2023 Acura Integra

Kiedy Acura wznowiła model Integra w 2022 roku, wprowadziła go jako pięciodrzwiowego hatchbacka, a nie jako coupe, jak to miało miejsce w przypadku jego poprzednich dwóch pokoleń.

Fani marki Acura, znający historię modelu Integra, pamiętali, że wcześniej był on produkowany zarówno jako pięciodrzwiowy liftback, jak i coupe oraz coupe z twardym dachem. Jednak piąta generacja tego modelu została wprowadzona wyłącznie w wersji hatchback, bazując na tej samej platformie, co jedenasta generacja Hondy Civic.

Nowy model Integra na rok 2023 wyróżniał się nowym językiem wzornictwa przyjętym przez Acure dla całej gamy pojazdów i posiadał wąskie reflektory LED z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej. Jego sylwetka przypominająca coupe była podkreślona pochyloną przednią szybą oraz opadającą, zakrzywioną linią dachu. Pomiędzy tylnymi drzwiami a klapą bagażnika zamontowano małe trójkątne okno, a z tyłu znajdowały się smukłe światła tylne, które łączyły zakrzywione linie z ostrymi kątami.

Wnętrze modelu Integra 2023 zostało zaprojektowane w wyższym standardzie, z wzmocnionymi przednimi siedzeniami. Na desce rozdzielczej producent dodał standardowy 7-calowy ekran dotykowy dla systemu infotainment, z opcją 9-calowego wyświetlacza. W obrębie zestawu wskaźników znalazł się 12-calowy wyświetlacz TFT. Z tyłu, Integra oferowała wystarczająco dużo miejsca dla trzech dorosłych pasażerów, chociaż opadająca linia dachu ograniczała przestrzeń nad głowami.

Jedyną opcją silnikową dla modelu Integra Type A był 1,5-litrowy silnik benzynowy z turbosprężarką, który był połączony z sześciobiegową manualną skrzynią biegów lub bezstopniową skrzynią CVT.

 Model 2023 Integra przywraca jedną z najważniejszych nazw marki do oferty Acura, oferując wyjątkowe, ekscytujące doświadczenie z jazdy oraz elegancki design liftbacka dla nowego pokolenia miłośników samochodów. To sportowy kompakt premium inspirowany radością z jazdy poprzednich Integr, a nowy model trafi do dealerów tej wiosny w cenie wyjściowej około 30 000 dolarów, stając się nowym punktem startowym dla osiągów marki Acura. Model 2023 Integra jest dostępny w rezerwacji u uczestniczących dealerów, a pierwsze 500 klientów, którzy zarezerwują nową Integrę, będzie miało możliwość zdobycia limitowanej edycji NFT.

„Model 2023 Acura Integra pełni tę samą rolę w ofercie, co oryginalny model, który przyczynił się do powstania marki trzy dekady temu, wprowadzając nowe pokolenie entuzjastów jazdy,” powiedział Emile Korkor, asystent wiceprezesa do spraw sprzedaży krajowej Acura. „Dzięki angażującemu charakterowi jazdy, elastycznemu pięciodrzwiowemu nadwoziu liftback oraz zaawansowanej technologii i funkcjom, Integra powita wiele nowych nabywców w marce Acura.”

Nowa Acura Integra, powracająca do Precision Crafted Performance, jest napędzana silnikiem z turbo doładowaniem o wysokiej mocy, oferującym 200 koni mechanicznych, połączonym z wyjątkową 6-biegową manualną skrzynią biegów lub bezstopniową skrzynią biegów (CVT). Ultra-sztywna struktura nadwozia i sportowo dostosowane zawieszenie zapewniają ekscytujące doświadczenie z jazdy. Jako jedyny pięciodrzwiowy liftback w klasycznym segmencie premium, Integra oferuje elegancki styl, wykorzystując jednocześnie dodatkową elastyczność przestrzeni ładunkowej, jaką zapewnia nadwozie liftback. Zaprojektowana, aby angażować kierowcę we wszystkich aspektach, Integra posiada również przestronność tylnego siedzenia, rzadko spotykaną w tej klasie.

Acura Integra (2023)
2023 Acura Integra
Sportowy i osobisty, charakterystyczny dla Integra projekt wnętrza koncentruje się na kierowcy, tworząc idealne warunki do dynamicznej jazdy. Wysoki poziom standardowych funkcji obejmuje 10.2-calowy wyświetlacz cyfrowy Acura Precision Cockpit™, integrację ze smartfonem, system audio premium z 8 głośnikami oraz ładowanie USB-C. Dostępne zaawansowane funkcje obejmują wyświetlacz przezierny (HUD), bezprzewodowe ładowanie smartfonów, Amazon Alexa Built-in oraz 16-głośnikowy system audio ELS STUDIO 3D®.

Model 2023 Integra ustanawia nowy standard dla technologii bezpieczeństwa aktywnego i pasywnego w klasie premium kompaktowej, korzystając z sztywnej struktury nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), nowoczesnych projektów poduszek powietrznych oraz zaktualizowanego pakietu AcuraWatch™ z aktywnymi technologiami bezpieczeństwa i asystentami kierowcy. Przełomowe nowe poduszki powietrzne z przodu, zaprojektowane dla kierowcy oraz pasażera z przodu, mają na celu zredukowanie ryzyka urazów mózgu oraz szyi. Poduszki powietrzne boczne dla tylnych siedzeń są standardem.

Ekscytująca, angażująca wydajność

Doskonałe osiągi i dynamiczne prowadzenie Integra zbudowane są na wyjątkowo sztywnej strukturze nadwozia oraz sportowo dostosowanym zawieszeniu, w połączeniu z całkowicie niezależnym zawieszeniem, co zapewnia precyzyjne i sportowe prowadzenie oraz komfortową jazdę. Integra korzysta również z mocnych hamulców i precyzyjnego kierownictwa o zmiennej długości.

Standardowy Zintegrowany System Dynamiki (IDS) umożliwia kierowcy Integra wybór spośród trzech różnych trybów jazdy (Comfort, Normal i Sport) wpływających na reakcję na gaz, mapowanie automatycznej skrzyni biegów, odczucie kierownicy i kolorystykę wskaźników. A-Spec z Pakietem Technologicznym dodaje regulacje dźwięku w kabinie oraz specjalny tryb „Indywidualny”, który pozwala kierowcy dostosować kombinacje ustawień IDS do własnych preferencji.

Dostępny system amortyzacji adaptacyjnej (ADS) daje kierowcom jeszcze większą kontrolę nad wydajnością jazdy i prowadzenia Acura Integra dzięki wyraźnym charakterystykom tłumienia dla trybów Comfort, Normal i Sport. Kierowcy mogą również dostosować swoje doświadczenie z jazdy za pomocą trybu Indywidualnego, który pozwala niezależnie wybrać sztywność kierownicy, reakcję silnika oraz twardość zawieszenia, aby stworzyć dostosowane doświadczenie z jazdy jednym naciśnięciem przycisku.

Pod aluminiową maską Integra znajduje się silnik VTEC® o pojemności 1.5 litra z doładowaniem turbo, produkujący 200 koni mechanicznych (SAE netto @ 6,000 obr./min) oraz 192 lb-ft momentu obrotowego (SAE netto @ 1,800 – 5,000 obr./min). Nowy typ systemu wydechowego dodaje emocjonujący dźwięk wydechu, który jeszcze bardziej potęguje ekscytujące doświadczenie z jazdy Integra.

Dostosowana specjalnie do silnika z doładowaniem turbo, standardowa automatyczna skrzynia biegów CVT Integra szybko reaguje na polecenia gazu, a program Step Shift symuluje zmiany biegów podczas przyspieszania. Dla lepszej kontroli kierowcy, standardowe są również łopatki zmiany biegów umieszczone na kierownicy.

Dostępna unikalna w segmencie 6-biegowa manualna skrzynia biegów jeszcze bardziej zwiększa zaangażowanie. Krótkoskokowa, bliska 6-biegowa skrzynia biegów cechuje się automatycznym dopasowaniem obrotów dla maksymalnej precyzji jazdy. Aby zmaksymalizować dostępność przyczepności podczas przyspieszania z zakrętów, moc przekazywana jest przez helicalny mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) w pojazdach z manualną skrzynią biegów.

Elegancki design zewnętrzny

Acura Integra 2023 charakteryzuje się sportowymi i kompaktowymi proporcjami inspirowanymi poprzednimi modelami, a szczególnie oryginalnym pięciodrzwiowym modelem, który przyczynił się do powstania marki Acura w 1986 roku. Nowa Integra łączy profil przypominający coupe z zaskakującą elastycznością dzięki swojemu nadwoziu liftback. Cienkie słupki A i niska linia nadwozia tworzą przestronną strefę widoczności, co jest korzystne także podczas dynamicznej jazdy.

Integra kontynuuje atrakcyjną język designu kontrastów, po raz pierwszy zaprezentowany w modelu RDX 2019. Sofistykowany przód z bezramkową wersją grilla Diamond Pentagon Acura jest otoczony przez cztery elementy reflektorów JewelEye® LED oraz „Chicane” LED do jazdy dziennej. Reflektory przeciwmgielne LED zintegrowane z dolną częścią nadwozia są dostępne.

Agresywna tylna część z podwójnymi końcówkami wydechu podkreśla szeroki rozstaw kół oraz sportową sylwetkę Acura Integra. Wznosząca się klapa bagażnika oraz szerokie, jednolite tylne światła LED nawiązują do poprzednich generacji aut, a wytłoczone loga Integra z przodu i z tyłu przypominają modele trzeciej generacji. Charakterystyczne 17-calowe felgi aluminiowe są standardem, natomiast opcjonalne są felgi 18-calowe, a także akcesoryjne 19-calowe.

Dostępny pakiet sportowy A-Spec® zwiększa styl wizualny za pomocą błyszczących czarnych obramowań okien oraz wykończenia przodu i tyłu. Sportowy spoiler na klapie bagażnika oraz znaki A-Spec® ozdabiają przednie błotniki i klapę. Szare felgi aluminiowe 18-calowe są wyposażone w większe opony wydajnościowe 235/40R18.

Sportowe i osobiste doświadczenia w wnętrzu

Wnętrze Integra cechuje sportowa i osobista kabina, wykonana z wysokiej jakości materiałów oraz wykończenia, z wszystkimi punktami dotykowymi dającymi poczucie premium. Wloty klimatyzacyjne odzwierciedlają diamentowy wzór grilla, podkreślony czarnym wykończeniem.

Niska linia nadwozia Integra, cienkie słupki i zewnętrzne lusterka montowane w drzwiach zapewniają wyjątkową widoczność. Pasażerowie tylnej kanapy cieszą się przestronnością, a aby wspierać aktywny styl życia, tylne oparcia siedzeń w proporcjach 60/40 można złożyć na płasko, aby elastycznie zwiększyć przestrzeń ładunkową.

W modelu 2023 Acura Integra standardowo znajdują się nowe, stabilizujące ciało i podgrzewane przednie fotele pokryte skórą syntetyczną, z 8-stopniową regulacją dla kierowcy, dostępnych w kolorze Ebony, Red lub Orchid. Opcjonalny Pakiet Technologiczny dodaje 12-stopniowy fotel elektryczny (w tym wsparcie dla lędźwi) dla kierowcy (4-stopniowy dla pasażera z przodu), a także wstawki z microsuede w przednich fotelach.

Gdy Integra jest wyposażona w pakiet sportowy A-Spec®, podkreśla swoje osiągi dzięki stalowym pedałom, czerwonym wskaźnikom oraz kontrastowemu szwowi na kierownicy, fotelach, dźwigni zmiany biegów i pokrowcu.

Inteligentna technologia

Innowacyjna technologia Integra obejmuje standardowy 10.2-calowy cyfrowy zestaw wskaźników Acura Precision Cockpit™ z wieloma trybami wyświetlania oraz 7-calowy cyfrowy ekran dotykowy z integracją Apple CarPlay® i Android Auto™.

Opcjonalny Pakiet Technologiczny zwiększa rozmiar ekranu dotykowego do 9 cali oraz dodaje bezprzewodową integrację Apple CarPlay® i Android Auto™, Alexa Built-In, bezprzewodowe ładowanie Qi oraz 5.3-calowy wyświetlacz przezierny (HUD). Dodatkowe ładowanie wspierane jest przez port USB-C z przodu, a także dwa porty USB-C z tyłu konsoli centralnej dla pasażerów tylnych.

Standardowy dźwięk premium dostarczany jest przez 8 głośników, natomiast dostępny 16-głośnikowy system audio ELS STUDIO 3D® dodaje nowy wymiar z dwoma głośnikami Highline™, zamontowanymi w podsufitce, nad pasażerami z przodu.

Innowacyjne funkcje bezpieczeństwa i wydajności

Jak w każdym modelu Acura, Integra korzysta z konstrukcji nadwozia Acura Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™), zaprojektowanej w celu poprawy kompatybilności zderzeniowej między pojazdami różnej wielkości, np. SUV-em a małym samochodem, oraz ochrony pasażerów w zderzeniach pod kątem. Nowa struktura górnego słupka A, ramy bocznej i dolnej struktury grodzi są zaprojektowane do kierowania energii zderzeniowej wokół kabiny, a nie przez nią.

Acura Integra ma także nową generację poduszek powietrznych z przodu dla kierowcy i pasażera, zaprojektowanych specjalnie w celu podparcia głowy i zredukowania ryzyka urazów mózgu, zwłaszcza w przypadku zderzeń bocznych. Aluminiowa maska Integra posiada wytłoczoną wewnętrzną strukturę, która rozdzieli siłę uderzenia na głowę pieszego w przypadku kolizji, aby zredukować ryzyko obrażeń.

Standardowy pakiet AcuraWatch™ z asystentami kierowcy i technologiami bezpieczeństwa wyposażony jest w nowy, pojedynczy system kamer z szerokim kątem widzenia i długim zasięgiem. Wykorzystując nowy system z pojedynczą kamerą, system Collision Mitigation Braking System™ (CMBS™) potrafi rozróżniać pojazdy, pieszych, a nawet rowery. Obejmuje także funkcje takie jak rozpoznawanie znaków drogowych (TSR) oraz asystent przy wjeżdżaniu w korki (TJA, tylko CVT), a także bardziej naturalne reakcje dla funkcji takich jak adaptacyjny tempomat (ACC) i system utrzymania pasa ruchu (LKAS).

Również w każdym modelu Integra standardem jest system informacji o martwym polu (BSI) z monitorowaniem ruchu poprzecznego z tyłu. Integra A-Spec® z pakietem technologicznym obejmuje czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz kontrolę hamowania przy niskich prędkościach (LSBC).

Produkcja w USA

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.