2022 GMC Sierra Denali

2022 GMC Sierra Denali

Przejdź do galerii zdjęć2022 GMC Sierra Denali

GMC starało się zaoferować coś więcej niż zwykły samochód roboczy, tworząc wersję Sierra Denali, która łączyła cechy luksusowego auta z pickupem.

Sierra Denali zawsze była luksusowym pojazdem, ale w modelu na rok 2022 producent włożył w nią wszystko, co miał w swoim arsenale, tworząc samochód, który nie miał sobie równych na rynku. Może nie był najsilniejszy ani największy w świecie pickupów, ale charakteryzował się wysokim poziomem wyposażenia i udogodnień, które mogły przyciągnąć nabywców z segmentu luksusowych samochodów.

GMC wzięło nadwozie Sierry z kabiną dla zespołu i dodało do niego ekskluzywne cechy. Z przodu, C-kształtne diodowe światła dzienne stworzyły potężny wizerunek pojazdu. Trzy literki w logo zajmowały centralne miejsce na płaskim, szerokim grillu, który pokrywał prawie całą powierzchnię przedniego pasu. Z boku, 22-calowe koła, dostępne w najwyższym poziomie Ultimate, potwierdzały, że pojazd był głównie przeznaczony do jazdy po drogach, a nie po szlakach. Z tyłu, kompozytowa skrzynia z włókna węglowego była największa w swojej klasie, o całkowitej pojemności 63,9 cu-ft (1 809 litrów).

Wewnątrz kierowcę witały dwa duże ekrany. Przed nimi znajdował się 12,3-calowy wyświetlacz na desce rozdzielczej, a drugi ekran dotykowy umieszczono na szczycie centralnej konsoli, który był wzbogacony o wbudowane usługi Google i Amazon Alexa. Dodatkowo w pojazdach luksusowych spodziewano się systemu audio z 12 głośnikami Bose. Jak przystało na luksusowy samochód, wnętrze wykończone skórą oferowało dużo miejsca na nogi i głowę dla wszystkich pasażerów. Mimo że tylna kanapa została zaprojektowana dla dwóch osób, mogła pomieścić trzech pasażerów.

Ponadto, Sierra była budowana na podwoziu, a jedynym dostępnym silnikiem był silnik V8 o pojemności 6,2 litra, który przekazywał moc do standardowej 10-biegowej automatycznej skrzyni biegów. Ponieważ był bardziej luksusowym pojazdem niż autem roboczym, Denali był dostępny w wersji zarówno z napędem na tylne koła, jak i 4×4.

 Całkowicie nowe technologie – w tym system Super Cruise z możliwością holowania – oraz nowy poziom ekskluzywnego rzemiosła i zdolności czynią nowego GMC Sierra 2022 najnowocześniejszym i najbardziej luksusowym modelem Sierra w historii.

W ofercie przewodzi nowa wersja Sierra Denali Ultimate, najbardziej zaawansowany i luksusowo wyposażony model Denali w historii, a także najbardziej zaawansowany i luksusowy pickup w swojej klasie. Towarzyszy mu pierwsza w historii Sierra AT4X – nowy szczyt wydajności off-road premium, oferujący poważne możliwości i niezrównane wykończenie.

„Zasięg Sierra nadal przyspiesza jako najszybciej rosnący model w tym segmencie,” powiedział Duncan Aldred, globalny wiceprezydent GMC i Buicka. „W 2022 roku Sierra, GMC oferuje klientom bardziej zaawansowane technologie, wyjątkowe wyposażenie oraz zwiększone możliwości w całej ofercie Sierra, w tym całkowicie nową Sierra Denali Ultimate oraz AT4X.”

Najważniejsze cechy Sierra

Sierra 2022 charakteryzuje się podwyższonym designem zewnętrznym oraz nowymi, ekspresyjnymi wnętrzami, z lepszą integracją technologii, w tym dużym, 13,4-calowym ekranem dotykowym z wbudowaną obsługą Google.

Dodatkowo:

Odnowiona zewnętrzna część pojazdu posiada nową atrapę chłodnicy oraz zmienioną konstrukcję reflektorów, a także ekspresyjne animacje oświetleniowe przy zbliżaniu się, uruchamianiu lub odchodzeniu od pojazdu.
Nowy, unikalny design wnętrza obejmuje kokpit z orientowaną deską rozdzielczą oraz nową, bardziej funkcjonalną konsolę centralną, która oferuje elektroniczną precyzyjną zmianę biegów w modelach z przednimi fotelami kubełkowymi.
Nowy, większy 13,4-calowy kolorowy ekran dotykowy współpracuje z nowym 12,3-calowym konfigurowalnym cyfrowym zestawem wskaźników oraz 15-calowym multikolorowym wyświetlaczem Head-Up, co łącznie daje ponad 40 cali przekątnej cyfrowego wyświetlania, co jest najlepszym wynikiem w swojej klasie.
Już zapowiedziane dla GMC HUMMER EV Pickup na 2022 rok, a wprowadzone w 2022 Yukon, Sierra z funkcją Google built-in.
Wersja Sierra Denali Ultimate oferuje ekskluzywny design i luksusowe materiały, a także technologie, takie jak system Super Cruise z możliwością holowania oraz standardowy silnik V-8 o mocy 420 koni mechanicznych (6,2L).
Całkowicie nowa wersja AT4X, która oferuje ekskluzywne luksusowe wnętrze i zaawansowane możliwości off-road, z takimi cechami jak amortyzatory Multimatic DSSV, e-lockery z przodu i tyłu oraz tryb Terrain z możliwością jazdy przy użyciu jednego pedału, zapewniając jednocześnie doskonały komfort na drodze i zdolności do holowania.
Nowy silnik Turbo High-Output o pojemności 2,7L oferuje większą finezję, wydajność i poprawione możliwości holowania.
Pierwsza w historii wersja Sierra Denali Ultimate

Pierwsza w historii wersja GMC Sierra Denali Ultimate to najnowocześniejszy i najbardziej luksusowy pickup w swojej klasie, przenosząc popularną submarkę Denali na jeszcze wyższy poziom luksusu.

Unikalne elementy stylizacji zewnętrznej, wraz z ekskluzywnym wykończeniem wnętrza i funkcjami, uzupełnione są większą ilością standardowego wyposażenia – w tym jako pierwszy w swojej klasie system Super Cruise z możliwością holowania oraz ekskluzywna skrzynia ładunkowa CarbonPro, oferująca najlepszy w klasie ładunek w krótkiej skrzyni – aby ustanowić nowy standard dla nabywców luksusowych ciężarówek, którzy pragną nagrodzić siebie.

Denali Ultimate wyróżnia się zewnętrzem z unikalną atrapą chłodnicy w ekskluzywnym chromie Vader, a także ekskluzywnymi 22-calowymi felgami, wykończonymi w matowej czerni z maszynowymi akcentami, emblematem GMC w chromie Vader oraz unikalnymi wykończeniami błotników z Mount Denali. Dodatkowo, sześciodrożna klapa MultiPro od GMC, zawieszenie Denali Premium z adaptacyjną kontrolą jazdy, a także elektryczne stopnie są standardem.

Wnętrze Denali Ultimate w kolorze Alpine Umber rozwija już luksusową kabinę Denali, z dodatkami ze skóry całkowitej i drewnianymi akcentami Paldao o otwartych porach. Ciemniejsze wykończenie drewna tworzy charakterystyczną mieszankę kolorów, a unikalne usłojenie dodaje szczególnej dbałości o szczegóły.

Dodatkowe elementy obejmują:

Deska rozdzielcza wykończona skórą
Panele drzwi z pełnoziarnistej skóry z grawerowanymi kratkami głośników ze stali nierdzewnej
Pokrywa konsoli z pełnoziarnistej skóry
Fotele przednie i tylne z pełnoziarnistej skóry z oznaczeniem Denali Ultimate na oparciach przednich siedzeń
Premium mikrosuede sufit, osłony przeciwsłoneczne oraz wykończenia słupków A i B oraz uchwyty wykończone skórą na słupkach A i B
Całkowicie nowe fotele przednie z regulacją w 16 kierunkach i masażem
Całkowicie nowy system audio Bose® Premium z 12 głośnikami, technologią Center Point, AudioPilot i wooferem Richbass
Standardowe lusterko tylne z kamerą, z pełnym wyświetlaniem z kamery
Standardowy multikolorowy wyświetlacz Head-Up o przekątnej 15-calowej
Standardowy elektryczny dach panoramiczny
Wzdłuż wnętrza, wytłoczone i laserowo wytrawione, widnieje wiele map topograficznych szczytu Mount Denali, najwyższego szczytu Ameryki Północnej. Mapy te można znaleźć laserowo wygrawerowane na drewnie Paldao o otwartych porach na desce rozdzielczej po stronie pasażera z przodu, w pełnoziarnistej skórze na przodzie i z tyłu przednich siedzeń, tylnej kanapie i panelach drzwi, a także na emblematach wentylacyjnych błotników na zewnątrz.

Jeśli chodzi o napęd, standardowym silnikiem Sierra Denali Ultimate jest silnik V-8 o mocy 420 koni mechanicznych (6,2L), współpracujący z 10-biegową automatyczną skrzynią biegów z elektroniczną precyzyjną zmianą biegów. Napęd na cztery koła z elektronicznie sterowaną skrzynią rozdzielczą z dwoma prędkościami jest standardem.

Udoskonalona wersja technologii Super Cruise z systemem jazdy bez użycia rąk i nie tylko

Super Cruise jest standardem w GMC Sierra Denali Ultimate z trzyletnią subskrypcją umożliwiającą funkcjonalność, a dostępny jest w wersji Sierra Denali. Jest to pierwsza w branży prawdziwa technologia wspomagania kierowcy bez użycia rąk dla kompatybilnych dróg, która może być używana na ponad 200,000 mil (320,000 km) kompatybilnych dróg w USA i Kanadzie.

System Super Cruise z możliwością holowania uzupełnia listę technologii wsparcia holowania, w tym do 14 dostępnych widoków z kamer, w tym Transparent Trailer, GCW Alert, aplikację do holowania w pojeździe i inne. Nowe ostrzeżenie GCW powiadomi, gdy maksymalna waga, jaką Sierra może bezpiecznie przewozić, zostanie przekroczona, oraz gdy pojazd może być przeciążony.

Sierra 2022 oferuje również dodatkowe funkcje bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy z myślą o holowaniu, w tym Trailer Side Blind Zone Alert, który uwzględnia długość przyczepy przy zmianie pasa ruchu oraz usprawnienia w Adaptive Cruise Control, by umożliwić korzystanie z niego podczas holowania.

Dodatkowo, GMC Pro Safety jest standardem i obejmuje ostrzeżenie o kolizji z przodu, automatyczne hamowanie awaryjne, hamowanie pieszych z przodu, ostrzeżenie o zmianie pasa z ostrzeżeniem o martwym punkcie, wskaźnik odległości i automatyczne światła drogowe IntelliBeam.

Sierra AT4X: nowy szczyt premium w off-road

Całkowicie nowa Sierra AT4X kontynuuje wysiłki GMC w przełamywaniu barier w kategorii luksusowych ciężarówek. Sierra AT4X to zrównoważone podejście, które dostarcza zaawansowane możliwości off-road, gdy zajdzie potrzeba, nie rezygnując z komfortu, technologii, zdolności holowania i ładowności oczekiwanych od luksusowego pickupa.

Najważniejsze cechy to:

Standardowy silnik V-8 o pojemności 6,2L i 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów
Unikalne amortyzatory Multimatic DSSV z zaworami spiralnymi
Unikalne sprężyny, które w połączeniu z amortyzatorami Multimatic zwiększają maksymalne skoki zawieszenia z przodu i z tyłu o odpowiednio 50 mm i 25 mm w porównaniu z standardowym zawieszeniem AT4
Dwustopniowa skrzynia rozdzielcza, z wybieranymi trybami do różnych warunków off-road – w tym tryb Terrain, który umożliwia jazdę po skałach przy użyciu jednego pedału
E-lockery z przodu i z tyłu, połączenie, którego nie oferuje żaden inny konkurent w tej klasie
Specjalne kalibracje podwozia i zawieszenia do jazdy w terenie
Unikalna, większa stalowa osłona skrzyni rozdzielczej
18-calowe czarne felgi z oponami LT265/70R18 Goodyear Wrangler DuraTrac Mud-Terrain
Dostępny akcesorium zabezpieczające rocker guard
Funkcjonalność tych cech uzupełniają unikalne, luksusowe wnętrze AT4X Obsidian Rush, które łączy zdolności off-road z komfortem i wygodą. Kabina wypełniona jest luksusową skórą, w tym skórą pełnoziarnistą i akcentami ze skóry technicznej, które podkreślają białe przeszycia i czerwone nici.

Wnętrze zawiera również autentyczne, ciemne wykończenie z drewna Vanta, najlepsze w swojej klasie fotele przednie z regulacją w 16 kierunkach i masażem, luksusowy sufit z mikrosuede, 15-calowy wyświetlacz Head-Up, elektryczne przesuwne tylne okno, elektryczny dach panoramiczny, system audio Bose® Premium Series z 12 głośnikami z technologią Center Point i wiele więcej.

Ładowność AT4X wynosi 1420 funtów, a jego zdolność holowania to 8900 funtów.

Podwyższony design – wewnątrz i na zewnątrz

Oprócz charakterystycznych elementów designu Sierra Denali Ultimate i Sierra AT4X, znaczna część oferty Sierra 2022 zyskała na stylizacji i aktualizacjach designu, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Najważniejsze elementy zewnętrzne to:

Zmieniony przedni zderzak, fasada, design atrapy chłodnicy i wykończenia w każdym z wariantów
Nowe lampy LED z podwójnymi projektorami, a także zmieniona wersja charakterystycznych lamp dziennych w kształcie litery C, które nadają Sierra bardziej wyrazisty, szerszy wygląd
Animowane sekwencje oświetleniowe aktywujące się przy zbliżaniu się, uruchamianiu lub odchodzeniu od ciężarówki
Nowe wzory felg w SLT i Denali
Trzy nowe kolory nadwozia (dodatkowa opłata): Titanium Rush Metallic, Dynamic Blue Metallic i Desert Sand Metallic
To, co nie zmieniło się w zewnętrznym wyglądzie Sierra 2022, to profesjonalne cechy, które stanowią podstawę jego możliwości, w tym dostępna, pierwsza w branży, klapa MultiPro o sześciu funkcjach, dostępna skrzynia ładunkowa z włókna węglowego CarbonPro, która zapewnia większą objętość ładunkową w krótkiej skrzyni – 63,9 stóp sześciennych – niż jakikolwiek inny konkurent.

Wewnątrz, projektanci GMC odróżnili Sierra od konkurencji dzięki unikalnym, nowym wnętrzom w wersjach SLE, Elevation i SLT, a także unikalnym premium projektom wnętrz dla wersji AT4, AT4X, Denali oraz Denali Ultimate. Całość wzbogacona jest o nowe wzory kolorów i przeszyć, a także lepsze materiały we wnętrzu, co jeszcze bardziej podnosi luksusowy wygląd i odczucie Sierra.

Dodatkowe najważniejsze cechy wnętrza to:

Całkowicie nowy poziomy ekran dotykowy o przekątnej 13,4 cala (standard w wersji SLE i wyższych)
Całkowicie nowy cyfrowy, konfigurowalny zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala (standard w wersji SLE i wyższych)
Nowy design konsoli centralnej
Całkowicie nowe elektroniczne zmiany biegów w modelach z przednimi fotelami kubełkowymi (dostępny jest zmieniacz kolumnowy w modelach z kanapą z przodu)
Nowy, dostępny pakiet Elevation Premium, który obejmuje wnętrze wykończone skórą Jet Black z fotelami kubełkowymi, tylnym siedzeniem z miejscem do przechowywania, pakiet Sierra Safety Plus, powłokę do łóżka i inne
Nowa, regulowana elektrycznie kolumna kierownicza jest standardem w wyższych wersjach
Nowy ekran o przekątnej 13,4 cala, z wbudowaną funkcją Google i innymi funkcjami

Centralnym punktem przeprojektowanego wnętrza Sierra 2022 (wersja SLE i wyższe) jest całkowicie nowy i dostosowywalny poziomy ekran dotykowy o przekątnej 13,4 cala oraz konfigurowalny cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala. Razem oferują użytkownikom niesamowite możliwości personalizacji i intuicyjnego zaangażowania, rozpoczynając od momentu, gdy kierowca zasiada za kierownicą, a centrum informacji o kierowcy ożywa.

Opcje personalizacji pozwalają klientom priorytetowo traktować różne widoki i nawet wyświetlać jednocześnie dwa obszary informacji, na przykład szczegóły nawigacji i holowania, z możliwością priorytetowego wyświetlania jednego z nich. Lub klient może wybrać pełnoekranową nawigację, rozrywkę lub inne opcje. Chodzi o umożliwienie bardziej spersonalizowanego doświadczenia, które zwiększa komfort i wygodę.

Dodatkowo, Sierra jest kompatybilna z funkcją Google built-in (standard w wszystkich wersjach poza Pro), z trzema latami usług w wersjach AT4 i Denali. Dzięki niej wiele ulubionych funkcji telefonu użytkownika jest dostępnych w pojeździe przez system informacyjno-rozrywkowy, w tym Google Maps, Google Assistant oraz Google Play. Z Google Assistant, kierowcy mogą używać swojego głosu do uzyskania wskazówek, odtwarzania ulubionych podcastów, kontrolowania funkcji pojazdu i wielu innych, co pozwala na utrzymanie rąk na kierownicy i wzroku na drodze.

Google built-in jest kompatybilne z urządzeniami Apple i Android, działa z istniejącymi funkcjami łączności, takimi jak bezprzewodowy Apple CarPlay oraz Android Auto, a także dostępny Amazon Alexa (standard w wersji SLE i wyższych).

Dodatkowe technologie Sierra obejmują dostępny multikolorowy wyświetlacz Head-Up o przekątnej 15 cali, który, wraz z poziomym ekranem dotykowym o przekątnej 13,4 cala oraz cyfrowym zestawem wskaźników o przekątnej 12,3 cala, daje łącznie ponad 40 cali przekątnej cyfrowego wyświetlania w nowej Sierrze, co ułatwia angażujące, dostosowywalne i kompleksowe doświadczenie jazdy.

Udoskonalone silniki Turbo High-Output o pojemności 2,7L i bardziej wydajny silnik 3,0L Duramax Turbo Diesel

Sierra 2022 obejmuje udoskonalony silnik Turbo High-Output o pojemności 2,7L. Najważniejsze cechy to:

Moment obrotowy szacowany na 420 lb-ft (569 Nm) – ponad 20-procentowy wzrost w porównaniu do aktualnego silnika
Nowe, bardziej sztywne odlewy bloku cylindrów są wzmacniane o 30 procent sztywniejszy wał korbowy, co umożliwiło inżynierom poprawę płynności, redukcję hałasu i dostrojenie silnika do większej produkcji momentu obrotowego, szczególnie w niskim i średnim zakresie obrotów
Wyższe maksymalne oceny holownicze wynoszące 9600 funtów w modelach 2WD i 9300 funtów w modelach 4WD osiągane są przy użyciu nowego silnika 2,7L Turbo
Zmiany harmonogramu przełączania z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów 2,7L Turbo poprawiają finezję i dostarczają szybsze redukcje biegów, co zapewnia większe poczucie mocy na żądanie.
Dodatkowe aktualizacje w układzie napędowym Sierra obejmują poprawki w 3,0L Duramax Turbo Diesel, a także zmiany w podwoziu, które teraz umożliwiają dodanie maksymalnego pakietu holowniczego, więc 3,0L Duramax, z 277 wiodącymi w klasie mocami diesla i 460 lb-ft momentu obrotowego, ma teraz maksymalną ocenę holowniczą wynoszącą 13,200 funtów (Double Cab 2WD z 20-calowymi kołami i pakietem Max Trailering) – poprawa o 4000 funtów w porównaniu do Sierry 2021. Sierra oferuje również najlepsze w klasie możliwość holowania lekkich ciężarówek 4WD, wynoszące 13,000 funtów.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.