2022 Acura MDX

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Docierając do czwartej generacji, MDX stał się flagowym modelem Acuery. Najbardziej stylowy i nastawiony na osiągi SUV w historii marki, MDX został zbudowany na zupełnie nowej platformie.

Design zewnętrzny przeszedł wiele zmian na przestrzeni lat, co sugeruje, że Acura perfekcyjnie zrozumiała, jak przyciągnąć wzrok.

O zadziornym i agresywnym wyglądzie, MDX charakteryzuje się niskim i szerokim ułożeniem, a radykalna transformacja designu obejmowała dłuższą maskę i smukłą kabinę.

Nowe światła LED, dzienne światła i światła stopu były częścią nowego pakietu, podobnie jak małe reflektory przeciwmgielne.

Grill w kształcie diamentu podkreślał sportowo-luksusowy charakter MDX.

W nowym MDX, Acura poprawiła układ kierowniczy, wprowadzając EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy), co zwiększyło komfort prowadzenia. System zapewniał precyzyjną, płynną i niemal natychmiastową reakcję układu kierowniczego.

Ekstremalnie wszechstronny, MDX oferował miejsca dla 7 osób w różnych konfiguracjach z fotelami kapitańskimi i ławką.

Trzecia rządka siedzeń została ulepszona poprzez zwiększenie przestrzeni nad głową i nogami, a nowe panoramiczne okno dachowe sprawiało, że była jasna i przestronna.

Tradycyjne wskaźniki zostały zastąpione 12,3-calowym wyświetlaczem kierowcy. Nowy MDX oferował Acura Precision Cockpit, co oznacza, że zrezygnowano z tradycyjnych wskaźników na rzecz pełnej cyfryzacji.

Z MDX wprowadzono nowy silnik, 3,5-litrowy V6 o mocy 290 KM. Jednostka ta była sparowana z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów, która oferowała płynną zmianę biegów i szerszy zakres przełożeń.

 Acura zaprezentowała całkowicie nowy model MDX 2022, najbardziej luksusowy, sportowy i zaawansowany technologicznie SUV w historii marki. Jako nowa flagowa wersja, nowa generacja Acura MDX oznacza znaczący skok naprzód z odważnym designem zewnętrznym połączonym z eleganckim wnętrzem, które oferuje najbardziej zaawansowany kokpit w 35-letniej historii marki. W pełni opracowany wokół DNA marki Acura skoncentrowanej na precyzyjnej wydajności, nowy MDX jest oparty na zupełnie nowej platformie, zaprojektowanej z myślą o nowych poziomach wydajności i zadebiutuje u dealerów w USA 2 lutego 2021 roku, w cenie początkowej wynoszącej 46 900 dolarów.

Wyrazisty design zewnętrzny

Jako najemocjonalniej stylizowany Acura MDX w historii, model czwartej generacji charakteryzuje się odważnym i pionowym przodem, misternie rzeźbionym grillem i maską oraz szerokim, agresywnym wyglądem. Te cechy są wspólne z koncepcją Acura Precision, która zdefiniowała design Acura, gdy została po raz pierwszy zaprezentowana w 2016 roku. Wymiary nowego MDX są o 2,8 cala dłuższe w rozstawie osi, a jego szerokość zwiększyła się o 1,4 cala z przodu i z tyłu.

Być może najważniejszą zmianą wymiarową jest stosunek długości deski rozdzielczej do osi, który został wydłużony o prawie 6 cali. To znacząco wydłuża linię maski, nadając MDX premium proporcje „kabiny przesuniętej do tyłu” i podkreślając moc pod jego długą i ostrą maską. Odważny i sportowy wygląd podkreślają wielofunkcyjny grill w kształcie diamentowego pięciokąta oraz nowe reflektory LED JewelEye® z wbudowanym światłem dziennym Chicane™. Trójwymiarowe rzeźbienie pod reflektorami optycznie poszerza przód pojazdu, łącząc się z obudową świateł przeciwmgielnych na dole.

Szeroka postawa i większe koła o większej średnicy są umieszczone na krawędziach nadwozia, co dostarcza wizualnych wskazówek na temat dynamicznego potencjału prowadzenia nowej architektury nadwozia i podwozia MDX, z przednim zawieszeniem typu podwójna wahacz i układem kierowniczym o zmiennej wartości. Detale trójwymiarowej powierzchni zainspirowano wiatrem rzeźbionymi skałami w Kanionie Antylopy w Arizonie, co widać w wyraźnej linii barków definiującej górną część pojazdu oraz w rzeźbieniu wzdłuż dolnej części drzwi.

Okna Acura MDX otoczone są chromowaną listwą (połysk czarny w modelach A-Spec), która zaczyna się przed lusterkami na przednim błotniku, biegnie pod lusterkami zewnętrznymi i ostatecznie okala boczne szyby. Z tyłu szeroko rozstawione światła tylne mają design Chicane™, osadzone w efektownym świetle, i pomagają zdefiniować oraz wzmocnić szerokość i stabilność wyraźnych tylnych błotników.

Całkowicie nowa karoseria i podwozie

Całkowicie nowa lekka platforma, na której oparty jest MDX 2022, ma na celu uzyskanie dynamiki jazdy sportowej limuzyny. Zaprojektowane od podstaw z myślą o osiągach na poziomie Type S, MDX ma swoje pierwsze w historii zawieszenie przednie typu podwójna wahacz, połączone z zupełnie nowym zawieszeniem wielowahaczowym z tyłu, zapewniającym niezwykle precyzyjne prowadzenie na drodze, przy jednoczesnym zachowaniu komfortu jazdy, który jest kluczowym atutem MDX. Nowa platforma charakteryzuje się również poprawioną sztywnością nadwozia, co przekłada się na komfort jazdy i prowadzenia, a także na poprawioną wydajność bezpieczeństwa w razie kolizji. Szybkie, precyzyjne kierowanie oraz mocniejsze hamulce dają kierowcy możliwość pełnego wykorzystania nowej platformy w różnych scenariuszach jazdy, od codziennych dojazdów po kręte drogi w kanionach.

Zawieszenie typu podwójna wahacz MDX jest kluczową cechą DNA wydajności Acura. Zawieszenie dostarcza większą powierzchnię styku opon w zakrętach, co zwiększa przyczepność, a jednocześnie poprawia jakość jazdy dzięki większej swobodzie ruchu pionowego. Nowe zawieszenie tylne poprawia również stabilność i reakcję, co razem daje MDX światowej klasy połączenie komfortu jazdy i zwinności.

Nowa platforma zawiera wiele ulepszeń w zakresie sztywności. Z przodu tłumik łączy się z nową odlewaną aluminiową obudową, która jest o 45% sztywniejsza ogółem dla lepszej izolacji hałasu, a nowa sztywno zamontowana podstawa przyczynia się do 7% zwiększenia momentu skręcającego dla lepszego prowadzenia. Nowa przednia podstawa, zastępująca poprzedni typ pływający, przekształca sygnały kierownicze w szybsze i bardziej precyzyjne przekazywanie do opon. Tylna część nadwozia wykorzystuje nową podwójnie zbalansowaną ścieżkę obciążeniową dla punktów montażu tylnych tłumików, co przyczynia się do 41% poprawy sztywności, co korzystnie wpływa na izolację hałasu oraz 80% poprawy momentu skręcającego, co przynosi korzyści w prowadzeniu.

Kierowanie

MDX 2022 wykorzystuje nowe elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS) napędzane paskiem, z silnikiem elektrycznym o wysokiej mocy, co zwiększa wsparcie kierownicy, co jest niezbędne do szybszego stosunku przekładni, jaki oferuje nowy układ kierowniczy o zmiennej wartości. Nowy system EPS jest zaprojektowany i dostrojony, aby zapewnić najistotniejsze cechy, takie jak natychmiastowa reakcja z gładkim, naturalnym i precyzyjnym odczuciem kierowania. Zmienny współczynnik daje nowemu MDX większą zwinność w różnych scenariuszach jazdy.

Poprawiona wydajność hamowania

W 2022 roku Acura MDX charakteryzuje się ulepszonymi możliwościami hamowania, z większymi i grubszych tarczami hamulcowymi z przodu oraz nowym elektrycznym wspomagaczem hamulców. Dzięki tarczom przednim, które są grubsze o 2 mm i mają średnicę większą o 30 mm, nowe hamulce lepiej znoszą powtarzające się mocne hamowania bez utraty wydajności (blaknięcia) dzięki prawie 18-procentowemu wzrostowi pojemności cieplnej. Nowy elektryczny wspomagacz hamulców pozwala systemowi Collision Mitigation Braking System™ (CMBS™) reagować o 230 milisekund szybciej, skracając drogę hamowania przy prędkości 30 mph o 12 stóp.

Koła i opony

Nowe pakiety kół i opon nadają MDX 2022 silniejszą postawę dla potężnej obecności, jednocześnie zwiększając sztywność strefy styku o 15% przy obciążeniach bocznych dla lepszej wydajności prowadzenia. Standardowe koła 19×8.5 (+1 cal średnicy, +0.5 cala szerokości) są oparte na szerszych oponach 255 (+10 mm), które w pełni wykorzystują aktualizacje kierownicy i zawieszenia na nowej platformie. Dostępne koła 20×9.0 (+0.5 cala szerokości) wykorzystują specjalne rezonatory w kołach, aby zredukować hałas drogowy podczas jazdy po nierównych nawierzchniach przy prędkościach autostradowych. Nowa opona, opracowana wyłącznie dla MDX, charakteryzuje się zmodyfikowaną mieszanką gumową, konstrukcją i wzorem bieżnika, aby zredukować opór toczenia o 17%.

Kolory zewnętrzne i wykończenie

Acura MDX 2022 będzie dostępna w dwóch standardowych (niematalicznych) wykończeniach kolorystycznych oraz sześciu kolorach premium, w tym dwóch nowych; Phantom Violet Pearl, pierwszy raz oferowany na modelu TLX 2021 oraz całkowicie nowym Liquid Carbon Metallic. Kolor Apex Blue Pearl powraca jako kolor ekskluzywny oferowany w modelu MDX A-Spec. Akcenty w połysku czarnym z przodu do tyłu, przyciemnione reflektory i światła tylne oraz koła w kolorze Shark-Gray nadają MDX A-Spec wyraźny sportowy wygląd.

Skoncentrowane na kierowcy wnętrze z miejscem dla 6 pasażerów

Odpowiadając statusowi flagowemu, Acura MDX 2022 oferuje najbardziej luksusowe i zaawansowane wnętrze, jakie kiedykolwiek zaprojektowano w Acura. Czysta, pozioma tematyka designu nadaje silne poczucie strukturalności, złagodzone przez użycie wysokiej jakości autentycznych materiałów, takich jak drewno o otwartych porach, szczotkowane aluminium i miękka skóra Milano. Ręcznie owinięta tablica przyrządów z dostępnym górnym szwem dodaje luksusowego akcentu, który przewyższa wszystko, co oferowano w MDX do tej pory.

Komfort pierwszej klasy na przednich siedzeniach zapewnia nowej generacji sportowe fotele Acura z 12-stopniową regulacją, trzy-stopniowym podgrzewaniem siedzeń i pamięcią na trzy pozycje – wszystko standardowo. MDX A-Spec dodaje wentylowane fotele przednie, podczas gdy pakiet Advance zyskuje dodatkowe elektrycznie regulowane boczne podparcia i wydłużenia ud, co daje 16-stopniową regulację.

W drugim rzędzie MDX 2022 oferuje pierwsze w swojej klasie wielofunkcyjne, demontowalne środkowe siedzenie, co daje właścicielom trzy różne opcje siedzenia; tradycyjną ławkę na 3 osoby w układzie 3+2, fotel kapitański z szerokim centralnym podłokietnikiem z dodatkowymi uchwytami na napoje (siedzenie środkowe opuszczone) lub szeroki przejazd dla dostępu do trzeciego rzędu (siedzenie środkowe usunięte), co jest szczególnie przydatne, gdy w bocznych siedzeniach drugiego rzędu zamontowane są fotele dziecięce.

Odkąd wprowadzono MDX w 2001 roku, trzeci rząd został dodatkowo poprawiony w MDX 2022 o dodatkowe 0,4 cala przestrzeni nad głową, 2,4 cala miejsca na nogi oraz pozycję siedzenia, która jest o 2 cale wyżej niż w modelu poprzednim. Dzięki nowemu panoramicznemu szyberdachowi, który jest standardem we wszystkich wersjach MDX, trzeci rząd ma jasne i przestronne odczucie. W wersji MDX Advance pasażerowie trzeciego rzędu mają własne porty USB do ładowania po lewej i prawej stronie kabiny.

Z tyłu trzeciego rzędu przestrzeń bagażowa została zwiększona do 16,3 stóp sześciennych (+1,5) i może się powiększyć do 71,4 stóp sześciennych (+3,0) po złożeniu zarówno drugiego, jak i trzeciego rzędu. Nowy MDX oferuje również powiększoną przestrzeń na przechowywanie pod podłogą za trzecim rzędem, z 80% więcej miejsca dostępnego pod podłogą bagażnika. Panel podłogowy opada do komory bagażowej, aby powiększyć tylną przestrzeń bagażową MDX za trzecim rzędem do 18,1 stopy sześciennej i jest odwracalny, z jedną stroną wykładziną i łatwą do czyszczenia twardą stroną do brudnych lub mokrych przedmiotów.

Kolory wnętrza i wykończenie

Acura MDX będzie dostępna w sześciu różnych schematach kolorystycznych wnętrza, w zależności od pakietu, w tym Ebony, Parchment, Graystone i Espresso. Modele A-Spec będą dostępne wyłącznie w skórze Ebony lub czerwonej z czarnymi wstawkami z Ultrasuede®. MDX z pakietem Technologicznym i wyżej cechuje się siedzeniami pokrytymi miękką skórą Milano z kontrastowym przeszyciem, podczas gdy modele pakietu Advance dodają kontrastowe lamówki dla wszystkich trzech rzędów.

Całkowicie nowa: Precision Cockpit™ cyfrowa instrumentacja

Acura MDX 2022 ma nowy, całkowicie cyfrowy kokpit Acura Precision Cockpit™, który zastępuje fizyczne wskaźniki konfigurowalnym 12,3-calowym wskaźnikiem kierowcy. Nowy Precision Cockpit przekazuje informacje do kierowcy w spersonalizowany sposób, pozwalając kierowcom wybierać między dwoma odmiennymi wyglądami – Zaawansowanym i Rzemieślniczym. Oprócz różnych wyświetlaczy dla głównych wskaźników, dostępny jest całkowicie konfigurowalny wybór treści po prawej stronie wyświetlacza dla funkcji takich jak nawigacja, komputer podróżny, AcuraWatch™, konserwacja, ciśnienie w oponach, status SH-AWD® i G-metr. Również nowością w 2022 roku, pakiet Advance MDX korzysta z wyświetlacza Head-Up Display (HUD) o pełnym kolorze 10,5 cala, który może wyświetlać krytyczne alerty pojazdu, ostrzeżenia o kolizjach, instrukcje nawigacyjne, prędkość pojazdu oraz nadchodzące połączenia i wiadomości.

Udoskonalony interfejs True Touchpad

MDX 2022 korzysta również z najnowszej generacji intuicyjnego i skoncentrowanego na kierowcy interfejsu True Touchpad Interface™ (TTI), z największym w historii Acura centralnym wyświetlaczem. Przy szerokości 12,3 cala, pełno-HD wyświetlacz działa bezproblemowo z ekskluzywnym touchpadem Acura z „absolutnym pozycjonowaniem” i nowym, mocniejszym CPU. TTI w MDX oferuje intuicyjne sterowanie, w tym fizyczne przyciski zasilania, głośności i wyszukiwania umieszczone w zasięgu ręki, z bardziej precyzyjnymi strefami przesuwania oraz możliwością rozpoznawania pisma, a także skrótami Smart Shortcuts opartymi na AI dla szybkiego i przewidywalnego dostępu do powszechnych zadań.

Zintegrowany system dynamiczny

Zintegrowany system dynamiczny MDX oferuje ustawienia Śnieg, Komfort, Normalny, Sport i Indywidualny. Pokrętło sterujące na środku deski rozdzielczej umożliwia kierowcom szybkie przełączanie trybów w ruchu, z każdym trybem oferującym unikalne ustawienia dla osiągów silnika i przekładni, w tym Stop Idling, ustawienia kierownicy i odpowiedź SH-AWD®, gdy jest to wyposażone. Nowy tryb Indywidualny umożliwia kierowcom dostosowanie doświadczenia jazdy poprzez personalizację ustawień zgodnie z ich preferencjami. Z pakietem technologicznym zintegrowany system dynamiczny obejmuje również system oświetlenia wnętrza Acura IconicDrive™, który oświetla kabinę MDX w 27 różnych wybieralnych schematach oświetleniowych LED. Trzy z nich są automatycznie dostosowane do trybów jazdy Komfort, Normalny i Sport, a 24 dodatkowe oświetlenia wybieralne są tematycznie dla ikonicznych dróg i torów wyścigowych na całym świecie, takich jak Route 66 i Suzuka.

Nagradzany dźwięk

MDX 2022 będzie oferować trzy różne doświadczenia audio. MDX jest wyposażony w standardowy system 9-głośnikowy, 7-kanałowy o mocy 350 watów. Pakiet technologiczny MDX zawiera system ELS Studio® z 12 głośnikami, w tym dodatkowym głośnikiem centralnym na desce rozdzielczej oraz dwoma nowymi głośnikami zamontowanymi na suficie, których moc wynosi 550 watów w 12 kanałach. W pakietach A-Spec i Advance, premium system audio ELS STUDIO 3D® zawiera dodatkowe głośniki w trzecim rzędzie oraz dwa dodatkowe głośniki zamontowane na suficie, co daje łącznie 16 głośników, z całkowitą mocą 710 watów w 16 kanałach. Oba systemy ELS STUDIO® zostały dostrojone i udoskonalone przez ośmiokrotnego zdobywcę nagrody Grammy®, producenta muzycznego i inżyniera dźwięku, Elliota Scheinera, na którego cześć nazwano system ELS.

Łączność i ładowanie

W górnej części konsoli centralnej znajduje się wysuwany gniazdo z portami USB-C i USB-A przed wygodną kieszenią na smartfony. Alternatywnie, dzięki standardowej łączności bezprzewodowej Apple CarPlay® i Android Auto™, a także standardowemu ładowaniu bezprzewodowemu przy użyciu ładowarki Qi o mocy 15 watów, znajdującej się obok miejsca na dłoń TTI, podłączanie i ładowanie telefonu stało się jeszcze łatwiejsze. Acura MDX 2022 oferuje również wbudowaną Amazon Alexę, pozwalając kierowcom poprosić ją o nawigację do konkretnego adresu lub punktu zainteresowania, odtwarzanie muzyki, wykonywanie połączeń, słuchanie audiobooków, sprawdzanie pogody, kontrolowanie inteligentnych urządzeń domowych, znajdowanie parkingu i wiele więcej.

Nowe funkcje wygody obejmują standardowy CabinControl®, który umożliwia pasażerom kontrolowanie muzyki, ustawień audio, sterowania klimatyzacją z tyłu, nawigacji, a nawet pozycji osłony szyberdachu panoramicznego, korzystając z aplikacji na smartfona do pobrania. W pakietach A-Spec i Advance MDX oferuje CabinTalk®, który wzmacnia głosy pasażerów z przodu, aby lepiej słyszeć ich w drugim i trzecim rzędzie.

Acura MDX 2022 oferuje również najnowszą generację AcuraLink™, z kompatybilnością Wi-Fi 4GLTE w pojeździe, możliwością aktualizacji oprogramowania „przez powietrze” oraz szeroką gamą dostępnych usług w chmurze, w tym wsparciem drogowym, zdalnym zamykaniem/otwieraniem i uruchamianiem silnika, śledzeniem skradzionych pojazdów, zdalną diagnostyką, geofencingiem, śledzeniem prędkości oraz usługami concierge Acura.

Zaawansowany układ napędowy

Acura MDX 2022 debiutuje z zaawansowanym silnikiem 3,5-litrowym z bezpośrednim wtryskiem i-VTEC™ V6, który osiąga maksymalną moc 290 koni mechanicznych i maksymalny moment obrotowy 267 lb-ft (oba wartości netto SAE). Wykorzystuje szereg zaawansowanych technologii redukcji tarcia, które pomagają zwiększyć efektywność paliwową i moc, a także posiada kolektor dolotowy z magnezu z przepływem krzyżowym, specjalne porty dolotowe typu „tumble”, kształty tłoków i stosunek kompresji 11,5:1. i-VTEC™ (inteligentne elektroniczne sterowanie czasowaniem zaworów dolotowych) łączy się z systemem Variable Cylinder Management™ (VCM™), aby poszerzyć zakres mocy i zmaksymalizować efektywność paliwową. Po raz pierwszy w MDX zastosowano aktywną kratkę wlotową. W określonych warunkach, żaluzje w dolnej kratce zamykają się, aby skierować powietrze wokół pojazdu, co zmniejsza opór aerodynamiczny. Gdy rośnie zapotrzebowanie na chłodzenie, żaluzje ponownie się otwierają.

Po raz pierwszy 3,5-litrowy silnik V6 w MDX jest połączony z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów Acura z Sequential SportShift i standardowymi łopatkami zmiany biegów. Skrzynia oferuje szerszy zakres przełożeń, więcej dyskretnych biegów, czterobiegowe bezpośrednie zredukowanie biegów i niższy pierwszy bieg w porównaniu do poprzedniej 9-biegowej automatycznej skrzyni biegów.

MDX 2022 z napędem na przednie koła otrzymało ocenę EPA 19 mpg w mieście/26 mpg na autostradzie/22 mpg łącznie, podczas gdy MDX z systemem Super Handling All-Wheel Drive™ otrzymał ocenę EPA 19 mpg w mieście/25 mpg na autostradzie/21 mpg łącznie.

Torque Vectoring SH-AWD®

Dostępny system Super Handling All-Wheel Drive™ (SH-AWD®), który ma preferencje tylne dla MDX, wykorzystuje wiodącą w branży technologię napędu na wszystkie koła z wektoryzowaniem momentu obrotowego i jest oferowany jako opcjonalny sprzęt w MDX i MDX z pakietem technologicznym. Już w czwartej generacji, SH-AWD® ma o 40% większą pojemność momentu obrotowego z tyłu oraz o 30% szybszy transfer momentu z przodu na tył niż w systemie trzeciej generacji w poprzednim MDX. System Acura SH-AWD® może przekazać do 70% momentu obrotowego silnika na tylną oś w normalnych warunkach jazdy, jednocześnie nieprzerwanie przydzielając do 100% tego momentu obrotowego tylnej osi pomiędzy lewym a prawym kołem tylnym. Tylna oś jest nieustannie przełożona o 2,9%, co potęguje efekt momentu skręcającego z lewa na prawo, dając MDX jeszcze ostrzejsze i dokładniejsze wejście w zakręt, a także poprawiając śledzenie w czasie zakrętów.

Zaawansowane technologie bezpieczeństwa i asystujące kierowcy

Wszystkie wersje Acura MDX 2022 będą standardowo wyposażone w rozszerzony zestaw zaawansowanych technologii bezpieczeństwa i asystujących kierowcy AcuraWatch™. W 2022 roku AcuraWatch™ obejmuje zaktualizowane systemy zapobiegania zjazdowi z drogi oraz nowe technologie, takie jak asystent w korkach (TJA), rozpoznawanie znaków drogowych (TSR), wykrywanie pieszych oraz nowy monitor uwagi kierowcy. Działając w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem z funkcją podążania w niskich prędkościach, asystent w korkach pomaga zmniejszyć stres kierowcy w mocno zatłoczonych sytuacjach na drodze, pomagając utrzymać pojazd w swoim pasie i w ustalonej odległości za pojazdem wykrytym z przodu. Ponadto MDX będzie wyposażony w nowy system automatycznego hamowania z przodu i z tyłu, nazywany niskim kontrolą hamowania. Wchodząc w skład pakietu technologicznego, nowy system wykorzystuje czujniki sonarowe parkingu do wykrywania solidnych obiektów przy niskich prędkościach, takich jak podczas parkowania, i ostrzega kierowcę lub stosuje hamulce, aby pomóc uniknąć lub złagodzić kolizję.

Następna generacja poduszki powietrznej dla pasażera z przodu

Podobnie jak nowo zaprezentowany model TLX 2021, nowy MDX posiada nagradzaną technologię poduszki powietrznej dla pasażera z przodu nowej generacji. Ta nowa poduszka powietrzna ma konstrukcję z trzema komorami, która działa podobnie do rękawicy baseballowej, zaprojektowanej tak, aby skuteczniej obejmować i chronić głowę pasażera w przednim fotelu, aby pomóc złagodzić potencjalne obrażenia, szczególnie w przypadku zderzeń czołowych pod kątem.

Acura MDX 2022 zawiera również najnowszą generację struktury nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), z ulepszonymi możliwościami ochrony pasażerów i pieszych podczas zderzeń. Nowa struktura nadwozia poprawia zbieżność z mniejszymi i niżej osadzonymi pojazdami, co polepsza kompatybilność podczas zderzeń, a także charakteryzuje się lepszym wchłanianiem i rozpraszaniem obciążeń zderzeniowych wokół kabiny pasażerskiej. Wydajność przy zderzeniach bocznych, oceniana według protokołu zderzeń bocznych Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego, została dodatkowo poprawiona dzięki 34-procentowemu zmniejszeniu wnikania kabiny dzięki nowemu ultra-wysokostopowemu pierścieniowi bocznemu i centralnemu słupkowi dachu.

Przednia część nowego MDX została zaprojektowana z myślą o bezpieczeństwie pieszych, z deformującą się maską, zawiasem i górnym błotnikiem w połączeniu z nowymi dolnymi i górnymi elementami ochrony nóg w przedniej części nadwozia. Wewnątrz MDX znajdują się nowe punkty LATCH dla dolnych mocowań i górnych zaczepów, które zostały zaprojektowane tak, aby były łatwiejsze w dostępie.

Cele bezpieczeństwa

MDX 2022 dąży do uzyskania pięciogwiazdkowej ogólnej oceny pojazdu od Narodowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) oraz uwzględnia przewidywane przyszłe wymagania testowe, w tym zderzenia pod kątem, bezpieczeństwo pieszych oraz testy ostrzegania i automatycznego hamowania. Ponadto nowy MDX dąży do uzyskania oceny Top Safety Pick+ od Instytutu Ubezpieczeń dla Bezpieczeństwa Drogowego (IIHS), w tym najwyższej dostępnej oceny DOBRY we wszystkich testach zderzeniowych oraz SUPERIOR w zakresie zapobiegania zderzeniom czołowym, z nowymi światłami zaprojektowanymi tak, aby uzyskać ocenę DOBRY w rygorystycznym standardzie testu świateł IIHS.

Już wkrótce: Wysokowydajny MDX Type S

Dotarcie do dealerów przewidziano na późne lato 2021 roku, Acura MDX Type S dołącza do oferty jako pierwsza aplikacja wysokowydajnego oznaczenia Type S w SUVie. MDX Type S zaoferuje jeszcze silniejsze sportowe wrażenie stylistyczne, z otwartą kratką w kształcie diamentu, czterema wylotami wydechowymi i czarnymi akcentami zastępującymi standardowy chrom. Pod maską znajdzie się nowy, 3,0-litrowy silnik V6 DOHC z turbosprężarką, produkujący szacunkowo 355 koni mechanicznych i 354 lb-ft momentu obrotowego, połączony z systemem SH-AWD® Acura. Maksymalizując przyczepność, nowy MDX Type S będzie wyposażony w standardowe 21-calowe koła z oponami serii 275, a dodatkowa moc hamowania pochodzić będzie z większych hamulców i przednich zacisków Brembo na 4 tłokach.

Wewnątrz, kierowcy Type S znajdą jeszcze wyższy poziom wyrafinowania, z dostępnymi przednimi fotelami z masażem w 9 trybach, akcentowanymi krzywoliniowym przeszyciem, oraz kolorami i wykończeniami unikalnymi dla Type S. Nowy system audio ELS STUDIO 3D® w wersji „Signature Edition” będzie najbardziej zaawansowanym i najmocniejszym systemem audio, jaki kiedykolwiek oferowano w pojeździe Acura, z mocą przekraczającą 1000 watów, 22 dyskretnymi kanałami i 25 głośnikami. Więcej szczegółów na temat najlepiej działającego SUVa w historii Acura zostanie ogłoszonych wkrótce przed datą wprowadzenia do sprzedaży latem 2021 roku.

Projektowanie, rozwój i produkcja

3.5L V6 10AT (290 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc213.3 Kw @ 6200 Rpm
290 Hp @ 6200 Rpm
286 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy267 Lb-Ft @ 4700 Rpm
362 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony255 / 55R-19
Długość198.4 In (5039 Mm)
Szerokość78.7 In (1999 Mm)
Wysokość67.1 In (1704 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.7X67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw osi113.8 In (2891 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Aerodynamika (Cd)67.7X67.7
Turning Circle (Curb To Curb)40.5 Ft (12.3 M)
Masa własna4271 Lbs (1937 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa26 Mpg Us (9 L/100Km)
Średnie spalanie22 Mpg Us (10.7 L/100Km)

3.5L V6 10AT AWD (290 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc213.3 Kw @ 6200 Rpm
290 Hp @ 6200 Rpm
286 Bhp @ 6200 Rpm
Moment obrotowy267 Lb-Ft @ 4700 Rpm
362 Nm @ 4700 Rpm
Układ paliwowyWtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika18.5 Galony (70.0 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony255 / 55R-19
Długość198.4 In (5039 Mm)
Szerokość78.7 In (1999 Mm)
Wysokość67.1 In (1704 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.7X67.7 In (1720 Mm)
Rozstaw osi113.8 In (2891 Mm)
Prześwit7.3 In (185 Mm)
Pojemność bagażnika16.3 Cuft (462 L)
Turning Circle (Curb To Curb)40.5 Ft (12.3 M)
Masa własna4503 Lbs (2043 Kg)
Spalanie miasto19 Mpg Us (12.4 L/100Km)
Spalanie trasa25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Średnie spalanie21 Mpg Us (11.2 L/100Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.