XPeng zaprezentował swój trzeci model, P5, w 2021 roku, wkraczając na rynek średniej wielkości sedanów z pojazdem elektrycznym, który miał być konkurentem dla takich modeli jak Tesla Model 3.
Mimo że chiński producent dopiero wkraczał na rynek, zdecydował się na wprowadzanie nowych produktów. Nie chciał czekać na potwierdzenie, czy obrany kierunek jest właściwy. W rezultacie, mimo że pandemia na świecie wciąż trwała, XPeng rozpoczął produkcję modelu P5.
Choć producent nie miał jeszcze wyraźnego wzoru stylistycznego dla swojego asortymentu, starał się stworzyć taki znak rozpoznawczy, instalując paski LED na przedniej części nadwozia, od jednego boku do drugiego. Niektórzy mogą powiedzieć, że widzieli ten design gdzie indziej i w pewnym sensie nie można ich za to winić. Kanciaste, agresywnie wyglądające reflektory miały LED-owe światła drogowe i mijania, a dolny zderzak, w którym znajdował się mały grille umieszczony centralnie, miał parę bocznych wlotów, co poprawiało współczynnik aerodynamiki pojazdu. Z profilu, sedan P5 miał zaokrąglony dach z pochyloną przednią szybą i krótkim tyłem. Na koniec, z tyłu, XPeng zainstalował długi czerwony pasek świetlny między lampami tylnymi.
W środku, wysoko profilowane fotele przednie mogły być całkowicie pochylone, przekształcając wnętrze w miejsce do spania, tak aby leżący podróżnicy mogli obserwować gwiazdy przez szklany dach. Deska rozdzielcza była wyposażona w mały ekran przed kierowcą oraz pionowy ekran dotykowy umieszczony w miejsce środkowego panelu nad konsolą. Z tyłu było mnóstwo miejsca dla trzech pasażerów.