2022 Volkswagen T-Roc R

Ten samochód nie był jeszcze oceniony.

Volkswagen odświeżył całą pierwszą generację modelu T-Roc na rok modelowy 2022, a zmiany dotknęły również wersji R.

Pod koniec 2021 roku Volkswagen zaprezentował zaktualizowaną wersję swojego crossovera z segmentu B we wszystkich dostępnych wariantach, w tym w najsilniejszej wersji T-Roc R, która do oferty dołączyła w 2019 roku. Ten sportowy hatchback na podwyższeniu dzielił podstawę z modelem Golf R i zapewniał wyższy prześwit. Choć nie był samochodem sportowym, potrafił dostarczyć emocji swoim użytkownikom i lepiej radził sobie z szutrowymi drogami niż jego hatchbackowy odpowiednik. Wraz z odświeżoną wersją, T-Roc R zyskał bardziej agresywną sylwetkę oraz kilka ulepszeń we wnętrzu, ale pod maską nie zyskał dodatkowej mocy.

Z przodu, T-Roc R z 2022 roku szczycił się nową atrapą chłodnicy zdobioną trzema satynowo-chromowanymi poziomymi listwami i siatką w kształcie plastra miodu między nimi. Środkowa listwa wizualnie łączyła się z reflektorami, w których umieszczono światła dzienne pełniące również funkcję kierunkowskazów. Dodatkowo, dolny zderzak zyskał nową stylizację, z A-kształtnym dolnym wlotem powietrza i jedną poziomą listwą po bokach, w których znalazły się trzy bloki LED dla drugiego zestawu świateł dziennych.

Oferując sylwetkę sportowego hatchbacka na podwyższeniu, T-Roc R miał kilka detali, które odróżniały go od wersji bez oznaczenia R. Po pierwsze, prześwit został obniżony o 20 milimetrów (0.8 cala) w porównaniu do pozostałych modeli. T-Roc R standardowo wyposażony był w 18-calowe felgi aluminiowe, ale Volkswagen oferował również 19-calowy zestaw. Jak każdy model z linii R, ta sportowa wersja T-Roca miała charakterystyczne chromowane oznaczenia na przednich błotnikach. Z tyłu zainstalowano nowe tylne światła z charakterystycznymi blokami LED, w których bloki były lekko pochylone do wewnątrz. Na koniec, pod zderzakiem, producent zastąpił fałszywe okrągłe końcówki spłaszczonymi, a ci, którzy zdecydowali się na rurki tytanowe Akrapoviča, otrzymali prawdziwe okrągłe wydechy.

Wnętrze T-Roc R charakteryzowało się sportowymi fotelami z zintegrowanymi zagłówkami, specyficzną tapicerką z Alcantary i skóry. Nowy był również kierownica o płaskim spodzie, mająca więcej przycisków niż centralna konsola. Przed kierowcą znajdował się 10.25-calowy wyświetlacz Digital Cockpit Pro TFT dla panelu instrumentów, a na szczycie centralnej konsoli umieszczono 9.2-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego Discover Media. Z tyłu producent zainstalował dzieloną (60/40) kanapę, która mogła zwiększyć przestrzeń bagażową z regularnych 392 litrów (13.8 cu-ft) do 1,237 litrów (43.7 cu-ft).

Pod maską T-Roc R znalazł się silnik 2.0-litra z modelu Volkswagen Golf GTI, połączony z siedmiobiegową automatyczną skrzynią biegów (dwusprzęgłową). 300 PS (296 hp) były przekazywane na wszystkie koła za pośrednictwem elektronicznie sterowanego systemu napędu na cztery koła, który był dostrojony tak, aby większość mocy trafiała na przednie koła.

 Nowy Volkswagen T-Roc R to najbardziej dynamiczny kompaktowy SUV w rodzinie modeli. Dzięki czterocylindrowemu silnikowi o mocy 221 kW (300 KM) przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,9 sekundy.

R-specyficzny design zewnętrzny znajduje odzwierciedlenie w wnętrzu z wysokiej jakości dekoracjami R. Dodatkowo, sportowe osiągi samochodu towarzyszy imponujący dźwięk.

Doskonała moc na każdej drodze

Wyjątkowe właściwości jezdne Volkswagena T-Roc R wynikają z nowoczesnego silnika 2.0 z technologią TSI oraz inteligentnego napędu 4MOTION.

W połączeniu z doładowaniem i wtryskiem bezpośrednim, ten potężny napęd osiąga imponujący moment obrotowy nawet przy niskich obrotach. Maksymalny moment obrotowy wynoszący 400 Nm osiągany jest już przy 2,000 obr./min, a jego moc utrzymuje się na wysokim poziomie nawet przy 5,500 obr./min.

Precyzyjne dostosowanie standardowej 7-biegowej skrzyni biegów DSG do impulsywnego charakteru silnika również przyczynia się do ekscytujących właściwości jezdnych samochodu. Standardowa funkcja Launch Control umożliwia start z maksymalną dynamiką i przyczepnością. Wysokowydajny system hamulcowy zapewnia skuteczne spowolnienie oraz wizualne zainteresowanie dzięki niebieskim zaciskom hamulcowym.

Sportowa zawieszenie i 4MOTION w standardzie

R-specyficzne sportowe zawieszenie oraz progresywne kierownictwo zapewniają niezwykle zwinne właściwości jezdne. Elektroniczna kontrola stabilności (ESC) może być dezaktywowana ręcznie. Modelowy przycisk na przeprojektowanej sportowej kierownicy z skóry umożliwia bezpośredni dostęp do wyboru profilu jazdy. Przytrzymując ten przycisk, aktywuje się tryb wyścigowy. Nowy T-Roc R doskonale radzi sobie również poza utwardzonymi nawierzchniami: dodatkowa moc, którą standardowo zapewnia niezawodny napęd 4MOTION, jest rozdzielana pomiędzy przednie i tylne koła w milisekundach w zależności od potrzeb i poślizgu.

Efektywnie zapobiega to potencjalnemu poślizgowi lub blokowaniu się kół. Problematyczne nawierzchnie, takie jak żwir czy kostka brukowa, a także warunki mokre lub śnieżne, nie stanowią problemu dzięki doskonałej przyczepności.

Wyrazisty wygląd

Zewnętrznie, nowy Volkswagen T-Roc R ma wiele sportowego stylu, z zderzakami w stylizacji R i wlotami powietrza z czarnymi żebrami. Typowe insignia podkreślają potężny charakter modelu flagowego, szczególnie uwydatniając solidny design kompaktowego SUV-a. To samo dotyczy logo R na czarnej osłonie chłodnicy i tylnej klapie. Reflektory LED matrix IQ.LIGHT, które są standardem w Niemczech, oświetlają drogi w nocy. Co więcej, T-Roc R jest rozpoznawalny z daleka dzięki wyraźnym, pionowym światłom dziennym, które stanowią część specyficznie zaprojektowanego zderzaka przedniego. Podwójne końcówki wydechu pokryte chromem z lewej i prawej strony tylnego zderzaka są sprytnie zrównoważone przez ciemne, szklane światła tylne powyżej. Przeszklenia w tylnych oknach oraz oknach bocznych, progi wykończone w kolorze nadwozia i chromowane obudowy lusterek zewnętrznych dopełniają wyrazisty wygląd nowego VW T-Roc R. Imponujący dźwięk zapewnia opcjonalny tytanowy układ wydechowy od specjalisty Akrapovi, który waży o siedem kilogramów mniej i ma unikalny design końcówek wydechu.

Wysoko błyszczące felgi aluminiowe

Standardowe koła 7J x 18 w designie Jerez mają imponujące czarne, wysoko błyszczące powierzchnie. Opcjonalnie, VW T-Roc R można wyposażyć w 19-calowe felgi aluminiowe w wersji Pretoria w matowym Ciemnym Grafitowym lub Estoril w Czarnym z wysoko błyszczącymi powierzchniami.

Wnętrze z sportowymi akcentami

Całe wnętrze tego wysokowydajnego sportowca oferuje doskonałe rzemiosło i optymalną ergonomię. Przeprojektowana sportowa kierownica z skóry posiada wielofunkcyjne przyciski oraz modelowy przycisk R. Regulowane w pionie podparcia lędźwiowe również zwiększają komfort kierowcy i pasażera z przodu podczas długich podróży. Wnętrza regulowanych w wysokości sportowych foteli premium wykończone są w ArtVelours, podczas gdy centralne panele siedzeń i zewnętrzne tylne fotele cechują się ekstrawagancko zaprojektowanym materiałem R. Opcjonalnie, premium sportowe fotele są również dostępne w skórze Nappa i z elektrycznymi opcjami regulacji. Przestronne wnętrze ma żywiołowy, sportowy wygląd dzięki stalowym pedałom, niebieskiemu podświetleniu, czarnemu podsufitce i chromowanym wykończeniu przełączników świateł, podnoszenia szyb oraz regulacji lusterek zewnętrznych.

Wysokiej jakości dekoracyjne wstawki w Piano Black w standardzie oraz w opcjonalnej wersji Lapiz Blue mat ozdabiają deskę rozdzielczą, konsolę centralną i panele drzwiowe, a wykończenia paneli progowych zdobi wyraziste logo R. Szeroki podłokietnik centralny między przednimi siedzeniami zapewnia dużo miejsca dla łokci kierowcy i pasażera z przodu, aby zapewnić maksymalny komfort. Pakiet skórzany lub alternatywnie jeden z dodatkowych dwukolorowych wykończeń dostępny jest jako opcjonalne dodatki, by uczynić nowego T-Roc R jeszcze bardziej indywidualnym.

Idealny do codziennego użytku

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.