2023 Alfa Romeo Stelvio

Stelvio, dzieląc platformę z Alfa Romeo Giulia, również otrzymało aktualizację na rok 2022, z poprawionym designem oraz napędem.

Włoski producent samochodów wprowadził crossover Stelvio w 2017 roku. Nazwa pochodzi od słynnego włoskiego przełęczy górskiej, gdzie kręta droga prowadziła kierowców przez góry. I to naprawdę spektakularne! Może mniej spektakularna była zaktualizowana wersja, która była zauważalna, ale niezbyt oczywista.

Z przodu pojazd otrzymał ulepszony przód, w którym zmienił się „trilobowy” grill. Tak Włosi nazywają pionowy trójkąt, skierowany w dół, oraz dolne wloty powietrza. Dodatkowo, chromowana ramka na trójkącie była smuklejsza niż w poprzedniku, a boczne wloty powietrza były szersze. Również reflektory przeszły zmianę, z trzema dziennymi światłami LED, które przypominały model Alfa Romeo SZ Zagato z 1989 roku. Jednak profil pojazdu nie zmienił się znacząco, poza nowymi opcjonalnymi felgami ze stopów lekkich w porównaniu do poprzednika. Z tyłu, światła tylne zyskały ostrzejszy wzór LED.

Wnętrze przypominało Giulię, od kierownicy z przyciskiem do uruchamiania silnika po wybierak biegów automatycznej skrzyni. Jednak deska rozdzielcza była inna, ale podobnie jak w Giulii, miała 12,3-calowy wyświetlacz TFT na panelu instrumentów z trzema różnymi układami: Evolved, Relax i Heritage. Wysoko podparte przednie siedzenia były nietypowe dla crossovera, ale doskonale pasowały do Stelvio.

Pod maską Alfa Romeo wprowadziło nowy silnik turbo-diesel o mocy 160 PS (158 HP), który napędzał tylko tylne koła, podczas gdy pozostałe dwie wersje z silnikami o mocy 280 PS (276 HP) i 210 PS (207 HP) przekazywały moc na wszystkie koła. Najmocniejsza wersja była z silnikiem benzynowym z turbodoładowaniem, podczas gdy pozostała to turbo-diesel.

Nowa Giulia i Stelvio zadebiutowały. Te dwa nagradzane modele zdobyły uznanie międzynarodowej społeczności dzięki doskonałości marki – idealnemu rozkładowi masy, najlepszej w swojej klasie dynamice jazdy oraz zaawansowanym rozwiązaniom technologicznym i silnikowym – a także ponadczasowemu designowi, który sprawia, że każdy pojazd Alfa Romeo staje się trwałym „ruchomym dziełem sztuki”. Dziś, wyrazisty styl Alfy Romeo w zakresie piękna włoskiego designu został jeszcze bardziej uwspółcześniony na obu modelach, dzięki modyfikacjom w przedniej części, które podkreślają rodzinne więzi z modelem Tonale. Nowa Giulia i Stelvio będą dostępne od lutego 2023 roku.

Nowy „wygląd”

Wyróżniające się przednie grille w Nowej Alfie Romeo Giulia i Stelvio, z logo umieszczonym na centralnej części oraz dolnymi wlotami powietrza, zyskały unikatowe wykończenie, które jest współczesną reinterpretacją słynnej i charakterystycznej „grille Trilobo”. Faktycznie, reflektory stanowią nowy, ekscytujący element frontu. Od dziś, na obu modelach debiutują światła „3+3” z nowymi reflektorami Full-LED Adaptive Matrix. Dzięki temu powstaje silne wrażenie rodzinne z modelem Tonale, jednocześnie nawiązując do jednego z kultowych elementów marki, wprowadzonego przez legendarny model Alfa Romeo SZ Zagato oraz koncepcyjny pojazd Alfa Romeo Proteo. Trzy moduły tworzą unikalny przód Giuli i Stelvio oraz zapewniają dzienne światło, dynamiczną sygnalizację kierunkowskazów, która gwarantuje najlepsze warunki oświetleniowe dzięki zastosowaniu dwóch zaawansowanych technologii: „System Adaptive Front Lighting”, który nieustannie dostosowuje światła przeciwmgielne w zależności od prędkości i warunków jazdy, oraz „Technologia Segmented High Beam Glare-Free”, która w trudnych warunkach oświetleniowych automatycznie wykrywa oba kierunki ruchu, aby uniknąć oślepiania innych pojazdów. Dodatkowo, urządzenie „Welcome and Goodbye” włącza się za każdym razem, gdy kierowca zamyka lub otwiera auto. Wszystko to przekłada się na większą efektywność – zarówno pod względem trwałości, jak i oszczędności energii – oraz zwiększone bezpieczeństwo, dzięki mniejszemu zmęczeniu oczu i większemu komfortowi jazdy. Układ tylnych świateł LED został również zmodyfikowany, aby podkreślić sportowy charakter obu modeli. Nowa Alfa Romeo Giulia posiada nowe światła tylne z przezroczystym wykończeniem, podczas gdy te w Nowym Stelvio są w ciemnym szkle z błyszczącym czarnym wykończeniem.

Nowy, całkowicie cyfrowy panel instrumentów

Nowa Alfa Romeo Giulia i Stelvio są wyposażone w najnowocześniejszą technologię, która zapewnia komfortowe i połączone doświadczenie, jednocześnie oferując przyjemność z jazdy, związaną z marką Alfa Romeo. Najważniejsza aktualizacja widoczna jest w panelu instrumentów o historycznym designie „teleskopowym”. Zawiera nowy, w pełni cyfrowy ekran TFT o przekątnej 12,3”, na którym można uzyskać dostęp do wszystkich informacji o pojeździe i parametrach związanych z technologiami jazdy autonomicznej. Ponadto, zestaw wskaźników można skonfigurować w trzech układach: Evolved, Relax i Heritage. Evolved reprezentuje przyszłość designu Alfy Romeo i wykorzystuje centralny obszar ekranu, zachowując jednocześnie dwa boczne kwadranty. Relax koncentruje się na komforcie, nie zawiera szczegółowych informacji o pojeździe i nie ma dwóch kwadrantów. Heritage inspirowany jest kultowymi modelami marki z lat sześćdziesiątych i siedemdziesiątych, z charakterystycznymi detalami, takimi jak odwrócone cyfry na końcu prędkościomierza.

Technologia NFT i „Usługi Alfa Connect”

Nowa Giulia i Stelvio są wyposażone w płynny i intuicyjny interfejs HMI, który umożliwia łatwy dostęp do wszystkich funkcji. Ponadto, system infotainment gwarantuje treści, funkcjonalności oraz „Usługi Alfa Connect”, które oferują szeroki wachlarz przydatnych usług bezpieczeństwa i komfortu, zaprojektowanych w celu oferowania aktualizacji „Over the Air”. Na przykład, funkcja „My Remote” obejmuje różne usługi, takie jak możliwość zdalnego kontrolowania niektórych funkcji pojazdu (otwieranie/zamykanie drzwi, miganie świateł) za pomocą smartfona lub smartwatcha. Od dziś, technologia NFT (Non-Fungible Token) jest dostępna w Nowej Giulii i Stelvio – to światowa nowość w dziedzinie motoryzacji, którą włoska marka rozpoczęła w modelu Tonale, a dziś dotyczy całej swojej oferty. Technologia opiera się na koncepcji „karty blockchain”, czyli zaszyfrowanego i niemodyfikowalnego rejestru cyfrowego, w którym rejestrowane są główne informacje o każdym samochodzie. Ta charakterystyczna funkcja off-board, łatwa w użyciu i ekologiczną, dodatkowo podkreśla innowacyjny charakter Alfy Romeo. W zależności od wyboru klienta, NFT generuje certyfikat, w którym rejestrowane są dane dotyczące życia pojazdu. Certyfikat ten może być użyty do zapewnienia właściwego utrzymania pojazdu, a tym samym wsparcia jego wartości rezydualnej. Certyfikat NFT stanowi dodatkowe źródło wiarygodności, które pomaga właścicielowi/sprzedawcy, ale również uspokaja kupującego w wyborze używanego pojazdu.

Dynamika jazdy na najwyższym poziomie w segmencie

Dynamika jazdy Nowej Giulii i Stelvio jest znów najlepsza w swojej klasie. Oferują one visceralne doświadczenie jazdy w autentycznym duchu Alfy Romeo, co oznacza idealną równowagę między włoskim designem, nowoczesnymi silnikami, perfekcyjnym rozkładem masy, specjalnymi rozwiązaniami technologicznymi oraz doskonałym stosunkiem masy do mocy. Istota aktualnych i przeszłych modeli Alfy Romeo wynika z tej „magicznej” formuły, która od czasów modelu Tonale (symbolu metamorfozy marki) ewoluuje, redefiniując sportowość XXI wieku, włączając w to zrównoważony rozwój. Aby osiągnąć nowy poziom efektywnej i wydajnej sportowości, globalna włoska marka może polegać na swojej znanej doskonałości. Wystarczy usiąść w Nowej Giulii i Stelvio, aby zrozumieć, że zbliżamy się do przyszłości jazdy.

Lekkość i zwinność: bezbłędne i sportowe zachowanie dynamiczne Giuli i Stelvio wspierane jest przez szerokie użycie ultralekkich materiałów, takich jak aluminium (np. wykorzystywane w podstawach silników) oraz węgiel (np. stosowany w wałach napędowych), które zostały bezpośrednio przejęte ze świata wyścigów.

Napęd na wszystkie koła z technologią Q4: zaprojektowany do zarządzania przyczepnością pojazdu w sposób reaktywny i predykcyjny, aby zapewnić najwyższe poziomy osiągów, efektywności i bezpieczeństwa. Technologia Q4 gwarantuje wszystkie zalety napędu na cztery koła, jednocześnie zapewniając zmniejszone zużycie paliwa, reaktywność oraz przyjemność z jazdy samochodem tylnym. W sercu systemu Q4 znajduje się aktywna skrzynka transferowa (ATC), która monitoruje warunki przyczepności i sygnały kierowcy w czasie rzeczywistym, aby zapewnić najlepsze osiągi.

System Q4 Alfy Romeo pozwala pojazdowi podróżować jako pojazd z napędem na tylne koła, a jeśli przyczepność opon zbliża się do granicy, lub w odpowiedzi na specyficzne żądanie kierowcy, może natychmiast dostarczyć do 50% momentu obrotowego silnika na przód w mniej niż 150 ms, zapobiegając poślizgowi kół i zapewniając maksymalną wydajność pojazdu oraz efektywność jazdy.

Mechaniczny samoblokujący dyferencjał Q2: W wersji Veloce możliwe jest zintegrowanie napędu na wszystkie koła Q4 z mechanicznym samoblokującym Q2, który jest również dostępny w wersjach tylko z napędem na tylne koła. Ograniczone ślizganie dyferencjał zwiększa zwrotność i sportowość, gwarantując idealną przyczepność w celu zapewnienia większej stabilności pojazdu w zakrętach przy dużych prędkościach oraz wyższej akceleracji bocznej, a także maksymalne bezpieczeństwo na mokrej lub śliskiej nawierzchni, utrzymując koła stale w ryzach i redukując poślizg.

Zawieszenie Alfa Link: Jazda pojazdem Alfa Romeo to niezapomniane uczucie. To również zasługa ekskluzywnej architektury zawieszenia Alfa Link™. Z przodu zastosowano zawieszenie podwójnych wahaczy z pół-wirtualną osią skrętu (wyłączność Alfy Romeo), optymalizujące efekt filtrowania i pozwalające na szybkie i precyzyjne kierowanie bez kompromisów w prowadzeniu. Z tyłu zdecydowano się na rozwiązanie wielowahaczowe z czterema i pół wahaczami – patent Alfy Romeo – które zapewniają lepsze właściwości jezdne w połączeniu z doskonałym komfortem. W wersji specjalnej Competizione dostępne jest zawieszenie Alfa™ Active, z elektronicznie sterowanym systemem amortyzacji, który dostosowuje się do warunków jazdy natychmiast, umożliwiając kierowcy wybór większej wydajności lub komfortowego prowadzenia.

Zintegrowany system hamulcowy (IBS): system elektromechaniczny, który łączy kontrolę stabilności z systemem hamulcowym, gwarantując natychmiastową reakcję hamulców, ograniczając drogę hamowania i pozwalając na znaczną optymalizację wagi. Użycie systemu hamulcowego „by-wire” pozwala na znaczną redukcję elementów w komorze silnika, zastępując pojedyncze urządzenie jednostką składającą się z pompy, hamulców mocy i ESP, co zapewnia mniejszą masę zawieszenia i większą zwinność pojazdu.

Co więcej, przyczyniając się do doskonałych dynamik jazdy Giuli i Stelvio, jest niezwykle bezpośredni układ kierowniczy, który został połączony z 8-biegową automatyczną skrzynią ZF z aluminiowymi łopatkami, co zapewnia niezrównane prowadzenie w zakrętach. I na koniec, dla idealnej równowagi między przyjemnością z jazdy a systemami wsparcia, Nowa Giulia i Stelvio oferują kompletny zestaw funkcji zaawansowanych systemów asystujących kierowcę (ADAS) dla autonomii jazdy na poziomie drugim. To oznacza, że kierowca może pozwolić pojazdowi kontrolować przyspieszenie, hamulec i układ kierowniczy w określonych warunkach za pomocą systemów elektronicznych, które wymagają stałego monitorowania przez kierowcę. Systemy te wspierają kierowcę i oferują większy komfort podczas długich podróży. Kierowca musi jednak nieprzerwanie kontrolować pojazd, zawsze trzymając ręce na kierownicy.

Prosta i intuicyjna strategia oferty

Nowa Giulia i Stelvio koncentrują się na nowej logice oferty wprowadzonej z modelem Tonale, która ułatwia konfigurację pojazdu dla klienta. Dostępne są dwa poziomy wyposażenia – Super i Ti – które mają na celu zaspokajanie najbardziej wymagających klientów. Wersja Super, model wstępny dla unikalnego doświadczenia Alfy Romeo, może być dostosowana w oparciu o pakiet Sprint, który zawiera różne sportowe opcje. Natomiast wersja Ti, która podkreśla elegancję i charakter obu pojazdów, może być wzbogacona o pakiet Veloce, aby uzyskać maksymalne osiągi i sportowość. Nie zapominajmy, że nazwy Super, Sprint, Ti i Veloce mają długą historię w dziejach Alfy Romeo. Tak więc, mamy cztery różne wersje, które mogą zaspokoić potrzeby klientów, aby czuli się zjednoczeni ze swoimi pojazdami. Wreszcie, Nowa Giulia i Stelvio oferują znaczną aktualizację w zakresie silników: we wszystkich modelach dostępna jest wersja diesel o mocy 160 KM z napędem na tylne koła. I na koniec, dostępne są potężne, all-wheel drive silniki benzynowe o mocy 280 KM oraz diesel o mocy 210 KM.

Seria specjalna Competizione, najwyższe wyrażenie osiągów i stylu, certyfikowane NFT

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.