2022 Vauxhall Astra Sports Tourer

2022 Vauxhall Astra Sports Tourer

Przejdź do galerii zdjęć2022 Vauxhall Astra Sports Tourer

Vauxhall wprowadził swoją pierwszą wersję kombi do linii modelowej Astra pod koniec 2022 roku, próbując zdobyć kawałek tego specyficznego segmentu w klasie kompaktowej.

Stellantis, właściciel marki Vauxhall, nie chciał sprzedawać Astry jedynie jako kompaktowego hatchbacka, jak robił to GM. Zamiast tego stworzył wersję z długim dachem, choć oznaczało to, że model musiał konkurować z Peugeot 308, który oferował podobny pojazd oparty na platformie EMP2.

Pod względem wizualnym, przedni zderzak został zmodyfikowany, aby pomieścić szeroki, U-kształtny grill, który zintegrował lampy przeciwmgielne po bokach. Główny grill został również lekko obniżony, prezentując szeroką, V-kształtną dolną linię. Podobnie jak jego pięciodrzwiowy odpowiednik, Sports Tourer dzielił większość paneli nadwozia z pozostałymi modelami Astry. Jednak wersja z długim dachem otrzymała nowy zestaw tylnych drzwi oraz rząd okien pomiędzy słupkami C i D. Dodatkowo, tylny zderzak był nieco inny, z węższym dyfuzorem pod tylnym zderzakiem.

W środku producent zainstalował w pełni cyfrowe Pure Panel z dwoma dużymi 10-calowymi ekranami o szerokim formacie. Minimalistyczny design deski rozdzielczej oraz czyste linie konsoli centralnej były częścią filozofii wzornictwa Opla. Astra Sports Tourer z 2023 roku mogła zaoferować 516 litrów (18,2 stopy sześciennej) przestrzeni z tylną kanapą podniesioną lub 1 553 litry (54,8 stopy sześciennej) złożonymi tylnymi siedzeniami.

Pod maską producent zamontował szeroki wybór silników o mocy od 110 do 180 KM (108-177 hp), połączonych z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegową automatyczną.

 Astra Sports Tourer, obok swojego pięciodrzwiowego odpowiednika, to prawdziwe dzieło designu i pierwszy model kombi Vauxhalla, który wprowadza nową, śmiałą filozofię projektowania marki. Przednia część Vauxhalla Vizor zawiera jeden, czysty panel, w którym umieszczono nowy logo Griffin oraz różne systemy wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa, co nadaje Astra Sports Tourer schludny i ostry wygląd. W przedniej części znajdują się także reflektory LED oraz kamera przednia.

Z tyłu logo Vauxhalla Griffin znajduje się na środku klapy bagażnika, a tylna część modelu ma te same pionowo ustawione, wysoko umieszczone światła hamowania, co Astra hatchback, co dodatkowo podkreśla więzi rodzinne modelu Astra. Vauxhall pokazuje, że Astra Sports Tourer jest gotowa, by zdefiniować nową erę w segmencie kompaktowych kombi.

Mierząca 4642 mm długości, 1860 mm szerokości i 1480 mm wysokości, z wysokością załadunku wynoszącą 600 mm, praktyczna Astra Sports Tourer dodatkowo umacnia wiodącą reputację Vauxhalla w segmencie kombi i jest kolejnym dowodem na znaną umiejętność Vauxhalla w zakresie efektywnego pakowania. Całkowita długość jest o 60 mm krótsza w porównaniu do poprzedniej generacji Astra Tourer, dzięki krótkim zwisom przednim, a rozstaw osi wynosi 2732 mm, co czyni go o 57 mm dłuższym w porównaniu do całkowicie nowego hatchbacka Astra.

Nowoczesne technologie i funkcje bezpieczeństwa

Rewolucja w designie trwa także wewnątrz. W pełni cyfrowy interfejs Pure Panel (HMI) oferuje użytkownikom czyste, intuicyjne doświadczenie i składa się z 10-calowego zestawu wskaźników dla kierowcy oraz 10-calowego cyfrowego ekranu dotykowego. Ważne ustawienia, takie jak klimatyzacja, można nadal wybierać bezpośrednio za pomocą fizycznych przełączników poniżej konsoli, aby zapewnić łatwy dostęp. Całkowicie nowa Astra Sports Tourer oferuje również najlepszą w klasie łączność ze smartfonami, z bezprzewodowym Apple CarPlay™ i Android Auto jako standard w każdym modelu.

Nowa Astra Sports Tourer jest wyposażona w najnowsze systemy asystujące kierowcy. Wszystkie modele mają system wykrywania zmęczenia kierowcy, osiem poduszek powietrznych, ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu oraz automatyczne hamowanie awaryjne. Dodatkowo, nowa Astra Sports Tourer może być wyposażona w aktywny tempomat, który zwiększa lub zmniejsza prędkość w celu dostosowania się do pojazdu z przodu, aż do całkowitego zatrzymania. Modele z automatycznymi skrzyniami biegów mogą wznowić jazdę automatycznie dzięki technologii 'Stop & Go’.

Modele GS-Line są wyposażone w dodatkową wielofunkcyjną kamerę w przedniej szybie, cztery kamery nadwozia (jedna z przodu, jedna z tyłu i jedna po każdej stronie), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i jeden w każdym rogu) oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.

Ultraergonomiczne fotele są najlepsze w segmencie kompaktowych kombi, a ich wygoda jest wyjątkowa, zwłaszcza podczas długich podróży. Fotel kierowcy został opracowany wewnętrznie i posiada certyfikat AGR*, co zapewnia niezrównany komfort i wsparcie.

Efektywne napędy

Nowa Astra Sports Tourer będzie dostępna od samego początku z napędem hybrydowym Plug-in Hybrid-e o pojemności 1.6, produkującym 180 KM i oferującym do 42 mil zasięgu elektrycznego (EAER WLTP wysokie).

Oprócz wersji hybrydowych Plug-in, nowa Astra Sports Tourer będzie dostępna z wysoce efektywnymi silnikami benzynowymi i diesla. Klienci będą mieli do wyboru 1.2-litrowe lub 1.2-litrowe turbodoładowane silniki trzycylindrowe z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, przy czym wersje turbodoładowane będą również dostępne z płynnie działającą ośmiobiegową automatyczną skrzynią. Wersje diesla będą wyposażone w silnik turbo o pojemności 1.5 litra, który będzie można zamówić z sześciobiegową manualną lub ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Przestronność i funkcjonalność

Bagażnik nowej Astra Sports Tourer oferuje do 597 litrów użytecznej przestrzeni ładunkowej przy ustawionych tylnych siedzeniach i do 1634 litrów po ich złożeniu. Dodatkowo, gdy złoży się tylne siedzenia w proporcji 40:20:40, podłoga staje się całkowicie płaska – co ułatwia załadunek długich i bulwy przedmiotów. Nawet z baterią litowo-jonową umieszczoną w podłodze, wersje hybrydowe Plug-in osiągają objętości ładunkowe na poziomie 516 litrów i 1553 litrów odpowiednio.

Benzynowe i dieslowe wersje Astra Sports Tourer mogą być wyposażone w opcjonalną funkcję „Intelli-Space”. Ta ruchoma podłoga ładunkowa może być łatwo regulowana jedną ręką do wysokich i niskich pozycji oraz przechylana pod kątem 45 stopni. Ponadto, dla jeszcze większej wygody, zwijana osłona bagażnika może być schowana, gdy ruchoma podłoga znajduje się zarówno w górnej, jak i dolnej pozycji – w przeciwieństwie do konkurencji, która pozwala na schowanie osłony tylko w górnej pozycji.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.