Po udanym wprowadzeniu wersji AT4 dla modelu Sierra w 2018 roku, GMC poszło o krok dalej i wprowadziło wersję AT4X, która celowała jeszcze wyżej niż jej poprzedniczka.
GMC wyglądało na zdeterminowane, aby zburzyć dominację F150 Raptor w tym segmencie, dlatego starało się zaoferować więcej niż wszystko, co miało do zaoferowania Ford. W ten sposób, z AT4X, amerykański producent dostarczył pojazd, który był ponadprzeciętny nie tylko pod względem możliwości terenowych, ale także oferował luksusowe funkcje, które zwykle nie są dostępne w samochodach terenowych. Istnieje jednak powód, dla którego większość producentów samochodów tego nie oferuje. Wchodzenie z powrotem do kabiny w butach pełnych błota i ubraniach brudnych od warunków atmosferycznych to coś, czego kierowcy woleliby unikać, jeśli mogłoby to uszkodzić tapicerkę.
Ale luksusowość nie oznacza, że tylko wnętrze musi być traktowane z troską. Również zewnętrzna część samochodu przeszła modernizację. Wersja AT4X była dostępna wyłącznie w wersji Crew Cab z krótką lub standardową skrzynią ładunkową z tyłu. Z przodu, w przeciwieństwie do AT4, wersja X miała nową atrapę chłodnicy z szczotkowanym mosiężnym wykończeniem. Mimo to, haki holownicze pozostały czerwone, jak w przypadku jej nie-X siostry. Z tyłu, klapa bagażnika miała osobną składana część, która mogła być używana jako stopień ułatwiający dostęp do skrzyni ładunkowej lub jako ławka, na której ktoś mógł usiąść i obserwować wędkę.
Wnętrze zostało zaprojektowane z inspiracjami z segmentu samochodów luksusowych. Tak więc, krzyżowe przeszycia na bocznych panelach drzwi i skórzane górne sekcje wyglądały jakby pochodziły z modelu Escalade. Dodatkowo, drewniane wykończenia w tych obszarach emanowały luksusem. Dla lepszego komfortu jazdy, AT4X wyposażono w system audio Bose, który przenosił koncertową atmosferę do lasu. Z przodu pasażerowie mogli cieszyć się dużym, 13,4-calowym ekranem dotykowym umieszczonym na górze centralnego panelu, podczas gdy kierowca miał do dyspozycji 12,3-calowy panel instrumentów.
Pod maską, GMC standardowo zainstalowało silnik benzynowy V8 o pojemności 6,2 litra, współpracujący z dziesięcio biegową automatyczną skrzynią biegów. Co dziwne, AT4X był dostępny zarówno w wersji z napędem na tylną oś, jak i w systemie 4×4.
Nowe technologie – w tym Super Cruise z możliwością holowania – w połączeniu z nowymi standardami rzemiosła premium i możliwościami sprawiają, że nowa GMC Sierra 2022 jest najbardziej zaawansowaną i luksusową Sierrą w historii.
W ofercie na czoło wysuwa się nowa wersja Sierra Denali Ultimate, najbardziej zaawansowany i luksusowo wyposażony model Denali, a także najbardziej nowoczesny i luksusowy pickup w swojej klasie. Towarzyszy jej pierwszy w historii Sierra AT4X – nowy szczyt wydajności terenowej premium z poważnymi możliwościami i bezkompromisowym wykończeniem.
„Sierra rozwija się w szybkim tempie, będąc najszybciej rosnącym modelem w segmencie,” powiedział Duncan Aldred, globalny wiceprezydent GMC i Buick. „Z 2022 Sierra, GMC oferuje klientom bardziej zaawansowane technologie, eleganckie wyposażenie oraz zwiększone możliwości w całej gamie Sierry, w tym nowej Sierra Denali Ultimate i AT4X.”
Najważniejsze cechy Sierry
Sierra 2022 charakteryzuje się podwyższonym designem zewnętrznym oraz nowymi, wyrazistymi wnętrzami, z ulepszoną integracją technologii, w tym dużym ekranem dotykowym o przekątnej 13,4 cala z wbudowaną kompatybilnością z Google.
Dodatkowo:
Odnowiona stylistyka zewnętrzna zawiera nowy grill oraz zmieniony kształt reflektorów, a także efektowne animacje oświetleniowe przy zbliżaniu się, uruchamianiu lub oddalaniu się od pojazdu.
Unikalny projekt wnętrza obejmuje deski rozdzielcze z orientacją na kierowcę oraz nową, bardziej funkcjonalną konsolę środkową z elektronicznym precyzyjnym przesunięciem w modelach z przednimi fotelami kubełkowymi.
Nowy, większy ekran dotykowy o przekątnej 13,4 cala został uzupełniony nowym konfigurowalnym cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala oraz wielokolorowym wyświetlaczem Head-Up o przekątnej 15 cali, co daje ponad 40 cali przekątnej cyfrowego wyświetlacza, co jest najlepsze w swojej klasie.
Wcześniej zapowiedziane dla GMC HUMMER EV Pickup 2022 i wprowadzone w 2022 Yukon, Sierra ma wbudowaną obsługę Google.
Wersja Sierra Denali Ultimate oferuje ekskluzywny design i materiały premium, a także technologie, w tym Super Cruise z możliwością holowania i standardowy silnik V-8 o mocy 420 koni mechanicznych, 6.2L.
Nowa wersja AT4X oferująca ekskluzywne wnętrze premium i zaawansowane możliwości terenowe, z takimi funkcjami jak amortyzatory Multimatic DSSV, przednie i tylne e-lockery oraz tryb Terrain z jazdą na jeden pedał, zapewniając jednocześnie doskonałą wygodę na drodze i możliwości holowania.
Nowy silnik turbo o pojemności 2,7L oferuje większą kulturę pracy, wydajność i zwiększone możliwości holowania.
Pierwsza w historii wersja Sierra Denali Ultimate
Pierwsza wersja GMC Sierra Denali Ultimate to najbardziej zaawansowany i luksusowy pickup w swojej klasie, podnosząc popularną sub-markę Denali na jeszcze wyższy poziom luksusu i możliwości.
Unikalne wskazówki stylistyczne na zewnątrz, razem z ekskluzywnymi wykończeniami wnętrza i funkcjami, są wzbogacone o większą ilość standardowego wyposażenia – w tym pierwszą w klasie dostępną Super Cruise do holowania i ekskluzywną kompozytową skrzynię ładunkową CarbonPro, oferującą najlepszą w klasie pojemność ładunkową dla krótkiej skrzyni – aby ustanowić nowy standard dla nabywców premium, którzy pragną się wynagrodzić.
Denali Ultimate wyróżnia się unikalnym grillem w ekskluzywnym chromie Vader oraz ekskluzywnymi 22-calowymi kołami wykończonymi w matowej czerni z obróbką maszynową, chromowanym logo GMC Vader oraz unikalnymi wykończeniami błotników z motywem Mount Denali. Dodatkowo, sześciodrzwiowa klapa MultiPro GMC, zawieszenie Premium Denali z ekskluzywnym Adaptive Ride Control oraz stopnie z elektrycznym wspomaganiem są standardowe.
Wnętrze Denali Ultimate w kolorze Alpine Umber rozbudowuje już luksusową kabinę Denali, z wykończeniem ze skóry pełnoziarnistej oraz wykończeniem z drewna Paldao z otwartymi porami. Ciemne wykończenie drewna tworzy wyjątkowy kolor, a unikalne usłojenie dodaje dbałości o detale.
Dodatkowe elementy obejmują:
Deska rozdzielcza pokryta skórą
Drzwi z pełnoziarnistej skóry z grawerowanymi stalowymi grillem głośników
Pokrywa konsoli ze skóry pełnoziarnistej
Fotele przednie i tylne wykończone pełnoziarnistą skórą z emblematem Denali Ultimate na oparciach foteli przednich
Luksusowy podsufitka z mikrosuede, osłony przeciwsłoneczne oraz wykończenia słupków A i B, a także uchwyty słupków A i B pokryte skórą
Nowe, najlepsze w klasie przednie fotele z 16-kierunkową regulacją i masażem
Nowy 12-głośnikowy system audio Bose® Premium z technologią Center Point z AudioPilot i wooferem Richbass
Standardowe lusterko tylnej kamery z pełnym wyświetlaczem kamery
Standardowy multikolorowy wyświetlacz Head-Up o przekątnej 15 cali
Standardowy elektryczny szyberdach
Na wnętrzu wygrawerowane i wycięte laserowo znajdują się mapy topograficzne szczytu Mount Denali, najwyższego szczytu w Ameryce Północnej. Mapy te można znaleźć wycięte laserowo na otwartym drewnie Paldao na desce rozdzielczej po stronie pasażera, w pełnoziarnistej skórze na przodzie i z tyłu przednich foteli, na tylnym fotelu i panelach drzwiowych, a także na emblematy wentylacyjne błotników.
Jeśli chodzi o napęd, standardowym silnikiem Sierra Denali Ultimate jest silnik GMC o mocy 420 KM, 6.2L V-8, współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z elektronicznym precyzyjnym przesunięciem. Napęd na cztery koła z elektronicznie sterowaną dwubiegową skrzynią przekładniową jest standardowy.
Ulepszona wersja technologii Super Cruise z asystą kierowcy i nie tylko
Super Cruise jest standardem w GMC Sierra Denali Ultimate z trzyletnim abonamentem umożliwiającym korzystanie z tej funkcji i jest dostępny w Sierra Denali. To pierwsza w branży prawdziwa technologia asysty kierowcy z rękami wolnymi na kompatybilnych drogach, która może być używana na ponad 200 000 mil (320 000 km) kompatybilnych dróg w USA i Kanadzie.
Super Cruise z możliwością holowania dodaje do klasy Sierry listę technologii asysty w holowaniu, która obejmuje również do 14 dostępnych widoków kamer, w tym Transparent Trailer, GCW Alert, aplikację do holowania w pojeździe i inne. Nowy alert GCW sygnalizuje, gdy maksymalna waga, którą Sierra może bezpiecznie przewozić, zostanie przekroczona oraz informuje, kiedy pojazd może być przeciążony.
Sierra 2022 oferuje także dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i asysty kierowcy z myślą o holowaniu, w tym alert dla martwego pola z bocznym widokiem przyczepy, który uwzględnia długość przyczepy podczas zmiany pasa, oraz ulepszenia w Adaptive Cruise Control, aby umożliwić użycie podczas holowania.
Dodatkowo, GMC Pro Safety jest standardem, obejmującym ostrzeżenie o kolizji z przodu, automatyczne hamowanie awaryjne, hamowanie dla pieszych z przodu, alert zmiany pasa z alertem martwego pola, wskaźnik odległości oraz automatyczne światła drogowe IntelliBeam.
Sierra AT4X: nowy szczyt w premium off-roading
Nowa Sierra AT4X kontynuuje wysiłki GMC w przełamywaniu barier w kategorii premium trucków. Sierra AT4X to zrównoważone połączenie, które zapewnia zaawansowane możliwości terenowe, gdy zajdzie taka potrzeba, bez kompromisów w zakresie komfortu na drodze, technologii, holowania i ładowności, które oczekiwane są od premium pickupa.
Najważniejsze cechy:
Standardowy silnik V-8 6.2L i 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Unikalne amortyzatory Multimatic DSSV z zaworami typu spool
Unikalne sprężyny, które w połączeniu z amortyzatorami Multimatic zwiększają maksymalne skoki zawieszenia z przodu i z tyłu o 50 mm i 25 mm, odpowiednio, w porównaniu do standardowego zawieszenia AT4
Dwubiegowa skrzynia rozdzielcza, z możliwością wyboru trybów do różnych warunków terenowych – w tym tryb Terrain, który pozwala na jazdę na jeden pedał
Przednie i tylne blokady różnicowe, zestawienie, które nie jest oferowane przez żadnego innego konkurenta w tej klasie
Specyficzne kalibracje podwozia i zawieszenia do jazdy terenowej
Unikalna, większa stalowa osłona skrzyni rozdzielczej
18-calowe czarne koła z oponami LT265/70R18 Goodyear Wrangler DuraTrac Mud-Terrain
Dostępny zestaw akcesoriów osłony bocznej
Funkcjonalne cechy są uzupełnione unikalnym, luksusowo urządzonym wnętrzem AT4X Obsidian Rush, które łączy możliwości terenowe z komfortem i wygodą. Kabina wykończona jest luksusową skórą, w tym skórą pełnoziarnistą i akcentami ze skóry technicznej, wszystko to podkreślone białym obszyciem i czerwonymi szwami.
Wnętrze zawiera również autentyczne, ciemne akcenty z drewna Vanta, najlepsze w klasie przednie fotele z 16-kierunkową regulacją i masażem, luksusową podsufitkę z mikrosuede, multikolorowy wyświetlacz Head-Up o przekątnej 15 cali, elektryczne przesuwne tylne okno, elektryczny szyberdach, system audio z 12 głośnikami Bose® Premium z technologią Center Point i wiele więcej.
Ładowność AT4X wynosi 1 420 funtów, a jego rating do holowania to 8 900 funtów.
Wysokiej jakości design – wewnątrz i na zewnątrz
Oprócz charakterystycznych cech designu Sierra Denali Ultimate i Sierra AT4X, znaczna część gamy Sierra 2022 została wzbogacona o aktualizacje stylingowe i projektowe, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Główne cechy zewnętrzne obejmują:
Zmieniony przedni zderzak, fascia, grill i wykończenia w każdym modelu
Nowe podwójne projektory LED, a także zmieniona wersja charakterystycznych świateł dziennych GMC w kształcie litery C, nadająca Sierra bardziej odważny, szerszy wygląd
Animowane sekwencje świetlne, które aktywują się przy zbliżaniu się, uruchamianiu lub oddalaniu się od samochodu
Nowe wzory kół w modelach SLT i Denali
Trzy nowe kolory zewnętrzne (dodatkowy koszt): Titanium Rush Metallic, Dynamic Blue Metallic oraz Desert Sand Metallic
Co jeszcze się nie zmieniło w zewnętrznej stylistyce Sierry na 2022, to profesjonalne cechy, które podpierają jej możliwości, w tym pierwsza w branży sześciofunkcyjna klapa MultiPro, dostępna kompozytowa skrzynia ładunkowa CarbonPro, która zapewnia więcej miejsca ładunkowego w krótkiej skrzyni – 63,9 stopy sześciennej – niż jakikolwiek inny konkurent.
Wnętrze, projektanci GMC odróżniają Sierrę od konkurencji, oferując unikalne, nowe wnętrza w modelach SLE, Elevation i SLT, a także unikalne projekty wnętrz premium w wersjach AT4, AT4X, Denali i Denali Ultimate. Pojawiły się także nowe wzory kolorów i przeszyć, z większą ilością materiałów premium w całej kabinie, co jeszcze bardziej podnosi luksusowy wygląd i odczucie Sierry.
Dodatkowe cechy wnętrza obejmują:
Nowy poziomy ekran dotykowy infotainment o przekątnej 13,4 cala (standardowo w wersji SLE i wyższych)
Nowy cyfrowy, konfigurowalny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala (standardowo w wersji SLE i wyższych)
Nowy projekt konsoli środkowej
Nowe elektroniczne precyzyjne przesunięcie w modelach z przednimi fotelami kubełkowymi (dostępny jest mechanizm kolumnowy w modelach z przednim ławą)
Nowy, dostępny pakiet Elevation Premium, który obejmuje wnętrze wykończone czarną skórą z kubełkowymi siedzeniami, tylne siedzenie z miejscem na przechowywanie, pakiet Sierra Safety Plus, powłokę do skrzyni i wiele więcej
Nowa regulowana elektrycznie kolumna kierownicy jest standardowa w wyższych wersjach
Nowy ekran o przekątnej 13,4 cala, wbudowana obsługa Google i więcej
Centralnym punktem przeprojektowanego wnętrza Sierry 2022 (wersja SLE i wyższe) jest całkowicie nowy i konfigurowalny poziomy ekran dotykowy o przekątnej 13,4 cala, obok cyfrowego, konfigurowalnego zestawu wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Razem zapewniają użytkownikom niesamowite poziomy personalizacji i intuicyjnego zaangażowania, rozpoczynając od momentu, gdy kierowca siądzie za kierownicą, a centrum informacji kierowcy zaczyna działać.
Opcje personalizacji pozwalają klientom priorytetyzować widoki i mieć nawet dwa obszary informacji, aby wyświetlać jednocześnie nawigację i szczegóły dotyczące holowania, na przykład z możliwością priorytetyzacji jednego nad drugim. Klient może też wybierać pełnoekranową nawigację lub rozrywkę czy inne opcje. Wszystko po to, by umożliwić bardziej spersonalizowane doświadczenie, które zwiększa komfort i wygodę.
Dodatkowo, Sierra obsługuje wbudowaną obsługę Google (standardowo we wszystkich wersjach z wyjątkiem Pro), z trzyletnim serwisem w wersjach AT4 i Denali. Dzięki temu wiele ulubionych funkcji telefonu użytkownika jest dostępnych w pojeździe poprzez system infotainment, w tym Google Maps, Google Assistant i Google Play. Z Google Assistant kierowcy mogą korzystać z głosu, aby uzyskać wskazówki, odtwarzać ulubione podcasty, kontrolować funkcje pojazdu i nie tylko, co pozwala kierowcom mieć ręce na kierownicy i oczy na drodze.
Wbudowana obsługa Google jest kompatybilna zarówno z urządzeniami Apple, jak i Android, współpracując z istniejącymi funkcjami łączności, takimi jak bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto, a także dostępne Amazon Alexa (standardowo w wersji SLE i wyższych).
Dodatkowe technologie Sierry obejmują dostępny multikolorowy wyświetlacz Head-Up o przekątnej 15 cali, który wraz z poziomym ekranem o przekątnej 13,4 cala i cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala, łącznie daje ponad 40 cali przekątnej dostępnej przestrzeni wyświetlania w nowej Sierrze, co pomaga w zapewnieniu angażującego, konfigurowalnego i kompleksowego doświadczenia podczas jazdy.
Ulepszony silnik turbo o pojemności 2.7L oraz bardziej wydajny silnik turbo-diesel 3.0L Duramax
Sierra 2022 zawiera ulepszony silnik turbo o pojemności 2.7L. Najważniejsze cechy:
Moment obrotowy szacowany na 420 lb-ft (569 Nm) – ponad 20% wzrost w porównaniu do aktualnego silnika
Nowe, bardziej sztywne odlewanie bloku cylindrów uzupełnione o 30% sztywniejszy wał korbowy, co umożliwiło inżynierom poprawę płynności pracy, redukcję hałasu oraz dostosowanie silnika do większej produkcji momentu obrotowego, szczególnie w użytecznym zakresie niskich i średnich obrotów
Wyższe maksymalne oceny holowania wynoszące 9 600 funtów w modelach 2WD i 9 300 funtów w modelach 4WD są osiągane dzięki nowemu 2.7L Turbo
Zmiany w planowaniu przesunięć z automatyczną 8-biegową skrzynią biegów 2.7L Turbo poprawiają jakość pracy i zapewniają szybsze zredukowane przesunięcia, co daje większe wrażenie mocy na żądanie.
Dodatkowe aktualizacje do silników Sierry obejmują ulepszenia w 3.0L Duramax Turbo-Diesel, a także zmiany w podwoziu, które teraz pozwalają na dołączenie max pakietu holowniczego, dzięki czemu 3.0L Duramax, z 277 wiodącymi w klasie końmi mechanicznymi i 460 lb-ft momentu obrotowego, teraz ma maksymalną ocenę holowania wynoszącą 13 200 funtów (Double Cab 2WD z 20-calowymi kołami i Max Trailering Package) – co stanowi poprawę o 4 000 funtów w porównaniu do Sierry 2021. Sierra oferuje również najlepsze w klasie możliwości holowania lekkich modeli diesla 4WD, wynoszące 13 000 funtów.