GMC starało się zaoferować coś więcej niż zwykły samochód roboczy, tworząc wersję Sierra Denali, która łączyła cechy luksusowego auta z pickupem.
Sierra Denali zawsze była luksusowym pojazdem, ale w modelu na rok 2022 producent włożył w nią wszystko, co miał w swoim arsenale, tworząc samochód, który nie miał sobie równych na rynku. Może nie był najsilniejszy ani największy w świecie pickupów, ale charakteryzował się wysokim poziomem wyposażenia i udogodnień, które mogły przyciągnąć nabywców z segmentu luksusowych samochodów.
GMC wzięło nadwozie Sierry z kabiną dla zespołu i dodało do niego ekskluzywne cechy. Z przodu, C-kształtne diodowe światła dzienne stworzyły potężny wizerunek pojazdu. Trzy literki w logo zajmowały centralne miejsce na płaskim, szerokim grillu, który pokrywał prawie całą powierzchnię przedniego pasu. Z boku, 22-calowe koła, dostępne w najwyższym poziomie Ultimate, potwierdzały, że pojazd był głównie przeznaczony do jazdy po drogach, a nie po szlakach. Z tyłu, kompozytowa skrzynia z włókna węglowego była największa w swojej klasie, o całkowitej pojemności 63,9 cu-ft (1 809 litrów).
Wewnątrz kierowcę witały dwa duże ekrany. Przed nimi znajdował się 12,3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, a drugi ekran dotykowy umieszczono na szczycie centralnej konsoli, który był wzbogacony o wbudowane usługi Google i Amazon Alexa. Dodatkowo w pojazdach luksusowych spodziewano się systemu audio z 12 głośnikami Bose. Jak przystało na luksusowy samochód, wnętrze wykończone skórą oferowało dużo miejsca na nogi i głowę dla wszystkich pasażerów. Mimo że tylna kanapa została zaprojektowana dla dwóch osób, mogła pomieścić trzech pasażerów.
Ponadto, Sierra była budowana na podwoziu, a jedynym dostępnym silnikiem był silnik V8 o pojemności 6,2 litra, który przekazywał moc do standardowej 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Ponieważ był bardziej luksusowym pojazdem niż autem roboczym, Denali był dostępny w wersji zarówno z napędem na tylne koła, jak i 4×4.
Całkowicie nowe technologie – w tym system Super Cruise z możliwością holowania – oraz nowy poziom ekskluzywnego rzemiosła i zdolności czynią nowego GMC Sierra 2022 najnowocześniejszym i najbardziej luksusowym modelem Sierra w historii.
W ofercie przewodzi nowa wersja Sierra Denali Ultimate, najbardziej zaawansowany i luksusowo wyposażony model Denali w historii, a także najbardziej zaawansowany i luksusowy pickup w swojej klasie. Towarzyszy mu pierwsza w historii Sierra AT4X – nowy szczyt wydajności off-road premium, oferujący poważne możliwości i niezrównane wykończenie.
„Zasięg Sierra nadal przyspiesza jako najszybciej rosnący model w tym segmencie,” powiedział Duncan Aldred, globalny wiceprezydent GMC i Buicka. „W 2022 roku Sierra, GMC oferuje klientom bardziej zaawansowane technologie, wyjątkowe wyposażenie oraz zwiększone możliwości w całej ofercie Sierra, w tym całkowicie nową Sierra Denali Ultimate oraz AT4X.”
Najważniejsze cechy Sierra
Sierra 2022 charakteryzuje się podwyższonym designem zewnętrznym oraz nowymi, ekspresyjnymi wnętrzami, z lepszą integracją technologii, w tym dużym, 13,4-calowym ekranem dotykowym z wbudowaną obsługą Google.
Dodatkowo:
Odnowiona zewnętrzna część pojazdu posiada nową atrapę chłodnicy oraz zmienioną konstrukcję reflektorów, a także ekspresyjne animacje oświetleniowe przy zbliżaniu się, uruchamianiu lub odchodzeniu od pojazdu.
Nowy, unikalny design wnętrza obejmuje kokpit z orientowaną deską rozdzielczą oraz nową, bardziej funkcjonalną konsolę centralną, która oferuje elektroniczną precyzyjną zmianę biegów w modelach z przednimi fotelami kubełkowymi.
Nowy, większy 13,4-calowy kolorowy ekran dotykowy współpracuje z nowym 12,3-calowym konfigurowalnym cyfrowym zestawem wskaźników oraz 15-calowym multikolorowym wyświetlaczem Head-Up, co łącznie daje ponad 40 cali przekątnej cyfrowego wyświetlania, co jest najlepszym wynikiem w swojej klasie.
Już zapowiedziane dla GMC HUMMER EV Pickup na 2022 rok, a wprowadzone w 2022 Yukon, Sierra z funkcją Google built-in.
Wersja Sierra Denali Ultimate oferuje ekskluzywny design i luksusowe materiały, a także technologie, takie jak system Super Cruise z możliwością holowania oraz standardowy silnik V-8 o mocy 420 koni mechanicznych (6,2L).
Całkowicie nowa wersja AT4X, która oferuje ekskluzywne luksusowe wnętrze i zaawansowane możliwości off-road, z takimi cechami jak amortyzatory Multimatic DSSV, e-lockery z przodu i tyłu oraz tryb Terrain z możliwością jazdy przy użyciu jednego pedału, zapewniając jednocześnie doskonały komfort na drodze i zdolności do holowania.
Nowy silnik Turbo High-Output o pojemności 2,7L oferuje większą finezję, wydajność i poprawione możliwości holowania.
Pierwsza w historii wersja Sierra Denali Ultimate
Pierwsza w historii wersja GMC Sierra Denali Ultimate to najnowocześniejszy i najbardziej luksusowy pickup w swojej klasie, przenosząc popularną submarkę Denali na jeszcze wyższy poziom luksusu.
Unikalne elementy stylizacji zewnętrznej, wraz z ekskluzywnym wykończeniem wnętrza i funkcjami, uzupełnione są większą ilością standardowego wyposażenia – w tym jako pierwszy w swojej klasie system Super Cruise z możliwością holowania oraz ekskluzywna skrzynia ładunkowa CarbonPro, oferująca najlepszy w klasie ładunek w krótkiej skrzyni – aby ustanowić nowy standard dla nabywców luksusowych ciężarówek, którzy pragną nagrodzić siebie.
Denali Ultimate wyróżnia się zewnętrzem z unikalną atrapą chłodnicy w ekskluzywnym chromie Vader, a także ekskluzywnymi 22-calowymi felgami, wykończonymi w matowej czerni z maszynowymi akcentami, emblematem GMC w chromie Vader oraz unikalnymi wykończeniami błotników z Mount Denali. Dodatkowo, sześciodrożna klapa MultiPro od GMC, zawieszenie Denali Premium z adaptacyjną kontrolą jazdy, a także elektryczne stopnie są standardem.
Wnętrze Denali Ultimate w kolorze Alpine Umber rozwija już luksusową kabinę Denali, z dodatkami ze skóry całkowitej i drewnianymi akcentami Paldao o otwartych porach. Ciemniejsze wykończenie drewna tworzy charakterystyczną mieszankę kolorów, a unikalne usłojenie dodaje szczególnej dbałości o szczegóły.
Dodatkowe elementy obejmują:
Deska rozdzielcza wykończona skórą
Panele drzwi z pełnoziarnistej skóry z grawerowanymi kratkami głośników ze stali nierdzewnej
Pokrywa konsoli z pełnoziarnistej skóry
Fotele przednie i tylne z pełnoziarnistej skóry z oznaczeniem Denali Ultimate na oparciach przednich siedzeń
Premium mikrosuede sufit, osłony przeciwsłoneczne oraz wykończenia słupków A i B oraz uchwyty wykończone skórą na słupkach A i B
Całkowicie nowe fotele przednie z regulacją w 16 kierunkach i masażem
Całkowicie nowy system audio Bose® Premium z 12 głośnikami, technologią Center Point, AudioPilot i wooferem Richbass
Standardowe lusterko tylne z kamerą, z pełnym wyświetlaniem z kamery
Standardowy multikolorowy wyświetlacz Head-Up o przekątnej 15-calowej
Standardowy elektryczny dach panoramiczny
Wzdłuż wnętrza, wytłoczone i laserowo wytrawione, widnieje wiele map topograficznych szczytu Mount Denali, najwyższego szczytu Ameryki Północnej. Mapy te można znaleźć laserowo wygrawerowane na drewnie Paldao o otwartych porach na desce rozdzielczej po stronie pasażera z przodu, w pełnoziarnistej skórze na przodzie i z tyłu przednich siedzeń, tylnej kanapie i panelach drzwi, a także na emblematach wentylacyjnych błotników na zewnątrz.
Jeśli chodzi o napęd, standardowym silnikiem Sierra Denali Ultimate jest silnik V-8 o mocy 420 koni mechanicznych (6,2L), współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z elektroniczną precyzyjną zmianą biegów. Napęd na cztery koła z elektronicznie sterowaną skrzynią rozdzielczą z dwoma prędkościami jest standardem.
Udoskonalona wersja technologii Super Cruise z systemem jazdy bez użycia rąk i nie tylko
Super Cruise jest standardem w GMC Sierra Denali Ultimate z trzyletnią subskrypcją umożliwiającą funkcjonalność, a dostępny jest w wersji Sierra Denali. Jest to pierwsza w branży prawdziwa technologia wspomagania kierowcy bez użycia rąk dla kompatybilnych dróg, która może być używana na ponad 200,000 mil (320,000 km) kompatybilnych dróg w USA i Kanadzie.
System Super Cruise z możliwością holowania uzupełnia listę technologii wsparcia holowania, w tym do 14 dostępnych widoków z kamer, w tym Transparent Trailer, GCW Alert, aplikację do holowania w pojeździe i inne. Nowe ostrzeżenie GCW powiadomi, gdy maksymalna waga, jaką Sierra może bezpiecznie przewozić, zostanie przekroczona, oraz gdy pojazd może być przeciążony.
Sierra 2022 oferuje również dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy z myślą o holowaniu, w tym Trailer Side Blind Zone Alert, który uwzględnia długość przyczepy przy zmianie pasa ruchu oraz usprawnienia w Adaptive Cruise Control, by umożliwić korzystanie z niego podczas holowania.
Dodatkowo, GMC Pro Safety jest standardem i obejmuje ostrzeżenie o kolizji z przodu, automatyczne hamowanie awaryjne, hamowanie pieszych z przodu, ostrzeżenie o zmianie pasa z ostrzeżeniem o martwym punkcie, wskaźnik odległości i automatyczne światła drogowe IntelliBeam.
Sierra AT4X: nowy szczyt premium w off-road
Całkowicie nowa Sierra AT4X kontynuuje wysiłki GMC w przełamywaniu barier w kategorii luksusowych ciężarówek. Sierra AT4X to zrównoważone podejście, które dostarcza zaawansowane możliwości off-road, gdy zajdzie potrzeba, nie rezygnując z komfortu, technologii, zdolności holowania i ładowności oczekiwanych od luksusowego pickupa.
Najważniejsze cechy to:
Standardowy silnik V-8 o pojemności 6,2L i 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Unikalne amortyzatory Multimatic DSSV z zaworami spiralnymi
Unikalne sprężyny, które w połączeniu z amortyzatorami Multimatic zwiększają maksymalne skoki zawieszenia z przodu i z tyłu o odpowiednio 50 mm i 25 mm w porównaniu z standardowym zawieszeniem AT4
Dwustopniowa skrzynia rozdzielcza, z wybieranymi trybami do różnych warunków off-road – w tym tryb Terrain, który umożliwia jazdę po skałach przy użyciu jednego pedału
E-lockery z przodu i z tyłu, połączenie, którego nie oferuje żaden inny konkurent w tej klasie
Specjalne kalibracje podwozia i zawieszenia do jazdy w terenie
Unikalna, większa stalowa osłona skrzyni rozdzielczej
18-calowe czarne felgi z oponami LT265/70R18 Goodyear Wrangler DuraTrac Mud-Terrain
Dostępny akcesorium zabezpieczające rocker guard
Funkcjonalność tych cech uzupełniają unikalne, luksusowe wnętrze AT4X Obsidian Rush, które łączy zdolności off-road z komfortem i wygodą. Kabina wypełniona jest luksusową skórą, w tym skórą pełnoziarnistą i akcentami ze skóry technicznej, które podkreślają białe przeszycia i czerwone nici.
Wnętrze zawiera również autentyczne, ciemne wykończenie z drewna Vanta, najlepsze w swojej klasie fotele przednie z regulacją w 16 kierunkach i masażem, luksusowy sufit z mikrosuede, 15-calowy wyświetlacz Head-Up, elektryczne przesuwne tylne okno, elektryczny dach panoramiczny, system audio Bose® Premium Series z 12 głośnikami z technologią Center Point i wiele więcej.
Ładowność AT4X wynosi 1420 funtów, a jego zdolność holowania to 8900 funtów.
Podwyższony design – wewnątrz i na zewnątrz
Oprócz charakterystycznych elementów designu Sierra Denali Ultimate i Sierra AT4X, znaczna część oferty Sierra 2022 zyskała na stylizacji i aktualizacjach designu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Najważniejsze elementy zewnętrzne to:
Zmieniony przedni zderzak, fasada, design atrapy chłodnicy i wykończenia w każdym z wariantów
Nowe lampy LED z podwójnymi projektorami, a także zmieniona wersja charakterystycznych lamp dziennych w kształcie litery C, które nadają Sierra bardziej wyrazisty, szerszy wygląd
Animowane sekwencje oświetleniowe aktywujące się przy zbliżaniu się, uruchamianiu lub odchodzeniu od ciężarówki
Nowe wzory felg w SLT i Denali
Trzy nowe kolory nadwozia (dodatkowa opłata): Titanium Rush Metallic, Dynamic Blue Metallic i Desert Sand Metallic
To, co nie zmieniło się w zewnętrznym wyglądzie Sierra 2022, to profesjonalne cechy, które stanowią podstawę jego możliwości, w tym dostępna, pierwsza w branży, klapa MultiPro o sześciu funkcjach, dostępna skrzynia ładunkowa z włókna węglowego CarbonPro, która zapewnia większą objętość ładunkową w krótkiej skrzyni – 63,9 stóp sześciennych – niż jakikolwiek inny konkurent.
Wewnątrz, projektanci GMC odróżnili Sierra od konkurencji dzięki unikalnym, nowym wnętrzom w wersjach SLE, Elevation i SLT, a także unikalnym premium projektom wnętrz dla wersji AT4, AT4X, Denali oraz Denali Ultimate. Całość wzbogacona jest o nowe wzory kolorów i przeszyć, a także lepsze materiały we wnętrzu, co jeszcze bardziej podnosi luksusowy wygląd i odczucie Sierra.
Dodatkowe najważniejsze cechy wnętrza to:
Całkowicie nowy poziomy ekran dotykowy o przekątnej 13,4 cala (standard w wersji SLE i wyższych)
Całkowicie nowy cyfrowy, konfigurowalny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala (standard w wersji SLE i wyższych)
Nowy design konsoli centralnej
Całkowicie nowe elektroniczne zmiany biegów w modelach z przednimi fotelami kubełkowymi (dostępny jest zmieniacz kolumnowy w modelach z kanapą z przodu)
Nowy, dostępny pakiet Elevation Premium, który obejmuje wnętrze wykończone skórą Jet Black z fotelami kubełkowymi, tylnym siedzeniem z miejscem do przechowywania, pakiet Sierra Safety Plus, powłokę do łóżka i inne
Nowa, regulowana elektrycznie kolumna kierownicza jest standardem w wyższych wersjach
Nowy ekran o przekątnej 13,4 cala, z wbudowaną funkcją Google i innymi funkcjami
Centralnym punktem przeprojektowanego wnętrza Sierra 2022 (wersja SLE i wyższe) jest całkowicie nowy i dostosowywalny poziomy ekran dotykowy o przekątnej 13,4 cala oraz konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Razem oferują użytkownikom niesamowite możliwości personalizacji i intuicyjnego zaangażowania, rozpoczynając od momentu, gdy kierowca zasiada za kierownicą, a centrum informacji o kierowcy ożywa.
Opcje personalizacji pozwalają klientom priorytetowo traktować różne widoki i nawet wyświetlać jednocześnie dwa obszary informacji, na przykład szczegóły nawigacji i holowania, z możliwością priorytetowego wyświetlania jednego z nich. Lub klient może wybrać pełnoekranową nawigację, rozrywkę lub inne opcje. Chodzi o umożliwienie bardziej spersonalizowanego doświadczenia, które zwiększa komfort i wygodę.
Dodatkowo, Sierra jest kompatybilna z funkcją Google built-in (standard w wszystkich wersjach poza Pro), z trzema latami usług w wersjach AT4 i Denali. Dzięki niej wiele ulubionych funkcji telefonu użytkownika jest dostępnych w pojeździe przez system informacyjno-rozrywkowy, w tym Google Maps, Google Assistant oraz Google Play. Z Google Assistant, kierowcy mogą używać swojego głosu do uzyskania wskazówek, odtwarzania ulubionych podcastów, kontrolowania funkcji pojazdu i wielu innych, co pozwala na utrzymanie rąk na kierownicy i wzroku na drodze.
Google built-in jest kompatybilne z urządzeniami Apple i Android, działa z istniejącymi funkcjami łączności, takimi jak bezprzewodowy Apple CarPlay oraz Android Auto, a także dostępny Amazon Alexa (standard w wersji SLE i wyższych).
Dodatkowe technologie Sierra obejmują dostępny multikolorowy wyświetlacz Head-Up o przekątnej 15 cali, który, wraz z poziomym ekranem dotykowym o przekątnej 13,4 cala oraz cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala, daje łącznie ponad 40 cali przekątnej cyfrowego wyświetlania w nowej Sierrze, co ułatwia angażujące, dostosowywalne i kompleksowe doświadczenie jazdy.
Udoskonalone silniki Turbo High-Output o pojemności 2,7L i bardziej wydajny silnik 3,0L Duramax Turbo Diesel
Sierra 2022 obejmuje udoskonalony silnik Turbo High-Output o pojemności 2,7L. Najważniejsze cechy to:
Moment obrotowy szacowany na 420 lb-ft (569 Nm) – ponad 20-procentowy wzrost w porównaniu do aktualnego silnika
Nowe, bardziej sztywne odlewy bloku cylindrów są wzmacniane o 30 procent sztywniejszy wał korbowy, co umożliwiło inżynierom poprawę płynności, redukcję hałasu i dostrojenie silnika do większej produkcji momentu obrotowego, szczególnie w niskim i średnim zakresie obrotów
Wyższe maksymalne oceny holownicze wynoszące 9600 funtów w modelach 2WD i 9300 funtów w modelach 4WD osiągane są przy użyciu nowego silnika 2,7L Turbo
Zmiany harmonogramu przełączania z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów 2,7L Turbo poprawiają finezję i dostarczają szybsze redukcje biegów, co zapewnia większe poczucie mocy na żądanie.
Dodatkowe aktualizacje w układzie napędowym Sierra obejmują poprawki w 3,0L Duramax Turbo Diesel, a także zmiany w podwoziu, które teraz umożliwiają dodanie maksymalnego pakietu holowniczego, więc 3,0L Duramax, z 277 wiodącymi w klasie mocami diesla i 460 lb-ft momentu obrotowego, ma teraz maksymalną ocenę holowniczą wynoszącą 13,200 funtów (Double Cab 2WD z 20-calowymi kołami i pakietem Max Trailering) – poprawa o 4000 funtów w porównaniu do Sierry 2021. Sierra oferuje również najlepsze w klasie możliwość holowania lekkich ciężarówek 4WD, wynoszące 13,000 funtów.