2022 Renault Arkana

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Renault wprowadziło model Arkana na rynek rosyjski w 2019 roku, a dwa lata później dostosowało go do rynku europejskiego, oferując SUV-coupe w przystępnej cenie.

Podczas gdy BMW X4 i Mercedes-Benz GLC Coupe były rzeczywistymi rywalami w niszy SUV-coupe, żaden inny producent nie podejmował z nimi wyzwania. Później do wyścigu dołączyło Audi z modelem Q5 Sportback. Jednak wszystkie trzy pojazdy znajdowały się w segmencie premium, z cenami znacznie przewyższającymi produkty masowe. Wówczas Renault uznało, że może zaoferować coś podobnego, w dużo niższej cenie.

Francuski producent już wcześniej miał bardzo udaną platformę wykorzystywaną w modelu Dacia/Renault Duster. Na jej podstawie zbudowano Arkana, którą sprzedano do Rosji. Po analizie wyników, przekształcili ją w produkt spełniający normy Euro6d, aby dostosować się do europejskich regulacji dotyczących emisji, a wprowadzenie na rynek miało miejsce w 2021 roku. Jej design był mieszanką przedniej części Renault Megane, profilu Megane Sedan oraz skróconego bagażnika. Francuscy projektanci jeszcze bardziej poprawili jej wnętrze.

Renault nie zwykło oszczędzać wysiłków, aby uczynić Arkana zdobywcą rynku. W końcu był to pierwszy masowy SUV-coupe z czterema drzwiami. W wersji wyższej oferował wnętrze pokryte skórą, podczas gdy podstawowa wersja miała fotele z tkaniny. Renault już wcześniej wprowadziło system multimedialny R-Link oraz wyświetlacz TFT dla zestawu wskaźników w segmencie kompaktowym, które również znalazły się w modelu Arkana z 2021 roku.

Pod maską Renault oferowało wybór silników benzynowych z turbosprężarką oraz hybrydowych, z przednim napędem. Zostały one sparowane z manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (z podwójnym sprzęgłem).

 Wprowadzając na rynek SUV o sportowym wyglądzie – Arkana, Renault na nowo definiuje konwencjonalne zasady panujące w branży. Staje się pierwszym producentem samochodów ogólnego przeznaczenia, który oferuje SUV coupé w Europie, segmencie, który dotychczas zarezerwowany był dla marek premium. Ta nowa oferta, która uzupełnia inne modele z gamy kompaktowej (Mégane, Kadjar i Scénic), wpisuje się w bardzo szybko rosnący globalny rynek SUV-ów, szczególnie w segmencie C.

Z nowym modelem Arkana, Renault wprowadza SUV nowej generacji z zaawansowaną technologią hybrydową, zarówno w aspekcie formy, jak i funkcji – uspokajająca, podwyższona pozycja za kierownicą, przestronność, bez rezygnacji z pojemności bagażnika oraz charakterystyczny, innowacyjny styl. Gwarantuje bardziej emocjonujące i responsywne wrażenia z jazdy, szczególnie z wersją wykończenia R.S. Line. Nie idzie też na kompromisy w kwestii bezpieczeństwa, osiągając maksymalną ocenę 5 gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP. Jednocześnie może być wyposażona w różne typy silników z najnowszą pełną hybrydową technologią – E-TECH Hybrid o mocy 145 KM – oraz mikro-hybrydowe silniki 1.3 TCe 12V, nie wspominając o wersjach 140 KM i 160 KM (od października 2021).

Nowy Renault Arkana jest zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu bardzo różnorodnych oczekiwań rynków międzynarodowych. Ilustruje globalne podejście grupy Renault i jej zdolność do podboju nowych rynków. To pojazd o zasięgu światowym, z technicznymi cechami dostosowanymi do każdego rynku. W Europie, Nowy Arkana oparty jest na modularnej platformie CMF-B Alianse, która była również wykorzystywana w najnowszych generacjach Clio i Captur.

Podobnie jak Renault Samsung Motors XM3, Nowy Renault Arkana będzie produkowany w zakładzie w Busan (Korea Południowa). Grupa planuje rozpoczęcie przyjmowania zamówień w marcu 2021 r., z wprowadzeniem na rynek, w zależności od rynków, pod koniec marca dla wersji TCe i od czerwca dla wersji E-TECH Hybrid.

Unikalny design, wyrazisty i sportowy

Nowy Renault Arkana wnosi do gamy Renault nowy model: sportowego SUV-a. Wygląd zewnętrzny łączy elegancję i solidność z jeszcze większym charakterem w wersji wykończenia R.S. Line.

Hybrydowa konstrukcja

Nowy Arkana szczyci się wyjątkowym hybrydowym wyglądem. Z wyraźnym prześwitem (200 mm), podwyższoną i muskularną linią nadwozia oraz szerokimi barkami, Arkana doskonale wpisuje się w świat SUV-ów. Przednie i tylne osłony ochronne oraz osłony nadkoli podkreślają SUV-owy wygląd, podczas gdy opadający dach i linia okien tworzą zwinną i smukłą krzywą, która rozciąga się do tylnej szyby, podkreślając dynamiczny wygląd samochodu i oddając cechy modeli 'SUV-coupé’.

Przód: elegancja i trwałość

Przedni grill z większym logo Renault, dumnie umieszczonym na środku, jest otoczony chromowanymi elementami wykończeniowymi, które nadają Nowemu Renault Arkana odrobinę elegancji i wyrafinowania. Ponadto, bardzo wyrazisty przedni zderzak podkreśla dynamiczny design, podczas gdy osłona podwozia nadaje pojazdowi bardziej solidny wygląd.

Sygnatura oświetleniowa

Wszystkie reflektory LED mają charakterystyczną iluminację w kształcie litery C, charakterystyczną dla modeli Renault, która ilustruje stylowy i dynamiczny design Nowego Arkana. Tył pojazdu również wyświetla sygnaturę oświetleniową w kształcie litery C z paskiem rozciągającym się na całą szerokość pokrywy bagażnika, podkreślając napięte, a zarazem stylowe linie i charakterystyczny wygląd Nowego Arkana.

Profil

Profil Nowego Renault Arkana jest jednym z jego najbardziej uderzających elementów. Dynamiczne linie SUV-a są od razu rozpoznawalne, łącząc styl z solidnością i sportowością. Umieszczony na dużych kołach o średnicy 690 mm, samochód ma długość 4 568 mm, wysokość 1 571 mm i rozstaw osi wynoszący 2 720 mm. Całkowite wymiary pojazdu nadają mu bardziej opływowy profil. Chromowane elementy, takie jak listwy podkreślające okna, osłony drzwi bocznych oraz wykończenie nadkoli, podkreślają postawę samochodu.

Kolory i koła

Nowy Arkana zostanie wprowadzony na rynek w siedmiu kolorach nadwozia: Opaque White, Pearl White, Metal Black, Metallic Grey, Zanzibar Blue, Fire Red oraz Valencia Orange (ekskluzywny dla wersji R.S. Line). Opcjonalny czarny dach dodatkowo podkreśla dynamiczny charakter auta, a także dostępne są trzy typy kół 17 i 18 cali.

Wykończenie R.S. Line: dla jeszcze bardziej sportowego akcentu

Nowy Renault Arkana jest teraz dostępny w wersji Renault Sport (R.S.) Line, która spełnia oczekiwania klientów szukających pojazdu, który w wyraźny sposób wyróżnia się dynamicznym designem.

Nowy Arkana jest czwartym modelem w gamie Renault (po Clio, Captur i Nowym Mégane), który oferuje nowe wykończenie R.S. Line, łączące elegancję z sportowością. Czerpie inspirację z DNA Renault Sport i legendarnego modelu Nowego Mégane R.S. Jeszcze odważniejszy design samochodu jest dodatkowo podkreślony przez kolor Orange Valencia, unikalny dla tej wersji oraz intensywne tło stworzone przez czarne malowane i ciemno metaliczne elementy, które ozdabiają nadwozie, w tym aerodynamiczną łopatkę inspirowaną Formułą 1. Zderzak ma czerwone wstawki, a koła Silverstone są unikalnymi cechami tej serii. Na bocznych listwach dodano oznaczenie R.S. Line, podczas gdy tył samochodu ma podwójny chromowany wydech i ciemniejszą osłonę podwozia, na wzór zderzaka F1 i osłony podwozia.

Opcjonalny zestaw kolorów jeszcze bardziej podkreśli wygląd Nowego Renault Arkana R.S. Line: przednie i tylne zderzaki oraz dolne osłony drzwi będą malowane w kolorze nadwozia, z czarnym dachem i błyszczącym czarnym spojlerem.

Wnętrze wersji R.S. Line wyróżnia się specjalnym wykończeniem, z deską rozdzielczą o wyglądzie węglowym oraz wykończeniem drzwi, czerwoną listwą biegnącą wzdłuż górnej części deski rozdzielczej i czarnym dachem. Stylowe i sportowe czerwone przeszycia ozdabiają perforowaną skórzaną kierownicę, a także tapicerkę z mieszanej skóry/miękkiej tkaniny oraz panele drzwi, podczas gdy czerwona listwa podkreśla kolor pasów bezpieczeństwa. W zestawie znajduje się również aluminiowa jednostka pedałów, dźwignia zmiany biegów e-shifter (z silnikiem E-TECH Hybrid) oraz oznaczenia R.S. Line.

Wykończenie R.S. Line jest dostępne z silnikiem E-TECH Hybrid w Nowym Arkana, a także z silnikami mikro-hybrydowymi TCe 140 i TCe 160 (czwarty kwartał 2021).

Wysokotechnologiczny kokpit bez kompromisów w zakresie przestronności

Nowy Arkana ma na celu zapewnienie maksymalnego komfortu dla wszystkich pasażerów z wysokotechnologicznym wnętrzem i kokpitem, które poprawiają jakość i komfort bez kompromisów w zakresie przestronności, aby uzyskać sportowy design.

Cyfrowa deska rozdzielcza

Nowy Arkana ma cyfrową deskę rozdzielczą z kolorowym ekranem 4,2, 7 lub 10,2 cala (w zależności od wersji), oferującą spersonalizowane, intuicyjne doświadczenie z jazdy. Uzupełniona 7- lub 9.3-calowym ekranem centralnym, ma jedną z największych powierzchni wyświetlacza w swojej kategorii.

Konsola centralna

Konsola centralna oferuje dużą ilość miejsca do przechowywania i zawiera system bezprzewodowego ładowania smartfona oraz dodatkowe schowki, w tym siatkę na stronie pasażera. Posiada również elektryczny automatyczny hamulec postojowy dostępny od pierwszego poziomu wyposażenia, z funkcją Auto hold w wyższych wersjach. Te ostatnie mają również dużym pionowy 9,3-calowy ekran dotykowy oferujący bardziej nowoczesne wnętrze pasażerskie (z poziomym 7-calowym ekranem w innych wersjach).

Dźwignia zmiany biegów

Wersja E-TECH Hybrid Nowego Renault Arkana R.S. Line może być wyposażona w dźwignię zmiany biegów e-shifter (bez mechanicznego kabla zmiany biegów), podobnie jak w Nowym Espace i wysokich wersjach Captur.

Zespół wskaźników

Stylowa architektura zespołu wskaźników odpowiada wyglądowi zewnętrznemu Nowego Arkana i charakteryzuje się nowoczesnymi cechami ergonomicznymi. Górna część jest pokryta miękką powłoką z pianki, a każda wersja ma swoją własną ekskluzywną listwę wykończeniową.

Wykończenie

Od pierwszego poziomu wyposażenia, uchwyty drzwi i kratki wentylacyjne zdobione są chromem, a dźwignia zmiany biegów wykonana jest ze skóry. W drugim poziomie wyposażenia, kierownica jest skórzana, a do deski rozdzielczej i uchwytu kubków dodano chromowe wstawki, a górna część drzwi pokryta jest pianką.

Miejsca do przechowywania i łączność

Oprócz bezprzewodowego ładowania, Nowy Renault Arkana wyposażony jest w cztery gniazda USB (dwa z przodu, dwa z tyłu) do podłączania i ładowania urządzeń elektronicznych. Kieszenie drzwiowe są wystarczająco duże, aby pomieścić butelki o pojemności 1,5 litra.

Komfort

Kierowcy mogą cieszyć się podwyższoną pozycją siedzącą dla lepszego komfortu i ergonomii. W zależności od wybranych opcji, pasażerowie siedzący z tyłu mogą korzystać z (zdejmowanej) szerokiej podpórki dla ręki oraz regulowanych otworów wentylacyjnych na tylnej części konsoli centralnej. Każda wersja ma oczyszczacz powietrza w ramach automatycznego systemu klimatyzacji.

Szyberdach

Niektóre wersje Nowego Renault Arkana mogą być wyposażone w szyberdach, aby wnętrze pasażerskie było jaśniejsze.

Tapicerka

Różne wersje tapicerki ozdabiają wnętrze Nowego Renault Arkana. Pierwszy poziom wyposażenia oferuje tapicerkę materiałową, podczas gdy siedzenia w wyższych wersjach pokryte są materiałem imitującym skórę (ze skórą jako opcją). Wersja R.S. Line charakteryzuje się tapicerką z mieszanej skóry z wykończeniem w stylu zamszu.

Brak kompromisów w zakresie przestronności

Nowy Arkana oferuje niespotykaną jak dotąd przestronność dla sportowego modelu, szczególnie z tyłu z 211 mm miejsca na kolana – najwięcej w swojej klasie. 305 mm przestrzeni na stopy również stanowi wzorcowy wynik na rynku, jak również odstęp w głowie z tyłu wynoszący 862 mm, co jest znaczące dla pojazdu z sportowymi liniami.

Pojemny bagażnik

Nowy Renault Arkana ma pojemny bagażnik o pojemności 513 litrów (480 litrów dla wersji E-TECH Hybrid), z zestawem naprawczym. Posiada również podwyższoną podłogę, którą można umieścić na dole, aby zwiększyć pojemność ładunkową lub na górze, aby pomieścić cięższy bagaż. W tej konfiguracji tylną kanapę dzieloną w proporcjach 2/3-1/3 można złożyć, aby uzyskać płaską podłogę.

Unikalna hybrydowa oferta w segmencie

Nowy Arkana szczyci się technologią E-TECH Hybrid o mocy 145 KM, a także wydajnymi silnikami TCe 140 i 160 w ich wersji 12-woltowej mikro-hybrydowej dla większej efektywności, responsywności i przyjemności z jazdy.

E-TECH Hybrid 145, początki jazdy elektrycznej

Podążając za śladami Clio, Captur i Nowego Mégane, Renault stosuje tę samą strategię dla Nowego Renault Arkana, integrując swoją innowacyjną technologię hybrydową E-TECH. Silnik pełnohybrydowy można już znaleźć w Clio E-TECH Hybrid.

Technologia hybrydowa opiera się na rewolucyjnym rozwiązaniu, które jest przedmiotem ponad 150 patentów i czerpie z doświadczenia Renault w wyścigach Formuły 1, zwłaszcza w zakresie odzyskiwania i regeneracji energii. Silnik E-TECH Hybrid bazuje na architekturze hybrydowej zwanej 'szeregowo-równoległą’. Przynosi wiele korzyści: oferuje maksymalną liczbę kombinacji działania między silnikiem spalinowym a silnikiem elektrycznym i maksymalizuje redukcję emisji CO2.

Silnik E-TECH Hybrid o mocy 145 KM składa się z nowej generacji silnika benzynowego 1.6 4-cylindrowego z Aliansem. Został dostosowany do technologii hybrydowej i wyposażony w filtr cząstek stałych w celu ograniczenia emisji szkodliwych substancji. Jego moc wynosi 69 kW (91 KM) i jest wspierany przez dwa silniki elektryczne – 'e-silnik’ (36 kW) i 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator) najwyższej klasy starter.

Innowacyjna, bezsprzęgłowa, wielomodalna skrzynia biegów dogbox dopełnia układ napędowy. Rewolucyjna kombinacja silników elektrycznych i skrzyni dogbox optymalizuje i wygładza zmiany biegów. Ta architektura oznacza poprawę efektywności paliwowej i jest także rezultatem eksperymentów Renault w wyścigach Formuły 1.

Dzięki akumulatorowi litowo-jonowemu o pojemności 1.2 kWh (230V), umieszczonemu w bagażniku, ten silnik E-TECH Hybrid zapewnia znaczną redukcję zużycia paliwa i emisji CO2. W ten sposób można uzyskać do 80% czasu jazdy miejskiej w trybie 100% elektrycznym, przy 40% redukcji zużycia paliwa w mieście, w porównaniu do tradycyjnego silnika spalinowego. Nowy Arkana E-TECH Hybrid szczyci się połączonym zużyciem paliwa wynoszącym 4,9 l/100 km oraz emisją CO2 wynoszącą 111 g/km (wartości WLTP).

Tak jak w pojeździe elektrycznym, akumulator regeneruje się podczas spowolnienia i hamowania. Może być również ładowany za pomocą silnika spalinowego, z wykorzystaniem dodatkowej mocy cieplnej, która nie jest wykorzystywana do napędzania pojazdu, gdy silnik pracuje na optymalnych obrotach. Dzięki temu technologia ta zapewnia cichą i komfortową pracę, ograniczając straty energii.

W trybie w pełni elektrycznym, Nowy Arkana E-TECH Hybrid może poruszać się z prędkością do 75 km/h.

Ten silnik E-TECH Hybrid o mocy 145 KM jest dostępny dla wszystkich wersji Nowego Arkana, w tym wykończenia R.S. Line. Ta mieszana oferta pozwala kierowcy czerpać korzyści z dynamicznego, sportowego stylu, jednocześnie korzystając z technologii zapewniającej maksymalną efektywność i wszechstronność.

Mikro-hybrydizacja z silnikami TCe 140 i TCe 160: oszczędność, elastyczność i wygoda

Nowy Renault Arkana jest również dostępny we wszystkich wersjach w mikro-hybrydowej wersji opartej na silniku benzynowym 1.3 TCe z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Mikro-hybrydizacja osiągana jest poprzez dodanie systemu rozrusznika-alternatora połączonego z akumulatorem litowo-jonowym 12V umieszczonym pod siedzeniem pasażera.

Oszczędny i wydajny, ten mikro-hybrydowy silnik benzynowy zapewnia prawdziwą przyjemność z jazdy, jednocześnie spełniając najwyższe wymagania dotyczące niezawodności i trwałości. W połączeniu z 7-biegową automatyczną skrzynią biegów EDC jest dostępny w dwóch wersjach: 140 KM (przy wprowadzeniu na rynek) i 160 KM (od czwartego kwartału 2021).

Technologia mikro-hybrydowa w Nowym Arkana poprawia funkcje Stop & Start i zapewnia regenerację energii podczas faz spowolnienia. Umożliwia również wyłączenie silnika spalinowego podczas faz hamowania. Rozrusznik-alternator oraz akumulator wspierają silnik w najbardziej energochłonnych fazach, podczas uruchamiania lub przyspieszania. Mikro-hybrydizacja redukuje zużycie paliwa o nawet 8% oraz emisję CO2 o aż 8,5%, zapewniając jednocześnie płynniejsze ponowne uruchomienia i większy komfort jazdy.

Ten mikro-hybrydowy silnik 1.3 TCe jest również wyposażony w filtr cząstek stałych, który usuwa cząstki ze spalin, zatrzymując je w mikroporowatej, kompozytowej strukturze, która regeneruje się automatycznie w regularnych odstępach.

W wersji mikro-hybrydowej TCe 140, Nowy Arkana ma moment obrotowy wynoszący 260 Nm w zakresie 1 750 – 3 500 obr./min. To +10 KM i +20 Nm w porównaniu do starszego silnika 1.3 TCe 130. Nowy Arkana łączy więc w sobie oszczędność, elastyczność i przyjemność z jazdy, z połączonym zużyciem paliwa wynoszącym 5,8 l/100 km oraz emisją CO2 wynoszącą 131 g/km (wartości WLTP).

Dla osób poszukujących większej dynamiki, Nowy Arkana będzie również dostępny z mikro-hybrydowym silnikiem 1.3 TCe w wersji 160 KM. Oferuje przyjemną responsywność i przyjemność z jazdy, jednocześnie kontrolując zużycie paliwa i emisje. Ta wersja trafi do sprzedaży w czwartym kwartale 2021.

Wzbogacone doświadczenie w prowadzeniu

Nowy Renault Arkana oparty jest na modularnej platformie CMF-B opracowanej przez Alianse. Ta baza, uznawana za efektywną i zapewniającą przyjemność z jazdy, pozwala Nowemu Arkana oferować kierowcy skuteczne prowadzenie, w bardzo komfortowym otoczeniu.

Nowy Arkana korzysta z platformy CMF-B, co czyni go niezwykle wszechstronnym. Jest tak samo komfortowy w mieście, gdzie dominować powinna gładka jazda, dzięki silnikowi E-TECH Hybrid 145, jak i na wszystkich rodzajach dróg, gdzie wymagana jest pewna doza dynamizmu, aby jazda była przyjemnością.

Uspokajające prowadzenie Nowego Arkana wsparte jest systemem prowadzenia tylnej osi, który zapewnia dużą stabilność przy pokonywaniu zakrętów z dużą prędkością. Ruchy boczne są ograniczone, nawet na najcięższych drogach, a komfort poprawiony dzięki zoptymalizowanym amortyzatorom. Efektywność podwozia zwiększa precyzyjne i bezpośrednie kierownictwo. Zwinność pojazdu jest również imponująca dzięki redukcji przełożenia układu kierowniczego do niemal zera, jak również redukcji średnicy promienia skrętu do 11,2 metra między krawężnikami.

Płynność, dynamika i efektywność

W wersji E-TECH Hybrid o mocy 145 KM, Nowy Arkana oferuje niespotykane dotąd doświadczenie w prowadzeniu, oparte na inteligencji systemu i prawach zarządzania energią zoptymalizowanych dla wszystkich sytuacji.

Kierowca cieszy się bardzo płynna jazda, jako że start odbywa się niezależnie od warunków w trybie 100% elektrycznym. Brak sprzęgła w skrzyni biegów oznacza, że silnik spalinowy nie jest wymagany. Korzyść jest podwójna: moment obrotowy jest dostępny od razu, co zapewnia bardzo responsywne uruchomienie, a emisje CO2 są ograniczone.

Na drodze, wybór kombinacji w układzie napędowym uwzględnia wyrażone przez kierowcę życzenia (zapotrzebowanie na moc) oraz bieżące obliczenia optymalnej efektywności. To pomaga poprawić osiągi i zużycie.

Kierowca nie musi martwić się o żadne parametry, technologia E-TECH Hybrid radzi sobie ze wszystkim automatycznie i niewidocznie. Dostosowuje się do wszystkich rodzajów dróg i zastosowań, aby zapewnić maksymalną wszechstronność. Odpowiednia dla tych, którzy poszukują większej efektywności dzięki jeździe elektrycznej, jak i dla tych, którzy chcą niskiego zużycia paliwa bez zmiany trybu życia.

Ustawienia MULTI-SENSE pozwalają kierowcy wybrać określony tryb jazdy między My Sense dla codziennego użytkowania, Eco dla jeszcze niższego zużycia paliwa oraz Sport, aby połączyć moc wszystkich silników.

Wskazania w czasie rzeczywistym dotyczące przyjętego zachowania są wzmocnione na desce rozdzielczej i w systemie multimedialnym, za pomocą animacji diagramu przepływu wskazującego kierunek ruchu i rodzaj energii, która napędza (elektryczna, mechaniczna, łączona). „Wskaźnik mocy” na desce rozdzielczej pokazuje ilość mocy potrzebnej do przyspieszenia, jak również fazy regeneracyjne (puszczenie pedału gazu, hamowanie). Na koniec, wskaźnik naładowania akumulatora po prawej stronie deski rozdzielczej wskazuje aktualną ilość dostępnej energii elektrycznej, jak również dynamikę zużycia w zależności od zapotrzebowania na moc i/lub profilu drogi.

Kompletny zestaw systemów wspomagania jazdy dla większego komfortu i bezpieczeństwa

Nowy Renault Arkana wyposażony jest w nowoczesne systemy wspomagania kierowcy dla bezpieczniejszej, mniej stresującej jazdy, w tym system Highway & Traffic Jam Companion. Te zaawansowane systemy wspomagania kierowcy występują w trzech wersjach – Driving, Parking i Safety – i tworzą etykietę Renault EASY DRIVE.

Highway & Traffic Jam Companion

Highway & Traffic Jam Companion łączy adaptacyjny tempomat (z funkcją Stop & Go) i pomoc w centrowaniu na pasie, która działa nawet na zakręconych drogach do pewnego poziomu. Kontroluje prędkość pojazdu od 0 do 160 km/h (99,4 mph) i utrzymuje bezpieczne odstępy między pojazdami, a także zapewnia pomoc w centrowaniu na pasie. Jest szczególnie przydatny w warunkach dużego natężenia ruchu, automatycznie zatrzymuje i uruchamia samochód po trzech sekundach bez żadnej interwencji ze strony kierowcy.

Highway & Traffic Jam Companion oferuje autonomię na poziomie drugim, znacznie poprawiając komfort kierowców, jednocześnie utrzymując ręce na kierownicy i oczy na drodze.

Adaptacyjny tempomat (z funkcją Stop & Go)

Tempomat jest dostępny jako standardowe lub opcjonalne wyposażenie w zależności od wersji. Obowiązuje w zakresie od 0 do 170 km/h (106 mph) i automatycznie utrzymuje minimalny bezpieczny odstęp od pojazdu z przodu. Jeśli samochód utknie w korku, system bezpiecznie zatrzyma silnik i ponownie uruchomi go po trzech sekundach, jeśli ruch zacznie się ponownie. Po trzech sekundach kierowcy muszą nacisnąć przycisk na kierownicy lub użyć pedału przyspieszenia.

Automatyczne przełączanie między światłami drogowymi a mijania

System za pomocą przedniej kamery automatycznie przełącza się z świateł drogowych na mijania, w zależności od poziomu jasności światła zewnętrznego i ruchu, aby ułatwić jazdę w nocy, nawet gdy na zewnątrz jest mało światła.

Aktywny system hamowania awaryjnego

Aktywny system hamowania awaryjnego wykrywa rowerzystów i pieszych, optymalizując bezpieczeństwo poprzez ostrzeganie kierowców o niebezpiecznych sytuacjach. Może również aktywować hamowanie, jeśli kierowca nie zareaguje. Jest zawsze aktywowany w ciągu dnia i nocy.

Ostrzeżenie o martwym polu

Urządzenie z nową technologią radaru dokładnie wykrywa każdy pojazd z boku lub z tyłu, poza zasięgiem wzroku kierowcy, w każdych warunkach atmosferycznych. Kierowcy są ostrzegani o możliwym zderzeniu podczas zmiany pasa ruchu oraz jeśli są wyprzedzani przez pojazd jadący z nadmierną prędkością.

Rozpoznawanie znaków drogowych z ostrzeżeniem o nadmiernej prędkości

Ten system wykorzystuje przednią kamerę do automatycznego informowania kierowców o istniejących limitach prędkości i proponuje dostosowanie ich prędkości.

System ostrzegania o opuszczeniu pasa i system ochrony pasa

Ten podwójny system jest aktywowany przy prędkości powyżej 70 km/h (43 mph). Ostrzega kierowców przed regulacją toru jazdy, jeśli pojazd ma zamiar niezamierzenie opuścić pas, bez sygnalizowania.

Kamera 360 stopni

Dodatkowe cztery kamery mogą być dodane do kamery wstecznej, oferując widok z góry na pojazd, co zapewnia pojedynczy obraz wszystkich przeszkód wokół niego. Kamera 360 stopni jest prosta w obsłudze i automatycznie aktywowana podczas cofanięcia pojazdu. System wyświetla dwa obrazy: widok z przodu lub z tyłu w zależności od wybranej prędkości oraz wybór pomiędzy widokiem 360 stopni a powiększeniem z kamery po stronie pasażera.

System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu

Ten system wspomagania kierowcy wykorzystuje czujniki radarowe, aby informować kierowców o zbliżających się pojazdach z tyłu podczas wyjazdu z miejsca parkingowego.

Czujniki parkowania z przodu, z tyłu i po bokach

Kierowcy są kierowani przez 12 czujników ultradźwiękowych podczas manewrów parkowania, ostrzegając ich o wszelkich przeszkodach lub obiektach.

Easy Park Assist

Easy Park Assist (do parkowania równoległego, ukośnego lub pionowego) ułatwia manewrowanie przy wjeździe lub wyjeździe z miejsca parkingowego. Czujniki kontrolują kierowanie, podczas gdy kierowcy kontrolują pedały i skrzynię biegów.

Połączenie z osobistym doświadczeniem drogowym

Łączność przez cały czas, dodatkowe usługi, systemy i mapy zawsze aktualne, dostosowane ustawienia… technologie wbudowane w Nowym Arkana zapewniają immersyjne doświadczenie z jazdy.

Renault EASY LINK: ergonomiczny system multimedialny w sercu połączonego ekosystemu

Dzięki ekosystemowi Renault EASY CONNECT, Nowy Arkana staje się częścią połączonego uniwersum usług dostępnych za pośrednictwem aplikacji MY Renault oraz nowego systemu multimedialnego Renault EASY LINK. Oferuje ciągłą łączność 4G oraz dodatkowe usługi dostarczane przez partnerów takich jak Google (znajdowanie adresów) i TomTom (informacje o ruchu w czasie rzeczywistym i strefy niebezpieczne). Od zdalnego sterowania pojazdem po informacje o ruchu w czasie rzeczywistym, w tym nawigację od drzwi do drzwi z informacjami o destynacji wysyłanymi do samochodu, lokalizacją pojazdu i zdalnym sterowaniem drzwiami, wszystkie systemy mają na celu zapewnienie unikalnego doświadczenia z połączeniem, zarówno wewnątrz pojazdu, jak i na zewnątrz, za pomocą smartfona. System multimedialny Renault EASY LINK oraz mapy wbudowane w pojazd również oferują automatyczne i regularne aktualizacje dzięki technologii 'Over the Air’.

System multimedialny Renault EASY LINK jest dostępny w trzech konfiguracjach, wszystkie kompatybilne z Android Auto i Apple CarPlay:

z ekranem 7-calowym;
z ekranem 7-calowym i wbudowaną nawigacją;
z ekranem 9,3-calowym i wbudowaną nawigacją.
System multimedialny Renault EASY LINK czerpie z kodów i zastosowania smartfonów, tworząc praktyczny, ergonomiczną interfejs. Użytkownicy mogą tworzyć profile i dostosowywać niektóre ekrany za pomocą widgetów, umożliwiając każdemu dostęp do swoich ulubionych funkcji bezpośrednio.

MULTI-SENSE: spersonalizowane doświadczenie z Nowym Renault Arkana

Technologia Renault MULTI-SENSE daje kierowcom możliwość personalizacji doświadczenia z jazdy w zależności od nastroju. Interagując z mapowaniem silnika, wspomaganiem kierownicy, oświetleniem ambientowym oraz konfiguracją ekranu cyfrowego (zamiast wskaźników), ustawienia MULTI-SENSE oferują kilka pojazdów w jednym, w tym trzy dostępne tryby:

1.3L TCe 7AT (140 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1333 Cm3
Moc103 Kw @ 4500-6000 Rpm
140 Hp @ 4500-6000 Rpm
138 Bhp @ 4500-6000 Rpm
Moment obrotowy192 Lb-Ft @ 1750-3500 Rpm
260 Nm @ 1750-3500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna127 Mph (204 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dct
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/ 60 R17
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość62 In (1575 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/62.4 In (1
Rozstaw osi107.1 In (2720 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika18.1 Cuft (513 L)
Turning Circle (Curb To Curb)36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna2945 Lbs (1336 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4136 Lbs (1876 Kg)
Średnie spalanie40.6 Mpg Us (5.8 L/100Km)
Emisja CO2131 G/Km
Nominal Capacity0.13 Kwh

1.6L E-TECH (145 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc69.1 Kw @ - Rpm
94 Hp @ - Rpm
93 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy109 Lb-Ft @ - Rpm
148 Nm @ - Rpm
Moc silnika elektrycznego26.5 Kw (36 Hp)
Electrical Motor Torque151.2 Lb-Ft (205 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika13.2 Galony (50.0 L)
Prędkość maksymalna107 Mph (172 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.8 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegówE-Tech Multi-Mode Automatyczna Transmission With 15 Combinations
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/ 60 R17
Długość179.8 In (4567 Mm)
Szerokość71.7 In (1821 Mm)
Wysokość62 In (1575 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)61.5/62.4 In (1
Rozstaw osi107.1 In (2720 Mm)
Prześwit7.9 In (201 Mm)
Pojemność bagażnika18.1 Cuft (513 L)
Turning Circle (Curb To Curb)36.7 Ft (11.2 M)
Masa własna3164 Lbs (1435 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita4323 Lbs (1961 Kg)
Średnie spalanie48 Mpg Us (4.9 L/100Km)
Emisja CO2111 G/Km
Nominal Capacity12 Kwh

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.