2022  Bentley Continental GT Speed

2022 Bentley Continental GT Speed

Przejdź do galerii zdjęć2022  Bentley Continental GT Speed

Bentley zaprezentował trzecią generację modelu Continental GT w 2018 roku, oferując dwa warianty silnikowe, jednak wersja Speed pojawiła się w 2021 roku, dostarczając więcej mocy oraz nowoczesnych technologii.

Po przejęciu marki Bentley przez Volkswagena, przekształcono ją w najszybszą luksusową markę na świecie, wybierając inną strategię niż dotychczasowy partner, Rolls-Royce. Dzięki gamie Continental GT, Bentley zdobył rynek luksusowych coupe osobowych.

Model Continental GT Speed z 2021 roku charakteryzował się podobnym wyglądem do reszty gamy. Główną różnicą była czarna siatkowa kratka z przodu, zamiast srebrnej metalicznej wersji z standardowego Continental GT. Po bokach samochód wyposażony był w unikalne progi oraz 22-calowe felgi ze stopów lekkich. Ostatnim, ale nie mniej ważnym akcentem, była dyskretna naszywka „Speed” umieszczona na przednich błotnikach.

Wnętrze GT Speed prezentowało umiejętności Bentleya w łączeniu luksusowych materiałów z elementami inspirowanymi sportem, takimi jak skóra, Alcantara i węgiel. Producent stworzył unikalny design deski rozdzielczej, a przed pasażerem umieścił naszywkę „Speed”, która pasowała do tej z przednich błotników.

Oprócz zwiększenia mocy o 24 KM w porównaniu do standardowego Continental GT, wersja Speed oferowała także szereg modernizacji ukierunkowanych na osiągi. Producent zainstalował elektroniczny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, eLSD, dla tylnej osi, co poprawiło przyczepność. Dzięki tym usprawnieniom, GT Speed uzyskał ten sam czas przyspieszenia 0-100 km/h (0-62 mph) co Lamborghini Huracan. Aby poprawić prędkość w zakrętach, Bentley zainstalował aktywny system zawieszenia oraz układ kierowniczy na cztery koła.

 Bentley Motors ujawniło szczegóły dotyczące nowego modelu Continental GT Speed – najbardziej dynamicznego samochodu drogowego w 101-letniej historii Bentley’a oraz ostatecznej, nastawionej na wydajność interpretacji luksusowego Grand Tourera, będącego wzorem dla całego świata.

Zaprojektowany, skonstruowany, opracowany i wykonany ręcznie w neutralnej węglowo fabryce Bentley’a, ten nowy model trzeciej generacji nawiązuje do długiej tradycji wariantów Speed. Został po raz pierwszy zaprezentowany w 2007 roku wraz z wysoce cenionym modelem Continental GT Speed pierwszej generacji, inspirowanym modelami 3-Litre Speed z lat 20. XX wieku. Najnowszy GT Speed kontynuuje tę linię, będąc ostatecznym połączeniem luksusu i wydajności w pakiecie Grand Touring.

Dr. Matthias Rabe, członek zarządu ds. inżynierii w Bentley Motors, komentuje: „Nowy Continental GT Speed stanowi prawdziwy szczyt wydajności w segmencie grand touring. Ten nowy model to najsilniejsze wyrażenie wartości Continental GT, ekscytujące i dynamiczne, z unikalnymi detalami Speed, które wzbogacają doświadczenie właściciela i dają klientom większą kontrolę nad charakterem samochodu. Najluksusowy Grand Tourer na świecie jest teraz rzeczywiście bardziej zdolny niż kiedykolwiek wcześniej, z nowym sportowym akcentem, który przypadnie do gustu kierowcom nastawionym na wydajność. Speed to najnowszy rozdział w historii Continental GT, pomagający klientom Bentley’a tworzyć własne niezwykłe podróże.”

Nowa technologia podwozia – prawdziwy potencjał sportowy

Continental GT Speed, jako szczytowy model, korzysta z zaawansowanej technologii podwozia, zaprojektowanej specjalnie dla nowego modelu.

Nowy elektroniczny napęd na wszystkie koła poprawia dynamiczny charakter Speed w trybach BENTLEY i COMFORT. Jednak najwięcej widać to w trybie SPORT, gdzie układ kierowniczy łączy się z Bentley Dynamic Ride oraz elektronicznym ogranicznikiem poślizgu, co zapewnia poziom zwinności, jakiego nie ma żaden inny samochód drogowy Bentley.

Przy niskich i średnich prędkościach tylne koła GT Speed są kierowane w przeciwnym kierunku do przednich, co ułatwia szybką zmianę kierunku, znacznie zwiększając poczucie zwrotności. Kierownica działa precyzyjniej, a szybszy przekładnia zapewnia większe poczucie kontroli dla kierowcy. Przy wysokich prędkościach tylne koła kierują się w tym samym kierunku co przednie, co poprawia stabilność. System jest znacznie bardziej aktywny w GT Speed niż w Flying Spur, gdzie jest głównie używany do zmniejszenia promienia skrętu i poprawy stabilności przy dużych prędkościach.

Dzięki aktywnemu napędowi na wszystkie koła, kontrola trakcji oraz rozkład momentu obrotowego zostały skalibrowane we wszystkich trybach jazdy, aby zapewnić wyraźną zmianę charakterystyki w porównaniu do standardowego Continental GT.

Utrzymując filozofię Bentley’a, że pojazd ma być postępowy i bezpieczny, ale jednocześnie dynamiczny, to podejście nagradza kierowców o różnych umiejętnościach. Aby osiągnąć tę filozofię w trybach BENTLEY i COMFORT, przyczepność jest zrównoważona między przednimi a tylnymi kołami, natomiast w trybie SPORT, rozkład momentu obrotowego jest bardziej skierowany na tylne koła w każdej sytuacji jazdy.

Po raz pierwszy w Bentley’u, najnowsza generacja Continental GT Speed wprowadza zastosowanie elektronicznego dyferencjału tylniego (eLSD).

Specjalnie dostrojony wspólnie z systemami kontroli trakcji i aktywnego podwozia, eLSD zapewnia zwiększoną zdolność boczną, poprawioną stabilność podłużną, lepszą regulację podczas przyspieszania oraz lepszą przyczepność na trudnych nawierzchniach.

W trybie BENTLEY i COMFORT zapewnia to lepszą przyczepność, większy poziom pewności dla kierowcy i sprawia, że pojazd wydaje się bardziej stabilny przy wysokich prędkościach. W trybie SPORT, eLSD zostało dostrojone, aby zrównoważyć regulację przy przyspieszaniu i hamowaniu, poprawioną reakcję na wchodzenie w zakręt oraz większe osiągi w linii prostej. Połączone korzyści sprawiają, że Bentley Continental GT Speed jest teraz bardziej regulowany i bardziej nastawiony na kierowcę niż kiedykolwiek wcześniej, bez kompromisowania komfortu czy stabilności.

Ulepszone dynamiki pokonywania zakrętów oraz dodatkowa przyczepność, zapewniana przez nowe systemy, pozwala kierowcy na wyjście z każdego zakrętu z większą precyzją i pewnością siebie. Z kolei pojazd jest w stanie wykorzystać maksymalną moc z dostępnej trakcji, by dostarczyć zdumiewające przyspieszenie i stabilność od wierzchołka. W trybie SPORT system zarządzania trakcyjnością przekazuje większą część mocy na oś tylną, co pozwala na jeszcze lepszą kontrolę przyspieszania w zakręcie.

Obok tych systemów znajdują się kluczowe technologie podwozia, które zapewniają kontrolę nad nadwoziem i komfort jazdy, nie rezygnując z żadnego z tych elementów – mianowicie, aktywne zawieszenie powietrzne Bentley’a z trzema komorami i adaptacyjnym tłumieniem oraz Bentley Dynamic Ride – 48-woltowy system aktywnej kontroli przechyłów, który Bentley wprowadził w modelu Bentayga oraz trzeciej generacji Continental GT. Ten innowacyjny system zawiera potężne silniki elektryczne w każdym stabilizatorze, aby opierać się przechyłom nadwozia. W najtwardszym ustawieniu, silniki mogą dostarczać 1300 Nm w ciągu 0,3 sekundy, aby przeciwdziałać siłom skrętu i utrzymać poziom nadwozia.

W międzyczasie, w zależności od trybu, system kontroli stabilności elektronicznej (ESC) pozwala kierowcy doświadczyć jeszcze większego poziomu swobody zanim systemy bezpieczeństwa Speed interweniują, aby skorygować jakiekolwiek nieprawidłowości. Z włączonym ESC, samochód zapewnia uspokajającą stabilność na nierównych nawierzchniach, w obecności nietypowych nachyleń lub w trudnych warunkach pogodowych. Po przełączeniu na tryb dynamiczny, ESC rozszerza możliwość swobodnego prowadzenia, pozwalając doświadczonemu kierowcy ustawiać i zmieniać pozycję zakrętu pojazdu według własnego uznania.

Po wyłączeniu ESC, mechaniczna przyczepność i wrodzona równowaga GT Speed stają się dominujące, co pozwala na skupioną na kierowcy doznania, które wcześniej można było zobaczyć tylko w wyścigowych maszynach Bentley’a. Po wykorzystaniu silnych osiągów przy wchodzeniu w zakręt dzięki All-Wheel Steering i eLSD, na torze kierowca może wybrać, jak zbalansować przyspieszenie i kierowanie, aby uzyskać bezwysiłkowe, progresywne kąty skrętu.

Aby uzupełnić dodatkowe możliwości podwozia, w modelu GT Speed wprowadzono nowo zaprojektowany system hamulcowy z węglowym ceramicznym jako opcję. Tarczowe hamulce z węglowego węglika krzemu zapewniają dodatkowy chwyt hamulców, z mocnym, sztywnym odczuciem pedału hamulca oraz doskonałą odpornością na blaknięcie. Dziesięcio-tłokowe przednie zaciski hamulcowe i cztero-tłokowe tylne dostarczają niewiarygodnej siły hamowania – wymaganej, gdy do 10 MJ energii jest przekształcane w ciepło w czasie pełnego zatrzymania z maksymalnej prędkości. Materiał ceramiczny węglowy pozwala zaoszczędzić ponad 33 kg wagi (całkowicie niezawieszonej masy) i produkuje niezwykle niskie poziomy pyłu hamulcowego, pomagając utrzymać świeży wygląd unikalnych 22-calowych kół Speed.

Continental GT Speed – Ekscytująca wydajność

Nowy Bentley Continental GT Speed to ostateczne wyrażenie wydajności w luksusowym Grand Tourerze Bentley’a, jednocześnie zachowując komfort, luksus i użyteczność swoich „rodzeństwa”. Wyposażony w podrasowaną wersję znanego silnika W12 TSI o pojemności 6,0 litrów, dostarczającą 659 PS (650 bhp) – co stanowi wzrost o 4% (24 PS) w porównaniu do obecnego modelu W12 – zachowując jednocześnie niezwykłe 900 Nm (664 lb.ft) momentu obrotowego. Dzięki wyjątkowemu prowadzeniu, osiąga prędkość maksymalną 208 mph (335 km/h) oraz przyspiesza od 0 do 60 mph w 3,5 sekundy (0-100 km/h w 3,6 sekundy), co stanowi redukcję o 0,1 sekundy.

Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów zostały celowo skalibrowane, aby odpowiadały nastawionym na kierowcę parametrom samochodu. Najbardziej zauważalne jest to w trybie SPORT, gdzie silnik W12 z podwójnym doładowaniem został dostrojony tak, aby dłużej utrzymywać go w zakresie mocowym, wykonując późniejsze zmiany biegów lub wcześniejsze redukcje. To powoduje bardziej chętną reakcję na pedał przyspieszenia.

Przesunięcie biegów w podwójnej skrzyni biegów z ośmioma biegami odbywa się dwukrotnie szybciej w trybie SPORT niż w standardowym modelu W12, co jest zgodne z filozofią Speed. To łączy się z bardziej wyrazistym brzmieniem wydechu podczas uruchamiania i redukcji biegów.

Bentley Continental GT Speed nie tylko oferuje imponującą wydajność, ale także korzysta z technologii Stop-Start, aby zmaksymalizować efektywność, gdzie silnik nie tylko odpoczywa, gdy pojazd jest w ruchu, ale także przy prędkości bliskiej zatrzymaniu.

System Zmiennej Pojemności Bentley’a wyłącza połowę cylindrów silnika przy określonych warunkach, a przejścia między dwiema pojemnościami są dla kierowcy niedostrzegalne. Zawory dolotowe i wylotowe, wtrysk paliwa i zapłon są wyłączane w określonych cylindrach, a silnik działa jako silnik sześciocylindrowy, co poprawia efektywność paliwową.

Szczegóły zewnętrzne – Oświadczenie GT Speed

Muskulatura nadwozia Continental GT została jeszcze bardziej podkreślona w modelu GT Speed. Unikalne szczegóły zewnętrzne komplementują potężną, sportową sylwetkę, doskonale wpasowując się w bezwysiłkową elegancję inherentną dla Continental GT.

Modele Speed dodają ciemnoszarej kratki wlotu powietrza oraz dolnego grilla zderzaka, a także unikalne, bardziej rzeźbione progi sportowe, ciemnoszare kratki radiatora oraz dyskretne oznaczenie Speed w chromie na przednich błotnikach.

Kolejną cechą charakterystyczną najpotężniejszej wersji Continental GT są unikalne, 22-calowe koła Speed w jasnym srebrze, z opcją ciemnego odcienia lub czarnego wykończenia. Standardowo dostępne są wersje „Jewel” kapsli paliwa i oleju, a podświetlane listwy progowe Bentley’a na obu progach są ukłonem w stronę osiągów Speed.

Unikalne i luksusowe wnętrze

Wnętrze nowego Bentley’a Continental GT Speed ukazuje ekspertyzę Bentley’a w tworzeniu najlepszych w świecie wnętrz samochodowych. Ręcznie wykonane materiały łączą się z unikalnymi detalami wykończenia i oznaczenia, które są dostępne tylko w modelu Speed i mogą być further spersonalizowane, jeśli to pożądane.

Certyfikaty Continental GT Speed są dodatkowo podkreślone unikalnym podziałem kolorów w duetach, ręcznie wykonanym z skóry i dopasowanego Alcantary, który również znajduje się na kierownicy. Zewnętrzne oznaczenia pasują do eleganckiej ikony Speed na desce rozdzielczej pasażera.

Luksusowe wnętrze można dodatkowo spersonalizować, wybierając spośród 15 głównych i 11 dodatkowych kolorów skóry, a także korzystając ze skóry zamiast Alcantary w podziale kolorów Speed. Konsola centralna może być wykończona nowym ciemnoszarym aluminium, co daje geometrycznie idealną, maszynową powierzchnię i piękny wzór wykończenia.

W standardzie znajduje się pikowanie Bentley’a Diamond in Diamond, a wyszywane zagłówki Speed wyróżniają wnętrze najpotężniejszego Continental GT.

W modelu GT Speed dostępne są różne okleiny, zaczynając od okleiny Piano Black jako standardowej. Klienci mogą również wybrać Crown Cut Walnut, Dark Stained Burr Walnut oraz Dark Fiddleback Eucalyptus bez dodatkowych kosztów, a trzy opcje o otwartych porach (Dark Burr Walnut, Crown Cut Walnut i Koa) są dostępne jako dodatkowe opcje.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.