1.2 Dualjet Hybrid. System CVT może ciągłe i bezstopniowo zmieniać przełożenie w zależności od warunków jazdy. Dzięki CVT poprawia się komfort jazdy i redukuje wstrząsy podczas zmiany biegów w porównaniu do konwencjonalnej automatycznej skrzyni biegów. Programy biegów można również wybierać ręcznie za pomocą łopatek umieszczonych na kolumnie kierownicy.
System Adaptive Cruise Control (ACC)
Standardowy system ACC we wszystkich odświeżonych modelach Swift łączy technologię tempomatu z radarami milimetrowymi, co sprawia, że jazda staje się łatwiejsza i bardziej relaksująca. System używa radaru do pomiaru odległości do pojazdu z przodu i automatycznie dostosowuje prędkość drogową, aby utrzymać jedną z trzech wybranych przez kierowcę odległości.
Napęd 4WD (ALLGRIP AUTO)
Odświeżony Suzuki Swift przyjmuje system napędu na cztery koła ALLGRIP 'AUTO’, który jest dostępny opcjonalnie tylko w modelu SZ5 z manualną skrzynią biegów. Jest to sprawdzony i prosty, w pełni automatyczny i trwały układ napędu na cztery koła, który przekazuje dodatkowy moment obrotowy na tylne koła w razie potrzeby za pomocą sprzęgła $wiskoznego. To idealny wybór dla klientów mieszkających w obszarach wiejskich, którzy mogą potrzebować dodatkowej mobilności na trudnym terenie lub podczas jazdy po śliskich nawierzchniach w miesiącach zimowych, bez konieczności posiadania większego pojazdu SUV.
Dzięki lekkim komponentom oraz w połączeniu z napędem 1.2 Dualjet Hybrid modele Swift ALLGRIP Auto osiągają imponującą efektywność paliwową wynoszącą 51.7 mpg i niską emisję CO2 wynoszącą zaledwie 123 g/km (oba parametry wg WLTP w cyklu mieszanym).
System wyświetlania połączeń ze smartfonem (SLDA)
System audio dla wszystkich odświeżonych modeli Swift ma duży, siedmiocalowy wyświetlacz dotykowy, umożliwiający intuicyjną obsługę. Jako opcja dealerska, karta SD dodaje trójwymiarowy system nawigacji w modelach SZ-L i SZ-T.