2022 Mercedes-Benz EQA

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Rewolucja elektryczna w przemyśle motoryzacyjnym zaskoczyła najważniejszych producentów samochodów na świecie, a Mercedes-Benz EQA jest doskonałym tego przykładem.

Niektórzy mogą pamiętać, że na początku XX wieku samochody elektryczne zajmowały ponad połowę rynku. Pojazdy z silnikiem spalinowym powoli, ale pewnie zdobywały przewagę, co doprowadziło do upadku małych producentów aut elektrycznych. Po tym, jak Tesla zaprezentowała Roadstera w 2008 roku, samochody elektryczne powróciły z impetem, zaskakując dużych producentów. Nie mieli oni wystarczającej szybkości reakcji, aby się bronić. Kiedy w końcu to zrobili, zrobili to z klasą, jak w przypadku Mercedesa-Benz EQA z 2021 roku, który był nie tylko pojazdem elektrycznym; to było SUV, a SUV-y były wówczas bardzo modne.

Duża czarna plastikowa osłona, która zastąpiła tradycyjną kratkę, była ozdobiona srebrną gwiazdą z trzema ramionami, charakterystyczną dla niemieckiego producenta, z przodu. Jego reflektory i światła do jazdy dziennej były w pełni LED, a aerodynamicznie zaprojektowany zderzak pomagał w chłodzeniu baterii i przednich hamulców. Ogólny kształt auta przypominał Mercedesa-Benz GLA, z którym dzielił tę samą platformę. Z tyłu, lampy LED były połączone czerwoną taśmą LED nad klapą bagażnika.

Wewnątrz, Mercedes-Benz skupił się na komforcie i technologii. Wyższa pozycja siedzenia, typowa dla SUV-ów, zapewniała wystarczającą przestrzeń wewnętrzną dla maksymalnie pięciu pasażerów. Obszerna cyfrowa deska rozdzielcza oraz system multimedialny MBUX wypełniały drugą część zadania. Wszystkie pojazdy standardowo wyposażone były w aplikację Mercedes Me, która umożliwiała kontrolę różnych funkcji pojazdu, nawet gdy nie znajdowało się w środku lub w pobliżu, za pośrednictwem połączenia z Internetem.

Wersja startowa, nazwana EQA 250, dysponowała jednym elektrycznym silnikiem o mocy 190 KM i momencie obrotowym 375 Nm (276 lb-ft), zasilanym akumulatorem o pojemności 66,5 kWh umieszczonym pod podłogą.

 EQA to nowy model wprowadzenia do świata pojazdów elektrycznych Mercedes-EQ. Elektryczna estetyka jego designu jest wskaźnikiem Postępowego Luksusu marki Mercedes-EQ. Inteligentni asystenci wspierają kierowcę w wielu obszarach: na przykład w zapobieganiu wypadkom, przewidując i stosując szczególnie efektywną strategię działania oraz nawigację z Elektryczną Inteligencją. Ponadto, samochód oferuje różne wyjątkowe funkcje Mercedes-Benz, takie jak ENERGIZING Comfort i MBUX (Mercedes-Benz User Experience). EQA jest członkiem udanej rodziny samochodów kompaktowych Mercedes-Benz. Bliski kuzyn modelu GLA, oferuje wszystkie ekscytujące cechy tego pojazdu, połączone w tym przypadku z wydajnym napędem elektrycznym. Nowy EQA jest produkowany w Rastatt (Niemcy) oraz Pekinie (Chiny). Systemy akumulatorów dla EQA dostarcza spółka-córka Mercedes-Benz Accumotive w Kamenz. Fabryka akumulatorów w Jaworze, Polska, również przygotowuje się do produkcji systemów akumulatorowych dla kompaktowych modeli Mercedes-EQ. Od wiosny 2021 roku elektryczny SUV będzie dostępny w europejskich salonach.

„Mercedes-EQ dąży do zajęcia czołowej pozycji w dziedzinie elektrycznych systemów napędowych i oprogramowania pojazdów. W tym celu określiliśmy ambitne cele rozwoju produktów i postanowiliśmy przyspieszyć wprowadzenie na rynek nowych technologii” – mówi Markus Schäfer, członek zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG; odpowiedzialny za badania grupy Daimler oraz COO Mercedes-Benz Cars. „Nowy EQA pozwala nam pokazać, jak wyobrażamy sobie elektromobilność, dostosowaną do potrzeb naszych klientów. Oferujemy całą rodzinę modeli EQA, o mocy od 140 do ponad 200 kW, z napędem na przednie koła oraz napędem na wszystkie koła. A dla tych, dla których zasięg jest szczególnie istotny, nasza oferta wkrótce obejmie także specjalną wersję EQA z zasięgiem przekraczającym 500 kilometrów według WLTP. EQA dowodzi, że korzystając ze sprawdzonej architektury, można osiągnąć doskonały kompromis między wydajnością, kosztami a czasem wprowadzenia na rynek.”

EQA wchodzi na rynek jako EQA 250 (połączone zużycie energii elektrycznej: 15,7 kWh/100 km; połączone emisje CO2: 0 g/km) z mocą 140 kW i zasięgiem według NEDC wynoszącym 486 kilometrów. „Dwupoziomowy” akumulator litowo-jonowy, który pełni rolę elementu strukturalnego w podwoziu pojazdu, ma pojemność energetyczną wynoszącą 66,5 kWh. W celu spełnienia wysokich standardów komfortu hałasu i drgań, które są znakiem rozpoznawczym marki, podjęto szereg skomplikowanych działań w celu izolacji elektrycznego układu napędowego od podwozia i nadwozia. Liczne środki tłumiące wzmacniają ten efekt.

EQA 250 będzie dostępny w Niemczech w cenie od 47 540,50 euro. Bazując na cenie netto wynoszącej 39 950 euro, klienci mogą skorzystać z bonusu ekologicznego w wysokości 6000 euro oferowanego przez rząd federalny oraz 3000 euro od Mercedes-Benz jako producenta.

„Postępowy design i intuicyjna obsługa to dwa z najważniejszych atutów EQA. Dzięki temu samochodowi, po raz pierwszy oferujemy naszym klientom całkowicie elektrycznego Mercedesa w kompaktowym segmencie, z szerokim zasięgiem, który zapewnia jego przydatność w codziennym użyciu. Nowy EQA to ważny pojazd na naszej drodze do elektryfikacji wszystkich naszych segmentów pojazdów” – mówi Britta Seeger, członek zarządu Daimler AG i Mercedes-Benz AG, odpowiedzialna za marketing i sprzedaż Mercedes-Benz Cars.

„Dzięki MBUX nasze pojazdy stały się mobilnymi asystentami. Z EQA idziemy krok dalej: inteligentne funkcje wsparcia, takie jak Nawigacja z Elektryczną Inteligencją, są tutaj zintegrowane z MBUX, co ułatwia ich użycie” – podkreśla Sajjad Khan, członek zarządu Mercedes-Benz AG ds. CASE. „Co więcej, EQA pokazuje, jak udało nam się pogodzić nowoczesny i zrównoważony elektryczny układ napędowy z podstawową wartością bezpieczeństwa Mercedes-Benz.”

Elektryczna estetyka designu sygnalizuje Postępowy Luksus

Mercedes-Benz EQA charakteryzuje się czarną atrapasą chłodnicy z centralną gwiazdą, która jest znakiem rozpoznawczym Mercedes-EQ. Kolejnym charakterystycznym elementem designu całkowicie elektrycznych pojazdów Mercedes-EQ jest ciągła taśma świetlna z przodu i z tyłu. Pozioma taśma włókien optycznych łączy światła do jazdy dziennej w pełnych lampach LED, zapewniając wysoki poziom rozpoznawalności zarówno w dzień, jak i w nocy. Wnętrze lamp jest wykończone na wysokim poziomie jakości, detali i precyzji. Niebieskie akcenty w lampach wzmacniają charakterystyczny wygląd Mercedes-EQ. Lampy tylne LED płynnie łączą się z trapezoidalną taśmą świetlną, podkreślając wrażenie szerokości w tylnej części EQA. Tablica rejestracyjna została również przeniesiona na zderzak. Wyłącznie dla tego modelu dostępne są koła ze stopów lekkich w bi- lub tri-kolorowym wzorze, o średnicy do 20 cali, w niektórych przypadkach z różowozłotym lub niebieskim wykończeniem dekoracyjnym.

„Postępowy Luksus w swojej sportowej formie. Narodził się całkowicie elektryczny SUV zaprojektowany dla zrównoważonej mobilności przyszłości w postaci kompaktowego, nowoczesnego EQA” – mówi Gorden Wagener, szef działu designu Daimler AG. „Perfekcyjne proporcje zewnętrzne i spektakularne wnętrze ustanawiają nowe standardy.”

Wnętrze EQA, w zależności od linii designu i wyposażenia, charakteryzuje się nowym podświetlanym elementem wykończeniowym oraz różowozłotymi akcentami na nawiewach, siedzeniach i kluczyku pojazdu. W modelu edycyjnym 1 dodatkowo znajdują się perforowane skórzane siedzenia, przez które widać niebieską tkaninę. Instrumenty, z ich wyświetlaczami specyficznymi dla pojazdów elektrycznych, korzystają z tej samej gamy kolorów z różowozłotymi i niebieskimi akcentami.

Pozycja siedząca jest wysoka i wyprostowana, co jest typowe dla SUV-ów – co sprawia, że wsiadanie i wysiadanie jest komfortowe, a także zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Oparcie tylnej kanapy dzieli się w stosunku 40:20:40.

Wydajność to kluczowy czynnik, od aerodynamiki po Nawigację z Elektryczną Inteligencją

Z wartością Cd wynoszącą 0,28, EQA osiąga doskonały wynik. Powierzchnia frontalna A wynosi 2,47 m2. Do najważniejszych działań aerodynamicznych należy całkowicie zamknięty system sterowania powietrzem chłodzącym w górnej części, aerodynamicznie efektywne zderzaki przedni i tylny, bardzo gładkie, niemal całkowicie zamknięte podwozie, specjalnie zoptymalizowane koła Aero oraz odpowiednio dostosowane spojlery przednie i tylne.

Standardowa pompa ciepła jest częścią zaawansowanego systemu zarządzania termalnego. Dzięki licznym innowacyjnym szczegółom, takim jak ponowne wykorzystanie ciepła odpadowego z elektrycznego układu napędowego, system został skonfigurowany w celu osiągnięcia wyjątkowej wydajności i maksymalnego zasięgu. Możliwe jest również ustawienie wstępnego sterowania klimatyzacji wnętrza EQA przed rozpoczęciem jazdy. Funkcja ta jest kontrolowana bezpośrednio z systemu multimedialnego MBUX lub za pośrednictwem aplikacji Mercedes me.

Dodatkowo, codzienne użytkowanie EQA ułatwia standardowa funkcja Nawigacji z Elektryczną Inteligencją. Oblicza ona najszybszą trasę do danego celu. Na podstawie ciągłych symulacji zasięgu system uwzględnia wszelkie niezbędne przystanki ładunkowe oraz wiele innych czynników, takich jak ukształtowanie terenu i pogoda. Może również dynamicznie reagować na zmiany, na przykład w sytuacji drogowej czy osobistym stylu jazdy.

Dzięki Mercedes me Charge klienci mają dostęp do obecnie największej sieci ładowania na świecie: obecnie obejmuje ona ponad 450 000 punktów ładowania AC i DC w 31 krajach. Mercedes me Charge pozwala klientom Mercedes-EQ wygodnie korzystać z punktów ładowania różnych dostawców, jednocześnie korzystając z zintegrowanej funkcji płatności z prostymi procesami rozliczeniowymi.

Dzięki wysokiej jakości certyfikatom pochodzenia, Mercedes-Benz gwarantuje, że energia z odnawialnych źródeł jest wprowadzana do sieci na potrzeby ładowania prądu pozyskiwanego za pośrednictwem Mercedes me Charge. Mercedes me Charge umożliwia klientom ładowanie w ponad 175 000 publicznych punktach ładowania w całej Europie; Mercedes-Benz zapewnia późniejszą kompensację zieloną energią.

Inteligentne systemy asystencji kierowcy z kooperacyjnym wsparciem ze strony kierowcy, wyjątkowe bezpieczeństwo w razie wypadku

W standardzie w EQA znajdują się aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz aktywny asystent hamowania. W wielu sytuacjach celem tego drugiego jest zapobieganie kolizjom poprzez autonomiczne hamowanie lub łagodzenie ich skutków. System jest również w stanie hamować dla stacjonarnych pojazdów oraz przechodniów przy typowych prędkościach miejskich. Rozszerzone funkcje pakietu asystencji kierowcy obejmują na przykład funkcję manewru skrętu, funkcję korytarza awaryjnego, funkcję ostrzegania o wyjściu, która informuje kierowcę o zbliżających się rowerzystach lub pojazdach, oraz ostrzeżenie, gdy wykryje pieszych w pobliżu przejść dla pieszych.

EQA jest również prawdziwym Mercedesem, jeśli chodzi o bezpieczeństwo pasywne. Na podstawie solidnej struktury GLA, nadwozie EQA zostało dostosowane do szczególnych wymagań, które stawiają elektryczne samochody. Akumulator znajduje się w ramie wykonanej z ekstrudowanych sekcji. Pełni on funkcję strukturalną, którą dotychczas pełniły poprzeczki w podwoziu. Osłona akumulatora w przedniej części pojazdu może zapobiec przebiciu jednostki magazynującej energię przez obce przedmioty. Oczywiście EQA również przeszedł normatywny i bardzo szczegółowy program testów zderzeniowych marki. Obowiązują surowe wymogi dotyczące akumulatora i wszystkich komponentów przenoszących prąd elektryczny.

Wysokiej jakości poziom wyposażenia, instrumenty z wyświetlaczami specyficznymi dla Mercedes-EQ

W standardzie znajduje się intuicyjnie obsługiwany system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). MBUX można indywidualnie skonfigurować za pomocą różnych opcji. Kluczowe zalety systemu: potężny komputer, doskonałe wyświetlacze i grafika, konfigurowalna prezentacja, kolorowy wyświetlacz head-up (opcjonalne wyposażenie), nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością (opcjonalne wyposażenie), oprogramowanie uczące się i kontrola głosowa aktywowana hasłem „Hej Mercedes”.

W multimedialnym wyświetlaczu znajduje się kafelek Mercedes-EQ, który można użyć do wywołania menu dotyczących opcji ładowania, zużycia energii i przepływu energii. Prawy wyświetlacz w desce rozdzielczej jest watomierzem, a nie obrotomierzem. Górna część pokazuje procent wykorzystanej energii, dolna część – regenerację. Lewy instrument można wykorzystać do sprawdzenia, czy cel podróży może zostać osiągnięty bez przystanku na ładowanie. Kolory zmieniają się w zależności od sytuacji w ruchu: podczas procesu przyspieszania wyświetlacz zmienia się na biały. W zależności od nastroju lub aby dopasować do konkretnego wnętrza, użytkownik ma do wyboru cztery różne style. Wariant Progressive zawiera specjalną paletę kolorów Mercedes-EQ.

Obszerna specyfikacja standardowa EQA obejmuje takie funkcje jak reflektory LED High Performance z Adaptive Highbeam Assist, tylna klapa EASY-PACK z elektrycznym otwieraniem i zamykaniem, 18-calowe koła ze stopów lekkich, podświetlenie ambientowe w 64 kolorach, podwójny uchwyt na kubki, luksusowe siedzenia z czterostopniowo regulowanym wsparciem lędźwiowym, kamera cofania dla lepszej wygody i widoczności podczas manewrowania oraz wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta skórą. Nowy model można spersonalizować za pomocą dwóch linii designu i wyposażenia: AMG Line oraz Electric Art, a także pakietu Night Package.

Hak holowniczy z szybkim i łatwym odblokowaniem

Hak holowniczy z stabilizacją przyczepy ESP® jest dostępny jako opcja dla EQA. Szczególnie wygodną cechą jest elektryczny system odblokowywania haków. Przycisk odblokowujący i lampka sygnalizacyjna znajdują się w tylnej klapie. Po odblokowaniu haka holowniczego może być on either obrócony lub, gdy nie jest używany, złożony z powrotem za osłonę zderzaka. Nośność (niehamowana/hamowana) EQA 250 wynosi 750 kilogramów, a ciężar haka 80 kilogramów. Hak holowniczy jest zatwierdzony do użytku z uchwytem na rowery. Modele z napędem na wszystkie koła oferują jeszcze wyższą nośność.

Niezapomniane dni i noce

Elektryczna estetyka designu sygnalizuje Postępowy Luksus marki Mercedes-EQ. EQA charakteryzuje się czarną atrapasą chłodnicy z centralną gwiazdą, która jest znakiem rozpoznawczym marki. Pozioma taśma włókien optycznych łączy światła do jazdy dziennej w pełnych lampach LED, zapewniając wysoki poziom rozpoznawalności zarówno w dzień, jak i w nocy. Wnętrze lamp jest wykończone na wysokim poziomie jakości, detali i precyzji. Niebieskie akcenty w lampach wzmacniają charakterystyczny wygląd Mercedes-EQ. W wersji AMG Line EQA wyposażony jest w chłodnicę z błyszczącą czarną ramą i chromowaną podwójną żaluzją jako wkład. Z tyłu projektanci również zadbali o włączenie cech charakterystycznych dla Mercedes-EQ: lampy tylne LED płynnie łączą się z trapezoidalną taśmą świetlną, tym samym podkreślając wrażenie szerokości w tylnej części EQA. Tablica rejestracyjna została również przeniesiona na zderzak. Dostępne są koła ze stopów lekkich w bi- lub tri-kolorowym wzorze, o średnicy do 20 cali. Ekskluzywne szczegóły obejmują różowozłote lub niebieskie wykończenie dekoracyjne.

Jako całkowicie elektryczny brat GLA, EQA cieszy się takimi samymi silnymi proporcjami ogólnymi z krótkimi zwisami z przodu i z tyłu. Przedni segment płynnie przechodzi przez filar A do wizualnie kompaktowej kabiny. Wypukłości, które są sugerowane w masce, podobnie jak płaskie koła, podkreślają pewną postawę samochodu. Do dalszych charakterystycznych cech należą potężne ramiona nadwozia oraz linie okien w stylu coupé. Wyraźne kontury boków dodają pewnej dynamiki i elegancji oraz oferują interesującą grę światła i cienia.

Widok z boku i tyłu charakteryzuje się muskularnymi ramionami pojazdu. Przedni błotnik posiada emblemat w połyskującym czarnym kolorze z napisem EQA w niebieskim. Drzwi sięgają ponad progi, co nie tylko ułatwia dostęp, ale także chroni ramy drzwi (a tym samym również spodnie pasażerów) przed zabrudzeniem i poprawia ochronę przy uderzeniach bocznych. Osłony ochronne wokół pojazdu dodają struktury do ogólnych proporcji i podkreślają off-roadowy charakter pojazdu, podobnie jak symulowana osłona podłogowa z przodu i z tyłu.

Wielosekcyjny design tylno-lamp wyraża się w szerszym otwarciu komory ładunkowej, co ułatwia załadunek, jednocześnie wzmacniając wrażenie szerokości z tyłu. Tablica rejestracyjna została również przeniesiona na zderzak w typowym stylu Mercedes-EQ. Dalsze szczegóły o wyraźnie praktycznym przeznaczeniu to wbudowane belki dachowe z polerowanego aluminium. Kamera cofania, standardowo dostarczana, jest zintegrowana w automatycznie obracającej się gwieździe Mercedes-Benz.

Postępowy Luksus: charakterystyczny przez niebieskie i różowozłote elementy

Wnętrze EQA daje wiele wskazówek na temat elektrycznego charakteru pojazdu. W zależności od linii designu i wyposażenia, obejmują one nowy, podświetlany element wykończeniowy oraz różowozłote akcenty na nawiewach, siedzeniach i kluczyku pojazdu. Specjalny model Edition 1 dodatkowo posiada perforowane skórzane siedzenia, przez które widoczna jest niebieska tkanina. Instrumenty z ich wyświetlaczami specyficznymi dla pojazdów elektrycznych korzystają z tej samej kolorystyki, z różowozłotymi i niebieskimi akcentami.

Deska rozdzielcza składa się z podstawowej objętości, która posiada optyczne „wycięcia” w obszarze kierowcy i pasażera z przodu. Wycięcie po stronie kierowcy dominowane jest przez wolnostojącą jednostkę wyświetlającą, która dostępna jest w dwóch wariantach: z dwoma wyświetlaczami 7-calowymi (17,78 cm) lub w wariancie Widescreen z dwoma wyświetlaczami 10,25-calowymi (26 cm). Po stronie pasażera wycięty obszar wykończony jest elementem w stylu spiralnym. Spektakularny efekt, szczególnie w nocy, uzyskuje się dzięki podświetlanej wersji tego wykończenia w modelach Electric Art, AMG Line i Edition 1. Poszczególne, przezroczyste sekcje powierzchni są podświetlane od tyłu za pomocą włókna optycznego. W zależności od wariantu wyposażenia wykończenie dostępne jest również w drewnie orzechowym o otwartych porach w odcieniu brązowym, czarnym w odcieniu limonkowym lub aluminium o jasnym długim włosie (zobacz także sekcję „Wyposażenie”).

Okrągłe nawiewy, pięć z nich ogółem, charakteryzują się wysokiej jakości wyglądem turbiny z precyzyjnie zaprojektowanymi łopatkami powietrza. W Electric Art łopatki turbiny w dyszach mają kolor różowozłoty. Ta linia wyróżnia się także użyciem skóry Artico w kolorze szarym titanium w połączeniu z tkaniną „Jalaya” w kolorze różowozłotym. To również pochodzi z recyklingowanych butelek PET. Siedzenia również posiadają różowozłote wykończenie.

W modelu Edition 1 nawiewy w kolorze Silver Shadow są otoczone niebieskim pierścieniem kontroli powietrza. Design skórzanych siedzeń w tym specjalnym modelu jest szczególnie złożony: za szaro-białą skórą znajduje się niebieska tkanina. Technologia cyber-cut została wykorzystana do starannego perforowania skóry, aby niebieskie podłoże mogło być widoczne. Dodatkową charakterystyczną cechą jest jeden z dwóch kluczy do pojazdu z serii Electric Art i Edition 1, który ma różowozłoty/wysoce połyskujący klucz.

Przestronność, funkcjonalność i zmienność

Pozycja siedząca jest wysoka i wyprostowana, co jest typowe dla SUV-ów – co sprawia, że wsiadanie i wysiadanie jest komfortowe, a także zapewnia dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Oparcie tylnej kanapy dzieli się w stosunku 40:20:40.

Instrumenty z wyświetlaczami specyficznymi dla Mercedes-EQ i specjalna kolorystyka

W standardzie znajduje się intuicyjnie obsługiwany system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience). MBUX można indywidualnie skonfigurować za pomocą różnych opcji. Kluczowe zalety systemu: potężny komputer, świetne wyświetlacze i grafika, konfigurowalna prezentacja, kolorowy wyświetlacz head-up, nawigacja z rozszerzoną rzeczywistością oraz oprogramowanie uczące się i kontrola głosowa aktywowana hasłem „Hej Mercedes”.

Informacje w desce rozdzielczej i na wyświetlaczu multimedialnym są łatwe do odczytania na dużych, wysokiej rozdzielczości ekranach. Emocjonalna prezentacja podkreśla zrozumiałość intuicyjnej struktury sterowania i oferuje doskonałą grafikę w doskonałej jakości wizualnej. Kafelek Mercedes-EQ w multimedialnym wyświetlaczu można wykorzystać do wywołania menu dotyczących opcji ładowania, zużycia energii i przepływu energii. Prawy wyświetlacz w desce rozdzielczej jest watomierzem, a nie obrotomierzem. Górna część pokazuje procent mocy, dolna część – regenerację. Lewy instrument może być używany do sprawdzenia, czy cel podróży można osiągnąć bez przystanku na ładowanie. Kolory zmieniają się w zależności od sytuacji drogowej: podczas procesu przyspieszania wyświetlacz zmienia się na biały.

W zależności od nastroju lub aby dopasować do konkretnego wnętrza, użytkownik ma do wyboru cztery różne style. Wariant Progressive zawiera specjalną paletę kolorów Mercedes-EQ:

Modern Classic to ewolucja klasycznego stylu wyświetlacza w eleganckim, lekkim i wykwintnym wykończeniu.
Sport ma wygląd wysokoturbiny z sportowym kontrastem czerni i żółci.
Progressive to nowoczesna interpretacja deski rozdzielczej w cyfrowym świecie wyświetlaczy. W celu ograniczenia wyświetlacza do tego, co jest absolutnie niezbędne i umożliwienia skupienia się na informacji, wartości wyświetlane przez okrągłe instrumenty prędkości i mocy są wyświetlane dynamicznie tylko w wymaganym zakresie. W EQA schemat kolorów to czysta niebiesko-różowozłota kombinacja.
Tryb dyskretny znacznie ogranicza informacje i pomaga kierowcy się zrelaksować.
Na wyjątkowo wysokim poziomie

Nawet podstawowy model EQA jest już hojną ofertą, opartą na linii Progressive, którą można znaleźć w GLA. Nowy model można spersonalizować za pomocą dwóch linii designu i wyposażenia Electric Art oraz AMG Line, a także z pakietem Night Package. W pierwszym roku po wprowadzeniu na rynek dostępny będzie specjalny model Edition 1. Obejmuje on na przykład specjalne perforacje skórzane cyber-cut, które pozwalają na wyświetlenie migoczącej niebieskiej tkaniny pod spodem.

Poziom wyposażenia w podstawowym modelu EQA jest już na podwyższonym poziomie: specyfikacja standardowa obejmuje takie funkcje jak reflektory LED High Performance z Adaptive Highbeam Assist, tylna klapa EASY-PACK z elektrycznym otwieraniem i zamykaniem, 18-calowe koła ze stopów lekkich, podświetlenie ambientowe w 64 kolorach, podwójny uchwyt na kubki, luksusowe siedzenia z czterostopniowo regulowanym wsparciem lędźwiowym, kamera cofania dla lepszej wygody i widoczności podczas manewrowania oraz wielofunkcyjna sportowa kierownica pokryta skórą. W standardzie są również intuicyjnie obsługiwany system multimedialny MBUX (Mercedes-Benz User Experience) oraz system Nawigacji z Elektryczną Inteligencją.

Pakiet Night i Edition 1: jeszcze więcej możliwości personalizacji

Pakiet Night obejmuje następujące elementy: osłony czarne z wkładkami w wysokim połysku, obudowy lusterek zewnętrznych malowane na czarno, paski wykończeniowe wzdłuż linii barków i wzdłuż linii okien w wysokim połysku, belki dachowe w matowej czerni, szkło o właściwościach izolacyjnych w kolorze od B-pilota w górę; 45,7 cm (18-calowe) lekkie koła w wzorze pięcioramiennym, malowane na czarno i z połyskującym wykończeniem, symulowane osłony podłogowe w przednich i tylnych zderzakach w wysokim połysku.

Edycja 1 dostępna jest przez rok od uruchomienia EQA. Jej cechy zewnętrzne obejmują AMG czarną atrapasę chłodnicy, AMG stylizację nadwozia dla przednich i tylnych zderzaków, pasek wykończeniowy wzdłuż linii barków w chromie oraz 20-calowe koła AMG w kolorze różowozłotym. Wnętrze wyróżnia się skórzanymi siedzeniami w kolorze szaro-białym, z niebieską tkaniną widoczną przez perforacje cyber-cut. Dekoracyjny stębnów w wykończeniu drzwi i oparcia oraz wewnętrzny pierścień kontrolny wentylacji są w kolorze niebieskim. Element wykończenia w stylu spiralnym jest podświetlany. Specjalne dywaniki podłogowe z napisami Edition 1 i niebieskimi wykończeniami dopełniają ogólny wygląd.

Postępowy Luksus z inteligencją: sterowanie komfortem ENERGIZING z funkcją PowerNap

Mercedes-Benz EQA wykorzystuje swój inteligentny system, aby myśleć za swoich pasażerów i ich rozpieszczać: sterowanie komfortem ENERGIZING łączy różne systemy komfortowe w pojeździe, wykorzystując oświetlenie i nastroje muzyczne oraz liczne opcje masażu, aby dostarczyć szeroką gamę programów poprawiających samopoczucie. Opcjonalnie dostępny pakiet ENERGIZING Plus jest dostępny dla EQA. Specjalna funkcja EQA dzięki wysokim rezerwom energetycznym: w czasie krótkiej przerwy w podróży, np. na stacji benzynowej lub stacji ładowania, można wybrać program PowerNap. Program składa się z trzech faz – zasypiania, snu, budzenia – i może poprawić wydajność kierowcy oraz dostarczyć nową energię.

Dalsze programy to Ciepło, Radość, Komfort, Odświeżenie oraz Witalność, a także Trening (trzy tryby treningowe – relaksacja mięśni, aktywacja mięśni i równowaga – każdy z kilkoma ćwiczeniami). Trening można również prowadzić podczas jazdy.

ENERGIZING COACH zaleca programy w zależności od sytuacji. Jeśli smartwatch Mercedes-Benz vivoactive® 3, smartwatch Mercedes-Benz Venu® lub inny kompatybilny Garmin® jest połączony, osobiste wartości, takie jak poziom stresu lub jakość snu optymalizują precyzję rekomendacji. Za pośrednictwem aplikacji Mercedes me, smartwatch przesyła dane vitalne noszącego do pojazdu, np. tętno, poziom stresu i jakość snu. Celem jest zapewnienie, aby kierowca czuł się dobrze i był zrelaksowany nawet w trakcie wymagających lub monotonnym podróżach. Dodatkowo, tętno rejestrowane przez zintegrowany Garmin® wearable jest wyświetlane na wyświetlaczu multimedialnym.

Kinezyterapia siedzeń ENERGIZING również korzysta na kondycji kierowcy. System wspomaga korzystne zmiany w pozycji siedzącej poprzez mikroruchy siedziska i oparcia podczas podróży. Kinezyterapia siedzeń ENERGIZING jest dostępna w połączeniu z elektrycznym ustawieniem siedzeń z funkcją pamięci oraz z pakietem ENERGIZING Plus.

URBAN GUARD: z powiadomieniem o kradzieży i wykrywaniem uszkodzeń parkingowych

W połączeniu z Mercedes me, dwa pakiety URBAN GUARD Ochrona Pojazdu i URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus umożliwiają całkowite monitorowanie zaparkowanego pojazdu. URBAN GUARD obejmuje system alarmowy przeciwdziałający kradzieży, zabezpieczenie przed odholowaniem z wizualnym i akustycznym ostrzeżeniem w przypadku wykrycia zmiany pozycji, syrenę alarmową, monitoring wnętrza (wyzwalany w przypadku ruchów wewnątrz) oraz wstępną instalację do wykrywania kradzieży i kolizji parkingowych. W przypadku tej ostatniej, czujniki pojazdu rejestrują, gdy zaparkowany i zablokowany pojazd zostaje uderzony lub odholowany – lub gdy ktoś próbuje włamać się do pojazdu. Jeśli usługa jest aktywna, kierowca jest informowany przez aplikację Mercedes me. Dzięki powiadomieniu(push) dowie się, jak poważne są uszkodzenia parkingowe i w której części pojazdu wystąpiły, na przykład. Gdy pojazd jest ponownie uruchomiony, ta informacja jest również wyświetlana na ekranie multimedialnym.

Dodatkowo, URBAN GUARD Ochrona Pojazdu Plus może zlokalizować skradzione pojazdy. W przypadku kradzieży umożliwia to również odzyskanie pojazdu, nawet jeśli złodziej wyłączył funkcję lokalizacji pojazdu, na przykład. Odbywa się to we współpracy z policją.

Hak holowniczy: z szybkim i łatwym odblokowaniem

Hak holowniczy z stabilizacją przyczepy ESP® jest dostępny jako opcja dla EQA. Szczególnie wygodną cechą jest elektryczny system odblokowywania haka. Przycisk odblokowujący i lampka sygnalizacyjna znajdują się w tylnej klapie. Po odblokowaniu haka holowniczego może być on either obrócony lub, gdy nie jest używany, złożony z powrotem za osłonę zderzaka. Nośność (niehamowana/hamowana) modelu z napędem na przednie koła wynosi 750 kilogramów, a ciężar haka 80 kilogramów. Hak holowniczy został zatwierdzony do użytku z uchwytem na rowery. Modele z napędem na wszystkie koła będą oferować jeszcze wyższą nośność.

Wydajne prowadzenie przyjemności

EQA wchodzi na rynek jako EQA 250 (połączone zużycie energii elektrycznej: 15,7 kWh/100 km; połączone emisje CO2: 0 g/km) z mocą 140 kW i zasięgiem według NEDC wynoszącym 480 kilometrów. „Dwupoziomowy” akumulator litowo-jonowy, który pełni rolę elementu strukturalnego w podwoziu pojazdu, ma użyteczną pojemność energetyczną wynoszącą 66,5 kWh. Dodatkowe warianty spełniające specyficzne wymagania klientów będą dostępne w przyszłości. Obejmować będą z jednej strony modele z napędem na wszystkie koła z dodatkowym elektrycznym układem napędowym (eATS), a z drugiej strony wersję o zasięgu przekraczającym 500 kilometrów (WLTP).

Na przedniej osi stosowany jest silnik asynchroniczny. Elektryczny silnik, przekładnia o stałym przełożeniu z dyferencjałem, układ chłodzenia oraz elektronika mocy tworzą silnie zintegrowaną, bardzo kompaktową jednostkę – elektryczny układ napędowy (eATS). Przełożenie i zębatki zostały skonfigurowane do wymagań systemu napędu przednich kół.

W bardziej wydajnych modelach dodawany jest kolejny elektryczny układ napędowy (eATS) na tylnej osi, charakteryzujący się przeprojektowanym, na stałe naładowanym silnikiem synchronicznym. Jest on bardzo kompaktowy. W silniku synchronicznym na stałe, wirnik silnika AC jest zaopatrzony w magnesy trwałe. Magnesy – a tym samym wirnik – podążają za obracającym się polem elektrycznym w uzwojeniu stojana. Silnik nazywany jest synchronicznym, ponieważ wirnik obraca się w tym samym tempie co pole magnetyczne stojana. Tempa jest dostosowane do wymagań kierowcy w falownikach elektroniki mocy. Zaletami tego rozwiązania są wysoka moc w stosunku do rozmiaru, wysoki poziom wydajności i wysoka stabilność mocy.

Równowaga wydajności między przednią a tylną osią w wersjach 4MATIC jest inteligentnie dostosowywana do 100 razy na sekundę, w zależności od sytuacji w ruchu. Filozofia Mercedes-EQ polega na optymalizacji zużycia, wykorzystując tylni silnik elektryczny tak często, jak to możliwe, podczas gdy asynchroniczny silnik na przedniej osi generuje jedynie minimalne straty oporu w trybie częściowym.

W trybie jazdy luzem lub podczas hamowania, silniki elektryczne stają się alternatorami: ich mechaniczne obrót przekształca się w energię elektryczną i jest używany do ładowania akumulatora wysokiego napięcia – proces znany jako regeneracja (szczegóły w następnej sekcji dotyczącej „Regeneracji”).

Akumulator: część inteligentnego systemu zarządzania termalnego

EQA wyposażony jest w akumulator litowo-jonowy o wysokiej gęstości energetycznej. Akumulator składa się z pięciu modułów i znajduje się pod kabiną pasażerską w środkowej części pojazdu. Najniższym punktem pojazdu jest jednak dolna krawędź progów, co daje EQA ponad 200 mm prześwitu.

Akumulator ma konstrukcję „dwupoziomową”, co jest kolejnym przykładem inteligentnego wykorzystania przestrzeni: „nos” akumulatora, który mieści system zarządzania akumulatorami, znajduje się z przodu, za konsolą centralną. Aluminium obudowa oraz struktura nadwozia samego pojazdu chronią komponent przed potencjalnym dotknięciem ziemi oraz przed luźnymi fragmentami. Obudowa akumulatora jest częścią struktury pojazdu i tym samym integralną częścią koncepcji zderzeniowej (zobacz sekcję o „Bezpieczeństwie pasywnym”).

Potężny akumulator wysokiego napięcia ma maksymalne napięcie 420 V i nominalną pojemność 190 Ah, co daje mu pojemność energetyczną wynoszącą 66,5 kWh.

Akumulator jest częścią inteligentnego systemu zarządzania termalnego EQA. Aby zapewnić jego utrzymanie w optymalnym zakresie temperatur, można go schłodzić lub ogrzać w razie potrzeby za pomocą chłodzonej płyty pod akumulatorem.

Jeśli Nawigacja z Elektryczną Inteligencją jest aktywna, akumulator może być również wstępnie podgrzewany lub schładzany w trakcie jazdy, aby zapewnić, że znajduje się w idealnym zakresie temperatur do szybkiej stacji ładowania. Z drugiej strony, jeśli akumulator jest zimny, gdy samochód dotrze do stacji szybkiego ładowania, znaczna część pojemności ładowania zostanie najpierw użyta po prostu do jego podgrzewania. Efekt netto optymalizuje czas ładowania – co jest ważne, ponieważ znacznie skraca czas postoju na ładowanie.

Jak w przypadku wszystkich innych akumulatorów wysokiego napięcia, Mercedes-Benz wystawia certyfikat akumulatora, zapewniając w ten sposób gwarancję wydajności. Gwarancja ta obowiązuje przez osiem lat lub przebieg 160 000 kilometrów i gwarantuje prawidłowe działanie akumulatora wysokiego napięcia: certyfikat obejmuje również utratę pojemności akumulatora.

Zarządzanie ładowaniem: gniazdo ładowania CCS do prądu przemiennego oraz stałego

W domu lub przy publicznych punktach ładowania, wbudowana ładowarka zapewnia wygodny sposób ładowania EQA z mocą do 11 kW przy użyciu prądu przemiennego (AC). Czas ładowania wymagany do pełnego naładowania zależy od dostępnej infrastruktury i krajowego wyposażenia pojazdu. Ładowanie w stacji Mercedes-Benz Wallbox jest znacznie szybsze niż przy zwykłym gniazdku domowym.

350 69.7 KWh 4MATIC 1-Speed (292 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego214.8 Kw (292 Hp)
Electrical Motor Torque383.5 Lb-Ft (520 Nm)
Całkowita maksymalna moc214.8 Kw (292 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy383.5 Lb-Ft (520 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość175.7 In (4463 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika1.2 Cuft (34 L)
Turning Circle37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna4475 Lbs (2030 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5589 Lbs (2535 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity66.5 Kwh
Maximum Capacity69.7 Kwh
Range306.3 Miles (492.9 Km)

250 69.7 KWh 1-Speed (190 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego139.7 Kw (190 Hp)
Electrical Motor Torque276.6 Lb-Ft (375 Nm)
Całkowita maksymalna moc139.7 Kw (190 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy276.6 Lb-Ft (375 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.9 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość175.7 In (4463 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika1.2 Cuft (34 L)
Turning Circle37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna4332 Lbs (1965 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5445 Lbs (2470 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity66.5 Kwh
Maximum Capacity69.7 Kwh
Range302 Miles (486.0 Km)

250+ 73.9 KWh 1-Speed (190 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego139.7 Kw (190 Hp)
Electrical Motor Torque284 Lb-Ft (385 Nm)
Całkowita maksymalna moc139.7 Kw (190 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy284 Lb-Ft (385 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h8.6 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość175.7 In (4463 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika1.2 Cuft (34 L)
Turning Circle37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna4343 Lbs (1970 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5445 Lbs (2470 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity70.5 Kwh
Maximum Capacity73.9 Kwh
Range304.5 Miles (490.0 Km)

300 69.7 KWh 4MATIC 1-Speed (228 KM)

ParametrWartość
Moc silnika elektrycznego167.7 Kw (228 Hp)
Electrical Motor Torque287.6 Lb-Ft (390 Nm)
Całkowita maksymalna moc167.7 Kw (228 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy287.6 Lb-Ft (390 Nm)
Układ paliwowyElektryczny
PaliwoElektryczny
Top Speed (Electrical)99 Mph (159 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h7.7 S
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów1-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony235/55 R18
Długość175.7 In (4463 Mm)
Szerokość72.2 In (1834 Mm)
Wysokość63.8 In (1621 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)62.4/62.4 In (1
Rozstaw osi107.4 In (2728 Mm)
Prześwit6.1 In (155 Mm)
Pojemność bagażnika1.2 Cuft (34 L)
Turning Circle37.4 Ft (11.4 M)
Masa własna4475 Lbs (2030 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita5589 Lbs (2535 Kg)
Power PackLithium-Ion
Nominal Capacity66.5 Kwh
Maximum Capacity69.7 Kwh
Range306.3 Miles (492.9 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.