2022 Hyundai Kona Electric

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2022 Hyundai Kona Electric

Przejdź do galerii zdjęć2022 Hyundai Kona Electric

Pod koniec 2020 roku, w trakcie światowej pandemii, Hyundai podjął śmiałą decyzję i wprowadził odświeżoną wersję całej gamy modelu Kona, w tym elektrycznej wersji tego pojazdu na rynek amerykański.

Hyundai wybierał różne egzotyczne miejsca jako nazwy swoich samochodów, takie jak Santa Fe czy Kona. Ta ostatnia nazwa została zaczerpnięta z zachodniego regionu Hawajów, co z pewnością wzbudziło zainteresowanie wielu amerykańskich klientów. Dodatkowo, przygodowy wygląd subkompaktowego crossovera oraz to, że był dostępny z szeroką gamą układów napędowych, w tym z elektrycznym, uczyniły go hitem sprzedażowym w swoim segmencie. Po niemal trzech latach od wprowadzenia samochodu, producent postanowił odświeżyć ofertę, poprawiając wygląd zewnętrzny i wnętrze pojazdu.

Zasadniczo wszystkie odświeżone pojazdy muszą mieć zmieniony wygląd w porównaniu do swojej wersji sprzed modernizacji, a Hyundai zastosował tę zasadę przy aktualizacji modelu 2022 Kona Electric. Jego wysoko zamontowane światła dzienne, przypominające brwi, zyskały więcej bloków LED. Plastikowy zderzak, który obejmował całą przednią część, miał gładką powierzchnię, przerywaną jedynie w miejscu otworu na klapkę portu ładowania. Niżej, po bokach, producent zainstalował reflektory o organicznych kształtach z trzema wydatnymi blokami, cofającymi się na błotnikach.

W odróżnieniu od swojego poprzednika, model 2022 Hyundai Kona Electric otrzymał wykończenie w kolorze nadwozia na nadkolach, co sprawiło, że pojazd wyglądał bardziej elegancko. Jednak wznoszące się, rzeźbione linie na drzwiach i tylnych ćwiartkach pozostały bez zmian. W zależności od wersji, subkompaktowy crossover oferował czarne listwy boczne, które nadawały pojazdowi bardziej agresywną sylwetkę. Dodatkowo, niezależnie od wersji, wszystkie modele zyskały 1,6 cala (41 mm) długości. Z tyłu producent zamontował smukłe światła tylne, wysoko nad zderzakiem, przechodzące od ćwiartek na klapę bagażnika i flankingowe chromowane logo producenta. Niżej, w rogach, Kona Electric miała lampy cofania i przeciwmgielne.

Model 2022 Hyundai Kona Electric miał odświeżone wnętrze. W przeciwieństwie do innych wersji, ta była dostępna od razu z dwoma ekranami: jednym dla kierowcy i drugim dla systemu infotainment, umieszczonym na górze centralnego panelu. W odświeżonej wersji klienci mogli zamówić oba wyświetlacze o przekątnej 10,25 cala, a Hyundai oferował pojazd z bezprzewodowym Apple CarPlay i Android Auto. Przednie fotele kubełkowe zaprojektowane były z myślą o komforcie, z łagodnie wyprofilowanymi bokami, podczas gdy z tyłu, dzielona (40/20/40) kanapa mogła pomieścić do trzech pasażerów. Jednak przestrzeń na nogi dla pasażera siedzącego na środku była ograniczona, ale przynajmniej mieli oni do dyspozycji dwa porty USB z tyłu do ładowania urządzeń podczas długich podróży.

Pod względem technicznym, amerykańska wersja 2022 Hyundai Kona Electric była dostępna tylko z jednym układem napędowym. Silnik o mocy 201 KM (150 kW) napędzał przednie koła. Zasilany był przez akumulator litowo-jonowy o pojemności 64 kWh. Można go było naładować od 10% do 80% w około 47 minut, korzystając z szybkiej ładowarki poziomu III, a ładowarka poziomu II mogła uzupełnić 100% pojemności w około dziewięć godzin i 15 minut.

 Hyundai ujawnił szczegóły dotyczące znacznie przeprojektowanego i ulepszonego modelu Kona oraz Kona Electric na rynek amerykański. Nowa Kona otrzymała szereg aktualizacji w oparciu o badania preferencji klientów w USA. Świeży design, w tym całkowicie nowa, sportowa wersja N Line, oferuje dynamiczny wygląd. Ulepszona oferta jednostek napędowych zapewnia zarówno sportowe, jak i ekologiczne opcje, które odpowiadają różnorodnym wymaganiom klientów, a nowoczesne funkcje łączności i komfortu sprawiają, że doświadczenie posiadania pojazdu jest jeszcze bardziej satysfakcjonujące. Zestaw funkcji bezpieczeństwa również został ulepszony i obejmuje nowe aktywne oraz pasywne systemy ochrony. Modele Kona z silnikiem benzynowym oraz elektrycznym produkowane są w Ulsan, Korea.

Kona odgrywa kluczową rolę w szerszej strategii elektryfikacji Hyundai, łącząc napędy elektryczne z stylowym, subkompaktowym nadwoziem SUV. W rzeczywistości, Kona była pierwszym SUV-em marki Hyundai, który w USA był dostępny z całkowicie elektrycznym napędem.

„W 2022 roku, Kona i Kona Electric zostały na nowo zaprojektowane z nowymi funkcjami bezpieczeństwa i komfortu, aby nadal znajdowały się na czołowych miejscach list zakupowych SUV-ów. Niezależnie od tego, czy klienci preferują ekologiczny model Electric, wersję Turbo, czy sportową N Line, jesteśmy pewni, że nowa Kona przewyższy oczekiwania nawet najbardziej wymagających nabywców kompaktowych SUV-ów,” powiedziała Olabisi Boyle, wiceprezydent ds. planowania produktu i strategii mobilności w Hyundai Motor North America.

Sportowy i wyrafinowany design

Elementy designu Hyundai Kona z przodu i z tyłu nadają mu wyrafinowany wygląd, zachowując jednocześnie charakterystyczny styl oświetlenia. Uderzający nowy przód wyróżnia się sportowymi liniami oraz odważnym, ochronnym wykończeniem. Wydłużona maska opada ostro nad grillem, mając szeroki, charakterystyczny kształt, co nadaje Konie potężny wygląd. Ulepszone LED-owe światła dzienne (DRL) zapewniają wąski, przeszywający widok do przodu. Poniżej, osłona zderzaka gładko łączy się z wykończeniem nadkola, tworząc solidny motyw przypominający zbroję w kontraście do nadwozia. 2022 Kona jest o 1.6 cala dłuższa od poprzedniego modelu, co nadaje jej proporcjonalny, dynamiczny wygląd, balansując szeroką postawę wizualną.

Elementy płyty podłogowej obejmują dolny wlot powietrza i wizualnie uzupełniają powierzchnie wokół grilla. W zderzakach zintegrowane są pionowe wloty aerodynamiczne, które poprawiają przepływ powietrza. Profil zachowuje muskularny i rzeźbiony kształt poprzedniego modelu, ale kształt w trójkącie jest podkreślony poprzez połączenie między wgłębieniami na ramionach a kanciastym przodem. Z tyłu, nowe światła tylne posiadają poziome graficzne elementy, odzwierciedlające unikalną tożsamość stylu oświetlenia z przodu. Nowa osłona tylna, która również odpowiada koncepcji ochronnej z przodu i profilu, została skonstruowana z kontrastowego materiału. Ponadto, nowe wzory felg aluminiowych są widoczne z różnych kątów.

Wnętrze

Wnętrze nowej Kony zostało zaprojektowane tak, aby wyrażało bardziej wyrafinowany i nowoczesny wygląd. Ruggedowe, ale jednocześnie eleganckie wykończenie współgra z odważnym stylem zewnętrznym, przyciągając klientów z aktywnym stylem życia. Nowa konsola jest odseparowana od panelu instrumentów, podkreślając poziomy układ, co tworzy przestronną atmosferę. Opcjonalny elektroniczny hamulec ręczny jest teraz dostępny w wersjach premium jako funkcja wygody. Nowe oświetlenie ambientowe podświetla uchwyt na kubki oraz przestrzeń na stopy, a wykończenie w stylu aluminium dodaje elegancji. Przestrzeń bagażowa z tyłu Kony została powiększona, a przestrzeń na nogi w drugim rzędzie również została poprawiona, wraz z dostępem do portów USB dla pasażerów w drugim rzędzie.

Design Kona Electric

Hyundai Kona Electric również zyskała nowy, smuklejszy wygląd przedniego zderzaka. Były dołki w grillu zostały zastąpione eleganckim, aerodynamicznym kształtem z wyróżniającą się poziomą linią poniżej oznakowania i DRL. Nowe reflektory i DRL oferują świeży styl oświetlenia, a dolne otwarcie zderzaka posiada czyste, poziome przetłoczenia. Nowe, rzeźbione wloty powietrza z przodu są zarówno sportowe, jak i funkcjonalne aerodynamicznie. Z profilu, nowy, sportowy wzór felg aluminiowych został zoptymalizowany pod kątem efektywnego przepływu powietrza. Z tyłu, nowy design zderzaka przekazuje elementy dolnego przetłoczenia w kierunku tyłu pojazdu, a nowy projekt lamp tylnych elegancko dopełnia tylny widok.

Wewnątrz, wyświetlacze środkowego kokpitu są całkowicie nowe dla wersji Electric, z dużymi ekranami 10.25 cali w każdej strefie, co zapewnia doskonałą widoczność dla kierowcy. Dolna przestrzeń na konsolę środkową została również przeprojektowana, aby była kompatybilna z ładowaniem bezprzewodowym oraz efektywnie wykorzystywała przestrzeń.

Nowa Kona N Line dodaje sportową wersję

W ramach rosnącej marki N, Hyundai stworzył wersję N Line modelu Kona, aby przyciągnąć entuzjastów, dostępna po raz pierwszy jako wersja N Line, łącząca charakter fun-to-drive z sportowym wykończeniem. Hyundai Kona N Line wyróżnia się sportowym przodem i tyłem, w kolorze nadwozia oraz specyficznym wzorem felg aluminiowych o diamentowym cięciu. Widok z przodu charakteryzuje się dynamicznymi cechami zderzaka przedniego, harmonijnie połączonymi z wykończeniem w kolorze nadwozia nadkola. Zamiast ruggedowego designu płyty ochronnej nowej Kony, wersja N Line posiada aerodynamiczną listwę z niskimi skrzydłami dla bardziej drogowego charakteru. Większe, bardziej zaawansowane wloty powietrza wyróżniają się również unikalnym wzorem siatki i wykończeniem powierzchni.

Z profilu, wykończenie w kolorze nadwozia i listwy progowe są uzupełniane przez dedykowany wzór 18-calowych felg aluminiowych N Line. Tył dopełnia dynamiczny i emocjonalny obraz, integrując duży centralny dyfuzor aerodynamiczny w kontraście do nadwozia, z podwójnymi końcówkami wydechowymi. W tylnych rogach, zderzak formuje ostre linie i przetłoczenia, które poprawiają przepływ powietrza. Wnętrze N Line oferuje dedykowany pakiet kolorystyczny N Line, z czarnymi siedzeniami i charakterystycznym czerwonym przeszyciem, czarnym podsufitką, metalowymi pedałami i logo N na siedzeniu, kierownicy i dźwigni zmiany biegów, co nadaje sportowy charakter.

Mocne i efektywne jednostki napędowe

Oferta jednostek napędowych Hyundai Kona ma na celu zapewnienie wysokiej efektywności. Kona oferuje wybór dwóch silników benzynowych. Silnik 2.0-litrowy, 4-cylindrowy Atkinsona generuje 147 koni mechanicznych przy 6200 obr./min oraz 132 lb-ft momentu obrotowego przy 4500 obr./min, połączony z nową skrzynią biegów Smartstream Intelligent Variable Transmission (IVT) dla maksymalnej efektywności. Projekt cyklu Atkinsona maksymalizuje stosunek rozszerzenia cylindra (skok sprężania vs. skok roboczy) dla większej efektywności.

Wersje N Line i Limited oferują silnik 1.6-litrowy, 4-cylindrowy z bezpośrednim wtryskiem, turbo, generujący szacunkowo 195 koni mechanicznych przy 5500 obr./min oraz 195 lb-ft momentu obrotowego od 1500 do 4500 obr./min, co stanowi przewagę nad kluczowymi konkurentami. Maksymalny moment obrotowy zaczyna się już przy 1500 obr./min i utrzymuje się do 4500 obr./min, zapewniając responsywność w niskich obrotach oraz osiągi w codziennych warunkach jazdy. Silnik turbo Kony 2022 łączy się z poprawioną siedmiobiegową skrzynią biegów EcoShift® dual-clutch (DCT) dla wybitnej efektywności z szybkim, gładkim zmienianiem biegów i dynamicznym przyspieszeniem.

Układ napędowy Kona Electric – Mocny napęd elektryczny z zasięgiem 258 mil

Układ napędowy Hyundai Kona Electric wykorzystuje wysokowydajny silnik elektryczny o mocy 150 kW (201 koni mechanicznych) z trwałym magnesem synchronicznym, zasilany przez wysokowoltową baterię litowo-jonową o pojemności 64 kWh. Silnik rozwija moment obrotowy 291 lb-ft przekazywany na przednie koła. System akumulatorowy jest chłodzony cieczą i działa przy napięciu 356 woltów. Dodatkowo, szacunkowy zasięg Kona Electric wynosi 132 MPGe w mieście, 108 na autostradzie oraz 120 w trybie mieszanym, w oparciu o wewnętrzne testy.

Hyundai Kona Electric wykorzystuje standardowy system ładowania o poziomie II, zdolny do ładowania z prędkością 7.2 kW, co zapewnia szybkie ładowanie, z szacunkowym zasięgiem 258 mil w oparciu o wewnętrzne badania. Kona Electric, korzystając z poziomu III szybkiego ładowania, może naładować się od 10 do 80 procent w około 47 minut przy użyciu portu ładowania SAE-Combo. Ta wygodna funkcja szybkiego ładowania jest standardowa w Kona Electric. Przy ładowaniu na poziomie II, samochód może również naładować się od 10 do 100 procent w około dziewięć godzin i piętnaście minut. Dla większej wygody, port ładowania znajduje się w obszarze grilla, co ułatwia parkowanie z przodu podczas ładowania. System podgrzewania baterii jest standardowy w modelach SEL Convenience i wyższych. System ten pomaga zapobiegać zbyt długim czasom ładowania baterii w niskich temperaturach. Dodatkowo, w trybie zimowym, podgrzewacz baterii może zminimalizować straty energii z powodu niskich zimowych temperatur.

Responsywne i dopracowane dostrojenie zawieszenia

Kona została opracowana z myślą o poprawie dynamiki jazdy oraz responsywności w różnych warunkach miejskich i powierzchniowych. Długi rozstaw osi, krótkie zwisy oraz szeroki rozstaw kół tworzą stabilną postawę, co skutkuje wyjątkową zwinnością w warunkach miejskich oraz poprawioną stabilnością i komfortem jazdy. W 2022 roku hałas, wibracje i szorstkość (NVH) zostały zredukowane dzięki nowym akustycznym szybom, nowej izolacji deski rozdzielczej oraz dodatkowej izolacji przestrzeni bagażowej. Dostępne 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 235/45R18 zapewniają pewne, zwrotne prowadzenie na różnych nawierzchniach.

Łączność i technologia

Nowa Hyundai Kona została wyposażona w najnowsze funkcje łączności i technologii. Nowością w tym modelu jest 10.25-calowy cyfrowy wyświetlacz oraz 10.25-calowy wyświetlacz nawigacji w centralnym kokpicie, który wprowadza nowe funkcje łączności. Nowy ekran ma funkcję podziału ekranu, obsługuje wiele połączeń Bluetooth oraz dodatkowe funkcje rozpoznawania głosu. Kierowcy mogą aktywować i kontrolować funkcje, takie jak klimat, stacja radiowa, ogrzewanie tylnej szyby oraz lusterek bocznych, a także ogrzewanie kierownicy za pomocą Dynamic Voice Recognition. Kierowcy mogą nawet sprawdzać akcje giełdowe, prognozy pogody lub wyszukiwać miejsca używając swojego głosu, gdy są połączeni z Blue Link®. Kona jest wyposażona w standardowy system Display Audio, z ekranem zwiększonym z siedmiu do ośmiu cali. Oferuje także bezprzewodowe systemy Android Auto® i Apple CarPlay®, więc klienci nie muszą używać kabla do łączenia swoich telefonów. Co więcej, Kona oferuje Digital Key, wspierany przez dedykowaną aplikację mobilną, co pozwala na zdalne sterowanie wybranymi systemami pojazdu. Użytkownicy mogą zablokować i odblokować pojazd, aktywować alarm paniki oraz uruchomić silnik. Digital Key pozwala właścicielom zostawić tradycyjne klucze w domu i umożliwia bezpieczne dzielenie kluczy z rodziną i przyjaciółmi.

Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy

Hyundai Kona jest dostępna z szeregiem funkcji bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy dla dodatkowego spokoju ducha. Dostępny jest inteligentny tempomat (SCC), który obejmuje funkcję stop-and-go. Dostępna funkcja wspomagania unikania zderzenia w martwym punkcie (BCA) została ulepszona, włączając hamulce pojazdu, aby pomóc w uniknięciu kolizji, jeśli inny pojazd zostanie wykryty w pobliżu tylnego rogu (martwy punkt) i kierowca próbuje zmienić pas. Dodatkowo, Highway Drive Assist to nowa dostępna funkcja, która może pomóc utrzymać pojazd na środku pasa z określoną odległością do pojazdu z przodu i dokonywać regulacji prędkości w zależności od ograniczeń prędkości na autostradach. Inną funkcją jest system unikania kolizji z przodu (FCA) z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów. FCA wykorzystuje czujnik radarowy oprócz kamery, aby lepiej wykrywać potencjalne kolizje. Jeśli system wykryje potencjalną kolizję i kierowca nie zareaguje na czas, może automatycznie uruchomić hamulce. Dostępny system unikania kolizji w tylnym ruchu krzyżowym (RCCA), również po raz pierwszy w nowej Konie, działa, aby pomóc uniknąć kolizji podczas cofania, uruchamiając hamulce, jeśli wykryty zostanie inny pojazd. To jest ulepszenie w porównaniu z wcześniejszym systemem ostrzegania przed kolizją w tylnym ruchu krzyżowym, który dawał jedynie ostrzeżenie. Inną dostępną funkcją bezpieczeństwa, skupioną głównie na ochronie dzieci, jest system ostrzegania o bezpiecznym wyjściu (SEW), który może ostrzec pasażerów przed opuszczeniem pojazdu, jeśli nie jest to jeszcze bezpieczne do zrobienia.

Dostępne aktywne funkcje bezpieczeństwa Hyundai SmartSense

System unikania kolizji z przodu (FCA)
System unikania kolizji w martwym punkcie (BCA)
System unikania kolizji w tylnym ruchu krzyżowym (RCCA)
Ostrzeganie pasażerów o zajętości tylnych siedzeń (ROA)
Inteligentny tempomat (SCC) z funkcją stop-and-go
Highway Drive Assist (HDA)
Lane Following Assist (LFA)
Ostrzeganie o bezpiecznym wyjściu (SEW)
System Blue Link® Connected Car

Nowa Hyundai Kona otrzymuje wiele ulepszeń w systemie Blue Link® Connected Car. Jak w większości modeli Hyundai, Blue Link jest darmowy przez trzy lata i obejmuje funkcje takie jak zdalne uruchamianie z ustawieniami klimatyzacji, zdalne blokowanie/odblokowywanie drzwi, odzyskiwanie skradzionego pojazdu oraz wyszukiwanie miejsc docelowych głosowo i inne. Funkcje Blue Link można uzyskać poprzez sterowanie wewnętrzne lub za pośrednictwem portalu internetowego MyHyundai.com, aplikacji mobilnej MyHyundai z Blue Link, umiejętności Amazon® Alexa Blue Link oraz aplikacji Google Assistant Blue Link. Niektóre funkcje mogą być kontrolowane za pomocą aplikacji na smartwatchach Android Wear™ i Apple Watch™.

Ulepszenia w 2022 Kona obejmują:

Zdalne zarządzanie profilem – przechowuje wybrane ustawienia pojazdu w chmurze Blue Link, z możliwością zdalnej aktualizacji i przekazywania ich z powrotem do pojazdu, dostosowane do preferencji kierowcy.
Udoskonalenia zdalnego uruchamiania:
Zdalne ogrzewanie siedzeń oraz (wentylacja – tylko EV) (włącz/wyłącz/poziom dla poszczególnych siedzeń)
Wybór profilu (wczytuje indywidualne ustawienia kierowcy dotyczące pozycji siedzenia/lusterka bocznego)
Powiadomienia o stanie pojazdu – jeśli pojazd zostanie pozostawiony z otwartymi drzwiami lub oknami, klienci otrzymają powiadomienie.
Wysyłanie miejsc do pojazdu z nowymi punktami pośrednimi (możliwość dodania do trzech punktów pośrednich, które zostaną dostarczone do pojazdu razem i automatycznie ustawione w kolejności przeznaczenia).
Udoskonalenie powiadomień o konserwacji – monitorowanie interwałów konserwacyjnych jest teraz widoczne w systemie multimedialnym, z możliwością resetowania.
Aplikacja MYHYUNDAI z funkcjami dedykowanymi dla Kona Electric.

Właściciele mogą zdalnie zarządzać i monitorować Hyundai Kona Electric za pomocą aplikacji Blue Link. Za pomocą aplikacji, właściciele mogą uzyskać dane w czasie rzeczywistym z ich Kona Electric i wykonywać określone polecenia, takie jak uruchamianie pojazdu i blokowanie drzwi. Użytkownicy mogą wyszukiwać punkty zainteresowania za pomocą głosu lub tekstu i otrzymać wskazówki, gdy uruchomią swoją Kona Electric.

Dla właścicieli Hyundai Kona Electric, którzy ładują pojazd w swoim domu, jedną z najbardziej przydatnych funkcji aplikacji jest możliwość zarządzania harmonogramem ładowania. Właściciele otrzymują opcje ładowania pojazdu, które mogą wybierać podczas jazdy i zarządzać nimi zdalnie za pomocą swojego smartfona. Opcja natychmiastowego ładowania jest najprostszą opcją, gdyż ładowanie rozpoczyna się natychmiast po podłączeniu Kona Electric. Osoby, które mają różne stawki za energię elektryczną w godzinach szczytu, mogą chcieć zaplanować ładowanie, aby obniżyć koszty oraz zmniejszyć szczytowe zapotrzebowanie na energię. Użytkownicy mogą to zrobić za pomocą nowej aplikacji na podstawie daty i godziny. Na przykład, ładowanie może być ustawione na rozpoczęcie o 22:00 w środy i czwartki co tydzień.

Usługi zarządzania ładunkiem:

Rozpocznij lub zatrzymaj ładowanie
Ustaw harmonogram ładowania z dniami tygodnia i czasem
Aktualny poziom naładowania z rzeczywistym zasięgiem elektrycznym i paliwowym
Rzeczywisty zasięg paliwa
Status podłączenia (podłączony/odłączony)
Status ładowania
Czas pozostały do całkowitego naładowania
Bezpłatne usługi konserwacyjne Hyundai i najlepsza gwarancja w Ameryce®

Bezpłatna konserwacja Hyundai to najnowszy dodatek do programu Hyundai Assurance, który ma na celu stworzenie lepszego doświadczenia dla klientów kupujących i właścicieli pojazdów marki Hyundai. Hyundai Assurance składa się z Owner Assurance, obejmującego teraz bezpłatną konserwację, oraz Shopper Assurance, które razem oferują klientom różnorodne sposoby ułatwienia procesu zakupu i poprawy doświadczenia użytkowania i serwisowania. Szczegóły tych obietnic obejmują:

64 KWh (201 KM)

ParametrWartość
Całkowita maksymalna moc147.8 Kw (201 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy291 Lb-Ft (395 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Typ napęduNapęd na 4 koła
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity64 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.