Cztery lata po wprowadzeniu trzeciej generacji modelu X3, BMW zaprezentowało odświeżoną wersję, która zawiera ulepszenia w każdym aspekcie: wygląd zewnętrzny, wnętrze oraz napęd.
X3 z 2017 roku dzielił tę samą platformę CLAR (Cluster Architecture) z większym bratem, modelem X5 z 2019 roku. Warto zaznaczyć, że trzecia generacja X3 była już dłuższa niż pierwsza generacja X5. Odświeżona wersja X3 dostosowała się do technologii większego brata i stanowiła lepszy wybór jako wszechstronny pojazd. Ponieważ była krótsza od czwartej generacji X5, łatwiej było nią manewrować w miastach.
Na zewnątrz, X3 LCI (life-cycle impulse) zyskał nowy przedni zderzak z powiększoną nerką z pojedynczym ramieniem. Standardowe reflektory LED, z opcją Matrix LED, były o 10 mm (0,4″) cieńsze. Z boku, wszystkie wersje były wyposażone w charakterystyczne progi, w jasnoszarym wykończeniu. Z tyłu pojawił się nowy design świateł tylnych z poziomymi kierunkowskazami. W zależności od wersji, samochód miał nowe, płaskie końcówki wydechu w formie wolnego kształtu.
W środku BMW zainstalowało ekran infotainment o szerokości 10,25″ nad konsolą centralną, z opcją na 12,3″ wyświetlacz, w tym samym unikalnym stylu. Wszystkie wersje miały automatyczną klimatyzację w trzech strefach dla większego komfortu na tylnych siedzeniach. Przeprojektowana konsola centralna miała nowy kształt dźwigni zmiany biegów oraz pokrętła iDrive.
Pod maską, najważniejszą aktualizacją było zastosowanie elektryfikacji, wprowadzającej nowy system 48-woltowy. Wszystkie silniki charakteryzowały się lepszą wydajnością paliwową. Oprócz pojazdów wyposażonych wyłącznie w silniki spalinowe, producent oferował także opcję hybrydy typu plug-in.
Sportowy, nowoczesny i bardziej cyfrowy. W drugiej fazie cyklu modelowego BMW odświeżyło swoje udane Sportowe Samochody Crossover (SAV) BMW oraz Sportowe Coupé Crossover (SAC) BMW, wprowadzając nowy wygląd, ulepszone wyposażenie i zoptymalizowaną strukturę oferty dla klientów. Zmieniony przód oraz poprawiona tylna część nadają jeszcze wyraźniejszy akcent na solidny off-road look i sportowy charakter trzeciej generacji BMW X3. Jego coupe, drugiej generacji BMW X4, przyjmuje nowy przód, dodaje swoje własne akcenty z ekskluzywną kratką chłodnicy i oferuje szczególnie dynamiczną tylną część. Odświeżenie dopełnia nowoczesne wnętrze z nowymi funkcjami wyposażenia oraz zaktualizowanym systemem infotainment. BMW M GmbH równocześnie modernizuje modele M BMW X3 i BMW X4.
Nowoczesna technologia napędowa i czytelniejsza struktura oferty
Wprowadzenie technologii mild hybrid z 48-woltowym generatorem wystartowym dla wszystkich silników benzynowych zapewnia szerokie portfolio napędów na czołowej pozycji technologicznej. W jego skład wchodzą BMW X3 xDrive30e oraz na szczycie oferty, szczególnie wysokowydajne modele benzynowe i diesla od BMW M GmbH. W Niemczech wszystkie modele BMW X3 i BMW X4 są standardowo wyposażone w system napędu na wszystkie koła BMW xDrive. Nowa struktura oferty zapewnia większy nacisk na sportowość i „X-owość”, a także zwiększoną klarowność dzięki celowemu uproszczeniu. Pakiet sportowy M oraz znane warianty M są dostępne jako alternatywa dla standardowego wyposażenia wzbogaconego o wysokiej jakości elementy X. Wprowadzenie na rynek rozpocznie się latem 2021 roku, po rozpoczęciu produkcji w fabryce Spartanburg (USA) w sierpniu 2021 roku.
BMW X3 z klasycznymi elementami X i sportowymi genami
Nowe BMW X3 ma bardziej nowoczesny wygląd, który emanuje potężną obecnością, z modyfikacjami w przedniej i tylnej części oraz akcentem na klasyczne elementy X. Kratka chłodnicy BMW i reflektory zostały zaprojektowane na nowo wraz z przednim zderzakiem i tylnym zderzakiem, podczas gdy nowe grafiki zostały zastosowane do świateł tylnych. Wysokiej jakości elementy X, takie jak ochrona podwozia i specyficzne progi boczne w stylu wcześniejszej linii X, są już standardem. Sportowe geny Sportowego Samochodu Crossover podkreśla pakiet sportowy M oraz BMW X3 M40i i BMW X3 M40d.
Nowa kratka chłodnicy i płytsze reflektory
Dzięki przeprojektowanej kratce chłodnicy BMW, reflektorom o około dziesięć milimetrów płytszym oraz nowemu przedniemu zderzakowi, BMW X3 wygląda prawie jak nowe auto. Kratka chłodnicy, bardziej wyrazista, zwłaszcza w górnej części, jest większa niż wcześniej i teraz składa się z jednolitej ramy. Czarna belka, w której umieszczony jest iCam, jeżeli jest zamontowany, zapewnia wizualne oddzielenie kratki. Przednie reflektory standardowo wyposażone są w pełną technologię LED. Oprócz opcjonalnych reflektorów LED adaptacyjnych z funkcją matrycową, gdzie światło w trudnych warunkach pogodowych pełni rolę wcześniej oddzielnych świateł przeciwmgielnych, dostępne jest również BMW Laser Light z zasięgiem do 650 metrów jako opcjonalny dodatek.
Przedni i tylny zderzak zaprojektowane na nowo
Poniżej reflektorów, pionowe wloty powietrza ułożone w trójkątny sposób otaczają przedni zderzak. W nowym przednim zderzaku, napięte i obszerne powierzchnie w kolorze nadwozia oraz solidna ochrona podwozia wzmacniają obecność i wysoką jakość SAV. BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in nosi również emblemat „elektryfikowane przez i” na przednim błotniku, a dodatkowy niebieski pierścień zdobi wszystkie logotypy BMW w tej wersji silnikowej, w tym te na pokrywach piast kół. Tylna część nowego BMW X3 zyskuje na klarowności dzięki różnym działaniom. Czarna ramka nadaje pełnym tylnym światłom LED bardziej precyzyjny wygląd, natomiast węższa grafika świetlna teraz obejmuje trójwymiarowo modelowany kontur szczypiec oraz poziome kierunkowskazy zintegrowane w subtelny sposób. Nacisk na poziome linie, na przykład w wklęsłym obszarze na dolnej krawędzi tylnej klapy, przyczynia się do schludnego wrażenia tylnej części. Nowo zaprojektowana i starannie malowana ochrona podwozia daje mocne wrażenie na drodze. Nowe, osadzone płasko końcówki wydechu mają większe i sportowe kształty, co nadaje im potężną obecność.
Pakiet sportowy M z charakterystycznymi detalami zewnętrznymi
Pakiet sportowy M nadaje BMW X3 bardziej sportowy charakter. Specyficzny przedni zderzak ma znacznie większe wloty powietrza i wstawki wykończone w wysokim połysku, a także bardziej wyraźne zasłony powietrzne. Grafika okien, belki dachowe oraz rama i żebra kratki chłodnicy BMW są opcjonalnie dostępne w wysokim połysku czarnym. Sportowy tylny zderzak zawiera bardziej wyrazisty dyfuzor wykończony w kolorze Dark Shadow, a także dwa dodatkowe boczne panele zasłony powietrznej w wysokim połysku czarnym. Standardowe wykończenie obejmuje nowe 19-calowe obręcze aluminiowe Y-Spoke 887M w kolorze Midnight Grey Bicolor z oponami 245/50 R19. Dodatkowe koła w rozmiarze 20 i 21 cali są dostępne opcjonalnie, podobnie jak sportowe hamulce M w niebieskich lub czerwonych zaciskach hamulcowych.
Dodatkowe oznaczenia M w samochodach M Performance
Dalsze różnice wizualne oferują BMW X3 M40i i BMW X3 M40d, które pokazują swoje pokrewieństwo z portfolio BMW M GmbH za pomocą specyficznej kratki chłodnicy BMW M. Oprócz chromowanej ramy, zawiera ona typowe podwójne żebra kratki w wysokim połysku czarnym z logo M. Podobnie jak w pakiecie sportowym M, w przodzie i z tyłu znajdują się te same zderzaki, aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne w wysokim połysku czarnym, końcówki wydechu w kształcie wolnej formy w czarnym chromie oraz charakterystyczny design „Dwa Zęby” zapewniają wyróżniający wygląd. BMW X3 M40i i BMW X3 M40d standardowo są wyposażone w 20-calowe lekkie obręcze M o podwójnych żebrach 699M w Orbit Grey z mieszanymi oponami 245/45 R20 z przodu i 275/40 R20 z tyłu. Opcjonalnie te koła są dostępne w Jet Black, a inną ekskluzywną opcją są 21-calowe lekkie obręcze M o podwójnych żebrach 718M w kolorze Jet Black burnished.
Kratka chłodnicy w formie siatki jako ekskluzywna cecha rozpoznawcza BMW X4
BMW X4 przyjmuje nowy przód BMW X3, ale dodaje ekskluzywną cechę rozpoznawczą w postaci kratki chłodnicy w formie siatki znanej z innych sportowych modeli BMW. W porównaniu do BMW X3, adaptacyjne reflektory LED z funkcją matrycową są już standardem, natomiast BMW Laser Light, które jest szczególnie intensywne i ma długi zasięg, jest również dostępne jako opcja dla BMW X4. Tylna część samochodu, z płaskimi tylnymi światłami LED podkreślającymi szerokość pojazdu i wyraźnie wystającymi z nadwozia w trójwymiarowym designie, ma teraz jeszcze bardziej wyraźny kształt w rewizji BMW X4. Nowy tylny zderzak ma bardziej uporządkowany wygląd, z większym udziałem malowanej powierzchni i reflektorami umieszczonymi pionowo i niżej w zderzaku. Szerokie końcówki wydechu w kształcie wolnej formy odzwierciedlają poziome linie górnej części.
Pakiet sportowy M z wyrazistym tylnym zderzakiem w BMW X4
Od pakietu sportowego M, BMW X4 wyposażone jest w kratkę chłodnicy w formie siatki, której rama i wstawki są malowane w wysokim połysku czarnym na życzenie, a także nowy tylny zderzak z szeroką, przesuniętą wstawką w kształcie kowadła. Podobnie jak boczne panele zasłony powietrznej, jest on wykończony w wysokim połysku czarnym i daje potężne wrażenie, które jest zdecydowanie nastawione na drogę. Tak jak w BMW X3, pakiet sportowy M obejmuje nowe 19-calowe obręcze aluminiowe Y-Spoke 887M w kolorze Midnight Grey Bicolor z oponami 245/50 R19 jako standard. Dodatkowe koła w rozmiarze 20 i 21 cali oraz sportowe hamulce M są dostępne jako opcje.
Oznaczenia M dla BMW X4 M40i i BMW X4 M40d
BMW X4 M40i i BMW X4 M40d bazują na wyglądzie i standardowym wyposażeniu odpowiadających modeli X3 i, podobnie jak one, mają typowe oznaczenia BMW M, takie jak specyficzna kratka chłodnicy BMW M z chromowaną ramą, podwójne żebra kratki w wysokim połysku czarnym oraz logo M, a także aerodynamicznie zoptymalizowane lusterka zewnętrzne w wysokim połysku czarnym. Tylny zderzak z wstawką w kształcie kowadła uzupełniają wykończenia zasłony powietrznej w wysokim połysku czarnym. Analogicznie do BMW X3 M40i i BMW X3 M40d, dostępne są końcówki wydechu w kształcie wolnej formy w czarnym chromie z dwoma „zębami” oraz opony.
Jedenaście kolorów lakierów dla BMW X3 i jeden ekskluzywnie dla BMW X4
Po przeprojektowaniu BMW X3, BMW oferuje łącznie jedenaście kolorów lakierów w regularnej ofercie. Nowością jest metaliczny kolor Skyscraper Grey (od 12/21) oraz metaliczny M Brooklyn Grey z pakietu sportowego M w górę, a także dwa wykończenia lakieru BMW Individual: Aventurine Red i Tanzanite Blue. Nowe metaliczne wykończenie Piedmont Red jest dostępne wyłącznie dla BMW X4. Po raz pierwszy dostępny jest również wybór licznych specjalnych kolorów lakierów BMW Individual dla obu modeli, w tym wykończenia matowego, takiego jak Frozen Deep Grey. Oferta specjalnych wykończeń będzie w przyszłości dalej rozszerzana.
Znacząco zrewidowane wnętrze
Nowe BMW X3 i nowe BMW X4 przejmują konsolę centralną z aktualnej serii BMW 4. Wystarczająca, centralna tablica kontrolna z funkcją dotykową ma teraz standardowo przekątną ekranu wynoszącą 10,25 cala we wszystkich pojazdach. Opcjonalnie dostępna jest również wersja 12,3 cala. Znacznie poprawione standardowe wyposażenie obejmuje teraz sportowe fotele z pokrowcami z nowej generacji Sensatec w nowym wzorze Ray oraz automatyczną klimatyzację z 3-strefową kontrolą. Aby uprościć proces konfiguracji pojazdu dla klientów, a zwłaszcza zredukować liczbę konfliktów, złożoność linii wyposażenia i opcji została celowo zredukowana o 30 procent. Oprócz uchwytu na kubki i emblematu specyficznego dla modelu, konsola centralna zawiera nowo zaprojektowaną wyspę sterującą z dźwignią zmiany biegów, przyciskami systemu start/stop, elektryczną hamulcem postojowym, kontrolą zjazdu ze wzniesienia oraz różnymi funkcjami doświadczenia jazdy oraz kontrolerem BMW. Przyciski uruchamiania silnika znajdują się również w tym miejscu. Nowe, elektroplaterowane elementy wykończeniowe na nawiewach dodają elegancji, podkreślając jednocześnie poziome linie we wnętrzu. Dodatkowe funkcje oferowane są przez opcjonalne dodatkowe Ambient Light, które zawiera podświetlenie konturu nad dekoracyjnym wykończeniem w desce rozdzielczej oraz podświetlenie, które łagodnie świeci w dół poniżej akcentu, tworząc szczególnie wysokiej jakości, relaksującą atmosferę we wnętrzu.
Technologia hybrydowa dla wszystkich silników
Nowe BMW X3 i nowe BMW X4 demonstrują rosnącą elektryfikację z nowoczesną technologią hybrydową w połączeniu ze wszystkimi siedmioma systemami napędowymi dostępnymi w Niemczech. Oprócz BMW X3 xDrive30e z napędem hybrydowym plug-in, który jest produkowany od grudnia 2019 roku, wszystkie silniki 4- i 6-cylindrowe w obu seriach modeli teraz korzystają z technologii mild hybrid opartej na 48 woltach. Po tym, jak trzy dostępne silniki diesla zostały przekształcone w system mild-hybrid w ciągu 2020 roku, teraz również trzy silniki benzynowe są wyposażane w tę technologię, w tym 48-woltowy generator startowy, co zapewnia jeszcze lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i zwiększonym komforcie jazdy. Energia odzyskana za pomocą regeneracji i przechowywana w akumulatorze 48-woltowym może być również używana do elektrycznego wsparcia o mocy 8 kW/11 KM oprócz zasilania sieci pokładowej 12-woltowej.
Trzy silniki diesel i trzy benzynowe w ofercie
W Niemczech dostępne są siedem opcji napędowych dla nowego BMW X3 i nowego BMW X4, obejmujących zakres mocy od 135 kW/184 KM do 265 kW/360 KM. Wśród nich znajdują się trzy silniki diesla: o mocy 140 kW/190 KM w BMW X3 xDrive20d i BMW X4 xDrive20d, 210 kW/286 KM w BMW X3 xDrive30d i BMW X4 xDrive30d oraz 250 kW/340 KM w BMW X3 M40d i BMW X4 M40d.
Silniki benzynowe to BMW X3 xDrive20i i BMW X4 xDrive20i o mocy 135 kW/184 KM, BMW X3 xDrive30i i BMW X4 xDrive30i o mocy 180 kW/245 KM oraz BMW X3 M40i i BMW X4 M40i o mocy 265 kW/360 KM.
Hybryda plug-in z zasięgiem elektrycznym do 50 kilometrów
Model hybrydowy plug-in BMW X3 xDrive30e jest zarezerwowany dla Sportowego Samochodu Crossover. Jego system składa się z 4-cylindrowego silnika benzynowego połączonego z silnikiem elektrycznym, którego moc jest przekazywana na wszystkie cztery koła. Ich łączna moc systemu wynosząca 215 kW/292 KM może być zwiększona o dodatkowe 30 kW/41 KM dzięki tymczasowemu użyciu maksymalnej mocy silnika elektrycznego. Posiada on akumulator litowo-jonowy o wysokim napięciu, który zapewnia zasięg do 50 kilometrów.
8-biegowa skrzynia Steptronic i BMW xDrive w standardzie
Wszystkie wersje silnikowe są połączone z 8-biegowymi skrzynkami Steptronic, które są specjalnie dopasowane do charakterystyki danego silnika. BMW X3 M40i, BMW X3 M40d i wszystkie modele BMW X4 są standardowo wyposażone w 8-biegową skrzynię Steptronic Sport, w tym przełączniki na kierownicy i system Launch Control. Napęd na wszystkie koła BMW xDrive znacząco przyczynia się do wszechstronnej sportowej charakterystyki BMW X3 i BMW X4. Jego precyzyjna elektroniczna kontrola zapewnia wyjątkowo sportowy rozkład mocy typowy dla marki. Jego orientacja na tył sprawia, że dynamiczne pokonywanie zakrętów jest szczególnie intensywnym doświadczeniem. Ponadto BMW xDrive optymalizuje zarówno stabilność jazdy, jak i przyczepność na trudnym terenie.
Asystent jazdy Professional dostępny po raz pierwszy
Odświeżając BMW X3 i BMW X4, BMW zorganizowało i znacznie rozszerzyło gamę nowoczesnych systemów wspomagania kierowcy, aby zwiększyć komfort i bezpieczeństwo. Asystent jazdy Professional, po raz pierwszy dostępny jako opcja w tych seriach modeli, oferuje kierowcy komfortową ulgę oraz zwiększone bezpieczeństwo w sytuacjach jazdy, w których istnieje świadoma chęć pomocy. Oprócz Asystenta jazdy, który również jest opcjonalny, funkcje obejmują Aktywny Tempomat z ulepszoną funkcjonalnością w mieście, ostrzeżenie o skrzyżowaniach z dodatkową funkcją hamulca miejskiego, asystent awaryjnego pasa oraz ulepszony asystent prowadzenia/kierowania. 3D wizualizacja otoczenia w zestawie wskaźników daje przegląd, które systemy asystenta jazdy Professional są aktywne i jakie funkcje oferują. Asystent parkowania Plus teraz obejmuje także asystenta do cofania, który pomaga odtworzyć zrealizowaną linię wstecz. Kolejną nowością w BMW X3 i BMW X4 jest opcjonalny Rejestrator jazdy BMW, który nagrywa filmy wokół pojazdu.
BMW Live Cockpit Plus z 10,25-calowym wyświetlaczem w standardzie
Z BMW Live Cockpit Plus w standardzie i inteligentnym połączeniem, w tym innowacyjnymi usługami cyfrowymi opartymi na systemie operacyjnym BMW 7, BMW X3 i BMW X4 oferują teraz szczególnie bliską interakcję między kierowcą a pojazdem. BMW Live Cockpit Plus zawiera system operacyjny iDrive z wyświetlaczem kontrolnym, który ma teraz co najmniej 10,25 cala oraz kontroler dotykowy, a także zestaw wskaźników w stylu Black Panel z kolorowym wyświetlaczem 5,1 cala na środku. BMW Live Cockpit Plus można uzupełnić opcjonalnym wyświetlaczem BMW Head-Up. Jako opcja, BMW Live Cockpit Professional oferuje w pełni cyfrową sieć wyświetlaczy: zestaw wskaźników o wysokiej rozdzielczości za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny, z których każdy ma przekątną ekranu wynoszącą 12,3 cala.
Nowa generacja nawigacji z BMW Maps
Jedną z najważniejszych innowacji w obszarze usług cyfrowych są BMW Maps. System oparty na chmurze umożliwia znaczne poprawienie wydajności, wysoką dokładność i uproszczone wprowadzenie celu. Nowa generacja systemu nawigacji oferuje niezwykle szybkie i dynamiczne obliczanie tras oparte na dokładnych danych o ruchu drogowym dostarczanych w krótkich odstępach czasu. Dodatkowo, BMW Maps z Connected Parking zapewnia kierowcom jeszcze bardziej szczegółowe wsparcie w poszukiwaniu wolnego miejsca parkingowego w pobliżu ich celu.
Łączność ze smartfonem i integracja usług firm trzecich
BMW Live Cockpit Plus i BMW Live Cockpit Professional oferują zoptymalizowaną, bezprzewodową integrację smartfona za pośrednictwem Apple CarPlay. Kierowca może tutaj wyświetlać wszystkie istotne informacje z aplikacji na wyświetlaczu kontrolnym oraz również – w inteligentnie przetworzonej formie – w zestawie wskaźników i opcjonalnym wyświetlaczu BMW Head-Up.
Dzięki Android Auto™ Grupa BMW dodała kolejną istotną usługę do swojego zakresu bezproblemowej łączności w pojeździe, oferując łatwe i bezpieczne korzystanie z funkcji smartfona, takich jak muzyka, media czy aplikacje do komunikacji podczas jazdy. Najważniejsze interakcje między Android Auto a BMW to wygodne i bezprzewodowe połączenie oraz inteligentna integracja instrukcji nawigacyjnych Google Maps™ w wyświetlaczu BMW Head-up.
Głęboką integrację Amazon Alexa umożliwia korzystanie z usługi głosowej Amazon w pojeździe w taki sam sposób, w jaki klient jest już do tego przyzwyczajony w domu. Z pomocą aplikacji My BMW, która jest dostępna w ponad 40 krajach dla systemów operacyjnych iOS i Android, Amazon Alexa może być łatwo zainstalowana w pojeździe w zaledwie kilku krokach. Ponadto aplikacja My BMW to uniwersalny interfejs do pojazdu. Oferuje informacje o stanie pojazdu w każdym momencie oraz, w zależności od zainstalowanych opcji, umożliwia zdalne funkcje, takie jak lokalizacja pojazdu, zamek i odblokowywanie drzwi oraz rejestracja otoczenia pojazdu (Zdalny widok 3D).
Zwiększona funkcjonalność BMW Intelligent Personal Assistant
BMW Intelligent Personal Assistant również zyskuje dodatkowe możliwości w BMW X3 i BMW X4, tworząc jeszcze silniejszą więź między kierowcą a pojazdem. Dzięki cyfrowemu towarzyszowi, naturalnie wypowiadane instrukcje mogą być teraz używane do regulacji klimatyzacji, otwierania i zamykania okien czy zmiany trybów przełącznika doświadczenia jazdy. Może również uzyskać dostęp do nowej aplikacji News, która odczytuje najnowsze wiadomości pasażerom, oraz uczyć się rutyn, które zwiększają komfort i przyjemność z jazdy w określonych sytuacjach.
Zdalna aktualizacja oprogramowania przez Internet