2022 Volkswagen Polo GTI

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

W 1975 roku Volkswagen zaprezentował pierwszy model Polo, a w kolejnym roku dołączył do niego Scirocco GTI. Mimo że te dwa modele są obecne na rynku od niemal pięćdziesięciu lat, wersja GTI trafiła do trzeciej generacji Polo dopiero w 1998 roku. Od tego czasu pojazd ten zyskał uznanie w kategorii samochodów kompaktowych za swoją praktyczność, efektywność i aspiracje wyścigowe.

Wykorzystując niezawodność podstawowego modelu i dodając cechy nastawione na osiągi, nowy Polo GTI wyróżnia się jako przyjemna i przystępna opcja do codziennego użytku. Dzięki ulepszonej technologii kierowcy mogą cieszyć się kompleksowym doświadczeniem jazdy, które łączy klasyczną manualną kontrolę z półautomatycznym trybem.

System IQ.DRIVE Travel Assist pozwala samochodowi przejąć kontrolę nad kierowaniem, hamowaniem i przyspieszaniem w zakresie od 0 do 130 mph (209 km/h). Sprytnie integruje dwa prostsze systemy: adaptacyjny tempomat i asystent pasa ruchu. Jednak ważne jest, aby kierowca zawsze trzymał ręce na kierownicy, co podkreśla półautomatyczny charakter systemu.

Zachowując tradycję Polo, silnik zapewnia efektywność przy umiarkowanym zużyciu paliwa, uzupełnioną o skrzynię biegów DSG. Sportowe zawieszenie, obniżone o dwa cale, przyczynia się do dynamicznej sylwetki samochodu. Lekka konstrukcja poprawia doskonałe dopasowanie jego komponentów i sprawia, że kierowca siedzący za sportową skórzaną kierownicą czuje, że samochód może podbić każdy tor wyścigowy.

Choć kompaktowa budowa samochodu wpływa na pojemność bagażową, oferując stosunkowo skromne 351 litrów, są też pewne inne zalety. Na przykład, zmniejszone wymiary sprawiają, że opcjonalne 18-calowe aluminiowe felgi wyglądają na większe i bardziej stylowe, nadając Polo sportowy wygląd, który może podnieść morale i poprawić osiągi.

Tył samochodu również otrzymał nowe światła LED, które mają animowane światła hamowania oraz zintegrowane dynamiczne kierunkowskazy, co sprawia, że Polo wyróżnia się jeszcze bardziej, nawet podczas spokojnego przechadzania się po mieście. Chromowana rura wydechowa nie tylko elegancko oddaje ryk silnika, ale też doskonale kontrastuje z oznaczeniem GTI z tyłu samochodu.

Efektywność to kluczowe słowo mówiąc o niemieckim dziedzictwie tego pojazdu, ponieważ instrumenty i system multimedialny są strategicznie umieszczone w polu widzenia kierowcy, co ułatwia ich odczyt i użytkowanie w różnych sytuacjach.

Mimo że samochód jest wyposażony w nowoczesne technologie, takie jak sześciogłośnikowy system dźwiękowy Beats, który uzupełnia 10,25-calowy wyświetlacz, główną atrakcją wnętrza pozostaje charakterystyczny styl GTI.

Charakterystyczne czerwone kontrastowe przeszycia, kolor wykończenia Titanium Black na słupkach dachu i podsufitce podkreślają sportowy charakter tego kompaktowego Volkswagena. Połączenie elementów designu w kolorach czerwonym, czarnym i chromowym nadaje wnętrzu bardzo elegancki wygląd.

 W kwietniu 2021 roku Volkswagen zaprezentował najnowszą ewolucyjną wersję szóstej generacji modelu Polo. Teraz do rodziny dołącza jej najbardziej sportowa wersja: nowy Polo GTI. Nosiciel legendarnego akronimu staje na czołowej pozycji w segmencie Polo pod względem wydajności, technologii i sportowości. Potężny silnik TSI oraz sportowe zawieszenie, dostosowane specjalnie do Volkswagena Polo GTI, przekształcają najlepiej sprzedający się kompaktowy samochód w dynamiczny, czteroosobowy samochód sportowy, który po raz pierwszy w Polo GTI umożliwia również jazdę w trybie półautomatycznym. Bogata gama najnowszej generacji systemów wspomagających zapewnia jeszcze większy komfort i bezpieczeństwo dla wszystkich pasażerów.

W świecie motoryzacji istnieją trzy litery, które od blisko pięciu dekad mają magiczne brzmienie: GTI. Od momentu wprowadzenia oryginalnego GTI w 1976 roku, Volkswagen zapewniał, że ten kod jest synonimem doskonałej przyjemności z jazdy w segmencie kompaktowych samochodów. Polo nosi akronim GTI od 1998 roku – jest to trzeci model, który to robi, po Golfie i Scirocco. Najnowsza generacja płynnie kontynuuje wspaniałą tradycję GTI i ustala nowe standardy dla samochodów kompaktowych. Techniczne fundamenty dostarcza Modular Transverse Toolkit (MQB) Volkswagena. W całej gamie modeli MQB oznacza postęp technologiczny, wysoką sztywność nadwozia, wzorcowo niską wagę oraz bardzo dobre właściwości w przypadku zderzeń.

IQ.DRIVE Travel Assist, stosowany po raz pierwszy w VW Polo GTI, umożliwia jazdę w trybie półautomatycznym. System może przejąć kierowanie, hamowanie i przyspieszanie nowego Polo GTI od 0 km/h do maksymalnej prędkości Travel Assist (210 km/h). Do prowadzenia wzdłużnego IQ.DRIVE Travel Assist wykorzystuje znane systemy, takie jak Adaptacyjny Tempomat (ACC). Prowadzenie boczne wspierane jest przez Lane Assist, który jest standardowym wyposażeniem. Kierowca może aktywować system za pomocą przycisku Travel Assist na nowym, wielofunkcyjnym, skórzanym sportowym kole kierownicy. Ręce kierowcy muszą pozostać na kole kierownicy podczas korzystania z tego systemu, co oznacza, że kierowca zawsze odpowiada za pojazd.

W nowym Polo GTI zastosowano wiele nowych systemów informacyjno-rozrywkowych (najnowsza generacja MIB3.1), które są połączone z różnymi usługami online, zapewniając nowoczesną łączność. Jednostka Online Connectivity (OCU) z wbudowaną eSIM umożliwia korzystanie z usług online z We Connect (dostępnej przez ograniczony czas) i We Connect Plus (dostępnej bezpłatnie w Europie przez rok lub trzy lata). Funkcje takie jak naturalne sterowanie głosowe, dostęp do serwisów streamingowych oraz personalizacja w chmurze za pomocą „Volkswagen ID” ulepszają najnowszy system MIB3.1, w zależności od poziomu wyposażenia. Integracja aplikacji takich jak App-Connect Wireless dla Apple CarPlay™ i Android Auto™ jest teraz bezprzewodowa. Tak jak w Polo, wskaźniki i system informacyjno-rozrywkowy są rozmieszczone na osi wizualnej, co zapewnia łatwe oglądanie i obsługę w każdej sytuacji drogowej. Cyfrowy kokpit Pro imponuje wyższą gęstością pikseli, poprawionym współczynnikiem kontrastu i intensywnymi kolorami, a także rozmiarem ekranu wynoszącym 10,25 cala lub 26 centymetrów w przekątnej.

Sportowość połączona z efektywnością i umiarkowanym zużyciem

Serce GTI to zawsze jego silnik. Tak jak wszystkie jego poprzednicy, nowy Volkswagen Polo GTI również jest napędzany na przednią oś. Turboładowany, bezpośredni wtryskiwacz benzyny zmienia biegi za pomocą siedmiobiegowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem (DSG), która jest standardowym wyposażeniem. Wśród najważniejszych cech silnika turbo w nowym Polo GTI, zamontowanego poprzecznie z przodu pojazdu, znajdują się: system podwójnego wtrysku z połączonym wtryskiem bezpośrednim i wtryskiem do kolektora, jednostka sterująca silnikiem z czterema procesorami oraz elektroniczny system podnoszenia zaworów po stronie wlotowej. Mimo wysokiej mocy, silnik imponuje swoją efektywnością przy umiarkowanym zużyciu paliwa. Wspiera go niska waga nowego VW Polo GTI na pustym biegu.

Jak przystało na prawdziwego Volkswagena GTI, nowy Polo GTI również standardowo wyposażony jest w sportowe zawieszenie, zaprojektowane specjalnie dla tego modelu. Obniża ono zawieszenie o 15 milimetrów i gwarantuje charakterystyczną dla GTI syntezę dynamiki jazdy, bezpiecznej neutralności i dużego komfortu prowadzenia.

Nowy Volkswagen Polo GTI standardowo wyposażony jest w nową technologię IQ.Light – matrycowe reflektory LED oraz podświetlaną listwę grilla jako wyróżniający element światła do jazdy dziennej. Dzięki temu sportowy nowy Polo tworzy stylistyczny most do całkowicie elektrycznych modeli ID. Volkswagena oraz nowej generacji udanych modeli, takich jak Golf, Arteon i Tiguan, które również mogą być wyposażone w ten charakterystyczny pasek LED, typowy dla nowych Volkswagenów, jako opcję lub w zależności od wersji wyposażeniowej.

Najbardziej wyrazistą zmianą wizualną w tylnej części nowego Polo GTI są nowo zaprojektowane tylne światła LED z animowanym światłem stop i zintegrowanymi dynamicznymi kierunkowskazami, które wskazują zmianę kierunku za pomocą płynnych ruchów światła. Nowy, specyficzny dla GTI zderzak nadaje kompaktowemu samochodowi sportowemu jeszcze bardziej dominującą i szerszą obecność wizualną na drodze. Zintegrowany w bocznej części zderzaka adaptacyjny system oświetlenia przedniego (AFS), sterowany za pomocą głównych reflektorów, został przeprojektowany i teraz zapewnia jeszcze bardziej wyraźny efekt oświetleniowy. W połączeniu z IQ.Light – matrycowymi reflektorami LED zapewnia bardzo jednorodne oświetlenie drogi i otoczenia. Charakterystyczne czerwone logo GTI na grillu, wentylacyjne kratki w kształcie plastra miodu oraz ciągła czerwona listwa nad paskiem LED do jazdy dziennej pozostają charakterystycznymi cechami GTI w ostrzejszym przodzie pojazdu. Po prawej i lewej stronie przechodzi w IQ.Light – matrycowe reflektory LED z czerwonymi skrzydełkami.

Nowe Polo GTI dostępne jest w pięciu kolorach: głęboka czerń perłowa, szary dymny metalik, czerwony królów metalik, czysta biel uni i niebieski rafowy metalik. Ostatnie trzy kolory nadwozia mogą być wyposażone w kontrastowy czarny dach jako opcja (Pakiet dachowy). Samochód standardowo wyposażony jest w 17-calowe felgi aluminiowe. Volkswagen Polo GTI można również zamówić w opcjonalne 18-calowe felgi.

Wnętrze w dominujących kolorach czerni, czerwieni, szarości i chromu

2.0L TSI 7AT FWD (207 KM)

ParametrWartość
CylindryL4
Pojemność1984 Cm3
Moc152.2 Kw @ - Rpm
207 Hp @ - Rpm
204 Bhp @ - Rpm
Moment obrotowy236 Lb-Ft @ 1500-4500 Rpm
320 Nm @ 1500-4500 Rpm
Układ paliwowyTurbodoładowany Wtrysk bezpośredni
PaliwoBenzyna
Pojemność zbiornika10.6 Galony (40.1 L)
Prędkość maksymalna149 Mph (240 Km/H)
Przyspieszenie 0-100 km/h6.5 S
Typ napęduNapęd na przód
Skrzynia biegów7-biegowa Automatyczna Dsg
Hamulce przednieTarcze wentylowane
Hamulce tylneTarcze wentylowane
Rozmiar opony215/45 R17
Długość160.4 In (4074 Mm)
Szerokość68.9 In (1750 Mm)
Wysokość56.3 In (1430 Mm)
Rozstaw kół (przód/tył)59.1/58.4 In (1
Rozstaw osi100.4 In (2550 Mm)
Pojemność bagażnika12.4 Cuft (351 L)
Turning Circle34.8 Ft (10.6 M)
Masa własna2835 Lbs (1286 Kg)
Dopuszczalna masa całkowita3968 Lbs (1800 Kg)
Spalanie miasto31.8 Mpg Us (7.4 L/100Km)
Spalanie trasa51.1 Mpg Us (4.6 L/100Km)
Średnie spalanie42 Mpg Us (5.6 L/100Km)
Emisja CO2128 G/Km
Low25 Mpg Us (9.4 L/100Km)
Medium34.1 Mpg Us (6.9 L/100Km)
High39.9 Mpg Us (5.9 L/100Km)
Extra High35.1 Mpg Us (6.7 L/100Km)
Średnie spalanie34.6 Mpg Us (6.8 L/100Km)
Emisja CO2 (Średnie spalanie)155 G/Km

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.