2022 Volkswagen Arteon

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Volkswagen nie spoczywał na laurach po wprowadzeniu do sprzedaży modelu Arteon w 2020 roku i wprowadził znaczące ulepszenia w wersji na rok 2022.

Po zaprzestaniu produkcji modelu Phaeton, Arteon pozostał flagowym sedanem Volkswagena. Chociaż był oparty na tej samej elastycznej platformie MQB, z której korzysta większość innych modeli. W wersji na rok 2022 sportowo wyglądający pojazd był dostępny w trzech poziomach wyposażenia: SE R-Line, SEL R-Line i SEL Premium R-Line. Wszystkie trzy wersje wyposażone były w pakiet R-Line zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz.

W modelu na rok 2022 agresywna sylwetka została podkreślona przez wyprofilowane linie maski, które pojawiły się na głównym grillu. Dodatkowo, wersja podstawowa miała standardowe 18-calowe lekkie felgi, podczas gdy SEL R-Line był dostępny z 20-calowymi. Ostatecznie, Premium R-Line oferowano z 20-calowymi felgami w standardzie. Ponadto, wersje średnia i najwyższa zyskały podświetlany pasek świetlny w grillu, aby uzupełnić LED-owe światła dzienne. Również LED-owe reflektory były standardem w całej gamie.

Wewnątrz, wszystkie wersje miały w standardzie trzystrefowy system klimatyzacji Climatronic Touch. Dodatkowo, w zimne dni wszystkie wersje miały standardowe podgrzewane fotele przednie. W tym samym czasie, Premium L-Line oferowało podgrzewane i wentylowane fotele w czterech wersjach. Oprócz standardowego systemu multimedialnego MIB3 z ekranem dotykowym, niemiecki producent oferował Sirius XM z 360L oraz 700-watowy system audio harman/kardon z 12 głośnikami, w tym subwooferem. Wysokiej jakości system dźwiękowy był standardem dla Premium L-Line.

Poza SE R-Line, który był dostępny tylko z napędem na przednie koła, reszta gamy była wyposażona w system napędu na cztery koła 4Motion. Jednak najważniejszą zmianą była ta pod maską, gdzie producent zainstalował turbosprężarkowy silnik czterocylindrowy o mocy 300 KM (304 PS) połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Herndon, VA — Flagowy model sedana Volkswagena, Arteon, charakteryzuje się eleganckim designem w stylu gran turismo, luksusowym wnętrzem, innowacyjną technologią oraz dostępnym napędem na wszystkie koła 4Motion®. Arteon łączy w sobie efektywność i moc, łącząc stylizację i technologie w sposób rzadko spotykany w modelach luksusowych sedana.

Nowości na rok 2022

W roku modelowym 2022 Arteon jest dostępny w trzech wersjach wyposażeniowych — SE R-Line, SEL R-Line i SEL Premium R-Line — z zawartością R-Line® dostępną teraz w standardzie. Arteon został również wyposażony w nowy silnik 2.0 TSI®, który generuje 300 KM i 295 lb-ft momentu obrotowego, w porównaniu do 268 KM i 258 lb-ft w poprzednich modelach. Siedmiobiegowa skrzynia DSG® z funkcją Tiptronic® zastępuje dotychczasową ośmiobiegową automatyczną skrzynię.

SE R-Line wyróżnia się nowym wzorem 18-calowych felg, dodaje przód i tył z systemem Park Distance Control oraz zawiera możliwość ładowania bezprzewodowego. W wersji SEL R-Line napęd na wszystkie koła 4Motion® jest teraz standardem, a dostępne są 20-calowe ciemno-grafitowe koła. Wersja SEL Premium R-Line zachowuje ten sam poziom luksusowego wyposażenia, co w modelach z 2021 roku.

Ceny detaliczne Arteona zaczynają się od 40 750 USD za wersję SE R-Line z napędem na przednie koła oraz 45 550 USD za wersję SEL R-Line z napędem 4Motion. Koszt dostawy wynosi 1 295 USD.

Wygląd zewnętrzny
Arteon z 2022 roku zachowuje swoją charakterystyczną, agresywną sylwetkę — niską i szeroką — która natychmiast odróżnia go od innych sedanów. Inspirowany klasycznymi samochodami sportowymi, konturowane linie maski przechodzą bezpośrednio w kratkę, podczas gdy długa i szeroka maska rozciąga się na całym przednim profilu, tworząc sekcję barkową. Design jest zarówno nowoczesny, jak i efektywny, co skutkuje współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym jedynie 0,30 dla modeli z napędem na przednie koła oraz 0,29 dla modeli 4Motion.

Arteon można opcjonalnie wyposażyć w wyrazisty podpis świetlny. Arteon SEL R-Line i SEL Premium R-Line mają podświetlany pasek świetlny w kratce, który uzupełnia diodowe reflektory, standardowe we wszystkich wersjach. Pasek świetlny łączy się z dziennymi światłami (DRL) i otacza logo Volkswagena, wykorzystując światło jako nowy chrom, aby podkreślić nowoczesny design przedniej części.

Poniżej paska świetlnego, trzy wyraziste chromowane listwy podkreślają szerokość Arteona. Wszystkie modele mają przednie zderzaki R-Line z dużym wlotem powietrza poniżej kratki, flankowanym przez błyszczące czarne sekcje w kształcie litery C, umiejscowione z przodu kół. Logo R-Line zdobi przód wszystkich samochodów.

Silna linia charakterystyczna nieprzerwanie otacza całe auto, optycznie obniżając objętość nadwozia, nadając mu dynamiczny wygląd. Zaczynając od kratki, linia płynnie biegnie przez sylwetkę aż do grup świateł tylnych. Z tyłu przekształca się w ostry kant pod tylną częścią, wizualnie zmniejszając wysokość Arteona i prowadząc solidną sekcję barkową do klapy bagażnika, gdzie centralnie umieszczono logo VW oraz napis Arteon pod błyszczącym czarnym spojlerem.

Ambitny design jest możliwy dzięki elastycznej architekturze podwozia MQB. Rozstaw osi Arteona wynosi 111,9 cala i jest połączony z krótkimi zwisami, co daje dynamiczne proporcje. Arteon ma długość 191,5 cala, szerokość 73,7 cala i wysokość 56,8 cala.

Wszystkie modele Arteona mają w standardzie diodowe reflektory, światła dzienne (DRL) oraz lampy tylne. Modele SEL R-Line i wyższe mają także adaptacyjny system oświetlenia przedniego Volkswagena (AFS), który dostosowuje wiązki świateł do dynamicznych zmian, takich jak hamowanie czy pokonywanie zakrętów, a także system Light Assist (kontrola świateł drogowych). W modelach SEL R-Line i wyższych zastosowano składane elektrycznie lusterka boczne z pamięcią pozycji.

Arteon na rok 2022 oferuje cztery różne wzory aluminiowych felg. Model SE R-Line ma nowy wzór felg 18-calowych, natomiast SEL R-Line wyposażony jest w standardowe felgi 19-calowe i ma do wyboru opcjonalny pakiet felg 20-calowych w ciemnym grafitowym kolorze. Wersje SEL Premium R-Line mają felgi 20-calowe.

Panoramiczny dach z elektrycznym unoszeniem i przesuwaniem jest standardowym wyposażeniem w modelach SEL R-Line i SEL Premium R-Line. Najwyższe modele SEL Premium R-Line mają również standardową elektryczną klapę bagażnika z funkcją łatwego otwierania i zamykania; kierowcy mogą po prostu podejść do pojazdu z kluczykami w kieszeni lub torebce i kopnąć pod tylny zderzak, aby otworzyć klapę bagażnika, a do zamknięcia klapy wystarczy dotknąć przycisku lub kopnąć pod tylnym zderzakiem. System KESSY® bezkluczykowego dostępu działa w czterech drzwiach oraz w tylnej klapie i jest standardem we wszystkich modelach Arteona.

Wnętrze
Przestronne wnętrze Arteona przeszło znaczące aktualizacje w ubiegłym roku, które jeszcze bardziej podkreślają jego luksusowy charakter. Cały panel deski rozdzielczej — składający się z powierzchni, wylotów powietrza i wykończeń — środkowa konsola oraz górne sekcje wykończeń drzwi zostały przeprojektowane. Dekoracyjne szwy na górze wykończeń deski rozdzielczej przechodzą do górnych sekcji wykończeń drzwi, obejmując pasażerów z przodu jak kokon. Wykończenie z aluminium zdobi deskę rozdzielczą i drzwi; modele SEL i SEL Premium R-Line zawierają przezroczyste elementy z oświetleniem ambientowym. Kierowcy mogą wybierać spośród 30 kolorów, aby oświetlić panele drzwiowe i dekoracje deski rozdzielczej oraz nałożyć kolor na wyświetlacze Digital Cockpit Pro i infotainment MIB3.

Środkowa konsola gości najnowszy infotainment MIB3 Volkswagena oraz dotykowy system sterowania klimatyzacją. Automatyczna klimatyzacja Climatronic® Touch w trzech strefach jest standardem w całej gamie Arteona. We wszystkich wersjach temperaturę można ustawiać intuicyjnie za pomocą suwaka dotykowego, podobnie jak funkcję wentylacji w trybie manualnym. Funkcje ogrzewania foteli, defrostowania przedniej szyby i szyb oraz inne funkcje klimatyzacyjne są również kontrolowane za pomocą dotykowych powierzchni w środkowej konsoli. W modelach SEL Premium R-Line znajduje się panel sterowania dla pasażerów tylnej kanapy, umożliwiający regulację temperatury.

Wielofunkcyjna kierownica również ma powierzchnie dotykowe z haptycznym sprzężeniem. Ta skórzana kierownica wielofunkcyjna z kontrastowym przeszyciem jest standardem we wszystkich modelach i jest podgrzewana w modelach SEL Premium R-Line.

Podgrzewane, regulowane elektrycznie na 12 sposobów przednie fotele są standardem w Arteonie, podobnie jak skórzane powierzchnie siedzeń. Modele SEL R-Line i wyższe mają skórzane powierzchnie Nappa oraz ustawienia pamięci dla fotela kierowcy, a modele SEL Premium R-Line dodają wentylowane fotele przednie, podgrzewane zewnętrzne fotele tylne oraz funkcję masażu dla kierowcy.

Wszystkie trzy modele witają kierowców logo R-Line na wyświetlaczach infotainment i oferują szereg ulepszeń wewnętrznych, w tym: kontrastowe przeszycia na kierownicy i dźwigni zmiany biegów, manetki zmiany biegów na kierownicy, czarny podsufitkę, stalowe pokrywy pedałów sportowych i stalowe progi drzwi.

Długi rozstaw osi zapewniony przez architekturę MQB daje Arteonowi przestronną przestrzeń na nogi z tyłu, wynoszącą 40,2 cala, oraz znaczną przestrzeń nad głową — 37,7 cala z przodu i 37,0 cala z tyłu. Arteon oferuje 27,2 stopy sześcienne przestrzeni bagażowej; po złożeniu standardowych tylnych siedzeń w proporcji 60:40 liczba ta wzrasta do 56,2 stóp sześciennych.

Infotainment MIB3. Wszystkie modele Arteona z 2022 roku wyposażone są w innowacyjny dotykowy system infotainment MIB3 Volkswagena. Wyświetlacze wykorzystują czujnik pojemnościowy (jak w smartfonach i tabletach), a nie bardziej powszechne ekrany oporowe, które wymagają nacisku, co umożliwia sterowanie dotykowe, takie jak przesuwanie i powiększanie. Bezprzewodowa integracja aplikacji-Connect z telefonami jest standardem, oferując użytkownikom możliwość uruchamiania wybranych aplikacji na wyświetlaczu pojazdu za pomocą usług takich jak Apple CarPlay®, Android AutoTM i MirrorLink®, oraz parowania wielu telefonów, które mogą przełączać się między kompatybilnymi urządzeniami. Bezprzewodowe ładowanie dla kompatybilnych urządzeń jest również standardem we wszystkich modelach Arteona z 2022 roku.

Wszystkie modele Arteona mają system Discover Media z nawigacją i szklanym wyświetlaczem o przekątnej 8,0 cala. Urządzenie wyposażone jest w ulepszony system rozpoznawania głosu, technologię Bluetooth® dla kompatybilnych urządzeń, radio HD, SiriusXM® z funkcją 360L (trzymiesięczny próbny pakiet Premium Plan) oraz dwa porty USB-C (jeden w środkowej konsoli, jeden w centralnym stosie; modele SEL Premium R-Line mają dodatkowy port tylko do ładowania w tylnym konsolu). Dzięki MIB3 system Discover Media oferuje przebudowany system nawigacji z uproszczonymi i ulepszonymi projektami map, intuicyjnymi opcjami tras, szybkim dostępem do często odwiedzanych lokalizacji oraz zaawansowanym zarządzaniem trasami. Z subskrypcją Car-Net Hotspot i pakietem Plus Nav mapy mogą być automatycznie aktualizowane o najnowsze informacje o ruchu drogowym i budowach.

Volkswagen Digital Cockpit Pro. Zaawansowany system Volkswagen Digital Cockpit Pro, standardowy we wszystkich modelach Arteona, prezentuje kierowcom w pełni cyfrowy zestaw wskaźników. Używając wyświetlacza TFT o przekątnej 10 cali, Volkswagen Digital Cockpit oferuje konfigurowalną prezentację ważnych informacji o pojeździe, z 21 opcjami wyświetlania, w tym statusu pojazdu, nawigacji, danych o jeździe, informacjach o telefonie, funkcjach asystujących kierowcy i więcej. Użytkownicy mogą wybierać spośród wielu widoków, w tym widoku nawigacji na pełnym ekranie.

SiriusXM z 360L. Modele oferujące najnowocześniejszą platformę rozrywkową audio — SiriusXM z 360L. Platforma nowej generacji SiriusXM łączy dostarczanie treści z satelity i strumieniowego przesyłania w jedną spójną rozrywkę w pojeździe i oferuje więcej opcji niż kiedykolwiek wcześniej, w tym dostęp do ponad 10 000 godzin nagranego kontentu na żądanie oraz więcej kanałów na żywo, dostępnych w ramach subskrypcji (trzymiesięczny pakiet Platinum Plan w zestawie). Spersonalizowane rekomendacje „Dla Ciebie” oferowane przez SiriusXM z 360L pomagają słuchaczom odkrywać więcej z tego, co kochają, na podstawie ich nawyków słuchania i są wyświetlane na ekranie w łatwym do znalezienia i używania formacie. Udoskonalona oferta sportowa na żywo ułatwia odnalezienie ulubionej drużyny słuchacza w czasie meczu, a indywidualne profile słuchaczy pozwalają wielu kierowcom i pasażerom dostosować własne ulubione kanały.

Muzyka harman/kardon. Wysokiej klasy system audio stworzony przez specjalistów harman/kardon został zaprojektowany specjalnie dla Arteona. Standardowy w wersji SEL Premium R-Line, system wykorzystuje 700-watowy, 16-kanałowy wzmacniacz do zasilania dwunastu głośników o wysokiej wydajności, w tym głośnika centralnego w nowo zaprojektowanej desce rozdzielczej oraz subwoofera w bagażniku. Pozostałe głośniki wysokotonowe, średniotonowe i niskotonowe są umiejscowione w drzwiach. System infotainment koordynuje indywidualną kontrolę dźwięku systemu, który także zapewnia intuicyjne wstępnie skonfigurowane ustawienia, takie jak Pure, Chill, Live i Energy.

Volkswagen Car-Net®. Od momentu debiutu w modelu 2014, Volkswagen Car-Net umożliwia właścicielom Volkswagena łączenie się z ich pojazdami. W roku modelowym 2022 usługi Car-Net będą dostępne w trzech obszarach: Zdalny dostęp, Bezpieczeństwo i zabezpieczenia oraz Hotspot. Dla pojazdów wyposażonych w system MIB3 i aktywny plan danych, dodatkowe funkcje online są dostępne z płatną subskrypcją, która zapewnia ulepszoną nawigację i infotainment.

Car-Net Remote Access umożliwia właścicielom interakcję z ich pojazdem z daleka za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Jest oferowany bez dodatkowych opłat przez pięć lat od daty zakupu pojazdu. Funkcje obejmują zdalne uruchamianie i zatrzymywanie (jeśli jest wyposażony), zdalne blokowanie i odblokowywanie drzwi, zdalne klakson i błyskanie świateł, lokalizacja ostatniego parkowania oraz zdalny wyświetlacz statusu pojazdu, który dostarcza informacji na temat szacowanego poziomu paliwa oraz mil oraz statusu drzwi i okien.

Umiejętności VW Car-Net dla Amazon AlexaTM są teraz dostępne dla większości nowych pojazdów Volkswagena. Aby skonfigurować, właściciele powinni otworzyć stronę umiejętności powiązaną z modelem swojego samochodu w aplikacji Alexa i połączyć umiejętność ze swoim kontem VW Car-Net. Dzięki temu będą mogli używać głosu na urządzeniu obsługującym Alexę, aby poprosić Alexę o wysłanie poleceń zdalnych z komfortu swojego domu — na przykład: „Alexo, zapytaj Car-Net, aby zasygnalizować mój klakson.”

Dla pojazdów wyposażonych w fabrycznie zainstalowane systemy nawigacji, Car-Net może ułatwić życie klientom, lokalizując informacje o parkowaniu poza ulicą i wysyłając miejsca docelowe lub punkty zainteresowania bezpośrednio do ich samochodu z aplikacji. Napędzany przez ParkopediaTM, funkcja Informacji o parkingu może pomóc ułatwić życie właścicieli, lokalizując informacje o parkowaniu poza ulicą. Poprzez zakładkę Nawigacja w aplikacji użytkownicy mogą kliknąć ikonę „P”, aby zobaczyć dostępne miejsca parkingowe, zarówno w najbliższej okolicy, jak i w pobliżu punktu zainteresowania. Kliknięcie na konkretną lokalizację wyświetli adres, godziny otwarcia oraz ceny. Użytkownicy mogą również wysłać lokalizację do systemu nawigacyjnego samochodu, jeśli jest on w niego wyposażony, klikając przycisk „Wyślij do mojego VW”.

Raporty zdrowotne pojazdów umożliwiają właścicielom łatwy dostęp do informacji diagnostycznych. Raporty generowane są automatycznie co miesiąc po rejestracji i są wysyłane bezpośrednio na adres e-mail w profilu właściciela; właściciele mogą również poprosić o aktualizowane raporty w dowolnym momencie za pomocą aplikacji mobilnej. Kiedy przychodzi czas na zaplanowaną obsługę, Car-Net może nie tylko powiadomić klienta, ale również zapewnia prosty sposób na umówienie wizyty u dealera.

Usługi Family Guardian oraz Roadside Call Assist mogą zapewnić dodatkowy spokój umysłu niezależnie od tego, kto prowadzi. Powiadomienie o przekroczeniu prędkości informuje właściciela, gdy zostanie przekroczona ustalona maksymalna prędkość. Powiadomienie o granicy informuje właściciela, gdy pojazd opuści ustaloną wirtualną granicę. Powiadomienie o godzinie policyjnej informuje właściciela, jeśli pojazd jest prowadzony, gdy włączone jest powiadomienie o godzinie policyjnej. Powiadomienie o valet ostrzega, jeśli pojazd jest prowadzony na odległość większą niż 0,2 mili od miejsca zrzutu valet. Aplikacja Car-Net pozwala użytkownikom kontrolować, kto otrzymuje powiadomienia, wyznaczając użytkowników głównych i pomocniczych, z różnymi poziomami kontroli i funkcjonalności dla każdego. Powiadomienia mogą przychodzić w formie wiadomości tekstowych, e-maili lub powiadomień push z samej aplikacji mobilnej. Jeśli pojazd jest unieruchomiony, pomoc drogowa jest dostępna za jednym naciśnięciem przycisku klucza.

Zapisując się do programu DriveView™, użytkownicy Car-Net mogą być uprawnieni do zniżek od niektórych najlepszych firm ubezpieczeniowych w kraju. Program ten może również pomóc użytkownikom Car-Net monitorować ich jazdę, śledząc takie aktywności jak jazda nocą, mocne hamowanie, czas bezczynności oraz nadmierna prędkość. Te czynniki mają wpływ na ogólny wynik jazdy, który jest widoczny w aplikacji mobilnej.

Car-Net Safe & Secure to płatna subskrypcja, która obejmuje pomoc w uzyskiwaniu informacji, pomoc w nagłych wypadkach, automatyczne powiadomienie o kolizji, alert w przypadku kradzieży oraz pomoc w lokalizacji skradzionego pojazdu. Aktualna cena subskrypcji wynosi 159 USD rocznie przed opodatkowaniem i opłatami i odnawia się automatycznie co roku na koniec okresu subskrypcji, chyba że zostanie anulowana. Pomoc w uzyskiwaniu informacji — dostępna przez przycisk i-call w pojeździe — pozwala kierowcy porozmawiać z agentem Car-Net w celu uzyskania wsparcia w zakresie lokalizacji i usług konta. Pomoc w nagłych wypadkach może być uzyskana przez przycisk SOS w pojeździe, a jeśli można nawiązać połączenie komórkowe, łączy kierowcę z centrum serwisowym Car-Net, które może skierować służby ratunkowe do lokalizacji pojazdu i powiadomić osobę kontaktową kierowcy. Jeśli można nawiązać połączenie komórkowe, automatyczne powiadomienie o kolizji może pomóc automatycznie powiadomić operatora, który może szybko skontaktować się z pierwszymi ratunkowymi w przypadku kolizji. Alert w przypadku kradzieży wysyła powiadomienie push do użytkownika, jeśli alarm antykradzieżowy pojazdu zostanie aktywowany, a pomoc w lokalizacji skradzionego pojazdu wykorzystuje Car-Net do pomocy w lokalizacji pojazdu przez organy ścigania w przypadku jego kradzieży.

Car-Net Hotspot umożliwia pasażerom dostęp do internetu za pomocą do czterech jednocześnie podłączonych urządzeń, w tym kompatybilnych tabletów, smartfonów, laptopów, urządzeń do gier i innych — z prędkością LTE 4G. Volkswagen niedawno wprowadził możliwość wyboru operatora, dając naszym klientom możliwość wyboru planu danych od VerizonTM lub T-Mobile ®. Zaledwie po kilku kliknięciach w aplikacji mobilnej VW Car-Net lub na stronie vw.com/carnet, właściciele mogą dodać nowy pojazd Volkswagena do istniejącego planu danych komórkowych lub kupić nowy. Klienci Verizon Wireless lub T-Mobile z istniejącym planem danych mogą po prostu dodać swój pojazd Volkswagena jako nową pozycję na swoim miesięcznym rachunku; klienci nie będący klientami Verizon lub T-Mobile mogą ustawić nielimitowany plan za 20 USD/miesiąc, mogą obowiązywać dodatkowe podatki i opłaty.

Car-Net Hotspot oferuje również dodatkowe roczne płatne pakiety subskrypcyjne, które poprawiają doświadczenie nawigacyjne i infotainment dla właścicieli VW z MY22 z fabrycznie zainstalowanym systemem infotainment MIB3. Posiadając aktywny plan danych, pakiet Plus Nav (49 USD/rok) pozwala kierowcom na dostęp do aktualizacji map online, informacji o ruchu drogowym, cen paliw i informacji o parkowaniu. Pakiet Plus Speech (9 USD/rok) oferuje zaawansowane sterowanie głosowe przy użyciu języka naturalnego, aby poprawić wprowadzanie adresów i punktów zainteresowania w mapach. Pakiet Plus Online Radio (8 USD/rok) oferuje internetowe radio z dostępem do 30 000+ stacji radiowych i podcastów. Aplikacje do strumieniowania multimediów mogą być również dostępne bez dodatkowych opłat, w tym iHeartRadioTM i TIDALTM (obydwie wymagają istniejących kont).

Napęd
Arteon jest teraz napędzany silnikiem EA888 2.0 TSI® z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem z modelu Golf R. Czwarta generacja rodziny silników EA888 jest obecnie produkowana w nowoczesnej fabryce Volkswagena w Győr, na Węgrzech.

Linia silników EA888 to arcydzieło nowoczesnego projektowania silników, które równoważy osiągi, efektywność i prowadzenie w lekkim i kompaktowym opakowaniu. Potężny silnik czterocylindrowy wykorzystuje głowicę cylindrową z aluminium z krzyżowym przepływem, która pomieści podwójne wałki rozrządu. Najnowszy system zmiennych faz rozrządu Volkswagena, który kontroluje zarówno zawory dolotowe, jak i wylotowe, oraz system zmiennego podnoszenia zaworów wydechowych, pozwala na jednoczesne spełnienie tradycyjnie przeciwstawnych celów wydajności i efektywności.

W specyfikacji Arteona silnik EA888 evo4 ma pojemność 1984 cm³, generując 300 KM (osiągnięte przy użyciu paliwa premium) przy 5350 obr./min oraz 295 lb-ft momentu obrotowego przy zaledwie 2000 obr./min. Silnik evo4 jest połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią DSG z funkcją Tiptronic i auto hold – najbardziej zaawansowaną jednostką tego typu, którą oferuje Volkswagen.

Modele Arteon z napędem na przednie koła mają zbiornik paliwa o pojemności 17,4 galona i oferują szacunkowy zasięg paliwa EPA wynoszący 24 mpg w mieście, 34 mpg na autostradzie i 28 mpg w cyklu łączonym. Modele z 4Motion all-wheel drive mają zbiornik paliwa o pojemności 17,4 galona i są oceniane na 22 mpg w ruchu miejskim, 30 mpg na autostradzie i 25 mpg w cyklu mieszanym.

System napędu na wszystkie koła 4Motion. Napęd na wszystkie koła 4Motion Volkswagena jest standardem w modelach SEL i SEL Premium R-Line Arteona. Najnowsza generacja systemu 4Motion została zaprojektowana tak, aby aktywować się przed poślizgiem kół, co pomaga zlikwidować straty trakcyjne. System osiąga to poprzez zastosowanie zaawansowanej funkcji sterowania opartej na określonych warunkach jazdy. Przy stosunkowo niskim obciążeniu lub w trakcie toczenia, napędzane są przednie koła, a tylnie koła są odłączone, co ma na celu oszczędność paliwa. Jednak tylne koła mogą być załączane w ułamku sekundy w razie potrzeby za pośrednictwem centralnego dyferencjału, który jest aktywowany przez elektrohydrauliczna pompę olejową.

Jednostka sterująca nieprzerwanie oblicza optymalny moment obrotowy dla tylnych kół i kontroluje, jak bardzo wielopłytkowe sprzęgło powinno być domknięte poprzez aktywację pompy olejowej. Ciśnienie oleju zwiększa ciśnienie kontaktowe na płytkach sprzęgłowych proporcjonalnie do żądanego momentu obrotowego na tylnej osi. Tak więc, ilość ciśnienia stosowanego na płytkach sprzęgłowych może być używana do ciągłej regulacji momentu obrotowego między przednimi a tylnymi kołami, aż do maksymalnego poziomu 50 procent na tylnej osi.

Dodatkowo Arteon wyposażony jest w zamek krzyżowy XDS® z przodu i z tyłu. Najnowsza wersja XDS+ stosuje tę funkcjonalność na szerszym zakresie wydajności dynamicznych, pomagając uczynić pojazd bardziej zwrotnym. Gdy samochód porusza się z prędkością autostradową, nacisk hamulca jest stosowany na wewnętrzne koło, aby pomóc przywrócić optymalną przyczepność, gdy tylko elektronika wykryje zbyt małe obciążenia. System XDS+ działa jak dyferencjał z ograniczonym poślizgiem i może pomóc zrekompensować podsterowność podczas pokonywania zakrętów. W sytuacjach niskiej przyczepności system może krótko hamować koło, które się ślizga, co umożliwia nieprzerwaną i stabilną przekazywanie mocy napędu na koło po przeciwnej stronie.

Podwozie
Podwozie i zawieszenie Arteona zostały specjalnie wzmocnione w porównaniu do innych modeli MQB Volkswagena, podkreślając ducha Gran Turismo tego samochodu. Niezależne zawieszenie przednie typu kolumnowego jest połączone z niezależnym zawieszeniem tylnym typu czterowachlarzowego z amortyzatorami ciśnieniowymi, a oba osie są wyposażone w stabilizatory. Chociaż ta konfiguracja zawieszenia odpowiada za komfortową i stabilną jazdę w wielu modelach Volkswagena, szczególnie efektywna jest w długim rozstawie osi Arteona.

Z punktu widzenia strukturalnego platforma MQB zapewnia niezwykle wysoką sztywność nadwozia, wynikającą z połączenia ultra wysokowytrzymałych i ultra wysokowytrzymałych stali gorąco formowanych. Pomimo dużej tylnej klapy Arteona, sztywność nadwozia została zwiększona o 10 procent w porównaniu do porównywalnego modelu z nadwoziem notchback. Umożliwia to bardzo precyzyjne kierowanie, wysoką reakcję pojazdu i optymalny komfort jazdy. Ultra wysokowytrzymała stal jest używana w obszarach pojazdu takich jak progi, a także członki boczne i poprzeczne nadwozia. Ultra wysokowytrzymała stal gorąco formowana jest używana do słupków B, tunelu centralnego, dolnej przegrody, bocznych członów z tyłu oraz bocznych członów dachu.

System hamulcowy składa się z wentylowanych tarcz przednich o średnicy 13,4 cala oraz wentylowanych tarcz tylnych o średnicy 12,2 cala z standardowym systemem ABS z trzema kanałami oraz elektroniczną dystrybucją ciśnienia hamulca. Kierownica z przekładnią zębato-śrubową ma elektryczne wspomaganie oraz zmienną wspomaganie w zależności od prędkości. System ten oferuje współczynnik kierownicy 13,6:1, co pozwala na sportowe 2,76 obrotów kierownicy z blokady do blokady oraz promień skrętu pojazdu wynoszący 39,0 stopy.

DCC®. Standardowy system DCC z adaptacyjnym tłumieniem przyczynia się do równowagi między doskonałym prowadzeniem a luksusowym komfortem jazdy poprzez indywidualne zarządzanie parametrami odbicia i kompresji zawieszenia, co pozwala na poprawę dynamiki pojazdu. DCC bierze pod uwagę sygnały z czujników przemieszczenia kół i akcelerometrów, a także informacje o pojeździe z magistrali Chassis-CAN, aby adaptacyjnie dostosować optymalną siłę tłumienia. Ponadto siły tłumienia są selektywnie stosowane do czterech kół indywidualnie. Dzięki nowej generacji DCC możliwe jest niezależne zmienianie tłumienia odbicia i kompresji podczas pokonywania zakrętów.

Wybór trybu jazdy. Oprócz znanych programów Wybór trybu jazdy (Comfort, Normal, Sport), amortyzatory Arteona można dostosować w szerszym zakresie poprzez submenu indywidualnych ustawień (Comfort+ do Sport+). Poza znanym ustawieniem Comfort kierowca może jeszcze bardziej zwiększyć komfort jazdy Arteona, przesuwając suwak w lewo do Comfort+, podczas gdy bardziej sportowe ustawienie niż znane Sport może być ustawione, przesuwając suwak w prawo, do Sport+. Kierowca może dostosować ustawienia między profilami Comfort, Normal i Sport, tworząc naprawdę spersonalizowane ustawienia.

Bezpieczeństwo i asystenci kierowcy
Aby chronić pasażerów, Arteon zapewnia połączenie zarówno pasywnych, jak i aktywnych systemów bezpieczeństwa. Obejmuje osiem poduszek powietrznych w standardzie (poduszki powietrzne z przodu i boczne dla pasażerów z przodu oraz poduszki powietrzne boczne dla miejsc siedzących z boków), a także szereg elektronicznych systemów bezpieczeństwa, takich jak system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) oraz elektroniczna kontrola stabilności (ESC). Wszystkie modele Arteona mają standardową kamerę tylnej widoczności.

Standardowym wyposażeniem Arteona jest automatyczny system hamowania po kolizji Volkswagena. Opiera się na założeniu, że kolizja rzadko jest pojedynczym, natychmiastowym działaniem, ale raczej serią wydarzeń, które następują po początkowym uderzeniu — z których najbardziej znaczące mogą spowodować dodatkowe kolizje. Automatyczny system hamowania po kolizji pomaga to zniwelować, w niektórych scenariuszach wypadków, poprzez zastosowanie hamulców, gdy wykryta jest kolizja główna przez czujniki poduszek powietrznych, co potencjalnie zmniejsza pozostałą energię kinetyczną i, w konsekwencji, szansę na dodatkowe uszkodzenia.

Arteon zawiera również inteligentny system reakcji na kolizje Volkswagena, który wyłącza pompę paliwową, odblokowuje drzwi oraz włącza światła awaryjne, jeśli samochód jest zaangażowany w niektóre rodzaje kolizji.

Zaawansowana technologia asystentów kierowcy IQ.DRIVE® Volkswagena oferuje półautonomiczną zdolność. Na autostradzie IQ.DRIVE posiada system centrowania pasa ruchu oraz pojemnościową kierownicę, co ułatwia jazdę. W mieście IQ.DRIVE ostrzega o zaskakujących przeszkodach przed sobą i obserwuje otoczenie, aby ułatwić bezpieczną jazdę.

System IQ.DRIVE jest standardem w wersjach SEL. System wykorzystuje radary przednie i tylne, kamerę przednią oraz szereg czujników ultradźwiękowych do zbierania danych z otoczenia, umożliwiając Travel Assist (półautomatyczna pomoc w prowadzeniu); Front Assist (Ostrzeżenie przed kolizją czołową i autonomiczne hamowanie awaryjne z monitorowaniem pieszych); Active Side Assist (monitorowanie martwego pola); Rear Traffic Alert; Adaptive Cruise Control (ACC) Stop and Go; Lane Assist (system utrzymania pasa ruchu); oraz Emergency Assist (półautomatyczna pomoc w przypadku nagłego zdarzenia zdrowotnego).

Travel Assist, standardowy w wersjach SEL, umożliwia półautonomiczną jazdę z rękami na kole od 0 do 95 mph. Travel Assist można aktywować za pomocą przycisku na kierownicy i wykorzystuje funkcje Adaptive Cruise Control (ACC) oraz Lane Assist (asystent utrzymania pasa) do pomocy w kierowaniu, a także przyspieszaniu i hamowaniu w odpowiedzi na ruch drogowy oraz centrowaniu pojazdu w obrębie oznaczeń pasa. Umożliwia to kierowcy obserwację zadań związanych z prowadzeniem przy minimalnym nacisku na kierownicę. Odpowiedzialność kierowcy polega na ciągłym monitorowaniu systemu, utrzymywaniu czujności i kontrolowaniu pojazdu w każdej chwili. Aby to zapewnić, Travel Assist monitoruje pojemnościową kierownicę, aby upewnić się, że kierowca trzyma na niej ręce.

Front Assist, standardowy we wszystkich wersjach, ma na celu ostrzeganie kierowców o potencjalnych kolizjach czołowych (Ostrzeżenie przed kolizją czołową) z pojazdami i pieszymi, a w niektórych przypadkach zapewniać automatyczne wsparcie hamulcowe (Autonomiczne hamowanie awaryjne).

W ramach fizycznych ograniczeń systemu, Ostrzeżenie przed kolizją czołową informuje kierowcę o potencjalnych krytycznych sytuacjach kolizji czołowej, zarówno akustycznie, jak i wizualnie za pomocą symbolu ostrzegawczego w zestawie wskaźników, jeśli samochód porusza się z prędkością powyżej 18 mph. Co więcej, automatyczne szarpnięcie hamulców może ostrzec kierowcę o niebezpieczeństwie. Jeśli kierowca nie zareaguje, aktywowane jest autonomiczne hamowanie awaryjne, aby pomóc spowolnić pojazd. Jeśli samochód porusza się poniżej 18 mph i system wykryje potencjalną kolizję czołową, aktywowane jest autonomiczne hamowanie awaryjne bez wcześniejszego akustycznego i wizualnego ostrzeżenia. Jeśli pedał hamulca jest wciśnięty, ale kierowca hamuje zbyt lekko, ciśnienie hamulców jest zwiększane przez system (wsparcie hamulców).

Side Assist (monitoring martwego pola) jest standardem we wszystkich modelach Arteona. Side Assist wykorzystuje dwa czujniki radarowe z tyłu pojazdu do skanowania nadjeżdżającego ruchu i ma na celu ostrzeganie kierowców o obecności innych pojazdów w sąsiednich pasach. Jeśli kierowca używa kierunkowskazu, aby zaznaczyć zmianę pasa, gdy wykryto pojazd w martwym punkcie, system wykorzystuje migającą diodę LED w obudowie lusterka. Nawet jeśli kierowca nie używa kierunkowskazu, dioda LED w lusterku zaświeci się, jeśli wykryto pojazd w martwym punkcie. System ma na celu pomaganie kierowcom w określonych sytuacjach; stacjonarne obiekty lub nadjeżdżające pojazdy nie wywołują ostrzeżeń, ani pojazdy oddalone o więcej niż jeden pas od pojazdu.

Jeśli Lane Assist jest aktywny (modele SEL, patrz poniżej), system nie tylko ostrzega kierowcę migającą diodą LED, jeśli wykryto pojazd w martwym punkcie, ale w granicach systemu, może również skorygować kierownicę, aby pomóc utrzymać samochód w swoim pasie, nawet jeśli włączony jest kierunkowskaz. Jeśli kierowca nadal próbuje skręcić z pasa, system ostrzega o dodatkowej wibracji kierownicy.

System ostrzegania o ruchu tylnym, standardowy we wszystkich wersjach, ma na celu wykrywanie pojazdów nadjeżdżających z boku, które mogą być trudne do zobaczenia przez kierowcę podczas cofania. System oferuje widok 180 stopni z tyłu samochodu z zasięgiem 65 stóp, i wyświetli ostrzeżenie wizualne oraz akustyczne, jeśli wykryta zostanie potencjalna kolizja z nadjeżdżającym pojazdem. Jeśli kierowca nie zareaguje, system może zastosować hamulce, aby pomóc złagodzić, a w najlepszym przypadku zapobiec kolizji. System uruchamia się po wrzuceniu biegu wstecz.

Adaptacyjny tempomat (ACC) Stop & Go, standardowy w wersjach SEL, wykorzystuje radar skierowany do przodu, aby utrzymać ustaloną prędkość, pomagając jednocześnie utrzymać ustaloną odległość od pojazdu z przodu. Kierowca ustawia prędkość oraz żądany odstęp za pomocą przycisków na kierownicy wielofunkcyjnej i może dalej używać tych przycisków do regulacji oraz anulowania funkcji ACC, podczas gdy pedał przyspieszenia może być użyty do nadpisania funkcji ACC. Naciśnięcie hamulców zawsze anulowuje funkcję ACC. Wszystkie komunikaty związane z systemem ACC są wyświetlane na centralnym wyświetlaczu wielofunkcyjnym.

Kiedy droga przed pojazdem jest wolna, system utrzymuje ustaloną prędkość. Modele z ACC mogą dostosować prędkość do pojazdu z przodu i zatrzymać się, jeśli pojazd przed nimi się zatrzyma. Jeśli samochód z przodu ruszy w ciągu trzech sekund, ACC wznowi automatycznie ustawioną prędkość. Jeśli samochód zatrzyma się na dłużej niż trzy sekundy, kierowca może wznowić kontrolę ACC, wciskając pedał przyspieszenia lub przycisk „wznów” na kierownicy.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.