2023 BMW 3 Series Sedan (G20) LCI

2023 BMW 3 Series Sedan (G20) LCI

Przejdź do galerii zdjęć2023 BMW 3 Series Sedan (G20) LCI

BMW sprzedało ponad milion egzemplarzy w zaledwie trzy lata od wprowadzenia siódmej generacji Serii 3, a niemiecki producent starał się utrzymać swoją pozycję lidera w segmencie premium tego kompaktowego sedana klasy executive.

Seria 3 stanowiła 14 procent całkowitej sprzedaży marki, stając się prawdziwym „złotym jajkiem” rodziny. Była dostępna w dwóch wersjach: sedan i Touring, ponieważ wersja Gran Turismo została porzucona z powodu niskiej sprzedaży. Ponadto, w ofercie nie było coupe ani cabrio, ponieważ te wersje zostały przemianowane na Serię 4, która zadebiutowała w 2013 roku. Jednak jedno było pewne: w zaledwie trzy lata od premiery modelu w 2019 roku, siódma generacja Serii 3 sprzedała się lepiej niż jakikolwiek z jej poprzedników. Warto pamiętać, że wszystko to miało miejsce mimo pandemii i późniejszego kryzysu z mikrochiperami. Krótko mówiąc, był to samochód uwielbiany nie tylko przez fanów marki. Przyciągał również klientów z innych marek. W rezultacie BMW starało się utrzymać swoje wyniki sprzedaży i szybko wprowadziło zaktualizowaną wersję w lipcu 2022 roku dla obu wersji nadwozia.

Na przodzie najbardziej rzuciła się w oczy zmiana w postaci standardowych reflektorów LED. Dzięki tej istotnej aktualizacji producent mógł je uczynić szczuplejszymi, ponieważ nie musiał już pomieścić bi-xenonowych świateł drogowych, jak w poprzedniku. Dodatkowo, światła do jazdy dziennej zostały zmodyfikowane i przyjęły odwrócony kształt litery L. W wyniku tych zmian BMW musiało zaprojektować na nowo osłonę chłodnicy, aby wyglądała na szerszą niż wcześniej. W standardowej wersji dolna część zderzaka wciąż przypominała poprzednika z T-kształtnymi wlotami powietrza, chociaż środkowy wlot powietrza był szerszy. Klienci mogli również wybrać pakiet M, który dodał bardziej agresywny wygląd zderzaka, z szerokim, heksagonalnym wlotem powietrza po dolnej stronie, flankowanym przez T-kształtne wloty boczne.

Profil samochodu nie uległ istotnym zmianom. Modele podstawowe wyposażono w 16-calowe aluminiowe felgi wieloskrzydłowe. W tym samym czasie wyższe wersje były wyposażone w 18-calowe felgi i szerokie opony. Na przednich błotnikach, BMW Serii 3 Sedan 2022 (w kodowaniu fabrycznym G20) miało rzeźbioną dolną część, która kontynuowała się na panelach drzwi w kierunku tyłu pojazdu. Tak jak w wersji sprzed liftingu, zaktualizowana wersja miała krótkie tylne klapki z wbudowanym „duck tail” w pokrywie bagażnika. Z tyłu BMW przygotowało nowy zestaw lamp tylnych, które posiadały światła w kształcie litery L do parkowania i hamowania, podczas gdy światła cofania były mniejsze i umieszczone w górnej części lamp tylnych. Niżej producent oferował standardowy zderzak z tworzywa sztucznego w kształcie owiniętym, wyposażony w T-kształtne wloty powietrza, przypominające te z przodu. Ponadto, producent zaoferował również bardziej agresywny zderzak z dużym dyfuzorem pod nim.

Wnętrze od momentu wprowadzenia modelu w 2019 roku było bogate w technologię. Jednak tamta wersja brakowało niektórych udogodnień. Najbardziej zauważalną zmianą był zakrzywiony wyświetlacz BMW, który łączył 12,3-calowy panel wskaźników oraz 14,9-calowy ekran systemu informacyjno-rozrywkowego umieszczony na desce rozdzielczej z systemem operacyjnym BMW 8. Nie było już klasycznego zestawu wskaźników. Poniżej, na konsoli centralnej, producent zainstalował mały przełącznik do wyboru biegów, zamiast kształtu przypominającego kij golfowy, jak w modelu z 2019 roku. Dodatkowo, pojawiły się nowe opcje i wykończenia, w tym szczotkowane aluminium. BMW ogłosiło również, że wykorzystało ponad 50% materiałów z recyklingu w przypadku aluminium oraz około 16% w przypadku termoplastów.

Pod maską producent zrozumiał, że turbodoładowany silnik trzylitrowy musi odejść. Kolejną poprawą w porównaniu z jego poprzednikiem była poszerzona gama napędów elektrycznych (łagodne hybrydy działające na architekturze 48-woltowej). Ponadto BMW dodało dwa hybrydowe modele plug-in, które oferowały odpowiednio 204 PS (201 KM) oraz 292 PS (288 KM).

BMW serii 3 to uosobienie przyjemności z jazdy i wzór do naśladowania w segmencie premium średniej wielkości. Z ponad 45-letnim globalnym sukcesem na koncie, seria 3 reprezentuje również sedno marki BMW. Precyzyjne modyfikacje projektu jeszcze bardziej podkreślają dynamiczny charakter BMW serii 3 Sedan oraz BMW serii 3 Touring. Nowo zaprojektowane kokpit z BMW Curved Display wprowadza przełomową nowoczesność i cyfryzację do wnętrza. Najnowszy system operacyjny – BMW Operating System 8 – znacząco redukuje liczbę przycisków i kontrolerów. Wszystkie warianty nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring są teraz standardowo wyposażone w ośmiobiegową skrzynię Steptronic z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy oraz nowo zaprojektowaną dźwignią zmiany biegów. Dodatkowo, nowe dodatki do standardowego wyposażenia zwiększają atrakcyjność nowego BMW serii 3, a nowa struktura opcjonalnego wyposażenia ułatwia klientom personalizację samochodu zgodnie z ich preferencjami.

Wprowadzenie nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring na całym świecie rozpocznie się w lipcu 2022 roku. Oba modele będą produkowane w zakładzie BMW Group w Monachium. BMW serii 3 Sedan będzie dostępne na całym świecie, a produkcja odbywać się będzie nie tylko w głównym zakładzie firmy, ale także w dwóch innych lokalizacjach. Nowe BMW serii 3 Sedan na rynek chiński będzie produkowane w zakładzie Tiexi w Shenyang, zarządzanym przez wspólne przedsięwzięcie BMW Brilliance Automotive (BBA). Najnowsza lokalizacja produkcji Sedana to zakład BMW Group w San Luis Potosí w Meksyku, który rozpoczął działalność w 2019 roku.

Sukces na całym świecie i lider na rynku w wielu krajach

Dzięki odświeżonemu designowi zewnętrznemu, w znacznej mierze zmodernizowanemu premium wnętrzu oraz najnowszym osiągnięciom w dziedzinie cyfryzacji, kontroli oraz wyposażenia, nowy BMW serii 3 Sedan i nowy BMW serii 3 Touring mają wszystkie narzędzia potrzebne do napisania kolejnego rozdziału w swojej światowej historii sukcesu. Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszej generacji BMW serii 3 w 1975 roku sprzedano ponad 16 milionów egzemplarzy tej serii. Ponad 1,1 miliona klientów zdecydowało się do tej pory na generację BMW serii 3 Sedan i BMW serii 3 Touring, która jest dostępna od 2019 roku. Oznacza to, że popyt na tę generację modeli był w ciągu pierwszych trzech lat życia silniejszy niż na jakąkolwiek z wcześniejszych generacji serii 3 w tym samym okresie.

W 2021 roku BMW serii 3 było liderem rynku w segmencie premium w takich krajach jak Niemcy, Wielka Brytania i Chiny. Również w USA wyprzedza uznanych konkurentów premium. BMW serii 3 stanowi około 14 procent sprzedaży pojazdów marki na całym świecie.

Chiny, Niemcy, USA i Wielka Brytania pozostają najważniejszymi rynkami dla BMW serii 3. Dotyczy to szczególnie nowego BMW serii 3 Sedan. To właśnie z pierwszą generacją tego wariantu modelu BMW wprowadziło koncepcję sportowego sedana, która cieszy się światową popularnością do dziś. BMW serii 3 Touring jest teraz również znanym ambasadorem typowej dla marki przyjemności z jazdy. Po raz pierwszy zaprezentowane dokładnie 35 lat temu, wnosi dodatkowy modelowy ładunek funkcjonalności do wyjątkowej zwinności i dynamicznych zdolności, które dzieli z Sedanem. Ta kombinacja, wzmocniona charakterystycznymi liniami designu, wciąż napędza wysokie zapotrzebowanie – szczególnie w Europie. Rzeczywiście, co piąty sprzedany egzemplarz BMW serii 3 to model Touring, a w Niemczech ten udział jest jeszcze wyższy. Najnowsza aktualizacja BMW serii 3 Touring będzie znowu oferowana w Europie, Japonii, Korei Południowej, Tajwanie, Hongkongu, Australii i Nowej Zelandii.

Bogata gama układów napędowych dla BMW serii 3 i bogata kolekcja nagród

Wśród innych charakterystycznych cech BMW serii 3 znajduje się szeroki wybór dostępnych układów napędowych oraz wyjątkowa równowaga pomiędzy przyjemnością z jazdy a oszczędnością paliwa. Nowe BMW serii 3 Sedan można zamówić w trzech wariantach hybryd plug-in, a nowe BMW serii 3 Touring w czterech. Oprócz tego oferowane są cztery silniki benzynowe i cztery wysokoprężne z czterema lub sześcioma cylindrami zarówno dla Sedana, jak i Touring. Na czołowej pozycji znajdują się dwa modele BMW Performance od BMW M GmbH o szczególnie sportowym charakterze. Wszystko to oznacza, że BMW serii 3 można zamówić z mocą od 110 kW/150 hp do 275 kW/374 hp. BMW xDrive jest standardem w modelach z najwyższej półki, a inteligentny napęd na cztery koła jest również dostępny jako opcja dla dwóch wariantów benzynowych (BMW serii 3 Touring: jeden wariant benzynowy), dwóch diesli oraz modeli hybryd plug-in.

Modele w gamie BMW serii 3 mają więc to, co potrzebne, aby zdobyć uznanie wymagających grup docelowych w segmencie premium średniej wielkości – klientów o różnorodnych preferencjach, ale wspólnej miłości do przyjemności z jazdy, elegancko sportowego designu i zaawansowanej technologii. Koncepcja pojazdu opierająca się na BMW serii 3 charakteryzuje się niezwykłą głębią inżynieryjną, co odzwierciedla się w szerokim wachlarzu wyróżnień zdobytych przez najnowszą generację modeli. Jego kolekcja nagród jest bogata w wiele istotnych nagród, w tym „Złote Kierownice” przyznawane przez magazyn Auto Bild i gazetę Bild am Sonntag, które w 2020 roku zdobyło BMW 330e Sedan. Samochód zdobył również uznane nagrody poza Niemcami. Ogromna popularność BMW serii 3 wśród kierowców samochodów służbowych potwierdzają takie wyróżnienia jak „Najlepszy Nowy Samochód Flotowy” w 2020 roku w Wielkiej Brytanii oraz „Najlepszy Samochód Służbowy” w 2021 roku w Niemczech.

Zrównoważony rozwój w całym cyklu wartości, inteligentny lekki design, zoptymalizowane cechy aerodynamiczne

Postępowy charakter BMW serii 3 odzwierciedla się również w holistycznej koncepcji mającej na celu optymalizację zrównoważonego rozwoju. Obejmuje to całą wartość łańcucha, od pozyskiwania surowców, produkcji, poprzez fazę użytkowania pojazdów, aż po późniejsze recykling. Ważność oceny cyklu życia BMW serii 3 została potwierdzona przez niezależnych ekspertów zewnętrznych.

Kolejnym czynnikiem w postępach w stosunku do poprzedniej generacji modeli jest oszczędne wykorzystanie materiałów, w tym wysoki udział materiałów recyklingowych. Surowce wtórne stanowią około 50 procent materiału używanego w odlewach aluminiowych dla BMW serii 3. Około 16 procent wszystkich tworzyw termoplastycznych jest recyklingowanych.

Struktura nadwozia BMW serii 3 Sedan i BMW serii 3 Touring łączy wysoki poziom solidności z minimalną wagą. W tym celu inteligentna mieszanka materiałów zwiększa właściwości nadwozia samochodu, w tym jego sztywność i bezpieczeństwo przy zderzeniach. Oprócz maski i przednich paneli bocznych, poduszki silnika, przednie kolumny sprężynowe oraz liczne inne elementy zawieszenia wykonane są z aluminium.

Optymalizacja aerodynamiki samochodu przynosi korzyści zarówno w zakresie efektywności, jak i wydajności jazdy. Prawie całkowicie zamknięta podłoga, aerodynamicznie zoptymalizowane koła, zastosowanie kurtyn powietrznych na przedniej części samochodu oraz nowoczesna aktywna kontrola klap powietrznych dla zarówno grilla chłodnicy BMW, jak i dolnego wlotu powietrza prowadzą do wyjątkowo niskiego oporu powietrza.

Energii elektrycznej z odnawialnych źródeł używa się do produkcji nowego BMW serii 3 w zakładzie BMW Group w Monachium. Wymagana zielona energia pochodzi z elektrowni wodnych w regionie. Produkcja w innych lokalizacjach dla BMW serii 3 jest również neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla.

Produkcja w zakładzie BMW Group w Monachium: główny zakład firmy dostarcza premium jakość

Główny zakład BMW Group w Monachium to lokalizacja produkcji BMW serii 3 z najdłuższą historią. Jak ich poprzednicy, nowe BMW serii 3 Sedan i nowe BMW serii 3 Touring również będą produkowane w Monachium. Tutaj zjadą z tej samej linii montażowej co BMW 4-Series Gran Coupé, BMW M3 i w pełni elektryczne BMW i4.

W 2022 roku zakład BMW Group w Monachium obchodzi stulecie. Zmiana i ciągły rozwój są równie integralną częścią historii zakładu, co sama produkcja pojazdów. Dzięki integracji w pełni elektrycznego BMW i4 w istniejącym systemie produkcyjnym, zakład zrealizował pierwszy krok w kierunku w pełni elektrycznej mobilności. Dodatkowo, dzięki szerokim inwestycjom i pracom budowlanym, wprowadzono niezbędne zmiany, aby umożliwić integrację całkowicie elektrycznej architektury pojazdu na przyszłość, opracowanej dla „Nowej Klasy”.

Transformacja zakładu w Monachium jest doskonałym przykładem strategii BMW iFACTORY, która widzi grupę BMW ustanawiającą nowe standardy i definiującą przyszłość produkcji motoryzacyjnej w całej swojej sieci produkcyjnej. BMW iFACTORY uosabia niezwykle elastyczną, efektywną i zrównoważoną produkcję z wykorzystaniem najnowszych metod cyfrowych.

Design zewnętrzny

Szczegółowe aktualizacje designu zewnętrznego zapewniają, że charakter nowego BMW serii 3 oraz jego akcent na przyjemność z jazdy jeszcze bardziej się uwidaczniają. Przedni i tylny zderzak zarówno czterodrzwiowego modelu – sportowego sedana, jak to jest zazwyczaj określane – jak i dynamicznie doskonałego Touring, mają teraz niezwykle charakterystyczny design w standardzie. Charakterystyczna grilla chłodnicy BMW oraz podwójne okrągłe reflektory zostały również starannie przeprojektowane.

Akcent na dynamikę i nowoczesność wpisany w zewnętrzny design BMW serii 3 odzwierciedla się również w restrukturyzowanej gamie modeli. Śmiały sportowy wygląd nowego BMW serii 3 jest widoczny nawet w standardowym wyposażeniu. Tę stylistyczną dynamikę można jeszcze bardziej zwiększyć dzięki opcjonalnemu pakietowi M Sport, podczas gdy pakiet M Sport Pro jest dostępny po raz pierwszy.

Ekspresywny przód: przeprojektowana grilla chłodnicy BMW i reflektory

Z wyraźnie ustrukturyzowanymi powierzchniami, dynamicznymi liniami i dużymi wlotami powietrza, przedni zderzak dodaje sportowego wyglądu nowemu BMW serii 3 Sedan i BMW serii 3 Touring. Przeprojektowane reflektory i grilla chłodnicy również nadają samochodowi mocny wizualny charakter.

Standardowe reflektory LED są teraz dużo cieńsze, z wyraźnymi konturami i dziennymi światłami w kształcie odwróconego L, co nadaje harmonijny i nowoczesny wygląd. Zewnętrzne elementy świateł dziennych pełnią również funkcję wskaźników kierunkowskazów. Adaptacyjne reflektory LED są dostępne jako opcja i można je zidentyfikować po niebieskiej linii wokół elementów świateł dziennych oraz dopasowanej niebieskiej linii na górnej krawędzi szklanej osłony. Efekty niebieskiego światła pod jednostkami reflektorów również nadają przedniej części charakterystyczny i luksusowy wygląd w godzinach ciemności. Zakres funkcji reflektorów adaptacyjnych obejmuje światła skrętne oraz nienaświecające matrycowe światła drogowe, jak również dynamiczną kontrolę zakresu reflektorów i zmienną dystrybucję światła. Obejmuje to światła miejskie, które szczególnie szeroko oświetlają pobocze; wzór światła na autostradzie, z zwiększonym zasięgiem światła mijania; oraz światło w złych warunkach pogodowych, które nie tylko oświetla drogę zgodnie z warunkami, ale także przyjmuje funkcję wcześniej oddzielnych świateł przeciwmgielnych.

Lekko zmodyfikowane kontury i nowej podwójne sztaby nadają grilli chłodnicy BMW jeszcze bardziej potężny wygląd. Wloty powietrza w czarnym, wysokim połysku, umieszczone poniżej grilli, aby chłodzić system hamulcowy, dodają eleganckiego akcentu.

Potężne proporcje i wyraźnie ustrukturyzowane powierzchnie z tyłu

Nowe kontury przednich i tylnych zderzaków dodają wyrazistych akcentów do dynamicznie rozciągniętych sylwetek nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring. Poziome linie, smukłe jednostki świetlne, wyraźnie ustrukturyzowane powierzchnie i poszerzone tylne błotniki akcentują szerokość i muskularną postawę tylną obu modeli.

Potężne proporcje samochodów również wyrażają wyraźne sportowe zamiary z tej perspektywy. Wyższy udział powierzchni malowanych w kolorze nadwozia oraz czysto zdefiniowany design nadają tylnemu zderzakowi nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring szczególnie elegancki wygląd. Rury wydechowe w systemie mają teraz średnicę 90 lub 100 milimetrów, w zależności od wariantu silnika.

Standardowe wyposażenie wszystkich modeli BMW serii 3 Sedan obejmuje teraz 17-calowe felgi ze stopów lekkich. Pakiet M Sport oraz modele BMW Performance produkowane przez BMW M GmbH obejmują 18-calowe felgi ze stopów lekkich w standardzie. Zakres kolorów zewnętrznych został rozszerzony o Skyscraper Grey metallic oraz M Brooklyn Grey metallic jako część pakietu M Sport. Do oferty dodano również specjalne wykończenie BMW Individual Frozen Pure Grey metallic oraz Frozen Tanzanite Blue metallic. Wybór około 150 dodatkowych specjalnych wykończeń BMW Individual jest liderem w tej kategorii. Wykończenie M High-gloss Shadowline (dołączone w standardzie) podkreśla sportowy wygląd nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring. Opcjonalnie dostępne jest również wykończenie Exterior Line Satin Aluminium. Nowe BMW serii 3 Touring standardowo wyposażone jest w wysokiej jakości relingi dachowe M high-gloss Shadowline, ale można je również zamówić z wykończeniem w satynowym aluminium.

Pakiet M Sport z nowymi cechami

Cechy designu dostępne w ramach pakietu M Sport dla nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring są bardziej ekspresyjne i potężne niż kiedykolwiek. Akcenty chromowane podkreślają podwójne sztaby w grilli chłodnicy BMW. Duży, centralny wlot powietrza ma kontury heksagonalne i wzór plastra miodu, a pewnie wystaje z przedniego zderzaka. Głęboko osadzone kurtyny powietrzne na zewnętrznych krawędziach przedniego końca podkreślają jego szerokość. Tylny zderzak specyficzny dla M ma również bardzo czystą strukturę. Pionowe reflektory na zewnętrznych krawędziach oraz duży element dyfuzora w centrum wyraźnie sygnalizują sportowe instynkty samochodu. Pakiet M Sport zawiera również sportowe zawieszenie M, w tym zmienną sportową kierownicę oraz nowo zaprojektowane 18-calowe lekkie felgi M z mieszanymi oponami. Wersja pakietu M Sport dostępna dla modeli hybryd plug-in nie obejmuje zawieszenia M Sport. Zmienna zawieszenie adaptacyjne M, w tym zmienna sportowa kierownica, jest również dostępna jako opcja dla tych modeli.

Pakiet M Sport dodatkowo zawiera specjalną konfigurację wnętrza, z takimi elementami jak anthracite-coloured headliner, skórzana kierownica M, specyficzne dla M powierzchnie siedzeń i listwy wykończeniowe w nowym wykończeniu Aluminium Rhombicle Anthracite, co tworzy sportową atmosferę.

Charakterystyczny wygląd dla modeli BMW Performance produkowanych przez BMW M GmbH

Elementy zewnętrzne specyficzne dla M, takie jak duże wloty powietrza i zoptymalizowane aerodynamicznie detale, również przyczyniają się do nadania modelom BMW Performance w nowej gamie BMW serii 3 szczególnie dynamicznego wyglądu. Modele BMW M340i xDrive Sedan, BMW M340i xDrive Touring, BMW M340d xDrive Sedan i BMW M340d xDrive Touring mają również charakterystyczne elementy designu. W szczególności obejmują one grilla chłodnicy BMW w wzorze siatki, ekskluzywne 18-calowe felgi ze stopów lekkich M, opcjonalne 19-calowe felgi, trapezoidalne rury wydechowe oraz – nowość – osłony lusterka zewnętrznego M w czarnym połysku. Najwyższe modele Sedan mają również tylny spojler M malowany w kolorze nadwozia.

Pakiet M Sport Pro to nowość w ofercie. Dostępny jako rozszerzenie pakietu M Sport oraz dla modeli BMW Performance od BMW M GmbH, ten pakiet obejmuje poszerzone wykończenie M High-gloss Shadowline, które zawiera również czarną obwódkę grilli oraz rury wydechowe w czarnym chromie, a także M lights Shadowline, system hamulcowy M Sport z czerwonymi zaciskami z logo M, czarny tylny spojler M dla modeli Sedan oraz pasy bezpieczeństwa z kontrastowym przeszyciem w kolorach BMW M GmbH.

Wnętrze i wyposażenie

Wnętrze nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring zostało poddane kompleksowej aktualizacji. Nowa interpretacja koncepcji typowej dla marki, skoncentrowanej na kierowcy, jest ucieleśniona przez dużą BMW Curved Display. Ten nowoczesny design kokpitu ma na celu znaczne ograniczenie liczby przycisków i kontrolerów na rzecz obsługi dotykowej i głosowej.

Oferując dużą ilość miejsca, nowoczesną funkcjonalność, wysoki poziom komfortu akustycznego, wysokiej jakości materiały z detalicznym wykończeniem oraz zaawansowane usługi cyfrowe, nowe BMW serii 3 prezentuje przekonującą mieszankę niezwykłej przyjemności z jazdy i bezkompromisowej jakości premium zarówno w codziennym użytkowaniu, jak i podczas dłuższych podróży. Rozszerzona gama standardowego wyposażenia i nowa struktura opcji wzmacniają poziom komfortu i indywidualność zgodnie z wymaganiami.

W pełni cyfrowa BMW Curved Display z intuicyjną obsługą dotykową

Standardowa BMW Curved Display emanuje jakością i nowoczesnością dzięki frameless szklanym powierzchniom lekko nachylonym w stronę kierowcy. W skład tej w pełni cyfrowej i wysokiej rozdzielczości jednostki wchodzi 12,3-calowy wyświetlacz informacyjny za kierownicą oraz wyświetlacz kontrolny o przekątnej 14,9 cala.

Centralne wloty powietrza umieszczone poniżej wyświetlacza kontrolnego są teraz cieńsze i bardziej nowoczesne. Trzy strefowa automatyczna klimatyzacja wchodzi w skład standardowego wyposażenia nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring. Klimatyzacja pokładowa może być dostosowywana za pomocą głosu lub dotyku na wyświetlaczu kontrolnym. Kontrole ustawiania temperatury po stronie kierowcy i pasażera są pokazywane na stałe. Postępowa konstrukcja kokpitu towarzyszy większej powierzchni dla listwy wykończeniowej wnętrza zintegrowanej w desce rozdzielczej.

Panel sterowania na konsoli centralnej z nową dźwignią zmiany biegów

Klasycznie zaprojektowany panel sterowania na konsoli centralnej nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring ma dodatkowe powierzchnie sterowane dotykowo. Znajdują się tutaj przycisk Start/Stop, iDrive Controller, przyciski Driving Experience Control, hamulec postojowy oraz inne funkcje pojazdu.

Wszystkie nowe modele BMW serii 3 Sedan i nowe modele BMW serii 3 Touring są standardowo wyposażone w ośmiobiegową skrzynię Steptronic. Oznacza to, że wszystkie modele zawierają nowo zaprojektowaną dźwignię zmiany biegów na konsoli centralnej. Łopatki do zmiany biegów na kierownicy są również standardem.

Rozbudowane dodatki do standardowego wyposażenia

Inne nowe dodatki do standardowego wyposażenia nowego BMW serii 3 obejmują automatycznie przyciemniane lusterko wsteczne, rozbudowany pakiet storage i Park Distance Control (PDC) z czujnikami z przodu i z tyłu. Wszystkie modele są teraz również wyposażone w BMW Live Cockpit Plus, w tym system nawigacji BMW Maps.

Nowo skomponowany pakiet innowacji dostarcza starannie przemyślaną dawkę przyjemności z jazdy, komfortu i bezpieczeństwa. Obejmuje to adaptacyjne reflektory LED, asystent jazdy, asystenta parkowania oraz BMW Live Cockpit Professional z wyświetlaczem Head-Up.

Wśród wyróżniających się indywidualnych opcji, które klienci mogą wybrać, aby nadać własny styl wnętrzu, znajdują się sportowe fotele, system audio surround Harman Kardon, ambientowe oświetlenie, funkcja wstępnego podgrzewania, elektrycznie sterowany szklany dach dla Sedana oraz panoramiczny szklany dach dla modelu Touring. Dach z włókna węglowego można zamówić wyłącznie dla BMW M340i xDrive Sedan i BMW M340d xDrive Sedan. BMW M340i xDrive Sedan można również wyposażone w pakiet M Technic.

Napęd

Wysoce wydajne silniki benzynowe i wysokoprężne z technologią BMW TwinPower Turbo oraz elektryfikacją w formie hybryd plug-in i technologii mild hybrid 48V zapewniają, że układy napędowe dostępne dla nowego BMW serii 3 osiągają wyjątkową równowagę między przyjemnością z jazdy a oszczędnością paliwa. Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic z łopatkami do zmiany biegów na kierownicy jest teraz standardem we wszystkich modelach.

Klienci BMW serii 3 mogą wybierać spośród większej oferty wariantów napędowych niż marka oferuje dla jakiejkolwiek innej gamy modeli. System napędu hybryd plug-in dostępny jest w dwóch poziomach mocy, z mocą systemową wynoszącą 150 kW/204 hp lub 215 kW/292 hp i zasięgiem elektrycznym do 62 kilometrów / 38,5 mil (BMW 320e Sedan) w cyklu WLTP. Na czołowej pozycji w gamie modeli znajdują się cztery modele BMW Performance od BMW M GmbH. BMW M340i xDrive Sedan i BMW M 340i xDrive Touring są wyposażone w silnik benzynowy sześciocylindrowy o mocy 275 kW/374 hp. Sześciocylindrowy silnik wysokoprężny zasilający BMW M340d xDrive Sedan i BMW M340d xDrive Touring rozwija maksymalną moc 250 kW/340 hp. W gamie znajdują się również trzy silniki benzynowe czterocylindrowe o mocach 115 kW/156 hp, 135 kW/184 hp i 180 kW/245 hp, dwa silniki wysokoprężne czterocylindrowe produkujące 110 kW/150 hp i 140 kW/190 hp oraz silnik sześciocylindrowy straight-six o mocy 210 kW/286 hp.

BMW 330i: czterocylindrowy silnik benzynowy z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą cylindrów

Szereg aktualizacji technologii BMW TwinPower Turbo przyniósł poprawę w dostarczaniu mocy najpotężniejszego z trzech czterocylindrowych silników benzynowych dostępnych dla nowego BMW serii 3. Posiadają one zintegrowany z głowicą cylindrów kolektor wydechowy oraz ulepszony system turbodoładowania. Taki układ umożliwia niezwykle skuteczne chłodzenie spalin.

Najnowsza wersja silnika 2.0-litrowego jest zamontowana w modelach BMW 330i Sedan, BMW 330i xDrive Sedan, BMW 330i Touring i BMW 330i xDrive Touring. Osiąga maksymalną moc 180 kW/245 hp w zakresie od 4,500 do 6,500 obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy wynosi 400 Nm (295 lb-ft) w zakresie od 1,600 do 4,000 obrotów na minutę.

Pięć silników z technologią mild hybrid 48V

Technologia mild hybrid zapewnia silnikowi benzynowemu sześciocylindrowemu oraz czterem dostępnym jednostkom wysokoprężnym w nowym BMW serii 3 wyjątkowo responsywne dostarczanie mocy oraz zoptymalizowaną efektywność. Tutaj, starter-generator 48V działa jak jednostka napędowa, wspierając silnik, co pozwala mu działać w zoptymalizowanym zakresie obciążenia tak często, jak to możliwe. Oferuje również kierowcy efekt wsparcia elektrycznego, który może natychmiast dać dodatkowe 8 kW/11 hp, aby silnik reagował jeszcze ostrzej przy przyspieszaniu z miejsca lub podczas szybkiego przyspieszenia.

System mild hybrid pozwala na szczególnie intensywne wykorzystanie energii elektrycznej generowanej poprzez odzyskiwanie energii z hamowania oraz przechowywanej w dodatkowej baterii. Jest wykorzystywana nie tylko do zapewnienia silnikowi wsparcia elektrycznego, ale także – za pośrednictwem transformatora napięcia – do zasilania 12V системы elektrycznej pojazdu, co umożliwia wyjątkowo efektywne działanie elektrycznych urządzeń w nowym samochodzie.

Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic teraz standardowo w wszystkich modelach; BMW xDrive również dostępne w modelach hybryd plug-in

Silnik w modelach BMW 318d Sedan i BMW 318d Touring, w wersjach podstawowych, również współpracuje z ośmiobiegową skrzynią Steptronic w standardzie. Sportowy charakter dostarczania mocy podkreślają standardowe łopatki do zmiany biegów na wielofunkcyjnej kierownicy, które umożliwiają niezwykle szybkie interwencje manualne w procesie wyboru biegów.

Łopatki do zmiany biegów są również częścią wyposażenia ośmiobiegowej skrzyni Steptronic Sport, która wyróżnia się szczególnie ostrymi dynamikami zmiany biegów, oferuje funkcję Launch Control dla optymalizowanego przyspieszenia z miejsca oraz odblokowuje ultrazwrotne przyspieszenie w zakresie śródzakresowym dzięki funkcji Sprint. Ośmiobiegowa skrzynia Steptronic Sport jest standardem w modelach BMW Performance i będzie również oferowana jako opcja dla wszystkich innych wariantów nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring, z wyjątkiem modeli benzynowych i diesla w wersji podstawowej.

Najlepsze modele są również standardowo wyposażone w inteligentny napęd na cztery koła BMW xDrive. To w pełni zmienne przeniesienie napędu na wszystkie cztery koła jest również dostępne jako alternatywa dla klasycznego napędu na tylną oś dla wariantów Sedana i Touring BMW 320i (tylko Sedan), BMW 330i, BMW 320d i BMW 330d. Ponadto klienci zamawiający dwa warianty hybryd plug-in nowego BMW serii 3 Touring i BMW 330e Sedan mogą również wybrać, aby moc z ich silników spalinowych / silników elektrycznych była przenoszona na drogę za pomocą BMW xDrive.

Systemy asystujące kierowcy

Wiele systemów asystujących kierowcy dostępnych w standardzie lub w ofercie podnosi komfort i bezpieczeństwo nowego BMW serii 3 na nowy poziom. Jeśli chodzi o zakres funkcji i dostępność, zautomatyzowane systemy jazdy i parkowania są jednymi z najlepszych na rynku. Wspierają kierowcę i ułatwiają mu pracę w wielu sytuacjach. Obrazy z kamer i dane zbierane przez czujniki ultradźwiękowe i radarowe są wykorzystywane do monitorowania obszaru wokół samochodu, ostrzegania kierowcy o potencjalnych niebezpieczeństwach, minimalizacji ryzyka wypadku poprzez interwencje w hamulce i kierownicę oraz wykonywania zautomatyzowanego parkowania i innych manewrów.

Nowym dodatkiem do standardowego wyposażenia nowego BMW serii 3 Sedan i nowego BMW serii 3 Touring jest Park Distance Control z czterema czujnikami zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Standardowe wyposażenie obejmuje również ostrzeżenie o kolizji z przodu z interwencją hamulca, które wykrywa obecność rowerzystów, a także pojazdów i pieszych, wyświetlacz ograniczenia prędkości z wskaźnikiem bez wyprzedzania (w tym ręcznym asystentem ograniczenia prędkości) oraz ostrzeżenie o opuszczeniu pasa ruchu z możliwością powrotu.

Opcjonalny Asystent Jazdy obejmuje również ostrzeżenie o zmianie pasa. W zakresie prędkości od 20 km/h (12 mph) do maksymalnej prędkości pojazdu, również interweniuje, aby pomóc kierowcy w powrocie do pierwotnego pasa. Inne funkcje Asystenta Jazdy to ostrzeżenie o kolizji z tyłu oraz ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z tyłu, które zmniejsza ryzyko kolizji podczas cofania w kierunku dróg o ograniczonej widoczności. Również opcjonalny wyświetlacz Head-Up BMW wyświetla istotne informacje o jeździe na szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy.

Zautomatyzowana jazda poziomu 2: Asystent Jazdy Professional

Nowe BMW serii 3 Sedan i nowe BMW serii 3 Touring są również standardowo wyposażone w tempomat z funkcją hamowania. Jeszcze większy poziom wsparcia zapewnia aktywny tempomat z funkcją Stop&Go, który również wchodzi w skład opcjonalnego Asystenta Jazdy Professional. Oprócz utrzymania żądanej prędkości cruising, w zakresie od 30 do 210 km/h (19-130 mph) utrzymuje również bezpieczną odległość od pojazdów jadących przed nimi, wybieraną przez kierowcę z czterech opcji. Automatyczny asystent ograniczenia prędkości uwzględnia nadchodzące ograniczenia prędkości wykrywane przez system informacji o ograniczeniu prędkości lub przy użyciu danych z systemu nawigacji. Dodatkowo, funkcja monitorowania trasy dostosowuje prędkość samochodu do sytuacji, np. podczas pokonywania zakrętów lub jazdy na rondzie. W Niemczech system obejmuje również wykrywanie świateł drogowych.

Innym czynnikiem przyczyniającym się do zautomatyzowanej jazdy poziomu 2, zgodnej z międzynarodowym standardem SAE J3016, jest Asystent Kierowania i Utrzymania Pasa. Na autostradzie pomaga kierowcy w utrzymaniu kierunku w sytuacjach, gdy pas się zwęża. Funkcja Aktywna Nawigacja wykrywa, kiedy wymagane jest zmiana pasa na zjazd z autostrady, aby kontynuować obliczoną trasę i przygotowuje się do kierowania samochodu w tym kierunku. System obejmuje również Asystenta Utrzymania Pasa z aktywną ochroną przed kolizjami bocznymi oraz Asystenta Ewakuacji. Ostrzeżenie o skrzyżowaniach i ostrzeżenie o złym kierunku, ostrzeżenie o ruchu poprzecznym z przodu, Asystent Nagłego Hamowania oraz Asystent Pasów Awaryjnych, który może być używany w wybranych krajach europejskich, to również część Asystenta Jazdy Professional.

Zapewnia pomoc przy parkowaniu i manewrowaniu

Nowe BMW serii 3 jest również wyposażone w szeroką gamę systemów do zautomatyzowanego parkowania i manewrowania. Opcjonalny Asystent Parkowania pomaga kierowcy w wyborze i zaparkowaniu w miejscach równoległych lub prostopadłych do drogi. Przy wjeździe lub wyjeździe z miejsca, system ten wykonuje niezbędne interwencje w kierownicy, a także wymagane przyspieszenie, hamowanie i zmiany biegów za pomocą skrzyni Steptronic. Inne elementy tej opcjonalnej funkcji to kamera asystenta cofania, lateralna pomoc parkowania oraz aktywna PDC, która wykorzystuje interwencje hamulcowe w celu zmniejszenia ryzyka kolizji. Do wachlarza funkcji należy również Asystent Cofania, który cofa samochód na odległość do 50 metrów wzdłuż tej samej linii, którą przebył podczas jazdy do przodu.

Funkcje Park View, Panorama View i 3D View zawarte w opcjonalnym Asystencie Parkowania Plus zapewniają kierowcy idealny przegląd w różnych sytuacjach. Dodatkowo kierowca może użyć funkcji Zdalny widok 3D, aby wysłać trójwymiarowy obraz na żywo swojego samochodu i jego otoczenia na smartfona. Samochody wyposażone w Asystenta Parkowania Plus można również zamówić z nagrywarką jazdy BMW, która używa kamer systemów asystujących kierowcy do nagrywania obszaru wokół samochodu. Te nagrania można odtworzyć na wyświetlaczu kontrolnym, gdy samochód jest nieruchomy, lub wyeksportować za pomocą interfejsu USB.

System wyświetlania i kontroli/obsługi, łączność

Doświadczenie wielozmysłowe w pojeździe BMW iDrive z najnowszym systemem operacyjnym BMW Operating System 8, wprowadzonym w nowym BMW serii 3, prowadzi do cyfrowej przyszłości z potężnymi możliwościami łączności i przetwarzania danych, a także intuicyjną interakcją pomiędzy kierowcą a pojazdem.

Nowy system operacyjny BMW Operating System 8 oferuje znacznie więcej opcji dla kierowców, aby cieszyć się łatwą, intuicyjną, multimodalną kontrolą funkcji pojazdu, nawigacji, infotainment i komunikacji, a także korzystać z usług cyfrowych. Jak pokazują BMW Curved Display i stale rozwijające się możliwości BMW Intelligent Personal Assistant, jest on w pełni dostosowany do dialogu za pomocą kontroli dotykowej i naturalnej mowy.

W pełni cyfrowa BMW Curved Display z nowoczesną grafiką

BMW Curved Display, standardowo montowana w nowym BMW serii 3, zapewnia zupełnie nowe doświadczenie użytkownika. Ta w pełni cyfrowa i wysokiej rozdzielczości grupa ekranów składa się z 12,3-calowego wyświetlacza informacyjnego i wyświetlacza kontrolnego o przekątnej 14,9 cali.

Nowoczesna grafika i struktura menu BMW Curved Display zostały zaprojektowane w stylu smartfona. Interfejs użytkownika imponuje swoimi efektownymi formami, dynamicznymi efektami świetlnymi, silnymi głębiami kolorów oraz nowoczesnymi paletami kolorów. Jego graficzny układ można dostosować do aktualnej sytuacji jazdy i osobistych preferencji.

Standard w nowym BMW serii 3: system nawigacji BMW Maps

Standardowo montowany w nowym BMW serii 3 BMW Live Cockpit Plus zawiera oparty na chmurze system nawigacji BMW Maps. Nowa generacja systemu nawigacji umożliwia bardzo szybkie i dynamiczne obliczanie tras w oparciu o precyzyjne dane o ruchu w czasie rzeczywistym przesyłane w krótkich odstępach czasu. Czas przybycia jest obliczany przy użyciu metody anticipacyjnej, która uwzględnia zwykle poziomy ruchu na całej trasie.

Dzięki Connected Parking, BMW Maps jest również w stanie zapewnić pomoc w wyszukiwaniu miejsca parkingowego blisko celu. W modelach hybryd plug-in system oblicza również trasę zoptymalizowaną pod kątem ładowania i dostarcza informacji o publicznych stacjach ładowania zarówno podczas jazdy, jak i w miejscu przeznaczenia klienta.

BMW Intelligent Personal Assistant z nowymi umiejętnościami

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.