2023 Dacia Jogger

Rumuńska marka stworzyła MPV, które bardziej przypominało powiększoną wersję kombi, ale mogło pomieścić do siedmiu osób wewnątrz.

Renault nabyło markę Dacia z Rumunii, aby przekształcić ją w markę przyjazną dla budżetu. Ta strategia okazała się doskonała podczas światowego kryzysu finansowego w latach 2008-2010. Po tym czasie klienci zaczęli wymagać większej liczby funkcji od tej przystępnej cenowo automarki.

Na rynku zadebiutowały modele takie jak Duster, mały SUV, oraz crossover Sandero Stepway. I nie wyglądały już tak tanio, chociaż wciąż były przystępne. W 2022 roku Dacia odważyła się wprowadzić model Jogger, który miał zastąpić nieudany Lodgy jako siedmioosobowe auto.

Design samochodu nie wyglądał na stworzony w pośpiechu. Miał z przodu szeroką kratkę ozdobioną srebrnymi akcentami oraz centralnie umieszczony emblemat DC. Reflektory zostały wzbogacone o dzienne światła LED, choć nie miały lamp głównych LED.

Na dolnej części przedniego zderzaka Dacia zamontowała trapezoidalną kratkę, z bocznymi wlotami, które mieściły reflektory przeciwmgielne, dostępne jako opcja. Profil samochodu ukazywał wznoszącą się linię okien oraz poszerzone nadkola na obu osiach, mimo że był to pojazd tylko z napędem na przednie koła.

Wnętrze było lepiej wykończone niż w poprzedniku, z mniejszą ilością twardych plastików i lepszymi tapicerkami. Deska rozdzielcza miała analogowe wskaźniki w zależności od wersji, ale dostępny był również wyświetlacz TFT.

Na szczycie centralnego panelu umieszczono mały ekran dotykowy dla systemu multimedialnego, ale był to tylko opcjonalny dodatek. Podstawowe modele wyposażone były jedynie w radio.

Najważniejszą zaletą tego samochodu na rynku była jego zdolność do pomieszczenia siedmiu osób. Chociaż przestrzeń na najdalszych siedzeniach nie była zbyt obszerna, wystarczała na krótkie podróże.

Dacia wprowadza swoje znane świeże podejście oraz korzystną ofertę cenową do segmentu 7-osobowych samochodów rodzinnych z premierą całkowicie nowego modelu Dacia Jogger. Oferując niezrównaną wszechstronność dzięki połączeniu praktyczności kombi, przestronności MPV oraz stylizacji SUV, nowy Dacia Jogger wyróżnia się w swojej klasie.

Nazwa, która odzwierciedla outdoorowego ducha marki, pozytywną energię i poczucie przygody, czyni nowego Dacia Joggera doskonałym towarzyszem życia, idealnie dopasowanym do codziennych potrzeb rodzin, czy to w mieście, czy podczas wyjazdów na łono natury.

Duże rozmiary i solidna stylistyka zapewniają, że nowy Jogger jest zawsze gotowy na przygodę, wspierany przez szereg sprytnych rozwiązań, od pomysłowych modułowych relingów dachowych po innowacyjny system sterowania multimedialnymi, który umieszcza smartfona w centrum multimedialnego doświadczenia samochodu.

Przy premierze, nowy Jogger jest napędzany nowym silnikiem benzynowym TCe 110 o mocy 110 KM, zapewniającym chętne osiągi, doskonałą ekonomikę paliwową oraz zmniejszone emisje dzięki kilku innowacjom technicznym. W 2023 roku oferta wzbogaci się o pierwszy hybrydowy napęd Dacii.

Nowy Jogger dostępny jest wyłącznie w wersji 7-osobowej oraz w trzech poziomach wyposażenia – Essential, Comfort i Extreme SE. Wszystkie wersje są standardowo wyposażone w klimatyzację, tempomat i czujniki parkowania z tyłu. Aby ułatwić wybór, nowy Jogger oferowany jest z tylko dwoma opcjami – metalicznym lakierem oraz kołem zapasowym.

DESIGN ZEWNETRZNY

Oparty na modułowej platformie CMF-B, nowy Jogger posiada unikalny tylny moduł, który wydłuża jego długość do ponad 4,5 m, czyniąc go najdłuższym modelem w ofercie Dacii. Dodatkowa długość jest kluczowa dla przestronności Joggera, pozwalając mu na zapewnienie tej samej wszechstronności, co wiele większych modeli z wyższych segmentów.

Z dodatkowym prześwitem wynoszącym 200 mm (na pusto), wzmocnioną strukturą nadwozia oraz ochronnymi osłonami, nowy Jogger zaprojektowano z myślą o aktywnym stylu życia. Ta filozofia widoczna jest w odważnym, szerokim grillu, flankowanym przez charakterystyczne dla Dacii LED-owe dzienne światła przeciwmgielne w kształcie litery Y oraz reflektory z LED-owym oświetleniem mijania.

Pionowe tylne światła maksymalizują szerokość tylnej klapy, co ułatwia załadunek, a niski próg załadunkowy sprawia, że dostęp do przestronnej bagażnika nowego Joggera jest bezproblemowy. Gotowość Joggera do życia na świeżym powietrzu podkreślają innowacyjne modułowe relingi dachowe, które w kilku prostych krokach przekształcają się tak, aby pomieścić wszystko, od nart po rowery górskie, z imponującą nośnością wynoszącą 80 kg.

W wersjach Comfort zastosowano sprytne „Flex” koła Dacii, które, choć stylizowane na wygląd felg aluminiowych, są bardziej wytrzymałe i tańsze w przypadku konieczności wymiany. Felgi aluminiowe o stylowym czarnym wykończeniu są standardem w modelu Extreme SE, obok czarnych modułowych relingów dachowych, czarnych lusterek, czarnej anteny w kształcie płetwy rekina, unikalnych osłon drzwi oraz kontrastowych osłon podłogowych z przodu i z tyłu.

Klienci mogą wybierać spośród sześciu unikalnych kolorów nadwozia, w tym Pearl Black, Slate Grey, Moonstone Grey, Glacier White i Terracotta Bronze, dostępnych w całej ofercie, oraz Iron Blue w modelach Essential i Comfort.

WNĘTRZE

Dzięki długości 4,5 m i rozstawowi osi 2,9 m, nowy Dacia Jogger oferuje niezrównaną przestronność wnętrza dla rodziny liczącej siedem osób. Z trzema pełnymi rzędami siedzeń, nowy Jogger bez problemu pomieści do siedmiu dorosłych w komfortowych warunkach lub, przy zastosowaniu siedzeń dzielonych na prawie 60 możliwych konfiguracji, zapewni do 2,085 litrów przestrzeni bagażowej.

Siedziska drugiego rzędu oferują odpowiednią wysokość, podobnie jak w przednich fotelach, a także obszerną przestrzeń na nogi i kolana. Mechanizm przechylający zapewnia dostęp do siedzeń trzeciego rzędu, ułatwiony przez dłuższe tylne drzwi, podczas gdy imponujące 855 mm przestrzeni na głowę i 127 mm przestrzeni na kolana umożliwia komfortowe siedzenie dwóm dorosłym. Przy wszystkich siedzeniach na miejscu, bagażnik oferuje użyteczne 212 litrów przestrzeni, wzrastające do 699 litrów przy złożonych siedzeniach trzeciego rzędu, mierzone do górnej krawędzi oparcia. Złożenie siedzeń drugiego rzędu i usunięcie trzeciego rzędu zwiększa tę przestrzeń nawet do imponujących 2,085 litrów, podczas gdy długi bagażnik (2,000 mm) bez trudu pomieści wózek lub rower dziecka bez demontażu.

Pomysłowa konstrukcja Dacii zapewnia, że dostępną przestrzeń można wykorzystać na wiele sposobów, z czterema pierścieniami do mocowania, trzema hakami ładunkowymi oraz elastycznymi pasami do bezpiecznego i pewnego mocowania ładunku. Z gniazdem 12V i mocowaniami ISOFIX dla zewnętrznych siedzeń drugiego rzędu, nowy Jogger oferuje maksymalną wszechstronność.

Składane stoliki (dostępne w Extreme SE) oraz uchwyty na kubki dla drugiego rzędu zapewniają rozrywkę wszystkim pasażerom, a nawet ci z trzeciego rzędu mają własne podłokietniki i okna uchylne.

Dacia doskonale rozumie, że życie rodzinne wiąże się z licznymi dodatkami, dlatego nowy Jogger oferuje 23 litry przestrzeni do przechowywania rozmieszczonej w dogodnych miejscach w kabinie. Pojemny schowek o pojemności 7 litrów uzupełniają kieszenie w przednich i tylnych drzwiach, które pomieszczą butelkę o pojemności 1 litra, a także pojemnik o pojemności 1,3 litra w konsoli centralnej oraz sześć uchwytów na kubki.

W wybranych modelach poczucie przestronności podkreśla tekstylny pasek biegnący wzdłuż deski rozdzielczej, oddzielający elementy sterujące (panel wskaźników, ekran multimedialny) powyżej od łatwo dostępnych kontrolek (klimatyzacja, asystenci prowadzenia) umieszczonych poniżej. Ten sam tekstyl również występuje na podłokietnikach przednich drzwi.

Aby uzupełnić uderzający wygląd zewnętrzny, wnętrze modelu Jogger Extreme SE charakteryzuje się unikalną tapicerką ze czerwonymi przeszyciami i chromowaną listwą drzwiową, a jego bogate wyposażenie standardowe obejmuje klimatyzację, kamerę tylna, kartę zdalnego dostępu, podgrzewane przednie siedzenia, Media Nav, dywaniki dla wszystkich pasażerów oraz wytrzymałą gumową matę bagażnika.

MULTIMEDIA

W nowym Dacia Jogger dostępne są trzy zaawansowane systemy multimedialne i infotainment, każdy z szeregiem potężnych funkcji łączności dla zajętych, nowoczesnych rodzin.

Sprytny system Media Control Dacii opiera się na stacji dokującej dla smartfona zintegrowanej z deską rozdzielczą. Dzięki wykorzystaniu ekranu, który nosimy ze sobą na co dzień – naszych smartfonów – Dacia stworzyła sposób na zmaksymalizowanie użyteczności i znajomości, a także rozwiązanie problemów związanych z uchwytami do szyb i kablami do ładowania.

Gdy smartfon jest bezpiecznie umieszczony w uniwersalnym gnieździe, darmowa aplikacja Dacia Media Control umieszcza telefon w centrum połączonego doświadczenia. Nawigacja, radio, muzyka, telefon i informacje o pojeździe są teraz na wyciągnięcie ręki kierowcy, dostępne za pomocą funkcji rozpoznawania mowy telefonu lub przy użyciu przycisków na kierownicy. Muzyka i instrukcje nawigacyjne są przesyłane przez głośniki samochodu dzięki połączeniu Bluetooth, a wygodnie umieszczony port USB obsługuje ładowanie.

Media Display wzbogaca doświadczenia audio o cztery głośniki, a 8-calowy wyświetlacz dotykowy umieszczony wysoko na desce rozdzielczej i skierowany w stronę kierowcy dla maksymalnej widoczności przejmuje funkcję stacji dokującej Media Control. System obsługuje zarówno Android Auto®, jak i Apple CarPlay®, a nowa zakładka „Car” umożliwia dostęp do różnych ustawień ADAS i pojazdu.

Media Nav rozwija system Media Display o dodatkowe bezprzewodowe połączenie dla Android Auto® i Apple CarPlay®, pełną funkcję nawigacji w samochodzie oraz ulepszony system audio z sześcioma głośnikami i dwoma portami USB.

NAPĘDY

Od samego początku nowy Jogger jest napędzany przez nowy silnik TCe 110 1.0-litra trzycylindrowy z bezpośrednim wtryskiem i doładowaniem. Rozwijając 110 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2,900 rpm, wykorzystuje innowacje techniczne, takie jak zmienne rozrząd, zmienna wydajność pompy olejowej, zintegrowany kolektor wydechowy i filtr cząstek, aby osiągnąć imponujące osiągi, jednocześnie zmniejszając zużycie paliwa (47,1 – 49,6 mpg WLTP łącznie) i emisje CO2 (132g/km).

Spełniający normy Euro 6D-Full i wyposażony w system Stop & Start w standardzie, silnik TCe 110 jest połączony z płynnie działającą, niskiej tarcia sześciobiegową manualną skrzynią biegów, co zapewnia najlepsze możliwe osiągi. W połączeniu z osłonami podwozia nowego Joggera i aerodynamicznymi klapami skierowanymi do przodu, ten efektywny napęd zapewnia niskie emisje CO2 i imponującą ekonomikę paliwową.

W 2023 roku nowy Jogger zyska opcję hybrydowego napędu benzynowo-elektrycznego, jako pierwszy model w ofercie Dacii.

BEZPIECZEŃSTWO I ASYSTENTY PROWADZENIA

Zapytaj o reklamę

Google reCaptcha: Nieprawidłowy klucz witryny.