Tesla zaprezentowała Model X we wrześniu 2015 roku po kilku opóźnieniach. Mimo to, zachwycił klientów nowymi funkcjami i oszałamiającą wydajnością.
W 2021 roku Tesla wprowadziła odświeżoną wersję Modelu X, ulepszając pojazd w wielu aspektach, aby uczynić go jeszcze bardziej atrakcyjnym dla klientów. Zmienił się m.in. przód, gdzie zamontowano poziomo umieszczone lampy przeciwmgielne. Dodatkowo, pionowe wloty powietrza w zderzaku stały się smuklejsze. Na koniec, zrezygnowano z chromowanych wykończeń na zewnątrz samochodu.
Wewnątrz, najbardziej zauważalną różnicą była deska rozdzielcza, gdzie zestaw wskaźników stał się wyższy, a ekran centralny został umieszczony w poziomie, w przeciwieństwie do modelu z 2016 roku, który miał ekran w pionie. Oprócz tego, producent wymienił klasyczny, okrągły zestaw kierowniczy na nowoczesny yoke. Wraz z tą zmianą, zestaw kierunkowskazów zastąpiono dwoma przyciskami na lewej stronie yoke’a. Kolejnym minusem pojazdu była zmiana biegów, która mogła być dokonana tylko przy użyciu ekranu centralnego. W przeciwieństwie do modelu z 2016 roku, w modelu z 2022 roku, ekran mógł być odchylany w stronę kierowcy lub pasażera. Tesla pomyślała także o pasażerach z tyłu, instalując drugi ekran za przednimi siedzeniami, na końcu konsoli centralnej, dzięki czemu osoby siedzące z tyłu mogły cieszyć się oglądaniem filmów.