Volkswagen zaprezentował zaktualizowaną wersję modelu T-Roc Cabriolet w 2022 roku, wprowadzając jednocześnie zmiany w całej gamie, co nadało samochodowi nowoczesny wygląd oraz unowocześnione wnętrze.
Po tym, jak Land Rover i Nissan nie zdołali zachwycić swoimi otwartymi wersjami Evoque i Murano, większość osób związanych z branżą motoryzacyjną nie spodziewała się, że znów zobaczymy coś takiego. A jednak Volkswagen podjął to wyzwanie w 2019 roku. Co więcej, zaktualizował go na rok modelowy 2022, równocześnie z całą gamą T-Roc.
Jednymi z najważniejszych ulepszeń w samochodzie były zmiany w przedniej części. Volkswagen zainstalował nowe reflektory LED. Grilla między nimi ozdobiono nową chromowaną poprzeczką, która wizualnie łączyła górne światła do jazdy dziennej, pełniące również funkcję kierunkowskazów. W dolnym zderzaku, w zależności od opcji i pakietów, klienci mieli możliwość zamontowania drugiego zestawu świateł do jazdy dziennej, umieszczonego w bocznych wlotach powietrza, które miały pionowy układ z trzema blokami świetlnymi.
Z profilu nie było znaczących zmian w porównaniu do jego nieodnowionej wersji. Samochód jeździł na 16-calowych felgach aluminiowych, z opcją na zestawy 17- lub 18-calowe. Pojazdy z pakietem R-Line miały charakterystyczne oznaczenia na przednich błotnikach. Jedną z cech tego modelu w porównaniu do pozostałej gamy T-Roc było to, że był on nieco dłuższy i miał wydłużony rozstaw osi. Dodatkowo, miał tylko dwoje drzwi, które były dłuższe niż przednie w pięcioosobowych wersjach. Z tyłu Volkswagen nie mógł powstrzymać się od zamontowania sztucznych końcówek wydechu pod zderzakiem, które jednak jakoś wkomponowały się w tylny zderzak. Na koniec, w ostatnim detalu, samochód wyposażono w mały spojler na pokrywie bagażnika.
Wnętrze zaskoczyło klientów zupełnie nowym kokpitem, w którym znalazł się ośmiocalowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników. Zastąpił on wcześniej używane analogowe wskaźniki. Opcjonalnie dostępny był również 10,25-calowy ekran o nazwie Digital Cockpit Pro. Volkswagen umieścił ośmiocalowy ekran dotykowy na centralnej konsoli. Między przednimi siedzeniami zamontowano wąską konsolę centralną, w której umieszczono dźwignię zmiany biegów lub selektor biegów (dla wersji z automatyczną skrzynią biegów). Z tyłu, profilowana ławka dla dwóch osób była wystarczająca na krótkie wypady, a przestrzeń na nogi była odpowiednia nawet dla dorosłych. Volkswagen nie chciał tworzyć pojazdu z chowanym twardym dachem, więc zamontował trójwarstwowy dach dla T-Roc Cabriolet. Na koniec, z tyłu, Volkswagen dodał bagażnik o pojemności 285 litrów (10 cu-ft), przypominający rozmiarami bagażników małych hatchbacków.
Pod maską Volkswagen zainstalował wybór dwóch turbodoładowanych silników benzynowych. Słabsza wersja to jednostka jednolitrowa z trzema cylindrami, natomiast drugim wyborem był silnik 1.5 litra z czterema cylindrami. Podczas gdy pierwszy był dostępny tylko w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, drugi mógł być również sparowany z siedmiobiegowym automatem.
Nowy Volkswagen T-Roc Cabriolet, jako otwarty crossover w klasie kompaktowej, łączy w sobie solidność i mocne strony SUV-a z przyjemnością jazdy kabrioletem. Charakterystyczny design T-Roc podkreśla, na czym polega jazda bez dachu – na radości, wolności i chęci życia. Dzięki nowym systemom wsparcia kierowcy, takim jak IQ Drive Travel Assist, Adaptacyjny Tempomat (ACC) oraz Park Assist, auto oferuje jeszcze bezpieczniejszą i bardziej komfortową jazdę. Nowy VW T-Roc Cabriolet dostępny jest w wersjach wyposażeniowych Style i R-Line.
Otwarty czteromiejscowy
T-Roc Cabriolet kontynuuje tradycję Volkswagena, posiadając lekką, materiałową dachówkę z trzema warstwami – podobnie jak Beetle i Golf Cabriolet. Gdy elektrohydrauliczny napęd w pełni automatycznie składa dach, co zajmuje zaledwie dziewięć sekund, pasażerowie wszystkich czterech siedzeń mogą cieszyć się widokiem dookoła.
Po otwarciu, dach materiałowy składa się w formacie Z za tylnymi siedzeniami, a jego solidne przednie lusterko służy jako osłona. System ochrony pojazdu jest aktywowany natychmiast w przypadku zagrożenia przewróceniem, chroniąc kierowcę i pasażerów dzięki dwóm mocnym płytom, które błyskawicznie wysuwają się za tylnymi zagłówkami. Dodatkowe wzmocnienia nadwozia rekompensują brak stałego dachu.
Nowoczesny design zewnętrzny osiągnięto dzięki klarownym, spokojnym geometriom i powierzchniom, podczas gdy detale takie jak szeroki przedni grill z zintegrowanymi reflektorami LED podkreślają solidny, SUV-owy wygląd. Wnętrze nowego T-Roc Cabriolet wzbogacono o najnowsze modyfikacje w obszarze przeprojektowanego panelu deski rozdzielczej i wyświetlaczy, co zapewnia szczególnie wysoką jakość oraz nowoczesny wygląd.
Postęp cyfrowy
Z standardowym wyposażeniem, które obejmuje Cyfrowy Kokpit bazujący na trzeciej generacji systemu Modular Infotainment (MIB3), nowy T-Roc Cabriolet jest zdecydowanie zaawansowany zarówno pod względem wyświetlaczy, jak i sterowania. System Ready 2 Discover z przeprojektowanym, 8-calowym wyświetlaczem infotainment jest standardem.
Wydajne silniki do jazdy po drogach i w terenie
Napęd i zawieszenie nowego Volkswagena T-Roc Cabriolet doskonale radzą sobie z wszelkimi wyzwaniami. Do wyboru są dwa wydajne silniki benzynowe z turbosprężarką i bezpośrednim wtryskiem. Silnik 1.0 TSI to trzycylindrowa jednostka o mocy 81 kW (110 KM) i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 200 Nm. Silnik 1.5 TSI ma moc 110 kW (150 KM) i 250 Nm. Sześciobiegowa skrzynia manualna i napęd na przednie koła są standardem, ale większy silnik TSI można również opcjonalnie połączyć z 7-biegową skrzynią DSG z podwójnym sprzęgłem.
Wolność w codziennym życiu i na nieodkrytych szlakach