2022 Acura MDX

Docierając do czwartej generacji, MDX stał się flagowym modelem Acuery. Najbardziej stylowy i nastawiony na osiągi SUV w historii marki, MDX został zbudowany na zupełnie nowej platformie.

Design zewnętrzny przeszedł wiele zmian na przestrzeni lat, co sugeruje, że Acura perfekcyjnie zrozumiała, jak przyciągnąć wzrok.

O zadziornym i agresywnym wyglądzie, MDX charakteryzuje się niskim i szerokim ułożeniem, a radykalna transformacja designu obejmowała dłuższą maskę i smukłą kabinę.

Nowe światła LED, dzienne światła i światła stopu były częścią nowego pakietu, podobnie jak małe reflektory przeciwmgielne.

Grill w kształcie diamentu podkreślał sportowo-luksusowy charakter MDX.

W nowym MDX, Acura poprawiła układ kierowniczy, wprowadzając EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy), co zwiększyło komfort prowadzenia. System zapewniał precyzyjną, płynną i niemal natychmiastową reakcję układu kierowniczego.

Ekstremalnie wszechstronny, MDX oferował miejsca dla 7 osób w różnych konfiguracjach z fotelami kapitańskimi i ławką.

Trzecia rządka siedzeń została ulepszona poprzez zwiększenie przestrzeni nad głową i nogami, a nowe panoramiczne okno dachowe sprawiało, że była jasna i przestronna.

Tradycyjne wskaźniki zostały zastąpione 12,3-calowym wyświetlaczem kierowcy. Nowy MDX oferował Acura Precision Cockpit, co oznacza, że zrezygnowano z tradycyjnych wskaźników na rzecz pełnej cyfryzacji.

Z MDX wprowadzono nowy silnik, 3,5-litrowy V6 o mocy 290 KM. Jednostka ta była sparowana z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, która oferowała płynną zmianę biegów i szerszy zakres przełożeń.

 Acura zaprezentowała całkowicie nowy model MDX 2022, najbardziej luksusowy, sportowy i zaawansowany technologicznie SUV w historii marki. Jako nowa flagowa wersja, nowa generacja Acura MDX oznacza znaczący skok naprzód z odważnym designem zewnętrznym połączonym z eleganckim wnętrzem, które oferuje najbardziej zaawansowany kokpit w 35-letniej historii marki. W pełni opracowany wokół DNA marki Acura skoncentrowanej na precyzyjnej wydajności, nowy MDX jest oparty na zupełnie nowej platformie, zaprojektowanej z myślą o nowych poziomach wydajności i zadebiutuje u dealerów w USA 2 lutego 2021 roku, w cenie początkowej wynoszącej 46 900 dolarów.

Wyrazisty design zewnętrzny

Jako najemocjonalniej stylizowany Acura MDX w historii, model czwartej generacji charakteryzuje się odważnym i pionowym przodem, misternie rzeźbionym grillem i maską oraz szerokim, agresywnym wyglądem. Te cechy są wspólne z koncepcją Acura Precision, która zdefiniowała design Acura, gdy została po raz pierwszy zaprezentowana w 2016 roku. Wymiary nowego MDX są o 2,8 cala dłuższe w rozstawie osi, a jego szerokość zwiększyła się o 1,4 cala z przodu i z tyłu.

Być może najważniejszą zmianą wymiarową jest stosunek długości deski rozdzielczej do osi, który został wydłużony o prawie 6 cali. To znacząco wydłuża linię maski, nadając MDX premium proporcje „kabiny przesuniętej do tyłu” i podkreślając moc pod jego długą i ostrą maską. Odważny i sportowy wygląd podkreślają wielofunkcyjny grill w kształcie diamentowego pięciokąta oraz nowe reflektory LED JewelEye® z wbudowanym światłem dziennym Chicane™. Trójwymiarowe rzeźbienie pod reflektorami optycznie poszerza przód pojazdu, łącząc się z obudową świateł przeciwmgielnych na dole.

Szeroka postawa i większe koła o większej średnicy są umieszczone na krawędziach nadwozia, co dostarcza wizualnych wskazówek na temat dynamicznego potencjału prowadzenia nowej architektury nadwozia i podwozia MDX, z przednim zawieszeniem typu podwójna wahacz i układem kierowniczym o zmiennej wartości. Detale trójwymiarowej powierzchni zainspirowano wiatrem rzeźbionymi skałami w Kanionie Antylopy w Arizonie, co widać w wyraźnej linii barków definiującej górną część pojazdu oraz w rzeźbieniu wzdłuż dolnej części drzwi.

Okna Acura MDX otoczone są chromowaną listwą (połysk czarny w modelach A-Spec), która zaczyna się przed lusterkami na przednim błotniku, biegnie pod lusterkami zewnętrznymi i ostatecznie okala boczne szyby. Z tyłu szeroko rozstawione światła tylne mają design Chicane™, osadzone w efektownym świetle, i pomagają zdefiniować oraz wzmocnić szerokość i stabilność wyraźnych tylnych błotników.

Całkowicie nowa karoseria i podwozie

Całkowicie nowa lekka platforma, na której oparty jest MDX 2022, ma na celu uzyskanie dynamiki jazdy sportowej limuzyny. Zaprojektowane od podstaw z myślą o osiągach na poziomie Type S, MDX ma swoje pierwsze w historii zawieszenie przednie typu podwójna wahacz, połączone z zupełnie nowym zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu, zapewniającym niezwykle precyzyjne prowadzenie na drodze, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu jazdy, który jest kluczowym atutem MDX. Nowa platforma charakteryzuje się również poprawioną sztywnością nadwozia, co przekłada się na komfort jazdy i prowadzenia, a także na poprawioną wydajność bezpieczeństwa w razie kolizji. Szybkie, precyzyjne kierowanie oraz mocniejsze hamulce dają kierowcy możliwość pełnego wykorzystania nowej platformy w różnych scenariuszach jazdy, od codziennych dojazdów po kręte drogi w kanionach.

Zawieszenie typu podwójna wahacz MDX jest kluczową cechą DNA wydajności Acura. Zawieszenie dostarcza większą powierzchnię styku opon w zakrętach, co zwiększa przyczepność, a jednocześnie poprawia jakość jazdy dzięki większej swobodzie ruchu pionowego. Nowe zawieszenie tylne poprawia również stabilność i reakcję, co razem daje MDX światowej klasy połączenie komfortu jazdy i zwinności.

Nowa platforma zawiera wiele ulepszeń w zakresie sztywności. Z przodu tłumik łączy się z nową odlewaną aluminiową obudową, która jest o 45% sztywniejsza ogółem dla lepszej izolacji hałasu, a nowa sztywno zamontowana podstawa przyczynia się do 7% zwiększenia momentu skręcającego dla lepszego prowadzenia. Nowa przednia podstawa, zastępująca poprzedni typ pływający, przekształca sygnały kierownicze w szybsze i bardziej precyzyjne przekazywanie do opon. Tylna część nadwozia wykorzystuje nową podwójnie zbalansowaną ścieżkę obciążeniową dla punktów montażu tylnych tłumików, co przyczynia się do 41% poprawy sztywności, co korzystnie wpływa na izolację hałasu oraz 80% poprawy momentu skręcającego, co przynosi korzyści w prowadzeniu.

Kierowanie

MDX 2022 wykorzystuje nowe elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) napędzane paskiem, z silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy, co zwiększa wsparcie kierownicy, co jest niezbędne do szybszego stosunku przekładni, jaki oferuje nowy układ kierowniczy o zmiennej wartości. Nowy system EPS jest zaprojektowany i dostrojony, aby zapewnić najistotniejsze cechy, takie jak natychmiastowa reakcja z gładkim, naturalnym i precyzyjnym odczuciem kierowania. Zmienny współczynnik daje nowemu MDX większą zwinność w różnych scenariuszach jazdy.

Poprawiona wydajność hamowania

W 2022 roku Acura MDX charakteryzuje się ulepszonymi możliwościami hamowania, z większymi i grubszych tarczami hamulcowymi z przodu oraz nowym elektrycznym wspomagaczem hamulców. Dzięki tarczom przednim, które są grubsze o 2 mm i mają średnicę większą o 30 mm, nowe hamulce lepiej znoszą powtarzające się mocne hamowania bez utraty wydajności (blaknięcia) dzięki prawie 18-procentowemu wzrostowi pojemności cieplnej. Nowy elektryczny wspomagacz hamulców pozwala systemowi Collision Mitigation Braking System™ (CMBS™) reagować o 230 milisekund szybciej, skracając drogę hamowania przy prędkości 30 mph o 12 stóp.

Koła i opony

Nowe pakiety kół i opon nadają MDX 2022 silniejszą postawę dla potężnej obecności, jednocześnie zwiększając sztywność strefy styku o 15% przy obciążeniach bocznych dla lepszej wydajności prowadzenia. Standardowe koła 19×8.5 (+1 cal średnicy, +0.5 cala szerokości) są oparte na szerszych oponach 255 (+10 mm), które w pełni wykorzystują aktualizacje kierownicy i zawieszenia na nowej platformie. Dostępne koła 20×9.0 (+0.5 cala szerokości) wykorzystują specjalne rezonatory w kołach, aby zredukować hałas drogowy podczas jazdy po nierównych nawierzchniach przy prędkościach autostradowych. Nowa opona, opracowana wyłącznie dla MDX, charakteryzuje się zmodyfikowaną mieszanką gumową, konstrukcją i wzorem bieżnika, aby zredukować opór toczenia o 17%.

Kolory zewnętrzne i wykończenie

Acura MDX 2022 będzie dostępna w dwóch standardowych (niematalicznych) wykończeniach kolorystycznych oraz sześciu kolorach premium, w tym dwóch nowych; Phantom Violet Pearl, pierwszy raz oferowany na modelu TLX 2021 oraz całkowicie nowym Liquid Carbon Metallic. Kolor Apex Blue Pearl powraca jako kolor ekskluzywny oferowany w modelu MDX A-Spec. Akcenty w połysku czarnym z przodu do tyłu, przyciemnione reflektory i światła tylne oraz koła w kolorze Shark-Gray nadają MDX A-Spec wyraźny sportowy wygląd.

Skoncentrowane na kierowcy wnętrze z miejscem dla 6 pasażerów

Odpowiadając statusowi flagowemu, Acura MDX 2022 oferuje najbardziej luksusowe i zaawansowane wnętrze, jakie kiedykolwiek zaprojektowano w Acura. Czysta, pozioma tematyka designu nadaje silne poczucie strukturalności, złagodzone przez użycie wysokiej jakości autentycznych materiałów, takich jak drewno o otwartych porach, szczotkowane aluminium i miękka skóra Milano. Ręcznie owinięta tablica przyrządów z dostępnym górnym szwem dodaje luksusowego akcentu, który przewyższa wszystko, co oferowano w MDX do tej pory.

Komfort pierwszej klasy na przednich siedzeniach zapewnia nowej generacji sportowe fotele Acura z 12-stopniową regulacją, trzy-stopniowym podgrzewaniem siedzeń i pamięcią na trzy pozycje – wszystko standardowo. MDX A-Spec dodaje wentylowane fotele przednie, podczas gdy pakiet Advance zyskuje dodatkowe elektrycznie regulowane boczne podparcia i wydłużenia ud, co daje 16-stopniową regulację.

W drugim rzędzie MDX 2022 oferuje pierwsze w swojej klasie wielofunkcyjne, demontowalne środkowe siedzenie, co daje właścicielom trzy różne opcje siedzenia; tradycyjną ławkę na 3 osoby w układzie 3+2, fotel kapitański z szerokim centralnym podłokietnikiem z dodatkowymi uchwytami na napoje (siedzenie środkowe opuszczone) lub szeroki przejazd dla dostępu do trzeciego rzędu (siedzenie środkowe usunięte), co jest szczególnie przydatne, gdy w bocznych siedzeniach drugiego rzędu zamontowane są fotele dziecięce.

Odkąd wprowadzono MDX w 2001 roku, trzeci rząd został dodatkowo poprawiony w MDX 2022 o dodatkowe 0,4 cala przestrzeni nad głową, 2,4 cala miejsca na nogi oraz pozycję siedzenia, która jest o 2 cale wyżej niż w modelu poprzednim. Dzięki nowemu panoramicznemu szyberdachowi, który jest standardem we wszystkich wersjach MDX, trzeci rząd ma jasne i przestronne odczucie. W wersji MDX Advance pasażerowie trzeciego rzędu mają własne porty USB do ładowania po lewej i prawej stronie kabiny.

Z tyłu trzeciego rzędu przestrzeń bagażowa została zwiększona do 16,3 stóp sześciennych (+1,5) i może się powiększyć do 71,4 stóp sześciennych (+3,0) po złożeniu zarówno drugiego, jak i trzeciego rzędu. Nowy MDX oferuje również powiększoną przestrzeń na przechowywanie pod podłogą za trzecim rzędem, z 80% więcej miejsca dostępnego pod podłogą bagażnika. Panel podłogowy opada do komory bagażowej, aby powiększyć tylną przestrzeń bagażową MDX za trzecim rzędem do 18,1 stopy sześciennej i jest odwracalny, z jedną stroną wykładziną i łatwą do czyszczenia twardą stroną do brudnych lub mokrych przedmiotów.

Kolory wnętrza i wykończenie

Acura MDX będzie dostępna w sześciu różnych schematach kolorystycznych wnętrza, w zależności od pakietu, w tym Ebony, Parchment, Graystone i Espresso. Modele A-Spec będą dostępne wyłącznie w skórze Ebony lub czerwonej z czarnymi wstawkami z Ultrasuede®. MDX z pakietem Technologicznym i wyżej cechuje się siedzeniami pokrytymi miękką skórą Milano z kontrastowym przeszyciem, podczas gdy modele pakietu Advance dodają kontrastowe lamówki dla wszystkich trzech rzędów.

Całkowicie nowa: Precision Cockpit™ cyfrowa instrumentacja

Acura MDX 2022 ma nowy, całkowicie cyfrowy kokpit Acura Precision Cockpit™, który zastępuje fizyczne wskaźniki konfigurowalnym 12,3-calowym wskaźnikiem kierowcy. Nowy Precision Cockpit przekazuje informacje do kierowcy w spersonalizowany sposób, pozwalając kierowcom wybierać między dwoma odmiennymi wyglądami – Zaawansowanym i Rzemieślniczym. Oprócz różnych wyświetlaczy dla głównych wskaźników, dostępny jest całkowicie konfigurowalny wybór treści po prawej stronie wyświetlacza dla funkcji takich jak nawigacja, komputer podróżny, AcuraWatch™, konserwacja, ciśnienie w oponach, status SH-AWD® i G-metr. Również nowością w 2022 roku, pakiet Advance MDX korzysta z wyświetlacza Head-Up Display (HUD) o pełnym kolorze 10,5 cala, który może wyświetlać krytyczne alerty pojazdu, ostrzeżenia o kolizjach, instrukcje nawigacyjne, prędkość pojazdu oraz nadchodzące połączenia i wiadomości.

Udoskonalony interfejs True Touchpad

MDX 2022 korzysta również z najnowszej generacji intuicyjnego i skoncentrowanego na kierowcy interfejsu True Touchpad Interface™ (TTI), z największym w historii Acura centralnym wyświetlaczem. Przy szerokości 12,3 cala, pełno-HD wyświetlacz działa bezproblemowo z ekskluzywnym touchpadem Acura z „absolutnym pozycjonowaniem” i nowym, mocniejszym CPU. TTI w MDX oferuje intuicyjne sterowanie, w tym fizyczne przyciski zasilania, głośności i wyszukiwania umieszczone w zasięgu ręki, z bardziej precyzyjnymi strefami przesuwania oraz możliwością rozpoznawania pisma, a także skrótami Smart Shortcuts opartymi na AI dla szybkiego i przewidywalnego dostępu do powszechnych zadań.

Zintegrowany system dynamiczny

Zintegrowany system dynamiczny MDX oferuje ustawienia Śnieg, Komfort, Normalny, Sport i Indywidualny. Pokrętło sterujące na środku deski rozdzielczej umożliwia kierowcom szybkie przełączanie trybów w ruchu, z każdym trybem oferującym unikalne ustawienia dla osiągów silnika i przekładni, w tym Stop Idling, ustawienia kierownicy i odpowiedź SH-AWD®, gdy jest to wyposażone. Nowy tryb Indywidualny umożliwia kierowcom dostosowanie doświadczenia jazdy poprzez personalizację ustawień zgodnie z ich preferencjami. Z pakietem technologicznym zintegrowany system dynamiczny obejmuje również system oświetlenia wnętrza Acura IconicDrive™, który oświetla kabinę MDX w 27 różnych wybieralnych schematach oświetleniowych LED. Trzy z nich są automatycznie dostosowane do trybów jazdy Komfort, Normalny i Sport, a 24 dodatkowe oświetlenia wybieralne są tematycznie dla ikonicznych dróg i torów wyścigowych na całym świecie, takich jak Route 66 i Suzuka.

Nagradzany dźwięk

MDX 2022 będzie oferować trzy różne doświadczenia audio. MDX jest wyposażony w standardowy system 9-głośnikowy, 7-kanałowy o mocy 350 watów. Pakiet technologiczny MDX zawiera system ELS Studio® z 12 głośnikami, w tym dodatkowym głośnikiem centralnym na desce rozdzielczej oraz dwoma nowymi głośnikami zamontowanymi na suficie, których moc wynosi 550 watów w 12 kanałach. W pakietach A-Spec i Advance, premium system audio ELS STUDIO 3D® zawiera dodatkowe głośniki w trzecim rzędzie oraz dwa dodatkowe głośniki zamontowane na suficie, co daje łącznie 16 głośników, z całkowitą mocą 710 watów w 16 kanałach. Oba systemy ELS STUDIO® zostały dostrojone i udoskonalone przez ośmiokrotnego zdobywcę nagrody Grammy®, producenta muzycznego i inżyniera dźwięku, Elliota Scheinera, na którego cześć nazwano system ELS.

Łączność i ładowanie

W górnej części konsoli centralnej znajduje się wysuwany gniazdo z portami USB-C i USB-A przed wygodną kieszenią na smartfony. Alternatywnie, dzięki standardowej łączności bezprzewodowej Apple CarPlay® i Android Auto™, a także standardowemu ładowaniu bezprzewodowemu przy użyciu ładowarki Qi o mocy 15 watów, znajdującej się obok miejsca na dłoń TTI, podłączanie i ładowanie telefonu stało się jeszcze łatwiejsze. Acura MDX 2022 oferuje również wbudowaną Amazon Alexę, pozwalając kierowcom poprosić ją o nawigację do konkretnego adresu lub punktu zainteresowania, odtwarzanie muzyki, wykonywanie połączeń, słuchanie audiobooków, sprawdzanie pogody, kontrolowanie inteligentnych urządzeń domowych, znajdowanie parkingu i wiele więcej.

Nowe funkcje wygody obejmują standardowy CabinControl®, który umożliwia pasażerom kontrolowanie muzyki, ustawień audio, sterowania klimatyzacją z tyłu, nawigacji, a nawet pozycji osłony szyberdachu panoramicznego, korzystając z aplikacji na smartfona do pobrania. W pakietach A-Spec i Advance MDX oferuje CabinTalk®, który wzmacnia głosy pasażerów z przodu, aby lepiej słyszeć ich w drugim i trzecim rzędzie.

Acura MDX 2022 oferuje również najnowszą generację AcuraLink™, z kompatybilnością Wi-Fi 4GLTE w pojeździe, możliwością aktualizacji oprogramowania „przez powietrze” oraz szeroką gamą dostępnych usług w chmurze, w tym wsparciem drogowym, zdalnym zamykaniem/otwieraniem i uruchamianiem silnika, śledzeniem skradzionych pojazdów, zdalną diagnostyką, geofencingiem, śledzeniem prędkości oraz usługami concierge Acura.

Zaawansowany układ napędowy

Acura MDX 2022 debiutuje z zaawansowanym silnikiem 3,5-litrowym z bezpośrednim wtryskiem i-VTEC™ V6, który osiąga maksymalną moc 290 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 267 lb-ft (oba wartości netto SAE). Wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii redukcji tarcia, które pomagają zwiększyć efektywność paliwową i moc, a także posiada kolektor dolotowy z magnezu z przepływem krzyżowym, specjalne porty dolotowe typu „tumble”, kształty tłoków i stosunek kompresji 11,5:1. i-VTEC™ (inteligentne elektroniczne sterowanie czasowaniem zaworów dolotowych) łączy się z systemem Variable Cylinder Management™ (VCM™), aby poszerzyć zakres mocy i zmaksymalizować efektywność paliwową. Po raz pierwszy w MDX zastosowano aktywną kratkę wlotową. W określonych warunkach, żaluzje w dolnej kratce zamykają się, aby skierować powietrze wokół pojazdu, co zmniejsza opór aerodynamiczny. Gdy rośnie zapotrzebowanie na chłodzenie, żaluzje ponownie się otwierają.

Po raz pierwszy 3,5-litrowy silnik V6 w MDX jest połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Acura z Sequential SportShift i standardowymi łopatkami zmiany biegów. Skrzynia oferuje szerszy zakres przełożeń, więcej dyskretnych biegów, czterobiegowe bezpośrednie zredukowanie biegów i niższy pierwszy bieg w porównaniu do poprzedniej 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

MDX 2022 z napędem na przednie koła otrzymało ocenę EPA 19 mpg w mieście/26 mpg na autostradzie/22 mpg łącznie, podczas gdy MDX z systemem Super Handling All-Wheel Drive™ otrzymał ocenę EPA 19 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie/21 mpg łącznie.

Torque Vectoring SH-AWD®

Dostępny system Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD®), który ma preferencje tylne dla MDX, wykorzystuje wiodącą w branży technologię napędu na wszystkie koła z wektoryzowaniem momentu obrotowego i jest oferowany jako opcjonalny sprzęt w MDX i MDX z pakietem technologicznym. Już w czwartej generacji, SH-AWD® ma o 40% większą pojemność momentu obrotowego z tyłu oraz o 30% szybszy transfer momentu z przodu na tył niż w systemie trzeciej generacji w poprzednim MDX. System Acura SH-AWD® może przekazać do 70% momentu obrotowego silnika na tylną oś w normalnych warunkach jazdy, jednocześnie nieprzerwanie przydzielając do 100% tego momentu obrotowego tylnej osi pomiędzy lewym a prawym kołem tylnym. Tylna oś jest nieustannie przełożona o 2,9%, co potęguje efekt momentu skręcającego z lewa na prawo, dając MDX jeszcze ostrzejsze i dokładniejsze wejście w zakręt, a także poprawiając śledzenie w czasie zakrętów.

Zaawansowane technologie bezpieczeństwa i asystujące kierowcy

Wszystkie wersje Acura MDX 2022 będą standardowo wyposażone w rozszerzony zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy AcuraWatch™. W 2022 roku AcuraWatch™ obejmuje zaktualizowane systemy zapobiegania zjazdowi z drogi oraz nowe technologie, takie jak asystent w korkach (TJA), rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), wykrywanie pieszych oraz nowy monitor uwagi kierowcy. Działając w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem z funkcją podążania w niskich prędkościach, asystent w korkach pomaga zmniejszyć stres kierowcy w mocno zatłoczonych sytuacjach na drodze, pomagając utrzymać pojazd w swoim pasie i w ustalonej odległości za pojazdem wykrytym z przodu. Ponadto MDX będzie wyposażony w nowy system automatycznego hamowania z przodu i z tyłu, nazywany niskim kontrolą hamowania. Wchodząc w skład pakietu technologicznego, nowy system wykorzystuje czujniki sonarowe parkingu do wykrywania solidnych obiektów przy niskich prędkościach, takich jak podczas parkowania, i ostrzega kierowcę lub stosuje hamulce, aby pomóc uniknąć lub złagodzić kolizję.

Następna generacja poduszki powietrznej dla pasażera z przodu

Podobnie jak nowo zaprezentowany model TLX 2021, nowy MDX posiada nagradzaną technologię poduszki powietrznej dla pasażera z przodu nowej generacji. Ta nowa poduszka powietrzna ma konstrukcję z trzema komorami, która działa podobnie do rękawicy baseballowej, zaprojektowanej tak, aby skuteczniej obejmować i chronić głowę pasażera w przednim fotelu, aby pomóc złagodzić potencjalne obrażenia, szczególnie w przypadku zderzeń czołowych pod kątem.

Acura MDX 2022 zawiera również najnowszą generację struktury nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), z ulepszonymi możliwościami ochrony pasażerów i pieszych podczas zderzeń. Nowa struktura nadwozia poprawia zbieżność z mniejszymi i niżej osadzonymi pojazdami, co polepsza kompatybilność podczas zderzeń, a także charakteryzuje się lepszym wchłanianiem i rozpraszaniem obciążeń zderzeniowych wokół kabiny pasażerskiej. Wydajność przy zderzeniach bocznych, oceniana według protokołu zderzeń bocznych Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego, została dodatkowo poprawiona dzięki 34-procentowemu zmniejszeniu wnikania kabiny dzięki nowemu ultra-wysokostopowemu pierścieniowi bocznemu i centralnemu słupkowi dachu.

Przednia część nowego MDX została zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie pieszych, z deformującą się maską, zawiasem i górnym błotnikiem w połączeniu z nowymi dolnymi i górnymi elementami ochrony nóg w przedniej części nadwozia. Wewnątrz MDX znajdują się nowe punkty LATCH dla dolnych mocowań i górnych zaczepów, które zostały zaprojektowane tak, aby były łatwiejsze w dostępie.

Cele bezpieczeństwa

MDX 2022 dąży do uzyskania pięciogwiazdkowej ogólnej oceny pojazdu od Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) oraz uwzględnia przewidywane przyszłe wymagania testowe, w tym zderzenia pod kątem, bezpieczeństwo pieszych oraz testy ostrzegania i automatycznego hamowania. Ponadto nowy MDX dąży do uzyskania oceny Top Safety Pick+ od Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), w tym najwyższej dostępnej oceny DOBRY we wszystkich testach zderzeniowych oraz SUPERIOR w zakresie zapobiegania zderzeniom czołowym, z nowymi światłami zaprojektowanymi tak, aby uzyskać ocenę DOBRY w rygorystycznym standardzie testu świateł IIHS.

Już wkrótce: Wysokowydajny MDX Type S

Dotarcie do dealerów przewidziano na późne lato 2021 roku, Acura MDX Type S dołącza do oferty jako pierwsza aplikacja wysokowydajnego oznaczenia Type S w SUVie. MDX Type S zaoferuje jeszcze silniejsze sportowe wrażenie stylistyczne, z otwartą kratką w kształcie diamentu, czterema wylotami wydechowymi i czarnymi akcentami zastępującymi standardowy chrom. Pod maską znajdzie się nowy, 3,0-litrowy silnik V6 DOHC z turbosprężarką, produkujący szacunkowo 355 koni mechanicznych i 354 lb-ft momentu obrotowego, połączony z systemem SH-AWD® Acura. Maksymalizując przyczepność, nowy MDX Type S będzie wyposażony w standardowe 21-calowe koła z oponami serii 275, a dodatkowa moc hamowania pochodzić będzie z większych hamulców i przednich zacisków Brembo na 4 tłokach.

Wewnątrz, kierowcy Type S znajdą jeszcze wyższy poziom wyrafinowania, z dostępnymi przednimi fotelami z masażem w 9 trybach, akcentowanymi krzywoliniowym przeszyciem, oraz kolorami i wykończeniami unikalnymi dla Type S. Nowy system audio ELS STUDIO 3D® w wersji „Signature Edition” będzie najbardziej zaawansowanym i najmocniejszym systemem audio, jaki kiedykolwiek oferowano w pojeździe Acura, z mocą przekraczającą 1000 watów, 22 dyskretnymi kanałami i 25 głośnikami. Więcej szczegółów na temat najlepiej działającego SUVa w historii Acura zostanie ogłoszonych wkrótce przed datą wprowadzenia do sprzedaży latem 2021 roku.

Projektowanie, rozwój i produkcja

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.