Opel zaprezentował odświeżoną wersję crossovera Grandland 2021, który zbudowany jest na tej samej platformie co jego brat, Peugeot 3008, i pokazał poważny wizualny upgrade.
Czasami producentom udaje się przedstawić lifting, który wygląda jak całkowicie nowa generacja, mimo że wciąż nazywają go odświeżeniem, ponieważ większość podzespołów jest taka sama jak w wersji sprzed liftingu. Tak jest w przypadku Grandlanda z 2021 roku, który przeszedł z skromnie wyglądającego modelu z 2017 roku do ekscytującego modelu z 2021 roku.
Ponieważ większość klientów zwraca uwagę na przednią część pojazdu, gdy chcą go kupić, projektanci Opla skupili się głównie na tym obszarze. Zachowano ten sam układ 90 stopniowych diod LED do jazdy dziennej, ale z ostrzejszym wyglądem. Jego 168 diod LED w reflektorach (84 na lampę) oraz czarny przedni panel naśladowały wygląd elektrycznego pojazdu. Nowy grille umieszczony w dolnej części zderzaka zajmował się chłodzeniem i miał wzór 3D oraz dolny spojler. Para pionowych wlotów powietrza po bokach nadała crossoverowi sportowy wygląd. Z tyłu projektanci Opla wydają się nie mieć apetytu na zmiany i zainstalowali lekko przeprojektowane światła tylne z diodami LED, a na klapie bagażnika umieścili szerokie, chromowane litery z napisem „Grandland”.
Wewnątrz pojazdu zmieniono design deski rozdzielczej, dodając dwa wyświetlacze. Ekran dotykowy umieszczony na górze centrum był przeznaczony dla systemu infotainment, natomiast do 10-calowy wyświetlacz LCD przed kierowcą pełnił funkcję panelu wskaźników. Podobnie jak w poprzedniku, fotele zostały certyfikowane przez „Aktion Gesunder Rücken e.V.” (kampanię na rzecz zdrowych pleców) za ich ergonomiczną formę.
Pod maską Opel przeniósł układy napędowe z Peugeot-Citroen. Obejmuje również system hybrydowy, który wykorzystuje silnik spalinowy do napędu przednich kół i silnik elektryczny do napędu tylnej osi.
Opel ujawnił nowego Grandlanda – elegancko sportowego, z intuicyjnymi kontrolkami i innowacyjnymi technologiami. Dzięki w pełni cyfrowemu Pure Panel nowy model oferuje kierowcy zupełnie inne doświadczenia związane z obsługą kokpitu. Flagowy SUV Opla wyposażony jest również w dodatkowe technologie i systemy wsparcia, które do tej pory były dostępne jedynie w wyższej klasie pojazdów. Szczególnie wyróżnia się adaptacyjne oświetlenie IntelliLux LED® Pixel Light z łączną liczbą 168 elementów LED. Technologia ta, znana z flagowej limuzyny Opla, Insignii, debiutuje w czołowym SUV-ie niemieckiej marki, wyznaczając nowe standardy w swoim segmencie rynkowym. Podobnie jest z systemem Night Vision, który również zadebiutuje w Oplu. System wykrywa pieszych i zwierzęta w ciemności w odległości do 100 metrów i ostrzega kierowcę. Póładaptacyjny system Highway Integration Assist utrzymuje Grandlanda na środku pasa ruchu i zachowuje bezpieczny odstęp od pojazdu z przodu. Nowy Grandland, zaprojektowany i wyprodukowany w Niemczech, wyposażony jest również w Opel Vizor, nową twarz marki.
Opel kontynuuje strategię elektryfikacji z nowym Grandlandem. Klienci potężnych, wysokowydajnych wersji hybrydowych mogą wybierać między napędem przednim a elektrycznym napędem na wszystkie koła.
„Grandland zaskoczy nowych klientów swoimi przełomowymi technologiami i nowoczesnym wnętrzem,” mówi CEO Opla, Michael Lohscheller, „a oczywiście jest też dostępny z mocnym napędem hybrydowym. Dzięki nowemu Grandlandowi utrzymujemy nasz kurs: wyraźny i odważny w designie, wysoce efektywny, a co najważniejsze – elektryczny. Nowy Grandland dorównuje pod względem technologii naszej flagowej Insignii.”
Ekscytujące technologie: Opel Vizor z IntelliLux LED® Pixel Light
Sportowa dynamika charakteryzuje czołowego SUV-a Opla od chwili jego premiery w 2017 roku. Teraz Opel Grandland posiada niepowtarzalną twarz marki Opel Vizor. Odważny i wyraźny, Vizor podkreśla wygląd przodu i płynnie integruje kratkę, emblem Opla Blitz oraz technologie takie jak liderujące w klasie oświetlenie IntelliLux LED® Pixel w jedną wizualną całość.
Flagowy SUV Opla został teraz wyposażony w adaptacyjne oświetlenie IntelliLux LED® Pixel. 168 elementów LED – po 84 na reflektor, jak w Oplu Insignii – zapewniają płynne dostosowanie wiązki światła do sytuacji na drodze i otoczenia, eliminując oślepianie innych uczestników ruchu. Elementy LED każdego smukłego reflektora układają się w trójrzędowy system matrycowy, gdzie funkcje płynnie przechodzą w następny poziom:
W przypadku krótkiego zasięgu długa linia pikseli nieustannie dostosowuje fokus światła do każdego zakrętu.
Na granicy jasności i ciemności rząd precyzyjnie zdefiniowanych, dynamicznie dostosowujących się pikseli zapewnia optymalny zasięg.
Rzeczywista funkcja matrycowa w środkowych i górnych rzędach precyzyjnie wycina nadjeżdżające pojazdy w milisekundach. Pozostałe obszary pozostają w pełni oświetlone światłem drogowym.
Zintegrowana w każdym reflektorze LED-owa lampka dzienna nadaje charakterystyczny podpis Opla. Ta innowacyjna generacja światła sprawia, że nowy Grandland staje się zdecydowanym liderem w swoim segmencie rynkowym.
Kolejną technologią w nowym Oplu Grandland, która zwiększa bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu, zwłaszcza podczas jazdy w ciemności po ciemnych wiejskich drogach, jest Night Vision. Systemowa kamera podczerwieni wykrywa ludzi i zwierzęta znajdujące się do 100 metrów przed Grandlandem w kierunku jazdy, na podstawie różnicy temperatury od otoczenia. Night Vision ostrzega kierowcę i pokazuje pozycję pieszych przykładowo w 12-calowym cyfrowym centrum informacyjnym kierowcy.
Przejrzysty, intuicyjny, futurystyczny: Nowy kokpit Opel Pure Panel
Koncepcja użytkownika jest futurystyczna i skoncentrowana na istocie. Dwa szerokie ekrany w jednej jednostce tworzą Opel Pure Panel. Ten w pełni cyfrowy, skierowany na kierowcę kokpit jest intuicyjny w obsłudze i sprawia, że wiele przycisków staje się zbędnych. Obejmuje najnowsze technologie cyfrowe i dostarcza najważniejsze informacje. Dwa wyświetlacze witają pasażerów i tworzą przyjemną atmosferę. Centralny ekran dotykowy o przekątnej do 10 cali zwrócony jest w stronę kierowcy, dzięki czemu może on skoncentrować się na jeździe, nie odrywając wzroku od drogi.
Highway Integration Assist: Adaptacyjny tempomat z funkcją „Stop & Go”
Nowością w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jest Highway Integration Assist. Używając kamery i sensorów radarowych, system łączy różne asystentów, aby jazda była jeszcze bardziej relaksująca. Adaptacyjny tempomat utrzymuje odstęp od pojazdu z przodu zgodnie z ustaloną prędkością, a w połączeniu z aktywnym ustawianiem pasa, utrzymuje Opla Grandlanda na środku pasa ruchu. Prędkość Opla zwiększa się lub zmniejsza, aby podążać za pojazdem z przodu – bez przekraczania ustalonej prędkości – i w razie potrzeby może zatrzymać się. Dzięki funkcji „Stop & Go”, Grandland z Highway Integration Assist automatycznie wznawia jazdę po zatrzymaniu.
Nowy Opel Grandland dodatkowo oferuje szereg innych systemów wsparcia. Kamera panoramiczna 360 stopni ułatwia manewrowanie kierowcy za pomocą kamery przedniej i tylnej. Obszar przed i za pojazdem oraz widok z lotu ptaka są wyświetlane na ekranie infotainment. Automatyczny asystent parkowania identyfikuje miejsca parkingowe równoległe i prostopadłe oraz automatycznie wprowadza Grandlanda na nie. System ostrzegania o martwym polu zapobiega potencjalnym kolizjom podczas skręcania lub zmiany pasów. W razie niebezpieczeństwa w odpowiednim lusterku zewnętrznym zapala się symbol pojazdu. Standardowe wyposażenie każdej wersji Grandlanda obejmuje ostrzeżenie o kolizji czołowej z automatycznym hamowaniem awaryjnym, wykrywanie pieszych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa, rozpoznawanie znaków drogowych, wykrywanie zmęczenia i tempomat.
Najwyższe standardy komfortu: Ergonomiczne fotele i infotainment klasy premium
Nowy Opel Grandland spełnia najwyższe standardy nie tylko pod względem systemów wsparcia, ale również komfortu. Ergonomiczne aktywne fotele dla kierowców i pasażerów z przodu, certyfikowane przez „Aktion Gesunder Rücken e.V.” (kampania na rzecz zdrowych pleców), wspierają dobrą postawę za kierownicą. Nagrodzone fotele są unikalne w klasie Grandlanda i oferują szeroki zakres regulacji, od elektrycznego pochylania siedzenia po elektro-pneumatyczne wsparcie lędźwiowe. W skórzanej tapicerce oferują ogrzewanie, a nawet wentylację. Komfort zwiększa także system „Keyless Open & Start” oraz sensorowa klapa bagażnika, którą można otworzyć i zamknąć ruchem stopy pod tylnym zderzakiem.
Łączność i rozrywka zapewniają systemy infotainment, które są również kompatybilne z Apple CarPlay i Android Auto. W połączeniu z usługami OpelConnect, najwyższej klasy system Multimedia Navi Pro sprawia, że podróżowanie staje się wyjątkowo relaksujące dzięki informacjom o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, aktualizacjom map online i przewidywanej nawigacji. Bezprzewodowe ładowanie w konsoli centralnej zapewnia schludne „tankowanie” bez kabli dla kompatybilnych smartfonów.
Pewny wygląd: Z hybrydami plug-in i wyraźnym designem Opel Compass
Technologie liderujące w klasie i wysoki komfort są uzupełniane przez mocne osiągi nowego Opla Grandlanda oraz jego czysty, odważny design. Kontynuując strategię elektryfikacji Opla, wersje hybrydowe plug-in zapewniają nie tylko przyspieszenie przypominające samochody sportowe, ale także jazdę bezemisyjną, dzięki silnikom elektrycznym oraz regeneracyjnemu hamowaniu. Dzięki elastyczności platformy wieloenergetycznej klienci Grandlanda mogą wybierać preferowany system napędowy – od wydajnych silników wysokoprężnych i benzynowych po elektryfikowane hybrydy plug-in.
Design charakteryzuje się typowo wyraźnymi liniami. Opel Vizor rozciąga się na przodzie, podczas gdy filozofia kompasu odbija się również w tylnej części. Nazwa Grandland i logo marki Blitz znajdują się na środku klapy bagażnika. Dodatkowe akcenty tworzą zderzaki i boczne panele w kolorze nadwozia oraz osłony podwozia w wysokim połysku czarnym i srebrnym. Nowy Grandland dostępny jest również w charakterystycznym dwutonowym malowaniu dachu.