2023 Audi RS7 Sportback

2023 Audi RS7 Sportback

Przejdź do galerii zdjęć2023 Audi RS7 Sportback

Pod koniec 2022 roku Audi zaprezentowało RS7 performance, najpotężniejszą jak dotąd wersję RS7, która oprócz ulepszonych silników otrzymała także szereg innych udoskonaleń.

Podczas gdy BMW i Mercedes-AMG oferowały sedany w postaci swoich modeli M5 i E63, Audi postawiło na wersję kombi A6, znaną jako RS6, oraz na czterodrzwiowe coupé RS7. RS7 można określić jako większą wersję hatchbacka, czego nie miała w swojej ofercie żadna z bezpośrednich konkurencji Audi.

Wersja RS7 performance nie ukrywała swojej mocy i chętnie chwaliła się dolnym grillem z przodu, wlotami powietrza po bokach, progami oraz tylnym dyfuzorem wykończonym w matowym szarym kolorze. Dodatkowo standardowe felgi aluminiowe o rozmiarze 21″ były znakiem rozpoznawczym osiągów tego auta. Na liście opcji dostępne były także zestawy felg 22″. Dzięki swojej konstrukcji, te koła eksponowały duże hamulce. Audi wprowadziło również dwa nowe kolory w wersji performance: Ascari Blue oraz matowy Dew Silver.

Wewnątrz producent zaoferował parę sportowych foteli z wysokim oparciem z przodu oraz dzieloną kanapę z tyłu. Choć na tylnej kanapie mogły zmieścić się trzy osoby, była ona zaprojektowana głównie dla dwóch pasażerów. Dodatkowo na oparciach foteli widniało haftowane logo RS7. Z przodu, materiały Alcantara były dostępne w trzech kolorach: szarym, czerwonym i niebieskim.

Jednak największa modyfikacja miała miejsce pod maską, gdzie silnik 4.0-litra otrzymał zwiększoną moc. Dodatkowo producent zainstalował nowe, lżejsze centralne dyferencjały, które mogły szybciej przekazywać moment obrotowy między przednimi a tylnymi kołami w porównaniu do standardowego RS7.

 Mocniejszy i szybszy niż jakikolwiek RS6 i RS7 do tej pory: nowy Audi RS6 Avant performance oraz RS7 Sportback performance są pełne dodatków, które podkreślają wygląd modeli i zapewniają bardziej emocjonujące wrażenia z jazdy. Potężny silnik 4.0 V8 biturbo TFSI ma teraz moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 850 Nm. Od 8 grudnia, RS6 Avant performance i RS7 Sportback performance będą dostępne za 135 000 euro każdy.

W Audi, 'performance’ oznacza więcej mocy. Na przykład, większe turbosprężarki i zwiększenie ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w silniku 4.0 V8 biturbo TFSI, którym dysponują zarówno Audi RS6 Avant performance, jak i Audi RS7 Sportback performance, pozwalają na wzrost mocy o 30 KM i o 50 Nm większy moment obrotowy w porównaniu do wersji bazowych. Oznacza to całkowity wzrost mocy z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) oraz maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Modele performance przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,4 sekundy, czyli o 0,2 sekundy szybciej niż wersje bazowe RS6/RS7.

Czasami jednak mniej znaczy więcej: zmniejszona izolacja pomiędzy komorą silnika, wnętrzem a tyłem pojazdu zapewnia, że Audi RS6 Avant performance i RS7 Sportback performance zachwycają klientów ekscytującym dźwiękiem na nowym poziomie – redukcja także sprawia, że samochód jest o osiem kilogramów lżejszy. RS6 Avant performance ma całkowitą masę własną 2090 kg, natomiast RS7 Sportback performance waży 2065 kg.

Dla większej dynamiki jazdy: nowe samoblokujące się centralne różnicowe

Moc z silnika 4.0 TFSI płynie przez standardową ośmiobiegową skrzynię tiptronic z szybszym czasem zmiany biegów do stałego napędu na wszystkie koła quattro. Stricte mechaniczne różnicowe centralne rozdziela moc silnika na oś tylną w proporcji 40:60, a jeśli wystąpi poślizg, automatycznie na oś z lepszą przyczepnością przesyłane jest większe moment obrotowy – nawet do 70 procent może trafić na oś przednią, a do 85 procent na tylną oś. Samoblokujące się różnicowe centralne jest lżejsze i bardziej kompaktowe, poprawiając dynamikę jazdy oraz oferując zauważalnie dokładniejsze pokonywanie zakrętów, co ogranicza podsterowność na granicach prowadzenia. Dodatkową poprawą jest bardziej precyzyjna reakcja na ruchy kierownicy, co sprawia, że pasażerowie zyskują bardziej zwrotne wrażenia z jazdy.

Ekskluzywne i wysokowydajne: 22-calowe koła z oponami wysokiej wydajności

Nowe RS6 Avant performance i RS7 Sportback performance opuszczają linię produkcyjną na standardowych 21-calowych aluminiowych kołach odlewanych w dziesięcioramiennej gwieździe oraz oponach 273/35. Dla jeszcze bardziej sportowego wyglądu dostępne są również 22-calowe lekkie koła, obok standardowych 22-calowych kół aluminiowych – w polerowanej błyszczącej czerni, matowej szarości, matowej czerni lub matowym złocie neodymowym. Inspirowany motorsportem, lekki wzór 5-Y ramion pomaga w chłodzeniu hamulców, a lżejsze obręcze są wytwarzane w zaawansowanym procesie kucia-frezowania. Nowe lekkie koło jest o około pięć kilogramów lżejsze niż 22-calowe koło aluminiowe w aktualnym RS6 Avant lub RS7 Sportback – ta redukcja masy o 20 kilogramów w masach nie zawieszonych poprawia reakcję na gaz.

Nowe opony wysokowydajne Continental „Sport Contact 7” 285/30, które są częścią nowego lekkiego koła, odgrywają kluczową rolę w redukcji wagi. Opony oferują znacznie lepszą przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych drogach oraz zmniejszają podsterowność podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, co przekłada się na precyzyjniejsze prowadzenie w całym zakresie prędkości. Dodatkowo, droga hamowania jest o dwa metry krótsza z nowymi kołami przy hamowaniu z prędkości 100 do 0 km/h.

System dynamicznego zarządzania Audi drive select pozwala kierowcy na kontrolowanie charakterystyki pojazdu. Dostępnych jest sześć profili: efektywność, komfort, auto, dynamiczny oraz dwa konfigurowalne tryby RS-specyficzne RS1 i RS2.

Jednak doświadczenie z trybami jazdy w modelach performance jest znacznie bardziej unikalne. Na przykład, tryb jazdy bez użycia pedału gazu aktywuje się teraz automatycznie tylko w profilu efektywności, co oznacza, że w zakresie prędkości do 160 km/h wyłącza silnik spalinowy i zwalnia bez zużycia paliwa czy oporu od silnika. Dodatkowo, finezyjne dostosowanie oprogramowania jednostki sterującej silnikiem umożliwia sztywniejsze zmiany obciążenia w trybie S, gdy aktywowany jest „dynamiczny” tryb jazdy lub tryb jazdy S, co dodatkowo zwiększa emocjonalność. Zaktualizowane oprogramowanie w jednostce sterującej skrzynią biegów zapewnia szybsze czasy zmiany biegów oraz zauważalnie zwiększa różnice pomiędzy różnymi trybami jazdy.

Pakiet RS Dynamic jako standard

Pakiet RS Dynamic jest standardowym wyposażeniem modeli RS6 Avant performance i RS7 performance. Obejmuje zwiększenie maksymalnej prędkości do 280 km/h (180 mph), dynamiczny napęd na wszystkie koła (aktualizacja oprogramowania RS-specyficznego wspomaga kierowcę w aktywnych korektach kierowania na przedniej i tylnej osi) oraz sportowe różnicowe quattro na osi tylnej.

Pakiet RS Dynamics Package plus jest także dostępny jako opcja, która poza pakietem RS Dynamics Package podnosi maksymalną prędkość do 305 km/h i zawiera ceramiczny system hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze mają średnicę 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny system hamulcowy RS waży około 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co prowadzi do zmniejszenia masy nie zawieszonej.

Nowe kolory nadwozia i pakiety optyczne

Nowe RS6 Avant performance i RS7 Sportback performance są dostępne łącznie w 16 kolorach nadwozia – po raz pierwszy w ofercie znajdują się metaliczne i matowe kolory Ascari Blue oraz matowe Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi komponentami RS w kolorze matowego szarości, w tym lusterkami, przednim spojlerem, bocznymi flapsami, wkładkami w progach, relingami dachowymi i wykończeniem na bocznych oknach oraz dyfuzorze tylnym. Opcjonalnie dostępny jest również matowy pakiet optyki w kolorze węglowym/czarnym, w którym relingi dachowe i wykończenie na bocznych oknach są czarne. Pierścienie Audi i nazwa modelu mogą być dostępne w wykończeniu chromowanym lub czarnym.

Z zaskoczenia: nowe akcenty i funkcje wnętrza

Wnętrze, znane z pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym, zostało rozszerzone o kolor niebieski. Kierownica pokryta Alcantarą w kolorze czarnym ma kontrastujące przeszycia w kolorze Mercato blue, a dywaniki podłogowe, boki konsoli środkowej i osłona dźwigni zmiany biegów również mają niebieskie kontrastujące przeszycia. Pasy bezpieczeństwa są w pełnym kolorze ocean blue, a dekoracyjne wkładki mają strukturę tkaniny węglowej z opcjonalnymi niebieskimi akcentami. Gałka dźwigni zmiany biegów i boki konsoli centralnej są wykonane z mikrofibry Dinamica, która składa się z około 45% przetworzonych włókien PET, a fotele sportowe są tapicerowane wysokiej jakości skórą Valcona z perforowanym wzorem w kształcie plasterka miodu i kontrastującymi przeszyciami w kolorze Mercato blue. Inna wyróżniająca cecha to dioda LED przy wjeździe w przednich drzwiach, która projektuje napis „RS performance” na ziemię obok samochodu.

Klienci mogą zamówić pakiety stylistyczne RS w trzech dostępnych wariantach kolorystycznych z opcjonalnymi dodatkowymi funkcjami: dekoracyjne wkładki, podłokietniki w drzwiach i środkowe w mikrofibrze Dinamica. Dodatkową zaletą tej wersji wyposażeniowej jest panel siedziska z szarym, czerwonym lub niebieskim wkładem, podczas gdy wybrany przez klienta kolor prześwituje przez perforowane fotele sportowe, a oparcia foteli mają wytłoczone logo RS w pasujących kolorach.

Klienci mogą skorzystać z nowego narzędzia wizualizacyjnego „Audi Exclusive Customizer”, aby zaprojektować swoje pojazdy w tysiącach indywidualnych kombinacji i stworzyć własną, osobistą edycję specjalną. Mogą wybierać spośród szerokiej gamy indywidualnych lakierów oraz kolorów skóry i przeszyć; narzędzie korzysta z modelu 3D, aby wizualizować proces personalizacji. Sprawdź konfigurator tutaj.

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym migający wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnym, który zmienia wyświetlanie obrotów z zielonego na żółty do czerwonego, migając jak w motorsporcie, aby wskazać optymalny moment do zmiany biegów. Ponadto, Launch Control, który w pełni wykorzystuje potencjał przyspieszenia RS6 Avant performance oraz RS7 Sportback performance, sygnalizując idealny moment do przyspieszenia z miejsca, z nowymi ikonami sygnalizacyjnymi.

Tradycja wydajności: od RS6 Avant plus do dziś

RS6 Avant performance i RS7 Sportback performance w generacji C8 kontynuują długoletnią sportową strategię Audi modelów plus oraz performance. Wszystko zaczęło się od RS6 Avant plus w generacji C5, krótko przed zakończeniem produkcji serii w 2004 roku, quattro GmbH (obecnie Audi Sport GmbH) wprowadziło na rynek specjalną limitowaną serię 999 jednostek z subtelnym zwiększeniem mocy. Moc silnika wzrosła o 30 KM do 480 KM, a model ten miał zaszczyt być pierwszym Audi, które oficjalnie przekroczyło prędkość 250 km/h. Audi Sport ograniczyło RS6 plus do 280 km/h, co uczyniło go najszybszym sportowym kombi. Bez jednostki sterującej silnikiem osiągnęło prędkość maksymalną ponad 300 km/h.

Wariant plus w generacji C6 zadebiutował w 2008 roku i był ograniczony do 500 sztuk. W przeciwieństwie do poprzednika, nie miał dodatkowej mocy; silnik V10 zachował 580 KM. Jednak Audi ograniczyło maksymalną prędkość specjalnego Avanta i Sedana do 303 km/h; jedynym szybszym pojazdem w tamtym czasie był R8.

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.