Volkswagen odniósł duży sukces z crossoverem B-segmentu T-Roc, który wprowadzono na rynek w 2017 roku, a pod koniec 2021 roku odświeżono go dla modelu 2022.
T-Roc zyskał uznanie wśród tych, którzy szukali pojazdu wystarczająco kompaktowego, aby łatwo poruszać się w miejskim środowisku. Mimo to, potrafił również poradzić sobie z nieutwardzonymi drogami czy krawężnikami. Dodatkowo, koszty eksploatacji były porównywalne z tymi, jakie ponoszą właściciele innych hatchbacków, a samochód był dostępny również z napędem na wszystkie koła. Choć wersja z 2017 roku nie zachwycała stylem, odświeżona wersja oferowała kilka modyfikacji, które sprawiły, że wyglądała bardziej atrakcyjnie. Volkswagen oferował T-Roc w dwóch wersjach wyposażeniowych: Style i R-Line. Pierwsza z nich zachowała niektóre elementy designu z modelu sprzed faceliftingu, podczas gdy R-Line prezentował się sportowo.
Na przedzie, T-Roc 2022 zyskał nowy wygląd z osłoną chłodnicy w kształcie plastra miodu powyżej zderzaka, która była przekroczona przez chromowaną listwę. Ten nowy element wizualnie łączył standardowe reflektory LED, które integrowały światła do jazdy dziennej pełniące również funkcję kierunkowskazów. Klienci mogli dodać pakiet IQ.LIGHT, który oferował matrycowe reflektory. Wersja Style wyglądała podobnie do modelu sprzed faceliftingu T-Roc, podczas gdy R-Line miała zestaw podwójnych świateł LED na bocznych wlotach powietrza, które flankowały dolny wlot A.
Volkswagen oferował T-Roc na standardowych 16-calowych felgach aluminiowych, ale klienci mogli zdecydować się na zestawy o średnicy do 19 cali. Wersja R-Line mogła pochwalić się zestawem oznaczeń, które imitowały wydechy na przednich błotnikach, podczas gdy wszystkie wersje były wyposażone w czarne listwy wokół nadkoli. Sprawiało to, że samochód wyglądał na mający wysokie prześwity, co nie do końca było prawdą. Na koniec, z tyłu, producent zamontował nowe lampy tylne LED, które były częścią tego samego pakietu świetlnego co system matrycowy IQ.LIGHT.
Wnętrze zostało znacznie poprawione dzięki nowemu projektowi zestawu wskaźników. Zamiast analogowych wskaźników kierowcy mieli do dyspozycji ośmiocalowy wyświetlacz TFT. Jako opcję można było zamówić ekran o przekątnej 12,25 cala. Standardowe fotele kubełkowe zapewniały pewne wsparcie boczne, ale te z pakietem R-Line nie tylko wyglądały lepiej, ale miały także wyższe boki. Na szczycie konsoli środkowej Volkswagen zainstalował standardowy ośmiocalowy ekran dotykowy do systemu infotainment, z opcją 9,2-calowego. Z tyłu, kanapa dzielona (60/40) zapewniała wystarczająco miejsca na ramiona dla trzech pasażerów, jednak miejsce na nogi dla osoby siedzącej na środku było ograniczone przez tunel środkowy.
Volkswagen zainstalował szeroki wybór silników w T-Roc i połączył je z manualną skrzynią biegów sześciobiegową lub siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dual-clutch). W zależności od opcji, klienci mogli zamówić samochód z napędem na przednie lub wszystkie koła.
Z nowym designem, innowacyjnymi systemami asystującymi oraz licznymi usługami cyfrowymi, Volkswagen kontynuuje sukces swojego kompaktowego modelu crossover. Ostro zarysowany wygląd definiuje niepowtarzalny charakter nowego T-Roca, T-Roc R oraz T-Roc Cabriolet. Wnętrze wzbogacono o wysokiej jakości materiały, przeprojektowany wyświetlacz infotainment oraz cyfrową deskę rozdzielczą w standardzie. Innowacyjna technologia z wyższych klas pojazdów została teraz zintegrowana w rodzinie modeli kompaktowych SUV – w postaci IQ.Light z matrycowymi reflektorami LED oraz systemami asystującymi IQ.Drive, takimi jak Travel Assist oraz prognozowany tempomat ACC. Dzięki temu Volkswagen robi duże kroki w kierunku zostania dostawcą mobilności zorientowanego na oprogramowanie w ramach strategii ACCELERATE.
Połączenie nowoczesnego wyglądu, sportowych osiągów i niezawodnej wszechstronności sprawiło, że Volkswagen T-Roc stał się popularnym i najlepiej sprzedającym się autem w ciągu ostatnich czterech lat. Nie mając bezpośredniego poprzednika, stał się kluczowym elementem programu produktowego Volkswagena. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2017 roku sprzedano ponad milion egzemplarzy tego kompaktowego SUV-a. Od końca 2019 roku w ofercie znajduje się niezwykle sportowy model T-Roc R. Od wiosny 2020 roku T-Roc Cabriolet łączy zalety SUV-a z możliwością jazdy z otwartym dachem.
Wyszukane wnętrze, ostro zarysowany design zewnętrzny
Z powierzchnią pokrytą pianką i charakterystycznymi szwami, nowa deska rozdzielcza wnosi nowoczesne i wysokiej jakości akcenty do wnętrza nowego T-Roca. Wyświetlacz infotainment zaprojektowano jak tablet i umieszczono na desce rozdzielczej w linii wzroku z zestawem wskaźników za kierownicą. W zależności od wyposażenia, wyświetlacz infotainment ma 8,0 lub 9,2 cala. Kompaktowy SUV standardowo wyposażony jest w cyfrowy zestaw wskaźników, który opcjonalnie może mieć rozmiar do 10,25 cala jako Digital Cockpit Pro. Wielofunkcyjna kierownica, która również jest częścią standardowego wyposażenia, ma nowy design, który ułatwia intuicyjną kontrolę nad pojazdem.
Wysokiej jakości materiał na trimie drzwiowym jest teraz standardem. W liniach wyposażeniowych Style i R-Line, wnętrze drzwi i podłokietniki wykonane są z skórzanej imitacji i ozdobione designerkimi szwami, podobnie jak zagłówki. Kolejną cechą linii wyposażeniowej Style są środkowe panele komfortowych siedzeń w ArtVelours. W komplecie z R-Line dostępne są sportowe fotele premium dla kierowcy i pasażera z przodu (wcześniej tylko w T-Roc R) oraz skórzana tapicerka Nappa w opcji.
Linie zewnętrzne nowego T-Roca zostały ostro zarysowane, co sprawia, że jego niepowtarzalny design crossovera staje się jeszcze bardziej wyrazisty. Reflektory LED i przyciemnione tylne światła są standardowo dostępne. IQ LIGHT z matrycowymi reflektorami LED oraz podświetlaną listwą grilla, a także tylne lampy z nową grafiką i dynamicznymi kierunkowskazami są dostępne na życzenie. Pięć nowych kolorów lakierów zewnętrznych oraz nowe, zaprojektowane na nowo 17- i 19-calowe felgi aluminiowe dają klientom jeszcze więcej możliwości personalizacji swojego auta.
Nowe poziomy cyfryzacji i łączności
Nowy VW T-Roc standardowo wyposażony jest w zaawansowane systemy asystujące, takie jak Front Assist i Lane Assist. Ponadto, nowe IQ.DRIVE Travel Assist oraz prognozowany tempomat umożliwiają wspomagane kierowanie, hamowanie i przyspieszanie przy prędkościach do 210 km/h. Integrując sygnały z przedniej kamery, a także dane GPS i mapowe, system sterowania pojazdem może uwzględniać lokalne informacje o ograniczeniach prędkości, tablice z oznaczeniem granicy miasta, skrzyżowania i rondo.
Nowy Volkswagen T-Roc posiada trzecią generację Modułowego Zestawu Inforacyjnego (MIB3), co umożliwia korzystanie z różnych funkcji i usług opartych na Internecie. Usługi We Connect Plus można przez rok korzystać bezpłatnie w Europie w ramach standardowego pakietu. Oznacza to, że dostępne są naturalne polecenia głosowe w Internecie oraz usługi strumieniowe. Funkcje Apple CarPlay™ i Android Auto™ można, jeśli klient sobie tego życzy, bezprzewodowo zintegrować z systemem za pomocą App-Connect Wireless.
Wydajne silniki TSI i TDI, 7-biegowa skrzynia DSG oraz 4MOTION dostępne w opcji
W różnorodnej ofercie silnikowej nowego T-Roca znajdują się trzy silniki TSI oraz dwa silniki TDI do wyboru. W zależności od wybranego napędu, przednia oś jest napędzana skrzynią biegów ręczną 6-biegową lub 7-biegową DSG. Silnik TSI o pojemności 1,0 litra i trzech cylindrach ma maksymalną moc 81 kW (110 KM). Silniki czterocylindrowe generują moc 110 kW (150 KM) w wersji 1.5-litrowej TSI oraz 140 kW (190 KM) w wersji 2.0-litrowej TSI. W ofercie znajdują się również dwa silniki TDI o pojemności 2.0 litra czterocylindrowe, oferujące moc odpowiednio 85 kW (115 KM) i 110 kW (150 KM). Jako alternatywa dla napędu na przednie koła, napęd na wszystkie koła 4MOTION w połączeniu z silnikiem wysokoprężnym o mocy 110 kW (150 KM) zapewnia lepszą transmisję mocy. Silnik TSI o pojemności 2.0 litra i mocy 140 kW (190 KM) standardowo łączony jest z 4MOTION.
Dostępny w wersji podstawowej i trzech dodatkowych zaprojektowanych liniach wyposażeniowych
Volkswagen T-Roc można jeszcze łatwiej dostosować do indywidualnych gustów dzięki reorganizacji linii wyposażeniowych. Oprócz podstawowej wersji T-Roc, kompaktowy SUV jest dostępny w całej Europie w nowo skonfigurowanych wersjach Life, Style i R-Line. Linia wyposażeniowa Style oferuje dwukolorowy lakier, dodatkowe elementy chromowe, podświetlenie oraz wygodne siedzenia we wnętrzu. Zewnętrzny design i wyposażenie R-Line w jeszcze większym stopniu opierają się na topowym modelu T-Roc R. Unikalny charakter manifestuje się w wielu aspektach, takich jak wyrazisty, sportowy design zderzaków i wielofunkcyjna sportowa kierownica z dotykowym sterowaniem. Ponadto nowy T-Roc w połączeniu z linią wyposażeniową R-Line posiada pakiet sportowy, w tym wybór profilu jazdy, progresywne wspomaganie kierownicy oraz sportowe zawieszenie. Klienci mogą również wybrać pakiet designu Black Style w połączeniu z liniami wyposażeniowymi Style i R-Line. Czarne elementy designu zewnętrznego i wewnętrznego tworzą subtelnie sportowy wygląd.