2022 Jeep Grand Wagoneer

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

2022 Jeep Grand Wagoneer

Przejdź do galerii zdjęć2022 Jeep Grand Wagoneer

Jeep zaprezentował Grand Wagoneer 2022 jako swoje najbardziej luksusowe auto w ofercie, rywalizujące z legendarnym Chevroletem Tahoe i Cadillakiem Escalade, a jednocześnie zadając cios europejskim konkurentom takim jak Audi, BMW i Mercedes-Benz.

Kiedy Willy’s Jeep wprowadził pierwszą generację Wagoneera pod koniec 1962 roku na model 1963, rynek samochodów terenowych był zdominowany przez surowe i wytrzymałe modele. Jednak producent postawił na inne podejście. Wykorzystał swoją szeroką wiedzę o segmentach off-road, połączył ją z doświadczeniami Kaiser’a, który posiadał markę Jeepa, a następnie stworzył coś nowego. Wiele osób uznaje pierwszą generację Wagoneera za „dziadka” SUV-ów. Pojawił się on niemal dekadę przed trzydrzwiowym Land Roverem Range Rover. W przeciwieństwie do wszystkich innych pojazdów terenowych na rynku, Wagoneer z 1963 roku został stworzony z myślą o rodzinach. Mógł pokonywać niektóre szlaki off-road, ale przede wszystkim był zaprojektowany, aby zaspokajać potrzeby rodzin. Kolejne dwie generacje oparto na Jeepie Cherokee XJ i Grand Cherokee ZJ, z konstrukcją unibody. Zaskakująco, czwarta generacja Wagoneera i jego bardziej luksusowy brat, Grand Wagoneer, przywróciły konstrukcję nadwozia na ramie, dzieląc podzespoły z dobrze znanym Ramem 1500. Jego głównymi konkurentami były jednak samochody oferujące wyższe standardy jakości i luksusu.

Na przedniej części pojazdów praktycznie nie było różnic między Wagoneerem a Grand Wagoneerem. Oba miały diodowe reflektory otaczające charakterystyczny siedmiożebrowy gril. To był jedyny sposób, który łączył je z resztą marki Jeep. Na dolnej części zderzaka, duży pojazd miał zestaw diodowych lamp przeciwmgielnych, które flankowały dolną siatkę, poprawiając chłodzenie.

Z boku, różnice między Wagoneerem a Grand Wagoneerem były minimalne. Samochód miał tę samą masywną sylwetkę z płaskim przodem i wyprofilowanymi nadkolami w terenowym stylu. Zespół projektowy Jeepa stworzył linię okien przypominającą oryginalnego Wagoneera z lat 60. XX wieku. Dodatkowo, zaprojektowali dwukolorowy dach w czarnym kolorze, podkreślający luksusowy charakter SUV-a. Na dolnej części pojazdu producent zainstalował standardowe wysuwane stopnie, które były zaprojektowane w taki sposób, aby nie wpływały na prześwit. Wprowadzono również zestaw aluminiowych felg, standardowo 20-calowych, a opcjonalnie 22-calowych.

Wewnątrz, luksusowe i nowoczesne wnętrze było prawdziwym osiągnięciem dla klientów Grand Wagoneera. Jeep zainstalował ogromne powierzchnie pokryte skórą, amerykańskie wykończenia z orzecha satynowego z nazwa Grand Wagoneer oraz do ośmiu dostępnych wyświetlaczy w całym wnętrzu. Łącznie miały imponujące 72 cale (1,83 m) wielkości. Przed kierowcą znajdował się cyfrowy panel instrumentów, a na górze centralnego panelu umieszczono ekran dotykowy systemu infotainment. Poniżej znajdował się kolejny wyświetlacz dotykowy do funkcji HVAC i masażu. Ponadto, trzeci ekran dotykowy był skierowany do pasażera z boku, który mógł podłączyć parę słuchawek Bluetooth, a także monitorować pasażerów z tyłu za pomocą lokalnego systemu kamer. Zarówno pierwsza, jak i środkowa rząd miały fotele kapitańskie, podczas gdy trzeci rząd oferował kanapę dla trzech dorosłych pasażerów.

Pod maską, Jeep Grand Wagoneer 2022 miał silnik V8 o pojemności 6,4 litra połączony z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, która przekazywała moc na wszystkie koła. Dla tych, którzy szukają bardziej przygodowych doświadczeń w prowadzeniu, ten pełnowymiarowy SUV miał kąt natarcia wynoszący 25 stopni, kąt zejścia 24 stopnie, kąt przełamania 22 stopnie i prześwit wynoszący 10 cali (25 cm). Był również wyposażony w standardowe zawieszenie pneumatyczne, które znacznie poprawiło zachowanie na drodze i komfort.

 Nowa 2022 Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer to odrodzenie amerykańskiego ikony premium, z legendarnymi możliwościami dzięki trzem dostępnym systemom 4×4, wyjątkową dynamiką jazdy, mocnymi osiągami, w tym najlepszą w swojej klasie zdolnością holowania do 10 000 funtów, zaawansowaną technologią, bezpieczeństwem oraz nowym poziomem komfortu dla maksymalnie ośmiu pasażerów – wszystko to w ramach eleganckiego i autentycznego nowego designu, który nie sposób zignorować.

„Jesteśmy gotowi na rozpoczęcie nowej, ekscytującej przygody z modelem, który napisał niektóre z najbardziej ikonicznych kart w historii amerykańskiego motoryzacji,” powiedział Christian Meunier, dyrektor generalny marki Jeep®. „Wagoneer i Grand Wagoneer powstały z marki Jeep, ale mają swój własny styl, oparty na bogatym dziedzictwie rzemiosła i wyrafinowania, oferując jednocześnie nowy poziom elegancji, komfortu i legendarnych możliwości 4×4, a także nowy poziom obsługi klienta.”

Jako premium rozszerzenie marki Jeep, Wagoneer wchodzi na rynek z portfolio pojazdów, które obejmuje dwa modele: zupełnie nowy Wagoneer 2022 i Grand Wagoneer. Podczas gdy marka Jeep szeroko obejmuje rynek SUV w Ameryce Północnej, od segmentu kompaktowego po pełnowymiarowe, Wagoneer znacznie poszerzy ofertę w sektorze dużych SUV-ów, podczas gdy Grand Wagoneer rywalizuje w segmencie premium.

Jeep Wagoneer, zaprojektowany i stworzony, aby konkurować w sercu segmentu dużych SUV-ów, trafia do klasycznej, stale rosnącej amerykańskiej rodziny oraz pary, która pragnie mieć wszystko. Stworzenie przygody, oferującej możliwość przewozu maksymalnie ośmiu pasażerów oraz wszystkiego, co z nimi związane, to istota doświadczenia Wagoneera. Najlepsza w swojej klasie zdolność holowania do 10 000 funtów pozwala na ciągnięcie niemal każdego rodzaju zabawki, podczas gdy pasażerowie siedzą wygodnie wewnątrz, ciesząc się doskonale zintegrowaną zaawansowaną technologią i łącznością.

Jeep Grand Wagoneer będzie konkurować w premium dużych SUV-ach i wyniesie amerykański segment premium na zupełnie nowy poziom. Każde miejsce w Grand Wagoneer to doświadczenie klasy premium. Stworzenie nowoczesnej interpretacji amerykańskiego snu, wykreowanej z nutą rzemieślniczej przygody, celebruje to, czym jest Grand Wagoneer. Grand Wagoneer jest dla tych, którzy mają zmysł przygody i dla tych, którzy celebrują amerykański sen odkrywając idylliczne zakątki kraju w komforcie.

Aby zbudować najwyższy poziom zaufania zarówno do produktu, jak i procesu zakupu pojazdu, marka składa 10 obietnic każdemu właścicielowi Wagoneera i Grand Wagoneera. Dealerzy Wagoneer Certified to ci dealerzy, którzy mają dedykowany obszar wystawowy Wagoneera w salonie, a także nową strefę dostaw pojazdów, dostarczając 10 obietnic dla klientów, w tym:

Dealerzy, którzy zdobędą nagrodę „Customer First” za doskonałość według J.D. Power, zyskują szansę na obsługę klientów Wagoneera
Oferują zdalne showroomy, jazdy próbne oraz dostawę przy sprzedaży i odbiorze/zwracaniu pojazdu do serwisu
Usługi Klienta Wagoneer, które obejmują całodobowe wsparcie oraz pięć lat bezproblemowej konserwacji
Kwintesencją amerykańskiego rzemiosła, 2022 Wagoneer jest dostępny w Serii I (dostępność późniejsza), Serii II i Serii III. Grand Wagoneer oferuje Serię I, Serię II, Serię III oraz Obsidian.

Wyprodukowane w Warren, Michigan, modele Wagoneer i Grand Wagoneer mają pojawić się w salonach w drugiej połowie 2021 roku.

Nowoczesna interpretacja amerykańskiej ikony

Modele 2022 Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer charakteryzują się eleganckim designem z ponadczasową sylwetką, mającą niezliczone, starannie wykonane detale, które łączą się w jedną, niepodważalną obecność. Nowy projekt zewnętrzny jest pewny siebie, wykonany z szerokim staniem, a także charakteryzuje się dużymi, architektonicznie zaprojektowanymi oknami, co zwiększa widoczność na zewnątrz.

Inspirowane oryginalnym SUV-em, 2022 Wagoneer i Grand Wagoneer to nowoczesna interpretacja amerykańskiego sukcesu, która tworzy nowy, ponadczasowy, ikoniczny design. Legendarny grill z siedmioma otworami nawiązuje do rodzinnych więzi z marką Jeep, a w modelach Grand Wagoneer cechuje się malowanymi na chromie, laserowo wytrawionymi obręczami grilla, podobnie jak wykończenie na wykwintnych zegarkach. Modele Grand Wagoneer Serii III mają podniesione aluminiowe oznaczenia z wklęsłymi literami akcentowanymi miedzią, co dodaje wyrafinowania i podkreśla dbałość o detale.

Wyróżnione cechy zewnętrzne odróżniają dwa modele. Modele Wagoneer wyposażone są w reflektory LED, światła przeciwmgielne, akcentujące oznaczenia oraz standardowe boczne stopnie. Modele Grand Wagoneer mają standardowy dwu-tonowy czarny dach, wyjątkową maskę, przedni pas, grill, unikalne premium oświetlenie LED, nadkola oraz elektrycznie chowane boczne stopnie. Przednie haki holownicze są wbudowane w przedni pas obu modeli, gdy są wyposażone w pakiet Heavy Duty Trailer Tow.

Modele Jeep Wagoneer mają cztery stalowe płyty ochronne, które chronią przednią oś, skrzynkę rozdzielczą, zbiornik paliwa i tylne wzmocnienie stabilizatora (z grupą Advanced All-Terrain).

Premium oświetlenie LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej (DRL) flankuje grill i nadaje premium wygląd z błyszczącym czarnym tłem, aby podkreślić jego klejnot-like appearance. LED DRL tworzą elegancką linię wokół grilla, pomagają podkreślić szerokość i ogólny przedni pas pojazdu. Pełna gama zewnętrznych świateł LED z dynamicznymi kierunkowskazami, w tym premium reflektory LED, światła przeciwmgielne i tylne lampy, wzmacnia nową estetykę. Po uruchomieniu zdalnym, zewnętrzne światła LED Grand Wagoneera delikatnie uruchamiają się z dostępna pełną sekwencją „powitania”.

Rzut oka na boczny profil ujawnia dostojną, wyrafinowaną sylwetkę. Czysta linia dachu i A-linia, która biegnie wokół pojazdu, oddaje hołd oryginalnemu Wagoneerowi. Ta funkcjonalna struktura ma słupy, które zaczynają definiować resztę pojazdu, zamiast być ukryte pod lakierem. Akustycznie laminowana szyba przednia i szyby drzwiowe to standardowe wyposażenie, które redukuje poziomy hałasu otoczenia.

Z tyłu, diodowe lampy tylne rozciągają się od tylnego panelu do standardowej bezdotykowej elektrycznej klapy bagażnika, osiągając elegancki wygląd. Unikalne oznaczenie „Series” na klapie bagażnika subtelnie ukazuje, jak dany pojazd jest skonfigurowany.

Wagoneer jest standardowo montowany na 20-calowych kołach, podczas gdy opcjonalne 22-calowe pomalowane i polerowane felgi są również dostępne. Modele Grand Wagoneer są standardowo wyposażone w 20- lub 22-calowe aluminiowe koła z czterema różnymi wykończeniami i teksturami. Trójwymiarowa nakładka na koło z logo Wagoneer jest zawieszona w akrylu.

Jeep Grand Wagoneer Obsidian (lato 2021) zawiera 22-calowe czarne koła, czarny grill Oynx i oznaczenia, lusterka zewnętrzne w błyszczącym czarnym kolorze, nadkola i klamry w kolorze nadwozia, ciemnoonyksową wykończenie instrumentów, panel instrumentów i drzwi w kolorze Global Black, aplikacje w kolorze Piano Black oraz system audio McIntosh o mocy 1375 watów premium.

Opcje kolorów zewnętrznych obejmują Diamond Black, Bright White, Luxury White, Silver Zynith, Baltic Gray, Velvet Red i River Rock Blue. Modele Grand Wagoneer są również dostępne w Midnight Sky Blue, Rocky Mountain Green i Ember Red.

Wnętrze, które emanuje amerykańskim rzemiosłem, dziedzictwem i komfortem

Szczyt premium SUV-ów wnętrz powstaje z nowoczesnego amerykańskiego stylu, starannie wykonanych detali i eleganckich akcentów. Przestronne wnętrze łączy w sobie precyzyjne rzemiosło i wysokiej jakości autentyczne materiały, które podkreślają obsesję na punkcie detali, celebrując jednocześnie amerykańskie rzemiosło.

O ile oryginalny Grand Wagoneer znany był z szerokiego użycia drewna na zewnątrz, o tyle 2022 Grand Wagoneer na wewnętrznej stronie ma wiele prawdziwego, ręcznie wykonane drewno z amerykańskiego orzecha w stylu satynowym. Wybór rzeźbionego drewna z amerykańskiego orzecha satynowego wynika z jego elegancji i trwałości. Wcześniej stosowane głównie na jachtach i w najbardziej ekstrawaganckich rezydencjach, teraz rzeźbione drewno z amerykańskiego orzecha satynowego stało się materiałem premium. To jeden z wielu przykładów, jak zespół projektowy Wagoneera zdołał stworzyć nowy rozdział historii oryginalnego Grand Wagoneera w nowoczesny sposób.

Wagoneer posiada jednoczęściowy panel instrumentów, podkreślający wspaniałość wnętrza, podczas gdy Grand Wagoneer cechuje się dwu-elementowym projektem, z opcjonalnym Piano Black mid-bolster, który elegancko integruje zaawansowaną technologię i łączność. Piano Black mid-bolster zdaje się unosić nad strukturalnym skrzydłem wykonanym z aluminium i otula rzeźbione drewno z amerykańskiego orzecha satynowego z wbudowanym napisem „Grand Wagoneer” w metalu po stronie pasażera panelu instrumentów. Aluminium zostało również wybrane jako kluczowy materiał do tworzenia głośników drzwiowych i otoczenia wlotów powietrza. Formowana aluminiowa ramka z wytłoczonym wzorem jest dostępna również w Grand Wagoneer i podkreśla ekran pasażera. Środkowy konsola wychodzi z pod strukturalnego aluminiowego skrzydła i płynnie przechodzi z dolnego panelu, dodając element płynności do przestronnej kabiny. Aluminiowy gałka zmiany biegów, z ambinetowym podświetleniem, znajduje się u podstawy konsoli środkowej i jest otoczona przełącznikami, które kontrolują systemy Selec-Terrain i wysokości zawieszenia.

Przycisk uruchamiania otoczony jest obręczą z wzorem i, w przypadku modeli Grand Wagoneer, jest owinięty skórą z francuskim akcentem, co prezentuje się na rzeźbionym drewnie lub wykończeniu metalowym. Opcjonalny, klasowy unikalny sejf sterowany dotykowo pozwala na bezpieczne przechowywanie pod dzielonym przednim podłokietnikiem. Skrzynka do przechowywania jest standardem, a chłodzona skrzynka do przechowywania jest również dostępna.

Gładkie, wewnętrzne i zewnętrzne otwory wentylacyjne HVAC otoczone są obręczą z płynnego chromu, co zapewnia precyzyjny, premium i solidny wygląd przy pełnej funkcjonalności. Wagoneer ma trzystrefowy system ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji (HVAC), podczas gdy Grand Wagoneer ma czterostrefowy system HVAC z 10,25-calowym wyświetlaczem komfortu oraz 10,25-calowym stałym wyświetlaczem komfortu z tyłu.

Wszystkie modele oferują skórzane fotele jako standardowe wyposażenie. Modele Wagoneer mają fotele obszyte skórą Nappa, w tym 12-stopniowe fotele elektryczne z ustawieniami pamięci, elektryczne wsparcie lędźwiowe i czterostopniowe ręcznie regulowane zagłówki. Modele Grand Wagoneer Serii I oferują fotele wykończone skórą premium Nappa jako standard, podczas gdy modele Grand Wagoneer Serii II i Serii III oferują jeszcze bardziej luksusowe opcje siedzeń wykończonych skórą Palermo z pikowaniem oraz skórzanym wykończeniem panelu instrumentów, konsoli i paneli drzwiowych z akcentującym przeszyciem. Grand Wagoneer ma 24-stopniowe fotele elektryczne z pamięcią ustawień oraz masażem, elektryczne wsparcie lędźwiowe i czterostopniowe regulowane zagłówki. Fotele z pamięcią dla pasażera są również standardowe w Grand Wagoneer. Inne nowoczesne, ale znane opcje obejmują podgrzewane/ wentylowane fotele w pierwszym i drugim rzędzie, podgrzewaną kierownicę, kolumnę kierowniczą z pamięcią oraz regulowane pedały.

Siedzenia dla maksymalnie ośmiu pasażerów są dostępne we wszystkich modelach i oferują przestronny trzeci rząd – to pierwszy raz dla tej nazwy. Fotele kapitańskie w pierwszym i drugim rzędzie – kolejna nowość – są dostępne w Wagoneerze i standardowo w Grand Wagoneer.

Najbardziej przestronne i luksusowe wnętrze Wagoneer i Grand Wagoneer oferuje najlepszą w klasie całkowitą objętość pasażerów, całkowitą objętość (pasażerowie i bagaż za trzecim rzędem), niezrównaną przestronność w drugim rzędzie oraz najlepszą w klasie przestrzeń na głowę i nogi w trzecim rzędzie oraz największą objętość bagażową za trzecim rzędem. Dotarcie do trzeciego rzędu jest łatwiejsze dzięki funkcji elektrycznego zwalniania fotela w drugim rzędzie Tip n’ Slide, co zwiększa przestrzeń dla pasażerów. Konfigurowanie trzeciego rzędu do przewozu pasażerów lub ładunku jest łatwe, ponieważ fotel może zarówno odchylać się, jak i składać na płasko.

Wiele elementów wnętrza oddaje hołd bogatej historii Wagoneera, takiej jak kierownica z dwoma ramionami. Ta nowoczesna interpretacja skórzanej kierownicy Wagoneera oferuje dodatkowy komfort z wzmocnionym uchwytem, gdzie zazwyczaj znajduje się trzecie ramie kierownicy. Otwierając drzwi kierowcy i pasażera przedniego, ujawniają zewnętrzny brzeg panelu instrumentów, który ma inskrypcję – EST. 1963 – oddająca hołd pierwszemu rocznikowi oryginalnego Wagoneera.

Nowoczesne, techniczne i szczegółowe akcenty zostały stworzone, aby ukazać amerykańską jakość i ucieleśniać prestiż, sukces oraz osiągnięcia. Zjednoczone skupienie na zintegrowanej luksusowości i technologii przynosi innowacyjne doświadczenie dla każdego pasażera.

Zrelaksowana atmosfera wnętrza – podkreślona przez pięć personalizowanych motywów oświetlenia ambientowego, oświetlenie wejścia/wyjścia oraz wnętrzowe lampy LED do oświetlenia drzwi – dostarczona jest poprzez ponadczasowy design połączony z duszą Ameryki, co sprawi, że Wagoneer i Grand Wagoneer na zawsze zajmą swoje ikoniczne miejsce w historii.

Wnętrze bogate w technologię dla kierowców i pasażerów

Najbardziej technologicznie zaawansowane Wagoneer i Grand Wagoneer w historii oferują innowacje nowej generacji, w tym nowy zaawansowany system Uconnect 5, cyfrowe lusterko wsteczne, wyłączną kamerę monitorującą tylne siedzenia, wyświetlacz Head-Up, bezramkowy cyfrowy zestaw wskaźników oraz premium system audio McIntosh dla pojazdu.

Całkowicie nowy system Uconnect 5

Modele 2022 Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer wyposażone są w najnowszy, najbardziej zaawansowany system Uconnect, z cyfrowym wyświetlaczem 10,1 lub 12 cali oraz intuicyjnym doświadczeniem użytkownika. Całkowicie nowy system Uconnect 5 zapewnia prędkości działania pięć razy szybsze w porównaniu do poprzedniej generacji. Korzystając z systemu operacyjnego Android oraz aktualizacji przez internet, Uconnect 5 przynosi elastyczność, która pozwala na ciągły rozwój systemu, oferującego nowe treści, funkcje i usługi.

System Uconnect 5 oferuje więcej połączonych usług i funkcji dla niezrównanej łatwości użycia. Zestaw najważniejszych funkcji systemu obejmuje:

10,1- i 12-calowe konfigurowalne ekrany dotykowe z funkcją podziału ekranu dla podwójnej pracy aplikacji
Ekran pasażera o przekątnej 10,25 cala z czterema głównymi funkcjami: Co-Pilot (nawigacja, zarządzanie urządzeniami), rozrywka (przez HDMI lub kontrolę rozrywki z tyłu) oraz możliwość oglądania zewnętrznych kamer pojazdu i Fire TV dla Auto
Funkcja „Home to Car” z Alexą, w tym wbudowany asystent głosowy Alexa z naturalną zdolnością głosu oraz funkcje „Car to Home”
Pięć profili użytkowników oraz tryb parkingowy – konfigurowalne preferencje muzyczne, aplikacje, pozycje siedzeń, kąty lusterek i warunki klimatyczne
W pełni konfigurowalny ekran główny dla szybkiego dostępu do często używanych funkcji i operacji za jednym dotknięciem
Jednoczesne połączenie dla dwóch telefonów z Bluetooth
Bezprzewodowy Apple CarPlay i Android Auto
Rozszerzone usługi połączeniowe (Uconnect Market, aplikacja mobilna Uconnect)
Platforma SiriusXM 360L oraz nowe Spersonalizowane Stacje Powered by Pandora
Nawigacja TomTom z przewidywalnym wyszukiwaniem, naturalnym mówieniem i aktualizacjami ruchu na żywo
Mapy z aktualizacjami przez internet (OTA) za naciśnięciem przycisku dla systemu Uconnect NAV
Hotspot Wi-Fi 4G LTE do połączenia do ośmiu urządzeń bezprzewodowych
Pasażerowie będą w stanie łatwo pozostać w kontakcie podczas podróży. Funkcjonalność jest wzmacniana dla pasażerów w pierwszym rzędzie, dzięki dostępnej bezprzewodowej ładowarce i portom łączności, które są rzeźbione dla łatwego rozpoznania. Oprócz ładowania bezprzewodowego, Wagoneer i Grand Wagoneer mają do 11 portów USB (z rozrywką z tyłu, osiem portów USB bez), trzy w pierwszym rzędzie (cztery z wyświetlaczem pasażera) oraz standardowe podwójne porty USB typu C, które pozwalają urządzeniom ładować się do czterech razy szybciej, trzy w drugim rzędzie (pięć, gdy są wyposażone w rozrywkę z tyłu) oraz dwa w trzecim rzędzie.

Jeep Grand Wagoneer jest dostępny z 75 calami całkowitej powierzchni cyfrowego wyświetlacza, podczas gdy Wagoneer jest dostępny z 50 calami całkowitej powierzchni cyfrowego wyświetlacza. Prawie 45 cali całkowitego ekranu rozciągającego się wzdłuż panelu instrumentów: 10,25 cala w Wagoneerze lub 12,3-calowy zestaw wskaźników w Grand Wagoneer, 10,1-calowy (Wagoneer) lub 12-calowy (Grand Wagoneer) poziomy ekran dotykowy służy jako główny wyświetlacz w konsoli środkowej, z 10,25-calowym poziomym wyświetlaczem komfortu dotykowego poniżej, oddzielonym strukturalnym aluminiowym skrzydłem. Kiedy jest wyposażony w opcjonalny system rozrywki z tyłu, zestaw wskaźników, radio i ekrany pasażera wszystkie pokazują skoordynowaną animację przy uruchamianiu pojazdu.

Dodatkowo, dostępny 10,25-calowy ekran pasażera zapewnia przedni pasażerowi dynamiczną kontrolę dotykową na wyciągnięcie ręki. Ekran pasażera ma cztery główne funkcje: Co-Pilot (nawigacja, zarządzanie urządzeniami), rozrywka (przez HDMI lub kontrolę rozrywki z tyłu), Fire TV dla Auto oraz możliwość oglądania zewnętrznych kamer pojazdu. Ekrany pasażera zarówno z przodu, jak i z tyłu są wyposażone w złącze HDMI, co pozwala pasażerom podłączyć swój telefon lub tablet, przekształcając ekran dotykowy w lustro ich urządzenia, pozwalając na przeszukiwanie internetu, muzykę i używanie aplikacji za pośrednictwem systemu Uconnect 5.

Pasażerowie w drugim rzędzie w Grand Wagoneer mają do dyspozycji 30 cali całkowitej przestrzeni ekranowej z 10,25-calowym ekranem komfortu umieszczonym w konsoli środkowej między dwoma fotelami kapitańskimi. Każdy pasażer w drugim rzędzie ma również dostęp do własnego 10,1-calowego ekranu rozrywki z dostępnych systemem rozrywki z tyłu, który oferuje niezależne możliwości strumieniowania od głównych dostawców treści.

Pasażerowie mogą teraz cieszyć się pierwszą integracją Fire TV dla Aut, z wyświetlaczami dotykowymi, Alexą oraz dostępem do setek tysięcy filmów, programów telewizyjnych i aplikacji. Pasażerowie mogą oglądać swoje ulubione programy niezależnie, słuchając przez słuchawki, lub cała rodzina może odtwarzać przez system audio pojazdu. Dzięki wbudowanej funkcji Fire TV dla Auto, rodzice mają również dostęp do Amazon Kids+ dla bezproblemowego doświadczenia, które zapewnia, że młodsi pasażerowie cieszą się treściami odpowiednimi do ich wieku.

Pilot zdalnego sterowania Fire TV dla Auto działa na wszystkich ekranach, aby zapewnić kontrolę nad doświadczeniem i obejmuje dostęp do Alexy w trybie push-to-talk, co ułatwia znajdowanie i szybkie odtwarzanie programów. Pilot zawiera przycisk, który łączy Fire TV dla Auto z nowym systemem Uconnect 5 w celu kontroli funkcji pojazdu, takich jak klimat, mapy i nie tylko.

Kiedy jest wyposażony w wyświetlacz pasażera z przodu, dostępny jest tryb relaksu, gdy pojazd jest na postoju, oferując pasażerom immersyjne doświadczenie, łącząc dramatyczne, wieloekranowe wizualizacje z ambientowym oświetleniem w całym kokpicie. Istnieje pięć filmów do wyboru, a każdy z nich inspirowany jest naturalnymi cudami lub zjawiskami.

Nowatorska technologia

Modele 2022 Wagoneer i Grand Wagoneer oferują wyświetlacz Head-Up na szybie. Pełnokolorowy wyświetlacz jest konfigurowalny do 10 cali i oferuje trzy (proste, standardowe, zaawansowane) zdefiniowane konfiguracje z układami, w tym informacje o opuszczaniu pasa, utrzymywaniu pasa, adaptacyjnym tempomacie, nawigacji krok po kroku, aktualnej prędkości, biegu oraz znaku ograniczenia prędkości. Wszystkie ustawienia HUD można spersonalizować i zapisać w ramach profili kierowcy.

Dostępne cyfrowe lusterko wsteczne zastępuje konwencjonalne lusterko wsteczne 9,2-calowym wyświetlaczem LCD, który pokazuje wideo w czasie rzeczywistym z tylnej kamery. W przeciwieństwie do konwencjonalnego lusterka wstecznego, cyfrowy system kamery oferuje widok, który jest niezakłócony przez słupy D czy tylne siedzenia. Kiedy nie jest używane jako wyświetlacz, ekran powraca do funkcji lusterka odbiciowego za pomocą przełącznika pod spodem.

Nowy standardowy 10,25-calowy (12,3 cala w modelach Grand Wagoneer) bezramkowy cyfrowy zestaw wskaźników, który oferuje prawie dwa tuziny różnych menu, z których użytkownik może wybierać, w tym technologie wspomagające kierowcę, takie jak adaptacyjny tempomat, aktywna pomoc kierowcy, nocna wizja, wykrywanie sennego kierowcy oraz wyświetlanie znaków ograniczenia prędkości. Dodatkowe ustawienia obejmują odtwarzaną muzykę, identyfikację dzwoniącego, cyfrowy odczyt prędkości, tryby jazdy czy ciśnienie w oponach. Oferowany jest również pełnoekranowy, krokowy mapa nawigacyjna i wyświetlanie nachylenia i przechyłu w terenie. Pełnokolorowy zestaw wskaźników ma pięć konfigurowalnych kafelków, które wyświetlają podgląd danych lub zapewniają szybki dostęp do najczęściej używanych informacji. Kierowcy mogą wybierać między analogowymi a cyfrowymi wskaźnikami. Wszystkie ustawienia zestawu wskaźników można zapisać w profilu użytkownika w ramach pełnej personalizacji pojazdu Wagoneer i Grand Wagoneer oraz automatycznie przypomnieć dla każdego kierowcy. Grafiki na ekranie są dostarczane w czasie rzeczywistym, w animowanej 3D.

Dostępna kamera monitorująca tylne siedzenia wyświetla obraz w wysokiej rozdzielczości i dostarcza kilka ekskluzywnych segmentów, w tym podzielony widok oraz funkcję „zoom-to-seat”.

Widoki z kamery monitorującej tylne siedzenia są dostępne przez ekran dotykowy Uconnect i pozwalają kierowcy szybko zobaczyć cały kokpit, a także łatwo przybliżyć każdy punkt siedzenia. Funkcje ustawienia pamięci utrzymują powiększony obraz na ostatniej obserwowanej pozycji, co ułatwia korzystanie z systemu i ogranicza rozpraszanie uwagi kierowcy. Kamera jest umieszczona na podsufitce między siedzeniami drugiego a trzeciego rzędu. Trzy podczerwone światła otaczają kamerę i oświetlają kabinę w warunkach słabego oświetlenia. System automatycznie przełącza się między trybami dziennym i nocnym, aby zapewnić lepszą widoczność i wygodę.

Wnętrze z nastrojowym oświetleniem oferuje dwie strefy (górną i dolną), każda z pięcioma kolorami: białym, niebieskim, akwamarynowym, złotym i bursztynowym, i jest wybierane przez ekran dotykowy.

Szczytowe audio, emanowane luksusowym dźwiękiem

Przez ponad 70 lat, McIntosh tworzy wysokiej jakości, ręcznie robione, amerykańskie produkty audio i systemy dla domów, miejsc koncertowych oraz ikonicznych momentów w historii muzyki na całym świecie. McIntosh – klasyczna amerykańska marka luksusowa znana z wyjątkowych ofert – współpracowała z Stellantis, aby dostarczyć przemysłowej wyłączności, wysokiej jakości system audio.

Inżynierowie Jeep Wagoneer i McIntosh ściśle współpracowali nad opracowaniem, testowaniem i dostrajaniem przełomowych systemów rozrywkowych, które uzupełniają unikalną objętość i układ wnętrza pojazdu. McIntosh przeniósł niektóre ze swoich opatentowanych technologii z segmentu domowego do systemów Wagoneera, w tym Power Guard® dla nieporównywalnej klarowności, nawet przy wysokich poziomach głośności. System audio ma projekt głośników Low Distortion/High Performance (LD/HP), aby zminimalizować zniekształcenia i zapewnić niezrównane doświadczenie odsłuchu.

Sygnatura audio dostarczana jest dzięki wyborowi dwóch poziomów wydajności:

Dostępny w modelach Wagoneer Serii III oraz Grand Wagoneer Serii I i II, McIntosh MX950 Entertainment System to dostosowany 19-głośnikowy system, w tym 10-calowy subwoofer, umieszczony w strategicznych miejscach w całym wnętrzu i zasilany przez 17-kanałowy wzmacniacz o mocy 950 watów
Dostępny w modelach Grand Wagoneer Serii I i II, standardowy w Grand Wagoneer Serii III, premium i ekskluzywny McIntosh MX1375 Reference Entertainment System, który wykorzystuje 23 specjalnie dostrojone głośniki, w tym jeden z najwyższej wydajności 12-calowych subwooferów w branży, zasilany przez 24-kanałowy wzmacniacz o mocy 1375 watów, z dedykowanymi kanałami wzmacniacza do aktywnych głośników, tworząc dostosowane i immersyjne 3D Adaptive Sound Processing, które wykorzystuje algorytmy do oceny materiału źródłowego i selektywnego zastosowania efektów 3D na podstawie rodzaju treści. Ta opatentowana technologia daje poczucie przestrzeni i rekreuje realistyczną atmosferę miejsca muzycznego – koncertu lub studia nagraniowego. Osłony głośników, zaprojektowane przez Zespół Projektowy Wnętrza Wagoneera, ucieleśniają premium charakter marki Wagoneer, a także oddają istotę tożsamości marki McIntosh
Wraz z wyjątkową jakością audio, systemy audio Wagoneera prawidłowo zaprojektowane estetycznie, aby pasowały do luksusowego wnętrza. Szczególną uwagę przykładano, aby zapewnić, że ozdobne elementy sterowania systemem audio przypominają wygląd i odczucie pokręteł sterowania wzmacniacza McIntosh. W Grand Wagoneer logo McIntosh na osłonach głośników drzwiowych podświetlane jest sygnaturą niebieskiego koloru marki, co dodaje do atmosfery tworzonej przez specjalne ambientowe oświetlenie wnętrza. Dopełniające doświadczenie są charakterystycznymi niebieskimi wskaźnikami z tańczącymi wskazówkami i powiadomieniami Power Guard wyświetlanymi na całym sprzęcie domowym McIntosh, które są również zintegrowane z centralnym wyświetlaczem radia. Celem całego projektu było przeniesienie filozofii dźwięku i designu McIntosh z domu do środowiska motoryzacyjnego, tworząc akustykę, która jest potężna, autentyczna, przejrzysta i szczegółowa.

Te wyjątkowe systemy audio McIntosh są dostępne w modelach Wagoneer Serii III oraz wszystkich poziomach wykończenia Grand Wagoneer.

Wysokotechniczne funkcje bezpieczeństwa i ochrony

Modele 2022 Wagoneer i Grand Wagoneer oferują ponad 120 funkcji bezpieczeństwa i ochrony, w tym innowacyjne zastosowania technologii, które udoskonalają połączenie pomiędzy kierowcą, pojazdem i drogą.

Wagoneer i Grand Wagoneer oferują ponad 120 standardowych funkcji bezpieczeństwa w całej gamie, w tym:

Automatyczne hamowanie awaryjne z wykrywaniem pieszych i rowerzystów
Adaptacyjny tempomat z funkcją Stop and Go
Aktywne zarządzanie pasem
Monitorowanie martwego pola
Wykrywanie tylnego krzyżowania
Czujniki asystenta parkowania z tyłu z zatrzymywaniem
Elektryczny hamulec postojowy aktywowany przełącznikiem
Innowacje w segmencie wiodącym

Jeep Wagoneer i Grand Wagoneer przybywają z kombinacją wiodących w klasie funkcji bezpieczeństwa, które poprawiają pole widzenia kierowcy, ułatwiają obsługę wskaźników i umożliwiają funkcje wspomagające kierowcę, które ułatwiają unikanie kolizji.

Wagoneer i Grand Wagoneer mają nowy system architektury elektrycznej, który umożliwia bezpieczne przesyłanie wiadomości w komunikacji Controller Area Network (CAN), co pozwala na lepsze funkcje wspomagające kierowcę, takie jak funkcjonalności aktywnego wspomagania kierowcy bez rąk.

Funkcje autonomiczne pojazdu to Aktywne Wspomaganie Kierowcy, Wspomaganie Kierowcy bez użycia rąk oraz Automatyczny System Parkowania ParkSense.

Aktywne Wspomaganie Kierowcy to nazwa firmy dla zdolności autonomicznego prowadzenia poziomu 2 (L2). Technologia potwierdza postęp firmy w kierunku autonomicznej przyszłości. Grand Wagoneer jest dostępny z Aktywnym Wspomaganiem Kierowcy do autonomicznej jazdy z rękami na kierownicy i oczami na drodze, korzystając z centrowania w pasie z adaptacyjnym tempomatem. System używa różnych czujników, w tym radarów i kamer, aby określić odpowiednie drogi dla tej technologii.

Wspomaganie Kierowcy bez użycia rąk (dostępność późniejsza) oferuje jazdę bez rąk przy wszystkich prędkościach i centrowanie w pasie na zatwierdzonych drogach, dla jeszcze większej wygody jazdy. System przewiduje spowolnienie pojazdu w ciasnych zakrętach, automatycznie przywraca kontrolę po skierowaniu przez kierowcę i potwierdza, że kierowca zwraca uwagę na drogę.

Nocna wizja z wykrywaniem pieszych i zwierząt wykorzystuje technologię termograficzną, aby zwiększyć zasięg świateł pojazdu. Czujniki podczerwone szukają ciepła pieszych i zwierząt na drodze, w odległości do 219 jardów (200 metrów). Po zlokalizowaniu ich pozycji, w odniesieniu do pojazdu, są zaznaczane na zestawie wskaźników bezpośrednio przed kierowcą.

Asystent kolizji na skrzyżowania pomaga wykryć pojazdy zbliżające się z lewej i prawej strony kierowcy podczas zbliżania się do przecięcia. Cztery czujniki radarowe i jedna kamera określają, czy kolizja wydaje się nieunikniona, co skłania system do dostarczenia dźwiękowych i wizualnych powiadomień. Jeśli kierowca nie zareaguje, system automatycznie aktywuje hamulce pojazdu. Funkcja ta jest dostępna w modelach Wagoneer i standardowo w modelach Grand Wagoneer.

Wykrywanie sennego kierowcy śledzi ruch pojazdu, takie jak odchylenia od pasa i interakcje, takie jak wejścia w kierownicę na przestrzeni czasu, dla zachowań jazdy charakterystycznych dla sennego kierowcy. Gdy osiągnięte zostaną określone progi, system reaguje dźwiękowymi i/lub wizualnymi ostrzeżeniami, aby kierowca się zatrzymał. Jeśli kierowca nie zareaguje w takich okolicznościach, system może interweniować wprowadzając dane do kierownicy i/lub aktywując hamulce.

System cyfrowego lusterka wstecznego zastępuje konwencjonalne lusterko wsteczne za pomocą 9,2-calowego wyświetlacza LCD, który pokazuje wideo w czasie rzeczywistym z tylnej kamery. W przeciwieństwie do konwencjonalnego lusterka, cyfrowy system kamery oferuje widok, który jest wolny od przeszkód ze strony słupków D lub tylnych siedzeń. Gdy nie jest używane jako wyświetlacz, ekran powraca do tradycyjnej funkcji lusterka odbiciowego, przełączając włącznik poniżej.

Dostępne rozpoznawanie znaków drogowych używa kamery skierowanej do przodu do identyfikacji znaków ograniczenia prędkości i powiązanych znaków drogowych, takich jak oznaczenia stref szkolnych i budowlanych.

Dodatkową funkcją bezpieczeństwa i ochrony, dostępną w Wagoneer i standardowo w Grand Wagoneer, jest kamera 360 stopni. System oferuje widoki z lotu ptaka wokół pojazdu i jego otoczenia, wzbogacone przez dynamiczne linie siatki wyświetlane na 10,1- lub 12-calowym cyfrowym ekranie dotykowym.

Z przodu i z tyłu umieszczone są myjki obiektywów, a system jest wzmacniany przez asystenta parkowania z przodu, który pomaga kierowcy w zaparkowaniu pojazdu. Kamera 360 stopni jest dostępna w Wagoneerze i standardowo w modelach Grand Wagoneer.

Poziomy wyposażenia w Grand Wagoneer są jeszcze wyższe dzięki Automatycznemu Systemowi Parkowania ParkSense, który wykorzystuje czujniki ultradźwiękowe, aby prowadzić kierowcę do miejsc parkingowych. Stellantis jest pierwszym producentem samochodów, który stosuje tę technologię, oferując na żywo, dedykowany widok na ekranie infotainment dla łatwej obserwacji.

Pełna gama oświetlenia LED obejmuje reflektory LED, które zapewniają wyjątkową wydajność z zrównoważonym wiązką światła, minimalizując olśnienie dla nadjeżdżających pojazdów, jednocześnie podwajając moc oświetlenia bezpośrednio przed pojazdem dla lepszej iluminacji drogi przed sobą. Oświetlenie boczne poprawia widoczność podczas skręcania i jest aktywowane albo wejściem kąta kierownicy, albo aktywacjami kierunkowskazów, gdy reflektory są włączone.

Konstrukcja ramy na nadwoziu charakteryzuje się nowatorskim inżynierią, która wykorzystuje właściwości stali wysokowytrzymałej, aby pomóc skierować energię przy zderzeniu z dala od kabiny. Ma również osiem poduszek powietrznych: przednia dla kierowcy, kolanowa dla kierowcy, przednia dla pasażera, kolanowa dla pasażera, lewa strona pierwszego rzędu, firanka po lewej stronie, prawa strona pierwszego rzędu i firanka po prawej stronie.

Jako standardowe wyposażenie, aktywne zagłówki pomagają zminimalizować ryzyko obrażeń związanych z zderzeniami tylnymi, podczas gdy istnieją trzy pozycje LATCH do umiejscowienia fotelika bezpieczeństwa, gdy pojazd jest skonfigurowany z ławką w drugim rzędzie.

6.4L V8 8AT 4WD (471 KM)

ParametrWartość
CylindryV8
Pojemność6417 Cm3
Moc346.4 Kw @ 6000 Rpm
471 Hp @ 6000 Rpm
465 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy455 Lb-Ft @ 4400 Rpm
617 Nm @ 4400 Rpm
Układ paliwowySekwencyjny
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika26.4 Galony (99.9 L)
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony275/55R20
Długość214.7 In (5453 Mm)
Szerokość83.6 In (2123 Mm)
Wysokość75.6 In (1920 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)68.5/68.3 In (1
Rozstaw osi123 In (3124 Mm)
Pojemność bagażnika27.4 Cuft (776 L)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.