2022 Ford Maverick

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Ford przywrócił nazwę Maverick na amerykańskim rynku w 2022 roku, ale w przeciwieństwie do kompaktowego sedana z lat 70-tych, tym razem był to raczej nietypowy, oszczędny pickup.

Latem 2021 roku amerykańska marka wprowadziła na rynek kompaktowy pickup Ford Maverick. Znajdował się on tuż poniżej linii Ranger i, w przeciwieństwie do swoich większych braci, miał konstrukcję unibody zamiast typu body-on-frame. Dodatkowo dzielił podzespoły z modelami Focus, Bronco i Escape. To nie był typowy pojazd użytecznościowy dla wykonawców do ciągnięcia ciężkich przyczep czy przewożenia wszelkich narzędzi i drabin potrzebnych do budowy domu. Zamiast tego Ford stworzył go jako praktyczny pojazd codziennego użytku, który mógł pomieścić trochę rzeczy w swoim łóżku podczas wypraw kempingowych. Mógł nawet ciągnąć lekką lub średnią przyczepę, w zależności od wersji silnikowej. Był cichy i oszczędny w zużyciu paliwa, szczególnie z podstawowym silnikiem.

Ford Maverick 2022 miał płaską przednią maskę z prostokątnymi reflektorami wizualnie połączonymi podwójnym poziomym paskiem, w którym zintegrowano lampy kierunkowskazów na zewnętrznych krawędziach. Szeroka czarna kratka pokrywała resztę przedniej części pojazdu, ograniczonej przez owinięty plastikowy zderzak w dolnej części. Czarny, niepomalowany dolny zderzak był odporny na zarysowania, podczas gdy ochrona przed kamieniami była dostępna w pakiecie FX4.

Ford zbudował model 2022 Maverick na konstrukcji unibody, podobnie jak Honda Ridgeline czy Hyundai Santa Cruz. Profil pojazdu miał kształt klinowy z płaską maską i poziomym dachem. Za kabiną, producent umieścił pionową ścianę, która oddzielała strefę pasażerską od ładowni za nią. Ponadto, tylne nadkola były niemal płaskie. Ford nie chciał, by pojazd wyglądał zbyt surowo, ale jednocześnie zachować wygląd pickupa do wszelkich zastosowań. Producent oferował Mavericka 2022 w trzech wersjach wyposażeniowych: XL, XLT i Lariat. Model podstawowy był wyposażony w stalowe koła o średnicy 17 cali, podczas gdy średnia wersja miała zestaw kół aluminiowych o tej samej wielkości. W wersji Lariat pojazd miał standardowe aluminiowe koła 18 cali z opcją dla 17-calowych kół dla pojazdów z pakietem FX4 (offroad) i oponami terenowymi.

Dzięki przestronnej kabinie dla pięciu dorosłych osób, Ford Maverick 2022 obiecywał przyjemne doświadczenia podczas jazdy. Wszystkie wersje wyposażone były w ośmiocalowy ekran dotykowy umieszczony na górze centralnego panelu dla systemu informacyjno-rozrywkowego. Przed kierowcą znajdowały się zróżnicowane wskaźniki z dużymi tarczami dla prędkościomierza i obrotomierza, a między nimi znajdowały się małe wskaźniki dla temperatury płynu chłodzącego i poziomu paliwa. Nad tym ostatnim producent zamontował 4,3-calowy wyświetlacz LCD, który pokazywał dodatkowe dane z komputer pokładowego pojazdu. Ci, którzy wybrali wersję Lariat, otrzymali cyfrowy panel przyrządów o przekątnej 6,5 cala. Wzmocnione fotele przednie zapewniały średnie wsparcie boczne i były oddzielone konsolą środkową, w której umieszczono pokrętło do sterowania skrzynią biegów, kilka uchwytów na kubki oraz kilka przycisków do wyboru trybów jazdy. Dodatkowo, Maverick był również wyposażony w podkładkę indukcyjną do ładowania telefonów komórkowych. Z tyłu, ławka mogła być podnoszona, aby odsłonić przestrzeń do przechowywania, a była wystarczająco szeroka, by pomieścić trzech pasażerów. Łóżko za kabiną miało długość 4,5 stopy (1,37 metra), co było wystarczające dla większości sprzętu kempingowego.

Pod maską, Ford Maverick 2022 był dostępny z wyborem dwóch napędów. W wersjach podstawowych znajdował się silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, czterocylindrowy, działający w cyklu Atkinsona. Silnik elektryczny wspomagał osiągnięcie łącznej mocy 190 KM (191 PS), która trafiała tylko na przednie koła za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów. Drugą opcją był silnik EcoBoost o pojemności dwóch litrów, który zapewniał 250 KM (253 PS). Był on sparowany z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która rozprowadzała moc na wszystkie koła.

 Ford wprowadza nowy rodzaj pickupa – kompaktowego, ale potężnego, stworzonego z myślą o twórcach i działaczach, niezwykle oszczędnego w zużyciu paliwa, i zapakowanego w inteligentne technologie oraz funkcje. Całkowicie nowy Ford Maverick z 2022 roku to samochód dla ludzi, którzy nigdy nie myśleli, że potrzebują pickupa.

Ford Maverick występuje w standardzie jako pięcioosobowy, czterodrzwiowy pickup, z napędem hybrydowym i prognozowanym przez EPA wynikiem 40 mpg w mieście oraz 500 mil zasięgu na jednym baku paliwa. Testowany i sprawdzany, aby spełniać standardy Built Ford Tough, Maverick oferuje pomysłowy design i rozwiązania do przechowywania, umożliwiając personalizację zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Cena początkowa zaczyna się od 19 995 dolarów.

„Propozycja produktu Maverick jest nieporównywalna z czymkolwiek innym. To świetnie wyglądający pickup z czterema drzwiami, który pomieści pięć dorosłych osób, z silnikiem hybrydowym o oszczędności paliwa, która przewyższa Hondę Civic, dużą zdolnością holowania i przewożenia dla weekendowych wypadów lub projektów DIY, a jego cena zaczyna się poniżej 20 000 dolarów,” powiedział Todd Eckert, menedżer marketingu grupy trucków Forda. „Maverick kwestionuje status quo i stereotypy dotyczące tego, czym może być pickup. Wierzymy, że będzie atrakcyjny dla wielu osób, które wcześniej nie brały pod uwagę posiadania pickupa.”

Czym jest?

„Jedną rzeczą, która nie podlega negocjacjom, jest to, że Maverick jest Built Ford Tough,” powiedział Chris Mazur, pracownik Forda trzeciej generacji, który kierował rozwojem całkowicie nowego pickupa jako główny inżynier. „Nasi inżynierowie byli nieustępliwi, poddając go serii ekstremalnych testów drogowych, terenowych, środowiskowych i symulowanych, aż byliśmy zadowoleni. Fordy to Fordy – w pełni.”

Co jest w środku?

Wnętrze jest stylowe i przestronne, z przemyślanymi funkcjami i wszechstronnością do jazdy po mieście lub ucieczki od miejskiego życia. Zaskakująco przestronne, oferuje doskonałą przestrzeń na nogi i głowę, szerokość ramion i bioder oraz wygodną pozycję siedzącą w obu rzędach.

„Ten klient chce prostoty, ale nie prostych rozwiązań, a Maverick opiera się na przemyślanych detalach, które są dobrze wykonane,” powiedziała Barb Whalen, która prowadziła zespół odpowiedzialny za dobór materiałów i kolorów. „Chcemy, aby wnętrze miało prosty, trwały, uczciwy i solidny wygląd. Wnętrze zaprojektowano z myślą o funkcji, celu i łatwości czyszczenia, aby poprawić życie naszych klientów. Używamy unikalnych faktur i materiałów, takich jak przetworzony włókno węglowe dla wytrzymałości i wizualnego zainteresowania. Panel deski rozdzielczej ma wykończenie przypominające kamień, jak super trwały syntetyczny blat. Strategicznie dodaliśmy akcenty kolorystyczne dla funkcjonalności – tworząc energetyczną przestrzeń, w której chce się być.”

Forma podąża za funkcją, co można zauważyć w całym wnętrzu całkowicie nowego Mavericka – aż do sposobu, w jaki zaprojektowano i wykorzystano przestrzeń. Stworzenie mądrego przechowywania i użytecznych funkcji przypadło Danielowi George’owi, liderowi wnętrz, który nazywa Mavericka „idealnym pierwszym samochodem dla moich dzieci.”

Kluczowe, powiedział, było zrozumienie, jak ludzie rzeczywiście korzystają z rzeczy, które wnoszą do samochodu, zamiast oczekiwać, że znajdą miejsca do ich schowania. Podłokietniki w drzwiach mają podzieloną konstrukcję, aby umożliwić umieszczenie litrowej butelki w pozycji pionowej w przegródce, zamiast toczyć się po siedzeniach, podczas gdy kieszenie drzwi są ogromne i mają dużo miejsca na przechowywanie tabletu lub notatników. Jest też przestronna skrzynia na przechowywanie pod tylnymi siedzeniami, która pomieści w pełni napompowaną piłkę do siatkówki, torby na laptopy, rolki, narzędzia i inne akcesoria.

FITS – Ford Integrated Tether System – to sprytne rozwiązanie wielofunkcyjne dla pasażerów tylnej kanapy. Za tylną częścią przedniego konsoli znajduje się slot FITS, który pomieści różne akcesoria dla niekończącej się personalizacji. Dostępny pakiet akcesoriów obejmuje uchwyty na kubki, skrzynię na przechowywanie lub śmieci, organizer kabli, podwójny hak na torby z zakupami i torebki oraz przegrody do przechowywania pod siedzeniem. Więcej rozwiązań FITS jest w opracowaniu, a Ford pracuje nad publikacją geometrii slotów, aby ludzie mogli samodzielnie drukować rozwiązania DIY, które lepiej pasują do ich stylu życia. Te akcesoria mogą być przechowywane w różnych slotach pod tylnymi siedzeniami, które mogą być również wykorzystywane do nowych zastosowań na własną rękę.

Technologia Ford Co-Pilot360™ obejmuje standardowy system asysty przedkolizyjnej z automatycznym hamowaniem awaryjnym i automatycznymi reflektorami. Dostępne opcje obejmują adaptacyjny tempomat z funkcją Stop & Go, system informacji o martwym polu z powiadomieniem o ruchu poprzecznym, asystenta centrowania pasa ruchu i asystenta unikania przeszkód. Pięć standardowych trybów jazdy obejmuje Normal, Eco, Sport, Ślisko i Holowanie/Przewożenie, aby poprawić wydajność i pewność w różnych warunkach jazdy.

Co jest z tyłu?

Ford Maverick naprawdę przeznacza dużo uwagi na funkcjonalność dzięki swojemu unikalnemu FLEXBED™, który jest wyposażony w standardowe funkcje i możliwości przekształcenia bagażnika w pełnoprawną przestrzeń do pracy. FLEXBED daje klientom rozwiązania do organizacji i przechowywania, aby zabezpieczyć ładunek, jednocześnie umożliwiając korzystanie z akcesoriów Forda i kreatywnych rozwiązań DIY. Zespół opracował jego funkcje, obserwując ludzi w sklepach budowlanych i meblowych, a także studentów przeprowadzających się do akademików, zauważając, jak mieli trudności z załadunkiem rzeczy do małych crossoverów i samochodów, borykając się z ograniczeniami bagażowymi, które napotykali.

Ludzie mogą tworzyć podzielone przestrzenie do przechowywania, podwyższone podłogi, uchwyty na rowery i kajaki oraz inne rozwiązania, przesuwając 2×4 lub 2×6 do szczelin wyciętych w boku bagażnika. Są dwa punkty mocowania, cztery pierścienie D oraz wbudowane gwintowane otwory po bokach, aby przykręcić nowe konstrukcje.

„Cały bagażnik to raj dla fanów DIY,” powiedział Keith Daugherty, specjalista inżynieryjny, który pomógł w opracowaniu bagażnika dla Mavericka. „Możesz kupić system zarządzania ładunkiem Forda i chętnie go Ci sprzedamy, ale jeśli masz nieco więcej pomysłów, możesz po prostu udać się do sklepu budowlanego, kupić trochę C-channel i przykręcić to do bagażnika, aby stworzyć własne rozwiązania.”

Klienci Forda Maverick chcą żyć na wolności. Mają pasje i hobby, które kochają i wolą wydawać pieniądze na rower górski, a niekoniecznie na uchwyt do przewożenia go w góry. Klienci mogą zeskanować kod QR FLEXBED w bagażniku, aby uzyskać ciekawe pomysły na rozpoczęcie.

Gaby Grajales to inżynier elektryk, który pomógł opracować standardowe wbudowane zasilanie elektryczne 12-woltowe wstępnie okablowane do łatwo usuwanego pokrywy po obu stronach tylnej części bagażnika, aby wspierać projekty elektryczne DIY.

„Ludzie od zawsze przerabiali swoje wiązki kablowe, aby zasilać takie rzeczy jak oświetlenie, pompy powietrza i inne przydatne akcesoria,” powiedział Grajales. „To lepsze rozwiązanie – zaspokajamy potrzeby klientów, jednocześnie chroniąc okablowanie lamp tylnych i tworząc obwód zabezpieczony bezpiecznikiem, aby nie naruszać ogólnego systemu elektrycznego. Dzięki temu masz możliwość wyboru fabrycznie dostępnego oświetlenia bagażnika lub zainstalowania własnego, domowego oświetlenia, lub nawet wynalezienia zupełnie nowego zastosowania dla punktów dostępu 12-woltowych.”

Poza elektrycznością DIY, dostępne są dwa gniazdka 110-woltowe o mocy 400 watów – jedno w bagażniku, a drugie w kabinie – które mogą zasilać telefony, laptopy, małe telewizory, ładowarkę do akumulatorów narzędzi akumulatorowych lub małe narzędzia elektryczne, takie jak wyrzynarka. Jest też schowek wbudowany w bocznej części bagażnika w pojazdach XLT i dwa dostępne w modelach Lariat, idealny do przechowywania haka holowniczego lub pompy powietrznej.

Bagażnik o długości 4,5 stopy może unieść ładunek o wadze 1500 funtów, co odpowiada około 37 workom 40-funtowego ściółki, i ma sześciostopową podłogę przy opuszczonej burcie. Maverick może przewozić długie i szerokie przedmioty dzięki wielopozycyjnej burcie. Otwiera się normalnie, ale także ma pozycję półotwartą – wystarczy odczepić kable wsparcia i zaczepić je na zaczepach, aby krawędź burty i nadkola mogły utrzymać do 18 arkuszy sklejki 4×8 stopy o grubości trzech kwart, bez potrzeby nachylania paneli. To proste. Burta ma zaciski mocujące, które pełnią również funkcję otwieraczy do butelek i jest przystosowana do utrzymania 500 funtów przyjaciół, którzy chcą usiąść. Podłoga bagażnika i boki są niskie, więc prawie każdy dorosły może sięgnąć i chwycić przedmioty z podłogi.

Jak to wygląda?

Ma swój niepowtarzalny wygląd, ale Maverick nosi ikoniczny styl pickupa Forda z projektem drzwi, który oddaje hołd charakterystycznym opuszczanym bocznym oknom firmy oraz przodem, który rozciąga się od krawędzi do krawędzi, łącząc standardowe reflektory LED i kratkę, co nadaje mu bardziej wyrazisty, stabilny wygląd.

Forma podąża za funkcją również tutaj. Maverick jest prostokątny i kwadratowy dla efektywności przestrzennej, ale wygląda młodo i sportowo – czysto, a nie przesadnie zaprojektowany. Nie ma szczeliny między kabiną a burtą, a kapsle na rurach bagażnika rozciągają się od bagażnika i idą pionowo, kończąc na górze tylnej szyby. Został zaprojektowany w ten sposób, aby zapewnić lepszą ochronę przed wgnieceniami i otarciami, wiedząc, że ludzie będą często załadunkować i rozładunkować bagażnik od boków.

Ford Maverick dostępny jest w trzech wersjach wyposażeniowych – XL, XLT i Lariat. Pakiet FX4 dostępny dla modeli XLT i Lariat z napędem na wszystkie koła zwiększa możliwości terenowe dzięki wytrzymałym oponom do jazdy w terenie i strojeniu zawieszenia, dodatkowej ochronie podwozia oraz trybom jazdy skoncentrowanym na terenie, takim jak Błoto/Wyboje i Piasek, a także dodaniu kontroli zjazdu z gór.

Dostępny tylko w pierwszym roku modelowym jest pakiet Maverick First Edition. Zbudowany na poziomie wyposażenia Lariat, zawiera unikalne grafiki na maski i dolnych drzwiach, dachu pomalowanym na wysoki połysk, miękkim pokrowcu na bagażnik, uchwytach drzwi w kolorze nadwozia, wysokopołyskowych czapkach, oraz 18-calowych kołach malowanych na czarno i mechanicznie obrabianych dla wersji hybrydowej lub unikalnych 17-calowych kół aluminiowych dla modelu benzynowego. Dostępny w kolorach Carbonized Gray, Area 51 i Rapid Red, unikalnych dla edycji pierwszej.

2.0L EcoBoost 8AT (250 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1999 Cm3
Moc183.9 Kw @ 5500 Rpm
250 Hp @ 5500 Rpm
247 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy277 Lb-Ft @ 3000 Rpm
376 Nm @ 3000 Rpm
Moc silnika elektrycznego94 Kw (128 Hp)
Electrical Motor Torque173 Lb-Ft (235 Nm)
Całkowita maksymalna moc140.5 Kw (191 Hp)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika16.5 Galony (62.5 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony235/65/R17
Długość199.7 In (5072 Mm)
Szerokość77.9 In (1979 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.4X62.8 In (1610 Mm)
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Masa własna3731 Lbs (1692 Kg)
Power PackLithium-Ion

2.5L FHEV 8AT (191 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność2490 Cm3
Moc119.2 Kw @ 5600 Rpm
162 Hp @ 5600 Rpm
160 Bhp @ 5600 Rpm
Moment obrotowy155 Lb-Ft @ 4000 Rpm
210 Nm @ 4000 Rpm
Moc silnika elektrycznego94 Kw (128 Hp)
Electrical Motor Torque173 Lb-Ft (235 Nm)
Całkowita maksymalna moc140.5 Kw (191 Hp)
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika13.8 Galony (52.2 L)
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony225/65R17 A/S
Długość199.7 In (5072 Mm)
Szerokość77.9 In (1979 Mm)
Wysokość68.7 In (1745 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)63.4X62.8 In (1610 Mm)
Rozstaw osi121.1 In (3076 Mm)
Prześwit8.3 In (211 Mm)
Masa własna3674 Lbs (1666 Kg)
Power PackLithium-Ion

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.