Porsche nie chciało tracić czasu i na początku 2021 roku zaprezentowało nową generację swojego potężnego samochodu wyścigowego GT3, który można legalnie używać na drogach.
Podstawowym pojazdem do homologacji wyścigowej wersji GT3 jest właśnie GT3 drogowy. Choć nadal oparty był na modelu Porsche 911, wprowadzono w nim liczne modyfikacje, które pozwoliły na pokonanie toru Nurburgring w czasie 6:59.93, co było o ponad 17 sekund szybciej niż jego poprzednik. To był niesamowity wynik jak na samochód dopuszczony do ruchu drogowego.
Jedną z podstawowych zasad dotyczących samochodów wyścigowych jest ich odchudzenie, a Porsche intensywnie pracowało nad tym, aby GT3 ważyło jak najmniej. Zastosowano kompozyty z włókna węglowego (CFRP) do wykonania przedniej maski, tylnych błotników oraz dachu. Szyby były cieńsze, a większość materiałów wygłuszających została usunięta. W rezultacie GT3 ważył 1418 kg (3126 lbs) z manualną skrzynią biegów, a z przekładnią PDK Porsche – 17 kg (37.5 lbs) więcej.
Wnętrze pojazdu wyposażono w sportowe kubełkowe fotele z przodu oraz ławkę dla dwóch osób z tyłu. Porsche oferowało pakiet Club Sport, który usuwał tylne siedzenia dla tych, którzy chcieli ścigać swoje auta, dodając 6-punktowe pasy bezpieczeństwa, klatkę bezpieczeństwa i gaśnicę. Deska rozdzielcza pochodziła z normalnego modelu 911, ale z dużym, analogowym obrotomierzem, który wskazywał do 10 000 obrotów na minutę, z czerwonym polem przy 9 000 obrotów. Wskazanie obrotów otaczały wyświetlacze TFT, a tuż nad centralną konsolą znajdował się większy ekran dotykowy systemu multimedialnego.
Pod nadwoziem Porsche zamontowało system podwójnych wahaczy z przodu, który został zaadoptowany z wyścigowego modelu Porsche 911 RSR LeMans oraz wzmocnione zawieszenie tylne. Napęd na wszystkie koła sprawił, że samochód był szybszy w zakrętach. Niemiecki producent zrezygnował z doładowanego silnika 3.0-litra z normalnego modelu 911 na rzecz silnika o pojemności 4.0-litra z płaskim sześciocylindrowym układem, aby napędzać pojazd.
Porsche zaprezentowało nową wersję 911 GT3. Siódma edycja tego wysokowydajnego samochodu sportowego została stworzona we współpracy z Porsche Motorsport. Przenosi technologię wyścigową do modelu produkcyjnego w sposób jeszcze bardziej konsekwentny niż kiedykolwiek wcześniej: podwójne wahacze z przodu oraz zaawansowana aerodynamika z tylnym skrzydłem w kształcie łabędzia i wyrazistym dyfuzorem pochodzą z udanego modelu wyścigowego 911 RSR. Silnik boxer o pojemności czterech litrów i mocy 375 kW (510 KM) oparty jest na napędzie 911 GT3 R, który sprawdził się w wyścigach wytrzymałościowych. Ten akustycznie imponujący, wysokoobrotowy silnik jest używany praktycznie bez zmian w nowym modelu 911 GT3 Cup. Efektem jest znakomita maszyna do jazdy: efektywna i emocjonalna, precyzyjna i wydajna – idealna na tor i doskonała na co dzień.
Wyjątkowa siła Porsche 911 GT3 tkwi w sumie jego cech. Z maksymalną prędkością wynoszącą 320 km/h (318 km/h z PDK) jest nawet szybszy niż poprzedni model 911 GT3 RS. Przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy. Porsche oferuje również nowy model z sześciobiegową skrzynią manualną, co zapewnia szczególnie purystyczne doznania z jazdy. Zaawansowana aerodynamika korzysta z doświadczeń zdobytych w wyścigach i generuje znacząco większy docisk, nie wpływając zauważalnie na współczynnik oporu powietrza. W trybie wydajności, ręcznie ustawione skrzydło i elementy dyfuzora znacząco zwiększają ciśnienie aerodynamiczne przy dużych prędkościach zakrętów. Jest to jednak zarezerwowane wyłącznie na torze, gdyż tam 911 GT3 może pokazać swoje wszystkie atuty. Podczas ostatecznych testów pokonał tor Nuerburgring-Nordschleife o ponad 17 sekund szybciej niż jego poprzednik. Kierowca testowy Lars Kern zajął zaledwie 6:59.927 minut na pełne okrążenie liczące 20,8 kilometra. Krótszy tor o długości 20,6 kilometra, który wcześniej służył jako punkt odniesienia, został ukończony przez Porsche 911 GT3 w 6:55.2 minut. Na opcjonalnych oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 R nowy model konsekwentnie dostarczał swoich osiągów na kilku okrążeniach w rękach eksperta, ambasadora marki Porsche, Jörga Bergmeistera. Według Bergmeistera, to „zdecydowanie najlepszy samochód produkcyjny”, który doświadczony kierowca wyścigowy kiedykolwiek prowadził w „Zielonym Piekle”.
Pomimo szerszej karoserii, większych kół i dodatkowych cech technicznych, waga nowego GT3 jest na poziomie swojego poprzednika. W wersji z manualną skrzynią waży 1.418 kilogramów, z PDK 1.435 kilogramów. Przednia pokrywa z włókna węglowego (CFRP), lekkie szyby, zoptymalizowane tarcze hamulcowe oraz kute felgi aluminiowe zapewniają dyscyplinę wagową, podobnie jak pokrywa na tylną przestrzeń pasażerską. Lekki sportowy układ wydechowy redukuje wagę o nie mniej niż dziesięć kilogramów. Dzięki nieskończonej elektrycznej regulacji klap wydechowych, harmonizuje emocjonalne doznania dźwiękowe z normą emisji Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). Średnie zużycie paliwa 911 GT3 wynosi 13.3 litra/100 km (PDK 12.4).
Geny wyścigowe wyrażają się praktycznie we wszystkich detalach nowego Porsche 911 GT3. Kokpit jest zgodny z aktualną generacją modeli. Nowością jest ekran torowy: za naciśnięciem przycisku, redukuje cyfrowe wyświetlacze po lewej i prawej stronie centralnego obrotomierza, który osiąga do 10 000 obrotów, do informacji takich jak wskaźnik ciśnienia w oponach, ciśnienia oleju, temperatury oleju, poziomu paliwa oraz temperatury wody, które są niezbędne podczas jazdy na torze. Zawiera także wizualnego asystenta zmiany biegów z kolorowymi paskami po lewej i prawej stronie obrotomierza oraz światłem zmiany biegów inspirowanym motorsportem.
W szczególności dla modeli GT Porsche klienci coraz częściej żądają spersonalizowanego wyposażenia. Z tego powodu oferta Porsche Exclusive Manufaktur jest również dostępna dla nowego 911 GT3 i jest uzupełniana przez specyficzne dla GT3 opcje, takie jak lekki dach wykonany z odsłoniętego włókna węglowego. Inne atrakcje to pokrywy lusterek z włókna węglowego, przyciemnione główne reflektory LED w technologii matrycowej oraz dopasowane tylne światła w wersji Exclusive, z łukiem światła bez czerwonych komponentów. Felgi pomalowane na kolor Guards Red lub Shark Blue podkreślają czarne felgi aluminiowe. Wnętrze, detale wyposażenia takie jak tarcze obrotomierza i zegar Sport Chrono, pasy bezpieczeństwa oraz listwy wykończeniowe w eleganckich akcentach w kolorze nadwozia lub innym pożądanym kolorze.
Tak samo ekskluzywny jak Porsche 911 GT3 jest indywidualny zegarek, który Porsche Design oferuje wyłącznie klientom tego wysokowydajnego samochodu sportowego. Podobnie jak jego zmotoryzowany wzór, wyróżnia się dynamicznym designem, konsekwentną wydajnością i wysoką jakością wykonania. Jego koperta odzwierciedla geny motorsportu. Tak jak korbowody silnika GT3, jest wykonana z wytrzymałego, lekkiego tytanu. Mechanizm napędza indywidualny rotor, przypominający koła 911 GT3. Kolorowy pierścień tarczy można dostosować do kolorów lakieru 911 GT3.