2022 Lotus Emira

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Lotus zaprezentował model Emira w 2021 roku jako swoje ostatnie auto z silnikiem spalinowym. Kilka tygodni po premierze samochodu ogłosił także swoją architekturę elektryczną.

Emira została zbudowana na fundamentach swoich cenionych poprzedników, takich jak Elise, Exige i Evora, stanowiąc ostateczne podsumowanie znanej brytyjskiej marki. Była niczym latarnia, która rozświetlała wszystko, co osiągnęła ta firma do tego momentu. Co więcej, była to pierwsza współpraca między Lotus i AMG, gdzie niemiecka firma dostarczyła silniki czterocylindrowe do modelu Emira.

O zgrabnej, aerodynamicznej sylwetce, Emira wyglądała jak superauto, choć kosztowała połowę ceny dobrze wyposażonego Porsche 911. Jej płynne linie oraz dwa szerokie nacięcia na przedniej pokrywie bagażnika nadawały jej unikalny wygląd w segmencie superaut. Te otwory służyły do kierowania powietrzem zbieranym przez grilla przedniego zamontowanego na zderzaku. Para bocznych wlotów była wykorzystywana do wentylacji przednich hamulców tarczowych. Z boku, krótka, łukowata szyba kończyła się na długawej, pochylonej pokrywie nad silnikiem, który znajdował się w środkowej części pojazdu. Szerokie, rzeźbione wloty powietrza umieszczone na tylnych błotnikach zbierały powietrze potrzebne do chłodzenia silnika.

Wewnątrz, Lotus zamontował dwa sportowe fotele kubełkowe. 12.3-calowy cyfrowy zestaw wskaźników prezentował wszystkie funkcje pojazdu i był konfigurowalny w zależności od trybu jazdy. Powyżej centralnej konsoli umieszczono dodatkowy 10.25-calowy ekran dotykowy, który wyświetlał informacje o systemie multimedialnym, w tym także nawigację.

W komorze silnikowej, Lotus oferował wybór dwóch silników. Najmocniejsza wersja to doładowany silnik V6 o pojemności 3.5 litra oparty na bloku silnika dostarczonym przez Toyotę. Drugą opcją był turbodoładowany silnik czterocylindrowy o pojemności dwóch litrów dostarczony przez AMG.

 Lotus Emira to zupełnie nowy, premium samochód sportowy ze środkowym silnikiem, który doskonale odzwierciedla trwającą transformację marki Lotus. Oferuje wszystkie cechy, których świat motoryzacyjny oczekuje od Lotusa – uderzający design, ekscytujące osiągi dynamiczne zapewniające najlepsze w swojej klasie prowadzenie i komfort, znakomitą aerodynamikę oraz niezrównane doświadczenie 'Dla Kierowców’.

Emira, opierając się na dziedzictwie modeli Elise, Exige i Evora, stanowi ogromny krok naprzód dla Lotusa. Rozpoznawalne znaki marki i jej podstawowe wartości zostały połączone z istotną zmianą w zakresie praktyczności, komfortu, funkcjonalności oraz technologii.

Matt Windle, dyrektor zarządzający Lotus Cars, skomentował: „Emira jest przełomowym modelem dla Lotusa. Stanowi symbol wszystkiego, co osiągnęliśmy do tej pory w transformacji firmy, odzwierciedlając nasz postęp. To niezwykle ważny kamień milowy na naszej drodze do stania się prawdziwie globalną marką samochodów sportowych.”

Lotus Emira został opracowany na nowym, lekkim podwoziu z aluminiowych profili, technologia ta była pionierska dla Lotusa i wciąż jest integralną częścią DNA sportowych samochodów tej firmy. Innowacyjna architektura pojazdu opakowana jest w odważny, rzeźbiony design, z wyraźnymi nawiązaniami do modelu Evija. Kluczowe wymiary Emiry to długość 4 412 mm, szerokość 1 895 mm, wysokość 1 225 mm, a rozstaw osi wynosi 2 575 mm.

Pierwsze egzemplarze dla klientów zaczną być dostarczane na całym świecie od przyszłej wiosny. Emira będzie napędzana wyborem dwóch silników benzynowych, obydwa znane są na całym świecie ze swoich osiągów. Na początku dostępne będą limitowane modele 'First Edition’, z silnikiem V6 o pojemności 3,5 litra, który był używany w modelach Exige i Evora.

Latem 2022 roku zadebiutuje pierwszy nowy silnik sportowy Lotusa od ponad dekady, a Lotus Emira będzie napędzany jednostką AMG. Nowy dla Lotusa silnik AMG to turbodoładowana jednostka czterocylindrowa 2.0 o nazwie 'i4′ z wydziału wydajności Mercedes-Benz.

Po raz pierwszy współpracując z Lotusem, AMG dołączyło jako partner techniczny w programie Emira, wprowadzając kilka fundamentalnych zmian w układzie silnika czterocylindrowego na debiut Lotusa. Silnik zamontowany poprzecznie, dostarczający napęd na tylne koła, został zmodyfikowany z nowym systemem dolotu powietrza i nowym układem wydechowym, aby dopasować się do charakteru Emiry. Drugi silnik jest bardziej znany, to superładowany silnik V6 Toyoty o pojemności 3.5 litra, który cieszy się dużą popularnością wśród kierowców Exige i Evora. Pojazdy będą dostępne z manualną, automatyczną skrzynią biegów oraz Dual Clutch Transmission (DCT).

W całej gamie Emira moc będzie wynosić od 360 do 400 KM, z przyspieszeniem od 0 do 100 km/h w mniej niż 4,5 sekundy i prędkością maksymalną do 290 km/h. Maksymalny moment obrotowy wyniesie 430 Nm, a emisja CO2 zacznie się poniżej 180 g/km. Samochód ma docelową masę 1 405 kg w najlżejszej wersji, a ceny zaczynają się poniżej 60 000 funtów (poniżej 72 000 euro).

Produkcja będzie miała miejsce w słynnym zakładzie Lotusa w Hethel w Norfolk, po inwestycji przekraczającej 100 milionów funtów w brytyjskie zakłady firmy. Wysoce wykwalifikowane zespoły operacyjne będą wspierane przez nowe procesy i technologie, które poprawią efektywność produkcji, zdolności produkcyjne i ogólną jakość.

Matt Windle dodał: „Lotus Emira to najbardziej osiągnięty roadster Lotusa, który kiedykolwiek wyjechał z bram fabryki w Hethel. Pięknie proporcjonalny, z olśniewającym designem inspirowanym elektrycznym hiper samochodem Evija, to idealny pakiet. Emira to junior supercar oferujący wszystkie emocje i cechy, które można znaleźć w największych samochodach Lotusa, ale jednocześnie jest to samochód sportowy do codziennego użytku, wysoki na komforcie i funkcjonalności, wzbogacony o najnowsze technologie, które są wymagane przez wymagających kierowców.”

Sprzedawcy Lotusa na całym świecie przyjmują już zaliczki na Emira. Cyfrowy wizualizator prezentujący uderzający design samochodu jest dostępny na stronie www.lotuscars.com. Emira zadebiutuje publicznie podczas nadchodzącego weekendu na Festiwalu Prędkości Goodwood (8-11 lipca).

Lotus Emira w szczegółach

Lotus Emira to pierwszy zupełnie nowy samochód sportowy Lotusa dostarczany w ramach Vision80, strategii, która kieruje transformacją Lotusa w kierunku zbliżenia się do 80. rocznicy w 2028 roku. To naprawdę globalny model, zaprojektowany z myślą o sprzedaży na wszystkich głównych rynkach na całym świecie. Działając jako katalizator do dalszego zwiększenia rozpoznawalności marki globalnie, to model, który prowadzi do przeorientowania i rozwoju sieci sprzedaży Lotusa przed przybyciem nowej rodziny pojazdów.

Wymawiane 'Eh-meer-ah’, to słowo występuje w wielu dawnych językach i często tłumaczone jest jako 'komandor’ lub 'lider’. Jest to jak najbardziej trafne, ponieważ jest to ekscytujący nowy samochód sportowy prowadzący Lotusa w ostatnią podróż z silnikami spalinowymi, przed całkowitym przejściem na elektryfikację i nową erę dla marki pod koniec tej dekady.

Design zewnętrzny: dostarczający egzotyczną atrakcyjność super samochodu w segmencie samochodów sportowych

Emira to pierwszy samochód sportowy Lotusa, który nosi nowy język designu, po raz pierwszy zaprezentowany w nagradzanym hiper samochodzie Evija. To nowoczesny wygląd z rzeźbionymi powierzchniami i technicznymi detalami, dostarczający egzotycznej atrakcyjności super samochodu w segmencie samochodów sportowych. Nowe, bardziej premium podejście dla Lotusa w zakresie form i materiałów, stanowi również krok naprzód w dopasowaniu i wykończeniu.

Kierowany przez Russella Carra, dyrektora ds. designu w Lotusie, zespół kreatywny udał się zaprojektować coś pięknego, ponadczasowego, niezapomnianego, nowoczesnego i przypominającego Lotusa. Optymalne proporcje i atletyczna, obcisła sylwetka wizualnie opisują legendarne cechy jazdy Lotusa.

Russell skomentował: „Emira uchwyciła wizualny dramat egzotycznego super samochodu, z doskonałymi proporcjami, szerokim konturem i kabiną, która osadzona jest nisko między mięśniowymi barkami. Dodatkowo, jest wystarczająco praktyczna, aby można było ją używać na co dzień, o najwyższej jakości i w przystępnej cenie, bez wątpienia jest to pociągająca alternatywa dla istniejącej konkurencji wśród samochodów sportowych. Emira przedstawia naszą markę nowej globalnej publiczności, jednocześnie oferując wszystkie emocje, które przyciągają najbardziej zagorzałych entuzjastów jazdy.”

Wpływ Lotusa Evija jest wyraźny dzięki płynnych powierzchniach i wyraźnym liniom. Linia rodzinna jest jeszcze bardziej oczywista na wyraźnym przodzie maski, obcisłej kabinie zwężającej się ku tyłowi, rzeźbionych drzwiach i wentylacjach wciśniętych we mięśniowe barki. Unikalne w klasie wentylacje wyjściowe, zintegrowane w masce, aby kierować przepływem powietrza nad samochodem i optymalizować aerodynamikę, również pochodzą z Eviji.

Pionowe lampy LED są standardem w całej gamie, z projektem inspirowanym skrzydłem podwójnego ostrza, który również jest znany z hiper samochodów Lotusa. Maskę zdobi obecna wersja ikonicznego okrągłego znaku Lotusa, po raz pierwszy na nowym samochodzie sportowym Lotusa, nieco większa niż w poprzednich modelach.

Patrząc na Lotus Emira z boku, rzeźbiona sekcja wcięta w drzwiach prowadzi przepływ powietrza do dolotu przed tylnym kołem. Służy to podwójnemu celowi, dostarczając powietrze do silnika, ale również do chłodzenia. Emira nazwa jest widoczna z boku, zintegrowana w słupku C. Wszystkie koła mają średnicę 20 cali; standardowo będą wyposażone w opony Goodyear Eagle F1 Supersport, natomiast Michelin Pilot Sport Cup 2 to opcja dostępna w połączeniu z Pakietem Kierowcy Lotusa. Obie opony zostały specjalnie opracowane dla Emiry przez ich producenta.

Z tyłu przeważa napis Lotus w zintegrowanym zderzaku, nad kolorowym panelem, który wyraźnie inspirowany jest tyłem Eviji. Na każdym końcu znajduje się wentylacja do odprowadzania powietrza z nadkola. Każdy róg ma płaską, C-kształtną grupę świateł LED połączoną przez smukłe światło hamowania o wysokim poziomie. Poniżej znajduje się czarna sekcja mieszcząca podwójne rury wydechowe po bokach tablicy rejestracyjnej oraz dyfuzor powietrza pod spodem wspomagający generowanie docisku.

Efektywna aerodynamika jest od czasów założenia firmy w 1948 roku sercem marki Lotus. To filozofia ściśle związana z dostarczaniem znakomitych osiągów, niezależnie od tego, czy samochód znajduje się na drodze, czy na torze wyścigowym. Prostota leży w centrum Emiry – brak aktywnej aerodynamiki oznacza, że genialne inżynierowanie nie jest potrzebne. To jedyny model w swojej klasie, który generuje pasywny docisk, starannie wyważony między przednią a tylną osią przy wszystkich prędkościach, idealnie dostosowany do rozkładu masy i geometrii zawieszenia samochodu. To oznacza, że w miarę wzrostu docisku z prędkością, generującego wyjątkową przyczepność na zakrętach, charakterystyka prowadzenia pozostaje niezmienna, precyzyjna i przewidywalna.

Richard Hill, główny aerodynamik Lotus Cars, skomentował: „W Lotusie rozwój każdego nowego samochodu sportowego nigdy nie koncentruje się wyłącznie na aerodynamice ani dynamice pojazdu. Chodzi o stworzenie tej wyjątkowej harmonii naturalnych sił, które nazywamy 'dynamiką Lotusa’ – odrobina magicznego pyłu, która tworzy ekscytujące doświadczenie jazdy, które nie ma sobie równych w świecie motoryzacyjnym. Emira ma ten magiczny element i jeszcze więcej.”

Podwozie i napęd: nowa, zaawansowana platforma połączona z wysokowydajnymi silnikami

Lotus Emira zbudowany jest na niedawno ogłoszonej nowej architekturze samochodów sportowych Lotusa. Wykorzystuje tę samą pionierską technologię klejonego wyciskanego aluminium Lotusa, która miała swoją premierę w modelu Elise. Jednak dla Emiry każdy wymiar różni się od jakiegokolwiek wcześniejszego podwozia Lotusa i jest wytwarzany w nowym zakładzie – Lotus Advanced Structures – w Norwich, zaledwie kilka mil od Hethel.

Samochód ma dwa określone ustawienia podwozia i zawieszenia. Ustawienie Tour jest dostosowane do codziennego użytku, dostarczając optymalnego połączenia dynamiki Lotusa i prowadzenia z bardziej komfortową jazdą. Ustawienie Sport dostępne jest w opcjonalnym Pakiecie Kierowcy Lotusa i zapewnia nieco sztywniejsze ustawienie zawieszenia dla lepszych osiągów dynamicznych i odczuć. Hydrauliczne wspomaganie kierownicy zapewnia doskonałe wyczucie dla kierowcy.

Dostępne są dwa silniki benzynowe, silnik czterocylindrowy 2.0 zaprojektowany przez Lotusa wspólnie z technicznym partnerem AMG oraz znany i ceniony silnik V6 o pojemności 3.5 litra z modeli Exige i Evora. Każdy z nich został skalibrowany przez Lotusa, aby zapewnić unikalny i charakterystyczny styl prowadzenia, maksymalizując zaangażowanie kierowcy.

Gavan Kershaw, dyrektor ds. atrybutów pojazdów w Lotusie, skomentował: „Silnik 2.0 to najsilniejsza na świecie produkcyjna jednostka w układzie rzędowym czterocylindrowym połączona z uznawanym DCT AMG z padami zmiany biegów i trybami jazdy. Jest to wysokowydajny, niezwykle efektywny silnik, dzięki nowoczesnej technologii, który emituje niskie emocje i zapewnia płynną jazdę. Na dodatek, został on dostrojony przez niezwykle doświadczonych inżynierów z Hethel, aby dostarczyć charakterystyczne doświadczenie Lotusa.”

Dodał: „Emira ma szerszy rozstaw osi niż jakikolwiek ostatni model drogowy Lotusa, co poprawia stabilność, zapewniając wyjątkowe trzymanie drogi oraz poczucie bardzo niskiego środka ciężkości. To prawdziwy samochód sportowy Lotusa, który buduje na dziedzictwie modeli Elise, Exige i Evora.”

Design wnętrza: ogromny krok naprzód dla Lotusa

Wnętrza samochodów Lotusa zawsze były znane z umiejscowienia kierowcy w samym sercu doświadczenia, z czystym ergonomicznym designem i instrumentami starannie rozmieszczonymi dla maksymalnej intuicyjności. Emira ściśle przestrzega tych zasad, aby stworzyć nowoczesne środowisko kabiny z podstawowymi kontrolami w zasięgu ręki i minimalnymi rozproszeniami.

Co nowego w tym nowej generacji samochodzie sportowym Lotusa, jest od razu widoczne – ogromny krok naprzód we wszystkich aspektach wnętrza, od nowoczesnego designu i jakości materiałów po zwiększenie przestrzeni do przechowywania, wyjątkowego dopasowania i wykończenia, dbałości o szczegóły oraz obfitej nowoczesnej technologii.

Okrągła natura deski rozdzielczej, która łączy się z wykończeniem drzwi, tworzy przyjemne poczucie, które sprawia, że kierowca czuje się zjednoczony z samochodem. Podniesiona dźwignia zmiany biegów jeszcze bardziej wzmacnia to uczucie. W wielu miejscach zastosowano miękkie wykończenia, prezentujące brytyjskie rzemiosło premium, które oddaje ostateczną sportowość. Perfekcyjnie łączą się z nowoczesnymi technicznymi wykończeniami, aby stworzyć premium doświadczenie dla kierowcy – 'technologia z duszą’ – a także dodano detale w hołdzie dziedzictwu i sportowym sukcesom Lotusa. Przykłady to umiejscowienie dźwigni zmiany biegów w samochodach manualnych, które nawiązuje do ikonicznego modelu Esprit oraz pół-odsłonięty mechanizm łączenia biegów widoczny u podstawy konsoli centralnej w samochodach manualnych V6, jak w modelach Elise i Exige. Dodatkowo poczucie teatru wzmacnia ochronna czerwona osłona nad przyciskiem start/stop.

Dwa fotele zaprojektowano w celu zapewnienia wyjątkowego wsparcia bocznego przy szybkiej jeździe, a jednocześnie zapewnienia całkowitego komfortu podczas długich podróży. Standardowy fotel ma elektryczną regulację w czterech kierunkach, z opcją przejścia na premium fotele sportowe z elektryczną regulacją w 12 kierunkach zarówno dla kierowcy, jak i pasażera. Wszystkie fotele są unikalne dla Emiry. Dramatyczna, super samochodowa niska postawa samochodu została osiągnięta przy jednoczesnym spełnieniu najlepszych standardów w zakresie wsiadania/wysiadania i przestronności.

Również unikalnym elementem Emiry jest sportowa kierownica z płaskim dnem z metalowymi detalami i zintegrowanymi kontrolkami. Wnętrze posiada oświetlenie ambientowe oraz otaczające, a także lampki do mapy.

Funkcje dostępne w Emira obejmują bezkluczykowy dostęp, tempomat, wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrycznie składane lusterka, czujniki parkowania z tyłu (z czujnikami z przodu jako opcja), automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, poduszki powietrzne kurtynowe, system kontroli startu (w ramach opcjonalnego Pakietu Kierowcy Lotusa) i lokalizator skradzionego pojazdu.

Zaawansowane systemy wsparcia kierowcy (ADAS) dostępne w Emira obejmują adaptacyjny tempomat, system antykolizyjny, alert zmęczenia, informacje o znakach drogowych, ogranicznik prędkości, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu, alert o przeciwnym ruchu z tyłu oraz asystent zmiany pasa.

Samochód sportowy do codziennego użytku, który ustanawia nowe standardy w zakresie praktyczności, komfortu i funkcjonalności

Richard Moore, dyrektor wykonawczy ds. inżynierii w Lotusie, skomentował: „Klienci Lotusa na całym świecie słusznie oczekują wyjątkowych osiągów dynamicznych od naszych samochodów sportowych, a z pewnością to uzyskają z Emiry. Jak każdy wielki Lotus, ma to element teatralności, na przykład widoczny mechanizm zmiany biegów w samochodach manualnych oraz odsłonięty siłownik przepustnicy w komorze silnika V6.”

Dodał: „Co zaskoczy i zachwyci klientów samochodów sportowych na całym świecie, to poziom praktyczności, funkcjonalności i komfortu, który ustanawia nowe standardy dla Lotusa.”

Już na pierwszych dyskusjach, Lotus chciał, aby Emira była 'samochodem sportowym na co dzień’, oferującym użyteczność i praktyczność z poziomem komfortu i pożądania dla całkowitego komfortu podczas długich podróży. W tym celu ustanawia nowe standardy dla Lotusa i jest lepsza niż kiedykolwiek dla najwyższych i najniższych kierowców. Jest również więcej miejsca pomiędzy pasażerami.

Powierzchnia szklana została zaprojektowana w celu zapewnienia dobrej widoczności na co dzień. Zważywszy, że niektórzy właściciele będą prowadzić swoje Emira w bardziej dynamiczny sposób, a nawet na torze, widok do przodu – szczególnie widok barków – wspiera precyzyjne umiejscowienie samochodu w zakrętach.

Dostęp do systemu infotainment samochodu odbywa się za pośrednictwem 10,25-calowego ekranu dotykowego umieszczonego centralnie, a dodatkowy 12,3-calowy wyświetlacz TFT dla kierowcy znajduje się za kierownicą. Cała zawartość jest wyłączna dla Lotusa i została zaprojektowana oraz opracowana przez zespół wewnętrzny. Android Auto i Apple CarPlay są zintegrowane jako standard.

Również wyłączną ofertą Lotusa jest dostępność 10-kanałowego systemu audio premium od uznawanej brytyjskiej marki KEF. To pierwsza w historii firmy współpraca w branży motoryzacyjnej i cechuje się technologią Uni-Q™, unikalną konfiguracją, która rezygnuje z osobnych głośników wysokotonowych i średniotonowych, łącząc oba w jedno akustycznie idealne urządzenie. Wykończone charakterystycznym, indywidualnym wzorem głośników, Uni-Q pokrywa całe spektrum dźwięku średniego i wysokiego z jednego punktu w przestrzeni, dostarczając bardziej spójną, hiper-realistyczną doświadczenie dźwiękowe.

Przechowywanie jest kluczowe w samochodzie sportowym i kabina Emiry została wyjątkowo dobrze przemyślana. Posiada podwójne uchwyty na kubki w centralnej części z miejscem na telefon pomiędzy nimi oraz schowki w drzwiach, które pomieszczą butelkę o pojemności 500 ml. Praktyczność zapewnia także schowek w desce rozdzielczej, tacka na drobiazgi z przodu dźwigni zmiany biegów, podłokietnik pomiędzy fotelami z portami USB i 12V, a także siatka konsoli na butelki lub dokumenty.

Bagaż lub inne większe przedmioty można przechowywać za dwoma fotelami (208 litrów) lub w bagażniku z tyłu silnika. Ta przestrzeń (151 litrów) pomieści standardowej wielkości walizkę lub zestaw kijów golfowych.

Zbudowana w Hethel w nowym zakładzie produkcyjnym

Samochody sportowe Lotusa produkowane są w Hethel od 1966 roku. Po inwestycji przekraczającej 100 milionów funtów w Wielkiej Brytanii, produkcja Emiry odbędzie się w nowym, nowoczesnym zakładzie. Emira pozostanie 'Ręcznie wykonana w Hethel’, wspierana nowymi procesami i technologiami, które poprawią wydajność i jakość wykonania – prawdziwie 'najlepsze z obu światów’ rozwiązanie.

Nowa lakiernia z robotyczną aplikacją – to pierwszy taki przypadek w Lotusa, co poprawi jakość, zdolność produkcyjną i powtarzalność procesu. Jest to nowoczesny system montażu nadwozia, w którym używane są roboty do stosowania kleju. Nadwozia pojazdów transportowane są wokół głównego obszaru montażowego na zautomatyzowanych pojazdach kierowanych (AGV). Produkcja Emiry rozpoczyna się w Lotus Advanced Structures (LAS), nowym zakładzie w pobliżu Norwich, gdzie odbywa się produkcja podwozi i montaż przodu. Wydanie Emiry stworzyło ponad 200 nowych miejsc pracy w Lotusie.

Lotus Emira – specyfikacja techniczna

2.0L 8AT RWD (365 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1991 Cm3
Moc268.5 Kw @ -0 Rpm
365 Hp @ -0 Rpm
360 Bhp @ -0 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ - Rpm
430 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.9 Galony (52.6 L)
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.4 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony245/35/R20 // 295/30/R20
Długość173.7 In (4412 Mm)
Szerokość74.6 In (1895 Mm)
Wysokość48.2 In (1224 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)64/63.3 In (1
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.34
Masa własna3188 Lbs (1446 Kg)

3.5L V6 6AT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc294.2 Kw @ 6800 Rpm
400 Hp @ 6800 Rpm
395 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy317 Lb-Ft @ - Rpm
430 Nm @ - Rpm
Układ paliwowySupercharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.2 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość173.7 In (4412 Mm)
Szerokość74.6 In (1895 Mm)
Wysokość48.2 In (1224 Mm)
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.34

3.5L V6 6MT RWD (400 KM)

ParametrWartość
CylindryV6
Pojemność3456 Cm3
Moc294.2 Kw @ 6800 Rpm
400 Hp @ 6800 Rpm
395 Bhp @ 6800 Rpm
Moment obrotowy310 Lb-Ft @ - Rpm
420 Nm @ - Rpm
Układ paliwowySupercharge Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Prędkość maksymalna180 Mph (290 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h4.3 S
Typ napęduNapęd na tył
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Długość173.7 In (4412 Mm)
Szerokość74.6 In (1895 Mm)
Wysokość48.2 In (1224 Mm)
Rozstaw osi101.4 In (2576 Mm)
Aerodynamika (Cd)0.34

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.