2022 Vauxhall Grandland

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Vauxhall wprowadził odświeżoną wersję modelu Grandland na początku 2022 roku, która, oprócz zmian estetycznych, zyskała również nowoczesne technologie.

Vauxhall to brytyjski odpowiednik europejskiego Opla, a obie marki należą do grupy Stellantis od początku 2021 roku. Co ciekawe, podczas gdy odświeżony Opel Grandland zadebiutował latem 2021 roku, brytyjska wersja pojawiła się dopiero wiosną 2022 roku. Oba modele są spokrewnione z Peugeot, który dostarczył platformę techniczną wykorzystywaną w modelu 3008. Citroen wykorzystał ją dla C5 Aircross, a następnie Opel i Vauxhall zastosowali ją w Grandlandzie.

Na zewnątrz najbardziej rzucającą się w oczy częścią był przód, który miał osłonę z czarnego panelu, na którym centralnie umieszczono emblemę Vauxhalla. Jego opływowy kształt po bokach przypominał wizjer zbroi rycerskiej, co również opisano w Oplu jako Opel Visor. Podążając za tym samym sposobem marketingowym, brytyjski producent nazwał go Vauxhall Visor. Standardowo zamontowane reflektory full-LED można było rozbudować do systemu ItelliLux, składającego się z 168 diod LED w każdej lampie. W zależności od poziomu wyposażenia, crossover wyróżniał się czarnymi dachami słupków, co nadawało mu coupe’owy wygląd.

Wewnątrz znajdował się nowy projekt deski rozdzielczej z dwoma wyświetlaczami. Ekran dotykowy umieszczony na górze centralnej konsoli służył do systemu infotainment, natomiast do 10-calowy wyświetlacz LCD przed kierowcą pełnił rolę panelu instrumentów. Podobnie jak w poprzedniku, fotele otrzymały certyfikat „Aktion Gesunder Rücken e.V.” (kampania na rzecz zdrowych pleców) za ich ergonomiczną budowę.

Pod maską producent oferował wybór trzech jednostek napędowych: jedną benzynową, jedną diesla oraz wersję hybrydową typu plug-in. Ta ostatnia wersja zapewniała zasięg elektryczny wynoszący 39 mil (62 kilometry).

 Nowy Grandland to najnowszy model Vauxhalla, który prezentuje odważne i czyste zasady projektowania marki, po raz pierwszy zaprezentowane w koncepcie Vauxhall GT X z 2018 roku i wprowadzone w całkowicie nowym Mokka. Dyrektor ds. designu Vauxhalla, Mark Adams, jest Brytyjczykiem odpowiedzialnym za nowy wygląd. Centralnym elementem filozofii projektowania jest przedni panel Vizor, który będzie znakiem rozpoznawczym przyszłych samochodów osobowych Vauxhalla.

Charakterystyczny przód posiada pojedynczy, gładki panel, który biegnie między światłami LED. Zawiera nową ikonę Griffina, czujniki i radar dla technologii wspomagania kierowcy, nadając Nowemu Vauxhallowi Grandland nowoczesny, czysty i dopracowany wygląd.

Podpisowe światła dzienne LED w kształcie „skrzydeł” Vauxhalla dopełniają przedni profil, nadając Nowemu Grandlandowi dramatyczny i rozpoznawalny wygląd zarówno w dzień, jak i w nocy. Ekologiczne światła LED można rozbudować do adaptacyjnej technologii IntelliLux LED® Pixel Light z 168 indywidualnymi elementami LED (84 na światło), która automatycznie dostosowuje wzór wiązki do różnych warunków jazdy, eliminując stres związany z jazdą nocą.

Tylne światła LED posiadają projekt „podwójnego skrzydła” w dymionym zespole tylnego światła, sprawiając, że Nowy Grandland jest natychmiast rozpoznawalny z tyłu. Czarne osłony lusterka dodają SUV-owi obecności na drodze. Inne wyróżniające się elementy stylizacji to ostry spojler dachowy, chromowane ramki otworów w dziennym świetle oraz srebrne malowane panele ochronne.

Model GS Line dodatkowo wyposażony jest w czarny dach, czarne wykończenia zewnętrzne na dolnych zderzakach przednich i tylnych, nadkolach oraz wykończeniach drzwi z wysokopołyskowymi czarnymi wstawkami w zderzaku przednim, z dopasowanym napisem Grandland, aby uzyskać bardziej stonowany wygląd. Modele Ultimate posiadają wysokopołyskowe czarne relingi dachowe i chromowane akcenty wokół otworów w dziennym świetle.

Nowy Vauxhall Grandland dostępny jest w wyborze uderzających wzorów kół, w tym 17-calowych pięcioramiennych felg, podczas gdy modele GS Line są dodatkowo wyposażone w 18-calowe wysokopołyskowe czarne felgi aluminiowe dla sportowego wyglądu. Modele Ultimate są wyposażone w 19-calowe felgi aluminiowe z diamentowym cięciem w dwóch kolorach, co nadaje im pewniejszy wygląd.

Wnętrze

Wewnątrz Nowego Grandlanda, Vauxhall stworzył przestronne, wszechstronne i zaawansowane technologicznie wnętrze dla kierowców i pasażerów.

Wnętrze Pure Panel Vauxhalla tworzy nowe, skoncentrowane na kierowcy środowisko, w którym wszystkie kluczowe informacje i funkcje są łatwo dostępne i widoczne. Dwa szerokie ekrany stanowią podstawę Pure Panel, z cyfrowym zestawem wskaźników wyświetlającym wszystkie kluczowe informacje dla kierowcy, w tym wskazówki nawigacji satelitarnej, podczas gdy ekran dotykowy infotainment umożliwia kierowcy i pasażerowi z przodu dostęp do pełnej gamy funkcji pojazdu.

Dla wygody i aby zminimalizować potencjalne rozproszenie kierowcy, rząd przycisków fizycznych umieszczonych pod ekranem dotykowym umożliwia łatwy dostęp do często używanych funkcji, takich jak klimatyzacja, temperatura powietrza w kabinie i podgrzewane siedzenia. Cyfrowy zestaw wskaźników dostępny jest w rozmiarach siedmiu lub dwunastu cali, w zależności od specyfikacji pojazdu, podczas gdy centralny ekran dotykowy, który jest nachylony w stronę kierowcy, ma rozmiar siedmiu lub dziesięciu cali. Centralne wyloty powietrza zostały połączone w jeden na konsoli środkowej, co nadaje całemu kokpitowi czysty i nowoczesny wygląd.

Nowy Grandland kontynuuje tradycję Vauxhalla w ustanawianiu najwyższych standardów komfortu konsumentów. Ergonomiczne, aktywne fotele przednie są certyfikowane przez AGR (Aktion Gesunder Rücken lub „Kampania na rzecz zdrowszych pleców”) i wspierają prawidłową postawę. Nagrodzone wzory są unikalne w segmencie i zapewniają szeroki zakres regulacji oraz elektro-pneumatyczne wsparcie lędźwiowe.

W modelach Ultimate oraz wariantach Plug-in HYBRID-e, podgrzewana kierownica usunie chłód zimnych startów, podczas gdy podgrzewana szyba zapobiega gromadzeniu się pary i szybko usuwa szron w niskich temperaturach. Podgrzewane fotele przednie są również standardem we wszystkich wariantach Ultimate. Tylną widoczność zapewnia lusterko wsteczne bez ramki, co dodatkowo podkreśla nowoczesny styl.

Warianty New Grandland Design wyposażone są w czarne wstawki z tkaniny na siedzenia oraz czarne boczne podparcia z tkaniny. Modele GS Line mają czarne wstawki z tkaniny na siedzenia oraz boczne podparcia w czarnym premium efekcie skórzanym, podczas gdy warianty Ultimate posiadają czarne wstawki z Alcantary® oraz boczne podparcia w efekcie premium.

Praktyczna i przestronna kabina

Nowy Vauxhall Grandland jest bogaty w rodzinne funkcje wygody. Oferuje bezprzewodowe ładowanie smartfona, co jest najłatwiejszym sposobem na doładowanie kompatybilnych urządzeń, bez potrzeby brudnych kabli w kabinie. Gniazda USB są również dostępne dla pasażerów z przodu i z tyłu, a tylnej części konsoli środkowej znajduje się gniazdko 230V do ładowania laptopów lub tabletów.

Praktyczność i wszechstronność stanowią kluczowy element doświadczenia posiadania Nowego Grandlanda. Bezdotykowa elektryczna klapa bagażnika (w zależności od wersji) zapewnia łatwy dostęp do bagażnika, który oferuje 514 litrów przestrzeni w wariantach benzynowych i wysokoprężnych oraz aż 1,652 litrów po złożeniu tylnych siedzeń. Warianty Plug-in HYBRID-e oferują bagażnik o pojemności 390 litrów, który rozszerza się do 1,528 litrów po złożeniu tylnych siedzeń.

Tylną kanapę dzieloną w proporcji 60:40 wyposażono w otwór na narty, co pozwala na załadunek długich przedmiotów przez środkowe siedzenie bez konieczności składania jakiegokolwiek z tylnych siedzeń. Zdejmowana twarda pokrywa przestrzeni ładunkowej zapewnia dodatkową wszechstronność, chroniąc przedmioty w bagażniku przed wzrokiem i pełniąc rolę półki dla mniejszych, lekkich przedmiotów.

Przestrzeń do przechowywania została maksymalnie zwiększona dzięki różnorodnym rozwiązaniom do przechowywania. Schowek zapewnia miejsce do przechowywania, podczas gdy centralny podłokietnik unosi się, ujawniając praktyczne 2.88 litra miejsca na przechowywanie – wystarczająco, aby pomieścić butelkę wody.

Uchwyty na kubki pozwalają zarówno kierowcy, jak i pasażerowi z przodu cieszyć się napojami bez obaw o rozlanie, podczas gdy konsola centralna może być przekształcona w wygodny schowek o pojemności 1,7 litra. Uchwyt na okulary przeciwsłoneczne przy lusterku wewnętrznym zwiększa praktyczność, a dodatkowa przestrzeń na drobiazgi znajduje się w kieszeniach przednich i tylnych drzwi.

PureConnect: Zaawansowany komfort i wygoda

Vauxhall PureConnect i PureSense zostały opracowane, aby zgrupować uzupełniające technologie, ułatwiając ich użycie i wygodę. Rodzina PureConnect koncentruje się na zaawansowanym komforcie i wygodzie, a Pure Panel Vauxhalla jest jej sercem. Dzięki PureConnect, Vauxhall uczynił Nowego Grandlanda bardziej połączonym i intuicyjnym, ułatwiając kierowcom i pasażerom pozostanie w kontakcie, informowanie i rozrywkę w trakcie podróży.

Każdy Nowy Vauxhall Grandland oferuje Apple CarPlay™ i Android Auto™ dla bezproblemowej łączności ze smartfonem, a intuicyjne sterowanie przyciskami na kierownicy i kontrola głosowa pozwalają kierowcom szybko i łatwo uzyskać dostęp do funkcji, nie odrywając oczu od drogi. W połączeniu z bezprzewodowym ładowaniem urządzeń, które standardowo występuje w modelach Ultimate, wprowadza nowy poziom komfortu łączności dla klientów.

System multimedialny Pure Panel z nawigacją łączy nowoczesną łączność i kompleksowy dostęp do mediów z zaawansowanym systemem nawigacji, który dostarcza aktualizacje ruchu w czasie rzeczywistym oraz dostosowania trasy. Usługi nawigacji na żywo Plus, dostępne poprzez Vauxhall Connect, dostarczają kierowcom dodatkowych informacji, w tym cen paliwa i pobliskich punktów ładowania, lokalnych prognoz pogody oraz informacji o parkowaniu w trakcie podróży.

Vauxhall Connect SOS również stanowi część systemu PureConnect, z technologią e-call SOS, która automatycznie powiadamia służby ratunkowe w przypadku wypadku. Vauxhall Connect SOS można włączyć ręcznie, naciskając przycisk blisko lusterka wstecznego.

Usługi Plug-in HYBRID-e

W modelach Nowego Grandlanda Plug-in HYBRID-e centralny ekran dotykowy wyświetla kluczowe informacje na temat napędu elektrycznego, w tym „wyświetlacz przepływu energii”, aby pomóc kierowcy zrozumieć stan naładowania i rozkład energii z silnika i akumulatora.

Funkcja e-Save pozwala kierowcom określić poziom pojemności akumulatora, który ma być zachowany podczas jazdy, aby upewnić się, że pojazd może zakończyć późniejszą część podróży – na przykład przez strefę o niskiej emisji lub obszar miejski – korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Klienci mogą wybierać spośród trzech opcji, decydując się na zachowanie sześciu mil, 12 mil lub maksymalnego zasięgu EV, w zależności od dokładnej natury ich podróży. Wyświetlacz statystyk pokazuje również dane dotyczące średniego zużycia przez pewien czas, z łatwymi do odczytania kolorowymi wykresami.

Dzięki aplikacji MyVauxhall, kierowcy Plug-in HYBRID-e mogą zarządzać i przeglądać status naładowania swojego pojazdu, zasięg jazdy elektrycznej, a nawet kontrolować czasy ładowania, gdy są z dala od pojazdu. Zdalne wstępne schładzanie lub podgrzewanie pozwala kierowcom ogrzać lub schłodzić pojazd przed wyjazdem, pomagając maksymalizować zasięg elektryczny, korzystając z energii sieciowej do ogrzewania lub chłodzenia kabiny przed podróżą.

PureSense: Inteligentne bezpieczeństwo

Nowy Grandland jest częścią nowej generacji inteligentnych modeli Vauxhalla, które wyposażone są w najnowsze funkcje wsparcia kierowcy i bezpieczeństwa, w tym technologie, które po raz pierwszy pojawiają się w Vauxhallu. Stanowią one podstawę rodziny funkcji PureSense. Najważniejsze cechy Nowego Grandlanda to:

Zaawansowana Asystent Parkowania i 360-stopniowa kamera panoramiczna

Zaawansowany Asystent Parkowania Vauxhalla można zaangażować w celu wykonania równoległych lub prostopadłych manewrów parkowania, przy czym pojazd wykorzystuje połączenie kamer i czujników, aby automatycznie zaparkować – eliminując kłopotliwe manewry.

Kombinując kamerę przednią i tylną, Nowy Vauxhall Grandland zapewnia 360-stopniowy panoramiczny widok dla kierowców, co ułatwia manewrowanie, dając kierowcy widok z lotu ptaka na ekranie infotainment.

Każdy Nowy Grandland jest hojnie wyposażony w najnowsze technologie bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym:

Ostrzeżenie o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa ruchu z asystentem utrzymywania pasa

Przy prędkościach powyżej 37 mph, jeśli kierowca nie kierował aktywnie lub nie sygnalizował, gdy samochód porusza się poza oznaczenia pasa, system powiadamia kierowcę za pomocą zestawu wskaźników i głosowego ostrzeżenia.

Ostrzeżenie o martwym polu

Działa przy prędkościach od 7 mph do 85 mph (gdzie to legalne), ostrzeżenie o martwym polu informuje kierowcę o nadjeżdżających pojazdach w równoległych pasach i w martwych polach pojazdu. Alert ostrzegawczy wyświetlany jest na każdym z luster.

Rozpoznawanie znaków prędkości

Technologia kamery w Nowym Grandlandzie odczytuje znaki ograniczenia prędkości, gdy pojazd je mija, wyświetlając aktualne ograniczenie prędkości na cyfrowym wyświetlaczu.

Ostrzeżenie o zmęczeniu kierowcy

Monitorując wprowadzenie sterowania, system ostrzegający o zmęczeniu kierowcy może wykryć zmęczenie i powiadomić kierowcę o konieczności przerwy.

Automatyczne hamowanie awaryjne

Automatyczne hamowanie awaryjne monitoruje ruch przed pojazdem za pomocą przedniej kamery i jest w stanie wykrywać zarówno pojazdy, jak i pieszych. Jeśli kierowca nie zareaguje na alert kolizji, pojazd automatycznie zwalnia, aby uniknąć wypadku.

Tempomat

Przy użyciu przycisków na kierownicy kierowcy mogą włączyć tempomat, który automatycznie utrzymuje prędkość pojazdu bez włączania pedału gazu. System można dezaktywować za pomocą przycisków na kierownicy lub poprzez naciśnięcie hamulca.

Czujniki odległości do parkowania z przodu i z tyłu

Czujniki z przodu i z tyłu pojazdu pomagają w parkowaniu i cofaniu, dając sygnał dźwiękowy w miarę zbliżania się do obiektów.

Tryb nocny

Po raz pierwszy w Vauxhallu Nowy Grandland dostępny jest z technologią nocnego widzenia. Dzięki technologii kamer na podczerwień, kamera nocnego widzenia jest w stanie wykryć pieszych i zwierzęta z odległości do 100 metrów, opierając się na różnicach w temperaturze powierzchni. Zagrożenia są podświetlane dla kierowcy na cyfrowym wyświetlaczu, co dodatkowo chroni zarówno pasażerów pojazdu, jak i innych użytkowników dróg w ciemności. Specjalny system mycia utrzymuje technologię w funkcjonalności nawet w trudnych warunkach atmosferycznych.

Asystent integracji na autostradzie: Adaptacyjny tempomat z funkcją „Stop & Go”

Nowe modele Vauxhall Grandland z automatyczną skrzynią biegów mogą być wyposażone w najnowszą technologię asystenta integracji na autostradzie Vauxhalla. Używając kamery i czujników radarowych, system łączy adaptacyjny tempomat i aktywne pozycjonowanie pasa, utrzymując Nowego Grandlanda na środku pasa w odpowiednich warunkach jazdy. Dzięki funkcji „Stop & Go”, Nowy Grandland może wznowić jazdę nawet z pozycji zatrzymania – co czyni go idealnym w przypadku spowolnienia ruchu na autostradach.

IntelliLux LED® Pixel Light

Nowy Grandland wyposażony jest w najnowszą technologię adaptacyjnych świateł IntelliLux LED® Pixel Light, która zapewnia niezrównaną widoczność w nocy.

Nowe adaptacyjne reflektory IntelliLux LED® Pixel Light mają 168 indywidualnych elementów LED – 84 na każdy reflektor – i pozwalają na bezproblemowe dostosowanie wzoru wiązki światła do warunków jazdy i otoczenia. Technologia zapewnia kierowcom wybór pomiędzy kilkoma trybami świetlnymi, które włączają się automatycznie w zależności od sytuacji na drodze lub mogą być włączane ręcznie.

Tryby pełnego światła

Przy użyciu pełnego światła, Statyczne światło reflektora zapewnia bardziej intensywne oświetlenie przy zakrętach i automatycznie przełącza intensywność wiązki, aby uniknąć oślepiania innych użytkowników dróg. Poprzez zapewnienie doskonałej widoczności pobocza, technologia pomaga kierowcom zauważyć potencjalne zagrożenia.

Tryb bezolśnieniowy wykorzystuje 168 indywidualnych elementów LED i automatycznie kontroluje niezależne piksele, aby podzielić światło na indywidualne wiązki, unikając oślepiania kierowców nadjeżdżających pojazdów, jednocześnie zachowując optymalne oświetlenie.

Tryb autostradowy

Tryb autostrady rozpoznaje, kiedy pojazd porusza się po autostradzie i dostosowuje wiązkę światła do warunków jazdy, aby zapewnić optymalne prowadzenie na autostradach nocą. Wiązka światła z prawej strony jest wzmocniona, a z lewej strony zmniejszona, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających użytkowników dróg.

Tryby świateł mijania

Tryb światła miejskiego jest zaprojektowany do użytku obszarach miejskich z dużym ruchem i zmiennymi warunkami oświetleniowymi z powodu oświetlenia ulicznego. Szeroka i symetryczna wiązka jest zaprojektowana w celu optymalnej widoczności podczas jazdy po oświetlonych ulicach miasta. W szczególności kształt i rozprzestrzenienie wiązki zapewniają lepszą widoczność boczną pojazdu, co pomaga kierowcy dostrzec wszelkie potencjalne zagrożenia lub pieszych.

Światło wiejskie jest podobne do świateł mijania, ale oświetla większy obszar po bokach pojazdu oraz drogę przed sobą – dostosowując się automatycznie, aby uniknąć oślepiania nadjeżdżających pojazdów.

Światło zakrętowe oświetla drogę w kierunku jazdy na szybkościowych zakrętach, dając kierowcom lepszy widok na wyjazd z zakrętu. Światło zakrętowe jest aktywowane przy prędkościach między 20 a 40 mph.

Tryb oszczędzania energii włącza i wyłącza światła zakrętowe w połączeniu z systemem Stop/Start w celu optymalizacji zużycia energii.

Tryb manewrowy zapewnia dodatkowe światło wokół pojazdu podczas parkowania i cofanięcia. Przy włączonym biegu wstecz, pomaga oświetlić potencjalne miejsca parkingowe, włączając światła zakrętowe z intensywnością 60%.

Tryb turystyczny zmniejsza intensywność wiązki i jest zaprojektowany do jazdy w krajach, w których ruch odbywa się po drugiej stronie drogi. Kierowcy mogą uzyskać dostęp do trybu turystycznego poprzez system infotainment, aby dostosować wiązkę światła do wymogów drogowych danego kraju.

Statyczne LED świateł zakrętowych oświetla drogę w kierunku jazdy na wolnych zakrętach. Aktywowane przy prędkościach poniżej 30 mph i gdy kierunkowskaz jest włączony, światło pomaga oświetlić ukryte przeszkody i zagrożenia, takie jak piesi czy rowerzyści.

Napędy

Zbudowany na wieloenergetycznej platformie Efficient Modular Platform 2 (EMP2) Vauxhalla, Nowy Vauxhall Grandland jest dostępny z wyborem wydajnych silników benzynowych i wysokoprężnych oraz zaawansowanego napędu Plug-in HYBRID-e od samego początku.

Plug-in HYBRID-e: Łączenie efektywności i wszechstronności

Napęd Plug-in HYBRID-e łączy 180-konny 1.6-litrowy silnik benzynowy z 110-konnym silnikiem elektrycznym, co daje łączne moc 225 KM. Zasilany 13.2 kWh akumulatorem litowo-jonowym, warianty Plug-in HYBRID-e mają zasięg w trybie wyłącznie elektrycznym do 39 mil (WLTP, EAER) – co czyni go zdolnym do pokonywania typowego codziennego dystansu dla kierowców w Wielkiej Brytanii w trybie zerowej emisji.

Z maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 360 Nm, Nowy Grandland Plug-in HYBRID-e może przyspieszyć od 0 do 60 mph w 8.9 sekundy i może osiągnąć do 192 mpg zgodnie z warunkami testowymi WLTP.

Przy emisji CO2 na poziomie zaledwie 31 g/km, Nowy Grandland Plug-in HYBRID-e kwalifikuje się do stawki korzyści w rodzaju (BiK) wynoszącej 11%, co czyni go doskonałym rozwiązaniem dla użytkowników flotowych i biznesowych. W przypadku stawek BiK 2021/2022, kierowcy płaciliby miesięcznie jedynie £61.90 dla tych w 20% progu podatkowym oraz £123.80 dla tych w 40% progu podatkowym – co stanowi znaczną oszczędność w porównaniu do alternatyw benzynowych lub wysokoprężnych.

Oszczędności podatkowe to tylko jedna z korzyści finansowych związanych z posiadaniem Nowego Grandlanda Plug-in HYBRID-e. Dzięki wysoce efektywnemu elektrycznemu napędowi, Nowy Grandland jest również znacznie tańszy w codziennym użytkowaniu. W porównaniu do wersji benzynowych lub wysokoprężnych, osoby prywatne kupujące Nowego Vauxhalla Grandlanda Plug-in HYBRID-e mogą osiągnąć parytet całkowitych kosztów posiadania z wersjami benzynowymi i wysokoprężnymi, mimo wyższej ceny katalogowej, pod warunkiem, że pojazd jest użytkowany w trybie elektrycznym przez większość dziennych podróży.

Dla użytkowników biznesowych, znaczne korzyści podatkowe BiK czynią sprawę jeszcze bardziej przekonywującą. I w obu sytuacjach kierowca korzysta z większej mocy, automatycznej skrzyni biegów i prawie bezdźwięcznej jazdy w trybie zerowej emisji.

Dostępny wyłącznie z płynnie działającą ośmiobiegową skrzynią automatyczną, kierowcy mogą wybierać spośród trzech różnych trybów jazdy w wariantach Plug-in HYBRID-e.

Tryb hybrydowy jest domyślnym trybem i oferuje najlepsze z obu światów, optymalizując efektywność paliwową i osiągi jazdy
Sportowy korzysta z mocy silnika i silnika elektrycznego dla maksymalnej mocy i osiągów
Tryb elektryczny aktywuje tylko silnik elektryczny, zapewniając cichą jazdę w trybie zerowej emisji
Regeneracja energii hamowania pozwala Nowemu Grandlandowi odzyskiwać energię kinetyczną generowaną podczas hamowania w celu doładowania akumulatora. Technologia ta umożliwia korzystanie z jednego pedału w obszarach miejskich, z systemem automatycznie włączającym hamulce regeneracyjne po zwolnieniu pedału gazu. Kierowcy mogą zwiększyć ilość odzyskiwanej energii, wybierając tryb B, co zwiększa poziom hamowania regeneracyjnego i ułatwia korzystanie z jednego pedału.

Dzięki funkcji e-Save kierowcy mogą również określić ilość energii z akumulatora, która ma być zachowana, aby zapewnić, że pojazd dotrze do celu w trybie zerowej emisji, na przykład do miejskiego centrum.

Nowy Grandland Plug-in HYBRID-e dostarczany jest z kablem do ładowania typu 2 oraz standardowo z wbudowaną ładowarką 3.3kW, co zapewnia czas ładowania wynoszący trzy i pół godziny, a opcjonalna wbudowana ładowarka 6.6 kW dostępna jest dla jeszcze szybszego doładowania. Dla klientów, którzy chcą ładować za pomocą konwencjonalnego gniazdka domowego dostępny jest również kabel do ładowania typu 3.

Czas ładowania Nowego Grandlanda Plug-in HYBRID-e

Klapa ładowania znajduje się po przeciwnej stronie do wlewu paliwa i iluminowane diody LED informują o statusie ładowania pojazdu:

Biały: Witająca lampka, która oświetla obszar gniazdka
Migająca zieleń: Ładowanie w toku
Zielona stała: Ładowanie zakończone
Niebieska stała: Ładowanie opóźnione, ładowarka jest w trybie gotowości i zmienia się na migającą zieleń, gdy ładowanie się rozpoczęło – oraz na stałą zieleń, gdy jest zakończone
Czerwona stała: Błąd ładowania
Dzięki aplikacji MyVauxhall kierowcy mogą ustawić ładowanie opóźnione, aby skorzystać z niższych stawek elektryczności w godzinach szczytu – a także wtedy, gdy sieć często ma wyższy udział energii odnawialnej. Ładowanie opóźnione można również aktywować za pomocą przycisku w klapie ładowania.

Efektywne silniki benzynowe i wysokoprężne

Obok napędu Plug-in HYBRID-e, Nowy Vauxhall Grandland dostępny jest w wyborze efektywnych silników benzynowych i wysokoprężnych. Silnik benzynowy Vauxhalla 1.2-litra z turbodoładowaniem o mocy 130 KM i 230 Nm momentu obrotowego osiąga do 45.6 mpg z emisją CO2 wynoszącą 142 g/km. Warianty benzynowe dostępne są z sześciobiegową skrzynią manualną lub ośmiobiegową automatyczną i mają interwały serwisowe wynoszące 12,500 mil / jeden rok.

Modele wysokoprężne dostępne są wyłącznie z ośmiobiegową skrzynią automatyczną i posiadają 1.5-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny, produkujący 130 KM i 300 Nm momentu obrotowego. Efektywny silnik zapewnia zużycie paliwa wynoszące 54.3 mpg, emisję CO2 wynoszącą 138 g/km i ma interwały serwisowe wynoszące 20,000 mil / jeden rok.

Na drodze

Nowy Grandland inspiruje pewność siebie na drodze, niezależnie od warunków jazdy.

Przednia nawierzchnia zbudowana jest z amortyzatorów MacPhersona, które są odłączone, aby oddzielić indywidualne ścieżki obciążenia zawieszenia. Dwuelementowa rama pomocnicza ma oddzielny poprzeczny element z wydłużoną dolną ścieżką obciążenia. Tylne zawieszenie z belką skrętową zostało udoskonalone i charakteryzuje się trzema profilami skrętnymi dla większego komfortu jazdy.

Elektryczna kolumna kierownicza ma możliwość regulacji kąta i odległości, aby zapewnić optymalną pozycję do jazdy, podczas gdy odczucie kierownicy zostało usztywnione, aby poprawić wrażenia z prowadzenia.

Wszystkie modele Nowego Grandlanda charakteryzują się przednimi dyskami hamulcowymi o średnicy 304 mm i tylnymi o średnicy 268 mm dla optymalnych odczuć i informacji zwrotnej podczas hamowania.

Specyfikacja

Nowy Grandland to najnowszy model, który przyjął nową uproszczoną strukturę wykończenia Vauxhalla, która ma na celu ułatwienie klientom poruszania się po dostępnych opcjach, i jest dostępny w specyfikacjach Design, GS Line oraz Ultimate.

Design

Wejście do gamy Nowego Grandlanda jest hojnie wyposażone w wiele niezbędnych, których kierowcy i pasażerowie poszukują w rodzinnym SUV-ie. Modele Design dostępne są wyłącznie z napędami benzynowymi i wysokoprężnymi i charakteryzują się 17-calowymi pięcioramiennymi srebrnymi felgami aluminiowymi. System multimedialny Vauxhalla zapewnia siedmiocalowy kolorowy ekran dotykowy oraz siedmiocalowy cyfrowy zestaw wskaźników z Apple CarPlay™ i Android Auto™.

Wszystkie modele Design są wyposażone w reflektory LED z przodu i z tyłu, automatyczne światła, asystenta świateł drogowych, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, a także ostrzeżenie o niezamierzonym zjeżdżaniu z pasa oraz asystenta utrzymywania pasa, tempomat oraz automatyczne hamowanie awaryjne. Klimatyzacja dwustrefowa, automatyczne wycieraczki, elektryczne szyby we wszystkich drzwiach oraz elektrycznie sterowane, podgrzewane i składane lusterka dodają wygody.

GS Line

Sportowe modele GS Line wzbogacają styl Nowego Vauxhalla Grandland o 18-calowe wysokopołyskowe czarne felgi aluminiowe, kontrastowy czarny dach w celu uzyskania efektu dwukolorowego, wysokopołyskowe czarne relingi dachowe, przyciemnione tylne szyby oraz wysokopołyskowe czarne detale zewnętrzne. Modele GS Line dostępne są z napędami benzynowymi, wysokoprężnymi oraz Plug-in HYBRID-e.

Wewnątrz system multimedialny Pure Panel z nawigacją – z dziesięciocalowym kolorowym ekranem dotykowym oraz dwunastocalowym cyfrowym zestawem wskaźników – jest zamontowany, wraz z fotelem kierowcy certyfikowanym przez AGR oraz kamerą wsteczną o kącie 180 stopni.

Ultimate

Wyposażony w 19-calowe diamentowo kutne felgi bi-aluminiowe, technologię IntelliLux LED® Pixel Light, zaawansowany asystent parkowania, asystenta integracji na autostradzie, ostrzeżenie o martwym polu oraz kamerę wsteczną 360 stopni, specyfikacja Ultimate zapewnia ulepszony design i technologię. Wewnątrz znajduje się tapicerka Alcantara® oraz podgrzewane fotele kierowcy i pasażera, które są certyfikowane przez AGR.

1.2L 6MT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc95.6 Kw @ 5500 Rpm
130 Hp @ 5500 Rpm
128 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna122 Mph (196 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.4 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów6-biegowa manualnana
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość176.3 In (4478 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw osi105.3 In (2675 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Masa własna4255 Lbs (1930 Kg)

1.2L 8AT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL3
Pojemność1199 Cm3
Moc95.6 Kw @ 5500 Rpm
130 Hp @ 5500 Rpm
128 Bhp @ 5500 Rpm
Moment obrotowy170 Lb-Ft @ 1750 Rpm
230 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna121 Mph (195 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h10.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość176.3 In (4478 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw osi105.3 In (2675 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Masa własna4310 Lbs (1955 Kg)

1.5L 8AT (130 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1499 Cm3
Moc95.6 Kw @ 3750 Rpm
130 Hp @ 3750 Rpm
128 Bhp @ 3750 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 1750 Rpm
300 Nm @ 1750 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Common Rail
PaliwoDiesel
Pojemność zbiornika14 Galony (53.0 L)
Prędkość maksymalna119 Mph (192 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h12.3 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony215/65 R17
Długość176.3 In (4478 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw osi105.3 In (2675 Mm)
Pojemność bagażnika18.2 Cuft (515 L)
Masa własna4409 Lbs (2000 Kg)

1.6L PHEV 8AT (225 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1598 Cm3
Moc133.1 Kw @ 6000 Rpm
181 Hp @ 6000 Rpm
178 Bhp @ 6000 Rpm
Moment obrotowy221 Lb-Ft @ 3000 Rpm
300 Nm @ 3000 Rpm
Moc silnika elektrycznego80.9 Kw (110 Hp)
Electrical Motor Torque236 Lb-Ft (320 Nm)
Całkowita maksymalna moc165.5 Kw (225 Hp)
Całkowity maksymalny moment obrotowy265.5 Lb-Ft (360 Nm)
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoHybrydowy Benzyna
Pojemność zbiornika11.4 Galony (43.2 L)
Prędkość maksymalna140 Mph (225 Km/H)
Top Speed (Electrical)84 Mph (135 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h9.2 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów8-Speed Automatyczna
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze
Rozmiar opony225/55 R18
Długość176.3 In (4478 Mm)
Szerokość75 In (1905 Mm)
Wysokość63.3 In (1608 Mm)
Rozstaw osi105.3 In (2675 Mm)
Pojemność bagażnika13.8 Cuft (391 L)
Masa własna3825 Lbs (1735 Kg)
Power PackLithium-Ion
Maximum Capacity13.2 Kwh
Range34 Miles (54.7 Km)

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.