Volkswagen Atlas to średniej wielkości SUV, który po raz pierwszy zadebiutował w 2017 roku. Odświeżona wersja modelu Atlas jest dostępna w dwóch wersjach benzynowych: pierwsza z silnikiem czterocylindrowym o mocy 235 KM z turbodoładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, a druga z silnikiem V6 o mocy 276 KM. Oba silniki są połączone z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
W nowej generacji systemu telematycznego Car-Net dostępne są ulepszenia, które umożliwiają korzystanie z aktualnej aplikacji mobilnej, hotspotu Car-Net obsługującego do czterech podłączonych urządzeń, niekończącej się listy darmowych usług na pięć lat oraz zestawu opcji subskrypcyjnych dla większej elastyczności klientów. W każdej wersji dostępne są różnorodne technologie wspomagające kierowcę, w tym ostrzeżenie o zderzeniu czołowym, autonomiczne hamowanie awaryjne z monitorowaniem pieszych (Front Assist), monitor martwego pola oraz alert o ruchu za pojazdem.
Odświeżony model ma nowy design reflektorów i tylnych lamp z standardowym oświetleniem LED. Wraz z wyrzeźbionymi przednimi i tylnymi zderzakami, nadaje mu bardziej agresywny wygląd, czyniąc go bardziej wyrazistym w porównaniu do poprzedniej wersji.
Nowoczesny wnętrze ze siedmioma miejscami, ulepszenia technologiczne, nowe funkcje wspomagające kierowcę oraz łącznie 111,8 stóp sześciennych przestrzeni dla pasażerów zapewniają wystarczająco miejsca dla wszystkich, zachowując przestronność wnętrza i ergonomię, które uczyniły poprzedni model tak popularnym.
Volkswagen of America, Inc. zaprezentował nowego VW Atlasa 2021 na targach motoryzacyjnych w Chicago w 2020 roku. Odświeżony model siedmiomiejscowego SUV-a oferuje odważniejszy design oraz ulepszenia wnętrza, nowoczesne technologie i nowe funkcje wspomagające kierowcę, zachowując przy tym przestronną kabinę oraz przyjazny użytkownikowi system infotainment i ergonomię, które sprawiły, że poprzednia wersja stała się tak popularna.
„Atlas odniósł ogromny sukces dla Volkswagen of America, pomagając nam w umocnieniu pozycji marki w segmencie rodzinnych SUV-ów, które cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów,” powiedział Scott Keogh, prezydent i dyrektor generalny Volkswagen Group of America. „Ten odświeżony model łączy wszystkie funkcje swojego poprzednika, a jednocześnie wprowadza nową technologię i więcej stylu.”
Odświeżony Volkswagen Atlas zachowuje te same fundamenty, co udany model poprzedniej generacji, ale jest niemal trzy cale dłuższy, dzięki nowym projektom zderzaków przednich i tylnych. W ślad za modelem Atlas Cross Sport, odważny grill z trzema poprzecznymi szczelinami przechodzi w charakterystyczne światła przednie, nadając pojazdowi bardziej stylowy wygląd. Model ten posiada nowe wzory reflektorów i tylnych świateł, które obejmują standardowe oświetlenie LED. To, w połączeniu z rzeźbionymi zderzakami, nadaje Atlasowi bardziej agresywną sylwetkę. Wyposażenie R-line® podnosi poprzeczkę dzięki unikalnemu projektowi zderzaka, progom bocznym oraz dostępnym felgom aluminiowym w rozmiarze 20 lub 21 cali (w zależności od wersji), a także charakterystycznym oznaczeniom R-line.
Wnętrze zyskało ulepszenia w porównaniu do poprzedniego modelu, oferując bardziej połączone i komfortowe doświadczenie. Ulepszenia obejmują nową kierownicę, dostępne kontrastowe przeszycia na skórzanych powierzchniach siedzeń i wykończeniach drzwi oraz system infotainment Composition Media o przekątnej 8 cali we wszystkich modelach z wyjątkiem podstawowej wersji S. Dostępne funkcje obejmują Volkswagen Digital Cockpit, system audio Fender® Premium, podświetlenie wnętrza, klimatyzację 3-strefową Climatronic®, wentylowane przednie fotele, podgrzewane tylne fotele, ładowanie bezprzewodowe oraz zdalny start.
Volkswagen Atlas podkreśla nowe funkcje technologiczne, takie jak system telematyczny Car-Net®. Nowa generacja Car-Net obejmuje zaktualizowaną aplikację mobilną, długą listę usług bezpłatnych przez pięć lat oraz różnorodne opcje subskrypcyjne, które dają klientom elastyczność — w tym możliwość korzystania z Wi-Fi w samochodzie przy subskrypcji planu danych. Hotspot Car-Net pozwala pasażerom na korzystanie z internetu na maksymalnie czterech podłączonych urządzeniach jednocześnie, w tym kompatybilnych tabletach, smartfonach, laptopach, urządzeniach do gier i innych – wszystko z prędkością 4G LTE.
Na Atlasa dostępny jest zestaw technologii wspomagających kierowcę. Standardowo we wszystkich modelach znajdziemy system ostrzegania przed kolizją i autonomiczne hamowanie awaryjne z monitorowaniem pieszych (Front Assist), monitor ślepego pola oraz alert o ruchu tylnym. Dodatkowo dostępne są systemy takie jak tempomat adaptacyjny (ACC) z funkcją Stop and Go, system utrzymywania pasa ruchu (Lane Assist), kontrola odległości podczas parkowania (PDC), asystent parkowania (Park Assist) oraz kamera overhead (Area View). Asystent w korku i dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, które zadebiutowały w modelu Atlas Cross Sport, również będą dostępne.
Volkswagen Atlas będzie dostępny z dwoma jednostkami napędowymi: 276-konnym silnikiem V6 oraz 235-konnym czterocylindrowym silnikiem turbo z bezpośrednim wtryskiem TSI®. Oba silniki współpracują z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów i są dostępne z napędem na wszystkie koła 4Motion. Połączenie 2.0T i 4Motion jest nowością na rok 2020, podobnie jak dostępność silnika czterocylindrowego w najwyższych wersjach wyposażeniowych. Modele V6 mogą ciągnąć do 5000 funtów, jeżeli są wyposażone w pakiet holowniczy V6.
Atlas był pierwszym modelem Volkswagena zaprojektowanym, zbudowanym i wyprodukowanym w ramach strategii regionu północnoamerykańskiego. Montowany w fabryce Volkswagena w Chattanooga w Tennessee obok modelu Volkswagen Passat oraz nowego modelu Atlas Cross Sport, Atlas stał się znaczącym graczem na rynku amerykańskim od swojego debiutu. Volkswagen zainwestował dotąd ponad 2,6 miliarda dolarów w ten region i zatrudnia około 3800 pracowników bezpośrednich w Tennessee.