2022 Lexus ES

Lexus odświeżył siódmą generację modelu ES i zaprezentował ją na wystawie Auto Shanghai 2021, wprowadzając niewielkie zmiany zewnętrzne, ale oferując więcej ulepszeń w wnętrzu i dynamice jazdy.

Od momentu wprowadzenia pierwszej generacji, Lexus starał się przyciągnąć klientów, którzy wcześniej wybierali Acura. Aby ich przekonać, firma starała się oferować lepsze technologie i bardziej luksusowe funkcje. Jednak producent nieustannie koncentrował się także na kontroli jakości, wielokrotnie zajmując czołowe miejsca w rankingach najbardziej niezawodnych marek na świecie. Niemniej jednak, niektóre cechy modelu ES stały się przestarzałe, a Lexus próbował to naprawić w wersji na rok 2021.

Na zewnątrz zmiany były ograniczone. Przedni pas zachował podobny kształt grilla w formie wrzeciona, ale z poziomymi szczelinami w tle zamiast siateczkowej struktury. Po bokach zderzaka projektanci zamontowali mniejsze wloty powietrza niż w poprzedniku. Kanciaste reflektory z tyłu miały poziome diody LED w kształcie litery V jako światła dzienne.

Wnętrze wreszcie doczekało się wprowadzenia ekranu dotykowego dla systemu informacyjno-rozrywkowego, choć nie zrezygnowano z touchpada na konsoli centralnej. Aby ułatwić dostęp do nowego, standardowego wyświetlacza o przekątnej 8 cali, przesunięto go do przodu o 4,3 cala (11 cm). Na liście opcji znalazł się również wyświetlacz 12,3″. Producent dodał też kamery tylne zamiast lusterka, które miały ekrany zamontowane u dołu słupków A.

Pod maską Lexus zachował te same silniki, co w wersji przed liftingiem. W poziomie wykończenia F Sport dodano wariant ES 300h S SPORT na wybrane rynki.

 W 2018 roku nowa siódma generacja Lexusa ES zdefiniowała na nowo swoje miejsce wśród luksusowych sedanów klasy podstawowej, dzięki efektownemu wzornictwu zewnętrznemu i transformacyjnym osiągom, które były możliwe dzięki platformie Global Architecture-K (GA-K). W modelu na rok 2022 nowa rodzina ES wzbogaca ten przepis na sukces o liczne aktualizacje multimedialne, bezpieczeństwa, stylu i kolorów. Dodatkowe ulepszenia w modelach F SPORT obejmują nowy Dynamic Handling Package oraz wprowadzenie nowej wersji ES 300h F SPORT dostępnej w wybranych regionach. Dzięki tej różnorodności rodzina ES wciąż oferuje klientom Lexusa opcje pasujące do ich różnorodnych zainteresowań i stylów życia.

Rzemiosło Ukierunkowane na Człowieka

Wnętrza wszystkich modeli Lexusa zaprojektowano tak, aby połączyć kierowczo-centryczny kokpit z przestronnymi i komfortowymi strefami dla pasażerów. Koncepcja ta została wprowadzona w coupe LC, udoskonalona w flagowym sedanie LS i rozszerzona na siódmą generację ES. Lexus nazywa tę koncepcję „Seat in Control”, co oznacza, że od momentu, gdy wsiadasz, wszystkie niezbędne kontrolki są w zasięgu ręki, a wszystkie potrzebne informacje są widoczne. W prawdziwym stylu Lexusa, model ES 2022 wprowadza ciągłe doskonalenie za pomocą aktualizacji systemu multimedialnego Lexus i dostępnego systemu nawigacji. Standardowe 8,0-calowe i dostępne 12,3-calowe kolorowe wyświetlacze multimedialne zostały przesunięte o 4,3 cala do przodu i teraz oferują funkcjonalność ekranu dotykowego, oprócz interfejsu zdalnego dotyku, co zapewnia intuicyjną interakcję kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu. Dodatkowe aktualizacje wnętrza na rok 2022 obejmują uproszczony projekt deski rozdzielczej, który harmonijnie integruje się z wnętrzem kabiny.

Zobowiązanie do Bezpieczeństwa

Model ES 2022 kontynuuje zaangażowanie marki w bezpieczeństwo, wprowadzając ulepszony standardowe wyposażenie Lexus Safety System+ 2.5 (LSS+ 2.5) w każdej wersji. Już teraz jest to jeden z najbardziej zaawansowanych systemów w swoim rodzaju, LSS+ 2.5 dodaje nowe możliwości w porównaniu do LSS+ 2.0, co wpływa na bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów.

Na początek, System Ostrzegania o Kolizji (PCS), który obejmuje Ostrzeżenie o Kolizji Czołowej (FCW), Automatyczne Hamowanie Awaryjne (AEB), Wykrywanie Pieszych i Wykrywanie Rowerzystów, zyskał ulepszenie w postaci nowego obiektywu kamery i radarów fal milimetrowych, co zwiększa zasięg działania. Nowa aktualizacja PCS w LSS+ 2.5 obejmuje Wsparcie w Skręcie na Skrzyżowaniach. W pewnych warunkach system ma zdolność do rozpoznawania nadjeżdżającego pojazdu podczas wykonywania lewego skrętu lub pieszego podczas skrętu w lewo i prawo, i ma za zadanie uruchomić typowe funkcje PCS, jeśli zajdzie taka potrzeba. Dodatkowe nowe funkcje PCS obejmują Wsparcie w Awaryjnym Skręcie (ESA), które ma na celu poprawę stabilności pojazdu i zapobieganie zjeżdżaniu z pasa, w sytuacji, gdy kierowca wykonuje manewr uniku.

Dynamiczny Tempomat Radarowy (DRCC) można aktywować przy prędkości powyżej 30 mph i jest zaprojektowany do kontrolowania odległości między pojazdami nawet do 0 mph, a także może wznowić jazdę po zatrzymaniu. DRCC zawiera również nową funkcję, która pozwala na płynne wyprzedzanie wolniejszych pojazdów. Jeśli podróżujesz za pojazdem poruszającym się wolniej niż ustawiona prędkość, po włączeniu kierunkowskazu przez kierowcę, system zapewni początkowe przyspieszenie w przygotowaniu do zmiany pasa; po zmianie pasa, pojazd będzie kontynuował przyspieszanie, aż osiągnie pierwotną, ustawioną prędkość. LSS 2.5+ dodaje Funkcję Zmniejszenia Prędkości na Zakrętach, która automatycznie zmniejsza prędkość pojazdu, jeśli zajdzie taka potrzeba, przez niektóre typy zakrętów.

Ostrzeżenie o Zjeździe z Pasa z Wsparciem Kierownicy (LDA w/ SA) jest zaprojektowane tak, aby informować kierowcę, jeśli wykryje niezamierzony zjazd z pasa przy prędkości powyżej 32 mph, poprzez wibracje kierownicy lub sygnał dźwiękowy. Może również wprowadzać lekkie korekty, aby pomagać kierowcy pozostać w widocznie oznaczonym pasie. Gdy DRCC jest aktywowany, Wsparcie w Utrzymaniu Pasa (LTA) ma za zadanie zapewnienie niewielkiej siły kierownicy, aby pomóc w utrzymaniu się w środku pasa, korzystając z widocznych oznaczeń pasa lub poprzedzającego pojazdu. LTA informuje kierowcę za pomocą wizualnego ostrzeżenia i sygnału dźwiękowego lub wibracji kierownicy. W nowym ES poprawiono wydajność rozpoznawania pasa, co umożliwia LTA, z ulepszonym rozpoznawaniem linii i krawędzi drogi, wydajnością bocznych G oraz poprawioną kontrolą i stabilnością po zmianie pasa. Dzięki LSS+ 2.5, LTA zyskuje ulepszone rozpoznawanie trasy i może śledzić ścieżki pobliskich pojazdów w sąsiednich pasach, co zwiększa zdolność do centrowania na pasie.

Dodatkowe funkcje to Inteligentne Reflektory Długie, które wykrywają nadjeżdżające pojazdy i automatycznie przełączają między reflektorami drogowymi a mijania, aby zapewnić lepszą widoczność. Wsparcie w Rozpoznawaniu Znaków Drogowych (RSA) ma za zadanie gromadzić informacje o znakach drogowych za pomocą kamery i map nawigacyjnych, gdy dane są dostępne, i wyświetlać je na wyświetlaczu wieloinformacyjnym (MID).

Provokacyjna Elegancja, Wyszukana

Lexus ES 2022 otrzymuje różne aktualizacje wzornictwa zewnętrznego, w tym nowy wzór grilla we wszystkich wersjach, z wyjątkiem ES F SPORT. Nowy wzór siatki podkreśla elegancki design pojazdu dzięki serii koncentrycznych kształtów „L”, które promieniują z przedniego emblematy Lexusa, wszystkie wykończone nowym odcieniem Graphite. Ten nowy projekt grilla oferuje odświeżony wygląd, jednocześnie zachowując prowokacyjną elegancję ES. Dopełnieniem projektowania przodu są nowo zaprojektowane standardowe reflektory bi-LED z dynamiczną automatyczną regulacją poziomu.

Szeroki wybór wzorów kół podkreśla wygląd zewnętrzny modelu ES. W 2022 roku zupełnie nowe standardowe 17-calowe koło ma grubsze końcówki szprych, ułożone w formacjach „V”, co nadaje sportowy charakter. Większe 18-calowe koło, dostępne w wersjach Base i Luxury, również przeszło aktualizację i charakteryzuje się podzieloną konstrukcją 10-szprychową w dwukolorowym wykończeniu czarnym i obrabianym dla czystego i eleganckiego wyglądu. Dodatkowe 18-calowe koło o pięciu szprychach redukujące hałas jest dostępne w wersjach Luxury i Ultra Luxury. Modele ES F SPORT mają ekskluzywne 19-calowe koła z pięcioma szprychami w nowym wykończeniu czarnym, które podkreślają sportowy wygląd modelu.

Podpis Jazdy Lexusa

Nowy Lexus IS 2021 zapoczątkował erę pojazdów rozwijanych w Toyota Technical Center Shimoyama z wspólnym Podpisem Jazdy Lexusa. Od momentu założenia Lexusa, odczucia, zachowanie i wykonanie każdego modelu były kierowane wizją i wysiłkami Głównego Inżyniera. W przyszłości wysiłki Głównego Inżyniera będą skupiały się na podnoszeniu pojazdów do nowego standardu wydajności i prowadzenia, rozwijanego przez Prezydenta Lexusa i Głównego Dyrektora ds. Marki Koji Sato oraz Mistrza Kierowcę i Właściciela Marki Akio Toyodę. Ostatecznym celem jest dostarczenie nowej generacji pojazdów Lexusa, które są bardziej zrównoważone, bardziej dopracowane w kontroli i bardziej pewne niż kiedykolwiek wcześniej. Liniowe sterowanie, reakcje hamulców i optymalizacja prowadzenia z wyjątkową jakością jazdy są wynikiem wzmocnionej koncentracji na tuningowaniu podwozia i jego interakcji z powierzchniami sterującymi podczas starannej oceny w niepowtarzalnych warunkach testowych.

ES 2022 korzysta z postępów dokonanych dzięki Podpisowi Jazdy Lexusa w modelach IS i IS 500, wprowadzając dodatkowe aktualizacje wydajności, w tym nowy wspornik tylnego zawieszenia, aby zwiększyć sztywność skrętną, stabilność prowadzenia i komfort jazdy. System hamulcowy ES również przeszedł aktualizacje zarówno w modelach benzynowych, jak i hybrydowych. Kształt pedału hamulca został powiększony we wszystkich modelach ES, aby poprawić stabilność stopy i pewność przy naciskaniu pedału. W modelach ES benzynowych zoptymalizowano cylinder główny hamulca i wspomagacz układu hamulcowego, aby zapewnić bardziej liniowe odczucie pedału hamulca i reakcję. W modelach hybrydowych ES zoptymalizowano cechy kontrolne hamulca regeneracyjnego i hydraulicznego w Elektronicznie Sterowanym Systemie Hamulcowym (ECB), aby poprawić odczucie pedału przy zwalnianiu hamulca.

Opcje F SPORT dla Stylu i Prowadzenia

Siódma generacja Lexusa ES zbudowana na platformie GA-K umożliwiła bardziej dynamiczny design zewnętrzny i wprowadzenie pierwszego w historii modelu ES F SPORT. Od swojego wprowadzenia przyciągnęła młodszych i bardziej zróżnicowanych nabywców zainteresowanych stylem inspirowanym wyścigami i kontrolą F SPORT udoskonaloną na torze. W 2022 roku ES F SPORT zaoferuje entuzjastom luksusowych sedanów większy wybór z nową strategią oceny, która oddziela ulepszenia stylu i wydajności. Modele ES 250 AWD i ES 350 będą nadal oferowane w wersji F SPORT. Jednak w 2022 roku dodano nową wersję ES 300h F SPORT dostępną w wybranych regionach. Modele te skoncentrują się na stylu zewnętrznym i wewnętrznym, z takimi cechami jak ekskluzywne oznakowanie F SPORT, siatkowa krata z ciemnym otoczeniem, spojler klapy bagażnika, unikalne 19-calowe koła z nowym czarnym wykończeniem, a także kierownica, fotele, pedały, dźwignia zmiany biegów i wskaźniki z odczepianym pierścieniem wyświetlacza.

Dla nabywców szukających dodatkowej wydajności, ES 350 F SPORT zaoferuje zupełnie nowy Dynamiczny Pakiet Zawieszenia (DHP), który obejmuje tryby jazdy Sport+ i Custom, Intuicyjne Wsparcie Parkowania oraz Adaptacyjne Zawieszenie Zmienno-Tłumione (AVS). System AVS w ES 350 F SPORT z DHP jest w stanie dostarczyć 650 poziomów regulacji, aby zapewnić optymalną jakość jazdy i precyzyjną kontrolę. Ustawienia są oparte na informacjach z czujników, które mierzą zarówno obciążenia liniowe, jak i pionowe, prędkość pojazdu, kąt skrętu, prędkość obrotową oraz ciśnienie w cylindrze głównym, a także informacje z komputera sterującego silnikiem i komputera sterującego poślizgiem.

„Naszym celem było pogłębienie wysokiej jakości ES oraz dodanie nowej wartości. Oprócz dalszego poprawienia ciszy i komfortu jazdy, dążyliśmy do liniowości ruchu pojazdu, w odpowiedzi na operacje kierownicy, która jest wierna zamiarom kierowcy” – mówi Główny Inżynier Lexusa International, Tetsuya Aoki.

Odświeżona Paleta Kolorów

Lexus ES oferuje żywą paletę kolorów zewnętrznych, w której dziewięć kolorów wraca w 2022 roku, w tym Eminent White Pearl, Obsidian, Caviar, Matador Red Mica, Moonbeam Beige Metallic, Sunlit Green oraz Nightfall Mica, a także ekskluzywne dla F SPORT kolory Ultra White i Ultrasonic Blue 2.0. Dwa nowe kolory zewnętrzne, Iridium i Cloudburst Gray, zastąpiły Silver Lining, Atomic Silver i Nebula Gray.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.