2022 Ford Expedition

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ford odświeżył czwartą generację modelu Expedition w 2021 roku dla modelu 2022, wprowadzając kilka zmian tutaj i tam, a jednocześnie usuwając inne funkcje.

Producent samochodów projektował model Expedition z myślą o potrzebach rodzin od pierwszej generacji, która zadebiutowała na rynku w 1996 roku. Do 2018 roku, kiedy wprowadzono czwartą wersję tego pełnowymiarowego SUV-a, samochód był w zasadzie drogi i luksusowy, stworzony do holowania przyczep kempingowych, łodzi i innych przyczep na rodzinne wypady.

Dla modelu 2022, producent samochodów uwzględnił preferencje swoich klientów i dodał kilka zmian. Na zewnątrz główne zmiany dotyczyły kolorów, z których usunięto niebieski i złoty, zastępując je Antimatter Blue i Kodiak Brown. Dodatkowo, biorąc pod uwagę różnorodne wymagania, od jazdy terenowej po holowanie przyczep i rodzinne podróże, Ford zapewnił pojazdowi szeroki wybór felg o rozmiarach od 17″ do 22″.

Ford także starał się lepiej odpowiedzieć na potrzeby swoich klientów, oferując model 2022 w 13 grupach wyposażenia. Mimo że zapotrzebowanie na komfort wzrastało, producent usunął lusterko do rozmów z konsoli sufitowej. W dziedzinie bezpieczeństwa, producent pracował nad systemem Ford Co-pilot360 Assist, który został wprowadzony jako standard w wersji Limited. Dodatkowo, w pakiecie STX znalazł się 8-calowy wyświetlacz LCD z funkcją dotykową, Android Auto oraz Apple CarPlay.

Główne różnice w układzie napędowym dotyczyły Elektronicznego Dyferencjału Ograniczonego Poślizgu (eLSD), który został usunięty z pakietu do holowania Heavy-Duty Trailer i wprowadzony jako opcja w pozostałych wersjach.

 Ford zaprezentował nowego Expedition 2022, swojego flagowego SUV-a, przeznaczonego dla rodzin szukających epickich przygód i niezapomnianych podróży. Dzięki poszerzonej ofercie modeli, nowym technologiom wspomagającym kierowcę i połączonym oraz nowej serii Timberline, która jest najbardziej zdolna do jazdy w terenie w swojej klasie.

„Expedition to więcej niż tylko transport rodzinny. To pełnowymiarowy SUV, który pozwala rodzinom dzielić się przygodami oraz nawiązywać relacje w pewny i komfortowy sposób,” powiedział Kumar Galhotra, prezydent regionu Ameryka i grupy rynków międzynarodowych. „Udoskonaliliśmy niemal każdy element naszego nowego Expedition – od poprawionych wnętrz po nowe udogodnienia łączności, aby doświadczenie posiadania pojazdu było jak najwygodniejsze dla naszych klientów, których życie jest zawsze zajęte.”

Największy i najbardziej zróżnicowany Expedition gotowy do podboju

Z pokoleniem millenialsów, które jest najszybciej rosnącą demografią w segmencie pełnowymiarowych SUV-ów, poszerzona oferta nowego Forda Expedition 2022 jest gotowa zaspokoić nowoczesne potrzeby rodzin i umożliwić wyjątkowe wyprawy na świeżym powietrzu oraz podróże.

Od momentu wprowadzenia tego flagowego modelu w 2017 roku, Expedition niemal potroił swój udział w rynku wśród pełnowymiarowych SUV-ów, pomimo że konkurenci całkowicie przebudowali swoje pojazdy, a nowi gracze starają się zdobyć grunt.

Nowy Expedition wyróżnia się na tle konkurencji nowymi, ekskluzywnymi funkcjami, a także nowymi możliwościami i technologiami, w tym:

Pierwsza seria Timberline przewyższa Jeep® Wagoneer, oferując najlepszy prześwit w swojej klasie wynoszący 10,6 cala (w porównaniu do maksymalnych 10 cali dla Jeep Wagoneer), ochronę podwozia F-150 Raptor i najlepszą dostępną moc w swojej klasie
Model Expedition Timberline SUV waży o 4% mniej niż Jeep Wagoneer SUV i może pochwalić się lepszym stosunkiem mocy do wagi, ponieważ silnik EcoBoost o wysokiej wydajności o pojemności 3,5 litra przewyższa silnik V8 5,7 litra w Jeep Wagoneer SUV o 48 dodatkowych koni mechanicznych i 106 lb.-ft. momentu obrotowego
Pakiet wydajności Stealth Edition oferuje 85 więcej koni mechanicznych i 127 lb.-ft. momentu obrotowego w porównaniu z Chevrolet Tahoe® RST SUV z silnikiem V8 5,3 litra

SUV Ford Expedition wyposażony w silnik 3,5-litrowy GTDI 4×2 ma maksymalną zdolność holowniczą wynoszącą 9 300 funtów, co jest o 900 funtów więcej niż w przypadku dwunapędowego Chevroleta Tahoe SUV z silnikiem V8 5,3 litra, którego maksymalna zdolność to 8 400 funtów.

Dzięki tym poszerzonym ofertom, nowy SUV Ford Expedition ma potencjał przyciągnąć nowych klientów, którzy są bardziej kulturowo zróżnicowani niż kiedykolwiek wcześniej w kategorii pełnowymiarowych SUV-ów, w tym więcej kobiet szukających rodzinnych przygód, aby zrównoważyć stres związany z ich przeładowanym życiem.

Ta poszerzona oferta przynosi więcej osobowości i różnorodności w designie dla każdej serii – od Expedition XL po premium Expedition Platinum, a także nowy Pakiet Wydajności Stealth Edition i model Timberline – w tym odważniejszy styl z standardowymi reflektorami LED, zaktualizowanymi tylnymi lampami i nowymi opcjami kół. Dodatkowo, nowy grill z podwójnymi listwami oraz reflektory przeciwmgielne z chromowanymi akcentami zostały dodane do wersji Platinum.

Timberline: Najwyższy prześwit i opony Goodyear Wrangler AT

Ford ponownie dotrzymuje swojej obietnicy oferując bardziej wytrzymałe SUV-y i ciężarówki z nowym modelem Expedition Timberline – najbardziej zdolnym do jazdy w terenie Expedition w historii, który wyróżnia się w serii unikalnym grillem i pomarańczowymi akcentami.

„Timberline ustawia nowe standardy dla klientów pełnowymiarowych SUV-ów, którzy potrzebują więcej przestrzeni dla pasażerów, doskonałych możliwości terenowych oraz bazy wypadowej na życiowe podróże,” powiedział Mike Kipley, główny inżynier Ford Expedition.

Timberline zwiększa zdolność Expedition do jazdy w terenie, zaczynając od standardowego prześwitu wynoszącego 10,6 cala, najlepszego w swojej klasie oraz szerszego rozstawu kół, a poprawione kąty podejścia i zejścia umożliwiają głębsze przemieszczanie się w teren na trudniejszych szlakach. Timberline napędzany jest przez silnik EcoBoost V6 o wysokiej wydajności o pojemności 3,5 litra, który generuje 440 koni mechanicznych i 510 lb.-ft. momentu obrotowego.

Więcej praktycznych ulepszeń obejmuje system Trail Turn Assist – ten sam system co w SUV-ie Bronco™ – który może zmniejszyć promień skrętu na zakrętach, umożliwiając bardziej zaawansowaną jazdę w terenie, wytrzymałe opony Goodyear Wrangler™ AT o średnicy 33 cali, dwubiegową skrzynię transferową oraz solidną ochronę podwozia F-150 Raptor.

Pakiet Wydajności Stealth Edition: Styl i wydajność spotykają się z możliwościami

Dzięki sportowej stylistyce i zawieszeniu dostosowanemu do jazdy sportowej, nowy pakiet Wydajności Stealth Edition 2022 podnosi przyjemność z jazdy po drogach i pewność prowadzenia, oferując najlepszą moc w klasie z silnika EcoBoost o wysokiej wydajności o pojemności 3,5 litra, generującego 440 koni mechanicznych i 510 lb.-ft. momentu obrotowego.

Dostępny w wersjach Expedition Limited i Limited MAX, Pakiet Stealth Edition Wydajności ma nowoczesne, stylowe akcenty w kolorze czarnym, w tym grill, osłony lusterka, relingi dachowe, listwy progowe, aplikacje na klapę tylną, osłonę zderzaka tylnego oraz obramowania reflektorów przeciwmgielnych, a także obudowy reflektorów i tylnych lamp. Unikalne czerwone zaciski hamulcowe znajdują się za większymi, 22-calowymi premium czarnymi aluminiowymi kołami, a na przodzie i tyle widnieje czarna emblemata „Expedition” i „Limited” oraz nowe czarne emblemy Forda.

Technologia najwyższej klasy, w tym Ford BlueCruise, nowa łączność SYNC®, aktualizacje oprogramowania Ford Power-Up przez Sieć

Expedition Platinum wprowadza technologię Ford BlueCruise, pozwalającą na jazdę bez rąk po autostradzie. Nowa funkcja opiera się na inteligentnym adaptacyjnym tempomacie z funkcją Stop-and-Go, centrowaniem pasa ruchu i rozpoznawaniem znaków prędkości. Umożliwia właścicielom obsługę pojazdu bez użycia rąk na autostradzie, podczas gdy kamera monitoruje ich spojrzenie na drogę. Jest kompatybilna z wcześniej kwalifikowanymi odcinkami autostrad o podziale zwanymi Strefami Bez Rąk.

Nowy panel instrumentów oraz rzemiosło są wzbogacone o dostępny 12,4-calowy cyfrowy zestaw wskaźników w wysokiej rozdzielczości, który zawiera dużą przestrzeń na informacje na żądanie, a także grafiki i animacje specyficzne dla Expedition, które reagują na wybierane tryby jazdy i mogą wyświetlać dane dotyczące jazdy w terenie oraz nawigację krok po kroku.

Nowy Ford Expedition wyposażony jest w standardowy system SYNC® 4 lub opcjonalny SYNC 4A z 15,5-calowym wyświetlaczem dotykowym w wysokiej rozdzielczości – największym dostępnym ekranem w swojej klasie. SYNC 4A oferuje nowoczesny interfejs wykorzystujący uczenie maszynowe do nauki i prezentowania preferencji kierowcy.

SYNC 4 z standardowym 12-calowym ekranem centralnym z panelem informacji na żądanie pozwala klientom podzielić ekran i jednocześnie kontrolować wiele funkcji, w tym nawigację, muzykę i inne aspekty, jak informacje dotyczące holowania.

Dostępny SYNC 4A z 15,5-calowym wyświetlaczem w orientacji pionowej zawiera technologię adaptacyjnych kart deski rozdzielczej, która wykorzystuje ekran dotykowy do interaktywnych kart cyfrowych, zamiast tradycyjnych menu, w celu zorganizowania i optymalizacji doświadczenia.

Expedition jest wyposażony w oprogramowanie Ford Power-Up, które dostarcza regularne ulepszenia pojazdu właścicielom Forda, przekształcając dane połączenia w ciągłe poprawki jakości, nowe funkcje i możliwości. Te aktualizacje mogą poprawić doświadczenie posiadania pojazdu i mogą pomóc w zmniejszeniu potrzeby korzystania z napraw.

Ford Expedition podnosi swoje doświadczenie audio z dostępnym systemem dźwiękowym Bang & Olufsen® Unleashed, wyposażonym w 22 głośniki, w tym subwoofer. Żaden inny SUV nie oferuje tylu dostępnych głośników w swojej klasie, w połączeniu z dźwiękiem przestrzennym 360 stopni, który jest dostępny w modelach Expedition King Ranch®, Platinum, Stealth Performance Edition Package i Timberline.

System rozrywki dla tylnych siedzeń został wzbogacony o Amazon Fire TV, która pozwala pasażerom cieszyć się szeroką gamą treści z popularnych aplikacji – wszystko za pośrednictwem wyświetlaczy dotykowych w wysokiej rozdzielczości, teraz z 16 gigabajtami pamięci. Pasażerowie mogą strumieniować filmy, grać w gry, słuchać muzyki, uzyskiwać informacje i oglądać pobrane programy – wszystko w trakcie podróży.

Expedition 2022 przynosi najwięcej dostępnych funkcji technologii wspomagającej kierowcę w swojej klasie

Każdy Ford Expedition 2022 jest wyposażony w standardowe i dostępne funkcje wspomagające kierowcę. Należą do nich:

Wykrywanie krawędzi drogi: Ta funkcja angażuje system kierowniczy, aby pomóc utrzymać pozycję w pasie na drogach z widoczną linią lub wyraźną krawędzią
Wsparcie na skrzyżowaniu: Niełatwo jest przejechać przez ruchliwe skrzyżowanie, zwłaszcza gdy trzeba wziąć pod uwagę inne pojazdy wokół. Dostępne Wsparcie na skrzyżowaniu może pomóc. Wsparcie na skrzyżowaniu wykorzystuje przednią kamerę i czujniki radarowe do wykrywania nadjeżdżających pojazdów, podczas gdy próbujesz skręcić w lewo. Jeśli istnieje ryzyko kolizji z nadjeżdżającym pojazdem, twoje auto może cię ostrzec i aktywować hamulce. To może dodać pewności podczas skrętu w lewo na skrzyżowaniu
Wsparcie hamulca wstecznego: Wycofywanie z miejsc parkingowych często wystawia kierowców na sytuacje z ograniczoną widocznością, dlatego ta funkcja wykrywa nadchodzące pieszych i pojazdy, ostrzega kierowcę i automatycznie hamuje, jeśli pojazd jest zagrożony kolizją
Wsparcie w unikaniu kolizji: Zdarza się. Ruch toczy się płynnie, gdy nagle na twojej drodze znajduje się wolno poruszający się lub zatrzymany pojazd. Ta funkcja może ułatwić uniknięcie ewentualnej kolizji. Nie kieruje za ciebie, ale może zapewnić dodatkowe wsparcie kierownicy, jeśli system wyda ostrzeżenie, a ty musisz manewrować wokół pojazdu przed tobą
Aktywny zderzak powietrzny: Ta dostępna nowa funkcja poprawia aerodynamikę, wysuwając się przy prędkości powyżej 40 mph, a następnie automatycznie chowając się przy niższych prędkościach do jazdy po mieście i parkowania
Mądrzejsze, prostsze, lepsze holowanie

Ponieważ klienci poszukują więcej przygód z oto ich sprzętem do stylu życia na świeżym powietrzu, SUV 2022 Expedition oferuje łatwiejsze sposoby na zaczepienie i zarządzanie przyczepą – przekształcając każdego kierowcę próbującego wjechać na pole kempingowe lub zjechać po rampie do łodzi w doświadczonego profesjonalistę.

Pro Trailer Backup Assist™ 2.0 używa tylnej kamery i czujników parkowania do wykrywania przyczepy, z użytkownikiem kierującym nią za pomocą pokrętła kontrolnego i ekranu kamery wstecznej. Wersja 2.0 poprawia poprzedni system, który wymagał od kierowcy umieszczenia „celu” na przyczepie i wprowadzenia wymiarów przyczepy – automatyzując wszystko dla bardziej płynnego doświadczenia użytkownika.

Expedition może holować do 9 300 funtów, gdy jest wyposażony w pakiet Heavy-Duty Trailer Tow Package.

3.5L EcoBoost V6 10AT (380 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc279.5 Kw @ 5000 Rpm
380 Hp @ 5000 Rpm
375 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy470 Lb-Ft @ 2250 Rpm
637 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.2 Galony (87.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony275/65 R18
Długość210 In (5334 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76.7 In (1948 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.6/67.2 In (1
Rozstaw osi122.5 In (3112 Mm)
Pojemność bagażnika19.3 Cuft (547 L)

3.5L EcoBoost V6 10AT (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc294.2 Kw @ 5000 Rpm
400 Hp @ 5000 Rpm
395 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy480 Lb-Ft @ 2250 Rpm
651 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.2 Galony (87.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony275/65 R18
Długość210 In (5334 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76.7 In (1948 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.6/67.2 In (1
Rozstaw osi122.5 In (3112 Mm)
Pojemność bagażnika19.3 Cuft (547 L)

3.5L EcoBoost V6 10AT (440 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Moc323.6 Kw @ 5000 Rpm
440 Hp @ 5000 Rpm
434 Bhp @ 5000 Rpm
Moment obrotowy510 Lb-Ft @ 2250 Rpm
691 Nm @ 2250 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika23.2 Galony (87.8 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów10-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony275/65 R18
Długość210 In (5334 Mm)
Szerokość79.9 In (2029 Mm)
Wysokość76.7 In (1948 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)67.6/67.2 In (1
Rozstaw osi122.5 In (3112 Mm)
Pojemność bagażnika19.3 Cuft (547 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.