Cadillac wziął luksusową limuzynę i zamienił ją w sportowy samochód, gdy umieścił silnik Corvette pod jej maską, ale to nie wszystko, co zrobił.
Przez długi czas amerykańskie luksusowe limuzyny były jedynie komfortowe. Poza systemem wtrysku paliwa, nie różniły się technologią od samochodów z czasów II wojny światowej. Nic dziwnego, że Niemcy bez trudu dominowali na ulicach i w rankingach sprzedaży. Wtedy Cadillac powiedział: „to już koniec!” i zapomniał o swoich regularnych klientach z AARP, kierując swoją uwagę na młodsze pokolenia. Wówczas zarząd GM zrozumiał, że potężny Cadillac to lepszy Cadillac. Tak narodziły się wersje sportowe Caddy’ego.
Mówi się, żeby nie oceniać książki po okładce, ale CT5-Blackwing mówi wiele o sobie. Jego reflektory wyglądały, jakby pochodziły ze świata Marvela. Szeroki grill z siatką był uzupełniony niższym w zderzaku, a dwa pionowe paski LED przypominały dwa dagi z cichego zabójcy. Zespół projektowy dodał więcej pikanterii z tyłu, w tym spojler z włókna węglowego na klapie bagażnika oraz wieloszczelinowy dyfuzor, który skrywał cztery kwadratowe rury wydechowe.
Wewnątrz, producent starał się zaoferować sportowy wygląd swoim klientom. Udało mu się to częściowo dzięki zainstalowaniu wykończeń z włókna węglowego na panelach drzwiowych i konsoli centralnej, ale nie na desce rozdzielczej. Zestaw wskaźników wyposażono w wyświetlacz TFT, na którym tachometr zajmował centralne miejsce.
CT5-Blackwing był najsilniejszym samochodem drogowym, jaki kiedykolwiek zbudował amerykański producent. W przeciwieństwie do swoich głównych rywali, jego silnik o pojemności 6,2 litra z doładowaniem był standardowo połączony z 6-biegową skrzynią manualną, podczas gdy 10-biegowa automatyczna znajdowała się na liście opcji.
Cadillac CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing z 2022 roku stanowią szczyt osiągów i rzemiosła marki Cadillac, czerpiąc z dziedzictwa wyścigowego, które przyniosło wiele tytułów mistrzowskich, aby stworzyć najbardziej torowe Cadillaci w historii, jednocześnie wyznaczając nowe standardy luksusu i komfortu.
Czerpiąc z wyścigowej historii Cadillaca, która rozpoczęła się w 1949 roku i odnosiła ciągłe sukcesy w ciągu ostatnich dwóch dekad, modele V-Series Blackwing zostały opracowane z myślą o zaangażowaniu kierowcy i wydajności.
„V-Series Blackwing oznacza najwyższy poziom wykonania od Cadillaca i oferuje wyraźnie amerykańską wizję osiągów: niesamowitą moc i luksusowe rzemiosło, w zupełności bez kompromisów,” powiedział Brandon Vivian, główny inżynier wykonawczy w Cadillacu. „Oparliśmy się na naszym dziedzictwie wyścigowym, które przyniosło nam tytuły mistrza, i podjęliśmy się stworzenia dwóch samochodów, które podnoszą doświadczenie V-Series.”
Pojazdy V-Series Blackwing opierają się na już doskonałej dynamice osiągów CT5-V i CT4-V, tworząc najwyższą klasę w ofercie sedanów Cadillaca.
Najważniejsze cechy obejmują:
Ewolucje silnika 6.2L Supercharged V8 gotowego na tor w CT5-V Blackwing i 3.6L Twin-Turbo V6 w CT4-V Blackwing
Ulepszona sześciobiegowa manualna skrzynia TREMEC jako standard
Dostępna dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów
Elektroniczny ogranicznik poślizgu tylnych kół, który został ulepszony w celu zwiększenia niezawodności na torze
Zaawansowane udoskonalenia zawieszenia zapewniające lepszą kontrolę nad nadwoziem i bardziej zwrotne odczucia
Magnetic Ride Control 4.0, najszybciej reagująca technologia zawieszenia na świecie, poprawiająca równowagę pomiędzy komfortem codziennej jazdy a osiągami na torze
Unikalne wzmocnienia strukturalne poprawiające reakcję układu kierowniczego i prowadzenie na torze
Największe w historii Cadillaca fabrycznie zainstalowane hamulce, dostępne w CT5-V Blackwing
Rozległe testy walidacyjne, w tym testy torowe trwające 12 i 24 godziny
Personalizowana zintegrowana cyfrowa deska rozdzielcza z ustawieniami Custom Launch Control i Performance Traction Management
Uwolniona wydajność
Cadillac CT5-V Blackwing wykorzystuje ulepszony silnik 6.2L supercharged V8, który dzięki wyższemu przepływowi powietrza i zmodyfikowanemu układowi wydechowemu osiąga moc 668 koni mechanicznych (498 kW) i 659 lb-ft momentu obrotowego (893 Nm), co czyni go najsilniejszym produkcyjnym Cadillakiem w historii. Każdy silnik jest ręcznie składany w zakładzie montażowym GM w Bowling Green w Kentucky i posiada podpisaną tabliczkę producenta silników.
Cadillac CT4-V Blackwing to rozwinięcie silnika 3.6L Twin-Turbo V6, który ma zmodyfikowane oprogramowanie systemu sterowania i ulepszony układ dolotowy, co pozwala uzyskać 472 konie mechaniczne (352 kW) i 445 lb-ft momentu obrotowego (603 Nm). Turbosprężarki z niską bezwładnością (titanium-aluminide) pozwalają na bardziej precyzyjną i reaktywną aplikację momentu obrotowego w całym zakresie obrotów.
Cadillac CT5-V Blackwing: 6.2L Supercharged V8 – 668 hp, 659 lb-ft momentu obrotowego
Przewidywana przez GM maksymalna prędkość na torze: ponad 200 mph
Przewidywane przez GM przyspieszenie 0-60 mph: 3.7 sekundy (automatyczna skrzynia biegów)
Najsilniejszy Cadillac w historii
Poprawiony przepływ powietrza dolotowego o 46 procent w porównaniu do CTS-V
Kompaktowa, wysoko wydajna sprężarka Eaton o pojemności 1.7L z rotorami o małej średnicy, które umożliwiają wytworzenie doładowania wcześniej w zakresie obrotów dla natychmiastowej reakcji
Głowice cylindrów aluminiowych Rotocast A356T6 są mocniejsze i lepiej znoszą wysoką temperaturę niż konwencjonalne aluminiowe
Lekkie zawory dolotowe z tytanu
System smarowania z mokrym dnem i wentylacją, z zewnętrznym separatorem oleju i układem odpływowym
Cadillac CT4-V Blackwing: 3.6L Twin-Turbo V6 – 472 hp, 445 lb-ft momentu obrotowego
Przewidywana przez GM maksymalna prędkość: 189 mph
Przewidywane przez GM przyspieszenie 0-60 mph: 3.8 sekundy (automatyczna skrzynia biegów)
Najsilniejszy i najszybszy Cadillac w klasie subkompaktowej
Ograniczenie przepływu powietrza dolotowego poprawione o 39 procent w porównaniu do ATS-V
Sprężarki turbosprężarek dopasowane dla maksymalnej wydajności przy maksymalnej mocy dla optymalnych osiągów na torze
Wzmocnione pręty łączące z tytanu (tylko w manualnej skrzyni biegów) i zmodyfikowane odważniki wału korbowego redukują obciążenia łożysk głównych/łączących
Przeprojektowane spryskiwacze oleju tłokowego, które kierują olej silnikowy na dno tłoków, dla lepszej kontroli temperatury
Zintegrowany w układzie chłodzenia wody do powietrza przyczyniający się do szybszej reakcji momentu obrotowego
Objętość ścieków powietrznych zmniejszona o 60 procent w porównaniu do konwencjonalnego projektu z zewnętrznym wymiennikiem ciepła
Systemy hamulcowe gotowe na tor
Oba modele V-Series Blackwing mają zaawansowane systemy hamulcowe o wysokiej wydajności, które przeszły intensywne testy na torze i drodze. Ekskluzywne wzory kół V-Series Blackwing umożliwiają zastosowanie większego rotora w porównaniu do wcześniejszego CTS-V, co sprawia, że system hamulcowy CT5-V Blackwing jest największym fabrycznie zainstalowanym hamulcem w historii Cadillaca. Dodatkowo dostępny jest pakiet hamulców węglowo-ceramicznych dla Cadillaca CT5-V Blackwing, z otworami wiertniczymi, oferujący wiele korzyści, w tym oszczędność wagi, trwałość i zarządzanie ciepłem.
Wyróżnione cechy:
CT4-V Blackwing: przednie rotory 14.96 x 1.34 cala (380 x 34 mm) i tylne rotory 13.4 x 1.1 cala (340.5 x 28 mm)
CT5-V Blackwing: przednie rotory 15.67 x 1.42 cala (398 x 36 mm) i tylne rotory 14.7 x 1.1 cala (373.5 x 28 mm)
Staggered Brembo® sześciotłokowe przednie zaciski i czterotłokowe tylne zaciski
Pakiet lekkich hamulców węglowo-ceramicznych dostępny w CT5-V Blackwing znacząco poprawia zarządzanie ciepłem, a także zwiększa odporność na zużycie w ekstremalnych warunkach na torze, jednocześnie redukując masę niesprężystą i masę rotacyjną:
53-funtowa (24 kg) redukcja masy niesprężystej
62-funtowa (28 kg) redukcja masy rotacyjnej
Wysokowydajne okładziny hamulcowe bez miedzi, zgodne z prawem Kalifornii, oferują doskonałą odporność na blaknięcie i doskonałe odczucie pedału hamulca na torze i poza nim
Systemy hamulcowe są zintegrowane z wybieralnym trybem jazdy w każdym pojeździe, w tym odczuciem pedału hamulca. Odczucie pedału hamulca można także przypisać w My-Mode i V-Mode
Manualna skrzynia biegów jest standardowa
Rzadkie w dzisiejszych sportowych sedanach, sześciobiegowa manualna skrzynia TREMEC jest standardowa w obu pojazdach. Została zoptymalizowana dla każdego z modeli V-Series Blackwing, aby zapewnić angażujące doświadczenie na torze lub drodze. Szczegóły obejmują:
Sprzęgło LuK z podwójnym dyskiem dla dużej pojemności momentu obrotowego i doskonałego odczucia pedału
Aktywne dopasowanie obrotów dostępne za pomocą przełącznika montowanego na konsoli, aby automatycznie dostosować prędkość silnika do planowanych redukcji biegów
No-Lift Shift umożliwiający kierowcy zmianę biegów bez zwalniania pedału gazu. W przypadku CT4-V Blackwing pozwala to na utrzymanie turbosprężarek w pracy, co skutkuje szybszym czasem okrążeń
Chłodzenie skrzyni biegów i tylnych diferencjałów – manualne i automatyczne skrzynie biegów używają tego samego systemu chłodzenia wysokiej wydajności dla lepszych osiągów na torze
Pedały sprzęgła i hamulca umiejscowione dla optymalnej ergonomii kierowcy
Fizyczna bariera zatrzymująca dla pedału sprzęgła zamiast hydraulicznego ogranicznika siły zapewnia lepszą informację zwrotną podczas operacji sprzęgła
Krótszy stosunek zmiany biegów niż w poprzednich generacjach dla precyzyjniejszych zmian biegów
Dziesięciobiegowa automatyczna skrzynia biegów
CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing są dostępne z dziesięciobiegową elektronicznie sterowaną automatyczną skrzynią biegów. Jest dostosowana do podkreślenia podwójnej osobowości każdego z modeli.
Wyróżnione cechy:
Tryb Tap Shift/Manual, który pozwala kierowcy korzystać z zintegrowanych łopatek zmiany biegów z magnezu do wyboru biegu i utrzymania go do momentu wyboru kolejnego biegu, w górę lub w dół
Tryb Sport, zapewniający rzeczywistą interpretację warunków jazdy, dostosowujący skrzynię biegów w celu zmniejszenia częstotliwości zmian biegów i poprawy wydajności, zachowując jednocześnie agresywne dynamiki jazdy
Dwudziestoczterogodzinne testy torowe przyniosły kilka ulepszeń w odpowiedzi na wymagania środowiska toru o wysokiej przyspieszeniu, w tym unikalny projekt miski olejowej i zmiany zaworu priorytetowego
Unikalne systemy sterowania z kalibracjami wydajności dostosowanymi do każdego modelu
Dziesięć biegów do przodu oferuje najwięcej dostępnych prędkości skrzyni biegów w wybranych segmentach sedanów, pomagając utrzymać silniki w ich optymalnych zakresach obrotów, jednocześnie przewidując następne zmiany biegów
Dynamic Performance Mode jest skalibrowany specjalnie dla V-Series Blackwing, aby dostarczyć wzorców przełożeń skoncentrowanych na torze i automatycznie aktywuje się, gdy są odczuwane siły wysokiego obciążenia w trybie Sport lub Track
Wbudowana pompa wspomagająca uruchamia system automatycznej skrzyni biegów w momencie otwarcia drzwi pojazdu dla lepszej wydajności przy zimnych zmianach biegów.
Oba modele V-Series Blackwing mają także ulepszony Elektroniczny Ogranicznik Poślizgu Tylnych Kół. Jest lżejszy i został zoptymalizowany dla każdego trybu jazdy i ustawienia Performance Traction Management.
Wyróżnione cechy:
Większa kontrola nad tylnym dyferencjałem w porównaniu do tradycyjnych otwartych i mechanicznych dyferencjałów o ograniczonym poślizgu
Zwiększa przyczepność drogi, automatycznie przydzielając moment obrotowy do tylnego koła o największej przyczepności podczas ostrych zakrętów – z możliwością przesłania do 1,475 lb-ft (2,000 Nm) momentu blokującego przez oś
Wysokowydajny chłodnica dyferencjału
Aluminiowa obudowa zastępująca poprzednią wersję z żeliwa, zmniejszająca masę o ponad 22 funty (10 kg)
Ekskluzywny zintegrowany wymiennik ciepła dla lepszego chłodzenia
Zaawansowane systemy zawieszenia i wzmocniona konstrukcja
V-Series Blackwing łączy czwartą generację Magnetic Ride Control (MR 4.0) z ulepszeniami systemów zawieszenia przedniego i tylnego. Sztywniejsze współczynniki sprężyn, unikalne puste belki stabilizujące, mocniejsze tuleje oraz inne elementy zapewniają doświadczenie jazdy, które izoluje kierowcę od niedoskonałości drogi, jednocześnie zapewniając precyzyjne i angażujące połączenie z nawierzchnią.
Najważniejsze cechy MR 4.0:
Ogromny zakres osiągów, który dał inżynierom Cadillaca swobodę w optymalizacji codziennej jazdy i agresywnych osiągów na torze
Nowe akcelerometry i jednostka pomiaru inercyjnego, które przesyłają i przetwarzają zmiany warunków drogowych cztery razy szybciej niż w poprzedniej wersji systemu
Druga mapa temperatury, która umożliwia inżynierom kompensację zmian temperatury płynu tłumiącego dla bardziej spójnych osiągów, nawet podczas jazdy sportowej
Jednostka pomiaru inercyjnego, która zapewnia dokładniejsze pomiary ruchu nadwozia w stosunku do koła dla dokładniejszych odczytów podczas intensywnego hamowania, ostrych zakrętów i innych warunków drogowych
Ulepszona kontrola przepływu magnetycznego, która tworzy bardziej spójną i dokładną tranzycję między odbiciem a kompresją
Ulepszenia w kontrolowaniu transientów nadwozia, które pozwalają pojazdowi pozostać bardziej wypoziomowanym podczas przejść między zakrętami
Zawieszenie przednie z wahaczami MacPhersona:
Linka zawieszenia zawiera nowy, w 100 procentach elastomerowy łącznik w CT4-V Blackwing i dostosowany hydro łącznik w CT5-V Blackwing dla lepszej reakcji jazdy
Lateralne łączniki mają kulowe przeguby osiowe dla lepszej kontroli bocznej i szybszej reakcji kierownicy
Niezależne tylne zawieszenie pięciołącznikowe:
Lateralne łączniki mają sztywniejsze tuleje dla szybszej reakcji i zwiększonej zwrotności na zakrętach
Łącznik toe ma kulowe przeguby osiowe dla większej stabilności i pewności kierowcy
Tylne kolumny mają zwiększoną sztywność dla lepszego hamowania i lepszej kontroli podczas zakrętów
Uchwyt tylnego podwozia został wzmocniony dla optymalnej równowagi między komfortem drogowym a osiągami na torze
Modele V-Series Blackwing zbudowane są na nagradzanej architekturze napędu tylnego Cadillaca i posiadają unikalne wzmocnienia strukturalne, w tym wzmocnienia wzdłużne, płyty dolne i grubsze poprzeczki, aby poprawić sztywność nadwozia. Wraz z unikalnymi elementami zawieszenia, sztywniejsza konstrukcja poprawia reakcję kierownicy, prowadzenie i codzienne doświadczenia z jazdy.
Całodzienna wydajność, na torze i poza nim
CT5-V Blackwing i CT4-V Blackwing bazują na dziedzictwie wyścigowym Cadillaca i zostały zaprojektowane, aby być gotowymi na tor od momentu wyjazdu z fabryki. Obejmuje to intensywny program walidacyjny, aby zapewnić spójne osiągi w najbardziej wymagających warunkach torowych.
Walidacja obu modeli obejmowała:
Dwudziestoczterogodzinne ciągłe testy torowe z dostępną automatyczną skrzynią biegów, dostępnym pakietem aero z włókna węglowego, aluminiowymi kołami i dostępnym pakietem hamulców węglowo-ceramicznych
Dwanaście godzin ciągłych testów torowych z standardową manualną skrzynią biegów, dostępnym pakietem aero z włókna węglowego, aluminiowymi kołami i dostępnym pakietem hamulców węglowo-ceramicznych
Funkcjonalna aerodynamika, w tym dostępny pakiet aero z włókna węglowego, przyczynia się do sukcesów modeli V-Series Blackwing na torze, wspierając różne potrzeby chłodzenia silników, skrzyń biegów, osi i innych wspierających systemów.
Dodatkowo, opony MICHELIN® Pilot Sport 4S, opracowane specjalnie dla modeli V-Series Blackwing, przyczyniają się do równowagi między osiągami na torze a komfortem drogowym. Wyróżnione cechy obejmują:
Unikalny składbieżny skład mieszanki:
Powierzchnia kontaktowa złożona z trzech unikalnych związków gumowych
Wyścigowy „związek R” używany do większości bieżnika
Związki zoptymalizowane pod kątem przyczepności na mokrej nawierzchni, zwiększonej trwałości w warunkach drogowych i torowych oraz oporu toczenia
Kształt formy opony został specjalnie zaprojektowany dla modeli Blackwing, aby zoptymalizować kontakt z drogą
Rozmiary opon:
Rozmiar opon CT5-V Blackwing: 275/35ZR19 (przód) i 305/30ZR19 (tył)
Rozmiar opon CT4-V Blackwing: 255/35ZR18 (przód) i 275/35ZR18 (tył)
Oba pojazdy V-Series Blackwing są wyposażone w standardowe felgi z kutego stopu aluminium o zróżnicowanych szerokościach z przodu i z tyłu. Te kutowane felgi są mocniejsze i lżejsze niż konwencjonalne odlewane aluminium.
Rozmiary kół:
CT5-V Blackwing: przód – 19 x 10 cali / tył – 19 x 11 cali
CT4-V Blackwing: przód – 18 x 9 cali / tył – 18 x 9.5 cali
Stworzone dla Wydajności
Cadillac CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing osiągają artystyczną równowagę między formą a funkcją.
Czerpiąc z wyścigowego dziedzictwa marki V-Series, elementy projektowe nowych sedanów V-Series Blackwing wspierają i uzupełniają ich torowe osiągi, jednocześnie rozwijając dziedzictwo marki V-Series inspirowane sportami motorowymi i poprawioną finezję.
„Jako ostateczne wersje wydajnościowe naszej linii V-Series, głównym celem ich projektów było zachowanie autentyczności i integralności, jednocześnie podnosząc poprzeczkę,” powiedział Andrew Smith, dyrektor wykonawczy Global Cadillac Design. „Wszystko, co nowe i unikalne w tych pojazdach, zostało uwzględnione tylko wtedy, gdy miało zastosowanie praktyczne, jednocześnie tworząc potężny, charakterystyczny wygląd.”
Na zewnątrz testy w tunelu aerodynamicznym i rozległe walidacje torowe doprowadziły do ulepszenia projektów w celu optymalizacji równowagi formy i funkcji. Wewnątrz każdy unikalny element V-Series Blackwing, od dostępnych siedzeń akcentowanych włóknem węglowym po układy specyficzne dla toru w centrum informacji dla kierowcy, został opracowany w celu maksymalizacji kontroli kierowcy.
Najważniejsze cechy obejmują:
Unikalne elementy zewnętrzne, w tym szczegółowe główne i wtórne kratki, tylny spojler, przedni splitter, panele mid-body, tylny dyfuzor, wentylacja błotników, rozszerzenia progów i inne
Pełne oświetlenie LED zewnętrzne
Panele podwozia „Underwing”, które wspierają redukcję oporu i zdolności torowe
Dostępny pakiet z włókna węglowego, testowany w tunelu aerodynamicznym, który zmniejsza unoszenie na torze w porównaniu do standardowego pakietu aerodynamicznego – w tym 214 procentowa redukcja unoszenia w CT4-V Blackwing
Zaciski hamulcowe Brembo®, dostępne w kolorze szarym, niebieskim, czerwonym i brązowym
Trzy poziomy wnętrz premium (Podstawowy, Średni i Wyższy), z unikalnymi wykończeniami, dodatkami i technologiami, w tym standardową funkcjonalnością bezprzewodowego Apple CarPlay i Android Auto oraz bezprzewodowym ładowaniem telefonu. CT5-V Blackwing dodaje standardową wizję otoczenia z nagrywaniem, wyświetlacz przezroczysty i inne
Dostępne przednie siedzenia o wysokiej wydajności, z regulacją do 18 kierunków, ogrzewaniem, wentylacją i masażem lędźwiowym – oraz dostępne siedzenia wyścigowe akcentowane włóknem węglowym w CT5-V Blackwing
Wysokowydajny kierownica z akcentami z włókna węglowego i łopatkami zmiany biegów z magnezu (w przypadku dostępnej dziesięciobiegowej automatycznej skrzyni biegów), a także kontrola V-Mode i Performance Traction Management (kierownica standardowa w CT5-V Blackwing i dostępna w CT4-V Blackwing) – w tym tabliczka z numerem seryjnym produkcji
Unikalna konsola środkowa w manualnej skrzyni biegów (z standardową sześciobiegową skrzynią manualną), z akcentami z włókna węglowego i dźwignią zmiany biegów z 3D-printed medallion cap
Dostępny podsufitka z zamszu i dodatkowe akcenty wnętrza
System audio premium AKG z 14 głośnikami (CT4-V Blackwing) lub 15 głośnikami (CT5-V Blackwing)
Konfigurowalny zespół wskaźników z wyświetlaczem HD o przekątnej 12 cali, który zawiera unikalną grafikę V-Series Blackwing oraz konfigurowalne ustawienia wydajności, takie jak ekran Track z timerami wydajności dla 0-60 mph, przyspieszeniem ćwierć mili, timerem okrążenia i innymi
Dostępny rejestrator danych wydajności drugiej generacji, zapewniający kierowcom ulepszone możliwości nagrywania i nowe poziomy analizy jazdy
Udoskonalone w tunelu aerodynamicznym
Cadillac CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing korzystają z intensywnego rozwoju i testowania aerodynamiki, z unikalnymi zewnętrznymi cechami zaprojektowanymi w celu zmniejszenia unoszenia i wspierania potrzeb chłodzenia układów napędowych i napędu.
„Otwory w kratkach są większe, aby kierować przepływ powietrza do wielu chłodnic, a także do hamulców,” mówi Josh Thurber, menedżer ds. projektowania zewnętrznego w Cadillacu. „Wszystko jest funkcjonalne i przyczynia się do celowego, inspirowanego wyścigami wyglądu obu samochodów.”
Rozwój rozpoczął się od obszernej symulacji dynamiki płynów obliczeniowych, wraz z testami w tunelu aerodynamicznym na modelach w skali zmniejszonej i pełnowymiarowych, które zawierały komponenty z gliny, pianki i prototypy wydrukowane w 3D.
Dodatkowo, przeprowadzono również testy w pełnej skali w udoskonalonym tunelu aerodynamicznym GM o pełnej skali. Udoskonalenia wprowadzone podczas testowania zaowocowały unikalnym pakietem zewnętrznym składającym się z:
Nowy projekt głównej kratki siatkowej, który poprawia przepływ powietrza w porównaniu do poprzedniej wersji. Wzór siatki został udoskonalony, aby zawierał wtórne listwy, które wpływają na kąty wstecznego ciągu, kierując przepływ powietrza do głównych chłodnic, chłodnicy i kanałów powietrznych
Większe wtórne kratki kierujące przepływ powietrza do chłodnic pomocniczych, podczas gdy mniejsze górne kratki zmniejszają ciśnienie, kierując przepływ powietrza do kanałów chłodzenia hamulców
Przedni splitter, który zmniejsza unoszenie, aby pomóc utrzymać samochód przy ziemi podczas szybkiego pokonywania zakrętów
Tylny spojler, który równoważy efekt przedniego splittera, aby pomóc utrzymać przyczepność tylnych kół przy wyższych prędkościach
Panele mid-body, które poprawiają aerodynamikę podwozia
Underwing – panele podwozia zaprojektowane z żeber kierujących przepływ powietrza, zwane „podskrzydłem”, wspierające aerodynamikę samochodów i zdolności torowe
Rozszerzenia progów i tylny dyfuzor, które kontynuują ugruntowany wygląd ustalony przez przedni splitter
Cadillac CT5-V Blackwing także zawiera deflektory powietrza dla przednich kół. Deflektory te są zaprojektowane w celu zmniejszenia oporu, ale mogą być usunięte, aby maksymalizować przepływ chłodzącego powietrza do hamulców.
Oba modele V-Series Blackwing są dostępne z funkcjonalnym pakietem aerodynamicznym z włókna węglowego, który generuje znaczną redukcję unoszenia w porównaniu do standardowego pakietu aerodynamicznego. W przypadku Cadillaca CT4-V Blackwing, zapewnia to 214-procentową redukcję unoszenia i 75-procentową redukcję w CT5-V Blackwing.
Wyjątkowe koła i zaciski hamulcowe
Kute aluminiowe koła o zróżnicowanych rozmiarach są standardowe w obu modelach. W przypadku Cadillaca CT4-V Blackwing mają one szerokość 18 x 9 cali z przodu i 18 x 9.5 cali z tyłu; a w CT5-V Blackwing mają szerokość 19 x 10 cali z przodu i 19 x 11 cali z tyłu.
Koła mają podobny, inspirowany sportami motorowymi wieloskrzydłowy design i są oferowane w dwóch wersjach: wykończenie premium malowane w satynowym kolorze grafitowym z grawerowanym logo V-Series lub polerowanym wykończeniu z malowanymi na ciemno kieszeniami, również z grawerowanym logo V-Series.
Wykończenie w odcieniu brązowym jest również dostępne dla standardowych zacisków hamulcowych Brembo®, obok kolorów czerwonego, niebieskiego i standardowego szarego. Wybory te oferują większe możliwości personalizacji dla klientów, pozwalając im dostosować zaciski do koloru nadwozia samochodu i jego kół.
Wnętrze piękna i funkcjonalności
Wnętrza Cadillaca CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing są podniesione do nowych poziomów funkcjonalności, wykończenia i finezji.
Dostępne wysokowydajne siedzenia i wysokowydajna kierownica przyczyniają się do funkcji, podczas gdy elementy takie jak dostępna podsufitka z zamszu i wykończenie ze skóry Opus podkreślają atmosferę ręcznie wykonanej elegancji i technicznej precyzji.
Jest także standardowy system audio premium AKG, z 14 głośnikami dla CT4-V Blackwing i 15 głośnikami dla CT5-V Blackwing. System audio AKG zawiera również szczotkowane aluminiowe osłony z grawerowaniem oraz magnesy neodymowe, które redukują wagę, jednocześnie oferując doświadczenie dźwiękowe premium.
Oba modele oferowane są w trzech poziomach wykończenia wnętrza, zaczynając od standardowych wydajnych przednich siedzeń, kierownicy wydajnościowej i unikalnych dodatkowych wykończeń wnętrza. Dostępne są także wysokowydajne siedzenia, w tym akcentowane włóknem węglowym oparcia siedzeń w CT5-V Blackwing, wysokowydajna kierownica i dodatkowe wykończenia wnętrza z włókna węglowego.
Wysokowydajne siedzenia i kierownica
Standardowe w Cadillacu CT4-V Blackwing i CT5-V Blackwing są wzmocnione wydajne przednie siedzenia, z nowym designem przednich siedzeń o wysokich osiągach w wyższych poziomach wykończenia.
Obie wersje stanowią krok naprzód w projektowaniu siedzeń dla Cadillaca V-Series, z większym komfortem i dodatkowymi cechami. Zapewniają one wyjątkowe wsparcie boczne podczas dynamicznej jazdy, jednocześnie oferując wysoki stopień regulacji, aby dostosować się do różnych rozmiarów kierowców i pasażerów.
Siedzenia mają ogrzewanie, ustawienia pamięci dla kierowcy i do 18 regulacji elektrycznych. Ulepszone wysokowydajne siedzenia mają smukły projekt zagłówka, aby wygodnie pomieścić kaski na torze, wraz z rzemieślniczymi logo V-Series i ergonomicznymi wzmocnieniami dla bardziej komfortowego manualnego zmieniania biegów.
Dodatkowe dostępne funkcje siedzeń, w zależności od wykończenia, obejmują wentylację, masaż lędźwiowy oraz niestandardowe perforacje, pikowanie lub wykończenie z zamszu. W CT5-V Blackwing, wysokowydajne przednie siedzenia z półaniliny zawierają lekkie oparcie z włókna węglowego.
Komplementując wysokiej klasy siedzenia, standardowa jest gruba, 14.5-cala (370 mm) wysokowydajna kierownica, która jest standardowa w średnich i wyższych wykończeniach CT4-V Blackwing oraz we wszystkich wykończeniach CT5-V Blackwing. Ma ona akcenty z włókna węglowego i dodatkowe przyciski sterujące, w tym przycisk V-Mode oraz przełącznik Performance Traction Management. Zawiera także łopatki zmiany biegów z magnezu, gdy pojazd jest wyposażony w dostępną dziesięciobiegową automatyczną skrzynię biegów.
Ta kierownica będzie miała tabliczkę z numerem seryjnym, który odpowiada unikalnej sekwencji VIN każdego pojazdu.
Integracja designu i technologii
Funkcjonalne piękno modeli V-Series Blackwing rozciąga się na konfigurowalne technologie w pojeździe, które wspierają osiągi samochodów i spersonalizowane doświadczenia z jazdy. Unikalne, dopasowane cechy angażują kierowców i pomagają skupić uwagę na jeździe, jednocześnie oferując informacje zwrotne na temat ich jazdy na torze i drodze.
Wyróżnione cechy:
Standardowy konfigurowalny zespół wskaźników HD o przekątnej 12 cali z animacją startową V-Series Blackwing. Zespół ma trzy tryby wyświetlania: Tour, Sport i Track, a także dwa konfigurowalne obszary, w których kierowca może wyświetlać informacje uznawane za najważniejsze.
Układ Track zespołu wskaźników obejmuje kilka funkcji wydajnościowych, takich jak światło zmiany biegów do optymalnych zmian manualnych, a także dostęp do funkcji Performance Timer, która rejestruje 0-60 mph, 0-100 mph, przyspieszanie ćwierć mili, zintegrowany timer okrążeń z dostępnego rejestratora danych wydajności oraz wskaźnik tarcia wyświetlający lateralne i podłużne siły g.
Umożliwia także dostęp do menu Launch Control, dla niestandardowych ustawień przyspieszenia i kontroli blokady linii.
Wyświetlacz przezroczysty (CT5-V Blackwing), stylizowany tak, aby pasował do każdego z trzech trybów wyświetlania, w tym różnych powiadomień, takich jak odczyt obrotomierza w ustawieniu Sport i światła zmiany biegów w ustawieniu Track.
Integracja wyświetlacza infotainment – oba modele oferują dostęp do najnowszego doświadczenia użytkownika Cadillaca, które obejmuje dostęp do kilku specyficznych dla V-Series Blackwing funkcji i aplikacji, w tym dostępnego rejestratora danych wydajności, a także regulacji przednich siedzeń. Systemy zawierają wyświetlacz HD o przekątnej 8 cali w CT4-V Blackwing i 10-calowy wyświetlacz HD w CT5-V Blackwing.
Rejestrator danych wydajności 2.0 jest dostępny i pozwala kierowcom rejestrować każdy aspekt ich jazdy, w tym dźwięk w czasie rzeczywistym i wideo z przedniej kamery, a także 34 kanały danych wydajnościowych do szczegółowej analizy. Nowe i ulepszone funkcje w drugiej generacji systemu V-Series Blackwing obejmują ulepszoną rozdzielczość nagrywania (1080 pikseli), udoskonalony projekt nakładek dla sportów, torów i pomiarów wydajności, wyświetlanie trybów Performance Traction Management, funkcjonalność kamery deski rozdzielczej i inne.
Nadchodzące latem 2021