Przez trzy dekady Jetta była najlepiej sprzedającym się modelem Volkswagena na rynku, dzięki swoim kompaktowym rozmiarom i wyglądowi sedana w układzie trzyboksowym, co sprawiało, że była odpowiednia zarówno dla rodzin, jak i jako samochód służbowy.
W 2021 roku niemiecki producent wprowadził zmodernizowaną wersję siódmej generacji Jetta, która zmieniła stylizację oraz niektóre silniki.
Na zewnątrz samochód zyskał nową osłonę chłodnicy z dwoma charakterystycznymi chromowanymi paskami, które otaczały logo VW na środku. W wersji GLI pojawił się czerwony pasek biegnący wzdłuż zderzaka, łączący standardowe reflektory LED. Z boku, chromowane wykończenia wokół okien były kolejnym standardowym elementem modelu na rok 2022.
Wewnątrz niemiecki producent zaktualizował system infotainment do wersji MIB3, która była standardem w wersji GLI, a także dostępna jako opcja w pozostałych wersjach. Volkswagen wprowadził również 8-calowy wyświetlacz w zestawie wskaźników, z opcją 10-calowego urządzenia nazwanego Digital Cockpit Pro. Jak można się było spodziewać, samochód oferował bezprzewodowe połączenie Android Auto i Apple CarPlay.
Pod Maską Volkswagen zastosował silnik 1.5 o pojemności litra z turbodoładowaniem w większości wersji. Z drugiej strony, wersja GLI miała ten sam silnik 2.0 o pojemności litra z turbodoładowaniem, co jej poprzednik. W zależności od opcji i wersji, do całej gamy dostępna będzie automatyczna skrzynia biegów (automatyczna skrzynia dwusprzęgłowa).
Od ponad czterech dekad Jetta jest flagowym modelem marki Volkswagen, definiującym przystępną niemiecką inżynierię. W roku modelowym 2022 Volkswagen w Stanach Zjednoczonych wprowadza odświeżoną rodzinę Jetty z nowymi technologiami i stylizacją, które podnoszą wartość zarówno modelu Jetta, jak i sportowej Jetty GLI.
„Jetta, będąca najlepiej sprzedającym się modelem VW przez ponad 30 lat, okazała się atrakcyjną ofertą,” powiedział Hein Schafer, starszy wiceprezydent ds. marketingu i strategii produktów. „To odświeżenie opiera się na mocnych stronach obecnej generacji – przestronnym wnętrzu, doskonałej ekonomii paliwowej i niskich kosztach utrzymania – i rozwija je poprzez nowoczesny design, lepsze technologie oraz większy dostęp do funkcji asystujących kierowcy, których szukają nabywcy. Wprowadzenie nowej wersji Sport sprawia, że klienci mogą łatwiej zdobyć pojazd o sportowym wyglądzie w przystępnej cenie.”
Odświeżona Volkswagen Jetta korzysta z silnika 1.5 TSI z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem EA211, znanego z nowo wprowadzonego SUV-a Taos. Silnik generuje moc 158 KM i moment obrotowy wynoszący 184 lb-ft, a jego konstrukcja opiera się na zmodyfikowanej wersji cyklu Millera, w którym zawory ssące zamykają się wcześnie w fazie ssania, co wspomaga oszczędność paliwa. Wysoki współczynnik sprężania wynosi aż 11.5:1. Ostatecznie uzyskuje się połączenie momentu obrotowego przy niskich prędkościach i konkurencyjnej ekonomii paliwowej. Silnik jest połączony z sześciobiegową skrzynią manualną lub płynnie działającą ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.
Kluczowe cechy EA211, zmodyfikowanego w porównaniu do poprzedniej generacji Jetty, obejmują:
Cylindry z powłoką APS, gdzie proszek żelazny jest plazmowo nanoszony na blok cylindrów, co redukuje tarcie między cylindrem a pierścieniami tłokowymi. Ten proces został zlokalizowany w regionie Ameryki Północnej.
Moduł chłodzenia z mapowaniem, który podgrzewa silnik szybciej niż w poprzedniej wersji EA211, kontrolując przepływ wody w różnych częściach silnika dla większej efektywności.
Zmienna geometria turbosprężarki (VTG). Jest to jedna z pierwszych turbosprężarek produkowanych na dużą skalę z tą technologią w regionie Ameryki Północnej, ta turbosprężarka jest bardziej wydajna, zapewnia wyższe ciśnienie doładowania i unika strat powietrza.
System wtrysku wysokociśnieniowego z ciśnieniem do 350 bar (podniesionym z 200 bar), co pozwala na lepszą atomizację mieszanki paliwowo-powietrznej, krótszy czas wtrysku, optymalizację tworzenia mieszanki oraz niższe emisje cząstek stałych.
Volkswagen Jetta GLI jest napędzana silnikiem 2.0 EA888, który generuje moc 228 KM i moment obrotowy wynoszący 258 lb-ft. Sześciobiegowa skrzynia manualna jest standardem, natomiast siedmiobiegowa automatyczna skrzynia DSG® z podwójnym sprzęgłem dostępna jest opcjonalnie.
Modele Jetta i GLI opierają się na architekturze platformy MQB Volkswagena. Oba modele mają przednie zawieszenie typu strut, przy czym Jetta oferuje tylną konstrukcję z belką skrętną, a modele GLI mają tylne zawieszenie wielowahaczowe. Określana jako „GTI z bagażnikiem”, GLI może poszczycić się zaawansowanym elektronicznie kontrolowanym, różnicowym ograniczonym poślizgiem VAQ, który działa w tandemie z systemem różnicowym XDS® oraz systemem adaptacyjnego tłumienia DCC®.
Jetta 2022 będzie oferowana w czterech wersjach wyposażeniowych, bogatych w wartości, podczas gdy GLI dostępna będzie w jednej, w pełni wyposażonej wersji. Nowością na rok 2022 jest wersja Jetta Sport, która oferuje treści inspirowane entuzjastami w przystępnej cenie. Elektroniczna blokada różnicowa XDS oraz ciemnoszare 17-calowe felgi aluminiowe to standardowe wyposażenie, podobnie jak czarny grill, pokrywy lusterek i obramowanie okien, czarna podsufitka oraz unikalne sportowe siedzenia z materiału. Wersja Sport zastępuje wcześniejszą wersję R-Line i jest umiejscowiona tuż powyżej podstawowej wersji S w celu maksymalnej dostępności.
Z zewnątrz, VW Jetta i GLI zyskują aktualizację stylu z nowymi przednimi i tylnymi zderzakami, nowymi kolorami oraz nowymi kołami. Zmieniony przód obejmuje nowy przedni zderzak z nowym grillem z dwoma charakterystycznymi chromowanymi paskami po bokach logo VW. W modelu GLI charakterystyczny czerwony pasek znajduje się między paskami, a dolna część przodu ma klasyczne detale w kształcie plastra miodu. Diody LED w reflektorach i światłach dziennych (DRL) są standardem, natomiast modele Jetta i GLI w najwyższej wersji wyposażeniowej mają reflektory projektorowe LED.
Z boku, chromowane wykończenie okien jest standardem, podczas gdy nowe wersje Sport Jetta i GLI mają czarne obramowanie okien. Charakterystyczny profil boczny Jetty pozostaje z wyraźną linią charakterystyczną biegnącą od przedniego błotnika przez standardowe tylne światła LED. Wszystkie modele otrzymały nowe tylne zderzaki; GLI dodaje czarny dyfuzor w kształcie plastra miodu oraz szerszy podwójny wydech, który poprawia akustykę na rok 2022. Jetta 2022 będzie dostępna w siedmiu kolorach nadwozia – w tym nowym Kings Red Metallic, Oryx White Metallic i Rising Blue Metallic – a GLI zaoferuje pięć kolorów. Każda wersja ma unikalne koła, od standardowych 16-calowych felg aluminiowych w Jetcie po standardowe 18-calowe felgi w GLI oraz dwa opcjonalne pakiety kół w czerni.
Wewnątrz Volkswagen Jetta i GLI oferują udoskonaloną technologię i aktualizacje designu w całej kabinie. Zestaw wskaźników Volkswagen Digital Cockpit teraz standardowo wyposażony jest w 8-calowy wyświetlacz w Jetta, natomiast 10-calowy Digital Cockpit Pro w GLI. Oba samochody mają również standardowy system Volkswagen Car-Net® z funkcją Wi-Fi w samochodzie przy subskrypcji pakietu danych. W najwyższych wersjach Jetta i GLI, standardem jest system multimedialny MIB3, a także bezprzewodowe ładowanie i bezprzewodowy dostęp do aplikacji dla kompatybilnych urządzeń. Nowe siedzenia z materiału w romby są standardowe, podobnie jak kontrastowe przeszycia w całej kabinie. Powierzchnie siedzeń z ekoskóry i skóry są dostępne w modelach Jetta, przy czym te ostatnie oferowane są w nowym kolorze Volcano Brown oraz czarnym wzorze w dwóch odcieniach. GLI charakteryzuje się czerwonymi kontrastowymi przeszyciami w całym wnętrzu oraz perforowanymi skórzanymi siedzeniami z czerwonym podkładem.
Kierownica pokryta ekoskórą jest dostępna w podstawowych modelach Jetta i standardowo w wyższych wersjach, z opcją ogrzewania, natomiast GLI ma nową sportową kierownicę owiniętą skórą z funkcjami dotykowymi i czerwoną nasadką „GLI”. Ogrzewane przednie i tylne siedzenia oraz wentylacja siedzeń przednich są dostępne w Jetta, podczas gdy GLI oferuje standardowo ogrzewane i wentylowane przednie siedzenia. Elektrycznie regulowane siedzenie kierowcy, automatyczna klimatyzacja Climatronic® oraz system bezkluczykowy KESSY® z uruchamianiem przyciskiem są dostępne od modeli średniej wersji w Jetta i są standardowe w GLI. Dodatkowe dostępne funkcje obejmują panoramiczny dach, system audio BeatsAudio® oraz 10-kolorowe podświetlenie ambiencjonalne.
Technologia asystująca kierowcy IQ.DRIVE® jest dostępna od podstawowej wersji Jetty. IQ.DRIVE obejmuje system Front Assist (ostrzeganie o kolizji czołowej i autonomiczne hamowanie awaryjne z monitorowaniem pieszych), aktywny monitor martwego pola, ostrzeżenie o ruchu tylnym, Lane Assist (system utrzymywania pasa ruchu), adaptacyjny tempomat (ACC) z funkcją Stop and Go, Travel Assist (półautomatyczna pomoc w prowadzeniu) oraz Emergency Assist (półautomatyczna pomoc w sytuacji awaryjnej). Podstawowe modele Jetty mają standardowo system Front Assist, monitor martwego pola oraz ostrzeżenie o ruchu tylnym, i mogą być wyposażone w pakiet IQ.DRIVE, aby dopełnić zestaw funkcji (Emergency Assist dostępne tylko w modelach automatycznych). Modele Jetty mają standardowo IQ.DRIVE od średnich wersji wzwyż, podobnie jak GLI. Funkcja Light Assist (kontrola świateł drogowych) jest również dostępna.