2022 Subaru WRX

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Subaru zaprezentowało drugą generację modelu WRX w 2021 roku na rok modelowy 2022, a producent zdołał utrzymać ten samochód blisko serc miłośników rajdów, pomimo rezygnacji z nazwy Impreza.

W przeszłości WRX był bardziej dynamiczną wersją linii Impreza, ustępując jedynie ekstremalnej wersji WRX STI. Z tymi wersjami Subaru zdobyło 122 miejsca na podium spośród 193 startów w rajdach. To był imponujący wynik, podobnie jak sześć tytułów mistrza świata w klasyfikacji kierowców i producentów. Na ulicach fani na całym świecie kupowali WRX jako prawdziwego następcę Imprezy. Zaskakiwał ich szybkimi czasami przyspieszenia i doskonałym prowadzeniem dzięki unikalnemu symetrycznemu napędowi na cztery koła. Co więcej, był szybszy od wielu innych droższych samochodów sportowych. Ostatnim, ale nie mniej ważnym atutem, była czterodrzwiowa wersja sedan, która mogła z powodzeniem pełnić rolę pojazdu rodzinnego. Subaru zachowało ten sam przepis; po prostu go ulepszyło. Na rok modelowy 2022 WRX powrócił, aby zadowolić swoich klientów jeszcze lepszym pojazdem pod względem wrażeń z jazdy i nowoczesnych funkcji, które dorównywały konkurencji.

Przebudowany przód pojazdu wyróżniał się parą agresywnie wyglądających reflektorów, które były otoczone LED-owymi światłami dziennymi w kształcie litery C. Między nimi znajdował się sześciokątny grill, na którym znalazł się znak Subaru. Na dolnej części zderzaka Subaru dodało czarny, niepomalowany element z dodatkowym wlotem powietrza, otoczonym dużymi wlotami, w których mieściły się światła przeciwmgielne.

Z profilu auto charakteryzowało się nietypowym dla zwykłego sedana pakietem nadwozia składającym się z plastikowych elementów wokół kanciastych nadkoli i progów. Producent wiedział, że WRX świetnie nadaje się do jazdy po żwirowych drogach, dlatego zabezpieczył nadwozie tymi elementami. Kabina miała smukłe słupki A, a zaokrąglony dach opadał w kierunku tylnej części nadwozia w okolicy słupków C i tylnej szyby. Wreszcie z tyłu WRX miał światła tylne umieszczone w rogach z poziomymi lampami LED w kształcie litery V, a poniżej, pod zderzakiem, znajdował się duży dyfuzor otoczony czterema końcówkami wydechu, co dopełniało wizerunek tego sportowego sedana.

Subaru oferowało WRX w kilku wersjach wyposażeniowych, a tylko najwyższa z nich, nazwana GT, była wyposażona w fotele sportowe Recaro. Pozostałe wersje sprzedawano z mocno wyprofilowanymi siedzeniami obitymi połączeniem tkaniny i skóry. Z przodu kierowcy znajdował się zestaw wskaźników z dużymi tarczami prędkościomierza i obrotomierza, obok wyświetlacza TFT pokazującego dane z komputera pokładowego. Producent zainstalował 11,6-calowy ekran multimedialny na centralnej konsoli. Między przednimi pasażerami WRX miał konsolę środkową, w której znajdowała się dźwignia zmiany biegów i ręczny hamulec. Tylna kanapa z dzieloną funkcją 60/40 mogła pomieścić do trzech pasażerów.

Pod maską znajdowała się tylko jedna opcja silnikowa: 2,4-litrowy turbodoładowany silnik typu flat-four, który generował 271 PS (267 hp) i napędzał wszystkie koła za pośrednictwem sześciobiegowej skrzyni manualnej. W zależności od wersji i rynku, dostępna była także skrzynia CVT z ustalonymi przełożeniami.

 Subaru of America wprowadziło zupełnie nowy model WRX 2022, oferujący najbardziej zaawansowane funkcje, design i osiągi w swojej blisko 20-letniej historii. Piąta generacja ikony rajdowej jest napędzana nowym silnikiem Subaru BOXER o mocy 271 KM i pojemności 2.4 litra, dostępnym z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub nową automatyczną skrzynią. Dzięki dostępnemu systemowi multimedialnemu SUBARU STARLINK o wysokiej rozdzielczości z 11.6-calowym ekranem oraz technologii EyeSight wspomagającej kierowcę, WRX 2022 zapewnia lepsze osiągi, technologię i bezpieczeństwo niż kiedykolwiek wcześniej.

W 2022 roku, Subaru WRX dodaje nową, najwyższą wersję GT, wyposażoną w nową automatyczną skrzynię biegów Subaru Performance Transmission jako standard. Nowy WRX GT oferuje po raz pierwszy w historii WRX elektronicznie sterowane amortyzatory, które dostosowują dynamiczne osiągi do preferencji kierowcy w ustawieniach Comfort, Normal i Sport. Tryb wyboru jazdy oferuje także dodatkowe opcje konfiguracji odczucia kierownicy, ustawień amortyzatorów, ustawień SI-Drive i wiele więcej, z aż 430 różnymi opcjami dostosowania.

Po raz pierwszy WRX został zbudowany na platformie Subaru Global Platform, co zapewnia większe bezpieczeństwo, poprawioną dynamikę oraz redukcję hałasu, wibracji i szumów. WRX 2022 będzie dostępny u dealerów Subaru na początku 2022 roku.

DYNAMICZNE OSIĄGI

W 2022 roku gama WRX wyposażona jest w nowy silnik Subaru BOXER® o pojemności 2.4 litra z turbodoładowaniem, dostarczający 271 KM przy 5,600 obr./min oraz szerszą krzywą momentu obrotowego z 258 lb-ft dostępnego w zakresie od 2,000 do 5,200 obr./min. Zwiększona pojemność skokowa, w połączeniu z turbosprężarką wyposażoną w elektronicznie sterowaną przepustnicę i zawory obejściowe, poprawia reakcję i przyspieszenie.

Każdy WRX wyposażony jest w legendarny napęd na wszystkie koła Subaru Symmetrical All-Wheel Drive oraz aktywne wektorowanie momentu obrotowego. W połączeniu z silnikiem Subaru BOXER, dostępna jest albo 6-biegowa manualna skrzynia biegów, która została zoptymalizowana pod kątem lepszej jakości zmiany biegów, albo nowa automatyczna skrzynia biegów Subaru Performance Transmission, która oferuje do 30% szybsze zmiany biegów w górę (z 2 na 3) i 50% szybsze zmiany biegów w dół (z 3 na 2). Automatyczna skrzynia biegów wykorzystuje adaptacyjne sterowanie, które szybko reaguje na zmiany obrotów pod czas hamowania, utrzymuje optymalne przełożenie w zakrętach i reaguje szybciej przy wyjściu z zakrętu. Całkowity zakres przełożeń został powiększony, a niższe 'stałe’ przełożenia zostały zmienione w celu poprawy przyspieszenia i reakcji.

Działanie silnika i automatycznej skrzyni biegów można dostosować do preferencji kierowcy za pomocą trzech różnych ustawień w systemie zarządzania osiągami SI-Drive. Dla większego zaangażowania kierowcy dostępny jest tryb manualny z 8 biegami, który można aktywować za pomocą manetek na kierownicy. Dodatkowy zewnętrzny chłodnica płynu skrzyni biegów poprawia trwałość i wydajność w wymagających warunkach.

Wprowadzenie platformy Subaru Global Platform zapewnia znaczne ulepszenia w zakresie komfortu jazdy i osiągów dzięki zwiększonej sztywności podwozia oraz obniżeniu wysokości środka ciężkości. Ulepszona platforma, teraz z pełną konstrukcją wewnętrzną i zwiększoną ilością klejów strukturalnych, zapewnia 28% wzrost ogólnej sztywności skrętniej oraz 75% wzrost sztywności punktów mocowania zawieszenia. Dłuższy skok zawieszenia zwiększa stabilność pojazdu oraz przyczepność boczną na nierównych nawierzchniach. Tylny stabilizator, teraz mocowany bezpośrednio do nadwozia (w porównaniu z podwoziem), działa bardziej efektywnie i przyczynia się do zmniejszenia przechyłu podczas jazdy w zakrętach.

Zawieszenie jest dostosowane do torów wyścigowych, co zapewnia angażujące doświadczenie podczas jazdy. Zoptymalizowana geometria przedniego zawieszenia redukuje masę na przednim zawieszeniu, a nowy system wspomagania kierownicy z podwójną zębatką oddziela wałek wejściowy kierowcy od wałka silnika. Te ulepszenia zapewniają szybszą reakcję na ruchy kierowcy, lepszą precyzję oraz bardziej naturalne odczucie przy kierowaniu.

Wyposażony w opony letnie na 17- lub 18-calowych obręczach aluminiowych oraz wentylowane hamulce tarczowe na czterech kołach, WRX 2022 osiągnął najwyższy poziom osiągów dynamicznych oraz komfortu jazdy w swojej historii.

ODWAŻNY DESIGN ZEWNETRZNY

WRX 2022 ma szeroką sylwetkę oferującą agresywną postawę i odważny nowy wygląd. Z przodu charakterystyczna heksagonalna kratka Subaru współpracuje z kompaktowymi światłami LED oraz dużym wlotem powietrza na przedniej masce, podkreślając szeroki i niski wygląd. Wyraźne linie charakterystyczne na przedzie, bokach i tyle pojazdu jeszcze bardziej podkreślają moc i zdolności sportowe sedana. Przednie błotniki wykonane są teraz z aluminium, co redukuje wagę pojazdu o 5.0 lb. Tylny pokrywka bagażnika ma zintegrowany niski spojler w dopasowanym kolorze nadwozia. Tylne światła zaprojektowane są tak, aby świeciły w sposób przypominający wulkaniczne magma.

Kilka funkcjonalnych ulepszeń aerodynamicznych poprawia osiągi WRX oraz stabilność, a także design zewnętrzny. Wylot powietrza w tylnej części otworu przedniego koła pozwala na swobodniejsze wydostawanie się powietrza z nadkola, co przyczynia się do zmniejszenia siły nośnej na przednich oponach oraz poprawia stabilność jazdy. Inny wylot powietrza dodany po każdej stronie tylnego zderzaka redukuje kołysanie nadwozia z powodu powietrza uwięzionego za zderzakiem. Wytłoczone nadkola i dolne wykończenie mają aerodynamiczną teksturę, która zmniejsza opór powietrza. Pod przednią częścią pojazdu, osłona silnika także ma tę samą teksturę aerodynamiczną oraz wzorzystą geometrię, która kieruje przepływ powietrza w celu zwiększenia docisku z przodu pojazdu.

WNĘTRZE SKONCENTROWANE NA KIEROWCY

Czarne wnętrze z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami oraz akcentami w wzorze włókna węglowego podkreślają możliwości wydajnościowe pojazdu. Uczucie wysokiej wydajności staje się silniejsze, gdy kierowca wchodzi do WRX 2022 i chwyta za kierownicę z płaskim dnem i skórzanym pokryciem, zintegrowanymi przyciskami do sterowania audio, rozpoznawania głosu i kontroli EyeSight. Automatyczne okna z funkcją podnoszenia/opuszczania po obu stronach kierowcy i pasażera; tylna kanapa dzielona w proporcji 60/40; elektryczne zamki drzwi i lusterka boczne to standard.

TECHNOLOGIA SUBARU STARLINK® W POJAZDACH oferuje zintegrowane doświadczenie w kokpicie, pozwalając kierowcy kontrolować rozrywkę oraz ustawienia pojazdu za pomocą dużego wyświetlacza dotykowego. Wszystkie systemy multimedialne STARLINK dla WRX 2022 oferują wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości; sterowanie na ekranie dla audio; HVAC i funkcji pojazdu; integrację z wskaźnikami; integrację ze smartfonem z Apple CarPlay®, Android Auto™ oraz bezprzewodowym połączeniem Bluetooth® do rozmów telefonicznych i strumieniowego przesyłania dźwięku; radio AM/FM; kamera tylnia; SiriusXM® Platinum Plan (4-miesięczna darmowa subskrypcja) oraz SiriusXM Travel Link® (4-miesięczna darmowa subskrypcja); oraz HD Radio® jako standard.

Na przedzie i w centrum kabiny, z naciskiem na wnętrze skierowane na kierowcę, znajduje się całkowicie nowy ekran informacyjny w stylu tabletu o przekątnej 11.6 cala w pełnej rozdzielczości HD. Ekran 11.6-calowy STARLINK Multimedia Plus oferuje bezpośrednie sterowanie dotykowe dla multimediów, HVAC i ustawień pojazdu. Podobnie jak w smartfonie, ikony aplikacji można przesuwać i konfigurować w oparciu o osobiste preferencje. Najwyższa wersja 11.6-calowego Multimedia z nawigacją dodaje nawigację aktywowaną głosem zasilaną przez TomTom® (3-letnie darmowe aktualizacje map).

Zarówno Multimedia Plus, jak i Multimedia Plus z nawigacją oferują wyświetlacz dzielony, po raz pierwszy w historii Subaru. Wyświetlacz może jednocześnie pokazywać dwa rodzaje informacji, takie jak nawigacja i audio, dla lepszej interakcji z użytkownikiem. Systemy multimedialne o przekątnej 11.6 cala zachowują fizyczne przyciski i pokrętła dla często używanych funkcji, takich jak głośność i temperatura.

Całkowicie nowy WRX 2022 oferuje dostępny system dźwiękowy Harman Kardon® (HK) z 11 głośnikami oraz wzmacniacz o równoważnej mocy 504 watów. Dostosowany specjalnie do WRX, system dźwiękowy HK oferuje premium technologie, aby zapewnić immersyjne doznania dźwiękowe dla każdego pasażera. System wyposażony jest w GreenEdge™, technologię wzmacniacza, która pozwala pasażerom doświadczać doskonałej jakości dźwięku przy minimalnym zużyciu energii oraz Clari-Fi™, technologię, która analizuje i przywraca utracone sygnały audio w czasie rzeczywistym. Te dwie technologie pomagają dostarczać bogate, nieskompresowane doświadczenie słuchowe.

NOWY POZIOM WERSJI GT

W 2022 roku Subaru WRX wprowadza nową, najwyższą wersję GT, wyposażoną w elektronicznie kontrolowane amortyzatory, które mogą dostosować dynamiczne osiągi do preferencji kierowcy w ustawieniach Comfort, Normal i Sport. Nowy tryb wyboru jazdy oferuje dodatkowe opcje konfiguracji odczucia kierownicy, ustawień amortyzatorów, ustawień SI-Drive i wiele więcej, z aż 430 różnymi opcjami dostosowania.

Ekskluzywne dla GT, nowe fotele Recaro® oferują kierowca i pasażerowi z przodu zwiększone wsparcie dla jazdy sportowej. Kształt litery Y w centrum oparcia siedziska odzwierciedla koncepcję projektu, w której boki i łopatki osoby są pewnie podparte, aby utrzymać prawidłową postawę podczas jazdy. Fotele są pokryte czarnym Ultrasuede® z kontrastującymi czerwonymi przeszyciami oraz wytłoczonym logo „Recaro” na oparciach. Fotel kierowcy ma 8-stopniową regulację elektryczną.

GT wyróżnia się także ekskluzywnymi 18-calowymi aluminiowymi obręczami w matowo-szarym wykończeniu, które są połączone z letnimi oponami o rozmiarze 245/40 R18.

Standardowo w wersji GT, technologia EyeSight Driver Assist obejmuje zaawansowany system adaptacyjnego tempomatu oraz nową automatyczną pomoc w prowadzeniu.

ZAAWANSOWANA TECHNOLOGIA BEZPIECZEŃSTWA

Sztywna platforma WRX przynosi wiele korzyści w rzeczywistych warunkach dzięki wzmocnionym punktom mocowania zawieszenia i obniżonemu środkowi ciężkości. Poprawiona sztywność nadwozia zapewnia bardziej responsywne kierowanie i prowadzenie, płynniejszą i cichszą jazdę oraz lepsze unikanie niebezpieczeństw w sytuacjach awaryjnych. Ochrona w przypadku kolizji również znacznie się poprawiła, ponieważ nowe nadwozie absorbuje więcej energii w przypadku czołowych i bocznych zderzeń niż poprzedni model. Gdy kolizja jest nieunikniona, WRX chroni dzięki siedmiu standardowym poduszkom powietrznym, w tym poduszce powietrznej dla kierowcy.

2.4L 6MT AWD (271 KM)

ParametrWartość
CylindryB4
Moc199.3 Kw @ - Rpm
271 Hp @ - Rpm
267 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy258 Lb-Ft @ - Rpm
350 Nm @ - Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Typ napęduNapęd na 4 koła
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze lite
Rozmiar opony245/40R18
Długość193.8 In (4923 Mm)
Szerokość71.9 In (1826 Mm)
Wysokość57.8 In (1468 Mm)
Rozstaw osi105.2 In (2672 Mm)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.