W 2021 roku, gdy Toyota wprowadziła nową wersję hybrydową do swojego średniej wielkości sedana Camry, model ten przeszedł już ósmą generację, co pozwoliło na dalszą poprawę efektywności paliwowej.
Toyota Camry była znana jako ulubiony średniej wielkości sedan Amerykanów. Oprócz niezawodności i komfortu jazdy, jej efektywność paliwowa była jedną z głównych zalet. Oprócz silników czterocylindrowych i V6, wersja hybrydowa okazała się bardzo atrakcyjna dla klientów, co miało miejsce od 2006 roku, kiedy to japoński producent wprowadził hybrydowy układ napędowy.
Jak można się było spodziewać, Camry Hybrid z 2022 roku dzieliła nadwozie ze swoją niehybrydową wersją. Z przodu, szeroki w kształcie litery V zderzak obejmował opływowe reflektory oraz smukłą osłonę grilla, która miała kolor nadwozia i podtrzymywała chromowaną emblemat. W dolnej części zderzaka znajdują się trapezoidalne otwory wentylacyjne. Jednak, w odróżnieniu od reszty oferty, Camry Hybrid otrzymała zestaw unikalnych czarnych felg 18″ oraz antenę w kształcie płetwy rekina. Dodatkowo, model ten wzbogacono o specyficzne emblematy, kapsle lusterka i uchwyty.
Wewnątrz, Toyota oferowała wybór ekranów o przekątnej 7 lub 9 cali do systemu infotainment, zamontowanych na szczycie centralnej konsoli w formie „floating”. Na koniec, zestaw wskaźników otrzymał szerszy wyświetlacz TFT umieszczony pomiędzy dwoma okrągłymi tarczami. Przednie siedzenia były wyposażone w funkcje podgrzewania i chłodzenia, podczas gdy tylna ławka była standardowa, jak w każdym innym modelu Camry.
Pod maską, producent zamontował system THS II (Toyota Hybrid System II) w Camry, łącząc moc 2,5-litrowego silnika czterocylindrowego oraz silnika elektrycznego. Ten pierwszy oferował maksymalnie 176 hp, natomiast drugi 118 hp, co daje łączną moc 208 hp. Dodatkowo, cały system był sparowany z ECVT, które symulowało sześciobiegową skrzynię biegów z łopatkami za kierownicą.
PLANO, Teksas (12 listopada 2021 r.) – Toyota Camry 2022 wciąż rozwija segment średniej klasy sedanów, poprawiając jego jakość. Niezależnie czy chodzi o zwiększenie pewności siebie podczas przygód dzięki napędowi na wszystkie koła (AWD), wzbogacenie codziennych dojazdów dzięki efektywnemu i dynamicznemu hybrydowemu napędowi, czy podniesienie adrenaliny za sprawą wersji TRD, Camry ma coś dla każdego stylu życia. Dzięki najbardziej zróżnicowanej ofercie w historii, Camry jest na dobrej drodze, aby utrzymać tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu osobowego w Ameryce przez 20. z rzędu rok.
Klienci mogą wyrazić swój styl dzięki nowemu modelowi SE Hybrid Nightshade, który charakteryzuje się czarnymi 18-calowymi felgami, czarną anteną w kształcie płetwy rekina, czarnymi obramowaniami okien, oznaczeniami, klamkami drzwi i osłonami lusterek. Wszystkie modele Camry na rok 2022 zyskały również nowinki technologiczne i luksusowe dodatki, takie jak unoszący się ekran multimedialny w rozmiarze 7 lub 9 cali, oraz wzór foteli w jodełkę w wersji XLE. Charakterystyczne przednie zderzaki nadają unikalny wygląd w różnych wersjach Camry.
Łącznie, Toyota Camry 2022 oferuje 18 różnych wyborów w segmencie średniej klasy sedanów. Wśród nich znajdują się:
Trzy wersje silnikowe V6 – XLE, XSE i TRD
Pięć wersji 4-cylindrowych z napędem na przednie koła (FWD) – LE, XLE, SE, SE Nightshade i XSE
Pięć wersji 4-cylindrowych z napędem na wszystkie koła (AWD) – LE, XLE, SE, SE Nightshade i XSE
Pięć wersji hybrydowych – LE, XLE, SE, SE Nightshade (nowość) i XSE
Bogaty wybór oraz znane z uwagi na jakość i wartość projektowanie Camry są głównymi powodami, dla których model ten utrzymuje pozycję lidera w kategorii średnich sedanów. Camry utrzymuje status ulubionego średniej klasy sedana w Ameryce od 20 lat i jest jednym z najdłużej sprzedawanych modeli w branży motoryzacyjnej.
Odważny wygląd z przodu
Odważny wygląd z przodu wyróżnia wersje LE i XLE, które są nastawione na komfort, od sportowych wersji SE i XSE w 2022 roku. Przedni zderzak modeli Camry LE i XLE wyróżnia się bardziej wyraźnym dolnym wlotem powietrza. Wersja gazowa LE ma także 17-calowe felgi aluminiowe, podczas gdy XLE posiada 18-calowe. Wersje SE i XSE podkreślają odważniejszy kształt dolnego zderzaka z kratką w stylu plastra miodu i wlotami powietrza, a także akcentami bocznymi. W modelach hybrydowych oznaczenie Toyota Hybrid będzie zamieszczone tylko na klapie bagażnika.
Podkreślając design, Camry 2022 wzbogaca paletę kolorów o ekskluzywny kolor TRD Ice Edge, który zastępuje Galactic Aqua, oraz nowy kolor dla Camry TRD, w dwóch tonacjach Cavalry Blue z dachem w odcieniu Midnight Black Metallic. Wersje XSE nadal oferują połączenia kolorystyczne nadwozia i dachu w dwóch tonacjach: Supersonic Red, Wind Chill Pearl lub Celestial Silver Metallic połączone z dachem w kolorze Midnight Black Metallic oraz tylni spojler.
Toyota Camry TRD, która zadebiutowała w 2020 roku, zachowuje swój ekskluzywny, aerodynamiczny design. Camry TRD 2022 standardowo wyposażona jest w monitorowanie martwego pola i ostrzeżenie o ruchu poprzecznym, a także ogrzewane lusterka zewnętrzne. Monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym pozostaje opcją na wyposażeniu modeli LE, SE i SE Nightshade. Wersje XSE i XLE mają te funkcje w standardzie.
Toyota Safety Sense 2.5+
Toyota jest pionierem w przyjmowaniu systemu automatycznego hamowania awaryjnego (AEB), od momentu wprowadzenia zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa jako standard w wielu modelach od 2017 roku, pięć lat przed dobrowolnym zobowiązaniem wielu producentów do wprowadzenia tych systemów w przeszłych pojazdach przez National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA). Model Camry 2022 standardowo wyposażony jest w system bezpieczeństwa Toyota Safety Sense 2.5+ (TSS 2.5+).
TSS 2.5+ obejmuje system wczesnego ostrzegania o kolizji z wykrywaniem pieszych (PCS w/PD). Funkcje TSS 2.5+ umożliwiają systemowi wykrywanie nie tylko pojazdu z przodu, ale również rowerzysty czy pieszego w trudnych warunkach oświetleniowych. TSS 2.5+ wzbogaca także system PCS w/PD o wsparcie w skrzyżowaniach. Na skrzyżowaniach system może wykryć nadjeżdżający pojazd lub pieszego podczas wykonywania lewoskrętu i może dostarczać sygnały dźwiękowe/wizualne oraz uruchamiać automatyczne hamowanie w odpowiednich warunkach. Dodatkowe funkcje PCS obejmują wsparcie kierownicy w sytuacjach awaryjnych, które ma na celu stabilizację manewrów kierowcy w obliczu nagłej sytuacji w obrębie pasa ruchu.
Camry, które są wyposażone w system Dynamic Radar Cruise Control (DRCC), mogą aktywować ten system powyżej 30 mph, zapewniając kontrolę odległości między pojazdami z zerową prędkością oraz wznowienie z zatrzymania. DRCC zawiera nową funkcję, która umożliwia płynniejsze wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Jeśli podróżujesz za pojazdem poruszającym się wolniej niż ustalona prędkość, po włączeniu kierunkowskazu i wykonaniu ruchu kierownicą system zapewni początkowy wzrost przyspieszenia w przygotowaniu do zmiany pasa; po zmianie pasa pojazd będzie kontynuować przyspieszenie aż osiągnie ustaloną prędkość jazdy.
Powiadomienie o opuszczeniu pasa ruchu ma na celu powiadomienie kierowcy poprzez dźwięk, gdy wykryje opuszczenie pasa bez włączenia kierunkowskazu. Gdy DRCC jest ustawione i aktywowane, asystent linii (LTA) ma na celu pomoc kierowcy poprzez delikatną siłę kierownicy w celu wyśrodkowania pojazdu w jego pasie, korzystając z widocznych znaczników pasa lub nadjeżdżającego pojazdu.
Dodatkowe funkcje TSS 2.5+ obejmują automatyczne światła drogowe, które wykrywają nadjeżdżające lub poprzedzające pojazdy i automatycznie przełączają między światłami drogowymi a mijania. System Road Sign Assist (RSA) ma na celu rozpoznawanie informacji o znakach drogowych za pomocą kamery z przodu i wyświetlanie ich na wyświetlaczu multimedialnym (MID). Gdy DRCC jest aktywowane, RSA może również dostosować prędkość do limitu prędkości, jeśli porusza się wolniej lub do limitu, jeśli porusza się szybciej niż dozwolone.
Monitor bezpieczeństwa tylnej kanapy Toyoty jest standardem we wszystkich modelach Camry 2022. Funkcja ta zauważa, czy tylne drzwi zostały otwarte w ciągu 10 minut po włączeniu pojazdu, lub w dowolnym czasie po uruchomieniu samochodu, z komunikatem przypominającym w desce rozdzielczej po wyłączeniu silnika, towarzyszy mu kilka dźwięków.
W dodatku do systemu TSS 2.5+, aby pomóc kierowcom Camry pewniej zmieniać pasy, monitor martwego pola ma na celu wykrywanie i powiadamianie o nadjeżdżających lub stojących w sąsiednich pasach pojazdach. Ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) może zapewnić dodatkowy spokój, pomagając wykrywać pojazdy nadjeżdżające z obu stron podczas cofania i informując o tym za pomocą wizualnego i dźwiękowego ostrzeżenia. Te funkcje są standardem w wersjach TRD, XLE i XSE oraz są dostępne w niektórych wersjach LE i SE.
Camry z napędem na wszystkie koła jest inteligentniejszym napędem AWD
Opracowany przez Toyotę system Dynamic Torque Control AWD jest dostępny jako opcjonalna funkcja w wersjach czterocylindrowych LE, XLE, SE, SE Nightshade i XSE. Zauważ, że Camry AWD to model dostępny tylko w Ameryce Północnej, opracowany w USA i montowany wyłącznie w Toyota Motor Manufacturing Kentucky. Camry AWD korzysta z silnika four-cylinder 2.5-litra Dynamic Force, współpracując z ośmiobiegową automatyczną skrzynią przekładniową Direct-Shift.
System Dynamic Torque Control AWD zapewnia skuteczną przyczepność w trudnych i śliskich warunkach, minimalizując jednocześnie typowy wpływ AWD na zużycie paliwa. System może kierować do 50% momentu obrotowego silnika na tylne koła w reakcji na przyspieszenie z miejsca lub poślizg na przednich kołach.
Kiedy AWD nie jest potrzebny, elektromagnetyczne sprzęgło na tylnym wale napędowym może rozłączyć wał napędowy, aby priorytetować oszczędność paliwa. AWD jest zaprojektowane tak, aby natychmiast się aktywować w razie potrzeby, a jego działanie jest przezroczyste dla kierowcy i pasażerów.
Dodanie AWD nie wpływa na przestrzeń dla pasażerów, pojemność bagażnika, komfort jazdy, ciszę w kabinie ani zwinność pojazdu. W środku samochód ma ten sam punkt wysokości biodra tylnej kanapy, co Camry Hybrid.
Transformacja do AWD dodaje tylko 165 funtów (wersja LE; inne wagi mogą się różnić) w porównaniu do wersji FWD. Ustawienia zawieszenia, felg i opon, które wyróżniają poszczególne modele Camry, są zachowane w wersjach AWD. To oznacza, że na przykład wersja Camry XSE ma te same sportowe zawieszenie i 19-calowe felgi zarówno w wersji FWD, jak i AWD.
Opcjonalny zestaw Cold-Weather dodaje ogrzewane siedzenia, lusterka i kierownicę w wersjach LE i SE oraz ogrzewaną kierownicę w wersjach XLE i XSE, ponieważ w tych wersjach siedzenia i lusterka są już standardowe. Wszystkie inne standardowe i opcjonalne funkcje są wspólne dla modeli Camry FWD. Zestaw Cold Weather jest także opcjonalną funkcją dla modeli FWD i Hybrid.
Camry TRD: dostosowane do toru, wyrafinowane na drodze
Początkowo identyfikator „TRD” dla Toyota Racing Development był widoczny tylko w wytrzymałych samochodach terenowych i SUV-ach Toyoty. Jednak przez ponad 40 lat TRD był głęboko zaangażowany w wszystkie aspekty motorsportu Toyoty, a jego trofea świadczą o zwycięstwach w rajdach, wyścigach drogowych IMSA® GTO i GTP®, NASCAR® i NHRA® Funny Car.
Wysokiej jakości platforma TNGA-K, która stanowi podstawę Camry, była jak otwarte zaproszenie dla TRD do zwiększenia osiągów sedana. Rezultatem była pierwsza w historii wersja sportowa Camry TRD, która nadal jest dostępna w 2022 roku, oferując standardowe funkcje najwyższej klasy, takie jak monitor martwego pola z ostrzeżeniem o ruchu poprzecznym. System audio JBL Premium jest opcjonalny w Camry TRD, tak jak w innych wersjach.
Camry TRD jest wyposażona wyłącznie w bezpośrednio wtryskiwany silnik V6 o mocy 301 KM z podwójnym wałkiem rozrządu (DOHC) i pojemności 3.5 litra, połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów Direct-Shift, która oferuje tryb sportowy i łopatki do zmiany biegów. Specjalnie dostosowany podwójny system wydechowy TRD zapewnia bardziej przyjemny dźwięk przy obrotach jałowych i przyspieszeniu.
Wygląd + Funkcjonalność TRD
Aerodynamiczny pakiet nadwozia, który obejmuje przedni splitter, boczne spojlery, spojler na klapie bagażnika i tylny dyfuzor, nie tylko nadaje torowy wygląd, ale także poprawia stabilność pojazdu przy dużych prędkościach. Camry TRD ma błyszczącą czarną osłonę chłodnicy z siatkowym wkładem i czarnymi oznaczeniami zewnętrznymi.
Charakterystyczne czerwone paski, czerwono malowane zaciski hamulcowe, czerwone oznaczenia TRD oraz polerowane stalowe końcówki wydechu TRD dopełniają torowego wyglądu. Camry TRD 2022 jest dostępna w jednolitym kolorze Midnight Black Metallic lub w dwutonowych schematach, które obejmują nowy Cavalry Blue lub Wind Chill Pearl z dachem w kolorze Midnight Black Metallic.
W kabinie, wykończenie TRD nadaje Camry sportowe fotele przednie z SofTex® w kolorze czarnym z białymi akcentami oraz haftowanymi czerwonymi zagłówkami TRD. Skórzana kierownica również ma czerwone przeszycia, a nawet pasy bezpieczeństwa są czerwone. Gałka zmiany biegów z wytłoczonym logo TRD, a także unikalne dywaniki TRD i unikalny wskaźnik TRD z czerwonym podświetleniem oraz animacja uruchamiania na wyświetlaczu multimedialnym uzupełniają poprawki w kabinie.
Emocje związane z prowadzeniem TRD
Inżynierowie TRD dostosowali dynamiczne cechy specjalnej Camry po przeprowadzeniu szerokich testów w Toyota Arizona Proving Ground, TMC Higashi-Fuji Proving Ground (Japonia) oraz MotorSport Ranch (Teksas). Wzmocnienia podwozia obejmują grubsze wzmocnienia podwozia, które zwiększają sztywność skrętną.
Zawieszenie dostosowane do TRD obniża Camry o 0.6 cala, co redukuje środek ciężkości i nadaje bardziej agresywny wygląd. Sztywniejsze sprężyny i stabilizatory zwiększają sztywność przechyłu o 44% z przodu i 67% z tyłu. Unikalny zestaw amortyzatorów TRD, 19 x 8.5-calowe matowe czarne felgi aluminiowe oraz opcjonalne opony letnie Bridgestone Potenza 235/40R19 tworzą zestaw podwoziowy poprawiający kontrolę nad nadwoziem, zwinność prowadzenia i precyzję kierowania.
Przesłanka dla zwrotności i komfortu jazdy
Szerokie zastosowanie stali o wysokiej wytrzymałości w platformie TNGA-K, wraz z innowacyjnymi metodami mocowania, w tym laserowym spawaniem śrubowym i zaawansowanymi klejami, nadaje Camry solidne wrażenie na drodze. Optymalnie dostosowane przednie zawieszenie typu MacPherson i tylne wielowahaczowe zapewniają równowagę między komfortem jazdy a prowadzeniem, która odpowiada luksusowym pojazdom. (Wersje SE i XSE mają sportowo dostosowane sprężyny i amortyzatory.)
Camry od dawna jest znana z ciszy w swojej klasie, a model obecnej generacji poprawił to, wprowadzając środki zaradcze w zakresie hałasu, wibracji i szarpania (NVH), wcześniej dostępne wyłącznie w modelach luksusowych. Rozbudowana izolacja akustyczna obejmuje piankę lub materiały tłumiące wibracje w całym pojeździe, a także grubszy materiał tłumiący dźwięki na całej sekcji ogrodzenia. Specjalna powłoka tłumiąca wibracje jest stosowana na szerszym obszarze pod podłogą, a materiał wygłuszający pokrywa większą powierzchnię pod podsufitką.
Uderzająca, ale elegancka kabina
Camry przekazuje informacje kierowcy poprzez trzy dostępne wyświetlacze. W 2022 roku unosi się 7- lub 9-calowy centralny wyświetlacz dotykowy, przypominający ten w najnowszej generacji Toyoty RAV4, łączący audio i nawigację. Możliwości dostosowywania i ikony dotykowe przypominające smartfony zapewniają wygodne i intuitywne korzystanie.
Dla jeszcze większej funkcjonalności, Camry oferuje również dostępny 7-calowy wyświetlacz multimedialny w obrębie deski rozdzielczej. Na wersjach XLE i XSE dostępny jest 10-calowy kolorowy wyświetlacz Head-Up Display (HUD), który wyświetla istotne informacje, w tym prędkość oraz informacje nawigacyjne na dolnej części szyby.
Wnętrze Camry łączy funkcjonalność, elegancki styl i doskonałe rzemiosło. Projekt deski rozdzielczej nadaje kierowcy sportowe odczucie kokpitu, jednocześnie oferując zarówno kierowcy, jak i pasażerowi wspaniały widok na zewnątrz. Płynna linia charakterystyczna spływa z deski rozdzielczej i dzieli konsolę środkową.
Powierzchnie w kabinie korzystają z materiałów wysokiej jakości o miękkim dotyku. Wykończenie wnętrza w modelach 2022 nadaje wyrafinowany, bardziej technologiczny wygląd z elementami ciemnego drewna lub wzorzystego metalu, w zależności od wersji modelu.
Komfort siedzenia na dłuższe dystanse, znak rozpoznawczy Camry, został połączony w 2022 roku z regulowanym projektem foteli. Wysokiej jakości przeszycia na powierzchniach foteli przednich i tylnych, to jeden z przykładów wysokiego poziomu rzemiosła, można znaleźć w całym pojeździe. Wersja XLE ma luksusowy wygląd z teksturowanym wzorem foteli w jodełkę. Wentylowane siedzenia z przodu są dostępne w wersjach XLE i XSE.
Komfort kabiny Camry utrzymuje się w 2022 roku. Wersje gazowe z silnikami czterocylindrowymi oferują teraz standardową automatyczną dwustrefową klimatyzację, co nadal jest standardem w wersjach XLE i XSE. Wersja LE, SE, XLE i XSE Hybrid ma standardową automatyczną klimatyzację dwustrefową z filtrem powietrza, elektryczną sprężarką, czujnikiem wilgotności i wentylacją dla tylnych siedzeń. Wentylacja dla tylnych siedzeń jest standardem w wersjach XLE i XSE Hybrid i dostępna jako pakiet w wersjach LE i SE.
Wybór kolorów wnętrza, w zależności od koloru nadwozia, obejmuje Ash, Macadamia lub Black. Sportowo zorientowana wersja XSE oferuje także ekskluzywną czerwoną kabinę Cockpit Red, aby nadać jej nieco egzotycznego charakteru sportowego samochodu.
Duża moc, wysoka wydajność, niski koszt eksploatacji
Toyota Camry 2022 oferuje wybór trzech układów napędowych: 2.5-litrowy czterocylindrowy Dynamic Force, 3.5-litrowy V6 oraz nową generację systemu hybrydowego Toyoty (THS II). Silnik Dynamic Force 2.5-litra to mocny, ale gładko pracujący silnik, osiągający imponujące 203 KM przy 6600 obrotach i 184 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obrotach (206 KM i 186 lb-ft dla wersji XSE, która wykorzystuje podwójny wydech). Większość wersji AWD ma 202 KM, podczas gdy wersja Camry XSE AWD osiąga 205 KM z podwójnym wydechem.
Czterocylindrowy silnik Camry korzysta z bardzo wysokiego współczynnika sprężania (13:1) oraz innowacyjnego systemu wtrysku paliwa D-4S, który wykorzystuje zarówno wtrysk bezpośredni, jak i dodatkowe wtryski portowe. Silnik jest wypełniony najbardziej zaawansowanymi technologiami Toyoty, w tym podwójnym systemem VVT-i z VVT-iE (zmienne zapłonowy system czasowania inteligentnego z silnikiem elektrycznym) oraz laserowo utwardzanymi gniazdami zaworowymi. Zmienny system chłodzenia, zmienna pompa oleju oraz chłodzony układ recyrkulacji spalin (EGR) przyczyniają się do wysokiej wydajności cieplnej silnika oraz znakomitej ekonomiczności paliwowej.
Prawdziwe osiągi V-6 na najwyższym poziomie
Toyota Camry 2022 jest jednym z nielicznych średniej klasy sedanów, które wciąż oferują silnik V-6, a ten jest prawdziwym skarbem. Silnik DOHC V6 o pojemności 3.5 litra z 24 zaworami jest wyposażony w system bezpośredniego wtrysku D-4S oraz specjalnie rozwinięty system VVT-iW (zmienne zapłonowe inteligentne), który reguluje czasowanie zaworów dolotowych, a na wylocie działa system VVT-i. System VVT-iW może przełączyć silnik na cykl Atkinsona, co zmniejsza straty związane z pompowaniem poprzez opóźnione zamknięcie zaworów dolotowych. Zasada jest prosta: przyspiesza, ale oszczędza paliwo.
Wyniki są wybitne, osiągając 301 KM przy 6600 obrotach i 267 lb-ft maksymalnego momentu obrotowego przy 4700 obrotach.
Automatyczna skrzynia biegów Direct Shift 8-biegowa
We wszystkich wersjach gazowych Camry zarówno silnik 2.5-litrowy, jak i 3.5-litrowy V6 współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią Direct Shift, która zapewnia satysfakcjonujące, szybkie i płynne zmiany biegów, oferując doskonałą kombinację wydajności i wyrafinowania. Bliskie przełożenia w średnim zakresie poprawiają wydajność przy wyprzedzaniu, podczas gdy szeroki zakres blokady konwertera momentu zapewnia bardziej bezpośrednie odczucie jazdy, a także sprzyja zwiększonej oszczędności paliwa. Logika kontrolna optymalizuje precyzyjne dopasowanie momentu obrotowego silnika przy redukcji biegów dla płynniejszych przejść.
System hybrydowy Toyoty
Napęd hybrydowy Camry jest najbardziej efektywny i mocny, jaki oferowano od momentu debiutu hybrydy w 2007 roku. Superwydajny system hybrydowy Toyoty (THS II) łączy moc 2.5-litrowego silnika czterocylindrowego Dynamic Force oraz silnika elektrycznego (MG1), a także wykorzystuje drugi silnik (MG2) do ładowania akumulatora hybrydowego. W hybrydzie silnik gazowy używa jeszcze wyższego współczynnika sprężania 14:1 i jest dostrojony do generowania 176 KM oraz 163 lb-ft momentu obrotowego. W połączeniu z silnikiem elektrycznym o mocy 118 KM, całkowita moc systemu hybrydowego wynosi 208 KM.
System hybrydowy zapewnia jednak, że Camry Hybrid osiąga wydajność zbliżoną do wersji gazowej z silnikiem czterocylindrowym. Technologia Sequential Shiftmatic pozwala kierowcy na „zmianę” w elektronicznie sterowanej skrzyni przekładniowe (ECVT). Umożliwia ona naśladowanie szybkiej zmiany biegów tak, jak w 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów, za pomocą łopatek zmiany biegów (w wersjach SE i XSE) lub za pomocą dźwigni zmiany biegów w konsoli.
Pakiet akumulatorów hybrydowych Lithium-ion (Li-ion) jest zamontowany pod tylnymi siedzeniami i nie zmniejsza przestrzeni pasażerskiej ani pojemności bagażnika. Położenie akumulatora przyczynia się również do obniżenia środka ciężkości. Oprócz tradycyjnych trybów jazdy NORMAL, ECO i EV w Camry Hybrid, tryb SPORT umożliwia zwiększenie mocy z systemu hybrydowego w celu poprawy reakcji na pedał gazu.
Inteligentna funkcja Auto Glide Control (AGC) ma na celu poprawę efektywności paliwowej, obliczając logiczne oszczędzanie paliwa podczas jazdy. AGC może być aktywowane tylko podczas jazdy w trybie ECO. Po aktywowaniu, AGC ogranicza utratę prędkości pojazdu poprzez hamowanie silnikiem, działając bardziej jak bieg neutralny, aby umożliwić dłuższe toczenie się. Wskaźnik AGC zapala się na wyświetlaczu multimedialnym, gdy AGC jest aktywowane, informując kierowcę o zmniejszonym hamowaniu silnikiem.
System audio Toyoty
Podstawowy system audio Toyoty na rok 2022 charakteryzuje się dramatycznym wyglądem oraz prostotą obsługi na 7-calowym uniesionym wyświetlaczu dotykowym. System obsługuje Android Auto™, Apple CarPlay® oraz Amazon Alexa®. Rozbudowany system obejmuje AM/FM, SiriusXM® z 3-miesięcznym dostępem All-Access, Siri® Eyes Free, funkcję hands-free oraz zaawansowane rozpoznawanie głosu i przesyłanie muzyki przez technologię Bluetooth®.
Wyższe wersje mają Toyota Audio Plus z 9-calowym uniesionym wyświetlaczem dotykowym. Wszystkie systemy audio mają próby usług Connected Services, które obejmują Safety Connect (roczny okres próbny). Większość wersji dodaje także Service Connect (10-letni okres próbny) oraz Remote Connect (roczny okres próbny). Oprócz tego, WiFi Connect (3-miesięczny okres próbny do 2GB) pozwala na podłączenie do pięciu urządzeń mobilnych przy użyciu 4G LTE.
Audio Plus jest także oferowane z systemem JBL® 800-watowym, 9-głośnikowym audio premium, który zawiera subwoofer. System JBL jest także częścią najwyższej dostępnej wersji Premium Audio z Dynamiczną Nawigacją, która oferuje aktualizacje OTA i zawiera 3-letni okres próbny.
Remote Connect zapewnia zdalne uruchamianie oraz możliwość odblokowania drzwi, powiadomienia o statusie pojazdu, monitorowanie kierowcy gościa oraz funkcję znajdowania pojazdu (roczny okres próbny). Dostępny Service Connect może dostarczyć aktualne informacje o pojeździe, takie jak poziom paliwa, alerty dotyczące konserwacji i inne.
System bezpieczeństwa Star Safety
Wszystkie modele Camry z 2022 roku mają 10 standardowych poduszek powietrznych oraz system bezpieczeństwa Toyoty Star Safety, który obejmuje ulepszony system kontroli stabilności pojazdu, kontrolę trakcji, elektroniczną dystrybucję siły hamowania, wspomaganie hamowania, system hamulców antyblokujących oraz technologię Smart Stop. Wszystkie Camry są także standardowo wyposażone w kamerę tylną.
Gwarancja ograniczona i ToyotaCare
36-miesięczna/36 000 mil ograniczona gwarancja na nowy pojazd Toyoty obejmuje wszystkie komponenty z wyjątkiem standardowych elementów zużywalnych. Dodatkowe 60-miesięczne gwarancje obejmują napęd na 60 000 mil oraz korozję bez ograniczenia przebiegu. W przypadku wersji hybrydowej Camry, wszystkie komponenty HV są objęte gwarancją systemu hybrydowego na 8 lat/100 000 mil. Dodatkowo gwarancja na akumulator hybrydowy wynosi 10 lat/150 000 mil, w zależności co nastąpi pierwsze. Camry jest również standardowo objęta programem ToyotaCare, który obejmuje standardowe konserwacje fabryczne przez dwa lata lub 25 000 mil, w zależności co nastąpi pierwsze, oraz 24-godzinną pomoc drogową przez dwa lata, bez limitu mil.
Ceny Camry 2022