Cadillac w lutym 2021 roku zaprezentował dwa nowe modele sportowych sedanów, które mają na celu odebranie niemieckim markom tytułów mistrza wydajności.
CT4-Blackwing to podrasowana wersja Cadillaca, którą każdy młodszy entuzjasta pojazdów sportowych powinien przetestować. Amerykański producent luksusowych samochodów zadał ciosy rywalom, takim jak BMW serii 3 i Mercedes-Benz klasa C, wprowadzając wysokowydajny sportowy sedan z 6-biegową manualną skrzynią biegów Tremec. Dzięki temu, jak zapewniali przedstawiciele firmy, kierowca nie zniszczy sprzęgła. Jego system kontroli jazdy magnetycznej oraz elektronicznie sterowany tylny mechanizm różnicowy LSD zostały dostrojone zarówno do codziennych dojazdów do sklepu, jak i do jazdy po torze.
Od zewnątrz CT4-Blackwing różnił się od zwykłego CT4. Wyglądał bardziej sportowo i agresywnie. Jego ostrą, jak sztylet, linię świateł do jazdy dziennej z diodami LED rozszerzono od góry do dołu przedniego zderzaka. Między nimi znajdowała się siatkowa atrapa chłodnicy z elementami z włókna węglowego, co podkreślało sportowy wygląd. Z boku, przez 18-calowe lekko stopowe obręcze, masywne hamulce tarczowe o średnicy 380 mm (14.96″) potwierdzały sportowy charakter tego samochodu. Opcjonalny zestaw aerodynamiczny z włókna węglowego uzupełniał wygląd o spoiler i dyfuzor z tyłu.
W środku, oprócz sportowych kubełkowych foteli, producent dodał więcej elementów wykończeniowych z włókna węglowego na panelach drzwiowych i konsoli centralnej. Wyświetlacz TFT zastąpił analogowe wskaźniki, zachowując jednocześnie tradycyjny wygląd dla obrotomierza, który umieszczono na środku.
Od strony technologicznej, CT4-Blackwing był wyposażony w silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, który generował 472 KM oraz 640 Nm (472 lb-ft) momentu obrotowego przesyłanego na tylne koła za pomocą standardowej 6-biegowej manualnej lub 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Cadillac podjął interesującą decyzję o zastosowaniu tytanowych korbowodów w silnikach współpracujących z manualną skrzynią biegów.
Cadillac CT5-V Blackwing oraz CT4-V Blackwing z 2022 roku stanowią szczyt osiągów i rzemiosła marki Cadillac, czerpiąc z tradycji wyścigowej, która przyniosła wiele tytułów mistrzowskich, by stworzyć najbardziej torowo zdatne Cadillaki w historii, jednocześnie ustanawiając nowe standardy luksusu i komfortu.
Wykorzystując historię wyścigową Cadillaca, która rozpoczęła się w 1949 roku i odnosiła sukcesy przez ostatnie dwie dekady, modele V-Series Blackwing zostały opracowane z myślą o zaangażowaniu kierowcy i osiągach jako priorytet.
„V-Series Blackwing oznacza najwyższy poziom wykonania od Cadillaca i oferuje wyraźnie amerykańską wizję osiągów: niesamowitą moc i luksusowe rzemiosło, bez jakichkolwiek kompromisów,” powiedział Brandon Vivian, dyrektor techniczny Cadillaca. „Zwróciliśmy się do naszej tradycji wyścigowej, wprowadzając niezłomną dbałość o szczegóły, by stworzyć dwa samochody, które podnoszą doświadczenie z serii V.”
Pojazdy V-Series Blackwing opierają się na już doskonałej dynamice osiągów modeli CT5-V i CT4-V, tworząc najwyższą klasę w ofercie sedanów Cadillaca.
Najważniejsze cechy to:
Ewolucje silnika Cadillac 6.2L Supercharged V8 w CT5-V Blackwing i 3.6L Twin-Turbo V6 w CT4-V Blackwing
Udoskonalona sześciobiegowa manualna skrzynia biegów TREMEC jako standard
Dostępna dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów
Elektroniczny ogranicznik poślizgu na tylnej osi, usprawniony w celu zmniejszenia masy i zwiększenia niezawodności na torze
Zaawansowane udoskonalenia zawieszenia zapewniające lepszą kontrolę nad nadwoziem i bardziej zwinne prowadzenie
Magnetyczna kontrola jazdy 4.0, najszybsza technologia zawieszenia na świecie, poprawiająca balans między komfortem codziennej jazdy a zdolnościami torowymi
Unikalne wzmocnienia strukturalne poprawiające reakcję kierownicy i prowadzenie na torze
Największe fabryczne hamulce Cadillaca, dostępne w CT5-V Blackwing
Rozbudowane testy walidacyjne, w tym 12-godzinne i 24-godzinne testy torowe
Możliwość personalizacji zintegrowanego cyfrowego zestawu wskaźników z ustawieniami Custom Launch Control i Performance Traction Management
Uwodzicielskie osiągi
Cadillac CT5-V Blackwing korzysta z udoskonalonego silnika 6.2L z kompresorem, który dzięki wyższemu przepływowi powietrza i zmodyfikowanemu układowi wydechowemu osiąga moc 668 koni mechanicznych (498 kW) oraz 659 lb-ft momentu obrotowego (893 Nm), co czyni go najsilniejszym produkcyjnym Cadillakiem w historii. Każdy silnik jest ręcznie montowany w zakładzie GM w Bowling Green w Kentucky i posiada sygnowaną tabliczkę budowniczego silnika.
Cadillac CT4-V Blackwing prezentuje ewolucję silnika 3.6L Twin-Turbo V6, który wyposażony jest w zmodyfikowane oprogramowanie systemu sterowania oraz ulepszony system dolotowy, osiągając 472 konie mechaniczne (352 kW) oraz 445 lb-ft momentu obrotowego (603 Nm). Niskotopnościowe wirniki turbosprężarek (titanium-aluminide) umożliwiają bardziej precyzyjne i responsywne wykorzystanie momentu obrotowego w całym zakresie obrotów.
Cadillac CT5-V Blackwing: 6.2L Supercharged V8 – 668 hp, 659 lb-ft momentu obrotowego
Szacowana przez GM maksymalna prędkość na torze: ponad 200 mph
Szacowany przez GM czas 0-60 mph: 3.7 sekundy (automatyczna skrzynia biegów)
Najsilniejszy Cadillac w historii
Przepływ powietrza w dolocie jest lepszy o 46 procent w porównaniu do CTS-V
Kompaktowy, wysokowydajny kompresor Eaton o pojemności 1.7L z małymi wirnikami, które umożliwiają generowanie doładowania wcześniej w zakresie obrotów dla natychmiastowej reakcji
Odlewane A356T6 głowice cylindrów są mocniejsze i lepiej radzą sobie z ciepłem niż konwencjonalne głowice ze stopu aluminium
Lekkie tytanowe zawory dolotowe
System olejowania z mokrym karterem, zdolny do pracy na torze, z zewnętrznym separatorem oleju i systemem odprowadzania
Cadillac CT4-V Blackwing: 3.6L Twin-Turbo V6 – 472 hp, 445 lb-ft momentu obrotowego
Szacowana przez GM maksymalna prędkość: 189 mph
Szacowany przez GM czas 0-60 mph: 3.8 sekundy (automatyczna skrzynia biegów)
Najsilniejszy i najszybszy Cadillac w klasie subkompaktowej
Ograniczenie powietrza w dolocie jest lepsze o 39 procent w porównaniu do ATS-V
Sprężarki turbosprężarek dopasowane do szczytowej wydajności przy maksymalnej mocy dla optymalnych osiągów na torze
Tytanowe korbowody (tylko manualna skrzynia biegów) oraz zmodyfikowane przeciwwagi wału korbowego redukują obciążenia głównych/korbowodowych łożysk
Przeprojektowane dysze olejowe, które kierują olej silnikowy na dno tłoków, w celu poprawy kontroli temperatury
System chłodzenia wody do powietrza zintegrowany z kolektorami przyczynia się do natychmiastowej reakcji momentu obrotowego
Wydajność przepływu powietrza zmniejszona o 60 procent w porównaniu do konwencjonalnego projektu z zdalnie zamontowanym wymiennikiem ciepła
Układy hamulcowe przystosowane do jazdy na torze
Oba modele V-Series Blackwing wyposażone są w zaawansowane, wysokowydajne systemy hamulcowe, które zostały szeroko testowane na torze i drodze. Ekskluzywne projekty felg V-Series Blackwing umożliwiają zastosowanie jeszcze większych wirników w porównaniu do poprzedniej wersji CTS-V, dzięki czemu układ hamulcowy CT5-V Blackwing to największe fabryczne hamulce w historii Cadillaca. Dodatkowo, dostępny jest pakiet hamulców węglowo-ceramicznych dla Cadillaca CT5-V Blackwing, z wirnikami z perforacją, oferujący liczne korzyści, w tym oszczędność masy, trwałość i zarządzanie ciepłem.
Wyróżnione cechy:
CT4-V Blackwing: wirniki przednie 14.96 x 1.34-calowe (380 X 34 mm) i tylne 13.4 x 1.1-calowe (340.5 x 28 mm)
CT5-V Blackwing: wirniki przednie 15.67 x 1.42-calowe (398 X 36 mm) i tylne 14.7 x 1.1-calowe (373.5 x 28 mm)
Staggered Brembo® sześciotłoczkowe przednie zaciski hamulcowe i czterotłoczkowe tylne zaciski
Dostępny w CT5-V Blackwing, lekki pakiet hamulców węglowo-ceramicznych znacząco poprawia zarządzanie ciepłem, a także zwiększa odporność na zużycie w ekstremalnych warunkach na torze, jednocześnie redukując masę nieresorowaną i masę wirującą:
53-funtowa (24 kg) redukcja masy nieresorowanej
62-funtowa (28 kg) redukcja masy wirującej
Wysokowydajne klocki hamulcowe niezawierające miedzi spełniają wymagania prawa kalifornijskiego i zapewniają doskonałą odporność na zjawisko blaknięcia oraz doskonałe odczucie pedału na torze i na drodze
Systemy hamulcowe są zintegrowane z wybieranymi trybami jazdy każdego pojazdu, w tym odczuciem pedału hamulca. Odczucie pedału hamulca może być również przypisane w ramach My-Mode i V-Mode
Manualna skrzynia biegów jest standardowa
Rzadkie dla sportowych sedanów, sześciobiegowa manualna skrzynia biegów TREMEC jest standardem w obu pojazdach. Została zoptymalizowana dla każdego pojazdu z serii V-Series Blackwing, by zapewnić emocjonującą jazdę na torze lub drodze. Szczegóły obejmują:
Sprzęgło podwójne LuK o wysokiej pojemności momentu obrotowego oraz doskonałym odczuciu pedału
Aktywne dopasowanie obrotów dostępne za pomocą przełącznika zamontowanego w konsoli, aby automatycznie dopasować prędkość silnika do przewidywanych redukcji biegów
No-Lift Shift, pozwalające kierowcy na zmianę biegów bez zdejmowania nogi z pedału gazu. W przypadku CT4-V Blackwing pozwala to turbosprężarkom pozostać spinnymi, co skutkuje szybszym czasem okrążenia
Chłodzenie skrzyni biegów i tylnego dyferencjału – manualna i automatyczna skrzynia biegów korzystają z tego samego systemu chłodzenia dostosowanego do toru для greater performance
Pedały sprzęgła i hamulca umieszczone dla optymalnej ergonomii kierowcy
Fizyczna bariera zatrzymująca dla pedału sprzęgła, zamiast zatrzymania hydraulicznego, zapewnia lepsze informacje zwrotne dla kierowcy podczas pracy sprzęgła
Krótszy zakres zmiany niż w poprzednich generacjach dla precyzyjniejszych zmian biegów
Dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów
CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing są dostępne z dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów sterowaną elektronicznie. Została dostrojona, aby uzupełniała podwójną osobowość każdego z modeli.
Wyróżnione cechy:
Tap Shift/Manual Mode pozwalające kierowcy używać zintegrowanych łopatek zmiany biegów z magnezu do wyboru biegu i trzymania go aż do wyboru następnego biegu, w górę lub dół
Tryb Sport zapewniający interpretację warunków jazdy w czasie rzeczywistym, dostosowując skrzynię biegów do zmniejszenia intensywności zmiany biegów i poprawy osiągów, przy zachowaniu agresywnej dynamiki jazdy
Testy na torze przez dwadzieścia cztery godziny przyniosły wiele ulepszeń w odpowiedzi na potrzeby wymagającego środowiska na torze, w tym unikalny projekt miski olejowej i zmiany priorytetowe zaworów
Unikalne systemy kontroli z kalibracjami wydajności dostosowanymi do każdego modelu
Dziesięć biegów do przodu zapewnia najwięcej dostępnych prędkości skrzyni biegów w każdej klasie sedanów, co pomaga utrzymać silniki w optymalnych zakresach obrotów, a także przewiduje następne zmiany biegów
Dynamiczny tryb wydajności jest dostosowany specjalnie dla V-Series Blackwing, aby dostarczyć zorientowane na tor wzory zmiany biegów i automatycznie aktywuje się, gdy doznawane są siły G w trybie Sport lub Track
Dodatkowa pompa wstępnie napełnia system automatycznej skrzyni biegów od momentu otwarcia drzwi pojazdu, aby poprawić wydajność przy zimnych przełączaniach.
Oba modele V-Series Blackwing posiadają także ulepszony elektroniczny ogranicznik poślizgu na tylnej osi. Waży mniej i został zoptymalizowany dla każdego trybu jazdy i ustawienia Performance Traction Management.
Wyróżnione cechy:
Większa kontrola nad tylnym dyferencjałem w porównaniu do tradycyjnych otwartych i mechanicznych dyferencjałów o ograniczonym poślizgu
Zwiększa przyczepność drogi poprzez automatyczne przydzielanie momentu obrotowego do tylnego koła z największą przyczepnością podczas ostrego pokonywania zakrętów – z możliwością przemieszczenia do 1,475 lb-ft (2,000 Nm) momentu obrotowego na oś
Wydajny chłodnica dyferencjału
Obudowa aluminiowa zastępująca dotychczasową odlewaną żeliwną, co redukuje masę o ponad 22 funty (10 kg)
Ekskluzywne zintegrowane wymienniki ciepła dla lepszego chłodzenia
Zaawansowane systemy zawieszenia i wzmocniona konstrukcja
V-Series Blackwing łączy czwartą generację Magnetycznej Kontroli Jazdy (MR 4.0) z ulepszeniami przednich i tylnych systemów zawieszenia. Twardsze stawki sprężyn, unikalne puste stabilizatory, wyższe stawki i inne elementy tworzą doświadczenie jazdy, które izoluje kierowcę od niedoskonałości drogi, a jednocześnie zapewnia precyzyjne i angażujące połączenie z drogą.
Najważniejsze cechy MR 4.0:
Ogromny zakres wydajności, który dał inżynierom Cadillaca swobodę optymalizacji codziennej jazdy i agresywnych osiągów torowych
Nowe akcelerometry i jednostka pomiaru bezwładności, które przesyłają i przetwarzają zmiany warunków drogowych cztery razy szybciej niż w poprzedniej generacji systemu
Wtórne mapy temperatur, które pozwalają inżynierom kompensować zmiany temperatury płynu amortyzacyjnego dla bardziej spójnej wydajności, nawet podczas jazdy sportowej
Jednostka pomiaru bezwładności, która zapewnia bardziej precyzyjne pomiary ruchu nadwozia w odniesieniu do koła dla dokładniejszych odczytów podczas gwałtownego hamowania, pokonywania zakrętów i innych warunków jazdy
Udoskonalenia w kontroli ruchu ciała, które pozwalają pojazdowi pozostać bardziej wypoziomowanym podczas przechodzenia między zakrętami
Przednie zawieszenie na poduszce MacPherson:
Łącznik jazdy obejmuje nowy, wykonany w 100% z elastomeru element na CT4-V Blackwing oraz przeprojektowany hydroodporowy element na CT5-V Blackwing, co poprawia odpowiedź jazdy
Linka kontrolna zawiera kulowe łączniki osiowe dla lepszej kontroli bocznej i szybszej reakcji kierownicy
Niezależne tylne zawieszenie pięcio-łącznikowe:
Linka boczna wyposażona jest w twardsze wkładki dla szybszej reakcji i większej zwinności w pokonywaniu zakrętów
Linka toe ma kulowe łączniki osiowe dla zwiększonej stabilności i pewności kierowcy
Tylne knykcie mają zwiększoną sztywność dla lepszego hamowania i lepszej kontroli podczas pokonywania zakrętów
Montaż tylnego krzyża został wzmocniony dla optymalnej równowagi między komfortem drogowym a osiągami na torze
Modele V-Series Blackwing zbudowane są na nagradzanej architekturze napędu tylnego Cadillaca i mają unikalne wzmocnienia strukturalne, w tym wzmocnienia wieży amortyzatorów, płytę nośną od spodu i grubsze tylne belki, aby poprawić sztywność nadwozia. Wraz z unikalnymi elementami zawieszenia, sztywniejsza konstrukcja zwiększa reakcję kierownicy, prowadzenie i komfort codziennej jazdy.
Całodzienna wydajność, na torze i poza nim
CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing bazują na wyścigowym dziedzictwie Cadillaca i zostały opracowane, aby być gotowe do jazdy na torze prosto z fabryki. Obejmuje to intensywny program walidacji, aby zapewnić spójną wydajność w najtrudniejszych warunkach torowych.
Walidacja obu modeli obejmowała:
Sześćdziesięcio-czterogodzinne testy na torze z automatyczną skrzynią biegów, dostępnym pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, aluminiowymi kołami i dostępnym pakietem hamulców węglowo-ceramicznych
Dwanaście godzin ciągłych testów na torze ze standardową manualną skrzynią biegów, dostępnym pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, aluminiowymi kołami i dostępnym pakietem hamulców węglowo-ceramicznych
Funkcjonalna aerodynamika, w tym dostępny pakiet aerodynamiczny z włókna węglowego, przyczynia się do umiejętności torowych modeli V-Series Blackwing, aby wspierać różnorodne potrzeby chłodzenia dla odpowiednich silników, skrzyń biegów, osi i innych systemów wspierających.
Dodatkowo, opony MICHELIN® Pilot Sport 4S stworzone specjalnie dla modeli V-Series Blackwing przyczyniają się do ich zrównoważenia zdolności torowych i komfortu na drodze. Najważniejsze cechy:
Unikalny, wieloskładnikowy skład bieżnika:
Powierzchnia kontaktu składająca się z trzech unikalnych składników gumy bieżnikowej
Wyścigowy „R compound” używany w większości bieżnika
Składniki zoptymalizowane pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, zwiększonej trwałości na ulicy i torze oraz oporu toczenia
Kształt formy opony został specjalnie zaprojektowany dla modeli Blackwing, aby zoptymalizować kontakt z drogą
Rozmiary opon:
Rozmiar opony CT5-V Blackwing: 275/35ZR19 (przód) i 305/30ZR19 (tył)
Rozmiar opony CT4-V Blackwing: 255/35ZR18 (przód) i 275/35ZR18 (tył)
Oba pojazdy V-Series Blackwing oferują standardowe felgi aluminiowe odkuwane o różnej szerokości, z przodu i z tyłu. Te odkuwane felgi są mocniejsze i lżejsze niż konwencjonalne odlewane aluminium.
Rozmiary felg:
CT5-V Blackwing: Przód – 19 x 10 cali / Tył – 19 x 11 cali
CT4-V Blackwing: Przód – 18 x 9 cali / Tył – 18 x 9.5 cali
Zaprojektowane do wydajności
Cadillac CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing osiągają artystyczną równowagę pomiędzy formą a funkcją.
Pochodząc z dziedzictwa wyścigowego serii V, elementy designu nowych sedanów V-Series Blackwing wspierają ich osiągi, zdolne do jazdy na torze, jednocześnie rozwijając dziedzictwo stylizacji inspirowanej sportami motorowymi i zwiększonej finezji.
„Jako najwyższe wersje wydajności naszego asortymentu V-Series, głównym celem ich projektów było zachowanie autentyczności i integralności, a także podniesienie poprzeczki,” powiedział Andrew Smith, dyrektor generalny Global Cadillac Design. „Wszystko nowe i unikalne w tych pojazdach zostało uwzględnione tylko wtedy, gdy spełniało funkcjonalny cel, jednocześnie tworząc potężny, charakterystyczny wygląd.”
Na zewnątrz, testy w tunelu aerodynamicznym oraz rozległa walidacja torowa udoskonaliły projekty, aby zoptymalizować równowagę formy i funkcji. Wewnątrz zaś, każdy unikalny element V-Series Blackwing, od dostępnych siedzeń z akcentami z włókna węglowego po specyficzne układy dla centrum informacji kierowcy, został opracowany w celu zwiększenia kontroli kierowcy.
Wyróżnione cechy:
Unikalne elementy zewnętrzne, w tym szczegółowe grille główne i wtórne, tylni spojler, przedni dyfuzor, panele środkowe, dyfuzor tylny, wentylacje w błotnikach, przedłużenia progów i więcej
Pełne oświetlenie LED na zewnątrz
Panele podwozia „Underwing”, które wspierają redukcję oporu powietrza i zdolności torowe
Dostępny pakiet z włókna węglowego przetestowany w tunelu aerodynamicznym, który redukuje siłę nośną na torze w porównaniu do standardowego pakietu aerodynamicznego – w tym redukcja nośności o 214 procent w CT4-V Blackwing
Zaciski hamulcowe Brembo® dostępne w kolorach szarym, niebieskim, czerwonym i brązowym
Trzy poziomy wysokiej jakości wnętrz (Podstawowy, Średni i Wyższy), z unikalnymi wykończeniami, ozdobami i technologiami, w tym standardową funkcjonalnością bezprzewodowego Apple CarPlay i Android Auto oraz bezprzewodowym ładowaniem telefonu. CT5-V Blackwing dodaje standardową funkcjonalność Surround Vision z nagraniem, wyświetlaczem przeziernym i innymi funkcjami
Dostępne, wysokowydajne siedzenia przednie, z możliwością regulacji w aż 18 kierunkach, ogrzewaniem, wentylacją i masażem lędźwiowym – oraz dostępne siedzenia wyścigowe z akcentami z włókna węglowego w CT5-V Blackwing
Wysokowydajna kierownica z akcentami z włókna węglowego i łopatkami zmiany biegów z magnezu (wraz z dostępną dziesięciobiegową automatyczną skrzynią biegów), a także kontrolą trybu V oraz zarządzaniem trakcji wydajności (kierownica standardowa w CT5-V Blackwing i dostępna w CT4-V Blackwing) – w tym tabliczka produkcyjna z numerem seryjnym
Unikalny środkowy konsol manualnej skrzyni biegów (z sześciobiegową manualną skrzynią biegów w standardzie), z akcentami z włókna węglowego i dźwignią zmiany biegów z 3D-printed medallion cap
Dostępny podsufitka z mikrofibry i dodatkowe akcenty wewnętrzne
Premium system audio AKG z 14 głośnikami (CT4-V Blackwing) lub 15 głośnikami (CT5-V Blackwing)
Konfigurowalny zestaw wskaźników z wyświetlaczem HD o przekątnej 12 cali, który zawiera unikalne grafiki V-Series Blackwing oraz konfigurowalne ustawienia wydajności, takie jak ekran Track z timerami wydajności dla 0-60 mph, ćwierć mili, timer okrążeń i inne
Dostępny drugi generacji Rejestrator Danych Wydajności, który dostarcza kierowcy ulepszonych możliwości nagrywania i nowe poziomy analizy jazdy
Udoskonalone w tunelu aerodynamicznym
Cadillac CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing korzystają z rozległego rozwoju i testów aerodynamicznych, z unikalnymi cechami zewnętrznymi zaprojektowanymi w celu zredukowania siły nośnej i wsparcia potrzeb chłodzenia systemu napędowego i układu napędowego.
„Otwory w grillach są większe, aby kierować przepływ powietrza do wielu chłodnic, a także hamulców,” mówi Josh Thurber, menedżer designu zewnętrznego Cadillaca. „To wszystko jest funkcjonalne i przyczynia się do celowego, inspirowanego wyścigami wyglądu obu samochodów.”
Rozwój rozpoczął się od obszernego symulacji dynamiki płynów, wraz z testami w tunelu aerodynamicznym na zredukowanej i pełnoskalowej modelach z komponentami z gliny, pianki i prototypami wydrukowanymi w 3D.
Dodatkowo, pełnoskalowe testy zostały również przeprowadzone w zmodernizowanym tunelu aerodynamicznym GM. Udoskonalenia dokonane w trakcie testów zaowocowały dostosowanym, unikalnym pakietem zewnętrznym składającym się z:
Nowy projekt głównej siatki grillowej, który poprawia przepływ powietrza w porównaniu do poprzedniej generacji. Wzór siatki został udoskonalony, aby zawierać wtórne żeberka, które wpływają na kąty nawiewu powietrza, kierując przepływ powietrza do głównych chłodnic, chłodnicy oraz kanałów powietrznych
Większe wtórne grille, które kierują przepływ powietrza do pomocniczych chłodnic ładunku, podczas gdy mniejsze przednie dolne grille zmniejszają ciśnienie, jednocześnie kierując przepływ powietrza do kanałów chłodzących hamulce
Przedni dyfuzor, który zmniejsza nośność, aby pomóc utrzymać samochód na torze przy wyższych prędkościach
Tylni spojler, który równoważy działanie przedniego dyfuzora, aby pomóc utrzymać przyczepność na tylnych kołach przy wyższych prędkościach
Panele środkowe, które poprawiają aerodynamikę podwozia
Podwozie – panele podwozia zaprojektowane z kanałami przepływu powietrza, nazwanymi „podwoziem”, które wspierają efektywność aerodynamiczną i zdolności torowe samochodów
Przedłużenia progów oraz tylny dyfuzor, które kontynuują ziemisty wygląd ustanowiony przez przedni dyfuzor
Cadillac CT5-V Blackwing obejmuje również deflektory powietrza dla przednich kół. Te deflektory mają na celu zmniejszenie oporu, ale mogą być usunięte, aby maksymalizować przepływ powietrza chłodzącego do hamulców.
Oba modele V-Series Blackwing są dostępne z funkcjonalnym pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, który generuje znaczną redukcję nośności w porównaniu do standardowego pakietu aerodynamicznego. W Cadillac CT4-V Blackwing zapewnia 214-procentową redukcję nośności, a w CT5-V Blackwing 75-procentową.
Wyjątkowe felgi i zaciski hamulcowe
Odkuwane aluminiowe felgi o różnych rozmiarach są standardem w obu modelach. W Cadillac CT4-V Blackwing mają szerokość 18 x 9 cali z przodu i 18 x 9.5 cali z tyłu; w CT5-V Blackwing mają szerokość 19 x 10 cali z przodu i 19 x 11 cali z tyłu.
Felgi mają podobny, inspirowany sportami motorowymi, wieloskrzydłowy design i są oferowane w dwóch wersjach: premium satynowe wykończenie w kolorze grafitowym z laserowo wyciętym logo V-Series lub wypolerowana powierzchnia z ciemnymi kieszeniami malowanymi na Android, również z laserowo wyciętym logo V-Series.
Wykończenie brązowe jest również dostępne na standardowych zaciskach hamulcowych Brembo®, oprócz kolorów czerwonego, niebieskiego i standardowego szarego. Wybory te oferują większe możliwości personalizacji dla klientów, pozwalając im dopasować zaciski do koloru karoserii samochodu i jego felg.
Piękno i funkcjonalność wnętrza
Wnętrza Cadillac CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing zostały podniesione na nowy poziom funkcjonalności, wykończenia i finezji.
Dostępne wysokowydajne siedzenia i wysokowydajna kierownica przyczyniają się do funkcji w tym równaniu, podczas gdy elementy takie jak dostępna podsufitka z mikrofibry i wykończenie z skóry Opus zwiększają aurę ręcznie wykonanej finezji i precyzyjnej techniki.
Jest też standardowy system audio AKG premium, z 14 i 15 głośnikami dla CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing, odpowiednio. System audio AKG ma również szczotkowane aluminiowe grille z laserowym grawerowaniem oraz neodymowe magnesy, aby zredukować wagę, jednocześnie zapewniając wysokiej jakości dźwięk.
Oba modele oferowane są w trzech poziomach wykończenia wnętrza, zaczynając od standardowych wysokowydajnych przednich siedzeń, wydajnej kierownicy i unikalnych dodatkowych akcentów wewnętrznych. Dostępne są wysokowydajne siedzenia, w tym opcjonalne oparcia z włókna węglowego w CT5-V Blackwing, wysokowydajna kierownica oraz dodatkowe wykończenia z włókna węglowego.
Wysokowydajne siedzenia i kierownica
Fotel przedni o wzmocnionej wydajności jest standardem w Cadillac CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing, z wysokowydajnym projektem fotela przedniego w wyższych poziomach wykończenia.
Obie wersje stanowią kolejny krok w projektowaniu siedzeń dla Cadillaca V-Series, z większym komfortem i dodatkowymi funkcjami. Zostały zaprojektowane, aby zapewnić wyjątkowe wsparcie boczne podczas dynamicznej jazdy, jednocześnie oferując wysoki poziom regulacji, by dostosować się do różnych rozmiarów kierowcy i pasażerów.
Siedzenia mają ogrzewanie, ustawienia pamięci kierowcy i do 18 elektronicznych regulacji. Ulepszony fotel wysokowydajny ma smukły projekt podparcia głowy, aby wygodnie pomieścić kaski na torze, a także rzemieślnicze loga serii V i ergonomiczne podparcia, aby ułatwić manualną zmianę biegów.
Dodatkowe dostępne cechy siedzeń, w zależności od wykończenia, obejmują wentylację, masaż lędźwiowy i indywidualne perforacje, pikowania czy wykończenie z mikrofibry. W CT5-V Blackwing wysokowydajne pół-anilinowe skórzane siedzenia przednie zawierają lekkie oparcia z włókna węglowego.
Uzupełnieniem foteli wyższego poziomu jest gruba, o średnicy 14.5 cala (370 mm) wysokowydajna kierownica, która jest standardem w średnich i wyższych poziomach wykończenia CT4-V Blackwing oraz wszystkim wykończeniu CT5-V Blackwing. Posiada wykończenia z włókna węglowego i dodatkowe przyciski sterujące, w tym przycisk V-Mode z szybkim dostępem oraz przełącznik zarządzania trakcji wydajności (kierownica standardowa w CT5-V Blackwing i dostępna w CT4-V Blackwing) – w tym tabliczka z numerem seryjnym odpowiadającym unikalnej sekwencji VIN każdego pojazdu.
Integracja projektu i technologii
Funkcjonalne piękno modeli V-Series Blackwing rozciąga się na konfigurowalne technologie w pojeździe, które wspierają osiągi samochodów oraz spersonalizowane doświadczenia związane z jazdą. Unikalne, dostosowane funkcje angażują kierowców i pomagają skupić uwagę na jeździe, oferując jednocześnie informacje zwrotne na temat ich jazdy zarówno na torze, jak i na drodze.
Wyróżnione cechy:
Standardowy konfigurowalny zestaw wskaźników HD o przekątnej 12 cali z animacją uruchamiania Blackwing. Zestaw wskaźników ma trzy osobowości wyświetlania: Tour, Sport i Track, oraz dwa konfigurowalne obszary, w których kierowca może wyświetlić najbardziej istotne informacje.
Układ Track w zestawie wskaźników zawiera wiele funkcji wydajnościowych, takich jak światło zmiany biegów dla optymalnej zmiany manualnej, a także dostęp do funkcji Timera Wydajności, która rejestruje 0-60 mph, 0-100 mph, przyspieszenie ćwierć mili, zintegrowany timer okrążeń z dostępnym Rejestratorem Danych Wydajności oraz wskaźnik sił G działających w kierunkach bocznych i podłużnych. Zapewnia również dostęp do menu Kontroli Startu, dla dostosowanych ustawień startowych i kontroli z blokadą osi.
Wyświetlacz przezierny (CT5-V Blackwing), który jest tematycznie dopasowany do każdej z trzech osobowości wyświetlania, w tym różnych powiadomień, takich jak odczyt obrotomierza w ustawieniu Sport oraz światła zmiany biegów w ustawieniu Track.
Integracja wyświetlacza infotainment – oba modele oferują dostęp do najnowszego systemu użytkownika Cadillaca, który obejmuje dostęp do różnych funkcji i aplikacji specyficznych dla V-Series Blackwing, w tym dostępnego Rejestratora Danych Wydajności i regulacji siedzeń przednich. Systemy te obejmują wyświetlacz HD o przekątnej 8 cali w CT4-V Blackwing oraz 10-calowy wyświetlacz HD w CT5-V Blackwing.
Rejestrator Danych Wydajności 2.0 jest dostępny i umożliwia kierowcom rejestrowanie każdego aspektu ich jazdy, w tym dźwięk w czasie rzeczywistym i wideo z przedniej kamery, a także 34 kanały danych wydajnościowych do szczegółowej analizy. Nowe i ulepszone funkcje w drugiej generacji systemu V-Series Blackwing obejmują ulepszoną rozdzielczość nagrywania (1080 pikseli), ulepszony design nakładek na pomiar sportowy, torowy i wydajnościowy, wyświetlanie trybów zarządzania trakcji wydajności, funkcjonalność kamery pokładowej i inne.
Zbliżając się do lata 2021